Longitud andanes FGC Vallès
Longitud andanes FGC Vallès
Inicio aquest fil per parlar de les andanes de les línies de FGC del Vallès.
Com que crec que a la llarga hi haurà un problema de capacitat en aquesta línia, crec que seria convenient de perllongar les andanes de les estacions.
L´ideal seria poder encabir-hi trens de sis cotxes.
Després de mirar-me les fotos de http://www.trenscat.cat crec que a la majoria d´estacions en superfície no hi hauria problema.
Al nord de Sarrià només hi veig problema a les estacions de Peu del Funicular, Sant Cugat, i potser a les subterrànies de Rubí, Terrassa i Sabadell (tot i que queda pendent veure com seran de llargues les noves estacions, és clar).
Tot i que sembla com si la de Terrassa pogués allotjar sense problema un tren de sis cotxes (tot i que no hoi sé, potser només és efecte òptic de les fotos).
Les estacions al nord de Sarrià que posen problemes són Peu del Funicular i Sant Cugat.
Peu del Funicular té andanes molt curtes i estretes ja avui en dia, i tard o d´hora s´hi hauria de fer una operació "quirúrgica", allargant les andanes túnel endins.
Sant Cugat es troba entre dues corbes molt tancades (i un d´elles és just l´agulla de la bifurcació), i les andanes es troben just-just-just entre les dues corbes. Només es poden perllongar per la corba direcció Valldoreix/Barcelona.
Al sud de Peu del Funicular s´imposa una operació "quirúrgica" de grans dimensions, assumible només quan s´obri la L9/L10.
Com que crec que a la llarga hi haurà un problema de capacitat en aquesta línia, crec que seria convenient de perllongar les andanes de les estacions.
L´ideal seria poder encabir-hi trens de sis cotxes.
Després de mirar-me les fotos de http://www.trenscat.cat crec que a la majoria d´estacions en superfície no hi hauria problema.
Al nord de Sarrià només hi veig problema a les estacions de Peu del Funicular, Sant Cugat, i potser a les subterrànies de Rubí, Terrassa i Sabadell (tot i que queda pendent veure com seran de llargues les noves estacions, és clar).
Tot i que sembla com si la de Terrassa pogués allotjar sense problema un tren de sis cotxes (tot i que no hoi sé, potser només és efecte òptic de les fotos).
Les estacions al nord de Sarrià que posen problemes són Peu del Funicular i Sant Cugat.
Peu del Funicular té andanes molt curtes i estretes ja avui en dia, i tard o d´hora s´hi hauria de fer una operació "quirúrgica", allargant les andanes túnel endins.
Sant Cugat es troba entre dues corbes molt tancades (i un d´elles és just l´agulla de la bifurcació), i les andanes es troben just-just-just entre les dues corbes. Només es poden perllongar per la corba direcció Valldoreix/Barcelona.
Al sud de Peu del Funicular s´imposa una operació "quirúrgica" de grans dimensions, assumible només quan s´obri la L9/L10.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Oblida't del tema, quan es va passar de tres a quatre cotxes tot el procés va ser complicat. Imagina't ara fer espai per a dos cotxes més.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Complicat? Per a qui?
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Tot i que jo també penso que un tren de 4 vagons per la Barcelona-Vallès és insuficient,i sovint quan agafo trens de la Barcelona-Vallès van força plens,peró,és força complicat ampliar les andanes per qué hi capiguin trens de 5 i 6 cotxes.
Amb la futura cua de maniobres a Pl.Catalunya "diuen"que s'ampliara la freqüència dels S1 i S2,tenint un tren cada 6 minuts en cadascuna de les línies,i cada 3 minuts de Sant Cugat a Barcelona,per tant,significaria duplicar el servei i els trens no anirien tan plens,i potser ja no seria necessari l'allargada d'andanes.Aixó sí,aquest pla significaria que la L6 nomès sigui Reina Elisanda-Sarrià i la L7 Av.Tibidabo-Gràcia.
Per cert,crec que en algunes estacions de la Barcelona-Vallès nomès hi caben 3 cotxes,i fins i tot dos,com Peu del Funicular,algunes fa pocs anys van fer una mena de "xapusa"per encabir-hi un quart cotxe,ja que nomès estaven adaptades per encabir-hi un tren de tres cotxes,Sant Gervasi crec que és una d'elles.
Amb la futura cua de maniobres a Pl.Catalunya "diuen"que s'ampliara la freqüència dels S1 i S2,tenint un tren cada 6 minuts en cadascuna de les línies,i cada 3 minuts de Sant Cugat a Barcelona,per tant,significaria duplicar el servei i els trens no anirien tan plens,i potser ja no seria necessari l'allargada d'andanes.Aixó sí,aquest pla significaria que la L6 nomès sigui Reina Elisanda-Sarrià i la L7 Av.Tibidabo-Gràcia.
Per cert,crec que en algunes estacions de la Barcelona-Vallès nomès hi caben 3 cotxes,i fins i tot dos,com Peu del Funicular,algunes fa pocs anys van fer una mena de "xapusa"per encabir-hi un quart cotxe,ja que nomès estaven adaptades per encabir-hi un tren de tres cotxes,Sant Gervasi crec que és una d'elles.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Longitud andanes FGC Vallès
El tema de la capacitat de transport de la línia del Vallès ha estat una constant preocupació. Ja als anys 50 i 60 del segle passat, a la línia de Terrassa és van formar, a les hores punta, trens "brill" de quatre cotxes. Posteriorment, a finals dels 80 i dins dels 90, és va crear la sèrie 700, a partir d'antics "pericos" de la sèrie 600, per adaptar 8 composicions "granota" a 4 cotxes. Tanmateix des del 1996 tenim les UTE de 4 cotxes. Tot i aixó, el constant increment de passatgers només és pot contrarrestar amb la millora de la frequència de trens.
Tanmateix cal recordar que dins del anys setanta, la antiga companyia dels Ferrocarrils de Catalunya va pensar en el disseny de "granotes" de dos pisos. Salut!
Tanmateix cal recordar que dins del anys setanta, la antiga companyia dels Ferrocarrils de Catalunya va pensar en el disseny de "granotes" de dos pisos. Salut!
- Attachments
-
- Un cotxe "granota" de dos pisos.
- scan..jpg (12.31 KiB) Viewed 3756 times
-
- Un "brill" a Les Tres Torres, cap a Terrassa. Quatre cotxes. Any 1950
- scan.jpg (37.47 KiB) Viewed 3748 times
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Per començar, implica trobar un nou emplaçament de Plaça Catalunya.
437.001 wrote:Complicat? Per a qui?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Jo crec que la modernització de la línia per millorar la capacitat, ha de consistir en aïllar les línies L6 i L7 de la resta, cercant nous traçats o tallant-les si cal, a Plaça Molina i Sarrià. I amb això, potser cal començar en anar pensant en l'automatització total de la línia, per millorar freqüències. Lògicament, caldrà mantenir uns quants anys conductors en cabina, no sigui que passés com l'L9... Dubto que, tractant-se del Vallès, FGC posi pegues a l'automatització.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Hi ha millors opcions. En parlaré profundament amb l'empresa d'aquí un temps.
Lluita1714 wrote:Jo crec que la modernització de la línia per millorar la capacitat, ha de consistir en aïllar les línies L6 i L7 de la resta, cercant nous traçats o tallant-les si cal, a Plaça Molina i Sarrià. I amb això, potser cal començar en anar pensant en l'automatització total de la línia, per millorar freqüències. Lògicament, caldrà mantenir uns quants anys conductors en cabina, no sigui que passés com l'L9... Dubto que, tractant-se del Vallès, FGC posi pegues a l'automatització.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Jo abans de fer cap plantejament d'increment radical de la capacitat esperaria a què arribi la L9/L10, ja que probablement desviarà molt trànsit a la zona urbana que ara inevitablement ha d'utilitzar la línia fins a Provença. Quelcom similar pot passar amb la L7.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Longitud andanes FGC Vallès
És probable que Sarrià i El Putxet alliberin part del passatge en el tram més dens d'FGC. Però cal veure també l'efecte contrari, l'efecte interconnexió de xarxa-nous desplaçaments.
La proposta bàsica és fer un nou traçat entre Peu del Funicular i Sarrià passant tots els trens per una nova Reina Elisenda entre Sarrià i l'actual Reina. Hom pot pensar que és una bogeria però per qüestió de pendents ja va bé que faci un bucle, de fet actualment el traçat és sinuós per pujar muntanya. Si es fes aquest nou traçat es podria completar la urbanització d'aquest tros de Sarrià, amb carrers tallats pel traçat actual.
Reina Elisenda actual quedaria com a cotxera, s'eliminen els trens destinació Reina Elisenda i es dóna preferència al servei cap al Vallès. El nou traçat tindria senyalització ATP i de blocatge lluminós supletori concordants
Digueu-me més boig encara però el ramal Tibidabo podria estar connectat entre Peu i Sarrià amb el tronc comú (deixant de ser ramal) i oferir serveis Terrassa i Sabadell via Tibidabo, via Sarrià.
.
La proposta bàsica és fer un nou traçat entre Peu del Funicular i Sarrià passant tots els trens per una nova Reina Elisenda entre Sarrià i l'actual Reina. Hom pot pensar que és una bogeria però per qüestió de pendents ja va bé que faci un bucle, de fet actualment el traçat és sinuós per pujar muntanya. Si es fes aquest nou traçat es podria completar la urbanització d'aquest tros de Sarrià, amb carrers tallats pel traçat actual.
Reina Elisenda actual quedaria com a cotxera, s'eliminen els trens destinació Reina Elisenda i es dóna preferència al servei cap al Vallès. El nou traçat tindria senyalització ATP i de blocatge lluminós supletori concordants
Digueu-me més boig encara però el ramal Tibidabo podria estar connectat entre Peu i Sarrià amb el tronc comú (deixant de ser ramal) i oferir serveis Terrassa i Sabadell via Tibidabo, via Sarrià.
.
davidbarna wrote:Jo abans de fer cap plantejament d'increment radical de la capacitat esperaria a què arribi la L9/L10, ja que probablement desviarà molt trànsit a la zona urbana que ara inevitablement ha d'utilitzar la línia fins a Provença. Quelcom similar pot passar amb la L7.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Y, puestos a "utopizar", ¿intentar redimensionar FGC para que tuviera capacidad de asimilar al 100% Rodalies, para que las 2 redes se convirtieran en 1, y segregar las L6, L7 y L8, para que se integraran en TMB?
En definitiva, 2 redes: FGC y TMB. A lo mejor, la redistribución de flujos de viajeros, una vez completadas las L9/L10 y redimensionadas las empresas, permitía hacer una mejor planificación a largo plazo de las necesidades de las diferentes estaciones.
En definitiva, 2 redes: FGC y TMB. A lo mejor, la redistribución de flujos de viajeros, una vez completadas las L9/L10 y redimensionadas las empresas, permitía hacer una mejor planificación a largo plazo de las necesidades de las diferentes estaciones.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Longitud andanes FGC Vallès
Mi propuesta no tiene nada de utópica. Si analizamos el gasto en trazados de alta velocidad, la ampliación de la L9, etc... resulta que estas ampliaciones que yo propongo tienen un coste ínfimo y permiten que la línea del Vallès de los FGC sea una línea orientada hacia el Vallès definitivamente, dejando atrás los ramales urbanos que se integran en su trazado como suburbano. Este hecho permite definitivamente desterrar las complejidades de explotación de tres líneas en una
Es muy difícil integrar empresas tan distantes como FGC, TMB y Renfe en una de sola, aunque históricamente tenemos los procesos de integración de FMGP, CGFC, FCC-FCSB, Funicular de Gelida SA en FGC. De hecho, laboralmente nunca han llegado a integrarse totalmente, manteniendo hoy en día diferencias salariales y de estructura de funcionamiento según el origen de la explotación. Por ejemplo, en la Llobregat-Anoia aún tienen algunos aspectos internos de explotación de personal muy a lo FEVE que no existen en el Vallès y en las explotaciones de montaña continúan teniendo un convenio de ámbito inferior al de empresa. Podríamos hablar también de las integraciones de Gran Metro, Tranversal en FMB y de Tranvias con FMB en TMB...
Lo peor de todo en transporte es no hacer nada. Todas las propuestas, cuando tienen un ápice de lógica merecen ser tenidas en cuenta.
Es muy difícil integrar empresas tan distantes como FGC, TMB y Renfe en una de sola, aunque históricamente tenemos los procesos de integración de FMGP, CGFC, FCC-FCSB, Funicular de Gelida SA en FGC. De hecho, laboralmente nunca han llegado a integrarse totalmente, manteniendo hoy en día diferencias salariales y de estructura de funcionamiento según el origen de la explotación. Por ejemplo, en la Llobregat-Anoia aún tienen algunos aspectos internos de explotación de personal muy a lo FEVE que no existen en el Vallès y en las explotaciones de montaña continúan teniendo un convenio de ámbito inferior al de empresa. Podríamos hablar también de las integraciones de Gran Metro, Tranversal en FMB y de Tranvias con FMB en TMB...
Lo peor de todo en transporte es no hacer nada. Todas las propuestas, cuando tienen un ápice de lógica merecen ser tenidas en cuenta.
jaezcurra wrote:Y, puestos a "utopizar", ¿intentar redimensionar FGC para que tuviera capacidad de asimilar al 100% Rodalies, para que las 2 redes se convirtieran en 1, y segregar las L6, L7 y L8, para que se integraran en TMB?
En definitiva, 2 redes: FGC y TMB. A lo mejor, la redistribución de flujos de viajeros, una vez completadas las L9/L10 y redimensionadas las empresas, permitía hacer una mejor planificación a largo plazo de las necesidades de las diferentes estaciones.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.