Seguiment del traspàs de Rodalies

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Com creieu que està anant el traspàs?

Molt millor!
3
3%
Millor, a seques
8
8%
Es nota alguna millora, com d'informació
32
31%
No trobo la diferència
19
18%
Les enganxines dels Civia, molt mones
31
30%
Un desastre
9
9%
Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 104

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

Doncs si, no s'entén que no puguin dir alguna cosa passant pels cotxes, encara que la megafonia no funcioni. Els hi farà vergonya?
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Nozomi »

Yo no entiendo como no puede funcionar la megafonía interna de un tren. En el Metro hay megafonía, y no creo que sea muy costos que el maquinista apriete un botón y diga algo. En trenes tipo Talgo o Arco, hay veces que la megafonía grabada no funciona y es el maquinista o el que toque quien manualmente canta las estaciones.

¿En serio que en un tren de Cercanías no hay instalado un micrófono en la cabina para que el maquinista pueda dirigirse al pasaje?. En caso de haberlo, ¿en serio el maquinista no puede comunicar qué está pasando, aunque no sepa nada, pero por lo menos "ya tranquiliza"?

La verdad es que empiezo a pensar mal de muchas cosas que pasan por aquí, luego te vas al culo del mundo, te subes en unos trenes mucho menos modernos que los de la flotamesmodennaduropa, pero te encuentras que el maquinista, a la mínima que el tren para en un lugar "que no toca", ya abre la megafonía para decirte que estaremos parados 2 minutos porque hay que cruzarse con otro tren de bajada (esto es una anécdota en concreto que viví en febrero en cierta isla).
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by davida »

Potser es l'actitut dels treballadors de Renfe. No conec el cas.
Si el maquinista i l'interventor, si n'hi ha, es tanca a la cabina, com he vist algunes vegades, no hi ha res a fer.
Per exemple aquest agost anava en un TGV Lille - Perpinyà. Per un incendi forestal entre Nimes i Montpellier, ens va desviar a Orange on ens van tindre parar 3 hores amb les portes obertes. Els interventors van estar sempre accesible pels passatgers que podiem preguntar com estaba la situació. En alguna situació similar he vist com el personal d'altres companyies es tancaven a cabina o al despatx del cap d'estació.
Amb voluntat i sense megafonia es podia informar al passatge. Crec que a totstunel de Barcelona hi ha cobertura de movil i tren-terra. Per tant el maquinista pot moure's pel tren i suplir la megafonia.
Pero si el maquinista diu que informar als passatgers no es la seva funció, no pasa res.
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by cristian26 »

El que em pregunto és com pot el conductor anar vagó per vagó avisant de la situació si on es troba és en un comboi de dos trens...
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metring »

cristian26 wrote:El que em pregunto és com pot el conductor anar vagó per vagó avisant de la situació si on es troba és en un comboi de dos trens...
No sé ben bé com va, però igual ell hauria de demanar permís per poder baixar d'un tren i poder pujar a l'altre, no crec que en un cas necessari, l'impedissin.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Mako448 »

Aquest és la millora de Rodalies amb la Generalitat;

A la vaga del 29-S mentres els altres nuclis de Rodalies tenen serveis mínims durant tot el dia del 25% i 30% en hores puntes,aquí a Catalunya,25% en hores i la resta del dia sense servei.

On coi és la millora? :avall Sí Rodalies aquest any haguès continuat sent de Foment,el 29 de Setembre tindriem trens durant tot el dia.Sincerament,vist aixó,transferència de Rodalies al Ministeri de Foment JA!S'haurà millorat la informació i tot el que volgueu,peró aixó que han fet amb Rodalies el 29-S és un INSULT,i la principal culpable és la Generalitat de Catalunya.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Lluita1714 »

Mako448 wrote:On coi és la millora? :avall Sí Rodalies aquest any haguès continuat sent de Foment,el 29 de Setembre tindriem trens durant tot el dia.Sincerament,vist aixó,transferència de Rodalies al Ministeri de Foment JA!S'haurà millorat la informació i tot el que volgueu,peró aixó que han fet amb Rodalies el 29-S és un INSULT,i la principal culpable és la Generalitat de Catalunya.
Esperem al traspàs que hi haurà el 28 de Novembre.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by metring »

Avui, entre les reformes a Sitges, he pogut veure a l'edifici uns horaris inèdits fins ara: de MD de la línia de Tortosa!! El cas és que no s'atura a l'estació. Dues coses: o ho posen els horaris, de cara a la gent que baixi a Vilanova, o que com vaig dir fa un temps, s'estan pensant de fer parada a Sitges.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Mako448 »

metring wrote:Avui, entre les reformes a Sitges, he pogut veure a l'edifici uns horaris inèdits fins ara: de MD de la línia de Tortosa!! El cas és que no s'atura a l'estació. Dues coses: o ho posen els horaris, de cara a la gent que baixi a Vilanova, o que com vaig dir fa un temps, s'estan pensant de fer parada a Sitges.
A l'estació de Vilafranca del Penedès també tenen penjats horaris de MD de la línia de Tortosa.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by UT596001 »

metring wrote:Avui, entre les reformes a Sitges, he pogut veure a l'edifici uns horaris inèdits fins ara: de MD de la línia de Tortosa!! El cas és que no s'atura a l'estació. Dues coses: o ho posen els horaris, de cara a la gent que baixi a Vilanova, o que com vaig dir fa un temps, s'estan pensant de fer parada a Sitges.
A algunes estacions de la línia R2 Nord també tenen penjades horaris de regionals a estacions on no paren aquests tren, com ara Cardedeu. Normalment és per el primer motiu que cites.

Una altra estació que disposa de cara al públic de totes les línies de regionals és l'Aeroport (en canvi, de les de rodalia, no, només del conglomerat de línies R2).
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Rodalies amb destinació Lleida ?

Post by uriol108 »

Hola, aquesta tarda estava a l'estació de Rodalies de Plaça Catalunya cap a les 19:15 esperant un R1 a la via 1 quan he vist just que marxava un tren Rodalies que anava cap a Lleida ?

Era un Rodalies dels antics però portava enganxines de la R taronja, m'ha semblat curiós i estrany... :nose
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by PoLeTe124 »

Si no vaig errat, els què passen per Pl.Catalunya (Regionals) amb destí Lleida, els únics que poden ser són un R4 que comença a L'Hospitalet i termina a Manresa per millores en un tram.. Però ara es fa aquell servei en doble 447... podria ser una 440? :o I a sobre amb enganxines de Rodalies? Ho dubto molt..
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by victorcasta »

Un Rodalies dels antics?
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

447

Post by UT440_132M »

victorcasta wrote:Un Rodalies dels antics?
Deuria ser una de les 2 447 que hi ha amb l'esquema de Rodalies de Catalunya, fent el regional a Lleida.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Pere »

El Regional de Lleida amb sortida de Plaça Catalunya a les 18:51 (avui concretament circulava amb +25) es cobreix entre l'Hospitalet i Manresa (recordeu el transbord per carretera entre Manresa i Calaf) amb una UT 447, i la destinació que té, Lleida, la marca als teleindicadors i s'anuncia per megafonia interior del tren. (Suposo que et refereies a això)
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Vilarrubla »

Mako448 wrote:Aquest és la millora de Rodalies amb la Generalitat;

A la vaga del 29-S mentres els altres nuclis de Rodalies tenen serveis mínims durant tot el dia del 25% i 30% en hores puntes,aquí a Catalunya,25% en hores i la resta del dia sense servei.

On coi és la millora? :avall Sí Rodalies aquest any haguès continuat sent de Foment,el 29 de Setembre tindriem trens durant tot el dia.Sincerament,vist aixó,transferència de Rodalies al Ministeri de Foment JA!S'haurà millorat la informació i tot el que volgueu,peró aixó que han fet amb Rodalies el 29-S és un INSULT,i la principal culpable és la Generalitat de Catalunya.
Uy si com mola Foment... i els regionals que? De qui són?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by metrobaix »

En altres nuclis per ser abusius en aquest sentit, no han tingut trens en tot el dia... tot i estar decretats serveis minims durant tota la jornada.. Aqui, tot i ser només en hora punta els trens han funcionat més o menys bé. Ja sabeu... La avaricia rompe el saco...
laura
N5
N5
Posts: 106
Joined: Tuesday 26/06/2007 17:05

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by laura »

Desde que està la Generalitat al capdavant, la capacitat i la competitivitat a la R1 ha disminuit pero bestialment.

-Tots els trens a Mataró van en composicions de 465, 464 o 447 en simple
-Bastants trens de Calella segueixen sense disposar de trens de doble composició (essencial en viatges de més d'una hora)
-Temps de trajecte Blanes-Barcelona segueix igual (1h25 -> BARBARITAT)
-Freqüències de 30 minuts fins les 7 del matí de trens procedents de Mataró (a sobre circulant amb 465's)
-Última sortida de Mataró a les 22:30 o 22:15 (en feiner o cap de setmana respectivament)
Les úniques millores a la R1 les està duent a terme Foment que ja ha acabat de rehabilitar Montgat Nord i Llavaneres, molt aviat Badalona.

No és cap cosa que sorti de mí, avui mateix sentia dos viatgers parlant precisament d'això: trens cada cop més curts (corrides a les estacions quan et planten una 447 simple); estar d'empeus al matí per falta, novament, de capacitat; temps de viatge massa llarg y escassa circulació de trens nocturns cap a Barcelona. Molt mimada tampoc està, li salva que té la millor freqüència, pero digues: de què serveixen 6 trens l'hora, si quatre d'ells són en composició simple (és el mateix que tenir 4 trens l'hora en composició doble, és a dir, la mateixa capacitat que té l'R4 ara mateix).
Ens taladren dient que tenim un túnel que està saturat, pero són ells els que no milloren la capacitat dels trens podent pal·liar substancialment aquest problema.
S'han incorporat nous trens? On són?

Quina era la feina de la Generalitat? Amb la infraestructura de la qual disposa avui dia la xarxa de Barcelona poca cosa hi ha a millorar; el que vull dir es que amb una bona infraestructura Foment també és capaç d'oferir un bon servei (l'exemple el tenim a Madrid).
L'únic que comportarà el traspàs per els catalans seran més despeses que haurem d'assumir nosaltres mateixos. Siguem realistes, de què serveix passar una xarxa desastrosa d'un incompetent a un altre incompetent? Espero que això es solucioni, en part, amb el meu vot el 29N...

Salutacions a tots!
Baixador a Premià de Mar ja!
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by Platanito »

laura wrote:li salva que té la millor freqüència, pero digues: de què serveixen 6 trens l'hora, si quatre d'ells són en composició simple (és el mateix que tenir 4 trens l'hora en composició doble, és a dir, la mateixa capacitat que té l'R4 ara mateix).
Estàs dient que prefereixes esperar 15 minuts per anar en un tren més llarg en comptes de 10 en un tren més curt? Millor que no ho diguis gaire alt. Es el somni humit de qualsevol operador ferroviari: posar un únic tren de doble llargària i doble pis a cada línia amb un únic servei cada hora, i donar-se cops al pit argumentant que estan proporcionant a l'usuari la mateixa capacitat de servei...
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Post by wefer »

laura wrote:D el que vull dir es que amb una bona infraestructura Foment també és capaç d'oferir un bon servei (l'exemple el tenim a Madrid).
Per això s'ha demanat sempre el traspàs. Perquè Foment només s'ha preocupat de donar bon servei a Madrid deixant Catalunya (i la resta d'Espanya) sota mínims.
El problema és que ara manetx, tenir gestió del servei però no infraestructura, no serveix de gaire. I a sobre, de moment la Generalitat tampoc ho està fent millor que Foment.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”