AP 2- Barcelona - Martorell
Ferrocarril a ambdos costats i en doble vía (Frecuencies menors en Renfe que FGC però)
AP 7: Martorell - Vilafranca: Pocs serveis ferroviaris cobreixen el tram.
AP 7: Vilafranca - "St Vicenç de Calders" : Pocs trens cobrint el tram. I alguns trams de la autopista careixen de ferrocarril com Llorenç del Penedes...
AP 2 : Llorenç del Penedes - Montblanc : No existeix Ferrocarril algun en aquest tram.
AP 2: Montblanc - Vimbodi : Ferrocarril en via unica i pocs serveis.
AP 2: Vimbodi - Borges Blanques: No existeix ferrocarril unint-ho
Fins lleida serveis de mitja distancia amb pocs serveis.
Desde Lleida fins al final Català de la AP2 no hi ha cap servei ferroviari ni vies ni res.
A2: MArtorell-Igualada
Autopista per una banda i tren en via unica amb pocs serveis per l'altre en pocs trams coincideixen en la proximitat amb poblacions.
A2: IGualada-Cervera : No existeix ferrocaril
A2: Cervera - Lleida : Mitja distancia, pocs ferrocarrils, serveis de mitja distancia i que actualment tenen un tram en obres, tancat al transit ferroviari.
A22: Lleida - Almacelles: Té estacions i vies pero no paren els trens en aquest tram.
AP7: El Papiol - Mollet : Té vies pero només para fins UAB i té pocs serveis ferroviaris (De fet desde PApiol propiament dit no té ferrocaril si no de Castellbisbal.
C16: St Cugat - Terrassa : Té els FGC amb unes bones frequencies.
C16: Terrassa- Manresa : Pocs serveis fan aquest tram tot i que té tren.
C16: Manresa - Berga : No existeix tren en aquest tram.
C32: Barcelona - "St Vicenç de Calders" (1 tren cada 30 minuts i Vilanova - Barcelona té molta més frecuencia de pas degut al Vilanova - "est.França" (Antigament Vilanova-St Celoni) i Prat-Barcelona amb (Vilanova, Castelldefels, Aeroport té molta frecuencia de pas).
C32. St Vicenç de Calders - Ulldeocona : Unicament serveis de mitja distancia.
C17: Torelló - Barcelona : Tren en via unica
AP7: Barcelona - Maçanet (Fins GRanollers bones frecuencies o relativament bones, però passen molts serveis ferroviaris per les poblacions, de Granollers a Maçanet pocs trens i serveis).
AP7: Maçanet - Girona : Trens de mitja distancia, molts cobreixen aquest tram. Aeroport de Girona i Salt que aprop passa la autopista no passa cap tren per a fer-hi parada.
AP7: Girona- Figueres : No van pel mateix lloc, només coincideix a Girona o Figueres pero no entre mig. A partir de Figueres el tren va per una banda i la autopista per una altre.
C32: Barcelona - Mataró (Moltes frecuencies), Mataró - Tordera (Pocs serveis i frecuencies i tram de via unica Arenys-Tordera)
Bueno aviam que us sembla tot plegat o si algu pot completar o millorar aquesta comparativa o ferla més complerta.
Intent comparativa Ferrocarril- Autopistes/Autovies cataluny
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Intent comparativa Ferrocarril- Autopistes/Autovies cataluny
AP 2: Vimbodi - Borges Blanques: No existeix ferrocarril unint-ho
Tens la línia de Mitjana Distància Reus-Lleida, que para a Vimbodí, va a Vinaixa i d'allà cap a les Borges Blanques
AP 7: Martorell - Vilafranca: Pocs serveis ferroviaris cobreixen el tram.
Tens la R4. Quans serveis més necessites per a aquest tram?
Hi tens un tren cada mitja hora aproximadament.
Tens la línia de Mitjana Distància Reus-Lleida, que para a Vimbodí, va a Vinaixa i d'allà cap a les Borges Blanques
AP 7: Martorell - Vilafranca: Pocs serveis ferroviaris cobreixen el tram.
Tens la R4. Quans serveis més necessites per a aquest tram?
Hi tens un tren cada mitja hora aproximadament.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Intent comparativa Ferrocarril- Autopistes/Autovies cataluny
El que seria realment interessant fóra un estudi del temps que es triga entre dos mateixos punts, amb tren, amb autobús i amb vehicle privat.
Podem fer un aperitiu amb alguns trajectes senzills comparant ferrocarril i transport privat, i no basats en experiències reals sinó en horaris pels transports públics (agafant sempre el millor temps) i la guia Repsol pel transport privat
Barcelona-Girona
Tren: 1:09
Vehicle privat: 1:02
Barcelona-Tarragona(centre)
Tren: 0:52
Vehicle privat: 1:07
Girona-Tarragona
Tren: 2:10
Vehicle privat: 1:48
Barcelona-Lleida
Tren: 0:59
Vehicle privat: 1:37
Barcelona-Manresa
Tren: 1:11
Vehicle privat: 0:43
Barcelona-Vic
Tren: 1:03
Vehicle privat: 0:59
Barcelona-Puigcerdà
Tren: 2:24
Vehicle privat: 1:53
D'aquestes xifres es desprèn que les velocitats màximes del ferrocarrils catalanes són molt millorables, però competitives amb el transport privat. No obstant, aquesta primera impressió se'n va a l'aigua quan ens adonem que els temps que he posat són del millor tren, la qual cosa normalment vol dir que hi ha un sol tren al dia que aconsegueix fer aquest temps. Per exemple, en el cas de Girona, que són els Talgo internacionals els que fan els millors temps, mentre els regionals tenen un servei força més deficient.
en altres casos, com BCN-Lleida, el temps del tren és molt bo, però a canvi d'un preu molt alt.
A mig camí, tenim el Barcelona-Tarragona, on per poder ser competitiu amb el vehicle privat, hi hem d'anar am l'Euromed de València.
A part, el vehicle privat és "porta a porta" i només pot variar el seu temps per culpa de les retencions. En canvi, el transport públic normalment implica agafar un transport més a cada extrem, a més d'haver-se d'adaptar als horaris existents.
Podem fer un aperitiu amb alguns trajectes senzills comparant ferrocarril i transport privat, i no basats en experiències reals sinó en horaris pels transports públics (agafant sempre el millor temps) i la guia Repsol pel transport privat
Barcelona-Girona
Tren: 1:09
Vehicle privat: 1:02
Barcelona-Tarragona(centre)
Tren: 0:52
Vehicle privat: 1:07
Girona-Tarragona
Tren: 2:10
Vehicle privat: 1:48
Barcelona-Lleida
Tren: 0:59
Vehicle privat: 1:37
Barcelona-Manresa
Tren: 1:11
Vehicle privat: 0:43
Barcelona-Vic
Tren: 1:03
Vehicle privat: 0:59
Barcelona-Puigcerdà
Tren: 2:24
Vehicle privat: 1:53
D'aquestes xifres es desprèn que les velocitats màximes del ferrocarrils catalanes són molt millorables, però competitives amb el transport privat. No obstant, aquesta primera impressió se'n va a l'aigua quan ens adonem que els temps que he posat són del millor tren, la qual cosa normalment vol dir que hi ha un sol tren al dia que aconsegueix fer aquest temps. Per exemple, en el cas de Girona, que són els Talgo internacionals els que fan els millors temps, mentre els regionals tenen un servei força més deficient.
en altres casos, com BCN-Lleida, el temps del tren és molt bo, però a canvi d'un preu molt alt.
A mig camí, tenim el Barcelona-Tarragona, on per poder ser competitiu amb el vehicle privat, hi hem d'anar am l'Euromed de València.
A part, el vehicle privat és "porta a porta" i només pot variar el seu temps per culpa de les retencions. En canvi, el transport públic normalment implica agafar un transport més a cada extrem, a més d'haver-se d'adaptar als horaris existents.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Intent comparativa Ferrocarril- Autopistes/Autovies cataluny
Amb quina combinació? El trajecte més ràpid que he trobat és el Catalunya Exprés 15090 (Girona 14.17>BCN-Sants 15.39) i l'AVE 3942 (BCN-Sants 15.50>Lleida 16.49). Tarda 2h 32 min.wefer wrote:Girona-Lleida
Tren: 2:10
També he provat de mirar-ho amb el Mou-te, i he trobat una combinació que tarda 2h 20min, amb un autobús ultrasònic que des de l'estació d'autobusos de Girona es planta a Barcelona (Meridiana/Escòcia) en només 10 minuts.
A més, que em fa prendre un tren hipotètic que va a Salamanca, Gijón i A Coruña (en realitat aquest tren només va a Irun i Bilbao, i ja no existeix cap tren BCN-Salamanca).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Intent comparativa Ferrocarril- Autopistes/Autovies cataluny
Perdona, estava equivocat l'enunciat. En realitat volia dir Girona-Tarragona. Ja ho he editat.Sagrerenc wrote:Amb quina combinació?wefer wrote:Girona-Lleida
Tren: 2:10
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT