Últims trens amb material convencional

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Jacob.CH

Últims trens amb material convencional

Post by Jacob.CH »

Hola a tots,

com ja sabeu, en aquests últims 10, 20 anys han desaparegut gran quantitat de trens amb material convencional i s'han substituït per rames Talgo.
Per això, m'agradaria que donéssiu la vostra opinió sobre els trens convencionals, Estrelles dïurns, nocturns i els Arco; si no voleu que es substitueixin pels Talgo, si us agradaria que continuéssin en servei; en fi, què n'opineu.

A mi particularment em fa molta llàstima que desapareixin aquests serveis. Però no només em fan llàstima els Estrelles i els Arco, sinó també com a molts les unitats 440 i 470, els Euromed s/101...
Tot i això obro aquest fil per dedicar-ho als Estrelles i Arco, com he dit abans, sense oblidar d'altres com el ja desaparegut Surexpress.

Espero que escriviu en aquest fòrum
Gràcies
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Últims trens amb material convencional

Post by ferroviario_catalan »

Puede ser que me critiqueis, pero esto es un país libre y yo prefiero la actualidad, trenes talgo y unidades autopropulsadas, con las que se hacen viajes mucho más cómodos, ademas de ser trenes más modernos, es el progreso de la vida, las cosas nuevas renuevan las viejas.
Eso si, hecho en falta como bién dices, las unidades 440, 101, 432...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Comoditat

Post by Guigui »

Prefereixo mil vegades més un cotxe Eurofima dels anys 80, de compartiments de sis seients en 2a classe, que qualsevol exemplar de la flotamamodennaduropa (almenys en turista, ja que encara no m'han regalat cap viatge en preferente i és un "luxe" del qual penso prescindir si de mi depèn).

Dit d'altra manera, una cosa és el continent, i una altra el contingut.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Últims trens amb material convencional

Post by 470 »

Pues yo he usado el AVE varias veces por motivos de trabajo y la verdad es que me a ido fenomenal, rápido comodo y buen servicio, vamos comparado con un borreguero no hay color eso si tendrian que haber mas ofertas para que todo el mundo tubiera acceso.En los regionales el 449 pues esta mas insorizado pero encuentro mas comodo los asientos de la 448.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Comoditat

Post by Altaria_Trianilla »

Guigui wrote:Prefereixo mil vegades més un cotxe Eurofima dels anys 80, de compartiments de sis seients en 2a classe, que qualsevol exemplar de la flotamamodennaduropa (almenys en turista, ja que encara no m'han regalat cap viatge en preferente i és un "luxe" del qual penso prescindir si de mi depèn).

Dit d'altra manera, una cosa és el continent, i una altra el contingut.

Seguint la mateixa línia, prefereixo mil vegades més un cotxe wl7100x (el clàssic cotxe llit dels "Estrella") abans que qualsevol TrenHotel Talgo...

Image

;)
Image
Jacob.CH

Re: Últims trens amb material convencional

Post by Jacob.CH »

Jo sóc jove, i ja m'hauria agradat poder veure algun estrella en directe :(
Quina llàstima que desapareixin. :'(
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Últims trens amb material convencional

Post by Altaria_Trianilla »

Jacob.CH wrote:Jo sóc jove, i ja m'hauria agradat poder veure algun estrella en directe :(
Quina llàstima que desapareixin. :'(
Encara ens queden el Costa Brava, (Madrid - Barcelona - Cerbère/Portbou) i el Picasso, Bilbao - Málaga (aquest últim, nomès circula en dies esporàdics)

;)
Image
Jacob.CH

Re: Últims trens amb material convencional

Post by Jacob.CH »

Altaria_Trianilla wrote:
Jacob.CH wrote:Jo sóc jove, i ja m'hauria agradat poder veure algun estrella en directe :(
Quina llàstima que desapareixin. :'(
Encara ens queden el Costa Brava, (Madrid - Barcelona - Cerbère/Portbou) i el Picasso, Bilbao - Málaga (aquest últim, nomès circula en dies esporàdics)

;)
Amb el Costa Brava vaig una mica despistat... és nocturn??
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nocturn

Post by Guigui »

Com tots els (pocs) estrelles, sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jacob.CH

Re: Nocturn Madrid - Cerbère

Post by Jacob.CH »

Guigui wrote:Com tots els (pocs) estrelles, sí.
Doncs amb perdó quina m* de tren, no he fet mai el trajecte Madrid Cerbère (encara que no sigui amb l'estrella) però compto que amb cinc hores ja és suficient per fer-lo.
He vist en un vídeo d'aquest estrella sortint de Girona, que el rellotge marcava les 9:25, (potser m'equivoco) i llavors quan surt de Madrid?? I tant tarda en realitzar el servei perquè a les 9:25 del matí encara vagi per Girona?? :? :nose

Per cert, aquí podem veure la gran quantitat de trens estrella que va haver aquí a Espanya; dels 30 (aprox.) ara només en queden 2 :'(
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Costa Brava

Post by Guigui »

Jacob.CH wrote:He vist en un vídeo d'aquest estrella sortint de Girona, que el rellotge marcava les 9:25, (potser m'equivoco) i llavors quan surt de Madrid?? I tant tarda en realitzar el servei perquè a les 9:25 del matí encara vagi per Girona?? :? :nose
http://horarios.renfe.com/HIRRenfeWeb/r ... 2010-01-31
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jacob.CH

Re: D'on han tret tantes hores?

Post by Jacob.CH »

Perdoneu, que potser sóc una mica pesat, però és que jo al·luciono:
4h i mitja entre Tarragona i la frontera :o
Si en 4h i mitja jo podria fer el Madrid-Cerbère amb AVE i Catalunya Expréss!!
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Comoditat

Post by josep_serre »

El clàssic cotxe llit dels Estrella és el WL5400 actualment desaparegut, els WL7100 són la reforma d'antics cotxes 8000 amb la idea d'ampliar el producte Estrella a final dels 80 en substitució dels Expressos, els Trens Estrella suposaven unes significatives millores bàsicament el tren íntegrament dotat d'aire condicionat.

Malgrat que els cotxes WL7100 permeten 160 km/h i no 140 Km/h dels WL5400 tenen una comoditat inferior als segons especialment quant a insonorització i espai ja que no són cotxes construïts per a ser cotxe llit a diferència dels segons i com a cotxe llit deixa força a desitjar.
Altaria_Trianilla wrote:
Guigui wrote:Prefereixo mil vegades més un cotxe Eurofima dels anys 80, de compartiments de sis seients en 2a classe, que qualsevol exemplar de la flotamamodennaduropa (almenys en turista, ja que encara no m'han regalat cap viatge en preferente i és un "luxe" del qual penso prescindir si de mi depèn).

Dit d'altra manera, una cosa és el continent, i una altra el contingut.

Seguint la mateixa línia, prefereixo mil vegades més un cotxe wl7100x (el clàssic cotxe llit dels "Estrella") abans que qualsevol TrenHotel Talgo...

Image

;)
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jacob.CH

Re: En 10 anys tot ha canviat

Post by Jacob.CH »

Ara que hi penso en un dels reportatges de "Viajeros al tren" es veu un panell de sortides, on hi devia haver una llista de 10 o 12 trens, dels quals només un o dos eren trens Talgo.
La resta eren estrelles.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Re: Comoditat

Post by ABB_Traccion »

Tot continuant això que comenta en Josep Serre sobre els T2 (WL36x-5400) i els WL26x-7100, no he tingut el plaer ni la oportunitat de "tastar" el comfort d'un T2 però les meves dues experiències amb un WL26x-7100 són totalment satisfactòries, un comfort i un espai prou raonable per viatjar de nit amb comoditat, un bogi que és una delícia, beneït sigui el GC-3 de CAF, cosa que a un Bc10x-9600 no s'aconsegueix, d'entrada al ser lliteres de 6, tres a cada banda, fa que l'espai sigui molt reduït i la maniobrabilitat a l'habitacle sigui gairebé nul·la i no té el mateix nivell d'insonorització ni comfort que ofereix un WL26x-7100.

Igualment, en relació al que diu en ferroviario_catalan, respecto al 100% la teva opinió però... què vols que et digui però un Talgo (IV, V, VI, VII o TH/TH VII) no es pot comparar amb cap tren amb cotxes convencionals amb bogis/automotor, la comparació més clara que he viscut ha estat de Barcelona a Castelló amb un S101 i la tornada amb un Talgo VI, anada el tren completament quiet, sense sacsejades ni sotragades, la tornada amb el Talgo, al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV :cop

Per mi un Talgo no té res a fer contra un tren de Bogis, ja sigui material convencional o autopropulsat.
Seran més rendibles els Talgo (130 i aquestes coses) per allò de locomotora al davant i al darrera però en quant a comoditat i comfort de marxa, no hi ha color. Renfe està pecant de Talgo, fa molts anys... la flexibilitat que et pot oferir un cotxe convencional es veu molt reduïda amb una branca Talgo.

Abans prefereixo anar en un cotxe Arco, un 9000/10000/WL26x-7100 que un Talgo, sigui quin sigui el model.

Salutacions.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Últims trens amb material convencional

Post by 470 »

Esto es como todo, algunos les gusta unas cosas mas que otras, yo prefiero un tren talgo hotel antes, para mi es bastante mas comodo que un T2, , tambien entiendo la nostalgia de algunas personas que prefieren trenes de vagones y locomotoras pero a renfe le sale mejor una composición indeformable (S - 130 0 S - 120), se ahorra mucho personal, no tiene que desengachar ni hacer maniobras, yo tambien me he montado en el euromed y personalmente no encuentro mucha diferencia de marcha respecto a un talgo 7, aunque si me dan a escojer me quedo con el euro.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Últims trens amb material convencional

Post by 470 »

al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV

Me parece que ese tramo es de via única y velocidad max 160, a 200 es entre Vandellos y Castellón.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Últims trens amb material convencional

Post by ABB_Traccion »

470 wrote:al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV

Me parece que ese tramo es de via única y velocidad max 160, a 200 es entre Vandellos y Castellón.
Sí sí, no me he equivocado, por eso he puesto "el tramo a 200 y entre Vandellòs y Tarragona, en ese tramo de vía única es donde más se nota el paso continuado de trenes y en un Talgo se acentúa.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Últims trens amb material convencional

Post by 470 »

ABB_Traccion wrote:
470 wrote:al tram a 200 i entre Vandellòs i Tarragona, una autèntica batedora... El mateix puc dir del TH VII, una batedora en tota regla fins i tot a la LAV

Me parece que ese tramo es de via única y velocidad max 160, a 200 es entre Vandellos y Castellón.
Sí sí, no me he equivocado, por eso he puesto "el tramo a 200 y entre Vandellòs y Tarragona, en ese tramo de vía única es donde más se nota el paso continuado de trenes y en un Talgo se acentúa.
Perdon me comi la y
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Per mi el . . .

Post by raulitinbcn »

Per mi el millor material convencional va ser el Estrella Pio Baroja, l'agafava una vegada cada any, per anar de Barcelona - Sants a Oviedo/Gijon. Les "Literas" per mi eren molt comodes, ja que es plegaven i es feien servir de "sofa" al matí. En canvi els nou TrenHotel són molt "cutres" els seients-litera (per mi, ja que nomes ho he vist en fotos a renfe.es). En defeinitiva, ara está a Mora la Nova i grafitejat. Un dia d'aquest aniré i mirare d'emportar-me alguna cosa. ;) ;)

ADEU :hola :hola :hola :hola
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”