Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No són AV
Cap dels dos és un tren d'alta velocitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: No són AV
Des que es va obrir la primera línia d'alta velocitat a Espanya que hi ha hagut trens convencionals que han passat per les vies d'AV.Guigui wrote:Cap dels dos és un tren d'alta velocitat.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: LAV Barcelona-França
Ja, però tret de l´estació de Figueres, això no és cap línia d´Adif, i França també hi pot dir la seva, sobre quins trens hi passen o no.
En un altre fòrum un foraire ha dir que la Sncf ha encomanat ¡27! rames TGV Dasye especialment preparades per entrar a Espanya.
Em sembla que en duen alguna de cap, o bé és que esperen més viatgers dels que diuen oficialment...
Perquè no crec que la Sncf compri TGVs només per fer els especials d´operació sortida/retorn de "vacances en Espagne", no?
En un altre fòrum un foraire ha dir que la Sncf ha encomanat ¡27! rames TGV Dasye especialment preparades per entrar a Espanya.
Em sembla que en duen alguna de cap, o bé és que esperen més viatgers dels que diuen oficialment...
Perquè no crec que la Sncf compri TGVs només per fer els especials d´operació sortida/retorn de "vacances en Espagne", no?
Re: LAV Barcelona-França
He llegit a Railfaneurope.net que en principi, l'any 2012, Renfe posarà en servei 10 AVEs serie 105 de gran capacitat, amb velocitat màxima de 320km/h a 1.5kV i a 350km/h a 25kV, preparades per a circular regularment entre Madrid i Paris... passant per Barcelona.
Em sembla que ja se n'ha construït algun prototip.
Em sembla que ja se n'ha construït algun prototip.
Re: LAV Barcelona-França
Aquesta comanda de Renfe ha sigut anulada abans de ser adjudicada.Jacob.CH wrote:He llegit a Railfaneurope.net que en principi, l'any 2012, Renfe posarà en servei 10 AVEs serie 105 de gran capacitat, amb velocitat màxima de 320km/h a 1.5kV i a 350km/h a 25kV, preparades per a circular regularment entre Madrid i Paris... passant per Barcelona.
Em sembla que ja se n'ha construït algun prototip.
Segons Fomento, a canvi s'adaptaran AVEs existents.
Per exemple podrien ser els s100, incloent els s101 ex-Euromed que s'estant reformant en s100, que originalment ja eren bitensió 3 kV cc/ 25kV ca i clavats als TGV atlantique que anaven a 1500V cc/ 25kV ca. Inclus he vist una foto d'una AVE s100 circulant en proves per França a 1500V.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Efectivament, aquesta comanda ha estat una de les que s'ha anul·lat a causa de les retallades del govern central per la crisi.davida wrote:Aquesta comanda de Renfe ha sigut anulada abans de ser adjudicada.
Segons Fomento, a canvi s'adaptaran AVEs existents.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: LAV Barcelona-França
Comprenc.437.001 wrote:Ja, però tret de l´estació de Figueres, això no és cap línia d´Adif, i França també hi pot dir la seva, sobre quins trens hi passen o no.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: LAV Barcelona-França
TP Ferro intensifica las pruebas con trenes en la línea internacional Figueras-Perpiñán
La concesionaria francoespañola pone la infraestructura a punto para su entrada en servicio, prevista para finales de año
La empresa concesionaria de la línea internacional Figueras-Perpiñán, TP Ferro, en la que participan las empresas ACS Dragados ACS y Eiffage, ha intensificado desde la semana pasada las pruebas con trenes en la línea. Estos ensayos se incrementarán aún más en los meses de octubre y noviembre, para garantizar que la infraestructura esté a punto para su puesta en servicio, prevista para finales de año.
TP Ferro comenzó los ensayos con trenes en la línea Figueras-Perpiñán a finales del mes de mayo. Estas pruebas se han intensificado en el mes de septiembre, -desde la semana pasada se han hecho una media de cuatro trayectos diarios de Perpiñán a Figueras- y lo harán más en octubre y noviembre, para que la infraestructura funcione de manera óptima para la puesta en servicio de la línea, prevista en principio para finales de año.
Hasta el momento, las pruebas se han llevado a cabo con trenes de pruebas de SNCF y Adif, así como con un TGV Dasye de SNCF, y todos los ensayos realizados han sido plenamente satisfactorios.
Estas pruebas sirven para comprobar el sistema de señalización, el intercambio de informaciones entre el tren y las instalaciones de la vía, la conformidad de la vía férrea y de la catenaria para permitir una circulación a la velocidad prevista, la capacidad del sistema de alimentación eléctrica para subministrar la energía suficiente, entre otros sistemas e instalaciones.
Posteriormente, TP Ferro realizará también ensayos de explotación, que tienen por objetivo comprobar y validar el conjunto del sistema ferroviario: los equipamientos, el personal de TP Ferro y los procedimientos vigentes.
Finalmente, se efectuarán marchas en blanco, simulando la explotación comercial de la línea en modo normal y degradado.
http://www.vialibre-ffe.com
La concesionaria francoespañola pone la infraestructura a punto para su entrada en servicio, prevista para finales de año
La empresa concesionaria de la línea internacional Figueras-Perpiñán, TP Ferro, en la que participan las empresas ACS Dragados ACS y Eiffage, ha intensificado desde la semana pasada las pruebas con trenes en la línea. Estos ensayos se incrementarán aún más en los meses de octubre y noviembre, para garantizar que la infraestructura esté a punto para su puesta en servicio, prevista para finales de año.
TP Ferro comenzó los ensayos con trenes en la línea Figueras-Perpiñán a finales del mes de mayo. Estas pruebas se han intensificado en el mes de septiembre, -desde la semana pasada se han hecho una media de cuatro trayectos diarios de Perpiñán a Figueras- y lo harán más en octubre y noviembre, para que la infraestructura funcione de manera óptima para la puesta en servicio de la línea, prevista en principio para finales de año.
Hasta el momento, las pruebas se han llevado a cabo con trenes de pruebas de SNCF y Adif, así como con un TGV Dasye de SNCF, y todos los ensayos realizados han sido plenamente satisfactorios.
Estas pruebas sirven para comprobar el sistema de señalización, el intercambio de informaciones entre el tren y las instalaciones de la vía, la conformidad de la vía férrea y de la catenaria para permitir una circulación a la velocidad prevista, la capacidad del sistema de alimentación eléctrica para subministrar la energía suficiente, entre otros sistemas e instalaciones.
Posteriormente, TP Ferro realizará también ensayos de explotación, que tienen por objetivo comprobar y validar el conjunto del sistema ferroviario: los equipamientos, el personal de TP Ferro y los procedimientos vigentes.
Finalmente, se efectuarán marchas en blanco, simulando la explotación comercial de la línea en modo normal y degradado.
http://www.vialibre-ffe.com
Re: LAV Barcelona-França
I qui ho anunciaaaaaaaaaa?????????
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
L'alta velocitat arribarà a Figueres al desembre
publicat el 30/09/2010 a les 17:47 h. Meritxell Doncel
Al desembre del 2010 els primers TGV podran utilitzar el túnel sota els Pirineus per arribar a Figueres. A més, a finals d'any també podran arribar les mercaderies al port de Barcelona per l'ample de via europeu, segons ha anunciat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, a la Cimera de Ciutats per l'Alta Velocitat celebrada a Perpinyà, ciutat que coordinarà la xarxa de ciutats per l'alta velocitat durant els propers dotze mesos.
Els TGV provinents de Perpinyà podran arribar a Figueres a partir del mes de desembre, en què també es preveu que estigui a punt l'ample de via europeu per portar les mercaderies fins al port de Barcelona, com ha assenyalat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ha assistit a la Cimera de Ciutats per l'Alta Velocitat celebrada a Perpinyà, ciutat que passa a coordinar la xarxa de ciutats per l'alta velocitat durant els propers dotze mesos.
"Això ens obre la porta definitivament a Europa i podrem esdevenir la porta del sud d'Europa", ha dit l'alcalde, que ha afegit que el Corredor del Mediterrani és un projecte estratègic, això vol dir que cal connectar els 150 quilòmetres de Montpeller a Perpinyà".
De fet, les conclusions de la cimera, que ha reunit dotze ciutats franceses i catalanes, apunten que cal convèncer Europa, França i Espanya sobre la prioritat del tram Perpinyà-Montpeller, que hauria d'estar enllestit el 2020, perquè el corredor sigui una realitat.
"Demanarem a la UE que el corredor sigui confirmat com un projecte prioritari", ha dit Hereu, que ha explicat que la crisi "ha posat en valor el corredor, menyspreat per l'Estat des de fa vuit anys. El 2002 Espanya es va equivocar i França també en no declarar-lo prioritari. Agraïm el canvi d'actitud però volem que la declaració de Saragossa esdevingui una realitat".
És amb aquest objectiu que l'alcalde es reunirà, els propers mesos, amb els ministres de Foment francès i espanyol i amb el nou comissari de transports francès.
Barcelona-Perpinyà, el 2012
A més, es preveu que el 2012 Perpinyà i Barcelona estaran unides per l'alta velocitat i que el 2020 estarà operatiu el tram Narbona-Tolosa, segons les conclusions dels experts presentades a la cimera.
"Podré anar des de Sants fins a Figueres amb l'ample de via ibèric i allà canviar de tren fins a Perpinyà i París", ha explicat el tinent d'alcalde Ramon Garcia-Bragado (i encara segueix actiu??).
D'altra banda, a la xarxa de ciutats de l'alta velocitat s'han afegit Tarragona, Lleida i Nimes, que per primer cop han estat presents en una cimera de ciutats per l'alta velocitat
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
L'alta velocitat arribarà a Figueres al desembre
publicat el 30/09/2010 a les 17:47 h. Meritxell Doncel
Al desembre del 2010 els primers TGV podran utilitzar el túnel sota els Pirineus per arribar a Figueres. A més, a finals d'any també podran arribar les mercaderies al port de Barcelona per l'ample de via europeu, segons ha anunciat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, a la Cimera de Ciutats per l'Alta Velocitat celebrada a Perpinyà, ciutat que coordinarà la xarxa de ciutats per l'alta velocitat durant els propers dotze mesos.
Els TGV provinents de Perpinyà podran arribar a Figueres a partir del mes de desembre, en què també es preveu que estigui a punt l'ample de via europeu per portar les mercaderies fins al port de Barcelona, com ha assenyalat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que ha assistit a la Cimera de Ciutats per l'Alta Velocitat celebrada a Perpinyà, ciutat que passa a coordinar la xarxa de ciutats per l'alta velocitat durant els propers dotze mesos.
"Això ens obre la porta definitivament a Europa i podrem esdevenir la porta del sud d'Europa", ha dit l'alcalde, que ha afegit que el Corredor del Mediterrani és un projecte estratègic, això vol dir que cal connectar els 150 quilòmetres de Montpeller a Perpinyà".
De fet, les conclusions de la cimera, que ha reunit dotze ciutats franceses i catalanes, apunten que cal convèncer Europa, França i Espanya sobre la prioritat del tram Perpinyà-Montpeller, que hauria d'estar enllestit el 2020, perquè el corredor sigui una realitat.
"Demanarem a la UE que el corredor sigui confirmat com un projecte prioritari", ha dit Hereu, que ha explicat que la crisi "ha posat en valor el corredor, menyspreat per l'Estat des de fa vuit anys. El 2002 Espanya es va equivocar i França també en no declarar-lo prioritari. Agraïm el canvi d'actitud però volem que la declaració de Saragossa esdevingui una realitat".
És amb aquest objectiu que l'alcalde es reunirà, els propers mesos, amb els ministres de Foment francès i espanyol i amb el nou comissari de transports francès.
Barcelona-Perpinyà, el 2012
A més, es preveu que el 2012 Perpinyà i Barcelona estaran unides per l'alta velocitat i que el 2020 estarà operatiu el tram Narbona-Tolosa, segons les conclusions dels experts presentades a la cimera.
"Podré anar des de Sants fins a Figueres amb l'ample de via ibèric i allà canviar de tren fins a Perpinyà i París", ha explicat el tinent d'alcalde Ramon Garcia-Bragado (i encara segueix actiu??).
D'altra banda, a la xarxa de ciutats de l'alta velocitat s'han afegit Tarragona, Lleida i Nimes, que per primer cop han estat presents en una cimera de ciutats per l'alta velocitat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Proves de seguretat al túnel del Pertús
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... ertus.html
Les proves de seguretat i emergència ja testen el túnel del TGV al Pertús
El 4 de novembre està previst un simulacre d'accident i els Bombers ja hi fan proves a l'interior
Especialistes de la Catalunya Nord proven els sistemes d'escalfament i detecció de focs
03/10/10 10:00 - EL PERTÚS - ACN
Un pas més cap a la seva posada en marxa. Els serveis d'emergència i seguretat públics de Catalunya i França ja estan testant la viabilitat del túnel del Pertús per comprovar que tot està a punt per poder fer passar el TGV a partir de desembre.
De fet, aquests dies són els bombers de la Catalunya Nord els que estan provant els sistemes d'escalfament i detecció de focs, però per al proper 4 de novembre, s'ha preparat un gran simulacre d'accident amb la participació de cossos d'emergència dels dos costats del túnel. Policia, bombers, serveis mèdics i personal d'evacuació comprovaran que tots els detectors i els plans d'emergència funcionen correctament.
Les proves de seguretat i emergència ja testen el túnel del TGV al Pertús
El 4 de novembre està previst un simulacre d'accident i els Bombers ja hi fan proves a l'interior
Especialistes de la Catalunya Nord proven els sistemes d'escalfament i detecció de focs
03/10/10 10:00 - EL PERTÚS - ACN
Un pas més cap a la seva posada en marxa. Els serveis d'emergència i seguretat públics de Catalunya i França ja estan testant la viabilitat del túnel del Pertús per comprovar que tot està a punt per poder fer passar el TGV a partir de desembre.
De fet, aquests dies són els bombers de la Catalunya Nord els que estan provant els sistemes d'escalfament i detecció de focs, però per al proper 4 de novembre, s'ha preparat un gran simulacre d'accident amb la participació de cossos d'emergència dels dos costats del túnel. Policia, bombers, serveis mèdics i personal d'evacuació comprovaran que tots els detectors i els plans d'emergència funcionen correctament.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... orona.html
Un terç dels usuaris del TAV resideixen a la segona corona
Un estudi de l'AMTU constata que l'alta velocitat és molt utilitzada en aquests municipis i reforça la històrica reivindicació d'una estació al Vallès
Mayoral indica que el que interessa ara és que el TAV arribi a la frontera
06/10/10 02:00 - barcelona - Virtudes Pérez
El 27,2% dels usuaris catalans que agafen el tren d'alta velocitat (TAV) a l'estació de Sants de Barcelona resideixen en municipis que formen part de la segona corona metropolitana. Així ho constata un estudi elaborat per l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), segons el qual els ciutadans de la segons corona fan un ús important del TAV, ja que ells sols –2.680 viatges/dia– omplen prop de deu trens diaris.
L'estudi es va presentar ahir a Granollers, i tot i que l'alcalde de la ciutat i director de l'AMTU, Josep Mayoral, va insistir que ara per ara la prioritat dels ajuntaments és que es faci arribar l'alta velocitat a França, resulta evident que les conclusions de l'informe reforcen la històrica reivindicació d'aquestes ciutats perquè el TAV tingui una estació al Vallès. El mateix director general de l'AMTU, Antoni Prunés, va declarar ahir a aquest diari: “El nombre de passatgers de la segona corona, que ja és molt alt, augmentaria si tinguéssim una estació més a prop”. De fet, l'AMTU ja ha enviat una al·legació al pla d'infraestructures, com ja ha fet en els últims anys, en què demana, una vegada més, la construcció de l'estació del TAV al Vallès.
Prunés va destacar que el 27,2% d'usuaris de la segona corona metropolitana és una xifra “que, a només un any de l'estrena del TAV, s'acosta ja a la del pont aeri”. I Mayoral mateix va remarcar al matí que les dades de l'estudi demostren que “el govern del país i el de l'Estat han de tenir en compte la veu de les ciutats a l'hora de definir estratègies de futur”.
La segona gran conclusió de l'estudi és que el 54% dels usuaris de la segona corona arriben a Sants en tren i que un 26% ho fan en cotxe privat. Això demostra, segons Prunés, que “quan la connexió amb rodalies és bona, la gent fa servir el transport públic”, una evidència que reforça també la idea que “cal continuar reivindicant la línia orbital ferroviària”.
La majoria de Barcelona
Del conjunt de Catalunya, la comarca del Barcelonès és la que té més viatgers –58,6%–, seguida del Vallès Occidental –10,9%–, el Baix Llobregat –8,6%–, el Maresme –6,6%– i el Vallès Oriental –5,1%.
L'estudi constata que el 64% dels clients del TAV inicien el seu desplaçament en aquesta mateixa ciutat, que el 76,1% ho fan en alguna localitat de l'àrea metropolitana (primera corona) i que un 17,9% inicien el seu desplaçament a la segona corona. No es parla en aquest cas de lloc de residència, ja que més de la meitat dels usuaris viuen habitualment fora de Catalunya, majoritàriament a Madrid (34,5%). Els residents a Barcelona representen el 19,9%.
L'estudi es va fer a partir d'entrevistes personals entre 18.867 passatgers que van sortir en TAV de Barcelona-Sants els dies 22, 23 i 24 de març del 2010.
LA XIFRA
27,2
per cent
d'usuaris del TAV resideixen en municipis de l'anomenada segona corona de l'àrea metropolitana.
LA FRASE
La xifra és molt alta, però augmentaria si tinguéssim una estació del TAV més aprop
Antoni Prunés
director general de l'amtu
Polèmica a l'Alt Empordà
Els ajuntaments de Figueres i Vilafant han entrat en una pugna per fer prevaldre el seu topònim en el nom de la nova estació de tren que entrarà en servei d'aquí a dos mesos. Adif ha de començar a preparar la retolació i així ho ha comunicat als ajuntaments. Per això en el darrer ple celebrat a Vilafant es va aprovar una moció en què es demana que inclogui el nom Vilafant, ja que es considera que passaria a ser una bona eina de promoció del municipi. En el consistori, però, hi ha divisió sobre si ha de ser només Vilafant, Vilafant-Figueres o Vilafant-Alt Empordà, que són les tres opcions que s'han posat sobre la taula. La resposta i el plantejament del govern de Figueres és que es digui Figueres-Alt Empordà, i així ho va demanar l'alcalde, Santi Vila, en dues cartes adreçades, respectivament, al president d'Adif i al delegat d'estació de Viatges Nord-est. Per Vila, la presència del nom de la ciutat és imprescindible: “Ningú no entendria que una ciutat que atrau més d'un milió de persones com a conseqüència del Museu Dalí, o que una comarca que a través de l'esforç del seu sector hoteler i agroturístic fa molt de temps que treballa en la projecció de la marca de l'Empordà com a segell de qualitat i projecció al món no tingués la seva estació amb un nom identificable”, explica Vila.
Un terç dels usuaris del TAV resideixen a la segona corona
Un estudi de l'AMTU constata que l'alta velocitat és molt utilitzada en aquests municipis i reforça la històrica reivindicació d'una estació al Vallès
Mayoral indica que el que interessa ara és que el TAV arribi a la frontera
06/10/10 02:00 - barcelona - Virtudes Pérez
El 27,2% dels usuaris catalans que agafen el tren d'alta velocitat (TAV) a l'estació de Sants de Barcelona resideixen en municipis que formen part de la segona corona metropolitana. Així ho constata un estudi elaborat per l'Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), segons el qual els ciutadans de la segons corona fan un ús important del TAV, ja que ells sols –2.680 viatges/dia– omplen prop de deu trens diaris.
L'estudi es va presentar ahir a Granollers, i tot i que l'alcalde de la ciutat i director de l'AMTU, Josep Mayoral, va insistir que ara per ara la prioritat dels ajuntaments és que es faci arribar l'alta velocitat a França, resulta evident que les conclusions de l'informe reforcen la històrica reivindicació d'aquestes ciutats perquè el TAV tingui una estació al Vallès. El mateix director general de l'AMTU, Antoni Prunés, va declarar ahir a aquest diari: “El nombre de passatgers de la segona corona, que ja és molt alt, augmentaria si tinguéssim una estació més a prop”. De fet, l'AMTU ja ha enviat una al·legació al pla d'infraestructures, com ja ha fet en els últims anys, en què demana, una vegada més, la construcció de l'estació del TAV al Vallès.
Prunés va destacar que el 27,2% d'usuaris de la segona corona metropolitana és una xifra “que, a només un any de l'estrena del TAV, s'acosta ja a la del pont aeri”. I Mayoral mateix va remarcar al matí que les dades de l'estudi demostren que “el govern del país i el de l'Estat han de tenir en compte la veu de les ciutats a l'hora de definir estratègies de futur”.
La segona gran conclusió de l'estudi és que el 54% dels usuaris de la segona corona arriben a Sants en tren i que un 26% ho fan en cotxe privat. Això demostra, segons Prunés, que “quan la connexió amb rodalies és bona, la gent fa servir el transport públic”, una evidència que reforça també la idea que “cal continuar reivindicant la línia orbital ferroviària”.
La majoria de Barcelona
Del conjunt de Catalunya, la comarca del Barcelonès és la que té més viatgers –58,6%–, seguida del Vallès Occidental –10,9%–, el Baix Llobregat –8,6%–, el Maresme –6,6%– i el Vallès Oriental –5,1%.
L'estudi constata que el 64% dels clients del TAV inicien el seu desplaçament en aquesta mateixa ciutat, que el 76,1% ho fan en alguna localitat de l'àrea metropolitana (primera corona) i que un 17,9% inicien el seu desplaçament a la segona corona. No es parla en aquest cas de lloc de residència, ja que més de la meitat dels usuaris viuen habitualment fora de Catalunya, majoritàriament a Madrid (34,5%). Els residents a Barcelona representen el 19,9%.
L'estudi es va fer a partir d'entrevistes personals entre 18.867 passatgers que van sortir en TAV de Barcelona-Sants els dies 22, 23 i 24 de març del 2010.
LA XIFRA
27,2
per cent
d'usuaris del TAV resideixen en municipis de l'anomenada segona corona de l'àrea metropolitana.
LA FRASE
La xifra és molt alta, però augmentaria si tinguéssim una estació del TAV més aprop
Antoni Prunés
director general de l'amtu
Polèmica a l'Alt Empordà
Els ajuntaments de Figueres i Vilafant han entrat en una pugna per fer prevaldre el seu topònim en el nom de la nova estació de tren que entrarà en servei d'aquí a dos mesos. Adif ha de començar a preparar la retolació i així ho ha comunicat als ajuntaments. Per això en el darrer ple celebrat a Vilafant es va aprovar una moció en què es demana que inclogui el nom Vilafant, ja que es considera que passaria a ser una bona eina de promoció del municipi. En el consistori, però, hi ha divisió sobre si ha de ser només Vilafant, Vilafant-Figueres o Vilafant-Alt Empordà, que són les tres opcions que s'han posat sobre la taula. La resposta i el plantejament del govern de Figueres és que es digui Figueres-Alt Empordà, i així ho va demanar l'alcalde, Santi Vila, en dues cartes adreçades, respectivament, al president d'Adif i al delegat d'estació de Viatges Nord-est. Per Vila, la presència del nom de la ciutat és imprescindible: “Ningú no entendria que una ciutat que atrau més d'un milió de persones com a conseqüència del Museu Dalí, o que una comarca que a través de l'esforç del seu sector hoteler i agroturístic fa molt de temps que treballa en la projecció de la marca de l'Empordà com a segell de qualitat i projecció al món no tingués la seva estació amb un nom identificable”, explica Vila.
Re: LAV Barcelona-França
M'encanta el de Vilafant a seques. Que donguin pel sac a aquests incompetents de l'Ajuntament de Figueres, si no volen el tren a Figueres, doncs es quedin sense estació.metring wrote: Polèmica a l'Alt Empordà
Els ajuntaments de Figueres i Vilafant han entrat en una pugna per fer prevaldre el seu topònim en el nom de la nova estació de tren que entrarà en servei d'aquí a dos mesos. Adif ha de començar a preparar la retolació i així ho ha comunicat als ajuntaments. Per això en el darrer ple celebrat a Vilafant es va aprovar una moció en què es demana que inclogui el nom Vilafant, ja que es considera que passaria a ser una bona eina de promoció del municipi. En el consistori, però, hi ha divisió sobre si ha de ser només Vilafant, Vilafant-Figueres o Vilafant-Alt Empordà, que són les tres opcions que s'han posat sobre la taula. La resposta i el plantejament del govern de Figueres és que es digui Figueres-Alt Empordà, i així ho va demanar l'alcalde, Santi Vila, en dues cartes adreçades, respectivament, al president d'Adif i al delegat d'estació de Viatges Nord-est. Per Vila, la presència del nom de la ciutat és imprescindible: “Ningú no entendria que una ciutat que atrau més d'un milió de persones com a conseqüència del Museu Dalí, o que una comarca que a través de l'esforç del seu sector hoteler i agroturístic fa molt de temps que treballa en la projecció de la marca de l'Empordà com a segell de qualitat i projecció al món no tingués la seva estació amb un nom identificable”, explica Vila.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vilafant i prou
Volien l'estació a Vilafant? Doncs ja l'hi tenen! Ara, què demanen? El bo per a ells i el dolent per als altres? Només faltaria!
O sigui: Vilafant a seques!
O sigui: Vilafant a seques!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Si us plau.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Projecció internacional
Ei, us imagineu uns hipotètics anuncis per megafonia a Paris Gare de Lyon, Genève CFF o Brussel Zuid / Bruxelles Midi: "Prochaine sortie: TGV à destination de Vilafant"?
Espectacular...
Espectacular...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Els francesos ho podrien confondre amb Vuillafans, vila del Franc Comtat.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Avui he llegit al diari que ja es podien comprar els bitllets per al TGV de Figueres a París. On es poden comprar? A voyages-sncf.com no ho he sabut trobar. Quins horaris tindran els nous TGV? Seran directes a París des de Montpellier o faran parades intermitges? Algú té més detalls dels nous serveis?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: LAV Barcelona-França
Doncs al diari Empordà diu que es posaran a la venda el 12 de novembre.Trenscat wrote:Avui he llegit al diari que ja es podien comprar els bitllets per al TGV de Figueres a París. On es poden comprar? A voyages-sncf.com no ho he sabut trobar. Quins horaris tindran els nous TGV? Seran directes a París des de Montpellier o faran parades intermitges? Algú té més detalls dels nous serveis?
http://www.emporda.info/comarca/2010/10 ... 93998.html
Els bitllets per al TGV sortiran a la venda el 12 de novembre
L'alcalde de Figueres proposa una solució de consens per al nom de la nova estació provisional
Els bitllets per als trens francesos d'alta velocitat que uniran Figueres i Perpinyà a finals d'any es posaran a la venda el 12 de novembre. Tot i que inicialment la companyia ferroviària SNCF havia anunciat que aquest dimecres ja es podrien adquirir els tiquets per Internet, al final l'inici de les vendes s'ha retardat un mes. La circulació d'aquests trens permetrà posar en servei el tram internacional del TAV, que inclou el túnel del Pertús i que es va acabar el 2009. Es preveu que hi circulin dos trens diaris, que acabaran el recorregut a l'estació provisional del TAV a Vilafant (Alt Empordà). L'alcalde de Figueres, Santi Vila, ha proposat que la nova estació porti els noms de Figueres i Vilafant.
Tot i que en un principi la francesa SNCF havia anunciat que aquest dimecres ja es podrien comprar els bitllets per Internet, al final caldrà esperar encara un mes per adquirir-los. Segons ha comunicat la companyia ferroviària a l'Ajuntament de Figueres, serà a partir del 12 de novembre quan el tiquets sortiran a la venda.
Els primers trens francesos que uniran Figueres i Perpinyà amb alta velocitat començaran a circular a finals d'any. En concret, el 12 de desembre. La intenció és que hi hagi dos trens diaris que cobreixin el recorregut. La circulació d'aquests trens permetrà posar en servei el tram internacional del TAV, que s'estén al llarg de 44 quilòmetres i que comprèn el túnel del Pertús.
Tot i que la concessionària TP Ferro va acabar la infraestructura el febrer del 2009, des d'aleshores no hi circula cap tren. El motiu és el retard que acumulen les obres de l'alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa, que executa el Ministeri de Foment.
Els dos trens diaris que entraran en servei a partir del desembre permetran anar des de París fins a Figueres. Tot i això, no tot el recorregut es farà en línia d'alta velocitat, perquè entre Montpeller i Perpinyà encara no hi ha vies del TAV.
Després de creuar el túnel del Pertús, els trens francesos acabaran el recorregut a l'estació provisional de Vilafant. La continuïtat del viatge fins a Girona o Barcelona serà impossible fins, com a mínim, l'any 2012, moment en què es preveuen acabar les obres del TAV en aquests trams. Un cop arribin a l'estació provisional, els viatgers que vulguin continuar el viatge cap al sud hauran de canviar de comboi.
Solució de consens
L'alcalde de Figueres, Santi Vila, també s'ha referit aquest dimecres a l'estira-i-arronsa que mantenen Figueres i Vilafant perquè l'estació provisional del TAV es conegui amb el nom de cada municipi. Mentre Figueres defensa la capitalitat de l'Alt Empordà com a motiu per posar el nom de la ciutat a l'equipament, Vilafant sosté que l'estació es troba dins el seu terme municipal i que, per això, el nom del poble també s'ha de recollir en el cartell.
Vila ha volgut evitar més enfrontaments, i ha proposat una solució de consens; és a dir, que la nova estació porti el nom dels dos municipis. 'Jo crec que el territori sabrà consensuar perfectament un nom que inclogui tant la ciutat de referència com el municipi que acull l'estació', ha indicat l'alcalde. I hi ha afegit: 'Sinó, lesionaríem el paper que ha de jugar l'estació'.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vilafant
Desgraciadament, Camp de Vilafant Yebes és definitiva.Es preveu que hi circulin dos trens diaris, que acabaran el recorregut a l'estació provisional del TAV a Vilafant (Alt Empordà).
Vejam si SNCF ha retardat la posada en venda perquè encara no sap quin nom posar-hi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.