Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Prospeccions al subsòl de Tarragona
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... agona.html
Inicien prospeccions al voltant de la Imperial per estudiar la viabilitat de cobrir la línia fèrria a Tarragona
Aquesta setmana s'han fet cales a l'avinguda Roma i a Marquès de Montoliu
03/07/10 02:00 - Tarragona - S.C
Tècnics de l'empresa ETT Proyectos, que fa més d'un any que estudia les diferents alternatives per cobrir la línia fèrria al seu pas per Tarragona, han estat realitzant prospeccions al subsòl pels voltants de la plaça Imperial Tàrraco i de l'avinguda Marquès de Montoliu, per on passarà el tren un cop s'alliberi la façana marítima. L'Ajuntament s'ha afanyat a destacar els treballs perquè corroboren que l'estudi informatiu, les dades del qual es coneixeran el maig de l'any que ve, segueix el seu procés.
Les prospeccions geotècniques s'han realitzat durant les nits d'aquesta setmana, a càrrec de l'empresa ETT Proyectos SL –dependent del Ministeri de Foment–, i han consistit en l'estudi de diferents parts del subsòl comprès entre la plaça Imperial Tàrraco i l'avinguda Marquès de Montoliu. Aquesta és la zona per on es preveu que es faci subterrània la línia ferroviària un cop s'alliberi la façana marítima. L'Ajuntament de Tarragona, per mitjà del regidor d'Urbanisme, Xavier Tarrés, ho va celebrar: «L'estudi va endavant i demostra que, davant els dubtes en els darrers set mesos, Foment sí que està estudiant un traçat alternatiu, gràcies al conveni signat entre l'Ajuntament, la Generalitat i l'Estat.»
En concret, s'ha realitzat una tomografia elèctrica de l'avinguda de Roma fins a la Imperial Tàrraco i de l'avinguda Marquès de Montoliu fins a l'encreuament amb l'avinguda de Catalunya. «Més evident que operaris treballant i fent anàlisis, no hi ha res», va subratllar el regidor.
Des de la platja Llarga
El cobriment de la línia començarà a l'altura de la platja Llarga, passarà per darrere de l'Arrabassada, el campus de Jurídiques, Marquès de Montoliu, Imperial Tàrraco fins a l'Horta Gran, que és on es preveu construir la gran estació de Tarragona. L'estudi informatiu es va adjudicar el maig del 2009 amb un termini d'execució de dos anys i per un valor d'1,3 milions d'euros. De l'acord entre les tres administracions es desprenia que els terrenys alliberats quan es desviï la línia fèrria entre Barcelona i València al seu pas per Tarragona seran d'ús públic, és a dir, zones verdes.
Les conclusions del debat ferroviari
ò.p.j
Després de la jornada de reflexió sobre el futur ferroviari de la ciutat que el 12 de maig va reunir agents de tots els àmbits, l'Ajuntament treballa en la redacció d'un document unificat que defineixi una proposta consensuada per poder defensar davant les administracions competents, sobretot el Ministeri de Foment. A la jornada es van recollir tres propostes de particulars i en el procés que es va obrir després a la ciutadania es van rebre vuit aportacions més per correu electrònic: sis a títol personal i dues d'entitats, la Cambra de Comerç i ICV, que de fet ja havien participat en la jornada. «En un màxim d'un parell de setmanes», segons Tarrés, hi ha convocada una reunió «per posar en comú totes les dades i extreure'n les conclusions». Perfilat el procés, el document resultant s'espera aprovar-lo –confien que per unanimitat– en un ple just abans o després de les vacances d'agost.
Inicien prospeccions al voltant de la Imperial per estudiar la viabilitat de cobrir la línia fèrria a Tarragona
Aquesta setmana s'han fet cales a l'avinguda Roma i a Marquès de Montoliu
03/07/10 02:00 - Tarragona - S.C
Tècnics de l'empresa ETT Proyectos, que fa més d'un any que estudia les diferents alternatives per cobrir la línia fèrria al seu pas per Tarragona, han estat realitzant prospeccions al subsòl pels voltants de la plaça Imperial Tàrraco i de l'avinguda Marquès de Montoliu, per on passarà el tren un cop s'alliberi la façana marítima. L'Ajuntament s'ha afanyat a destacar els treballs perquè corroboren que l'estudi informatiu, les dades del qual es coneixeran el maig de l'any que ve, segueix el seu procés.
Les prospeccions geotècniques s'han realitzat durant les nits d'aquesta setmana, a càrrec de l'empresa ETT Proyectos SL –dependent del Ministeri de Foment–, i han consistit en l'estudi de diferents parts del subsòl comprès entre la plaça Imperial Tàrraco i l'avinguda Marquès de Montoliu. Aquesta és la zona per on es preveu que es faci subterrània la línia ferroviària un cop s'alliberi la façana marítima. L'Ajuntament de Tarragona, per mitjà del regidor d'Urbanisme, Xavier Tarrés, ho va celebrar: «L'estudi va endavant i demostra que, davant els dubtes en els darrers set mesos, Foment sí que està estudiant un traçat alternatiu, gràcies al conveni signat entre l'Ajuntament, la Generalitat i l'Estat.»
En concret, s'ha realitzat una tomografia elèctrica de l'avinguda de Roma fins a la Imperial Tàrraco i de l'avinguda Marquès de Montoliu fins a l'encreuament amb l'avinguda de Catalunya. «Més evident que operaris treballant i fent anàlisis, no hi ha res», va subratllar el regidor.
Des de la platja Llarga
El cobriment de la línia començarà a l'altura de la platja Llarga, passarà per darrere de l'Arrabassada, el campus de Jurídiques, Marquès de Montoliu, Imperial Tàrraco fins a l'Horta Gran, que és on es preveu construir la gran estació de Tarragona. L'estudi informatiu es va adjudicar el maig del 2009 amb un termini d'execució de dos anys i per un valor d'1,3 milions d'euros. De l'acord entre les tres administracions es desprenia que els terrenys alliberats quan es desviï la línia fèrria entre Barcelona i València al seu pas per Tarragona seran d'ús públic, és a dir, zones verdes.
Les conclusions del debat ferroviari
ò.p.j
Després de la jornada de reflexió sobre el futur ferroviari de la ciutat que el 12 de maig va reunir agents de tots els àmbits, l'Ajuntament treballa en la redacció d'un document unificat que defineixi una proposta consensuada per poder defensar davant les administracions competents, sobretot el Ministeri de Foment. A la jornada es van recollir tres propostes de particulars i en el procés que es va obrir després a la ciutadania es van rebre vuit aportacions més per correu electrònic: sis a títol personal i dues d'entitats, la Cambra de Comerç i ICV, que de fet ja havien participat en la jornada. «En un màxim d'un parell de setmanes», segons Tarrés, hi ha convocada una reunió «per posar en comú totes les dades i extreure'n les conclusions». Perfilat el procés, el document resultant s'espera aprovar-lo –confien que per unanimitat– en un ple just abans o després de les vacances d'agost.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=392355
El Tramcamp connectarà vuit municipis de les comarques tarragonines
La Generalitat sotmet a informació pública l'estudi per a implantar un sistema tramviari a la zona
JÚLIA GIRIBETS | Tarragona
El nou tramvia de les comarques tarragonines, el Tramcamp, tindrà 30 parades en 8 municipis de la zona que sumen més de 330.000 habitants. El projecte encara es troba en una fase molt inicial, per això la Generalitat inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental per a la implantació d’aquest sistema.
D’aquesta manera, les administracions interessades podran fer les aportacions que creguin per arribar a un màxim consens. És possible que des de Tarragona es demani més parades a la ciutat. El nou transport públic tindrà 30 parades i connectarà 8 municipis que són: Tarragona, Reus, Vila-seca, Cambrils, Salou, la Canonja i una petita part de Constantí i Vinyols i els Arcs. Es creu que podrà assolir la demanda de més de 12 milions de viatgers cada any i comportarà una inversió de 580 milions d’euros.
La nova xarxa tamviària tindrà 42 km de longitud, 12 dels quals ja existeixen, però s’adaptaran a aquest ús i els 30 restants es faran de nou. A la ciutat de Tarragona, la línia tindrà quatre parades, passant pels barris i pel centre. S’espera que aquesta sigui una de les línies més sol·licitades.
Al·legacions
Un dels municipis afectats per la nova infraestructura és Cambrils. Des de l’Ajuntament, valoren positivament el projecte, però han anunciat que presentaran alguna al·legació com la incorporació d’alguns elements destinats a millorar el projecte municipalment. Els suggeriments aniran encaminats a la sol·licitud d’incloure tres estacions més dins del municipi (a banda de les cinc que ja proposa el projecte). També es proposarà que el traçat entre el nucli urbà de Cambrils i Vilafortuny sigui de caire més urbà, atès que està prevista la construcció de futures urbanitzacions.
El Tramcamp connectarà vuit municipis de les comarques tarragonines
La Generalitat sotmet a informació pública l'estudi per a implantar un sistema tramviari a la zona
JÚLIA GIRIBETS | Tarragona
El nou tramvia de les comarques tarragonines, el Tramcamp, tindrà 30 parades en 8 municipis de la zona que sumen més de 330.000 habitants. El projecte encara es troba en una fase molt inicial, per això la Generalitat inicia el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i l’estudi d’impacte ambiental per a la implantació d’aquest sistema.
D’aquesta manera, les administracions interessades podran fer les aportacions que creguin per arribar a un màxim consens. És possible que des de Tarragona es demani més parades a la ciutat. El nou transport públic tindrà 30 parades i connectarà 8 municipis que són: Tarragona, Reus, Vila-seca, Cambrils, Salou, la Canonja i una petita part de Constantí i Vinyols i els Arcs. Es creu que podrà assolir la demanda de més de 12 milions de viatgers cada any i comportarà una inversió de 580 milions d’euros.
La nova xarxa tamviària tindrà 42 km de longitud, 12 dels quals ja existeixen, però s’adaptaran a aquest ús i els 30 restants es faran de nou. A la ciutat de Tarragona, la línia tindrà quatre parades, passant pels barris i pel centre. S’espera que aquesta sigui una de les línies més sol·licitades.
Al·legacions
Un dels municipis afectats per la nova infraestructura és Cambrils. Des de l’Ajuntament, valoren positivament el projecte, però han anunciat que presentaran alguna al·legació com la incorporació d’alguns elements destinats a millorar el projecte municipalment. Els suggeriments aniran encaminats a la sol·licitud d’incloure tres estacions més dins del municipi (a banda de les cinc que ja proposa el projecte). També es proposarà que el traçat entre el nucli urbà de Cambrils i Vilafortuny sigui de caire més urbà, atès que està prevista la construcció de futures urbanitzacions.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
http://www.delcamp.cat/index.php?comman ... s_id=10117
Promoció del Transport Públic també presentarà al·legacions al Tramcamp
En el seu conjunt, la PTP es mostra globalment favorable al traçat presentat pel DPTOP tot i que presentarà al·legacions per ampliar la demanda potencial del servei
Redacció - Tarragona
09 d'agost de 2010
Promoció del Transport Públic demana que la primera fase quedi enllestida el 2016 Una de les propostes que fa la PTP per al Tramcamp és que la primera fase quedi enllestida el 2016, amb motiu de la candidatura de la ciutat de Tarragona a la Capital Europea de la Cultura. Per l'entitat, aquesta al·legació és "fàcilment assolible si es té en compte que la primera fase es centra en l'aprofitament de la plataforma actual d'Adif i la seva connexió amb la nova estació de Cambrils Nord i l'actual estació de Tarragona". En aquesta primera fase també es demana la inclusió d'un tercer carril entre Vila-seca i Tarragona que facilitaria un servei-exprés fins el Balcó del Mediterrani i que, a més, "milloraria radicalment els temps de viatge previstos pel TramCamp entre Cambrils i Tarragona", que actualment es calcula d'uns 42 minuts.
Un altre dels punts sobre els quals pivoten les al·legacions fa referència a la intermodalitat del servei. La PTP demana que a Reus s'hi construeixi un intercanviador amb servei de bus interurbà i del TramCamp a Bellisens, en una zona per on ja passa la via de Renfe. ATarragona es plantejarà que el tramvia no s'aturi a Imperial Tàrraco com està previst i que continuï fins l'estació actual de Renfe/Adif.
Millores centrades en Reus i Tarragona
De cara a millorar la connectivitat dels barris de Ponent de Tarragona amb el centre, es proposa construir la nova línia de tramvia per l'interior de Torreforta, Campclar i Bonavista, enlloc de fer que passi tangencialment per la T-11. Aquest projecte "formaria part d'un pla de regeneració dels barris associant urbanisme i mobilitat, com s'ha fet a La Mina". També es demana que la connexió entre l'aeroport de Reus i l'estació del Corredor del Mediterrani es faci mitjançant la línia general Tarragona-Reus, travessant les pistes de l'Aeroport amb un túnel transversal, fet que "estalviaria el transbordament forçat des de Tarragona o Reus fins l'Aeroport i reduiria a un sol transbordament el recorregutt cap aVila-Seca, Salou o Cambrils".
Per donar servei als equipaments culturals, esportius i d’oci dels voltants de l’avinguda Marià Fortuny, respectant el traçat plantejat pel passeig Prim, es proposa que es tanqui l'anella que circumval·la Reus. Finalment, es demanarà continuïtat en el servei ferroviari regional de Renfe entre l'Hospitalet de l'Infant, Cambrils i Tarragona mentre no s'executi la primera fase del TramCamp. A tal efecte es demanarà reduir el temps de tancament dels passos anivell d'acord amb les característiques de frenada dels trens de viatgers, més òptimes que les dels trens de mercaderies que desapareixeran totalment.
Promoció del Transport Públic també presentarà al·legacions al Tramcamp
En el seu conjunt, la PTP es mostra globalment favorable al traçat presentat pel DPTOP tot i que presentarà al·legacions per ampliar la demanda potencial del servei
Redacció - Tarragona
09 d'agost de 2010
Promoció del Transport Públic demana que la primera fase quedi enllestida el 2016 Una de les propostes que fa la PTP per al Tramcamp és que la primera fase quedi enllestida el 2016, amb motiu de la candidatura de la ciutat de Tarragona a la Capital Europea de la Cultura. Per l'entitat, aquesta al·legació és "fàcilment assolible si es té en compte que la primera fase es centra en l'aprofitament de la plataforma actual d'Adif i la seva connexió amb la nova estació de Cambrils Nord i l'actual estació de Tarragona". En aquesta primera fase també es demana la inclusió d'un tercer carril entre Vila-seca i Tarragona que facilitaria un servei-exprés fins el Balcó del Mediterrani i que, a més, "milloraria radicalment els temps de viatge previstos pel TramCamp entre Cambrils i Tarragona", que actualment es calcula d'uns 42 minuts.
Un altre dels punts sobre els quals pivoten les al·legacions fa referència a la intermodalitat del servei. La PTP demana que a Reus s'hi construeixi un intercanviador amb servei de bus interurbà i del TramCamp a Bellisens, en una zona per on ja passa la via de Renfe. ATarragona es plantejarà que el tramvia no s'aturi a Imperial Tàrraco com està previst i que continuï fins l'estació actual de Renfe/Adif.
Millores centrades en Reus i Tarragona
De cara a millorar la connectivitat dels barris de Ponent de Tarragona amb el centre, es proposa construir la nova línia de tramvia per l'interior de Torreforta, Campclar i Bonavista, enlloc de fer que passi tangencialment per la T-11. Aquest projecte "formaria part d'un pla de regeneració dels barris associant urbanisme i mobilitat, com s'ha fet a La Mina". També es demana que la connexió entre l'aeroport de Reus i l'estació del Corredor del Mediterrani es faci mitjançant la línia general Tarragona-Reus, travessant les pistes de l'Aeroport amb un túnel transversal, fet que "estalviaria el transbordament forçat des de Tarragona o Reus fins l'Aeroport i reduiria a un sol transbordament el recorregutt cap aVila-Seca, Salou o Cambrils".
Per donar servei als equipaments culturals, esportius i d’oci dels voltants de l’avinguda Marià Fortuny, respectant el traçat plantejat pel passeig Prim, es proposa que es tanqui l'anella que circumval·la Reus. Finalment, es demanarà continuïtat en el servei ferroviari regional de Renfe entre l'Hospitalet de l'Infant, Cambrils i Tarragona mentre no s'executi la primera fase del TramCamp. A tal efecte es demanarà reduir el temps de tancament dels passos anivell d'acord amb les característiques de frenada dels trens de viatgers, més òptimes que les dels trens de mercaderies que desapareixeran totalment.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: El tramvia s'estén per Catalunya
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... gaudi.html
Un tramvia cada 10 minuts de la Imperial al barri Gaudí
L'estudi informatiu del sistema tramviari del Camp proposa al concessionari que creï tres grans línies i una llançadora fins a l'aeroport
El trajecte més llarg entre Reus i Tarragona duraria 32 minuts
L'estudi informatiu per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona, que el govern va treure a informació pública el 29 de juliol, no tan sols posa sobre la taula una nova xarxa de 42 quilòmetres i 30 estacions que connectaria tot l'àmbit central del Camp, sinó que incorpora una proposta d'explotació comercial que dividiria la xarxa en quatre línies. O més ben dit n'hi haurà tres (T-1 de Cambrils a Tarragona, T-2 de Cambrils a Reus i T-3 de Tarragona a Reus), a més d'una quarta a tall de llançadora, la T-4, entre la futura estació central del corredor mediterrani, al sud de l'aeroport de Reus, i la terminal aeroportuària (vegeu gràfic). El primer esbós (vegeu fitxa a sota) també fixa la freqüència (entre tres i sis expedicions l'hora), la velocitat comercial (entre 29 i 49 km/h), la durada estimada (entre 5 i 46 minuts) i el nombre de combois previstos per a cada línia –en total es proposa que n'hi hagi 25 per donar servei a tot el sistema–. El trajecte entre el barri Gaudí de Reus i la plaça Imperial Tarraco de Tarragona duraria així 32 minuts, i hi hauria un tren cada 10 minuts. El més llarg seria entre Cambrils i Tarragona. Amb tot, tal com va aclarir en la presentació el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, la decisió final sobre l'organització la tindrà el concessionari que guanyi el concurs per explotar la xarxa.
La proposta, a més, ressalta el paper de les futures estacions d'intercanvi modal, que seran nus de comunicació amb altres mitjans de transport. Així, s'endevinen cinc parades amb un pes més destacat: Cambrils Nord (terminal, vora la futura estació del corredor mediterrani, on pararien trens regionals i de llarga distància), Vila-seca Estació (vora l'estació, on es bifurcarien la T-1 i la T-2, i s'aturarien regionals i rodalies), Reus Estació (al costat de la del passeig Mata, on arribarien rodalies, regionals i, a llarg termini, potser també el TAV), Estació Central (on arribarien trens de llarga distància i d'alta velocitat) i Imperial Tarraco, on la connectivitat es faria amb els busos, igual que la parada del Mercat del Carrilet connectaria amb l'estació de busos de Reus.
T-1: Cambrils Nord - Imperial Tarraco
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
46 minuts
Longitud
23,6 km
Velocitat comercial
29 km/h
Número d'unitats
7
T-2: Cambrils Nord - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
40 minuts
Longitud
21,8 km
Velocitat comercial
30 km/h
Número d'unitats
6
T-3: Imp. Tarraco - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
6 expedicions per sentit
Temps
32 minuts
Longitud
18,1 km
Velocitat comercial
33 km/h
Número d'unitats
7
T-4: Estació Central - Aeroport
Freqüència cada hora
3 expedicions per sentit
Temps
5 minuts
Longitud
4,1 km
Velocitat comercial
49 km/h
Número d'unitats
1
Un tramvia cada 10 minuts de la Imperial al barri Gaudí
L'estudi informatiu del sistema tramviari del Camp proposa al concessionari que creï tres grans línies i una llançadora fins a l'aeroport
El trajecte més llarg entre Reus i Tarragona duraria 32 minuts
L'estudi informatiu per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona, que el govern va treure a informació pública el 29 de juliol, no tan sols posa sobre la taula una nova xarxa de 42 quilòmetres i 30 estacions que connectaria tot l'àmbit central del Camp, sinó que incorpora una proposta d'explotació comercial que dividiria la xarxa en quatre línies. O més ben dit n'hi haurà tres (T-1 de Cambrils a Tarragona, T-2 de Cambrils a Reus i T-3 de Tarragona a Reus), a més d'una quarta a tall de llançadora, la T-4, entre la futura estació central del corredor mediterrani, al sud de l'aeroport de Reus, i la terminal aeroportuària (vegeu gràfic). El primer esbós (vegeu fitxa a sota) també fixa la freqüència (entre tres i sis expedicions l'hora), la velocitat comercial (entre 29 i 49 km/h), la durada estimada (entre 5 i 46 minuts) i el nombre de combois previstos per a cada línia –en total es proposa que n'hi hagi 25 per donar servei a tot el sistema–. El trajecte entre el barri Gaudí de Reus i la plaça Imperial Tarraco de Tarragona duraria així 32 minuts, i hi hauria un tren cada 10 minuts. El més llarg seria entre Cambrils i Tarragona. Amb tot, tal com va aclarir en la presentació el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, la decisió final sobre l'organització la tindrà el concessionari que guanyi el concurs per explotar la xarxa.
La proposta, a més, ressalta el paper de les futures estacions d'intercanvi modal, que seran nus de comunicació amb altres mitjans de transport. Així, s'endevinen cinc parades amb un pes més destacat: Cambrils Nord (terminal, vora la futura estació del corredor mediterrani, on pararien trens regionals i de llarga distància), Vila-seca Estació (vora l'estació, on es bifurcarien la T-1 i la T-2, i s'aturarien regionals i rodalies), Reus Estació (al costat de la del passeig Mata, on arribarien rodalies, regionals i, a llarg termini, potser també el TAV), Estació Central (on arribarien trens de llarga distància i d'alta velocitat) i Imperial Tarraco, on la connectivitat es faria amb els busos, igual que la parada del Mercat del Carrilet connectaria amb l'estació de busos de Reus.
T-1: Cambrils Nord - Imperial Tarraco
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
46 minuts
Longitud
23,6 km
Velocitat comercial
29 km/h
Número d'unitats
7
T-2: Cambrils Nord - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
40 minuts
Longitud
21,8 km
Velocitat comercial
30 km/h
Número d'unitats
6
T-3: Imp. Tarraco - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
6 expedicions per sentit
Temps
32 minuts
Longitud
18,1 km
Velocitat comercial
33 km/h
Número d'unitats
7
T-4: Estació Central - Aeroport
Freqüència cada hora
3 expedicions per sentit
Temps
5 minuts
Longitud
4,1 km
Velocitat comercial
49 km/h
Número d'unitats
1
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Hi ha hagut al.legacions.
El traçat no em convenç gens.
De tota manera, sospìto que és el capítol N de la sèrie "Fullaraca per fer veure que farem un tramvia al Camp de Tarragona".
Hi ha les autonòmiques i les municipals no són tan lluny com això.
El traçat de la suposada T4 que anés suposadament de l´estació del Corredor Mediterrani fins a l´aeroport és una mica ridícul, molt millor tramvies directes a l´aeroport des de Tarragona, Reus i Cambrils.
No dóna un bon servei als barris de Ponent de Tarragona, no veig clar que Adif autoritzi el pas de tram-trens que no operi Renfe per les seves vies, i no crec que sigui adequat no fer arribar des d´un primer moment el tramvia a la Part Baixa de Tarragona i l´estació de Renfe actual. Tampoc crec que estigui bé que hi hagi tan poques parades, ni que segons quins barris de Reus i vila-seca no se´n beneficiin, podent-ho fer sense gaire sobrecost.
Per no parlar de que no hi hagi una línia Tarragona-AVE Camp de Tarragona-Valls.
I per sobre de tot: no tinc clar que Vila-seca tingui gran cosa de gran nus tramviari d´enllaços.
M´explico: el camí recte per anar de Tarragona a Reus, de Tarragona a Salou, i de Reus a Salou NO passa per Vila-seca.
Si algú recorda per on passaven el carrilet Reus-Salou i el trolebus Tarragona-Reus... no era per Vila-seca.
Amb aquest traçat, Plana i Hispano s´asseguren un bon tall de pastís transportil per estona.
La pregunta és: si hem de fer un tram-tren no gens barat i que a sobre no millori respecte al que ja hi ha ara les comunicacions directes entre els tres grans centres urbans de la zona, de què serveixen tants diners?
El traçat no em convenç gens.
De tota manera, sospìto que és el capítol N de la sèrie "Fullaraca per fer veure que farem un tramvia al Camp de Tarragona".
Hi ha les autonòmiques i les municipals no són tan lluny com això.
El traçat de la suposada T4 que anés suposadament de l´estació del Corredor Mediterrani fins a l´aeroport és una mica ridícul, molt millor tramvies directes a l´aeroport des de Tarragona, Reus i Cambrils.
No dóna un bon servei als barris de Ponent de Tarragona, no veig clar que Adif autoritzi el pas de tram-trens que no operi Renfe per les seves vies, i no crec que sigui adequat no fer arribar des d´un primer moment el tramvia a la Part Baixa de Tarragona i l´estació de Renfe actual. Tampoc crec que estigui bé que hi hagi tan poques parades, ni que segons quins barris de Reus i vila-seca no se´n beneficiin, podent-ho fer sense gaire sobrecost.
Per no parlar de que no hi hagi una línia Tarragona-AVE Camp de Tarragona-Valls.
I per sobre de tot: no tinc clar que Vila-seca tingui gran cosa de gran nus tramviari d´enllaços.
M´explico: el camí recte per anar de Tarragona a Reus, de Tarragona a Salou, i de Reus a Salou NO passa per Vila-seca.
Si algú recorda per on passaven el carrilet Reus-Salou i el trolebus Tarragona-Reus... no era per Vila-seca.
Amb aquest traçat, Plana i Hispano s´asseguren un bon tall de pastís transportil per estona.
La pregunta és: si hem de fer un tram-tren no gens barat i que a sobre no millori respecte al que ja hi ha ara les comunicacions directes entre els tres grans centres urbans de la zona, de què serveixen tants diners?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
3% reloaded
Malgrat que aquesta sigui la pregunta per a la gent interessada en una bona xarxa de transport i, en general, en una bona gestió dels recursos, molt m'ensumo que no és la que interessa als que (es) reparteixen el pastís.437.001 wrote:La pregunta és: si hem de fer un tram-tren no gens barat i que a sobre no millori respecte al que ja hi ha ara les comunicacions directes entre els tres grans centres urbans de la zona, de què serveixen tants diners?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=410291
CEPTA i FEAT no veuen viable la construcció d'un tramvia al Camp de Tarragona
Proposen la creació d'una xarxa de rodalies, que vertebraria molt millor el territori
Gerard Miquel | Tarragona
La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA) i la Federació Empresarials d'Autotransports (FEAT) han presentat, de manera conjunta, una dotzena d'al·legacions a l'estudi informatiu i d'impacte ambiental per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona. Ambdues entitats empresarials coincideixen en que el projecte no és viable com a eix vertebrador del territori ni econòmicament, i destaquen que primer s'han de prendre altres decisions com la posada en marxa d'un servei de rodalies similar al de Barcelona.
Un dels punts més criticats per les dues entitats empresarials de Tarragona és que l'increment demogràfic que preveu l'estudi informatiu del sistema tramviari "no és creïble". L'estudi destaca que el 2026, el tramvia podria tenir una mitjana de 12,4 milions de passatgers, mentre que les previsions fetes per la CEPTA i FEAT ascendeixen a 1,4 milions de passatgers anuals.
La viabilitat econòmica també s'ha posat en qüestió, ja que asseguren que un projecte que suposa una inversió de prop de 600 milions d'euros en l'actual conjuntura econòmica no és factible i posen en dubte que les administracions públiques implicades siguin capaces d'assignar els recursos previstos. Un altre punt a destacar és el traçat del tramvia. CEPTA i FEAT han remarcat que no vertebra el territori, ja que, per exemple, el tramvia no arriba a Valls, que no disposa de cap connexió ferroviària directa amb Reus o Tarragona.
El director del Gabinet d'Estudis de la CEPTA, Juan Gallardo, ha explicat que "no estem ni a favor ni en contra del tramvia, però tal i com se'ns planteja aquest estudi informatiu no el veiem viable". Gallardo considera que primer s'han de prendre altres decisions com la posada en marxa d'un servei de rodalies com el de Barcelona, que seria molt més econòmic i connectaria molt millor Tarragona, Reus i Sant Vicenç del Calders. També ha proposat la potenciació dels autobusos, amb més freqüències i habilitant carrils-bus, que no generarien tantes barreres com el tramvia en els espais urbans.
De la seva banda, el gerent de FEAT, Josep Lluís Aymat, ha manifestat que "el tramvia és un sistema caríssim, que només està justificat en àrees que aglutinen a grans masses de població, com és el cas de Barcelona" i ha insistit en què "el Camp de Tarragona no ha esgotat totes les possibilitats d'altres sistemes de transport amb serveis directes, molt més ràpids i econòmics". En definitiva, Aymat ha apuntat que implantant el tramvia "estem començant la casa per la taulada".
CEPTA i FEAT no veuen viable la construcció d'un tramvia al Camp de Tarragona
Proposen la creació d'una xarxa de rodalies, que vertebraria molt millor el territori
Gerard Miquel | Tarragona
La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona (CEPTA) i la Federació Empresarials d'Autotransports (FEAT) han presentat, de manera conjunta, una dotzena d'al·legacions a l'estudi informatiu i d'impacte ambiental per a la implantació d'un sistema tramviari al Camp de Tarragona. Ambdues entitats empresarials coincideixen en que el projecte no és viable com a eix vertebrador del territori ni econòmicament, i destaquen que primer s'han de prendre altres decisions com la posada en marxa d'un servei de rodalies similar al de Barcelona.
Un dels punts més criticats per les dues entitats empresarials de Tarragona és que l'increment demogràfic que preveu l'estudi informatiu del sistema tramviari "no és creïble". L'estudi destaca que el 2026, el tramvia podria tenir una mitjana de 12,4 milions de passatgers, mentre que les previsions fetes per la CEPTA i FEAT ascendeixen a 1,4 milions de passatgers anuals.
La viabilitat econòmica també s'ha posat en qüestió, ja que asseguren que un projecte que suposa una inversió de prop de 600 milions d'euros en l'actual conjuntura econòmica no és factible i posen en dubte que les administracions públiques implicades siguin capaces d'assignar els recursos previstos. Un altre punt a destacar és el traçat del tramvia. CEPTA i FEAT han remarcat que no vertebra el territori, ja que, per exemple, el tramvia no arriba a Valls, que no disposa de cap connexió ferroviària directa amb Reus o Tarragona.
El director del Gabinet d'Estudis de la CEPTA, Juan Gallardo, ha explicat que "no estem ni a favor ni en contra del tramvia, però tal i com se'ns planteja aquest estudi informatiu no el veiem viable". Gallardo considera que primer s'han de prendre altres decisions com la posada en marxa d'un servei de rodalies com el de Barcelona, que seria molt més econòmic i connectaria molt millor Tarragona, Reus i Sant Vicenç del Calders. També ha proposat la potenciació dels autobusos, amb més freqüències i habilitant carrils-bus, que no generarien tantes barreres com el tramvia en els espais urbans.
De la seva banda, el gerent de FEAT, Josep Lluís Aymat, ha manifestat que "el tramvia és un sistema caríssim, que només està justificat en àrees que aglutinen a grans masses de població, com és el cas de Barcelona" i ha insistit en què "el Camp de Tarragona no ha esgotat totes les possibilitats d'altres sistemes de transport amb serveis directes, molt més ràpids i econòmics". En definitiva, Aymat ha apuntat que implantant el tramvia "estem començant la casa per la taulada".
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Estic d'acord en què s'ha de crear una xarxa de Rodalies al Camp de Tarragona i complementar-la després amb tramvies si cal, però l'argument de que el tramvia genera una barrera que un carril bus no fa el trobo bastant patètic la veritat. Com a mesura a curt termini es podrien implantar serveis de Rodalies entre St.Vicenç de Calders-Tarragona-Cambrils i Tarragona-Reus-Picamoixons-Valls-St.Vicenç de Calders. L'únic que caldria fer és un by-pass a Picamoixons o bé fer una inversió de marxa remodelant lleugerament l'estació, que tampoc seria cap tragèdia. També si es fés la xarxa de Rodalies caldria estudiar implantar noves estacions com per exemple al sud de Reus o entre Salou i Cambrils, per citar-ne alguna. El tramvia l'implantaria com a solució a més llarg termini i per donar solucions més de mobilitat local.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: El tramvia s'estén per Catalunya
Bé alguns aclariments per qui no coneguin l'entorn.
Molt bé però un tramvia que no va enlloc, per cert i La Pineda i Cap Salou i Camp de Tarragona i Sant Pere i Sant Pau?
Actualment el tren triga 18 minuts o menys amb parada a Salou i Port Aventura, arreglant la traça actual especialment quan quedi lliure de circulacions de llarga distància amb doble via i creant una parada a Vilafortuny es podria fer aquest temps de viatge, jo faria anar aquesta línia de rodalies fins a l'Hospitalet de l'Infant amb parada a Miami Platja, el bus de Plana directe per autovia triga uns 30 minuts en fer el trajecte i el que va per La Pineda, Cap Salou i Salou millor no saber el que triga.T-1: Cambrils Nord - Imperial Tarraco
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
46 minuts
Longitud
23,6 km
Velocitat comercial
29 km/h
Número d'unitats
7
Amb un enllaç entre la via de València i la de Reus a Vila-Seca es faria un temps força millor, aquests temps de viatge no milloren els de l'autobús, el que cal és que el Tren a Reus tingui una estació millor situada que l'actual, a Tarragona tampoc és que la situació sigui massa favorable.T-2: Cambrils Nord - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
4 expedicions per sentit
Temps
40 minuts
Longitud
21,8 km
Velocitat comercial
30 km/h
Número d'unitats
6
L'autobús en triga 25 i el tren uns 15.T-3: Imp. Tarraco - Reus / S. Família
Freqüència cada hora
6 expedicions per sentit
Temps
32 minuts
Longitud
18,1 km
Velocitat comercial
33 km/h
Número d'unitats
7
[/quote]T-4: Estació Central - Aeroport
Freqüència cada hora
3 expedicions per sentit
Temps
5 minuts
Longitud
4,1 km
Velocitat comercial
49 km/h
Número d'unitats
1
Molt bé però un tramvia que no va enlloc, per cert i La Pineda i Cap Salou i Camp de Tarragona i Sant Pere i Sant Pau?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
+ 1000Trenscat wrote:Estic d'acord en què s'ha de crear una xarxa de Rodalies al Camp de Tarragona i complementar-la després amb tramvies si cal, però l'argument de que el tramvia genera una barrera que un carril bus no fa el trobo bastant patètic la veritat. Com a mesura a curt termini es podrien implantar serveis de Rodalies entre St.Vicenç de Calders-Tarragona-Cambrils i Tarragona-Reus-Picamoixons-Valls-St.Vicenç de Calders. L'únic que caldria fer és un by-pass a Picamoixons o bé fer una inversió de marxa remodelant lleugerament l'estació, que tampoc seria cap tragèdia. També si es fés la xarxa de Rodalies caldria estudiar implantar noves estacions com per exemple al sud de Reus o entre Salou i Cambrils, per citar-ne alguna. El tramvia l'implantaria com a solució a més llarg termini i per donar solucions més de mobilitat local.
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
No sé si és el fil, però me n´havia descuidat de dir-ho la setmana passada: estàn posant andanes altes a l´estació de L´Hospitalet de l´Infant.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Ja tocava tot i que se suposa que a l'estació no li queden gaires anys ja que es traslladarà quan es posi en servei la variant en doble via de Vandellòs a Tarragona... clar que no sé quins terminis hi ha previstos però vaig anar per la zona per la Mercè i l'esplanada està feta (com ja fa molts anys) però no es veia rastre de voler col·locar via o catenària.437.001 wrote:No sé si és el fil, però me n´havia descuidat de dir-ho la setmana passada: estàn posant andanes altes a l´estació de L´Hospitalet de l´Infant.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
...i espera´t.
El Corredor Mediterrani (tram Tarragona-Castelló-València) va darrere d´això en ordre de prioritats:
1-LAV Albacete-Almansa-La Encina-Villena-Alacant
2-LAV Barcelona-Girona-Figueres Vilafant
3-LAV Túnel de la Risa III (Atocha-Chamartín)
4-LAV La Encina-Xàtiva-València
5-LAV Olmedo-Zamora-Puebla de Sanabria-Lubián
6-LAV Valladolid-Venta de Baños-Palencia-León
7-LAV Venta de Baños-Burgos
8-LAV Antequera Santa Ana-Antequera-Loja-Granada
9-LAV Alacant-Elx-Orihuela-Murcia
...totes elles en construcció avançada.
Dada curiosa:
el túnel de Pajares també va darrere de tot això, així com el tram Murcia-Lorca-Almería del Corredor Mediterrani, el Madrid-Extremadura-Lisboa i la "Y" basca...
Dada curiosa 2:
la línia que més embranzida ha agafat ha estat la de Galícia: vénen d´adjudicar el tram que faltava (Lubián-Ourense, que inclou més de 50km de túnelviaductetúnel, amb tres o quatre túnels de més de 10km i doble tub!!). D´on és el ministre de Foment??
Dada curiosa 3:
parlem molt del Corredor Mediterrani i amb raó, ara bé, poc parlem del Corredor de l´Ebre (Saragossa-Logroño/Pamplona-Miranda/Vitoria-Burgos/Bilbao/¿Santander?).
Però clar, a qui pot interessar un Barcelona-Bilbao en el mateix temps que BCN-Madrid?
El Corredor Mediterrani (tram Tarragona-Castelló-València) va darrere d´això en ordre de prioritats:
1-LAV Albacete-Almansa-La Encina-Villena-Alacant
2-LAV Barcelona-Girona-Figueres Vilafant
3-LAV Túnel de la Risa III (Atocha-Chamartín)
4-LAV La Encina-Xàtiva-València
5-LAV Olmedo-Zamora-Puebla de Sanabria-Lubián
6-LAV Valladolid-Venta de Baños-Palencia-León
7-LAV Venta de Baños-Burgos
8-LAV Antequera Santa Ana-Antequera-Loja-Granada
9-LAV Alacant-Elx-Orihuela-Murcia
...totes elles en construcció avançada.
Dada curiosa:
el túnel de Pajares també va darrere de tot això, així com el tram Murcia-Lorca-Almería del Corredor Mediterrani, el Madrid-Extremadura-Lisboa i la "Y" basca...
Dada curiosa 2:
la línia que més embranzida ha agafat ha estat la de Galícia: vénen d´adjudicar el tram que faltava (Lubián-Ourense, que inclou més de 50km de túnelviaductetúnel, amb tres o quatre túnels de més de 10km i doble tub!!). D´on és el ministre de Foment??
Dada curiosa 3:
parlem molt del Corredor Mediterrani i amb raó, ara bé, poc parlem del Corredor de l´Ebre (Saragossa-Logroño/Pamplona-Miranda/Vitoria-Burgos/Bilbao/¿Santander?).
Però clar, a qui pot interessar un Barcelona-Bilbao en el mateix temps que BCN-Madrid?
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona
Tornant al cor del tema, han acabat el viaducte del Corredor Mediterrani sobre la N-240 a l´alçada de Perafort i Puigdelfí, o sigui que en certa manera em contradic, però les vies no hi són per enlloc...
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Hola, jo vaig estar sobre la boca d'aquest tunel i vaig fer aquesta foto:437.001 wrote:
De totes aquestes obres, la única que està en fase de realització és el tram del Corredor Mediterrani entre Camp de Tarragona-AVE - Vandellòs, i el by-pass de Puigdelfí (que creia que no es faria i ja està en construcció, per cert impossibilitant -crec- qualsevol obra de reconstrucció BARATA de la Reus-Roda -passa en perpendicular just per entre el pont sobre el Francolí i la sortida del túnel de Puigdelfí, i sembla que a nivell de la via Reus-Roda-.
http://www.flickr.com/photos/rogerh95/6 ... hotostream
Els pilars no interrumpeixen l'antic traçat i l'altura del futur viaducte quedaria justet per damunt del pal de la catenaria; a llavors no seria tan dificil reobrir aquest tram
Per estar-ne segur, un dia hi tornaré i faré una foto a ras de terra en el mateix lloc
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Gràcies per la foto! Moltes gràcies! El que no queda clar és l´alçada de la catenària respecte al viaducte.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Obres parades
Aquesta obra que dieu, són els pilars que es veuen entrant a Camp de Tarragona venint de Lleida, formant un triangle amb l'LAV actual? Si és així, s'hi veu alguna cosa feta, però gens d'activitat. Vist aquest matí.RogerHernan95 wrote:Hola, jo vaig estar sobre la boca d'aquest tunel i vaig fer aquesta foto:437.001 wrote:
De totes aquestes obres, la única que està en fase de realització és el tram del Corredor Mediterrani entre Camp de Tarragona-AVE - Vandellòs, i el by-pass de Puigdelfí (que creia que no es faria i ja està en construcció, per cert impossibilitant -crec- qualsevol obra de reconstrucció BARATA de la Reus-Roda -passa en perpendicular just per entre el pont sobre el Francolí i la sortida del túnel de Puigdelfí, i sembla que a nivell de la via Reus-Roda-.
http://www.flickr.com/photos/rogerh95/6 ... hotostream
Els pilars no interrumpeixen l'antic traçat i l'altura del futur viaducte quedaria justet per damunt del pal de la catenaria; a llavors no seria tan dificil reobrir aquest tram
Per estar-ne segur, un dia hi tornaré i faré una foto a ras de terra en el mateix lloc
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Obres parades
Si, en Google maps es veu perfectamentGuigui wrote:Aquesta obra que dieu, són els pilars que es veuen entrant a Camp de Tarragona venint de Lleida, formant un triangle amb l'LAV actual? Si és així, s'hi veu alguna cosa feta, però gens d'activitat. Vist aquest matí.RogerHernan95 wrote:Hola, jo vaig estar sobre la boca d'aquest tunel i vaig fer aquesta foto:437.001 wrote:
De totes aquestes obres, la única que està en fase de realització és el tram del Corredor Mediterrani entre Camp de Tarragona-AVE - Vandellòs, i el by-pass de Puigdelfí (que creia que no es faria i ja està en construcció, per cert impossibilitant -crec- qualsevol obra de reconstrucció BARATA de la Reus-Roda -passa en perpendicular just per entre el pont sobre el Francolí i la sortida del túnel de Puigdelfí, i sembla que a nivell de la via Reus-Roda-.
http://www.flickr.com/photos/rogerh95/6 ... hotostream
Els pilars no interrumpeixen l'antic traçat i l'altura del futur viaducte quedaria justet per damunt del pal de la catenaria; a llavors no seria tan dificil reobrir aquest tram
Per estar-ne segur, un dia hi tornaré i faré una foto a ras de terra en el mateix lloc
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
La remodelació de l´estació de Vila-seca va prenent cada cop millor aspecte.
Ja s´han acabat les obres de reconstrucció i augment de l´altura de les andanes, ara ja són altes (l´antiga andana central ara és la direcció Reus, mentre que l´antiga andana sense servei de l´edifici de viatgers ara és l´andana direcció Tarragona).
El paviment definitiu ja està al 99,9% instal.lat, només falten unes sis o set rajoles a la zona on hi havia la paperera, a l´edifici de viatgers.
Han instal.lat l´enllumenat definitiu, i ja funciona: el canvi és radical, ja s´hi veu!!!
Han instal.lat i acabat les dues marquesines, una per a cada andana: si plou, ja no et mulles!
El pas inferior encara no funciona, però ja només li falten les baranes de les escales.
Dels ascensors, falta encara bastant, només hi ha instal.lades les estructures.
Realment, respecte al cau sinistre que era, ja comença a semblar una estació.
M´intriga què faran amb l´edifici de l´estació (si és que hi han de fer alguna cosa): el restaurant ha tancat.
Trobaria bona idea que es reobrís la taquilla de Vila-seca: té més de 20.000 habitants, i la veritat, hi ha estacions amb força menys habitants i amb venda de bitllets.
Ja s´han acabat les obres de reconstrucció i augment de l´altura de les andanes, ara ja són altes (l´antiga andana central ara és la direcció Reus, mentre que l´antiga andana sense servei de l´edifici de viatgers ara és l´andana direcció Tarragona).
El paviment definitiu ja està al 99,9% instal.lat, només falten unes sis o set rajoles a la zona on hi havia la paperera, a l´edifici de viatgers.
Han instal.lat l´enllumenat definitiu, i ja funciona: el canvi és radical, ja s´hi veu!!!
Han instal.lat i acabat les dues marquesines, una per a cada andana: si plou, ja no et mulles!
El pas inferior encara no funciona, però ja només li falten les baranes de les escales.
Dels ascensors, falta encara bastant, només hi ha instal.lades les estructures.
Realment, respecte al cau sinistre que era, ja comença a semblar una estació.
M´intriga què faran amb l´edifici de l´estació (si és que hi han de fer alguna cosa): el restaurant ha tancat.
Trobaria bona idea que es reobrís la taquilla de Vila-seca: té més de 20.000 habitants, i la veritat, hi ha estacions amb força menys habitants i amb venda de bitllets.
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon
Hi has fet alguna foto?
M'agradaria veure-la, he buscat mica a Google i no en trobo res...
M'agradaria veure-la, he buscat mica a Google i no en trobo res...
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!