Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by ferroviario_catalan »

canalcole wrote:Si han fet un canvi a una estació, referint-se a 465>447, trobo que és una (...)... :x
Opino lo mismo... pero no será la primera vez que se hacen trasbordos de tren a tren en Bifircació...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by trainman »

El Martorell (18:49)-Manresa (20:37) lo he visto llegar a Cerdanyola con 447 en simple. Normalmente va con 447 en doble.

El 465-247 ha hecho el L'Hospitalet (18:28)-Martorell (19:29) y el Martorell (20:34)-L'Hospitalet (21:35). Y al 465-253 lo he visto haciendo el Martorell (19:34)-L'Hospitalet (20:35), L'Hospitalet (21:08)-Cerdanyola Universitat (21:48) y el Cerdanyola Universitat (22:02)-L'Hospitalet (22:41).
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by UT596001 »

ferroviario_catalan wrote:
oriolp13 wrote: OT vol dir Operaciones Terminadas, i diria que vol dir que ja pot tancar portes, el que no sé exactament és la diferència que hi ha amb el MT (Marche Tren)
No creo que haya diferécia, pues en algunas estaciones sale lo de MT, y en otras OT. Alguien no creería que OT, es Operación triumfo no?? xD
La funcion del MT y el OT es la misma. El MT solo se da en las estaciones origen del tren o en aquellas en que canvia el numero de circulacion. El OT en el resto.

El MT, a parte de pantalla si no se dispone de ella se presenta con banderin y silbato (farolillo verde si es de noche o estacion subterranea), independentemente del tipo de bloqueo, el OT se presenta con paleta verde-blanca excepto con Bloqueo Telefonico y BEM si no mal recuerdo que entonces se debe presentar tambien con banderin/farolillo y silbato.

Esto es lo que recuerdo, los expertos en materia de circulacion ya me corregiran. :D
Jacob.CH

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Jacob.CH »

Mako448 wrote:
Jacob.CH wrote:El Martorell-Manresa de les 19:35 servit per la 465.253M en simple. Poc després ha arribat, (no he pogut veure si de l'Hospitalet o Manresa) el 465.247M, també en simple.

.
I per qué avui m'he quedat a casa? :'(

Aixó és veritat?,suposo que serà el Martorell-Manresa de les 19.35 per Sant Andreu Arenal,no?que és directe de Terrassa a Sant Vicenç de Castellet(o sigui que no s'atura als baixadors amb andanes baixíssimes).

I el 247M a quina direcció anava?Si va direcció Hospitalet segurament sigui un R7 procedent de Cerdanyola Universitat,i si anava direcció sortida del túnel doncs potser era el Hospitalet-Terrassa que surt a les 19.22 d'origen.

Aixó del Civia a Manresa,simplement :o

EDITO;el sospitòs tren a Manresa que s'ha fet amb Civia,de rodalia.info:
Tren Martorell (18:49) - Manresa (20:37) circula amb demora de 20 minuts per logística ferroviària. via @gencat
Casualitat?Potser han fet un canvi de tren en alguna estació?

No he tingut temps de mirar l'horari, però sé que el primer Civia, el 253 anava a Manresa. Ara em feu dubtar...
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Mako448 »

Jacob.CH wrote:El Martorell-Manresa de les 19:35 servit per la 465.253M en simple. Poc després ha arribat, (no he pogut veure si de l'Hospitalet o Manresa) el 465.247M, també en simple.
Jacob.CH wrote:
No he tingut temps de mirar l'horari, però sé que el primer Civia, el 253 anava a Manresa. Ara em feu dubtar...
trainman wrote: El 465-247 ha hecho el L'Hospitalet (18:28)-Martorell (19:29) y el Martorell (20:34)-L'Hospitalet (21:35). Y al 465-253 lo he visto haciendo el Martorell (19:34)-L'Hospitalet (20:35), L'Hospitalet (21:08)-Cerdanyola Universitat (21:48) y el Cerdanyola Universitat (22:02)-L'Hospitalet (22:41).
Hauràs vist a la 465.253 a les 19.35 a Martorell i t'has pensat que avana a Manresa quan anava a Hospitalet fent un R7.I al cap de poca estona arriba al 247 procende de L'Hospitalet,tot encaixa.

Si els Civia crec que ni en proves han arribat a Manresa.
Altaria_Trianilla
N7
N7
Posts: 454
Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
Location: Sabadell ( Barcelona )
Contact:

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Altaria_Trianilla »

oriolp13 wrote:
Jacob.CH wrote:El Martorell-Manresa de les 19:35 servit per la 465.253M en simple. Poc després ha arribat, (no he pogut veure si de l'Hospitalet o Manresa) el 465.247M, també en simple.

Per cert, les indcacions que deuen ser per al maquinista, com per exemple amb una O i amb una T, què volen dir? També he vist una que té una fletxa com si indiqués via lliure, que tampoc sé què vol dir.
OT vol dir Operaciones Terminadas, i diria que vol dir que ja pot tancar portes, el que no sé exactament és la diferència que hi ha amb el MT (Marche Tren)

La ratlla blanca es una IS-nº de via, és a dir, una Indicadora de Salida. S'instal·la a les estacions on la visibilitat del semàfor de sortida de l'estació és dificultosa o nul·la, sigui perquè està en corva i no es veu, perquè està massa lluny, etc... i s'encèn quan el semàfor dòna via lliure al tren (no sé si amb el semàfor en groc també s'encèn...)
La Ratlla blanca, com bé dius és la indicadora de sortida, però si el que es veu és una fletxa, es una IA (indicadora d'agulla), que com bé diu el nom, indica la posició de les agulles, normalment quan indica desviada sol portar un numeret, per exemple 5, que vol dir que aquelles agulles s'han de pasar com a màxim a 50 km/h.
Tornant a la indicadora de sortida, si no recordo malament, si que s'obre encara que la sortida marqui anunci de precaució/parada, nomès s'apaga quan la sortida esta tancada.

Image
Image
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Pere »

UT596001 wrote:
ferroviario_catalan wrote:
oriolp13 wrote: OT vol dir Operaciones Terminadas, i diria que vol dir que ja pot tancar portes, el que no sé exactament és la diferència que hi ha amb el MT (Marche Tren)
No creo que haya diferécia, pues en algunas estaciones sale lo de MT, y en otras OT. Alguien no creería que OT, es Operación triumfo no?? xD
La funcion del MT y el OT es la misma. El MT solo se da en las estaciones origen del tren o en aquellas en que canvia el numero de circulacion. El OT en el resto.

El MT, a parte de pantalla si no se dispone de ella se presenta con banderin y silbato (farolillo verde si es de noche o estacion subterranea), independentemente del tipo de bloqueo, el OT se presenta con paleta verde-blanca excepto con Bloqueo Telefonico y BEM si no mal recuerdo que entonces se debe presentar tambien con banderin/farolillo y silbato.

Esto es lo que recuerdo, los expertos en materia de circulacion ya me corregiran. :D

L'OT només existeix i es dóna en aquelles estacions on hi ha Blocatge Automàtic (BLAU, BAU, BAB o BAD) on els trens hi efectuen parada comercial, com a indicació de parada ja realitzada i disposició per a sortir. Només en aquelles estacions on hi hagi personal de circulació i no estigui suprimida l'operació per consigna, com ja és el cas de moltes.
En blocatge automàtic només es presenta MT a l'estació d'origen del tren, sempre i quan hi hagi personal de circulació.

La resta de senyals que es presenten en un tren a la resta de blocatges, (BEM i BT) conforme el tren pot sortir és sempre MT.
Jacob.CH

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Jacob.CH »

Mako448 wrote:
Jacob.CH wrote:El Martorell-Manresa de les 19:35 servit per la 465.253M en simple. Poc després ha arribat, (no he pogut veure si de l'Hospitalet o Manresa) el 465.247M, també en simple.
Jacob.CH wrote:
No he tingut temps de mirar l'horari, però sé que el primer Civia, el 253 anava a Manresa. Ara em feu dubtar...
trainman wrote: El 465-247 ha hecho el L'Hospitalet (18:28)-Martorell (19:29) y el Martorell (20:34)-L'Hospitalet (21:35). Y al 465-253 lo he visto haciendo el Martorell (19:34)-L'Hospitalet (20:35), L'Hospitalet (21:08)-Cerdanyola Universitat (21:48) y el Cerdanyola Universitat (22:02)-L'Hospitalet (22:41).
Hauràs vist a la 465.253 a les 19.35 a Martorell i t'has pensat que avana a Manresa quan anava a Hospitalet fent un R7.I al cap de poca estona arriba al 247 procende de L'Hospitalet,tot encaixa.

Si els Civia crec que ni en proves han arribat a Manresa.
En efecte, m'havia equivocat, enlloc de buscar a l'horari aquest tren he mirat els indicadors i no sé com m'he confós i em vaig apuntar que anava a Manresa.
És el primer missatge de segument dels civies que faig i mai havia pensat que els Civies no arriben a Manresa...
Per cert, gràcies per la informació sobre els indicadors a tots ;)
User avatar
Archie-250
N6
N6
Posts: 208
Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
Location: La Roca del Vallès

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Archie-250 »

Ahir vaig veure a l'alçada del pont del treball, un R1 amb destinació Mataró, fet per el 465.255.
Image
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by UT447Barcelona »

Archie-250 wrote:Ahir vaig veure a l'alçada del pont del treball, un R1 amb destinació Mataró, fet per el 465.255.
Son dels nous aquests Civies!
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Mako448 »

Avui he vist el Martorell(8.54)-L'Hospitalet(9.56)amb 15 mintus de retard i servit per la 465.248 sense el capo a la cabina costat nord.Fins d'aquí res extrany,ja són molt habituals els Civia a l'R7(de fet excepte a primera hora del matí i última de la tarda/nit és molt díficil veure una 447 a l'R7,alguns dies fins i tot quasi impossible).El problema que si aquest servei és fa amb Civia,en teoria la mateixa unitat(o sigui,el 248M en qüestio)hauria de haver fet el Molins de Rei(7.26)-Martorell(8.44)i el Terrassa(6.09)-Molins de Rei(7.14).Per tant desde fa poc tenim un servei més a l'R4 que és fa amb Civia.
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by UT447Barcelona »

Fa uns 15 o 20 minuts he vist un Civia a l´Aeroport servit per 213M de 3 cotxes i la 227M de 5 cotxes!
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by oriolp13 »

Ahir vaig veure el 465.259 estacionat a Montcada-Bif.
Salutacions,

Oriol
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Mako448 »

UT447Barcelona wrote:Fa uns 15 o 20 minuts he vist un Civia a l´Aeroport servit per 213M de 3 cotxes i la 227M de 5 cotxes!
Aixó és molt normal ;)
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by Mako448 »

Avui hi havia una 464 en simple(464.204M concretament)fent serveis a l'R7.L'últim cop que vaig veure una 464 a l'R7 era abans del tall del túnel de la Meridiana.465 a l'R7 és molt normal,peró 464 és poc habitual.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by trainman »

El martes y el jueves estuvo la 464-219 prestando servicios en la R7
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by UT447Barcelona »

He llegit a tranvia.org que s´en van a Asturies alguns 463!
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by trainman »

Esta tarde he visto al 465-255 haciendo el Martorell (17:48)-Terrassa (19:06) y el Terrassa (19:24)-Martorell (20:42). Posteriormente ha hecho el Martorell (21:14)-L'Hospitalet (22:14)
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by PoLeTe124 »

Per fi hi han més serveis a l'R4 què es fan en Civia!
Però encara em segueixo preguntant... perquè han tret els Civia de cop i volta, a l'R4 quan fins a Terrassa poden circular perfectament?
UT447Barcelona
N6
N6
Posts: 188
Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47

Re: Seguiment de Civies a l'àrea de Barcelona

Post by UT447Barcelona »

Segons la premsa, Renfe han intercanviat Civies 463,Saragossa i Barcelona. Els que han arribat a Saragossa, han arribat en mal estat, ja de Barcelona!
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”