Fan més bondat les companyies aèries?

Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Post Reply
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Fan més bondat les companyies aèries?

Post by Guigui »

Des de l'entrada en vigor del reglament comunitaria que imposa una sèrie de sancions a les companyies aèries en cas d'overbooking, retards, pèrdua d'equipatges, etc., creieu que ha millorat aquest aspecte?

Personalment, considero que sí, tot i que segueix havent-hi ovelles negres. Però especialment en matèria d'overbooking sembla que les companyies estan fent més bondat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Generalitat multa companyies aèries

Post by Guigui »

Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

S'han aplicat sancions per un valor total de 43.500€ per l'incompliment de la normativa lingüística

La Generalitat multa amb 736.700€ les companyies aèries per publicitat enganyosa
La campanya pretenia analitzar el compliment dels requisits generals que s'apliquen en els establiments comercials i també la normativa específica del sector, com la informació i la documentació que han de posar a disposició dels passatgers

EFE
Generalitat de Catalunya
Ult. Act. 28.11.2007 - 16:45 hs


La Generalitat ha sancionat amb 736.700€ diverses companyies aèries que operen a Catalunya, en la primera campanya d'inspecció que ha realitzat a divuit empreses de transport convencionals i onze de baix cost, en la seva majoria per publicitat enganyosa i per aplicar clàusules abusives.

El director de l'Agència Catalana de Consum de la Generalitat (ACC), Jordi Anguera, ha explicat que la campanya pretenia analitzar el compliment dels requisits generals que s'apliquen en els establiments comercials i també la normativa específica del sector, com la informació i la documentació que han de posar a disposició dels passatgers.

Les sancions més importants han estat motivades per publicitat enganyosa (417.000 euros), que s'ha aplicat a 23 de les 29 companyies inspeccionades, i per clàusules abusives (145.700 euros), que hauran d'abonar vuit aerolínies.

També s'han aplicat sancions per un valor total de 43.500 euros per l'incompliment de la normativa lingüística.

Iberia concentra el 27% de les sancions
Anguera ha indicat que no es poden donar els noms de les companyies sancionades, si bé les dades de l'Agència Catalana de Consum constaten que Iberia concentra, a través de la seva empresa matriu i de Clickair (baix cost), el major percentatge de reclamacions presentades aquest estiu, amb un 27% del total (247).

A Iberia li segueixen en reclamacions Spanair, amb un 14% de les reclamacions, Ryanair (10%), Vueling (9%), Air Europa (7%), Alitalia (6%) i altres (27%).

Jordi Anguera ha reclamat avui que les companyies aèries que operen a Catalunya s'adhereixin a l'arbitratge de la Generalitat, la qual cosa facilitaria que els usuaris disposessin d'una altra via per la qual reclamar, a banda dels tribunals de justícia.

Cap companyia aèria contempla la possibilitat de sotmetre's a la mediació de la Junta arbitral de Consum de Catalunya, per la qual cosa els consumidors "perden una molt bona opció per resoldre els conflictes de consum en transport aeri d'una forma àgil, ràpida i sense cap cost", ha argumentat.

Durant aquest any, les companyia Air Europa presenta el percentatge més elevat de reclamacions resoltes amb la mediació de la Generalitat, el 71%, seguida d'Alitalia, amb el 60%, mentre Spanair té el menor, un 41%, i Ryanair, un 25% i un 67% en tràmit de resolució en haver de recórrer l'Agència Catalana directament a l'oficina central d'aquesta empresa a Dublín (Irlanda).

Motius de reclamacions
El motiu que concentra el nombre més elevat de reclamacions és el retard en la sortida o arribada dels vols (34%), pèrdua d'equipatge (31%), cancel·lació de vol (13%), tracte rebut pels usuaris (10%) i altres causes (12%).

La campanya d'inspecció i control, la de més abast realitzada a Espanya, segons Anguera, s'ha centrat en els establiments comercials amb taulells o punts de venda en els aeroports, en la documentació que les companyies han de posar a disposició dels usuaris o exhibir en un lloc visible, la contractació dels serveis de transport aeri fins i tot en les pàgines web i la publicitat en premsa escrita i Internet.

L'ACC va gestionar l'any passat 1.110 reclamacions d'usuaris de transport aeri a Catalunya l'estiu de 2006 entre els dies 15 de juny i 30 de setembre, de les que 899 van correspondre a l'incident registrat a final de juliol a l'aeroport del Prat, mentre aquest estiu la xifra s'ha situat en 247.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Una de cada tres ofertes a internet és enganyosa

Post by Guigui »

Notícia de La Malla:

---------------------------------

Iberia, Spanair i Vueling ja han corregit les deficiències dels seus webs

Una de cada tres ofertes de bitllets d'avió a Internet és enganyosa

LAMALLA.NET / AGÈNCIES

La Unió Europa ha fet un estudi a 16 països, entre ells Espanya, per saber si els webs de les companyies aèries compleixen amb la normativa. Les conclusions extretes no són gens positives, ja que s'ha detectat que un de cada tres bitllets que s'anuncien són enganyosos pel consumidor. Així, per exemple, s'han vist molts que es publiciten com a gratuïts o a molt baix preu però que al final, si se sumen totes les comissions, surten per un ull de la cara. Les dades d'Espanya es van presentar fa unes setmanes i tres de les companyies analitzades (Iberia, Spanair i Vueling) ja han corregit les deficiències detectades.
La UE ha titllat “d'inacceptable” que un de cada tres consumidors que vagin ha reservar un bitllet d'avió sigui “estafat, enganyat o confós”. Els problemes més importants que s'han detectat són indicació enganyosa dels preus (que es dóna a prop del 60% dels webs investigats), irregularitats en les clàusules contractuals (49%) i problemes en la disponibilitat de les ofertes publicitades (15%).

A Espanya, els webs de les companyies aèries també presentaven nombroses irregularitats. Les aerolínies Iberia, Spanair i Vueling ja han corregit les seves webs i han introduït les millores proposades per Europa.

La UE ha donat la indústria aèria un termini de més d'un any, fins al maig de 2009, per corregir totes els problemes detectats als seus webs. Llavors, elaborarà un nou informe i, si troba que les irregularitats continuen, sancionarà les companyies.

Publicat 09/05/2008 - 11:25h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sanció de Consum per publicitat enganyosa

Post by Guigui »

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... nyosa.html

Sancionen cinc aerolínies per publicitat enganyosa

Consum les ha multat amb 149.700 euros en total per vendre per sobre del preu anunciat i fer recàrrecs en el cost del bitllet
Les aerolínies han de tornar als usuaris el que els van cobrar indegudament


09/10/10 02:00 - Barcelona - Núria Puyuelo

L'Agència Catalana del Consum (ACC) ha tocat el crostó a cinc de les principals companyies aèries de baix cost que operen al nostre país per haver vulnerat els drets dels consumidors. En total, ha sancionat amb 149.000 euros Vueling i Clickair –actualment Vueling Airlines–, Ryanair, Easyjet i Transavia Airlines per haver inclòs clàusules abusives en els contractes i haver venut a preus superiors als anunciats.

Una de les irregularitats que han comès les cinc companyies és obligar el consumidor a pagar un recàrrec si vol comprar el bitllet amb targeta de crèdit o dèbit. Pel que fa a les sancions imposades per l'ACC, en alguns casos els recàrrecs han arribat als 20 euros i han estat superiors al preu a què s'oferia el bitllet d'avió. “Les companyies aèries han d'habilitar un sistema de pagament alternatiu que sigui gratuït per al consumidor. Si, a més, volen cobrar un recàrrec per l'ús d'una targeta de crèdit o dèbit, aquest recàrrec no pot ser superiors al que costa a les empreses disposar de pagament per targeta”, afirma el director de l'ACC, Jordi Anguera, i això es tradueix, segons una directiva europea, en un import que no supera els 0,70 euros.

Fer pagar les maletes que es volen facturar a banda del preu del bitllet –entre 10 i 25 euros– és un altre dels incompliments més freqüents d'aquestes companyies. En concret, han estat multades per aquest motiu Vueling Airlines i Clickair i Easyjet, tot i que hi ha altres aerolínies que apliquen aquest suplement. Segons la llei de navegació aèria de l'Estat espanyol, els bitllets d'avió han d'incloure tant el desplaçament dels passatgers com el de l'equipatge.

Finalment, un altre dels abusos que apliquen algunes companyies aèries –Vueling Airlines i Clickair, Easyjet i Transavia Airlines– és marcar per defecte la casella de l'assegurança de viatge, quan no és obligatori contractar-la i suposa un increment d'uns 15 euros en el bitllet.

Les sancions imposades a aquestes companyies provenen de les 176 denúncies que van presentar usuaris de les aerolínies l'últim trimestre del 2008 a l'ACC. Ara, per primer cop, i gràcies al nou Codi de Consum aprovat fa poc, aquests consumidors seran compensats, perquè les cinc companyies sancionades els hauran de tornar 4.483 euros en total en concepte d'imports que van cobrar abusivament. “Per primera vegada incorporem a la sanció el retorn d'imports cobrats indegudament, en fer ús d'una nova potestat que ens atorga el Codi de Consum de Catalunya”, explica Anguera, un retorn que fins ara no era previst a l'expedient sancionador i que el consumidor havia de reclamar paral·lelament.

LA XIFRA
149.700 euros
hauran de pagar en total les cinc companyies a l'Agència Catalana del Consum.

LA DATA
28.11.07
És el dia que la Generalitat va anunciar que sancionava amb 737.600 euros 29 companyies aèries.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Fan més bondat les companyies aèries?

Post by megapauer »

Llavors el suplement de targeta és il·legal o no? Perquè per exemple Vueling sols és gratuït si pagues amb la seva VISA.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Recàrrec per targetes

Post by Guigui »

Pel que diu, és il·legal un recàrrec de 4 euros, com el cobren alguns:
Si, a més, volen cobrar un recàrrec per l'ús d'una targeta de crèdit o dèbit, aquest recàrrec no pot ser superiors al que costa a les empreses disposar de pagament per targeta”, afirma el director de l'ACC, Jordi Anguera, i això es tradueix, segons una directiva europea, en un import que no supera els 0,70 euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A alguns, els costa indemnitzar

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/societat/trucs-aerol ... 37176.html

Els trucs de les aerolínies per evitar pagar indemnitzacions

Les empreses reclamadores fan l’agost amb el caos de Vueling
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”