Incidències ferroviàries a Catalunya
Re: Incidències a RENFE i FGC
El tren seguia la via general per tant no el pot haver causat l'estat de la via desviada. Després, és de suposar que la via no queda perfecte després de un accident.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Incidències a RENFE i FGC
La primera unitat va seguir cap a la via general i la segona se'n va anar cap a la via desviada, la unitat que va descarrilar és la segona 440 148 amb colors de regionals.
Quan es va comprovar que el gàlib ho permetia els trens van passar sense parada per la via 2.
Quan es va comprovar que el gàlib ho permetia els trens van passar sense parada per la via 2.
MZA_1600 wrote:El tren seguia la via general per tant no el pot haver causat l'estat de la via desviada. Després, és de suposar que la via no queda perfecte després de un accident.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Retards, avaries i deficiències a FGC
Avui he pujat a Montserrat, i el funicular de la Santa Cova estaba tancat "per avaria". És el que posava el cartell de la porta de l´estació superior.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Incidències a RENFE i FGC
http://www.acn.cat/acn/576417/General/t ... lerta.html
12.10.2010 - 00.37 h
El descarrilament d'un tren a Àger obliga a activar l'alerta del Procicat per emergències en el transport de viatgers
El descarrilament no ha causat ferits
- ACN · ID 576417
Àger (ACN).- La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat, a les 22.30 hores d'aquest dilluns, la fase d'alerta del pla d'actuació del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat) a causa del descarrilament d'un tren de viatgers a Àger (La Noguera), que feia el trajecte de Lleida a la Pobla de Segur. El descarrilament no ha causat ferits, i s'ha produït per la caiguda d'unes pedres a la via dins el túnel, a uns 800 metres aproximadament de l'estació d'Àger. En el tren hi viatjaven una trentena de passatgers
12.10.2010 - 00.37 h
El descarrilament d'un tren a Àger obliga a activar l'alerta del Procicat per emergències en el transport de viatgers
El descarrilament no ha causat ferits
- ACN · ID 576417
Àger (ACN).- La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat, a les 22.30 hores d'aquest dilluns, la fase d'alerta del pla d'actuació del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat) a causa del descarrilament d'un tren de viatgers a Àger (La Noguera), que feia el trajecte de Lleida a la Pobla de Segur. El descarrilament no ha causat ferits, i s'ha produït per la caiguda d'unes pedres a la via dins el túnel, a uns 800 metres aproximadament de l'estació d'Àger. En el tren hi viatjaven una trentena de passatgers
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.3cat24.cat/noticia/892126/ca ... t-electric
El trànsit ferroviari està aturat a tot Catalunya per falta de subministrament elèctric
El trànsit ferroviari està aturat a tot Catalunya, per falta de subministrament elèctric al Centre de Comandament d'ADIF. La incidència s'ha registrat a dos quarts de sis de la matinada i des de llavors no circula cap comboi de rodalies, de mitja distància, ni de llarg recorregut per via convencional. En el moment del tall elèctric, hi havia set trens en funcionament que, malgrat tot, han pogut arribar a l'estació que els quedava més a prop.
Des de llavors s'avisa als passatgers, per megafonia i sms, que el servei ha quedat totalment interromput. No se saben els motius de l'avaria i s'està treballant per restablir el servei el més aviat possible.
http://www.rodalies.cat
Línia R2 Nord, Línia R1, Línia R7, Línia R2 Sud, Línia R3, Línia R4
12/10/2010 07:04h
Circulació interrompuda per falta de subministrament elèctric al Centre de trànsit centralitzat
El trànsit ferroviari està aturat a tot Catalunya per falta de subministrament elèctric
El trànsit ferroviari està aturat a tot Catalunya, per falta de subministrament elèctric al Centre de Comandament d'ADIF. La incidència s'ha registrat a dos quarts de sis de la matinada i des de llavors no circula cap comboi de rodalies, de mitja distància, ni de llarg recorregut per via convencional. En el moment del tall elèctric, hi havia set trens en funcionament que, malgrat tot, han pogut arribar a l'estació que els quedava més a prop.
Des de llavors s'avisa als passatgers, per megafonia i sms, que el servei ha quedat totalment interromput. No se saben els motius de l'avaria i s'està treballant per restablir el servei el més aviat possible.
http://www.rodalies.cat
Línia R2 Nord, Línia R1, Línia R7, Línia R2 Sud, Línia R3, Línia R4
12/10/2010 07:04h
Circulació interrompuda per falta de subministrament elèctric al Centre de trànsit centralitzat
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Segons TV3, a través d'una portaveu d'ADIF, ha fallat un transformador entre l'escomesa general i el Centre situat a l'Estació de França. A l'inici s'ha funcionat amb sistemes alterantius (SAI'S) però que no han tingut més autonomia. Hores d'ara 08.10 , comencen a donar sortida als primers trens un cop solventada l'avaria, excepte els R3 que continuen sense circular per problemes a Montcada.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
se sap l'origen de l'averia del transformador?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Hores d'ara, torna a funcionar. I encara que és festiu, que si arriba a passar demà...
Per què no fan servir sistemes redundants?
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... e-ele.html
Recuperada la circulación de trenes en Catalunya tras casi tres horas de suspensión por un corte eléctrico
Se ha debido a una caída del suministro de electricidad en el centro de control de Renfe, en la Estació de França de Barcelona
MERITXELL M. PAUNÉ | Barcelona. | 12/10/2010| Actualizada a las 09:48h | Ciudadanos
Barcelona. (Redacción).- Ya ha sido restablecida toda la red de trenes por vía convencional en Catalunya (tanto Rodalies como media y larga distancia), tras casi tres horas de parón absoluto en todas las modalidades, entre las 5:30 y las 07:55 horas de este martes festivo. Al tratarse de un día no laborable se ha evitado el caos y un colapso multitudinario en todo el país.
Al parecer la suspensión se ha debido a una caída del suministro eléctrico hacia las 5:30 horas en el Centre de Trànsit Centralitzat, situado en la Estació de França de Barcelona, desde donde se regula todo el tránsito ferroviario de Catalunya.
El fallo eléctrico ha dejado temporalmente paralizado el sistema informático del centro, así que, sin poder coordinar a los distintos trenes ni conocer la posición exacta de cada uno, ha sido paralizado todo el servicio preventivamente, por el alto riesgo de colisiones o saturación de vías.
Según los primeros indicios, el origen de la incidencia habría sido el fallo de un transformador que alimentaba los sistemas informáticos, que se ha resuelto habilitando una conexión alternativa. Hasta las 5.30 horas se ha mantenido el control del tráfico y de los equipos gracias a los equipos de alimentación autónoma de los que dispone el centro.
Cuando se han podido poner en marcha de nuevo los sistemas, cinco minutos antes de las ocho, se ha procedido al restablecimiento gradual de la circulación. Primero se ha restablecido la red de Rodalies, que ya circula con normalidad, aunque acumula leves retrasos generalizados.
Hacia las ocho y media se ha restablecido también la circulación de los trenes de media y larga distancia, que eran escasos debido al horario, el día festivo y la huelga en Francia. Un tramo de la R3 entre Vic y Montcada i Reixac ha quedado suspendido una hora más, pero se ha puesto en funcionamiento de nuevo hacia las nueve y media.
Renfe ha informado de la incidencia a través de megafonía en las estaciones y con el servicio de SMS, web y los teléfonos de información ciudadana 902 320 320 y 902 41 00 41.
Según ha explicado Antonio Carmono, portavoz de RENFE, a primera hora de la mañana siete convoys de Rodalies han quedado parados en el área de Barcelona, pero todos han podido llegar hasta las estaciones más cercanas. En ningún momento se ha planteado la posibilidad de suplir a los trenes con transporte rodado alternativo, dada la magnitud del parón, "porque sería imposible sustituir a todos los trenes de Catalunya".
Adif, que ha abierto una investigación para conocer las causas del fallo, ha desplegado personal de circulación en las estaciones para realizar las tareas de control manualmente y reducir los efectos en los pasajeros.
Per què no fan servir sistemes redundants?
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... e-ele.html
Recuperada la circulación de trenes en Catalunya tras casi tres horas de suspensión por un corte eléctrico
Se ha debido a una caída del suministro de electricidad en el centro de control de Renfe, en la Estació de França de Barcelona
MERITXELL M. PAUNÉ | Barcelona. | 12/10/2010| Actualizada a las 09:48h | Ciudadanos
Barcelona. (Redacción).- Ya ha sido restablecida toda la red de trenes por vía convencional en Catalunya (tanto Rodalies como media y larga distancia), tras casi tres horas de parón absoluto en todas las modalidades, entre las 5:30 y las 07:55 horas de este martes festivo. Al tratarse de un día no laborable se ha evitado el caos y un colapso multitudinario en todo el país.
Al parecer la suspensión se ha debido a una caída del suministro eléctrico hacia las 5:30 horas en el Centre de Trànsit Centralitzat, situado en la Estació de França de Barcelona, desde donde se regula todo el tránsito ferroviario de Catalunya.
El fallo eléctrico ha dejado temporalmente paralizado el sistema informático del centro, así que, sin poder coordinar a los distintos trenes ni conocer la posición exacta de cada uno, ha sido paralizado todo el servicio preventivamente, por el alto riesgo de colisiones o saturación de vías.
Según los primeros indicios, el origen de la incidencia habría sido el fallo de un transformador que alimentaba los sistemas informáticos, que se ha resuelto habilitando una conexión alternativa. Hasta las 5.30 horas se ha mantenido el control del tráfico y de los equipos gracias a los equipos de alimentación autónoma de los que dispone el centro.
Cuando se han podido poner en marcha de nuevo los sistemas, cinco minutos antes de las ocho, se ha procedido al restablecimiento gradual de la circulación. Primero se ha restablecido la red de Rodalies, que ya circula con normalidad, aunque acumula leves retrasos generalizados.
Hacia las ocho y media se ha restablecido también la circulación de los trenes de media y larga distancia, que eran escasos debido al horario, el día festivo y la huelga en Francia. Un tramo de la R3 entre Vic y Montcada i Reixac ha quedado suspendido una hora más, pero se ha puesto en funcionamiento de nuevo hacia las nueve y media.
Renfe ha informado de la incidencia a través de megafonía en las estaciones y con el servicio de SMS, web y los teléfonos de información ciudadana 902 320 320 y 902 41 00 41.
Según ha explicado Antonio Carmono, portavoz de RENFE, a primera hora de la mañana siete convoys de Rodalies han quedado parados en el área de Barcelona, pero todos han podido llegar hasta las estaciones más cercanas. En ningún momento se ha planteado la posibilidad de suplir a los trenes con transporte rodado alternativo, dada la magnitud del parón, "porque sería imposible sustituir a todos los trenes de Catalunya".
Adif, que ha abierto una investigación para conocer las causas del fallo, ha desplegado personal de circulación en las estaciones para realizar las tareas de control manualmente y reducir los efectos en los pasajeros.
Re: Incidències a RENFE i FGC
I quina unitat és la que ha descarrilat, un 592.2 o 596?UT440_132M wrote:http://www.acn.cat/acn/576417/General/t ... lerta.html
12.10.2010 - 00.37 h
El descarrilament d'un tren a Àger obliga a activar l'alerta del Procicat per emergències en el transport de viatgers
El descarrilament no ha causat ferits
- ACN · ID 576417
Àger (ACN).- La Direcció General de Protecció Civil (DGPC) de la Generalitat ha activat, a les 22.30 hores d'aquest dilluns, la fase d'alerta del pla d'actuació del Pla de Protecció Civil de Catalunya (Procicat) per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat) a causa del descarrilament d'un tren de viatgers a Àger (La Noguera), que feia el trajecte de Lleida a la Pobla de Segur. El descarrilament no ha causat ferits, i s'ha produït per la caiguda d'unes pedres a la via dins el túnel, a uns 800 metres aproximadament de l'estació d'Àger. En el tren hi viatjaven una trentena de passatgers
Re: Incidències a RENFE i FGC
Segurament 592.2, els 596 fa temps que no es veuen per catalunya i comencen a apartar-los del servei a la resta d'espanya.
Re: Ja es retiren els Tamagotxis?
Ja no circulen els 596?MZA_1600 wrote:Segurament 592.2, els 596 fa temps que no es veuen per catalunya i comencen a apartar-los del servei a la resta d'espanya.
Doncs ara me n'assabento!
I llavors, al transpirinenc occidental què hi posaran, els superman?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sembla increïble, un lloc on es controla tota la xarxa d'Adif de Catalunya i que només tinguin SAI's i no tinguin un sistema d'autogeneració d'electricitat, altrament coneguts com a generadors de gasoil, la idea del SAI es per aguantar uns minuts o poques hores un sistema informàtic, però amb els generadors corresponents, poden ser totalment autònoms durant moltes hores.mikado wrote: A l'inici s'ha funcionat amb sistemes alterantius (SAI'S) però que no han tingut més autonomia.
Hi ha coses que no s'entenen.
Re: Ja es retiren els Tamagotxis?
Al Transpirinenc occidental, diria que van amb TRD 594Jacob.CH wrote:Ja no circulen els 596?MZA_1600 wrote:Segurament 592.2, els 596 fa temps que no es veuen per catalunya i comencen a apartar-los del servei a la resta d'espanya.
Doncs ara me n'assabento!
I llavors, al transpirinenc occidental què hi posaran, els superman?
Salutacions,
Oriol
Oriol
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Restablert el trànsit ferroviari després d'una aturada total de més de dues hores per falta de subministrament
Restablert el trànsit ferroviari a Catalunya després que la falta de subministrament elèctric al centre de comandament d'Adif ha interromput la circulació durant més de dues hores. La incidència s'ha registrat a dos quarts de sis de la matinada, i fins cap a les vuit del matí no ha circulat cap comboi de Rodalies, de mitjana distància, ni de llarg recorregut per via convencional. A les nou s'han resolt els últims problemes, que tenien aturada la línia R3 de rodalies entre Vic i Montcada. La resta de línies afectades han anat recuperant la normalitat i només acumulen alguns retards poc rellevants. El fet que sigui festiu ha evitat que hi hagi hagut aglomeracions de passatgers.
La manca de subministrament elèctric al centre de comandament d'Adif, a l'Estació de França, des de dos quarts de sis del matí ha estat la causa de l'aturada de més de dues hores dels trens de Rodalies de Barcelona, els de mitjana distància entre la capital catalana i Portbou, i de Barcelona a Tarragona, i també els de llarga distància.
Segons han explicat fonts de la companyia, que descarten en principi que la incidència hagi tingut res a veure amb el temporal, l'avaria s'ha localitzat en un transformador de l'escomesa principal del subministrament elèctric que ha afectat els sistemes informàtics. Per tal de resoldre-ho, s'ha habilitat una escomesa alternativa que ha permès recuperar el subministrament.
Set combois de Rodalies han quedat afectats mentre circulaven, però han pogut arribar a diverses estacions, on han quedat aturats mentre durava l'avaria de l'Estació de França. Els passatgers d'aquests trens han estat informats de la incidència.
Procedent:
Http://www.3cat24.cat/noticia/892126/ca ... nistrament
A més, ahir, quan tornava de Barcelona amb el Rodalies (465+465) que arriba a St. Vicenç a les 20.33, a l'altura de les Costes del Garraf, va començar a caure una forta pluja, acompanyada de trons i llampecs.
El cas és que, quan estavem entre Sitges i Vilanova, la llum del tren va disminuir, mantenint-se, només, les llums bàsiques.
Quan va parar a Vilanova, vam recuperar la llum total. Al cap d'un moment de sortir de Vilanova, les llums van començar a parpadejar.
En el moment que entravem a l'estació de Cubelles, el tren es quedà, de nou, només amb la llum bàsica i, al parar, les portes no s'obrien.
Al cap d'un parell de minuts parats per obrir portes, vam començar a arrancar quan, de sobte, va caure un llamp impressionant que va fer que el tren parés en sec, es quedés sense llum, totalment, i la gent començava a preocupar-se... A la vegada, entrava una 450, per l'altra banda, que li passava el mateix...
Vam esperar un minut i poc per arrencar de nou el Civia, per seguir el recorregut.
Total, que el trajecte es va fer amb talls de llum; no sé com deuria arribar a Sant Vicenç...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
els SAI's nomes serveixen per mantenir els ordinadors encesos el temps necessari per guardar la informacio (la autonomia depen del model del SAI pero normalment aguanten uns minuts). ara, si aixo ha passat aqui no em vull imaginar que passaria si caigues tot el sistema informatic del CTC d'Atochaescursso wrote:Sembla increïble, un lloc on es controla tota la xarxa d'Adif de Catalunya i que només tinguin SAI's i no tinguin un sistema d'autogeneració d'electricitat, altrament coneguts com a generadors de gasoil, la idea del SAI es per aguantar uns minuts o poques hores un sistema informàtic, però amb els generadors corresponents, poden ser totalment autònoms durant moltes hores.mikado wrote: A l'inici s'ha funcionat amb sistemes alterantius (SAI'S) però que no han tingut més autonomia.
Hi ha coses que no s'entenen.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Allí, igual?
La pregunta és: a la capital del Reino tenen la mateixa bírria de sistema que a províncies o quelcom a l'alçada del melic del món, que tothom sap (i ha de saber) que ho és?twipsy wrote:ara, si aixo ha passat aqui no em vull imaginar que passaria si caigues tot el sistema informatic del CTC d'Atocha
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Incidències a RENFE i FGC
Un simple generador de gas-oil, com no poden disposar d'una burra si jo n'he vist una fins hi tot en un hipermercat gran.
Re: Incidències a RENFE i FGC
De fet a les sortides d'emergència més importants dels túnels de Barcelona en els plans d'evacuació hi consta que hi ha grups elèctrogens per mantenir l'enllumenat del túnel i de les sortides d'emergència. Estaran en condicions?
Re: Incidències a RENFE i FGC
Línia R3
14/10/2010 15:16h
Tren La Tour (13:43) a Hospitalet (16:44) circula amb demora de 45 minuts per obstaculització a la via entre La Molina i Toses
Tren La Tour (13:43) a Hospitalet (16:44) circula amb demora de 45 minuts per obstaculització d'una vaca a la via entre La Molina i Toses . El tren ha estat aturat fins a la retirada de l' animal fora del túnel de Toses
14/10/2010 15:16h
Tren La Tour (13:43) a Hospitalet (16:44) circula amb demora de 45 minuts per obstaculització a la via entre La Molina i Toses
Tren La Tour (13:43) a Hospitalet (16:44) circula amb demora de 45 minuts per obstaculització d'una vaca a la via entre La Molina i Toses . El tren ha estat aturat fins a la retirada de l' animal fora del túnel de Toses
Re: Incidències a RENFE i FGC
45 minuts per retirar una vaca?Mako448 wrote:Línia R3
14/10/2010 15:16h
Tren La Tour (13:43) a Hospitalet (16:44) circula amb demora de 45 minuts per obstaculització a la via entre La Molina i Toses
Tren La Tour (13:43) a Hospitalet (16:44) circula amb demora de 45 minuts per obstaculització d'una vaca a la via entre La Molina i Toses . El tren ha estat aturat fins a la retirada de l' animal fora del túnel de Toses