Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by genissimon »

UT596001 wrote:
genissimon wrote:En sentit invers, no hi ha cap tren de Manresa a Barcelona SAA entre les 17:34 i les 18:34 i el darrer surt a les 21:26 (hi havia un regional a les 21:52).
L'últim tren continua sortint a les 21.52, ja que darrera el regional circulava un Rodalies Terrassa-Sant Andreu Arenal (fins a Vilafranca abans del tall de les obres de la Sagrera). Aquest Rodalies comença ara a Manresa.
Doncs, segons la web de renfe, l'últim surt de Manresa a les 21:26. Celebro estar equivocat.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
mix3
N5
N5
Posts: 124
Joined: Tuesday 03/05/2005 21:50
Location: Terrassa

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by mix3 »

No acabo d'entendre la informació del pla alternatiu.

Avui he d'anar fins a Cervera des de Terrassa per arribar allà en teoria a les 17,44... vol dir que he de seguir l'horari del tren que deixa a Terrassa a les 15.56, i des de Terrassa mateix, agafar un bus fins a Calaf? Algú sap en quin punt de l'estació del Nord s'ha d'agafar? Fa molt que no passo per allà però, coneixent als de Renfe MD, no crec que estigui massa indicat.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pere »

mix3 wrote:No acabo d'entendre la informació del pla alternatiu.

Avui he d'anar fins a Cervera des de Terrassa per arribar allà en teoria a les 17,44... vol dir que he de seguir l'horari del tren que deixa a Terrassa a les 15.56, i des de Terrassa mateix, agafar un bus fins a Calaf? Algú sap en quin punt de l'estació del Nord s'ha d'agafar? Fa molt que no passo per allà però, coneixent als de Renfe MD, no crec que estigui massa indicat.
Per arribar a Cervera a les 17:44 hauries de sortir amb l'autobús substitutori a les 15:56 de Terrassa-Renfe fins a Calaf, i des d'allà amb tren fins a Cervera.

El més recomanable és que estiguis uns 10-15 minuts abans a l'estació i preguntis a la taquilla, on compres el bitllet, on s'agafa l'autobús.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by genissimon »

Quin mal efecte fa la via acabada de posar nova de trinca i uns pals i pòrtics de catenària que no subjecten res al tram on no passa cap tren entre Manresa i Calaf.

Crec que una mesura intel·ligent (no apte per a renfomentadif, és clar) hauria sigut restablir el servei purament ferroviari ni que sigui amb tracció dièsel (592.200) entre Barcelona i Lleida per Manresa. O, si hi ha problemes de fums als túnels de Barcelona, limitar la circulació del superman al tram Manresa-Lleida per minimitzar els efectes del doble transbordament. Total, són tres trens al dia per sentit. No hi hauria d'haver problemes ni de temps de recorregut ni de disponibilitat de material.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by wefer »

Aquesta línia, la pensen reobrir algun dia?

Quina por em fa la resposta :miedo
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by davida »

Pel que he sentit a dir, amb aquesta linia es vol fer algo similar al Vic Puigcerdà, que l'exploti Rodalies.
A Madrid desde fa poc el Regionals a Avila i Segovia els explota Rodalies Madrid. Era curios perque a Segovia en una Cercanias Guadalajara - Madrid - Cercedilla i es convertia en regional de Cercedilla a Segovia.
Horaris Cercanias Madrid Atocha - Segovia
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by UT596001 »

davida wrote:Pel que he sentit a dir, amb aquesta linia es vol fer algo similar al Vic Puigcerdà, que l'exploti Rodalies.
Si fan això seria un traspàs encobert a la Generalitat de la línia, sense infraestructura, això sí.

Aviam si es fa això s'admeten títols ATM fins a Calaf, com sí fa la Hispano Igualadina amb el Barcelona-Calaf (2 expedicions al dia, de dilluns a dissabte, via Igualada i C-1412) i el Manresa-Calaf de Castellà (sis expedicions diàries els laborables i una els dissabtes, combinant les expedicions per la N-141/BV-3008 i les semidirectes per la C-25).
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

De moment amb els nous horaris tornen a circular els Barcelona Lleida en el tram Barcelona-Manresa, algo es algo.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sempre podem estar pitjor

Post by Guigui »

A això juguen les administracions d'aquest país: vendre'ns mediocritat com a qualitat de vida, amb la permanent aura de l''"i encara gràcies".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
brito_cat
N5
N5
Posts: 128
Joined: Tuesday 17/06/2008 21:53
Location: Sant Joan de Vilatorrada

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by brito_cat »

Està clar que el que busquen les administracions és que de Terrassa fins a Balaguer ningú no faci servir cap tren per a res. Amb l'estat actual de la cosa i les perspectives futures, a fe de deu que ho aconseguiràn.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by josep_serre »

Com que no tot han de ser males notícies fa poc s'ha adjudicat la reposició dels cables de telecomuncacions que es van robar en aquest tram.

Ara bé pel que fa a la catenària sembla que la cosa va per llarg.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by liniadelRipollés »

Bufff...dièsel i BTN? Bufff
josep_serre wrote:Com que no tot han de ser males notícies fa poc s'ha adjudicat la reposició dels cables de telecomuncacions que es van robar en aquest tram.

Ara bé pel que fa a la catenària sembla que la cosa va per llarg.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Decaiguda

Post by Guigui »

És a dir, prioritzen els fenòmens secundaris sorgits al voltant de la infraestructura ferroviària i que dónen beneficis, però deixen el servei principal de la mà de Déu perquè no els interessa.

Ho sento, però això cada vegada em fa més pudor de socarrim.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Decaiguda

Post by Miquel »

Guigui wrote:És a dir, prioritzen els fenòmens secundaris sorgits al voltant de la infraestructura ferroviària i que dónen beneficis, però deixen el servei principal de la mà de Déu perquè no els interessa.

Ho sento, però això cada vegada em fa més pudor de socarrim.
Ara posaran el cable de telecomunicació, no la catenària, i com no es farà servir la via, tornaràn a robar, i seguirem com sempre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Veïns i alcaldes de la Lleida-Manresa reclamen convertir la línia en tramvia

• Alguns edils veuen en el traspàs de regionals al Govern l'única solució a la via

L’escassa competitivitat de la línia de Manresa per als desplaçaments entre Lleida i Barcelona ha relegat aquest tren a un mitjà de transport bàsicament entre capitals de comarca sense canviar de província. Les inversions portades a terme en els últims anys al tram lleidatà han millorat el temps de recorregut entre Lleida i Cervera, ja que l’han retallat en 28 minuts (ara és d’uns 52 minuts). Però el recent anunci de la Generalitat, titular de la línia de la Pobla, sobre el projecte per convertir el tren entre Lleida i Balaguer en un tramvia ha despertat l’interès d’alguns usuaris i alcaldes de la línia de Manresa, que reclamen una atenció similar.

És el cas de l'edil de Bell-lloc, Ramon Cònsola, que considera que l'oferta actual de la línia de Manresa és insuficient, especialment, per connectar amb els trens d'alta velocitat a l'estació de Lleida. Segons l'alcalde, la conversió de la línia en tramvia no pot ajornar-se fins a la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, perquè, "amb la crisi, en lloc de l'horitzó 2025, s'habilitarà el 2040".

Segons alguns usuaris, la demanda potencial de viatgers en la línia de Manresa (que enllaça quatre de les sis capitals del pla) és superior a la de la línia de la Pobla. Segons altres interessats, com l'alcaldessa de Mollerussa, qualsevol millora està condicionada al traspàs de les línies de regionals a la Generalitat, encara pendent. I, segons l'Executiu català, aquesta cessió es podria tancar en la pròxima trobada bilateral Govern-Generalitat, pendent de convocatòria, tot i que es podria avançar un acord entre conselleries abans de la celebració de les eleccions del novembre. En la línia Lleida-Barcelona per Tarragona passa alguna cosa similar. En aquest cas, són els veïns de les Garrigues els que demanen millors combinacions i més rapidesa per enllaçar amb Lleida.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... n-tramvia/
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by josep_serre »

Sí sí, convertir la línia en un tramvia la farà molt competitiva.

Lamentable.
Sky wrote:Veïns i alcaldes de la Lleida-Manresa reclamen convertir la línia en tramvia

• Alguns edils veuen en el traspàs de regionals al Govern l'única solució a la via

L’escassa competitivitat de la línia de Manresa per als desplaçaments entre Lleida i Barcelona ha relegat aquest tren a un mitjà de transport bàsicament entre capitals de comarca sense canviar de província. Les inversions portades a terme en els últims anys al tram lleidatà han millorat el temps de recorregut entre Lleida i Cervera, ja que l’han retallat en 28 minuts (ara és d’uns 52 minuts). Però el recent anunci de la Generalitat, titular de la línia de la Pobla, sobre el projecte per convertir el tren entre Lleida i Balaguer en un tramvia ha despertat l’interès d’alguns usuaris i alcaldes de la línia de Manresa, que reclamen una atenció similar.

És el cas de l'edil de Bell-lloc, Ramon Cònsola, que considera que l'oferta actual de la línia de Manresa és insuficient, especialment, per connectar amb els trens d'alta velocitat a l'estació de Lleida. Segons l'alcalde, la conversió de la línia en tramvia no pot ajornar-se fins a la construcció de l'Eix Transversal Ferroviari, perquè, "amb la crisi, en lloc de l'horitzó 2025, s'habilitarà el 2040".

Segons alguns usuaris, la demanda potencial de viatgers en la línia de Manresa (que enllaça quatre de les sis capitals del pla) és superior a la de la línia de la Pobla. Segons altres interessats, com l'alcaldessa de Mollerussa, qualsevol millora està condicionada al traspàs de les línies de regionals a la Generalitat, encara pendent. I, segons l'Executiu català, aquesta cessió es podria tancar en la pròxima trobada bilateral Govern-Generalitat, pendent de convocatòria, tot i que es podria avançar un acord entre conselleries abans de la celebració de les eleccions del novembre. En la línia Lleida-Barcelona per Tarragona passa alguna cosa similar. En aquest cas, són els veïns de les Garrigues els que demanen millors combinacions i més rapidesa per enllaçar amb Lleida.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... n-tramvia/
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nom nou, vida nova?

Post by Guigui »

josep_serre wrote:Sí sí, convertir la línia en un tramvia la farà molt competitiva.
Em fa molt l'efecte que es pensen que un canvi de nom ho fa tot.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Trenscat »

Realment és trist que es pensin que per dir-li "tramvia" la línia millora automàticament. Realment tal com van dir ahir a una conferència al col·legi d'obres públiques sobre ferrocarril s'ha d'aprendre a dir que no a certes infraestructures i fer només les que realment aportin un benefici econòmico-social de debò. Justament era un directiu de FGC qui deia que era absurd que a tot arreu es fessin soterraments i que tenir passos a nivell no vol dir ser tercermundistes (com el cas paradigmàtic i surrealista de Sant Guim). La veritat és que va ser per :plas
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by 437.001 »

Doncs sí.

Jo no sé d´on vé la mania de voler tramviaritzar línies com Lleida-Manresa o Lleida-Balaguer quan com a serveis purament ferroviaris poden donar un servei satisfactori... si s´exploten a fons, cosa que no és el cas en aquests moments ni de lluny.

Per enèsima vegada: el corredor BCN-Terrassa-Manresa-Cervera-Lleida recorre territoris mes poblats que BCN-Valls-Lleida.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Miquel »

437.001 wrote:Doncs sí.

Jo no sé d´on vé la mania de voler tramviaritzar línies com Lleida-Manresa o Lleida-Balaguer quan com a serveis purament ferroviaris poden donar un servei satisfactori... si s´exploten a fons, cosa que no és el cas en aquests moments ni de lluny.

Per enèsima vegada: el corredor BCN-Terrassa-Manresa-Cervera-Lleida recorre territoris mes poblats que BCN-Valls-Lleida.
Quina diferència hi haurà en tramviaritzar les línies en comptes de modernitzarles?
Semàfors els mateixos, via la mateixa (ample no se), catenària més del mateix si no la roben, i les velocitats les han de respectar tot el material rodant que hi passi, sigui un s/103 com un 5000 del FMB o un Citadis.

Realment, no se que han pensat quan els hi diuen tren-tram.
Jo hi diria ferrocarril modern i decent, que en realitat, és el que necessitem.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”