Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Hum...
Sète i Agde aniran ben servides...
De moment, res en contra de que hi parin.
Però amb la obertura de la LAV BCN-Figueres, no sé si es mantindran...
Sète i Agde estan molt bé, però són relativament petites.
Sète i Agde aniran ben servides...
De moment, res en contra de que hi parin.
Però amb la obertura de la LAV BCN-Figueres, no sé si es mantindran...
Sète i Agde estan molt bé, però són relativament petites.
Re: LAV Barcelona-França
Les parades que he posat, he deduit que seran les mateixes que hi ha ara (afegint-hi Figueres) ja que els horaris de pas per Perpinyà (segons aquesta notícia de L'Indépendant) sembla ser que seran els mateixos que fa actualment el TGV París-Perpinyà.437.001 wrote:Hum...
Sète i Agde aniran ben servides...
De moment, res en contra de que hi parin.
Però amb la obertura de la LAV BCN-Figueres, no sé si es mantindran...
Sète i Agde estan molt bé, però són relativament petites.
Cal tenir en compte que els TGV circularan per la via clàssica entre Nîmes i Perpinyà. La nova LGV Montpellier-Perpinyà(2020?) no passarà per la zona de Sète i Agde, sinó pel corredor de l'autopista A9.
El dia que es completi la LAV BCN-Figueres segurament posaran més trens a París i a altres ciutats (Lyon, Ginebra, Marsella, etc) i segurament no faran tantes parades.
Re: LAV Barcelona-França
Per cert, suposant que es mantenen els horaris actuals, amb un sol transbord es podrà anar des de Figueres fins a:
Carcassona (1h22' 2h44'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Narbonne (12.07) // TER 76202 Narbonne (12.10)>>Carcassone (12.41)
Tolosa de Llenguadoc (2h33' 3h30'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Narbonne (12.07) // TER 76202 Narbonne (12.10)>>Toulouse-Matabiau (13.42).
Avinyó (3h32' 4h33'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Narbonne (16.07) // TER 76462 Narbonne (16.17)>>Avignon (18.37).
Marsella (4h37' 5h12'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Valence TGV (18.25) // TGV 6829 Valence TGV (18.44)>>Marseille-St-Charles (19.42).
Lió (4h41' 5h25'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Nîmes (13.45) // TGV 6866 Nîmes (14.25)>>Lyon Part-Dieu (15.50).
Lió (4h41' 5h25'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Nîmes (17.41) // TGV 5315 Nîmes (18.30)>>Lyon Part-Dieu (19.46).
Ginebra (6h26' 7h10'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Nîmes (13.45) // TGV 6866 Nîmes (14.25)>>Genève-Cornavin (17.35).
Niça (7h32' 8h59'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Valence TGV (18.25) // TGV 6829 Valence TGV (18.44)>>Nice Ville (22.37).
I amb dos transbords:
Lilla (7h18' 9h00'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // TGV 7275 Paris-Nord (17.28)>>Lille-Europe (18.27).
Brussel·les (7h36' 9h05'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // Thalys 9351 Paris-Nord (17.25)>>Bruxelles-Midi (18.45).
Londres (9h25' 10h54'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // Eurostar 9051 Paris-Nord (18.13)>>London-St.Pancras (19.34).
En vermell, millor temps actual des de l'estació del centre de Figueres.
Carcassona (1h22' 2h44'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Narbonne (12.07) // TER 76202 Narbonne (12.10)>>Carcassone (12.41)
Tolosa de Llenguadoc (2h33' 3h30'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Narbonne (12.07) // TER 76202 Narbonne (12.10)>>Toulouse-Matabiau (13.42).
Avinyó (3h32' 4h33'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Narbonne (16.07) // TER 76462 Narbonne (16.17)>>Avignon (18.37).
Marsella (4h37' 5h12'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Valence TGV (18.25) // TGV 6829 Valence TGV (18.44)>>Marseille-St-Charles (19.42).
Lió (4h41' 5h25'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Nîmes (13.45) // TGV 6866 Nîmes (14.25)>>Lyon Part-Dieu (15.50).
Lió (4h41' 5h25'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Nîmes (17.41) // TGV 5315 Nîmes (18.30)>>Lyon Part-Dieu (19.46).
Ginebra (6h26' 7h10'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Nîmes (13.45) // TGV 6866 Nîmes (14.25)>>Genève-Cornavin (17.35).
Niça (7h32' 8h59'): TGV 6218 Figueres (15.05)>>Valence TGV (18.25) // TGV 6829 Valence TGV (18.44)>>Nice Ville (22.37).
I amb dos transbords:
Lilla (7h18' 9h00'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // TGV 7275 Paris-Nord (17.28)>>Lille-Europe (18.27).
Brussel·les (7h36' 9h05'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // Thalys 9351 Paris-Nord (17.25)>>Bruxelles-Midi (18.45).
Londres (9h25' 10h54'): TGV 6210 Figueres (11.09)>>Paris-Lyon (16.41) // RER D Gare de Lyon>>Gare du Nord // Eurostar 9051 Paris-Nord (18.13)>>London-St.Pancras (19.34).
En vermell, millor temps actual des de l'estació del centre de Figueres.
Last edited by Sagrerenc on Thursday 21/10/2010 0:40, edited 2 times in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Temps competitius
Almenys en el cas de Tolosa, això començarà a fer el tren competitiu envers el cotxe. Algunes vegades hi he anat per motius professionals des de Barcelona, trigant una mica més de tres hores i mitja. El dia que l'LAV arribi a Barcelona, començarem a tenir relacions interessants, i no només per als aficionats al ferrocarril.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Agde a l'estiu es una estació que genera molts passatgers. Aquest estiu vaig veure com d'un TGV Duplex en doble composició baixaven mes de 200 persones. A Agde paren tots el trens que hi passen menys els Talgo i algun Corail Lunea a hores intempestives.437.001 wrote:Hum...
Sète i Agde aniran ben servides...
De moment, res en contra de que hi parin.
Però amb la obertura de la LAV BCN-Figueres, no sé si es mantindran...
Sète i Agde estan molt bé, però són relativament petites.
A mes a mes et puc assegurar que hi ha molts catalans que van a Agde, molts mes dels que semblen.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Nova estació a l'Alt Empordà
Caldrà anar fent un seguiment sobre el nom de l'estació.
La meva proposta: Estació ferroviària de Vilafant prop Figueres a l'Alt Empordà on arriben trens de renfe i de la SNCF
Seguint la lògica històrica de nomenar les estacions primer amb el nom del terme municipal on està construida i, en el cas de donar servei a un altre municipi més proper i/o més gran, posar aquest en segon lloc, hauria de ser Vilafant-Figueres.
Salut !!
La meva proposta: Estació ferroviària de Vilafant prop Figueres a l'Alt Empordà on arriben trens de renfe i de la SNCF
Seguint la lògica històrica de nomenar les estacions primer amb el nom del terme municipal on està construida i, en el cas de donar servei a un altre municipi més proper i/o més gran, posar aquest en segon lloc, hauria de ser Vilafant-Figueres.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Nova estació a l'Alt Empordà
genissimon wrote:La meva proposta: Estació ferroviària de Vilafant prop Figueres a l'Alt Empordà on arriben trens de renfe i de la SNCF
Re: 176km/h de velocitat mitjana?
Calculo que la velocitat mitjana d'aquest TGV París - Figueres seria d'uns 176km/h, tot i que m'imaginava que potser seria més alta (amb la quantitat de parades ho entenc...)
Tenint en compte que la mitjana del Trehotel Joan Miró és d'uns 110km/h, crec qu està bastant bé aquesta millora.
Quan en un futur el tren vagi només per línia d'alta velocitat entre Barcelona i Paris, suposo que aumentarà bastant, o una mica.
Tenint en compte que la mitjana del Trehotel Joan Miró és d'uns 110km/h, crec qu està bastant bé aquesta millora.
Quan en un futur el tren vagi només per línia d'alta velocitat entre Barcelona i Paris, suposo que aumentarà bastant, o una mica.
Re: LAV Barcelona-França
Quan estigui acabada la LGV entre BCN i Nimes, i es pugui fer BCN-París en 4h30, ai...
Re: LAV Barcelona-França
Pues llavors calculo una mitjana de 245km/h, no us sembla massa?, tot i que està relativament bé...
En una nit es podria fer un Sevilla - París, jeje
En una nit es podria fer un Sevilla - París, jeje
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mitjana
Perquè tinguis una idea, el directe Barcelona-Madrid va a una mitjana de 240. Teòricament, no sona massa escabellat per a un tren que pari només a Montpeller i Lió (les úniques capitals regionals franceses per on passa), per exemple.Jacob.CH wrote:Pues llavors calculo una mitjana de 245km/h, no us sembla massa?, tot i que està relativament bé...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Quina distància hi ha entre Barcelona i Madrid per la LAV, 624km?
Re: LAV Barcelona-França
620,927 kmJacob.CH wrote:Quina distància hi ha entre Barcelona i Madrid per la LAV, 624km?
Re: LAV Barcelona-França
Quasi l'encertoSagrerenc wrote:620,927 kmJacob.CH wrote:Quina distància hi ha entre Barcelona i Madrid per la LAV, 624km?
(240km/h·2,6h=624km aprox.)
Re: LAV Barcelona-França
I pq sempre Paris?
Imagineu...
Bcn-Zuric, Bcn-Stuttgart/Munic, Bcn-Mila, Bcn...
Imagineu...
Bcn-Zuric, Bcn-Stuttgart/Munic, Bcn-Mila, Bcn...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
TAV nocturns des de Barcelona
Un cop més, recordo l'existència del fil sobre possibles destinacions europees des de Barcelona mitjançant TAV nocturn.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
http://www.lamalla.cat/infolocal/girona ... ?id=417223
Adif confirma que l'alta velocitat ferroviària connectarà Espanya i França aquest any
Al desembre les mercaderies arribaran al port de Barcelona per ample internacional i els passatgers faran amb AVE el tram entre Figueres i Perpinyà
Sònia Tubert | Vilafant
Adif ha confirmat que la connexió de la línia ferroviària d’alta velocitat entre Espanya i França començarà a funcionar de manera provisional aquest any. Les mercaderies procedents de França podran arribar en ferrocarril al port de Barcelona abans d’acabar l’any i, també al desembre hi haurà en funcionament la connexió per passatgers entre Figueres i França. El que no s’ha pogut confirmar, però, és que la data concreta sigui el 12 de desembre, com s’havia especulat fins ara. A partir de dijous es faran tres simulacres d’emergència per garantir la seguretat al túnel del Perthus, que fa possible la connexió ferroviària entre els dos països.
L'estació prestarà servei a finals d’aquest any.
El president de l’ens gestor d’infrastructures ferroviàries, Adif, Antonio González Marín, ha visitat aquest dimarts les obres de la nova estació ferroviària de Vilafant, que ja prestarà servei a finals d’aquest any. I és que la visita de González Marín ha servit per confirmar el que ja s’havia anunciat, i és que la connexió ferroviària entre Espanya i França ja funcionarà de manera provisional aquest 2010. González Marín, però, no s’ha volgut arriscar més i no ha confirmat la data concreta que s’havia apuntat fins ara des d’alguns àmbits, que era el 12 de desembre. "La posada en funcionament serà quan decideixin els governs d’Espanya i França, que són els competents i responsables d’aquest tram", ha dit, tot i que ha remarcat, amb l’ajuda del delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, que la data serà dins aquest mateix any. González Marin també ha repetit una vegada més que la totalitat del tram fins a Girona entrarà en servei durant el 2012.
El tercer rail que ha de permetre portar mercaderies per ample internacional al port de Barcelona, i convertir-lo en el primer de l’estat espanyol que les rep d’aquesta manera, ja està gairebé enllestit. Pel que fa al transport de passatgers, s’ha executat una plataforma que enllaça a l’estació de Vilafant amb la variant de Figueres de la línia d’ample convencional Barcelona - Portbou i amb la Línia d’Alta Velocitat Madrid - Barcelona - frontera francesa. Pel que fa a la venda de bitllets que permetran fer el trajecte, el president d’Adif ha recordat que és una competència de Renfe i de l’operadora francesa, que també han de decidir els horaris i les freqüències de pas i introduir-los dins els seus sistemes informàtics.
Simulacres al túnel
El pas pels Pirineus es realitzarà a través del túnel del Perthus, a l’interior del qual hi ha la frontera entre els dos països. Precisament per garantir la seguretat dins aquest túnel, a partir de dijous es faran tres simulacres d’emergència. En el primer, dijous mateix, es simularà la parada d’un tren al centre del túnel i l’evacuació dels passatgers a través d’un dels ramals. El 17 de novembre hi haurà un simulacre de descarrilament amb múltiples víctimes, i el 30 de novembre d’un incendi.
Durant la seva visita a l’Alt Empordà el president d’Adif també ha desvetllat una incògnita que havia causat polèmica els darrers dies a la comarca, i és el nom de l’estació. Finalment serà l’estació de Figueres - Vilafant, en compliment d’una petició de l’alcaldessa d’aquest darrer municipi, ja que és on s’ubica. L’Ajuntament de Figueres també havia demanat que es posés el seu nom a l’estació, ja que és el cap de comarca.
La nova estació, que serà provisional fins que es construeixi la definitiva en uns terrenys propers, ha suposat una inversió de més de 5,1 milions d’euros i ocupa una superfície total de 12.598 metres quadrats. S’ha construït amb criteris de sostenibilitat mediambiental i estarà completament adaptada a persones de mobilitat reduïda. En una primera fase, compta amb tres vies d’ample internacional i una d’ample convencional, o el que abans s’anomenava ibèric.
Serveis als viatgers
L’edifici de viatgers té una superfície de 1.232 metres quadrats i consta de dos espais situats a diferents alçades i connectats entre sí, un amb l’accés a les instal·lacions i el vestíbul, i un altre amb la zona d’espera i dependències d’atenció als clients. Hi ha una andana central de 660 metres de llarg i 10 d’ample, a la que es pot accedir per un pas inferior. Ara s’estan acabant els treballs de construcció dels accessos i els entorns, que inclouen un vial d’accés per a vehicles i un aparcament amb 176 places.
Adif confirma que l'alta velocitat ferroviària connectarà Espanya i França aquest any
Al desembre les mercaderies arribaran al port de Barcelona per ample internacional i els passatgers faran amb AVE el tram entre Figueres i Perpinyà
Sònia Tubert | Vilafant
Adif ha confirmat que la connexió de la línia ferroviària d’alta velocitat entre Espanya i França començarà a funcionar de manera provisional aquest any. Les mercaderies procedents de França podran arribar en ferrocarril al port de Barcelona abans d’acabar l’any i, també al desembre hi haurà en funcionament la connexió per passatgers entre Figueres i França. El que no s’ha pogut confirmar, però, és que la data concreta sigui el 12 de desembre, com s’havia especulat fins ara. A partir de dijous es faran tres simulacres d’emergència per garantir la seguretat al túnel del Perthus, que fa possible la connexió ferroviària entre els dos països.
L'estació prestarà servei a finals d’aquest any.
El president de l’ens gestor d’infrastructures ferroviàries, Adif, Antonio González Marín, ha visitat aquest dimarts les obres de la nova estació ferroviària de Vilafant, que ja prestarà servei a finals d’aquest any. I és que la visita de González Marín ha servit per confirmar el que ja s’havia anunciat, i és que la connexió ferroviària entre Espanya i França ja funcionarà de manera provisional aquest 2010. González Marín, però, no s’ha volgut arriscar més i no ha confirmat la data concreta que s’havia apuntat fins ara des d’alguns àmbits, que era el 12 de desembre. "La posada en funcionament serà quan decideixin els governs d’Espanya i França, que són els competents i responsables d’aquest tram", ha dit, tot i que ha remarcat, amb l’ajuda del delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel, que la data serà dins aquest mateix any. González Marin també ha repetit una vegada més que la totalitat del tram fins a Girona entrarà en servei durant el 2012.
El tercer rail que ha de permetre portar mercaderies per ample internacional al port de Barcelona, i convertir-lo en el primer de l’estat espanyol que les rep d’aquesta manera, ja està gairebé enllestit. Pel que fa al transport de passatgers, s’ha executat una plataforma que enllaça a l’estació de Vilafant amb la variant de Figueres de la línia d’ample convencional Barcelona - Portbou i amb la Línia d’Alta Velocitat Madrid - Barcelona - frontera francesa. Pel que fa a la venda de bitllets que permetran fer el trajecte, el president d’Adif ha recordat que és una competència de Renfe i de l’operadora francesa, que també han de decidir els horaris i les freqüències de pas i introduir-los dins els seus sistemes informàtics.
Simulacres al túnel
El pas pels Pirineus es realitzarà a través del túnel del Perthus, a l’interior del qual hi ha la frontera entre els dos països. Precisament per garantir la seguretat dins aquest túnel, a partir de dijous es faran tres simulacres d’emergència. En el primer, dijous mateix, es simularà la parada d’un tren al centre del túnel i l’evacuació dels passatgers a través d’un dels ramals. El 17 de novembre hi haurà un simulacre de descarrilament amb múltiples víctimes, i el 30 de novembre d’un incendi.
Durant la seva visita a l’Alt Empordà el president d’Adif també ha desvetllat una incògnita que havia causat polèmica els darrers dies a la comarca, i és el nom de l’estació. Finalment serà l’estació de Figueres - Vilafant, en compliment d’una petició de l’alcaldessa d’aquest darrer municipi, ja que és on s’ubica. L’Ajuntament de Figueres també havia demanat que es posés el seu nom a l’estació, ja que és el cap de comarca.
La nova estació, que serà provisional fins que es construeixi la definitiva en uns terrenys propers, ha suposat una inversió de més de 5,1 milions d’euros i ocupa una superfície total de 12.598 metres quadrats. S’ha construït amb criteris de sostenibilitat mediambiental i estarà completament adaptada a persones de mobilitat reduïda. En una primera fase, compta amb tres vies d’ample internacional i una d’ample convencional, o el que abans s’anomenava ibèric.
Serveis als viatgers
L’edifici de viatgers té una superfície de 1.232 metres quadrats i consta de dos espais situats a diferents alçades i connectats entre sí, un amb l’accés a les instal·lacions i el vestíbul, i un altre amb la zona d’espera i dependències d’atenció als clients. Hi ha una andana central de 660 metres de llarg i 10 d’ample, a la que es pot accedir per un pas inferior. Ara s’estan acabant els treballs de construcció dels accessos i els entorns, que inclouen un vial d’accés per a vehicles i un aparcament amb 176 places.
Re: LAV Barcelona-França
Doncs a les imatges que he vist avui per TV he vist que als cartells de les andanes i de la façana de l'estació posava "Alt Empordà". Ara toca canviar tots els cartells, com es nota que ho paguem els contribuents...La Malla wrote:Durant la seva visita a l’Alt Empordà el president d’Adif també ha desvetllat una incògnita que havia causat polèmica els darrers dies a la comarca, i és el nom de l’estació. Finalment serà l’estació de Figueres - Vilafant, en compliment d’una petició de l’alcaldessa d’aquest darrer municipi, ja que és on s’ubica. L’Ajuntament de Figueres també havia demanat que es posés el seu nom a l’estació, ja que és el cap de comarca.
Re: LAV Barcelona-França
Jo també ho he vist pel 324, i sí, posava "Alt Empordà".Sagrerenc wrote:Doncs a les imatges que he vist avui per TV he vist que als cartells de les andanes i de la façana de l'estació posava "Alt Empordà". Ara toca canviar tots els cartells, com es nota que ho paguem els contribuents...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sostenibilitat
Sobretot, pel que fa a la manera d'arribar-hi. Molt sostenible, sí senyor.S’ha construït amb criteris de sostenibilitat mediambiental
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.