Des de l'administració del Fòrum del Transport Català hem fet aquest esbós de comunicat per enviar-lo a tots els mitjans de comunicació.
Ara és el moment de que tots els usuaris habituals del FTC tingueu l'oportunitat de dir-hi la vostra i proposar afegits/esmenes:
L'FTC denuncia la manca d'informació al servei de Rodalies.
Ja fa 10 mesos que es va traspassar el servei de Rodalies, amb resultats força decebedors. Les freqüències de pas i els temps de viatge, excepte casos molt puntuals, continuen essent iguals o pitjors que abans del traspàs a la Generalitat.
Tot plegat té l'explicació oficial en el fet que s'han traspassat els serveis, però no els trens ni les infraestructures, amb la qual cosa poques millores es poden fer.
No obstant, la Generalitat ens va prometre que com a mínim milloraria la informació i atenció a l'usuari. Desgraciadament, des del Fòrum del Transport Català, rebem contínues queixes d'usuaris i hem pogut comprovar personalment com aquesta pretesa millora de la informació està essent nul·la. Uns quants exemples:
Informació als trens
Quan un tren es queda aturat durant massa temps a una estació, són pocs els maquinistes que es prenen la molèstia de donar una explicació mitjançant la megafonia dels trens.
Els indicadors de destinació dels trens moltes vegades no funcionen. O no mostren cap text, o mostren destinacions incorrectes. L'FTC ha pogut comprovar com es donen casos de trens de sis cotxes, on els indicadors mostren fins a tres destinacions diferents quan tot el tren va a la mateixa destinació. Encara més preocupant és el fet que aquestes deficiències es donen tant en trens antics com en trens d'última generació
Informació a les estacions
La megafonia a les estacions, poc temps després de l'atropellament massiu a Platja de Castelldefels, va començar a anunciar el pas de trens sense parada (abans només s'emetien anuncis genèrics de “no passeu les vies”). Desgraciadament, la majoria de les vegades en estacions com Sitges, l'avís sona quan el tren ja fa 1 minut que ha passat. Després d'unes setmanes, aquest avís s'ha deixat d'emetre.
Els retards inferiors a 15 minuts no s'anuncien, malgrat que els primers temps després del traspàs tímidament s'havia començat a fer. Ara un tren pot arribar amb catorze minuts de retard, sense cap mena d'avís, disculpa ni dret a indemnització.
Moltes estacions tenen plànols i indicacions totalment desfasades. Per posar un exemple, els plànols d'estacions com Les Franqueses del Vallès/Granollers Nord, Vic o Santa Susanna fa més de deu anys que no s'actualitzen, i mostren una xarxa que no té res a veure amb l'actual, provocant confusió entre els viatgers.
La megafonia moltes vegades no se sent correctament. Paraules entretallades, volums excessius que distorsionen la veu, etc, fan que sigui impossible entendre res del que s'hi diu.
En alguns casos, s'anuncia l'arribada de trens però no la via per on ho farà, la qual cosa obliga a estar pendent de l'entrada del tren i provoca corredisses d'última hora.
No apareixen reflectides totes les deficiències ni els retards. La majoria de les vegades informa que el servei no presenta incidències, quan això no és veritat. Fins i tot en casos greus de talls parcials de línies, la web indica que tot funciona amb absoluta normalitat.
Informació telefònica
El telèfon d'incidències de Cercanías, que en aquest cas no té a veure amb Rodalies Catalunya, no funciona en absolut, sempre diu que hi ha “normalitat”. Com a exemple, amb motiu de la passada vaga general, aquest telèfon pensat per donar informació “al minut” gairebé una setmana després encara anunciava possibles incidències per la vaga. Per si no fos prou, el missatge era llegit per un conversor de veu automatitzat amb accent català, però estava escrit en castellà, provocant una situació absurda que demostra la falta d'interès per aquest servei.
Conclusió
A la xarxa de rodalies de Barcelona assistim sovint a inauguracions de serveis d'informació, declaracions polítiques i plans de millora faraònics. La realitat de la xarxa de rodalies de Barcelona, però, és que el servei continua essent tan deficient com abans, i els serveis d'informació que haurien de millorar l'atenció a l'usuari queden oblidats i abandonats tan bon punt se n'ha fet la presentació oficial a la premsa i han quedat reflectits a tots els diaris.
En definitiva, doncs, es va perdent aquella il·lusió que havíem tingut quan va es va traspassar el servei de rodalies a la Generalitat. Actualment, el sentiment més estès entre els usuaris de Rodalies Catalunya és que l'únic canvi que hi ha hagut és el del logo: la C dintre un cercle vermell ha estat substituïda per una R dins un quadrat taronja. Però per fer això, no calia tant rebombori.
Pel que fa al recent sistema de megafonia, potsé caldria recalcar que els missatges es solapen entre si, molts cops la megafonia anuncia l'arribada d'un tren, i a mig missatge es talla i salta l'avís de no creuar les vies.
Encara és hora que s'anunciï l'enllaç amb FGC a Martorell i Sant Cugat (desactualització).
Pere wrote:Pel que fa al recent sistema de megafonia, potsé caldria recalcar que els missatges es solapen entre si, molts cops la megafonia anuncia l'arribada d'un tren, i a mig missatge es talla i salta l'avís de no creuar les vies.
Encara és hora que s'anunciï l'enllaç amb FGC a Martorell i Sant Cugat (desactualització).
Dono fe que això passa molts cops, o passava, perquè ara per exemple, a Sitges, s'han suprimit tant els missatges per megafonia d'arribada dels trens, via i destinació com els de trens sense parada
En quant a deficiències en megafonia interna, almenys els R1 destinació CALELLA quan arriben a CLOT ARAGÓ anuncien correspondència amb MD i METRO obviant la R2
Jo a l'apartat de la web afegiria la manera en que està escrit, ja que ara ja no tant, però fins fa poc allò semblava catanyol i un insult a la llengua catalana per part d'una administració oficial. En la resta de coses, coincideixo
oriolp13 wrote:Jo a l'apartat de la web afegiria la manera en que està escrit, ja que ara ja no tant, però fins fa poc allò semblava catanyol i un insult a la llengua catalana per part d'una administració oficial. En la resta de coses, coincideixo
El Fòrum del Transport Català reclama més informació al servei de Rodalies
12:5521.10.2010
BARCELONA, 21 (EUROPA PRESS)
El Fòrum del Transport Català (FTC) ha reclamat a la Generalitat una millora de la informació i l'atenció de l'usuari en el servei de Rodalies a causa de les queixes que l'entitat ha rebut, segons ha informat en un comunicat aquest dijous.
FTC ha qualificat de "decebedor" el servei de Rodalies i ha afirmat que després del traspàs a la Generalitat el gener del 2010 no es van produir millores perquè el Govern no té competència sobre els trens i les estacions.
L'entitat ha criticat el mal funcionament de la megafonia interior i exterior pel que fa a la informació sobre incidències i retards i la qualitat del so, així com indicacions i mapes desfasats que creen confusió entre els usuaris, i un telèfon d'incidències poc actualitzat.[FIN]
Moltes gràcies per donar-nos l'oportunitat de participar a l'emissora i per penjar l'arxiu, estàvem intentant fer-ho des d'ahir, amb l'opció d'"a la carta" de la web de l'emissora, i no hi apareix res