Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by PoLeTe124 »

A Tarragona n'hi han 4 taquilles, 1 no està operativa, llavors, en queden 3. Una reservada per a trens de Llarga Distància, i l'altre pels Regionals/RE/CE
User avatar
SBB-460
N1
N1
Posts: 9
Joined: Saturday 23/10/2010 20:59
Location: Ravensburg, BW, Alemanya

Re: 450/451 per Pl. Catalunya

Post by SBB-460 »

Guigui wrote:
Sagrerenc wrote:Els Rodalies de dos pisos, tinc entès que no poden circular pel túnel de Pl. Catalunya per problemes de gàlib, així que només poden servir a la línia R2.
No és pel gàlib, és per la limitació a 10 km/h pel pont metàl·lic que creua l'L3.

Si mai fem un apartat de llegendes urbanes a la wiki, aquest n'és el candidat número u.
Si es per aquest motiu, encara ho entec menys! Suposo que s'ho hauràn mirat però hipotecar un munt de linies de rodalies que sobint van a petar de gent...

Per cert, en una pregunta que li vaig poder fer al conseller Nadal en un programa de radio, em va contestar que això de posar rodalies de dos pisos no era fàcil per l'estona de més que es trigava a descarregar i carregar gent. Quins...
Eps conservo el mail, eh? ;)
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by metring »

Si el pots posar aquí... :D

Com si posar trens de dos pisos fos l'únic problema de la Renfe...
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by 437.001 »

Els problemes de capacitat en els regionals BCN-Tarragona i més enllà es dónen sobretot:

-en hora punta (i més si el regional en qüestió és de tres cotxes).
Cal treure el sardinòmetre per mesurar l´embotiment per mil.límetre quadrat, llavors.
Em sorprèn que de vegades es pugui pujar o baixar del tren... de fet, he arribat a no poder-hi pujar, una vegada.

-si apareix la 448.002 (una vegada va aparèixer en simple -2 cotxes!- i encara ens caguem en tot).
Si apareix acoblada a una 448 normal, és un cotxe de menys (5 en lloc de 6).

-els regionals de Tortosa: van petats de turistes de Salou i Cambrils que fan l´excursioneta a BCN... que té l´hora de tornada a la mateixa de molts treballadors que tornen a casa.

-els regionals de Móra, Casp, Tarragona-Reus-Lleida, i Saragossa SEMPRE són en simple. El de Vinaròs i el de València crec que ja no, o almenys no sempre.

Realment sis cotxes s´arriba a fer curt, tres cotxes frega lo dantesc.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: 450/451 per Pl. Catalunya

Post by victorcasta »

SBB-460 wrote:
Guigui wrote:
Sagrerenc wrote:Els Rodalies de dos pisos, tinc entès que no poden circular pel túnel de Pl. Catalunya per problemes de gàlib, així que només poden servir a la línia R2.
Per cert, en una pregunta que li vaig poder fer al conseller Nadal en un programa de radio, em va contestar que això de posar rodalies de dos pisos no era fàcil per l'estona de més que es trigava a descarregar i carregar gent. Quins...
És que aquest és un dels dos principals motius pels quals no agraden els trens de dos pisos a Renfe. És obvi que si tenen més capacitat i només tenen 2 portes per cotxe, els temps de càrrega i descàrrega siguin majors. Sumat a que tenen una baixa acceleració, els fa poc idonis per al servei de rodalia. Si la seva velocitat màxima fos 140 o 160 no estarien malament per a fer regionals a Tarragona en hora punta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Capacitat de càrrega i descàrrega

Post by Guigui »

Considerant que la capacitat de càrrega i descàrrega d'una 448 o 449 tampoc és per a llançar coets, l'inconvenient de les unitats de dos pisos per a Regionals és molt relatiu.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
SBB-460
N1
N1
Posts: 9
Joined: Saturday 23/10/2010 20:59
Location: Ravensburg, BW, Alemanya

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by SBB-460 »

Programa "L'Oracle" de Catalunya Ràdio.
Vaig enviar unes preguntes al conseller Nadal que em va respondre més tard:

Edito per deixar només les relacionades amb el fil.

Jo: Quin problema hi ha por no poder posar trens de rodalies de dos pisos a la linea del maresme? No s’hi pot fer res?
Conseller Nadal: Els trens de dos pisos tenen un temps d’evacuació superior (la qual cosa implica parades més llargues i més temps de trajecte) al del material d’un sol pis i el seu manteniment és més difícil. Per aquesta raó hi ha un parc limitat d’aquestes unitats a Rodalies. Són preferibles les composicions dobles de 5+5 cotxes amb una capacitat equivalent.

Es podrien allargar les andanes de les estacions (com ja van fer als FGC) per poder posar trens de rodalies més llargs?
És una obra que està en curs a moltes de les estacions de rodalia.

Aquest és un comentari que afegeixo jo per al forum:
O sigui que em van vendre la moto...
Last edited by SBB-460 on Tuesday 26/10/2010 18:54, edited 4 times in total.
User avatar
SBB-460
N1
N1
Posts: 9
Joined: Saturday 23/10/2010 20:59
Location: Ravensburg, BW, Alemanya

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by SBB-460 »

1er. He editat el Post. Espero que ara s'entengui millor.

2on. Responent en Vicotorcasta:

Potser perquè van començar amb mal peu. Segurament la convinació de motorització utilitzada no es la millor. Perquè van abandonar les 269?

Pel que veig on visc:
DB Regionals expres: una 218 (diesel) estirant/empenyent de 3 a 5 cotxes de dos pisos. Aquesta 218 la canvien a una elèctica (146) al arribar a "terreny" electrificat. No se la velositat màxima.
SBB: Interciti de 2 pisos. Re 460 estirant/empenyent 7-8 cotxes. Vel. Màxima 200km/h.
SBB: Rodalies zuric. Re 450 (?) estirant/empenyent de 3 (?). Cirulen també en doble. No se la velositat màxima.
Han desenvolupat unitats de dos pisos autopropulsades amb tracció distribuida.

Ho dic de memòria. Correccions benvingudes.

Tot està inventat. Només s'ha de copiar!
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by 470 »

La 450/451 ademas de caras de comprar, son caras de mantener y tienen un indice de averias superior a las 447, aparte que Renfe diseño la plataforma Civia por que respondia mejor a sus necesidades.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by metring »

Si, a las necesidades de los que hacen las obras para subir los andenes, porque sino, no lo entiendo... :x
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by trensmat »

Una proposta es posar Talgos 22 a les línies tarragonines i així acabarem amb els problemes que te aquesta línia ;)
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by genissimon »

Quan els trens de dos pisos anaven remolcats/empesos per les 269 encara tenien molt pitjor l'acceleració que ara que porten dues motrius integrades (les 450) o una (les 451).

Van optar per substituir les 269 en aquesta feina perquè les constants acceleracions i frenades en un servei de rodalia encaria notablement el manteniment de les locomotores, sobretot en l'apartat de substitució de sabates (zapatas) dels frens. Això afegit a una pobríssima acceleració.

Salut !!
SBB-460 wrote:[..]Potser perquè van començar amb mal peu. Segurament la convinació de motorització utilitzada no es la millor. Perquè van abandonar les 269?[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by Mako448 »

Avui he anat a Tarragona i tant a l'andana com la tornada m'ha tocat una 448R en simple composició,i amb gent de peu entre Sants i Tarragona.A l'anada amb el CEX a Saragossa que no és cap novetat per qué va en simple quasi sempre excepte els divendres que va en doble,força gent de peu.A sobre el tren en força trams ha anat a pas de tortuga sense cap motiu,tot i que soprenentment nomès ha arribat a Tarragona amb 8 minuts de retard.

Per la tornada,he agafat el CEX procedent de Tortosa que passa per Tarragona a les 18:30,aquest tren normalment va en doble peró avui incompresiblement anava en simple,el tren entre Tarragona i SVC amb molta gent de peu servidor inclòs,sort que a SVC ha baixat força gent i he pogut agafar seient(ja em veia anar de Tarragona a Barcelona de peu),peró seguia havent-hi gent de peu entre SVC i Sants,encara que força menys que no pas entre Tarragona i SVC.

Per tant,un dels problemes del mal servei entre Barcelona i Tarragona és que molts trens van en simple composició quan haurien d'anar en doble composició.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by 437.001 »

Mako448 wrote:Avui he anat a Tarragona i tant a l'andana com la tornada m'ha tocat una 448R en simple composició,i amb gent de peu entre Sants i Tarragona.A l'anada amb el CEX a Saragossa que no és cap novetat per qué va en simple quasi sempre excepte els divendres que va en doble,força gent de peu.A sobre el tren en força trams ha anat a pas de tortuga sense cap motiu,tot i que soprenentment nomès ha arribat a Tarragona amb 8 minuts de retard.

Per la tornada,he agafat el CEX procedent de Tortosa que passa per Tarragona a les 18:30,aquest tren normalment va en doble peró avui incompresiblement anava en simple,el tren entre Tarragona i SVC amb molta gent de peu servidor inclòs,sort que a SVC ha baixat força gent i he pogut agafar seient(ja em veia anar de Tarragona a Barcelona de peu),peró seguia havent-hi gent de peu entre SVC i Sants,encara que força menys que no pas entre Tarragona i SVC.

Per tant,un dels problemes del mal servei entre Barcelona i Tarragona és que molts trens van en simple composició quan haurien d'anar en doble composició.
En referència al pas de tortuga, al sector entre Sant Vicenç i el túnel del Roc de Sant Gaietà, hi ha obres i limitacions de velocitat.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by Mako448 »

437.001 wrote:
En referència al pas de tortuga, al sector entre Sant Vicenç i el túnel del Roc de Sant Gaietà, hi ha obres i limitacions de velocitat.
Doncs en aquest tram el tren anava a bona velocitat...

Anava a pas de tortuga desde el salt de motlló del ramal de l'Aeroport fins passat Gavà(ja sé que Gavà hi ha obres i ha un límit de velocitat a l'entrada de l'estació peró aixó no té per qué anar a pas de tortuga ja desde el salt de motlló,que està uns pocs quilòemtres abans),desde el primer túnel del Garraf fins a Vallcarca,desprès a l'entrada de Sitges i finalment entre la "zona gay"i l'entrada de Vilanova,en aquest últim cas sí que hi havia un motiu,deixar passar un R2 amb inici de trajecte a Vilanova,la resta de trams del trajecte bé.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by 437.001 »

Des del salt de moltó (que no de motlló... xD ) fins a Vilanova devia anar darrera d´un rodalies.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: 450/451 per Pl. Catalunya

Post by UT596001 »

victorcasta wrote:Si la seva velocitat màxima fos 140 o 160 no estarien malament per a fer regionals a Tarragona en hora punta.
La velocitat màxima d'un 450 o 451 és 140 km/h, si no mal recordo.
Enric
N7
N7
Posts: 438
Joined: Tuesday 02/09/2008 20:35

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by Enric »

Sé que no es el tema exacte del fil...pero es curiós ultimament agafo molt la R-2 sud de SVC fins Barcelona anar i tornar, cada cop que sobretot torno a SVC amb 450 o 451 mai arriba a l'hora...sempre amb retards...en canvi amb els Civias o algún cop 447 van perfectes d'horari.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by metring »

Pels qui parleu sobre material mòbil, recordeu que teniu un subfòrum dedicat a això, així que parleu del tema. Gràcies.
Albert
N7
N7
Posts: 480
Joined: Thursday 05/05/2005 11:32
Location: Martorell

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Post by Albert »

Soc en el Regional Expres Lleida - BCN que ha passat per Montblanc a les 16.32 (arribada prevista a BCN, 18.30 aprox.) De Reus en endavant, aixo s'ha convertit en un viatge surrealista.

El tren es una 448, en simple. A Reus ja s'ha omplert el passadis de gent. A Tarragona el tren estava mes que a rebentar i no se si ja aqui mateix ha començat a quedar-se gent a les andanes sense poder pujar.

Despres d'un pont de tres dies, era logic que a la tarda d'avui hi hauria una demanda superior a l'habitual. Si ja normalment se supera la capacitat dels trens, avui calia doblar totes les composicions simples, almenys per dignitat.

Imagino que el responsable d'aixo deu tenir festa avui. I el cap de setmana que ve estarem igual.
Per cert, despres de fer 15 minuts de cua a Sants diumenge per comprarel bitllet de MD, li vaig demanar a la noia que me'l va vendre si mai posarien maquines autovenda: "No lo tenemos pensado por ahora".
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”