Futur de l'estació de França
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Futur de l'estació de França
Hola,
Sí, lo que tengais que hablar de ese tema y matizaciones a realizaros mejor por mensaje privado, se sugiere a todos continuar en esta cadena con el tema de la Estación de Francia, por favor, que es lo que nos ocupa.
Saludos,
Sergio
Sí, lo que tengais que hablar de ese tema y matizaciones a realizaros mejor por mensaje privado, se sugiere a todos continuar en esta cadena con el tema de la Estación de Francia, por favor, que es lo que nos ocupa.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Futur de l'estació de França
Hola a tots,
En breu tindré la possibilitat de parlar amb una de les persones que més tindrà a dir i més influirà en el tancament o no de l’estació de França. He pensat en entregar-li un document amb els motius pels quals no s’ha de tancar aquesta estació. Us demano que entre tots m’ajudeu a definir aquests motius i projectes per mirar de convèncer a aquesta persona.
La meva idea bàsica passaria per:
•Totes les línies de Regionals de via convencional (excepte BCN-Manresa-Lleida i BCN-Puigcerdà) origen i destí a l’Estació de França:
- BCN EdF – Girona
- BCN EdF – Tarragona - Lleida
- BCN EdF – La Plana – Lleida
- BCN EdF – Tarragona – Reus – Riba Roja
- BCN EdF – Tarragona – Aldea – Amposta
• Rodalies – Donar-li num. de línia a la R2 sud i mantenir l’origen i el final a l’Estació de França
• Els trens de Renfe que quedin per Via convencional com per exemple, Caspe, València, etc.
• Trambesòs – origen i final a les vies de l’interior de l’Estació de França
• Nou enllaç amb Metro L4 Barceloneta
En breu tindré la possibilitat de parlar amb una de les persones que més tindrà a dir i més influirà en el tancament o no de l’estació de França. He pensat en entregar-li un document amb els motius pels quals no s’ha de tancar aquesta estació. Us demano que entre tots m’ajudeu a definir aquests motius i projectes per mirar de convèncer a aquesta persona.
La meva idea bàsica passaria per:
•Totes les línies de Regionals de via convencional (excepte BCN-Manresa-Lleida i BCN-Puigcerdà) origen i destí a l’Estació de França:
- BCN EdF – Girona
- BCN EdF – Tarragona - Lleida
- BCN EdF – La Plana – Lleida
- BCN EdF – Tarragona – Reus – Riba Roja
- BCN EdF – Tarragona – Aldea – Amposta
• Rodalies – Donar-li num. de línia a la R2 sud i mantenir l’origen i el final a l’Estació de França
• Els trens de Renfe que quedin per Via convencional com per exemple, Caspe, València, etc.
• Trambesòs – origen i final a les vies de l’interior de l’Estació de França
• Nou enllaç amb Metro L4 Barceloneta
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Futur de l'estació de França
La única crítica que tinc és el Trambesòs. Està previst perllongar-lo fins al World Trade Center, per tant és incompatible amb la teva proposta. Una altra cosa és si cal o no un bon enllaç amb el TRAM amb una parada propera.xevi wrote:Hola a tots,
En breu tindré la possibilitat de parlar amb una de les persones que més tindrà a dir i més influirà en el tancament o no de l’estació de França. He pensat en entregar-li un document amb els motius pels quals no s’ha de tancar aquesta estació. Us demano que entre tots m’ajudeu a definir aquests motius i projectes per mirar de convèncer a aquesta persona.
La meva idea bàsica passaria per:
•Totes les línies de Regionals de via convencional (excepte BCN-Manresa-Lleida i BCN-Puigcerdà) origen i destí a l’Estació de França:
- BCN EdF – Girona
- BCN EdF – Tarragona - Lleida
- BCN EdF – La Plana – Lleida
- BCN EdF – Tarragona – Reus – Riba Roja
- BCN EdF – Tarragona – Aldea – Amposta
• Rodalies – Donar-li num. de línia a la R2 sud i mantenir l’origen i el final a l’Estació de França
• Els trens de Renfe que quedin per Via convencional com per exemple, Caspe, València, etc.
• Trambesòs – origen i final a les vies de l’interior de l’Estació de França
• Nou enllaç amb Metro L4 Barceloneta
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Futur de l'estació de França
Jo afegiria la possibilitat de fer vies soterrades, per tal que l'estació sigui passant, com en el cas de Príncipe Pío a Madrid, i així seria molt més aprofitable.
Xevi, quin és el límit de temps que tenim per donar les nostres propostes? I gràcies per dir-ho aquí
Xevi, quin és el límit de temps que tenim per donar les nostres propostes? I gràcies per dir-ho aquí
Re: Futur de l'estació de França
Hola,
Jo veig la estació de França com un comodi pel futur : D' aqui 8 o 10 anys, tindrem Barcelona conectada amb la resta d' Europa per alta velocitat, amb temps de viatge força competitius i un mercat del transport de viatgers liberalitzat. Es facil deduir que hi haurà força demanda de companyies que vulguin operar trens des de diversos punts d' Europa cap a Barcelona. On arribarán aquets trens ? Sants amb prou feina podra absorvir tots els viatjes procedents de la resta d' Espanya, i com Sagrera son estacions de pas, on no serà posible tenir trens aturats 3 o 4 hores per tornar al seu origen.
L'Estació de França ha de ser preservada per a us ferroviari, si aixequem les vies, d' aqui 10 o 20 anys ens apenedirem de la falta de visió, ja que no serà facil trobar un espai on encabir una gran estació ferroviara tan a prop del centre de la ciutat actual i del zones amb gran projecció de futur... Glories, 22@, front marítim....
Ara per ara está mal comunicda, pero tenim el metro Barceloneta allí mateix, i el TRAM, a partir de Meridiana, jo el faria passar pels passeigs de Pujades, Picasso, Isabel II i Colom, son carrers prou amples per emcabir el TRAM i podria tenir parada a la mateixa porta principal de l' estacio.
Jo veig la estació de França com un comodi pel futur : D' aqui 8 o 10 anys, tindrem Barcelona conectada amb la resta d' Europa per alta velocitat, amb temps de viatge força competitius i un mercat del transport de viatgers liberalitzat. Es facil deduir que hi haurà força demanda de companyies que vulguin operar trens des de diversos punts d' Europa cap a Barcelona. On arribarán aquets trens ? Sants amb prou feina podra absorvir tots els viatjes procedents de la resta d' Espanya, i com Sagrera son estacions de pas, on no serà posible tenir trens aturats 3 o 4 hores per tornar al seu origen.
L'Estació de França ha de ser preservada per a us ferroviari, si aixequem les vies, d' aqui 10 o 20 anys ens apenedirem de la falta de visió, ja que no serà facil trobar un espai on encabir una gran estació ferroviara tan a prop del centre de la ciutat actual i del zones amb gran projecció de futur... Glories, 22@, front marítim....
Ara per ara está mal comunicda, pero tenim el metro Barceloneta allí mateix, i el TRAM, a partir de Meridiana, jo el faria passar pels passeigs de Pujades, Picasso, Isabel II i Colom, son carrers prou amples per emcabir el TRAM i podria tenir parada a la mateixa porta principal de l' estacio.
-
- N6
- Posts: 188
- Joined: Tuesday 12/10/2010 15:47
Re: Futur de l'estació de França
Aquesta es una bona proposta!metring wrote:Jo afegiria la possibilitat de fer vies soterrades, per tal que l'estació sigui passant, com en el cas de Príncipe Pío a Madrid, i així seria molt més aprofitable.
Xevi, quin és el límit de temps que tenim per donar les nostres propostes? I gràcies per dir-ho aquí
Re: Futur de l'estació de França
A mi no m'agradaria gens que la tanquessin. L'estació de Sants és ben lletja; la nova estació de sagrera segurament serà millor, però serà un disseny modern i funcional, res a veure amb l'Estació de Fraça. Jo de petit arribava a barcelona baixant a aquesta estació, i la sensació al final del viatge es ben diferent. Penses que has arribat a una ciutat més bonica que si baixes a sants (Val a dir però, que el tram de poblenou abans d'arribar a l'estació no es de gran bellesa...
Tinc entès que el zoo acabarà fora de la ciutadella. Jo crec que el tranvia podría girar no per circumvalació, sino una mica més aviat, passant per on ara està el zoo, sense perdre la correspondència amb ciutadella, i parant just davant de la entrada principal de l'estació. A més, sempre tenint en compte que el zoo es suprimirà, es podria fer un 'calaix' amb un pendent molt baix, elevant part del carrer de circumvalaciò, permetent cobrir una mica més les vies, encara que a mi no m'agradaria que arribessin cobertes just fins a l'estació.
Tinc entès que el zoo acabarà fora de la ciutadella. Jo crec que el tranvia podría girar no per circumvalació, sino una mica més aviat, passant per on ara està el zoo, sense perdre la correspondència amb ciutadella, i parant just davant de la entrada principal de l'estació. A més, sempre tenint en compte que el zoo es suprimirà, es podria fer un 'calaix' amb un pendent molt baix, elevant part del carrer de circumvalaciò, permetent cobrir una mica més les vies, encara que a mi no m'agradaria que arribessin cobertes just fins a l'estació.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Futur de l'estació de França
El Zoo no és suprimeix, es desdobla amb la creació del Zoo Marí i el de Ciutadella perd part per passar-lo al parc i fer una connexió entre el parc i la platja.fran83 wrote:A mi no m'agradaria gens que la tanquessin. L'estació de Sants és ben lletja; la nova estació de sagrera segurament serà millor, però serà un disseny modern i funcional, res a veure amb l'Estació de Fraça. Jo de petit arribava a barcelona baixant a aquesta estació, i la sensació al final del viatge es ben diferent. Penses que has arribat a una ciutat més bonica que si baixes a sants (Val a dir però, que el tram de poblenou abans d'arribar a l'estació no es de gran bellesa...
Tinc entès que el zoo acabarà fora de la ciutadella. Jo crec que el tranvia podría girar no per circumvalació, sino una mica més aviat, passant per on ara està el zoo, sense perdre la correspondència amb ciutadella, i parant just davant de la entrada principal de l'estació. A més, sempre tenint en compte que el zoo es suprimirà, es podria fer un 'calaix' amb un pendent molt baix, elevant part del carrer de circumvalaciò, permetent cobrir una mica més les vies, encara que a mi no m'agradaria que arribessin cobertes just fins a l'estació.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Futur de l'estació de França
Tenim temps per preparar una bona carta o un bon document, en principi veuré aquesta persona a finals d'any.
Jo dividiria aquesta carta/document en 2 parts:
1.- Proposta estricatamnet ferroviaria, és a dir, quines línies podrien arribar-hi (Regionals, rodalies...)
2.- Motius pels quals no s'ha de tancar (falta d'espai en un futur, emblemàtica, cèntrica...)
Jo dividiria aquesta carta/document en 2 parts:
1.- Proposta estricatamnet ferroviaria, és a dir, quines línies podrien arribar-hi (Regionals, rodalies...)
2.- Motius pels quals no s'ha de tancar (falta d'espai en un futur, emblemàtica, cèntrica...)
Re: Futur de l'estació de França
1.- Terminal ferroviària. Els trens amb origen/destí a Barcelona han de sortir tots d'allà.
2.- No hi ha calers per fer l'innecessària estació de la Sagrera. Aquesta ja està feta i en un bon lloc. S'ha de potenciar Sants i recuperar França i oblidar-se de pelotazos urbanístics inassumibles. Com a exemple, la requalificació del Miniestadi que la nova junta del Barça ha vist com a inassumible a nivell patrimonial.
2.- No hi ha calers per fer l'innecessària estació de la Sagrera. Aquesta ja està feta i en un bon lloc. S'ha de potenciar Sants i recuperar França i oblidar-se de pelotazos urbanístics inassumibles. Com a exemple, la requalificació del Miniestadi que la nova junta del Barça ha vist com a inassumible a nivell patrimonial.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Futur de l'estació de França
És una llástima ! l'Estació de França podria ser l'Atocha Barcelonina !
Fent diversos nivells de vies per als Regionals, Rodalies, Alta Velocitat i Metro o Tranvia...
Fent diversos nivells de vies per als Regionals, Rodalies, Alta Velocitat i Metro o Tranvia...
Re: Futur de l'estació de França
No se visteis en la vanguardia el proyecto para la futura biblioteca en la estacion. Las naves de las vias seran desprovistas de sus forjados y techos, dejando tan solo las vigas tranversales y a merced de la lluvia todo el conjunto. Todo muy bonito y moderno
Re: Futur de l'estació de França
Si se-nyor!!! D'això es tractaria precisament!!!!!!!uriol108 wrote:És una llástima ! l'Estació de França podria ser l'Atocha Barcelonina !
Fent diversos nivells de vies per als Regionals, Rodalies, Alta Velocitat i Metro o Tranvia...
Si, en vam parlar a http://transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=11226evody wrote:No se visteis en la vanguardia el proyecto para la futura biblioteca en la estacion. Las naves de las vias seran desprovistas de sus forjados y techos, dejando tan solo las vigas tranversales y a merced de la lluvia todo el conjunto. Todo muy bonito y moderno
Re: Futur de l'estació de França
Sería el sueño húmedo de los gobernantes de m**rd* que tenemos, pero por suerte no es lo que se va a hacer, porque ni es lo que aparece en el proyecto, ni éste va a afectar la playa de vías, ni pueden tocarse las naves metálicas, ya que por fortuna están protegidas.evody wrote:No se visteis en la vanguardia el proyecto para la futura biblioteca en la estacion. Las naves de las vias seran desprovistas de sus forjados y techos, dejando tan solo las vigas tranversales y a merced de la lluvia todo el conjunto. Todo muy bonito y moderno
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Futur de l'estació de França
Totalment d'acord: és el disseny que li escau i li interessa més a l'EdF. lo de Principe Pio és 1 gran obra d'enginyeriametring wrote:Jo afegiria la possibilitat de fer vies soterrades, per tal que l'estació sigui passant, com en el cas de Príncipe Pío a Madrid, i així seria molt més aprofitable.
Xevi, quin és el límit de temps que tenim per donar les nostres propostes? I gràcies per dir-ho aquí
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Futur de l'estació de França
Aquesta seria la manera de salvar l'Estació, això entraria a l'apartat 2. Si només es queda en terminal, ho faran servir com a excusa per tancar-la.
Re: Futur de l'estació de França
Recordeu el petit problema del nivell freàtic. La totalitat del túnel passant i de l'estació subterrània quedarà a un nivell inundable i caldrà bombejar aigua constantment, com ja es fa al túnel de la L4. Es el mateix problema pel que no era factible el túnel de l'AVE pel litoral (tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Futur de l'estació de França
Que el defensaven, que el defensaven...Platanito wrote:(tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).
És car, Platanito, però avui dia, al contrari de quan es va fer l'L4, es poden fer túnels impermeables partint de la injecció de formigó al terreny. El túnel pel litoral es podia haver fet, però no tenia sentit fer baixar un túnel des de Sants fins al Paral·lel per després pujar-lo per la meridiana
Amés, permetria crear un eix entre França i Sagrera per la Meridiana.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Futur de l'estació de França
Jo diria millor "defensen" XDLluita1714 wrote:Que el defensaven, que el defensaven...Platanito wrote:(tot i els manipuladors i analfabets funcionals NIMBY que el defenien).
És car, Platanito, però avui dia, al contrari de quan es va fer l'L4, es poden fer túnels impermeables partint de la injecció de formigó al terreny. El túnel pel litoral es podia haver fet, però no tenia sentit fer baixar un túnel des de Sants fins al Paral·lel per després pujar-lo per la meridiana
Amés, permetria crear un eix entre França i Sagrera per la Meridiana.
I el problema no és només de permeabilitat. Antics dics, zona poc estable pel tipo de terreny, etc. cosa que no passa amb la zona de la SF.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Futur de l'estació de França
Jo no sé si realment han estudiat aquesta possibilitat. Amb les tècniques actuals, costa de creure que no es pugui arribar a fer. Al cap i a la fi, també deien de la dificultat per fer un túnel per la Diagonal (que no n'hi ha), i ara mireu...