Retards, avaries i deficiències a FGC

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
metring
Administrador

Re: Retards, avaries i deficiències a FGC

Post by metring »

automotorserie 436 wrote:No veo reflejado en este hilo la incidencia de esta mañana con retrasos de más de 20 minutos en el metro del Vallès que ha sido comunicado esta mañana.
Es porque está aquí http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... a&start=20
metring
Administrador

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... onoma.html

Dos detenidos por provocar desperfectos en la estación de tren de la Autònoma

Uno de los arrestados es Eudald Calvo, de 24 años y destacado miembro del movimiento estudiantil

25/08/2010 | Actualizada a las 18:50h | Sucesos

Barcelona. (EFE).- Los Mossos d'Esquadra han detenido a dos jóvenes de 24 y 18 años acusados de provocar desperfectos en la estación de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) de los Ferrocarrils de la Generalitat durante los meses de diciembre, febrero y marzo pasados.
Según ha informado hoy el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC), uno de los detenidos es Eudald Calvo, de 24 años y destacado miembro del movimiento estudiantil, que el pasado año participó en varias movilizaciones convocadas en el campus de Bellaterra de la UAB.

Los Mossos d'Esquadra iniciaron una investigación a raíz de la campaña de desperfectos en la estación de la Autónoma de los Ferrocarrils, calculados en unos 25.000 euros, ya que, al parecer, se utilizaron ácidos para inutilizar las máquinas donde se validan los billetes y se hicieron varias pintadas, según han informado a Efe fuentes cercanas al caso.

Según los Mossos d'Esquadra, Eudald Calvo fue detenido ayer en Argentona (Barcelona), imputado por los delitos de asociación ilícita y de desórdenes públicos, daños y lesiones, ya que se le acusa de haber instigado e iniciado la campaña de desperfectos.

Por su parte, según el sindicato SEPC, Calvo ya ha quedado hoy en libertad con cargos. Los Mossos también han detenido a otro joven de 18 años acusado de provocar daños en la estación ferroviaria. La policía catalana mantiene la operación abierta y no se descartan más detenciones en las próximas horas.
Ferry1ac1
N8
N8

Post by Ferry1ac1 »

metring wrote: Dos detenidos por provocar desperfectos en la estación de tren de la Autònoma
Ja era hora! He estat llegint notícies de la detenció i segons la família i el sindicat (SEPC) diuen que no n'hi ha per tant i que els estan criminalitzant per ser independentistes. L'única veritat és que les destrosses no poden quedar impunes! Els responsables hauran de ser insolvents durant anys per no haver d'afrontar els costos de les seves accions.
M'agradaria saber què farien els d'aquest sindicat (comunista) si vivint en el seu perfecte règim totalitari algú cometés uns actes del mateix calibre contra el transport públic! Jo crec que exigirien una bonica estada en un comodíssim gulag i una reeducació d'uns "pocs" anyets, així doncs que no es queixin tant i menys trencar coses que potser un dia d'aquests ens agafa per aplicar-los la seva pròpia recepta! :evil:
Platanito
N9
N9

Post by Platanito »

Ferry1ac1 wrote:
metring wrote: Dos detenidos por provocar desperfectos en la estación de tren de la Autònoma
Ja era hora! He estat llegint notícies de la detenció i segons la família i el sindicat (SEPC) diuen que no n'hi ha per tant i que els estan criminalitzant per ser independentistes.
Prefereixo pensar que els estan criminalitzant perquè són uns delinqüents sabotejadors de serveis públics. Si un atac a un tren o un autobús de passatgers ha de ser considerat un atemptat en tota la regla, el saboteig de les instal.lacions auxiliars que no afecti directament la circulació ha de tenir consideració de sabotatge amb responsabilitat penal.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
metring
Administrador

Post by metring »

S'ha de tenir molta barra per deixar una estació feta una pena i ploriquejar que els han detingut per independentistes. Aquesta gent és la que dóna mala imatge als qui ho reclamen sense recórrer a la violència.
metring
Administrador

Post by metring »

He sentit a Catalunya Informació que a la línia Llobregat-Anoia hi han retards, degut a un tren avariat a l'estació de Colònia Güell.
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

metring wrote:He sentit a Catalunya Informació que a la línia Llobregat-Anoia hi han retards, degut a un tren avariat a l'estació de Colònia Güell.
Un tren de mercaderies és el que s'ha averiat.

Retards a la Línia Llobregat-Anoia per
una avaria en un tren de mercaderies

• Un mercaderies que transporta vehicles de SEAT al Port de Barcelona s’ha
avariat a l’estació de Colònia Güell i obliga a fer circulacions per via única
entre Sant Vicenç dels Horts i Sant Boi
Barcelona, 21 de setembre de 2010
Una avaria en un tren de mercaderies de SEAT a l’alçada de Colònia Güell està causant
retards de fins a 40 minuts en tots els trens de la Línia Llobregat-Anoia d’FGC.
Des de les 7,15 h d’aquest matí, quan la unitat de mercaderies ha quedat avariada, s’està
circulant per via única entre Sant Vicenç dels Horts i Sant Boi. Així mateix, s’han hagut de
suprimir les circulacions de les línies S4 (Olesa), L8 (Molí Nou) i S33 (Can Ros), mentre
que els trens de les línies S8 (Martorell), R5 (Manresa) i R6 (Igualada) s’aturen a totes les
estacions del recorregut i circulen fora del seu horari habitual.

http://www.fgc.es/downloads/notes_prems ... cia_LA.pdf

Es normalitza el servei a la Línia
Llobregat-Anoia

• Des de les 9,45 h els trens de la Línia Llobregat-Anoia circulen amb
normalitat
Barcelona, 21 de setembre de 2010
Des de les 9,45h. la Línia Llobregat-Anoia ha recuperat la normalitat en les seves
circulacions. Hores d’ara tots els trens de les línies S4 (Olesa), L8 (Molí Nou), S33 (Can
Ros), S8 (Martorell), R5 (Manresa) i R6 (Igualada) circulen amb el seu horari habitual:
L’avaria en un tren de mercaderies de SEAT a les 7,15 h d’aquest matí, a l’alçada de
Colònia Güell ha causat retards de fins a 40 minuts en tots els trens de la Línia Llobregat-
Anoia d’FGC.

http://www.fgc.es/downloads/notes_prems ... %B3_LA.pdf
metrobaix
N6
N6

Post by metrobaix »

Clar que si... 7h15 la millor hora per fer circular els trens de mercaderies... per una linia on la freqüencia ronda els 5-10min. Son la ai carai!... aquestes circulacions no es podrien fer abans o despres de l'horari comercial????
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

No és cap retard, ni cap avaria, és una deficiència que té els serveis d'FGC a Montserrat.

Anant a Montserrat, l'R5 diu, abans d'arribar a l'Aeri, que els que vulguin prendre el cremallera hauran d'esperar a la propera estació, Monistrol de Montserrat. No només pot portar a la confusió el fet de dir que han de baixar a la propera, sinó que amés, els altaveus de la megafonia sonaven com si tinguessin sorra dins, i només s'entenia mitjanament bé la versió castellana. Resultat: Turistes que volien anar en cremallera han pres un servei privat, l'aeri.

Baixant de Montserrat, tots els trens cremalleres amb destinació Monistrol de Montserrat (R5) són cada una hora, coincidint amb els serveis que arriben a Plaça Espanya. Als turistes que vagin a Barcelona en tren,i baixin en un tren que posa Monistrol Vila, s'hauran d'esperar en aquesta estació durant una hora. Avui m'ha passat a mi, i després d'haver-me adonat del meu error, vaig indicar a uns catalans i uns francessos (que havien comès el mateix error que jo) que havien d'esperar una hora, a un cremallera que vagi a Monistrol. El francès em demanà si havia forma de anar a peu, però clar, no és recomanable, sabent que hi ha només un pont i un bon troç de carretera nacional a peu. Pobre turista... estava força atabalat perquè no entenia el nostre sistema: esperar una hora, i després esperar en una altra estació per agafar altre tren, ben bé un tren-tramvia. Li vaig dir que no pateixi, que la correspondència és directa... però...
Arribats una hora després a Monistrol, les aglomeracions eren espectaculars, de sobte, s'atura el corrent de gent que es dirigia a l'andana del tren i digueren uns, senyalant el cartell de l'escala de l'altra andana "Allà hi posa Barcelona!" I jo els vaig haver d'aclarir que allò era per als que baixaven l'escala, i en el meu francès espatxurrat vaig repetir-ho al francès. La senyalització és pèssima, el cap d'estació deia que havien demanat un servei especial a Martorell, perquè aquests dies hi ha més gent del que és normal, i avui, afegint un grup nombrós de ciclistes. El tren (doble composició, servei regular) va arribar un quart d'hora més tard (no és gaire, aquest cop). Tot i així, els van demanar, als ciclistes, que esperessin l'altre, que els durà a Martorell i allà prendran un altre a Barcelona, perquè malgrat tractar-se de dues 213, no hi podiem entrar tots.

En resum, vaig haver de fer un succedani de feina d'informador.
El francès em digué: "Être turiste, c'est dur". I penso: Jo mai m'he topat amb problemes com aquest en cap altre país, el problema el tenim aquí.

Cal un servei especial entre Plaça Espanya, Martorell Central, Enllaç, i Monistrol Vila, com més aviat possible, millor, i amb millors explicacions entre la diferència entre l'Aeri i el Cremallera.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Lluita1714 wrote:El francès em demanà si havia forma de anar a peu, però clar, no és recomanable, sabent que hi ha només un pont i un bon troç de carretera nacional a peu.
Ejem... no tan sols és possible anar a peu de Monistrol Vila a Monistrol Enllaç sinó que és força recomanable, des de Monistrol Vila pots entrar al poble, i a través d'aquest (i amb una ruta molt fàcil, ja que només és seguir el carrer que comença a l'estació de la Vila fins al final, a mà esquerra fins parar a la C-55 i travessar el pont del Llobregat, la C-55 es pot salvar mitjançant un pas subterrani per a vianants) arribes a l'estació de FGC sense cap tipus de risc. Només són deu minuts i ho he fet un munt de cops.
Lluita1714
N9
N9

Post by Lluita1714 »

Cert, no me'n recordava. Però bé, això ho hauria d'haver dit algú, si de cas, d'FGC, el problema és que només hi havia una persona i estava a les guixetes, inaccessible des de dins l'estació, (o surts, i et coles, que això em va passar fa temps i em va fer tornar per mostrar-li el bitllet.)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
metring
Administrador

Post by metring »

http://www.fgc.es/cat/avisos.asp

Servei substitutori de bus entre Les Fonts i Rubí

Barcelona, 11 d'octubre de 2010

Una avaria de subministrament elèctric a la línia Barcelona-Vallès ha interromput el servei entre les estacions de Les Fonts i Rubí. FGC ha disposat un servei substitutori de bus entre ambdues estacions, mentre que la resta de la línia funciona amb total normalitat.
genissimon
N10
N10

Post by genissimon »

Part del problema és la deficient dotació de material mòbil per al cremallera de Montserrat que impedeix que tots els trens surtin i arribin de Monistrol de Montserrat (enllaç amb R5). Com que només tenen 5 trens i habitualment circulen en doble composició, això deixa només dos combois operatius i una unitat de reserva. La solució a llarg termini passa per la construcció de les nonates unitats 212: trens a l'estil de les 211 i 213 per a via d'adherència i dotades de cremallera per pujar a Montserrat. Això permetria fer trens sense transbord des de Barcelona a Montserrat.

Però, a curt termini, s'haurien de posar llançadores entre Monistrol Vila (Cremallera) i Monistrol de Montserrat (R5) per a permetre que, amb un doble transbordament, els viatgers del cremallera puguin enllaçar amb la R5 i viceversa.

Altra cosa és el caos informatiu que es pugui produir a Monistrol de Montserrat, que hauria de ser fàcilment solucionable.

Salut !!
Lluita1714 wrote:No és cap retard, ni cap avaria, és una deficiència que té els serveis d'FGC a Montserrat.

Anant a Montserrat, l'R5 diu, abans d'arribar a l'Aeri, que els que vulguin prendre el cremallera hauran d'esperar a la propera estació, Monistrol de Montserrat. No només pot portar a la confusió el fet de dir que han de baixar a la propera, sinó que amés, els altaveus de la megafonia sonaven com si tinguessin sorra dins, i només s'entenia mitjanament bé la versió castellana. Resultat: Turistes que volien anar en cremallera han pres un servei privat, l'aeri.

Baixant de Montserrat, tots els trens cremalleres amb destinació Monistrol de Montserrat (R5) són cada una hora, coincidint amb els serveis que arriben a Plaça Espanya. Als turistes que vagin a Barcelona en tren,i baixin en un tren que posa Monistrol Vila, s'hauran d'esperar en aquesta estació durant una hora. Avui m'ha passat a mi, i després d'haver-me adonat del meu error, vaig indicar a uns catalans i uns francessos (que havien comès el mateix error que jo) que havien d'esperar una hora, a un cremallera que vagi a Monistrol. El francès em demanà si havia forma de anar a peu, però clar, no és recomanable, sabent que hi ha només un pont i un bon troç de carretera nacional a peu. Pobre turista... estava força atabalat perquè no entenia el nostre sistema: esperar una hora, i després esperar en una altra estació per agafar altre tren, ben bé un tren-tramvia. Li vaig dir que no pateixi, que la correspondència és directa... però...
Arribats una hora després a Monistrol, les aglomeracions eren espectaculars, de sobte, s'atura el corrent de gent que es dirigia a l'andana del tren i digueren uns, senyalant el cartell de l'escala de l'altra andana "Allà hi posa Barcelona!" I jo els vaig haver d'aclarir que allò era per als que baixaven l'escala, i en el meu francès espatxurrat vaig repetir-ho al francès. La senyalització és pèssima, el cap d'estació deia que havien demanat un servei especial a Martorell, perquè aquests dies hi ha més gent del que és normal, i avui, afegint un grup nombrós de ciclistes. El tren (doble composició, servei regular) va arribar un quart d'hora més tard (no és gaire, aquest cop). Tot i així, els van demanar, als ciclistes, que esperessin l'altre, que els durà a Martorell i allà prendran un altre a Barcelona, perquè malgrat tractar-se de dues 213, no hi podiem entrar tots.

El francès em digué: "Être turiste, c'est dur". I penso: Jo mai m'he topat amb problemes com aquest en cap altre país, el problema el tenim aquí.

Cal un servei especial entre Plaça Espanya, Martorell Central, Enllaç, i Monistrol Vila, com més aviat possible, millor, i amb millors explicacions entre la diferència entre l'Aeri i el Cremallera.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Trenscat
N10
N10

Post by Trenscat »

Avui no sé ben bé què ha passat al matí però el tren amb sortida a les 6:47 de Terrassa Rambla ho ha fet 5 minuts més tard. Després a les 6:56 havia de sortir el següent, que per cert sempre es fa amb UT 111, però tot i que estava a la via 1 amb gent a dins al final s'ha cancel·lat i tota la gent ha hagut de canviar a la UT 112 de la via 2 per sortir amb el tren de les 7:01. M'ha semblat que la resta de circulacions no s'han vist afectades ja.
Guigui
Administrador

Avançament a Gràcia

Post by Guigui »

Aquest matí cap a les 9.50 he vist una cosa curiosa. Em trobava en un L7 cap a Pl. Catalunya, quan ens hem aturat al túnel abans d'entrar a Gràcia. En arribar-hi, hi havia un S1 ja estacionat a l'altra via. Doncs bé, hem arribat després i hem sortit abans. El nostre tren anava a l'hora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Avançament a Gràcia

Post by liniadelRipollés »

Aquesta parada prèvia es fa per evitar xocs laterals de trens. L'enclavament només permet l'entrada d'un dels dos trens que van cap Provença. En general quan coincideix que un tren entra des de Sant Gervasi, el que ve de Plaça Molina s'atura dins el túnel.

Hi ha situacions més restrictives quan circulen trens sense ATP. Explicat a mode global, en aquest cas, s'acostuma a deturar el tren un senyal abans encara que aquest senyal automàtic permeti continuar marxa. Situació anàloga es produeix a Sant Cugat; quan circula el BRILL o granota l'aturen a Mira-Sol per deixar passar el Sabadell descendent, independentment de la indicació del senyal automàtic de Mira-Sol.
Guigui wrote:Aquest matí cap a les 9.50 he vist una cosa curiosa. Em trobava en un L7 cap a Pl. Catalunya, quan ens hem aturat al túnel abans d'entrar a Gràcia. En arribar-hi, hi havia un S1 ja estacionat a l'altra via. Doncs bé, hem arribat després i hem sortit abans. El nostre tren anava a l'hora.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Guigui
Administrador

La curiositat real

Post by Guigui »

Això, a grans trets, ja ho sabia. La curiositat raïa més en el fet que l'L7 va entrar després i sortir abans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Miquel
Administrador

Re: Avançament a Gràcia

Post by Miquel »

liniadelRipollés wrote:Aquesta parada prèvia es fa per evitar xocs laterals de trens. L'enclavament només permet l'entrada d'un dels dos trens que van cap Provença. En general quan coincideix que un tren entra des de Sant Gervasi, el que ve de Plaça Molina s'atura dins el túnel.
Un xoc lateral en cas de que el tren rebasi el semàfor en vermell?
El metro de Barcelona amb motoristes!
MZA_1600
N7
N7

Post by MZA_1600 »

Exacte. Això es diu "lliscament". Els enclavaments no tan sols s'han de preveure els moviments ordinaris, també s'han de preveure els "que passaria si..."
josep_serre
N9
N9

Post by josep_serre »

El problema és que a Monistrol no hi cap un Cremallera en doble, realment amb 5 trens es pot fer el servei normal del trajecte sencer i preveure com a cosa excepcional fer una llençadora entre les dues estacions de Monistrol amb un 213
genissimon wrote:Part del problema és la deficient dotació de material mòbil per al cremallera de Montserrat que impedeix que tots els trens surtin i arribin de Monistrol de Montserrat (enllaç amb R5). Com que només tenen 5 trens i habitualment circulen en doble composició, això deixa només dos combois operatius i una unitat de reserva. La solució a llarg termini passa per la construcció de les nonates unitats 212: trens a l'estil de les 211 i 213 per a via d'adherència i dotades de cremallera per pujar a Montserrat. Això permetria fer trens sense transbord des de Barcelona a Montserrat.

Però, a curt termini, s'haurien de posar llançadores entre Monistrol Vila (Cremallera) i Monistrol de Montserrat (R5) per a permetre que, amb un doble transbordament, els viatgers del cremallera puguin enllaçar amb la R5 i viceversa.

Altra cosa és el caos informatiu que es pugui produir a Monistrol de Montserrat, que hauria de ser fàcilment solucionable.

Salut !!
Lluita1714 wrote:No és cap retard, ni cap avaria, és una deficiència que té els serveis d'FGC a Montserrat.

Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”