Guixetes i accesos GMB que no identifico.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Guixetes i accesos GMB que no identifico.
Aixo si que es una prova molt alta de nivell o de record de qui tingui uns quants anys...
Volia posar aquestes fotos a proves de nivell per frikis metreros pero al no estar segur de quins son aquests accesos, obro aquest fil perque digueu la vostra, si s'escau que els moderadors ho moguin.
Volia posar aquestes fotos a proves de nivell per frikis metreros pero al no estar segur de quins son aquests accesos, obro aquest fil perque digueu la vostra, si s'escau que els moderadors ho moguin.
- Attachments
-
- GMB - Foto 2.jpg (123.63 KiB) Viewed 5621 times
-
- GMB - Foto 1.jpg (121.94 KiB) Viewed 5809 times
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Les dues fotos son del GMB i les dues sembla que son accesos nord ja que cap a la baixada a les andanes es pot llegir a ma dreta a la Foto 1 LICEO-JAIME I i a la Foto 2 RAMBLAS-PUERTO i a les dues a ma esquerra LESSEPS.
Crec que han de ser de abans de la bifurcació aixi que tenim:
LESSEPS no son perque conec molt ve la distribucio de les instalacions i crec que no son, FONTANA tampoc perque les instalacions son diferents,
per la forma de la foto 1 jo diria que es ARAGON abans de posar-hi l'andana al mig i la seva escala mecanica si mirem com es l'espai actual dels accesos nord es molt semblant amb el passadis que baixa a la zona de pagament de forma oblicua.
La segona foto jo diria que es l'acess nord primitiu de DIAGONAL ja que LESSEPS O FONTANA tampoc.
Mes coses, les lloses a la segona foto son hexagonals i a la primera son cuadrades tipus aceres de Barcelona.
No se, son teories meves, no ho tinc molt clar, encara que la primera si que crec que es ARAGON, pero abans o quan ja van treure l'andana central?
A veure si algu que ho hagi viscut en sap alguna cosa mes....
Crec que han de ser de abans de la bifurcació aixi que tenim:
LESSEPS no son perque conec molt ve la distribucio de les instalacions i crec que no son, FONTANA tampoc perque les instalacions son diferents,
per la forma de la foto 1 jo diria que es ARAGON abans de posar-hi l'andana al mig i la seva escala mecanica si mirem com es l'espai actual dels accesos nord es molt semblant amb el passadis que baixa a la zona de pagament de forma oblicua.
La segona foto jo diria que es l'acess nord primitiu de DIAGONAL ja que LESSEPS O FONTANA tampoc.
Mes coses, les lloses a la segona foto son hexagonals i a la primera son cuadrades tipus aceres de Barcelona.
No se, son teories meves, no ho tinc molt clar, encara que la primera si que crec que es ARAGON, pero abans o quan ja van treure l'andana central?
A veure si algu que ho hagi viscut en sap alguna cosa mes....
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Doncs si efectivament la primera foto es ARAGON ja que l'espai actual es clavat, pero segons m'enrecordo desde el lloc on esta feta la foto sortien unes escales cap amunt molt amples que donaven sortida directe a l'acces de la casa Batlló i no hi habia que fer la volta que es fa ara pels antics pasadissos, aquesta escala estaba situada darrere de on avui hi han les guixetes de venta de bitllets, suposo que tapiada o accesible mitjanÇan una "PORTA" tot el bo s'amaga darrere de portes!!!
No se perque es va suprimir aquest acces, suposo perque les guixetes no cabien enlloc mes a no ser on eren abans a la zona de les maquines cancel.ladores.
Els passadisos d'aquesta estació no han cambiat quasi gens es respira tot l'ambient del GMB sobretot el que surt de l'andana de RENFE i va cap el metro, fins fa poc el terra encara era de lloses hexagonals, crec que es l'ultim d'aquest tipus que es conserva.
L'altre foto amb tota certesa es DIAGONAL l'acces nord abans de la gran modificació d'aquest tal com esta avui, pero com que no el vaig viure tal com esta a la foto no puc opinar molt.
No se perque es va suprimir aquest acces, suposo perque les guixetes no cabien enlloc mes a no ser on eren abans a la zona de les maquines cancel.ladores.
Els passadisos d'aquesta estació no han cambiat quasi gens es respira tot l'ambient del GMB sobretot el que surt de l'andana de RENFE i va cap el metro, fins fa poc el terra encara era de lloses hexagonals, crec que es l'ultim d'aquest tipus que es conserva.
L'altre foto amb tota certesa es DIAGONAL l'acces nord abans de la gran modificació d'aquest tal com esta avui, pero com que no el vaig viure tal com esta a la foto no puc opinar molt.
- Serie-1000-metro
- N7
- Posts: 506
- Joined: Thursday 19/05/2005 21:39
- Location: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
- Contact:
La meva opino es:
Foto1: Es una estació mes amunt de Passeig de Gracia. Perque i posa LICEO-JAIME I, per lu tan surten les dues destinacions de la bifurcació.
Foto2: Es una estació de Passeig de Gracia en avall, Linia de les Remblas. Perque i posa Ramblas-Puerto, per lu tan es refereix que en aquella estació una de les vies va en direcció Fernando, perque si fos mes amunt de Passeig de Gracia i posaria Ramblas-Correos, o algu per l'estil.
Aixó es el que opino jo.
Salut i peles!!!
Foto1: Es una estació mes amunt de Passeig de Gracia. Perque i posa LICEO-JAIME I, per lu tan surten les dues destinacions de la bifurcació.
Foto2: Es una estació de Passeig de Gracia en avall, Linia de les Remblas. Perque i posa Ramblas-Puerto, per lu tan es refereix que en aquella estació una de les vies va en direcció Fernando, perque si fos mes amunt de Passeig de Gracia i posaria Ramblas-Correos, o algu per l'estil.
Aixó es el que opino jo.
Salut i peles!!!
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: antes... después
Hola,
Bueno, para hacernos una idea, igual se podría hacer una foto ahora mismo desde el mismo ángulo y mostrar tanto el antes como el después para que todos veamos las diferencias y el paso del tiempo.
Estaría bien... lo que pasa es que yo por ejemplo no tendría ni idea de dónde son las fotos, para eso ha de venir alguien que o bien tenga mucha memoria, lo haya vivido y sepa de dónde son por haber usado la estación muchísimas veces y acordarse de todo... o bien está uno medio zumbao y se lo sabe de memoria porque le encanta y es un friki de estos de campeonato. Ante lo primero lo veo lógico, ante lo segundo me postro a vuestros pies y os rindo mi más sincera admiración.
Saludos,
Sergio
Bueno, para hacernos una idea, igual se podría hacer una foto ahora mismo desde el mismo ángulo y mostrar tanto el antes como el después para que todos veamos las diferencias y el paso del tiempo.
Estaría bien... lo que pasa es que yo por ejemplo no tendría ni idea de dónde son las fotos, para eso ha de venir alguien que o bien tenga mucha memoria, lo haya vivido y sepa de dónde son por haber usado la estación muchísimas veces y acordarse de todo... o bien está uno medio zumbao y se lo sabe de memoria porque le encanta y es un friki de estos de campeonato. Ante lo primero lo veo lógico, ante lo segundo me postro a vuestros pies y os rindo mi más sincera admiración.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- BCN Término
- N5
- Posts: 128
- Joined: Sunday 09/04/2006 23:44
- Location: Allà ón ja no hi queda cap 1000
Aixó ho has viscut? digues que si.pero segons m'enrecordo desde el lloc on esta feta la foto sortien unes escales cap amunt molt amples que donaven sortida directe a l'acces de la casa Batlló i no hi habia que fer la volta que es fa ara pels antics pasadissos
I per rematar-ho, les escales mecàniques d´Aragón no podien anar a parar al vestibul, a ón ho fien? com es resolia la sortida al carrer desde les escales mecàniques a Aragón?
Salutacions
BCN Término.
Alex Reyes.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Doncs si... i no... !!!
No crec que pugui aportar res rou, anem a pams:
Les escales que sortien del vestibul cap amunt (just des d'on esta presa la foto 1) eren amples, estaven situades a on ara hi han les guixetes just al darrere, no crec que es pugui veure res perque tot el volum de la construcció prefabricada de les guixetes ho tapa, si no recordo malament ocupava mes de la meitat de la pared i tenia el sostre amb algo de bóveda.
Aquest accés va estar obert fins no fa molt, be el temps passa rapid, pero jo diria que fins a la meitat del 80 encara hi era, llavors les guixetes estaven a on ara hi ha les maquines cancel.ladores, al mig, n'hi havia dues del tipus petit cuadrat (aquell que nomes hi cabia un/a venedora i gracies).
Jo hi habia passat infinitat de vegades, ara a on anaven? Uf!!!
Per mirar d'esbrinar-ho, anem imaginariament a la entrada del davant de la casa Batllo, baixem les escales, quan acaben encara hi ha un tros pla de passadis, a ma dreta trobem un petit passadis si girem a ma dreta trobem si encara hi es (fa molt que no paso) un petit bar, abans de arribar a aquest petit bar enfront crec que es a on anaven a parar les escales abans descrites. (no confondre aquest bar amb el que hi ha mes abaix i que fa cantonada), la veritat un dia hi anire expresament a veure si la memoria no m'ha traicionat, em sembla que a la part de dalt un cop clausurades les escales hi van posar una tenda en tot aquell espai.
LES ESCALES MECANIQUES, Uf!! (un altre cop!!)
Jo soc conscient d'haver pujant per aquelles escales i es un dels meus primers records (suposo per la impresió), m'enrecordo que era molt llarga i s'enfilava molt vertical, pero clar aixo es el que em queda i es la impresió d'un nen de molta curta edat, ara a on anven Uf!!! (per tercer cop!!) prou en tenia de no quedar-m'he engaixat amb aquelles escales que es movien, la veritat no ho se.
El que dius BCn Termino es cert, per la distancia es imposible que anessin a parar al vestibul de les fotos, tenia que ser mes enlla, ja que acabaven tot just a sobre d'on hi ha el mur que suporta les vies RENFE.
Aixo ja son teories meves, potser anaven a parar al costat de la part superior d'aquest accés que te hi indicat, just quan les escales acabaven? si ens fixem a on debien ser les escales i on teoricament anaven les mecaniques es casi paral.lel i donat que eren tan sols de sortida anaven directes?
Un altre teoria podria ser que anessin al vestibul de guixetes de "L'apeadero", pero a llavors crec que l'espai fins a elles seria massa llarg horitzontalment parlant, encara que com el vestibul de "L'apeadero"ha canviat tant!!!
Suposso que tot aixo ja ho havies pensat, per aixo, no crec que hagi aportat molt, ja he dit que jo era molt petit i nomes tinc gravat haber pujat un cop per les escales mecaniques, el que indica que poc despres les debien treure, encara que no se la data exacte.
Sobre les escales (les de obra) clausurades suposo que encara hi deuen ser no crec que omplissin tot allo.
Per santfeliuenc, si crec que s'ha de ser una mica friKI! o encantar-te molt el tema ja que es practicament imposible averiguar res i aixo motiva encara mes, pero sembla que es mes facil saber com vivien els romans fa 2.000 anys que com era una estació o linia de metro fa nomes 60 anys, potser si hagues estudiat Historia i amb un carnet d'historiador les coses serien mes facils pero els historiadors es preocupen poc per les coses "cotidianes", em passa el mateix amb la historia de la SEAT en el seus inicis i els models rars fabricats, es molt dificil saber coses, ve jo crec que mes d'un som historiadors amateurs pero amb molt entusiame!!!
I el mes bo es que de tant en quant descobrim coses, coses que per nosaltres provoquen molt entusiame pero que malauradament per la resta dels mortals no, i aixo em fa veure que si, que s'ha de ser friki o que som uns especimens diferents.
Contestant tambe a Serie-1000-Metro dir que la foto 1 sense cap mena de dubte jo tambe crec que es ARAGON i es compatible amb el que dius, a ARAGON es podien agafar encara les dues direccions o JAIME I o LICEO.
La foto 2 Doncs jo crec que per eliminació sols pot ser DIAGONAL, pero com que no ho vaig viure doncs no puc estar tan segur, a veure el que dius de RAMBLAS-PUERTO es l'indicacio descendent que hi havia a LESSEPS poc despres de inaugurar-se la linia, es a dir que tot el que baixaba ho debia indicar aixi, a la segona foto el terra es amb lloses hexagonals el que indica que la foto esta pressa molt poc temps despres de inaugurar-se la linia en canvi a la primera les lloses son cuadrades crec que la foto tot i ser molt antiga es posterior i ja indicaven el sentit descendent com LICEO-JAIME I.
Per eliminicio, LESSEPS no pot ser perque la estructura dels accesos no es aixi, FONTANA el mateix, ARAGON descartat perque crec que es la primera foto, CATALUÑA doncs em sembla que no hi habia acces nord, la segona foto crec que es un acces nord i a no ser que CATALUÑA tingues la entrada al reves, es a dir boca a mitja andana i el vestibul de la foto sobre les vies es dificil que a la dreta sigui RAMBLAS-PUERTO i a l'esquerra sigui LESSEPS, i em sembla que la sortida de CATALUÑA era mirant cap a les rambles, ens queda LICEO que evidentment l'acces no es aixi, del ramal CORREOS no pot ser perque no posaria RAMBLAS-PUERTO, doncs sols queda una estació sols amb acces nord i abans del ramal i aquesta es DIAGONAL, pero ja et dic que nomes per eliminació no perque ho conegues.
Tornant a la primera foto a veure si un dia puc fer una foto a aquest acces i comparar, encara que dsede el mateix lloc no es pot fer perque estan les guixetes i el tema Fotos-Metro....
Despres tambe es curiós el gravat que hi ha al fons, no sembla un anunci si no que sembla un gravat d'un balco artistic i un paisatge o algu aixi.
Espero no haber-vos cansat amb aquest petit "totxo".
No crec que pugui aportar res rou, anem a pams:
Les escales que sortien del vestibul cap amunt (just des d'on esta presa la foto 1) eren amples, estaven situades a on ara hi han les guixetes just al darrere, no crec que es pugui veure res perque tot el volum de la construcció prefabricada de les guixetes ho tapa, si no recordo malament ocupava mes de la meitat de la pared i tenia el sostre amb algo de bóveda.
Aquest accés va estar obert fins no fa molt, be el temps passa rapid, pero jo diria que fins a la meitat del 80 encara hi era, llavors les guixetes estaven a on ara hi ha les maquines cancel.ladores, al mig, n'hi havia dues del tipus petit cuadrat (aquell que nomes hi cabia un/a venedora i gracies).
Jo hi habia passat infinitat de vegades, ara a on anaven? Uf!!!
Per mirar d'esbrinar-ho, anem imaginariament a la entrada del davant de la casa Batllo, baixem les escales, quan acaben encara hi ha un tros pla de passadis, a ma dreta trobem un petit passadis si girem a ma dreta trobem si encara hi es (fa molt que no paso) un petit bar, abans de arribar a aquest petit bar enfront crec que es a on anaven a parar les escales abans descrites. (no confondre aquest bar amb el que hi ha mes abaix i que fa cantonada), la veritat un dia hi anire expresament a veure si la memoria no m'ha traicionat, em sembla que a la part de dalt un cop clausurades les escales hi van posar una tenda en tot aquell espai.
LES ESCALES MECANIQUES, Uf!! (un altre cop!!)
Jo soc conscient d'haver pujant per aquelles escales i es un dels meus primers records (suposo per la impresió), m'enrecordo que era molt llarga i s'enfilava molt vertical, pero clar aixo es el que em queda i es la impresió d'un nen de molta curta edat, ara a on anven Uf!!! (per tercer cop!!) prou en tenia de no quedar-m'he engaixat amb aquelles escales que es movien, la veritat no ho se.
El que dius BCn Termino es cert, per la distancia es imposible que anessin a parar al vestibul de les fotos, tenia que ser mes enlla, ja que acabaven tot just a sobre d'on hi ha el mur que suporta les vies RENFE.
Aixo ja son teories meves, potser anaven a parar al costat de la part superior d'aquest accés que te hi indicat, just quan les escales acabaven? si ens fixem a on debien ser les escales i on teoricament anaven les mecaniques es casi paral.lel i donat que eren tan sols de sortida anaven directes?
Un altre teoria podria ser que anessin al vestibul de guixetes de "L'apeadero", pero a llavors crec que l'espai fins a elles seria massa llarg horitzontalment parlant, encara que com el vestibul de "L'apeadero"ha canviat tant!!!
Suposso que tot aixo ja ho havies pensat, per aixo, no crec que hagi aportat molt, ja he dit que jo era molt petit i nomes tinc gravat haber pujat un cop per les escales mecaniques, el que indica que poc despres les debien treure, encara que no se la data exacte.
Sobre les escales (les de obra) clausurades suposo que encara hi deuen ser no crec que omplissin tot allo.
Per santfeliuenc, si crec que s'ha de ser una mica friKI! o encantar-te molt el tema ja que es practicament imposible averiguar res i aixo motiva encara mes, pero sembla que es mes facil saber com vivien els romans fa 2.000 anys que com era una estació o linia de metro fa nomes 60 anys, potser si hagues estudiat Historia i amb un carnet d'historiador les coses serien mes facils pero els historiadors es preocupen poc per les coses "cotidianes", em passa el mateix amb la historia de la SEAT en el seus inicis i els models rars fabricats, es molt dificil saber coses, ve jo crec que mes d'un som historiadors amateurs pero amb molt entusiame!!!
I el mes bo es que de tant en quant descobrim coses, coses que per nosaltres provoquen molt entusiame pero que malauradament per la resta dels mortals no, i aixo em fa veure que si, que s'ha de ser friki o que som uns especimens diferents.
Contestant tambe a Serie-1000-Metro dir que la foto 1 sense cap mena de dubte jo tambe crec que es ARAGON i es compatible amb el que dius, a ARAGON es podien agafar encara les dues direccions o JAIME I o LICEO.
La foto 2 Doncs jo crec que per eliminació sols pot ser DIAGONAL, pero com que no ho vaig viure doncs no puc estar tan segur, a veure el que dius de RAMBLAS-PUERTO es l'indicacio descendent que hi havia a LESSEPS poc despres de inaugurar-se la linia, es a dir que tot el que baixaba ho debia indicar aixi, a la segona foto el terra es amb lloses hexagonals el que indica que la foto esta pressa molt poc temps despres de inaugurar-se la linia en canvi a la primera les lloses son cuadrades crec que la foto tot i ser molt antiga es posterior i ja indicaven el sentit descendent com LICEO-JAIME I.
Per eliminicio, LESSEPS no pot ser perque la estructura dels accesos no es aixi, FONTANA el mateix, ARAGON descartat perque crec que es la primera foto, CATALUÑA doncs em sembla que no hi habia acces nord, la segona foto crec que es un acces nord i a no ser que CATALUÑA tingues la entrada al reves, es a dir boca a mitja andana i el vestibul de la foto sobre les vies es dificil que a la dreta sigui RAMBLAS-PUERTO i a l'esquerra sigui LESSEPS, i em sembla que la sortida de CATALUÑA era mirant cap a les rambles, ens queda LICEO que evidentment l'acces no es aixi, del ramal CORREOS no pot ser perque no posaria RAMBLAS-PUERTO, doncs sols queda una estació sols amb acces nord i abans del ramal i aquesta es DIAGONAL, pero ja et dic que nomes per eliminació no perque ho conegues.
Tornant a la primera foto a veure si un dia puc fer una foto a aquest acces i comparar, encara que dsede el mateix lloc no es pot fer perque estan les guixetes i el tema Fotos-Metro....
Despres tambe es curiós el gravat que hi ha al fons, no sembla un anunci si no que sembla un gravat d'un balco artistic i un paisatge o algu aixi.
Espero no haber-vos cansat amb aquest petit "totxo".
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Be avui he anat a fer una mica d'investigació ocular del lloc ja que feia temps que no passava i a vegades la memoria traiciona....
i altres, les mes, et venen noves imatges al cap
Tornem a la descripció d'abans, estem a la entrada de davant la casa Batlló baixem les escales tot just acabar aquestes veiem que el passadis es fa estret per la part de la pared dreta, si observem aquesta pared veiem que no te rajoles, es un simple "arrebossat" de ciment i al mig que hi ha? doncs una porta, i si hi ha una porta es que darrera hi algo, be, tot auquest tros "arrebossat" era una acces (un tros de passadis) que portava fins les escales que baixaven al vestibul, aquestes escales com ja he dit queden tapades per les guixetes avui en dia.
Aquestes escales segur que formaven part de les originals, pero per la seva construcció i amplada no crec que fossin les originals, ja he dit abans que crec que aquest acces va ser clausurat cap a inicis-mitjans 80's.
LA ESCALA MECANICA.
Tornem a la mateixa entrada i seguim recte fins a trobar el passadis estret a ma dreta, girem i efectivament encara hi es el "MINI-BAR" i tot just enfront, veiem dues arcades tapiades, amb....endevineu....Una porta a cada escuna!!! alla crec que es a on anven les mecaniques, o el vestibul que donava a les mecaniques i tambe intueixo que les escales d'obra originals tambe anaven a petar alla sense fer el passadis cap a la sortida que abans he dit, o inclus una arcada seria per les mecaniques i un altre per les de obra.
Les escales mecaniques de ARAGON no hi eren desde un bon pricipi crec, aixi que quant les van posar una mica de "Txapussa" tindrien que fer a dalt per "insertar" algo que abans no hi era i si ens fixem amb L'arcada de lla dreta de les dues que abans he dit te tot els estil de ser un afegit.
Per ultim quasi m'he emocionat al trepitjar aquelles llosetes hexagonals que encara hi son en aquest passadis petit, son crec les ultimes que queden, hi hauria que fer algo perque ja que aixo ha arribat al segle XXI i veient l'afany destructiu no m'explico com pot ser que encara hi siguin!!!!
Salutacions!
i altres, les mes, et venen noves imatges al cap
Tornem a la descripció d'abans, estem a la entrada de davant la casa Batlló baixem les escales tot just acabar aquestes veiem que el passadis es fa estret per la part de la pared dreta, si observem aquesta pared veiem que no te rajoles, es un simple "arrebossat" de ciment i al mig que hi ha? doncs una porta, i si hi ha una porta es que darrera hi algo, be, tot auquest tros "arrebossat" era una acces (un tros de passadis) que portava fins les escales que baixaven al vestibul, aquestes escales com ja he dit queden tapades per les guixetes avui en dia.
Aquestes escales segur que formaven part de les originals, pero per la seva construcció i amplada no crec que fossin les originals, ja he dit abans que crec que aquest acces va ser clausurat cap a inicis-mitjans 80's.
LA ESCALA MECANICA.
Tornem a la mateixa entrada i seguim recte fins a trobar el passadis estret a ma dreta, girem i efectivament encara hi es el "MINI-BAR" i tot just enfront, veiem dues arcades tapiades, amb....endevineu....Una porta a cada escuna!!! alla crec que es a on anven les mecaniques, o el vestibul que donava a les mecaniques i tambe intueixo que les escales d'obra originals tambe anaven a petar alla sense fer el passadis cap a la sortida que abans he dit, o inclus una arcada seria per les mecaniques i un altre per les de obra.
Les escales mecaniques de ARAGON no hi eren desde un bon pricipi crec, aixi que quant les van posar una mica de "Txapussa" tindrien que fer a dalt per "insertar" algo que abans no hi era i si ens fixem amb L'arcada de lla dreta de les dues que abans he dit te tot els estil de ser un afegit.
Per ultim quasi m'he emocionat al trepitjar aquelles llosetes hexagonals que encara hi son en aquest passadis petit, son crec les ultimes que queden, hi hauria que fer algo perque ja que aixo ha arribat al segle XXI i veient l'afany destructiu no m'explico com pot ser que encara hi siguin!!!!
Salutacions!
Re: Guixetes i accesos GMB que no identifico.
i pensar que aquests dos espais son el mateix
Re: Guixetes i accesos GMB que no identifico.
en aquest fil reflotat, en Faristol ens mostra on deuria estar l'escala mecànica d'Aragon. Però, a on anava a sortir l'escala mecànica de l'estació de Diagonal? o esbrinem?
Re: Guixetes i accesos GMB que no identifico.
Dons que jo sàpiga, el vestíbul es va veure ampliat en el seu costat nord per encabir-hi la sortida de la escala, encara que per raons que no conec la zona ampliada estava alguns centímetres per sobre de la original.
Així que el tot formava un conjunt únic, molt diferent a la distribució de Aragon on la escala anava a sortir a un ambient diferent del vestibul.
Així que el tot formava un conjunt únic, molt diferent a la distribució de Aragon on la escala anava a sortir a un ambient diferent del vestibul.
Re: Guixetes i accesos GMB que no identifico.
m'ho podries explicar fent servir la foto nº2 que enceta aquest fil, sisplau?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Menys diferència
En honor a la veritat, s'ha de dir que s'ha recuperat una miqueta del vestíbul antic en treure els plafons per a obrir l'espai per als ascensors. Ara, el que han fet amb la claraboia i les ratxueles no té perdó.El LLOP wrote:i pensar que aquests dos espais son el mateix
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Guixetes i accesos GMB que no identifico.
El LLOP wrote:m'ho podries explicar fent servir la foto nº2 que enceta aquest fil, sisplau?