Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Molts mitjans recullen que Antonio González Marín, president d'Adif, ha dit que l'AVE (sic) entre Figueres i París, tardarà un temps que, segons el mitjà, oscil·la entre 3h25' i 3h45'.
TVC
El Periódico
TVC
El Periódico
Re: LAV Barcelona-França
Però si ara triga 5:30+ hores des de Perpiñà.
Aquests de RFF son la bomba. Han construït la LAV entre Perpiñà i Montpeller i han acabant la variant Nimes-Montpeller sense que ningu s'enterés. I a sobre circularàn a 500 Km/h per hora prequè si no ho veig dificil aixo de les tres hores i mitja.
pels periodistes o per 'l'amic' d'Adif , falta saber qui ha sigut l'il.luminat
Aquests de RFF son la bomba. Han construït la LAV entre Perpiñà i Montpeller i han acabant la variant Nimes-Montpeller sense que ningu s'enterés. I a sobre circularàn a 500 Km/h per hora prequè si no ho veig dificil aixo de les tres hores i mitja.
pels periodistes o per 'l'amic' d'Adif , falta saber qui ha sigut l'il.luminat
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Analogies
Ja posats, diria que l'AVE s'hi arribarà en 3 mil·lèsimes de segon. Total, un feix de llum també ho faria...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
5 milions per una estació provisional?
De la notícia cofoïsta de TVC em quedo amb una frase preocupant:
És a dir, s'han llençat 5 milions dels contribuents per ser incapaços de fer les coses a temps?Finalment, González Marín ha recordat que l'actual estació de Figueres-Vilafant "és provisional", que ha suposat una inversió superior a 5,1 milions d'euros, i que està prevista la construcció de l'estació definitiva en un lloc proper a l'actual.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Jo crec que aquest temps al voltant de les 3h30' no és entre Figueres i París, sinó el temps que hi haurà a partir del 2012 entre Figueres i la megacapital del món mundial.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: LAV Barcelona-França
Jo posaria unes quantes unitats 121 d'amplada variable per fer el trajecte Barcelona - Girona - Figueres Tgv
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ample fix
No hi ha intercanviador d'ample entre Barcelona i Figueres, així que no calen.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: LAV Barcelona-França
Jo crec que el trajecte Figueres - Paris amb tres hores i mitja es pot fer, quan estiguin acabats els nous trens d'alta velocitat com per exemple, el Talgo avril , el tren Oaris de l'empresa Caf i per acabar el nou Agv.
Re: LAV Barcelona-França
Això en tot cas serà a partir de l'any 2020 o 2025, quan estigui acabada la variant de Nîmes i Montpeller i la LGV Languedoc-Roussillon entre Montpeller i Perpinyà, i no d'aquí a un mes, com suposadament ha afirmat el president d'Adif.trensmat wrote:Jo crec que el trajecte Figueres - Paris amb tres hores i mitja es pot fer, quan estiguin acabats els nous trens d'alta velocitat com per exemple, el Talgo avril , el tren Oaris de l'empresa Caf i per acabar el nou Agv.
Re: LAV Barcelona-França
Acaben de donar al TN vespre de TV3 una notícia sobre un simulacre d'escapaments de fum al mig del túnel del Pertús i la posterior evacuació.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Corredisses per tallar la cinta
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... osits.html
Túnel de despropòsits
La magnitud de l'acte que es prepara per inaugurar el tram transfronterer del TAV fa difícil quadrar les agendes dels governs espanyol i francès
Les dates anunciades des de l'Estat francès compliquen més l'elecció
06/11/10 02:00 - la jonquera - Oriol Mas
El 31 de desembre és el termini màxim perquè comencin a circular trens d'alta velocitat pel túnel transfronterer del Pertús. A encara no dos mesos del venciment d'aquesta data, ningú vol afirmar quan hi passarà el primer tren de viatgers ni quan es podran comprar els bitllets per anar de Figueres cap a Perpinyà i París. De fet, ni confirmen ni desmenteixen l'anunci d'Eiffagee, la companyia francesa encarregada de l'obra, que el diumenge 12 de desembre seria la data escollida. Ahir, el secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, l'avançava dos dies i explicava que, segons una conversa amb el ministre de Foment, José Blanco, l'acte d'inauguració seria el 10 de desembre, un divendres. En tot cas, Renfe només va reconèixer ahir que s'està treballant per coordinar les dates entre els estats francès i espanyol, i el subdelegat del govern estatal Francesc Francisco-Busquets reiterava: “Cap persona autoritzada ha anunciat el dia, només s'ha dit que serà abans de final d'any quan començaran a circular trens de viatgers i també els de mercaderies pel tercer rail”.
Un dels motius d'aquest retard és l'envergadura de l'acte inaugural, al qual assistiran diverses autoritats. De fet, està confirmat que hi serà el ministre de Foment, José Blanco, i no es descarta la presència del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, acompanyats també d'altes autoritats franceses i segurament de la Unió Europea, que ha finançat una part del projecte. De fet, la col·laboració entre estats per unir-se amb grans infraestructures és un dels objectius que persegueix la UE, i en aquest cas s'hi afegirà el valor que representa el túnel com a trencament de l'aïllament ferroviari de la península Ibèrica. El túnel del Pertús serà la primera interconnexió amb ample UIC, ja que fins ara tots els passos transfronterers requerien el canvi entre l'ample ibèric i l'internacional.
L'anunci del dia 12
D'altra banda, les filtracions que s'han anat fent des de l'Estat francès no han agradat a les autoritats espanyoles, i han complicat més l'elecció de la data final. A principi de setembre Jean-François Roverato, president de la societat francesa Eiffage –encarregada de la construcció de la línia ferroviària amb el grup espanyol ACS Dragados i amb qui forma la concessionària TP Ferro– anunciava el dia 12 com a data d'inici de la circulació de trens. I el 30 de setembre, l'alcalde de Figueres, Santi Vila, explicava que des de la companyia ferroviària francesa SNCF li asseguraven que els bitllets es podrien començar a comprar a mitjan octubre, data que no s'ha complert.
Aquesta incertesa final se suma als despropòsits que ha acumulat l'obra, acabada a començament del 2009, complint els terminis acordats. Els endarreriments en el TAV entre Barcelona i Figueres han obligat l'Estat a indemnitzar TP Ferro amb 128 milions d'euros.
Túnel de despropòsits
La magnitud de l'acte que es prepara per inaugurar el tram transfronterer del TAV fa difícil quadrar les agendes dels governs espanyol i francès
Les dates anunciades des de l'Estat francès compliquen més l'elecció
06/11/10 02:00 - la jonquera - Oriol Mas
El 31 de desembre és el termini màxim perquè comencin a circular trens d'alta velocitat pel túnel transfronterer del Pertús. A encara no dos mesos del venciment d'aquesta data, ningú vol afirmar quan hi passarà el primer tren de viatgers ni quan es podran comprar els bitllets per anar de Figueres cap a Perpinyà i París. De fet, ni confirmen ni desmenteixen l'anunci d'Eiffagee, la companyia francesa encarregada de l'obra, que el diumenge 12 de desembre seria la data escollida. Ahir, el secretari general de Ferrmed, Joan Amorós, l'avançava dos dies i explicava que, segons una conversa amb el ministre de Foment, José Blanco, l'acte d'inauguració seria el 10 de desembre, un divendres. En tot cas, Renfe només va reconèixer ahir que s'està treballant per coordinar les dates entre els estats francès i espanyol, i el subdelegat del govern estatal Francesc Francisco-Busquets reiterava: “Cap persona autoritzada ha anunciat el dia, només s'ha dit que serà abans de final d'any quan començaran a circular trens de viatgers i també els de mercaderies pel tercer rail”.
Un dels motius d'aquest retard és l'envergadura de l'acte inaugural, al qual assistiran diverses autoritats. De fet, està confirmat que hi serà el ministre de Foment, José Blanco, i no es descarta la presència del president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, acompanyats també d'altes autoritats franceses i segurament de la Unió Europea, que ha finançat una part del projecte. De fet, la col·laboració entre estats per unir-se amb grans infraestructures és un dels objectius que persegueix la UE, i en aquest cas s'hi afegirà el valor que representa el túnel com a trencament de l'aïllament ferroviari de la península Ibèrica. El túnel del Pertús serà la primera interconnexió amb ample UIC, ja que fins ara tots els passos transfronterers requerien el canvi entre l'ample ibèric i l'internacional.
L'anunci del dia 12
D'altra banda, les filtracions que s'han anat fent des de l'Estat francès no han agradat a les autoritats espanyoles, i han complicat més l'elecció de la data final. A principi de setembre Jean-François Roverato, president de la societat francesa Eiffage –encarregada de la construcció de la línia ferroviària amb el grup espanyol ACS Dragados i amb qui forma la concessionària TP Ferro– anunciava el dia 12 com a data d'inici de la circulació de trens. I el 30 de setembre, l'alcalde de Figueres, Santi Vila, explicava que des de la companyia ferroviària francesa SNCF li asseguraven que els bitllets es podrien començar a comprar a mitjan octubre, data que no s'ha complert.
Aquesta incertesa final se suma als despropòsits que ha acumulat l'obra, acabada a començament del 2009, complint els terminis acordats. Els endarreriments en el TAV entre Barcelona i Figueres han obligat l'Estat a indemnitzar TP Ferro amb 128 milions d'euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
Que es deixin d'inauguracions i tonteries. L'AVE Madrid-Barcelona va ser posat en servei sense cap inauguració, si el problema és d'agendes que ho inaugurin quan vulguin però que ho posin en servei el 13 de desembre, que és quan a tot Europa comença l'any ferroviari.
Re: LAV Barcelona-França
Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.Sagrerenc wrote:Que es deixin d'inauguracions i tonteries. L'AVE Madrid-Barcelona va ser posat en servei sense cap inauguració, si el problema és d'agendes que ho inaugurin quan vulguin però que ho posin en servei el 13 de desembre, que és quan a tot Europa comença l'any ferroviari.
Re: Ample fix
En alguna foto de la estación provisional de Figueras creo haber visto uno, al menos en algun plano de Adif sale reflejado.Guigui wrote:No hi ha intercanviador d'ample entre Barcelona i Figueres, així que no calen.
Re: LAV Barcelona-França
A l'estació Alt Empordà hi ha un canviador d'ample, si més no de Talgo, ja que la BT d'Adif va arribar allà per via d'ample ibèric i va passar a via d'ample UIC per fer les proves que es van veure per TV3.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: LAV Barcelona-França
...i perquè la campanya electoral era a tocar i hauria sigut il·legal.metring wrote:Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: LAV Barcelona-França
Correcte el que dieu. I és per això que vull remarcar el que deia abans. El TGV ha de començar a circular quan toca, el que no es pot fer és posposar l'entrada en servei del TGV perquè no es troben dates per inaugurar-lo.cristian26 wrote:...i perquè la campanya electoral era a tocar i hauria sigut il·legal.metring wrote:Però no es va fer inauguració, perquè van dir que després de tants problemes que va comportar fer les obres, hauria estat una burla.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mentalitat de megacrac
Però no us estranyi que acabi passant així. A hores d'ara, és de domini públic que els polítics no fan res per amor al país sinó per la seva pròpia glòria, així que tant se'ls en dóna que la gent s'hagi d'esperar uns quants dies perquè els senyors tinguin a bé d'anar-hi a tallar la cinta.Sagrerenc wrote:El TGV ha de començar a circular quan toca, el que no es pot fer és posposar l'entrada en servei del TGV perquè no es troben dates per inaugurar-lo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Esperem que el TGV comenci a circular el 12-13 de desembre com pertoca a tot Europa segons els canvis d'horaris. Per cert, a Perpinyà l'andana de la via F encara roman tancada perquè l'edifici multicolor que serà part de l'estació i centre comercial encara no està del tot acabat tot i que l'andana ja es podria obrir ben aviat suposo. A mi m'agrada bastant com ha quedat el nou edifici perquè a més se suposa que es mantindrà l'estació clàssica (el centre del món segons Dalí) en ple servei.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: LAV Barcelona-França
Suposo que ho mantindran per als viatgers del servei TER l'edifici actual, tot i que el nou edifici és el que tindrà correspondència amb la nova estació d'autobusos... suposo que mantindran els dos, un de cara als que vinguin en cotxe i/o autobús departamental, i l'altre per els que arribin a peu i/o autobús urbàTrenscat wrote:A mi m'agrada bastant com ha quedat el nou edifici perquè a més se suposa que es mantindrà l'estació clàssica (el centre del món segons Dalí) en ple servei.