Sobre la notícia del conseller agafant el tren, llegiu dues opinions (tot i que diu que hi han 4 comentaris) de
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments
1.
Anònim ha respost el/l’ 08 Nov 2010 a les 19:24
Vull transmetre la meva queixa:
Sóc usuari no habitual peró si residual de la línia Barcelona-Tarragona.Trobo injust que els usuaris de la línia de Tarragona un servei molt pitjor que a Girona no tinguem devolució express si el nostre tren arriba més de 20 minuts tard,i en canvi els de Girona sí.Els usuaris de Tarargona sóm iguals que els de Girona usuaris,peró pel que sembla si vius en un lloc tens devolució i si vius en un altre no,on està aquí la igualtat?ELs trens de Tarragona molts cops solen anar en simple composició amb gent de peu de Tarargona a Barcelona,a Girona la majoria de trens van en composició doble i com són trens diferents les dobles composicions a Girona són més llargues que les que circulen per Tarragona.A Girona se’ls congela la tarifa amb les obres de l’AVE;els de Tarragona vam patir les obres de l’AVE i durants un mes i mig vam estar transbordant i canviant de tren a Sant Vicenç de Calders per els esvorancs de Bellvitge,i ens han de pujar el preu.Sincerament,el que demano és el mateix tracte als de Girona que als de Tarragona,que sóm usuaris del mateix servei i crec que hauriem de rebre el mateix tracte,més tenint en compte que a Tarragona el servei és força pitjor(molts trens en composició simple,retards més habituals que a Girona,i que consti que faig control de trens a Sants i sempre veig els Regionals de Girona arribant a la seva hora).
M’agradaria saber si quan la Generalitat assumeixi Regionals,aquesta desigualtat és posarà fi i com a mínim els usuaris de Tarragona poguem tenir dret a devolució express quan el nostre tren arribi 20 minuts trd,com els de Girona.
2.
David ha respost el/l’ 08 Nov 2010 a les 22:42
M’afegeixo a la queixa anterior. Sóc usuari habitual de la línia Tarragona-Tortosa i els retards solen ser de 29 minuts, exactament 1 menys per començar a pagar la devolució (que en aquest cas només representa el 25% del cost del bitllet). A més molts dels trens són del tipus 470, que no tenen tauletes per poder anar viatjant. I per acabar-ho d’adobar la planificació de vehicles que fa la Renfe és kafkiana: pots trobar-te una doble composició en dijous, quan hi van quatre gats, i en canvi que vagi en simple en divendres, dia que molts usuaris aprofiten per tornar a casa o que molts turistes aprofiten per anar a Salou o a Cambrils.
Convidaria al senyor Conseller a què faci un Rails & Twitts en aquesta línia (bé, això sí pot, ja que no hi ha cobertura a bona part del trajecte), en comptes de limitar-se a la línia que casualment coincideix amb la de la seva demarcació electoral. I de pas també el convidaria a què ens acompanyi a l’estació a demanar el justificant de retard dels 29 minuts i a fer l’oportuna reclamació per la denegació de cap tipus de compensació pel retard.