Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
sag470 wrote:Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.
Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Hola; més que cotxera és una campa. Està en PERE IV (lògic)calisay wrote:sag470 wrote:Un d'ells encara es a la cotxera de Pere IV, junt amb varis 25's.
Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???
al'alçada de 410 més o menys, al costat d'una esglèsia
otto28
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Sí, com diu otto28, és una campa, ja que només en queda el solar (o una part). Això sí, es va conservar part del mur d'entrada, però de l'edifici ja no queda res.calisay wrote:Encara queda alguna cosa d'aquesta cotxera???
Aquesta va ser la cotxera de TB de Sant Martí, la del Tramvía del Litoral (línia de Badalona). Un patrimoni històric que mai s'hauria d'haver perdut (com la resta de cotxeres enderrocades).
Salvem l'Estació de França!
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Y no se podria aprovechar para el museo del transport ?
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
L'altre dia quina llàstima que no tenia temps, estava la cotxera OBERTA i el hibrid es veia, a més del cotxe 8231 em va semblar.
Hi han dies que l'obren, però no sé si hi ha algú vigilant, algú sap si hi han agents de seguretat o alguna cosa aixi? (ho dic perquè de vegades els agents als aficionats ens tracten com a terroristes)
Hi han dies que l'obren, però no sé si hi ha algú vigilant, algú sap si hi han agents de seguretat o alguna cosa aixi? (ho dic perquè de vegades els agents als aficionats ens tracten com a terroristes)
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
EL híbrid?? El otro dia estava el 1085, un dels prototipus Mercedes-Benz Citaro d'hidrogen. No os aconsejo que entreis, aunque sea una campa, tienecamaras de vigilancia.
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Perdò sempre em passa, que lis dic hibrids a tots, però si, era del d'hidrògen 1085sag470 wrote:EL híbrid?? El otro dia estava el 1085, un dels prototipus Mercedes-Benz Citaro d'hidrogen. No os aconsejo que entreis, aunque sea una campa, tienecamaras de vigilancia.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
El Street View es bastante antiguo, ya que salen los Citaros 27's, hará ya 2 años. Más actual es el Maps, ya que salen los 3 Citaros de hidrogeno, supongo que serán de 3 o 4 mesesDr. T wrote:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Dr. T wrote:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
Hola:
Actualment, queda un 87XX i un 83XX o 82XX.
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Quedaven, ja no estàn, fins fa uns dies vaig veure el 8231 (estava una mica lluny i el vaig veure a traves de la valla), i ja no hi està, i el d'hidrògen igual (ja anava a escriure hibrid )otto28 wrote:Dr. T wrote:Sabeu si encara queda alguna cosa en aquesta cotxera? Ho dic perquè si ho mireu amb el Google Maps, fent servir l'street view, es veuen busos aparcats, però si ho mireu "a vista d'ocell", es veu un solar buit...
-> Amb Street View
->A vista d'ocell
Hola:
Actualment, queda un 87XX i un 83XX o 82XX.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Hola, els busos d' Hidrògen 1085 i 1086 es troben aparcats a la nova cotxera de Zona Franca Port (just al derrera de l'estació Mercabarna de la L9), juntament amb 87XX i 88XX que ja no circulen i amb els nous TATA HISPANO 12XX , els nous Citaro articulatssense calca i els nous MAN decoració RETBUS del 602X cap endavant .
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
TMB i el Consorci de la Zona Franca impulsen l’hidrogen com a energia de la nova mobilitat
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -mobilitatEl polígon industrial barceloní acollirà la primera estació pública d’Espanya dedicada al proveïment d’hidrogen vehicular on s'abastiran els autobusos de pila de combustible, dels quals TMB n' adquirirà 8 pròximament.
S’ha establert destinar una parcel·la del polígon industrial de 5.000 metres quadrats, ubicada al número 45-47 del carrer D, on es construirà una planta de producció, emmagatzematge i càrrega d’hidrogen que utilitzaran els autobusos de TMB d’aquesta tecnologia i potencialment també altres flotes i en general les indústries del polígon així com vehicles de particulars que l’adoptin com a solució energètica alternativa. [...]
En concret seran 8 unitats de 12 metres de longitud, la mida estàndard, que arribaran a Barcelona el novembre del 2021 amb la previsió que s’incorporin al servei a principis del 2022. Els vehicles estaran assignats al CON de la Zona Franca [...] amb un consum estimat de 160 quilos diaris.
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
...and the winner (pels 8 busos d'hidrògen) is... Caetano! que, d'aquesta manera, tornarà a TMB justament quan les últimes unitats de les sèries carrossades per ell, en servei a la companyia, havien estat donades de baixa:
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ba-espanya
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... ba-espanya
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
El guanyador de la licitació ha estat el fabricant portuguès Caetano Bus, que subministrarà els vuit vehicles el 2021 per un import de 6,4 milions d’euros, IVA inclòs.
Els vuit autobusos adquirits per TMB seran del model H2 City Gold LHD de Caetano, de 12 metres de longitud, i el seu nucli tecnològic serà la pila de combustible, de la firma japonesa Toyota, de 60 quilowatts. La motorització i la part electrònica els aportarà Siemens. El fabricant els estima un consum diari de 20 quilos d’hidrogen i una autonomia de 300 quilòmetres. Arribaran a Barcelona el novembre del 2021 amb la previsió que s’incorporin al servei a principis del 2022.
Salvem l'Estació de França!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
6.400.000 € per vuit autobusos. Això són prop de 800.000 € cada autobús, el doble del que costa un híbrid normal. En plena crisi.
Realment aquest invent era el que feia falta ara mateix?
Això és el que passa quan deixes jugar amb el pressupost municipal a gent que no sap quin valor tenen els diners (sobretot quan no són els de la seva butxaca), i que avantposa els seus dogmes de fe pseudoecologistes a la lògica.
Realment aquest invent era el que feia falta ara mateix?
Això és el que passa quan deixes jugar amb el pressupost municipal a gent que no sap quin valor tenen els diners (sobretot quan no són els de la seva butxaca), i que avantposa els seus dogmes de fe pseudoecologistes a la lògica.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
DIria que una bona part de la inversio son fos europeus del pla JIVE 2.wefer wrote: ↑Wednesday 30/09/2020 12:36 6.400.000 € per vuit autobusos. Això són prop de 800.000 € cada autobús, el doble del que costa un híbrid normal. En plena crisi.
Realment aquest invent era el que feia falta ara mateix?
Això és el que passa quan deixes jugar amb el pressupost municipal a gent que no sap quin valor tenen els diners (sobretot quan no són els de la seva butxaca), i que avantposa els seus dogmes de fe pseudoecologistes a la lògica.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Què ha passat amb els busos d'hidrogen??
Revisant el fil dels busos d'hidrogen, he vist una errada greu en el preu d'una 213; com podeu dir que una 213 val 60.000 €, sí un cotxe una mica car ja et costa això. Sí un cas seran 6.000.000 € per unitat 213 (3 cotxes). Penseu que la compra de les noves UTE 115, tenen un valor cadascuna de 8.500.000 € (4 cotxes). I perdoneu el "fora de context".Lluita1714 wrote: ↑Tuesday 07/07/2009 14:35Trytasa Baldaquino wrote:Només afegir que el projecte CUTE se'n va anar en orris per l'abandonament que va fer BP, principal impulsor.
I respecte a remotoritzar l'autobús, sembla que és tan car com comprar-ne un de nou. De fet, la EMT de Madrid va posar a subasta els seus dos hidro-busos sense pila, es a dir, inservibles (demanant una barbaritat que ara no recordo), i crec que se'ls va menjar amb patates.
Al centenari de l'autobús, vaig sentir que cada vehicle d'aquests valia 1 milió d'euros, però que també hi havia finançament europeu per al mig. També es va parlar de la perillosidad de la pila d'hidrògen, un problema que no estava del tot resolt.
I finalment, us diré que en els darrers anys aquests busos han estat emmagatzemats a les cotxeres de pere IV. El fet que els hagin tret d'allà m'imagino que deu significat que els estan donant l'extremaunció camí de Ferimet u Ocsal. Requiescat in pace...
Walaaaa, no dubto de la teva veracitat però és bestial! si no m'equivoco una 213 valia 60.000€, per un autobús podrien comprar 16 unitats a FGC!
En aquest darrers anys la pila d'hidrogen ha avançat força, i ja hi ha fabricants de turismes que ho estan implementant, com Toyota amb el Mirai. Salut!
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Caetano d'hidrògen comprats
Signat el contracte per l'adquisicíó dels vuit Caetano d'hidrògen:
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -dhidrogen
https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... -dhidrogen
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan