http://autos.yahoo.com/articles/autos_c ... rs-a-pass/
Generation Y Giving Cars a Pass
The generation gap is a growing, long-term headache for automakers.
By Jim Ostroff
Selling cars to young adults under 30 is proving to be a real challenge for automakers. Unlike their elders, Generation Yers own fewer cars and don’t drive much. They’re likely to see autos as a source of pollution, not as a sex or status symbol.
Motorists aged 21 to 30 now account for 14% of miles driven, down from 21% in 1995.
They’re more apt to ride mass transit to work and use car sharing services -- pioneered by Zipcar -- for longer trips. And car sharing choices are expanding, with car rental firms moving into the market, making it convenient for young folks to rent with hourly rates and easy insurance. Connect by Hertz, for example, is rolling out its car sharing services in the New York metropolitan area, with plans to eventually expand them to around 40 college campuses nationwide.
The trend won’t cause car sales to tank, of course, but the generational shift doesn’t bode well for manufacturers and auto dealers, which for decades have counted on wooing young new drivers to their brands in hopes of cementing lifetime customer relationships.
Gen Yers are a big potential market: At 80 million strong, they represent the biggest generation in U.S. history. Baby boomers are a close second, but millions of them begin turning 65 next year -- an age at which car purchases drop off sharply.
“It’s a matter of mind-set far more than affordability,” says William Draves, president of Learning Resources Network, an association that studies consumer trends and provides education and training services.
“This generation focuses its buying on computers, BlackBerrys, music and software and views commuting a few hours by car a huge productivity waste when they can work using PDAs while taking the bus and train,” says Draves.
Moreover, in survey after survey, Gen Yers say that they believe cars are damaging to the environment. Even hybrid electric vehicles don’t seem to be changing young consumers’ attitudes much.
Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Posats a menysprear fonts de contaminació...
Si sabessin la contaminació que causen les PDAs i Blackberrys esmentades més amunt...wefer wrote:Moreover, in survey after survey, Gen Yers say that they believe cars are damaging to the environment. Even hybrid electric vehicles don’t seem to be changing young consumers’ attitudes much.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Posats a menysprear fonts de contaminació...
I alguns a lo millor tenen tants mòbils etc. al cap de l'any que poden ocupar el mateix espai que un cotxe XD això si no gasten gasolina clar.Guigui wrote:Si sabessin la contaminació que causen les PDAs i Blackberrys esmentades més amunt...wefer wrote:Moreover, in survey after survey, Gen Yers say that they believe cars are damaging to the environment. Even hybrid electric vehicles don’t seem to be changing young consumers’ attitudes much.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes
Al final el tema es redueix a dues qüestions:
1- En tren/bus poden continuar fent servir el Twitter (per dir quatre xorrades), el Facebook, o el que faci falta. En cotxe, no (de moment).
2- El cotxe s'està començant a veure com una cosa del passat. És una moda antiga, desfasada, pròpia dels seus pares i avis. No és "cool".
1- En tren/bus poden continuar fent servir el Twitter (per dir quatre xorrades), el Facebook, o el que faci falta. En cotxe, no (de moment).
2- El cotxe s'està començant a veure com una cosa del passat. És una moda antiga, desfasada, pròpia dels seus pares i avis. No és "cool".
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Productivitat... a altres països
Això, a l'àrea de Barcelona, amb els seus trens crònicament enllaunats, no cola. I l'única proposta que té Renfe per a pal·liar el problema és limitar els bitllets al nombre de seients disponibles (vegeu MD+ a determinades zones d'Espanya) en lloc de crear més freqüències i places.wefer wrote:“This generation focuses its buying on computers, BlackBerrys, music and software and views commuting a few hours by car a huge productivity waste when they can work using PDAs while taking the bus and train,” says Draves.
Tot plegat il·lustra el concepte de productivitat que hi ha a determinats països i el que hi ha per aquí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes
Probablement l'article (si és realista) reflecteixi la situació a l'entorn (Estats Units?) al qual s'adreça, perquè la meva percepció dels "young adults" (entre 21 i 30 anys), diguem, de "casa nostra", és que són la generació que han nascut, gairebé tots, amb un cotxe a casa, que han viscut amb un o més cotxes a la casa familiar, i on l'excepció o minoria és aquell de la família, de la colla o dels companys de feina que NO té cotxe.
Ítem més, conec no poca gent, i residents en grans nuclis de població (no habitants de pobles petits que estiguin acostumats a moure's amb cotxe "per anar tres carrers més avall" sense preocupar-se per l'aparcament), diguem, una mica "llunyans" (ciutats d'altres províncies o de fora de Catalunya) que quan em pregunta pels meus hàbits de desplaçament a Barcelona, allò que pregunta primer és si utilitzo el cotxe normalment per anar per Barcelona
Ítem més, conec no poca gent, i residents en grans nuclis de població (no habitants de pobles petits que estiguin acostumats a moure's amb cotxe "per anar tres carrers més avall" sense preocupar-se per l'aparcament), diguem, una mica "llunyans" (ciutats d'altres províncies o de fora de Catalunya) que quan em pregunta pels meus hàbits de desplaçament a Barcelona, allò que pregunta primer és si utilitzo el cotxe normalment per anar per Barcelona
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes
Jo visc en un poble i sóc young adult i ningú de la meva colla té cotxe propi, excepte una persona. I és més, diria que de la meva edat la majoria de gent no té cotxe, però si que és cert que sempre pots veure algú que es passeja amb el cotxe (seu o dels pares) com qui se'n va a passejar a peu o en bici.Fran-Ikarus wrote:Probablement l'article (si és realista) reflecteixi la situació a l'entorn (Estats Units?) al qual s'adreça, perquè la meva percepció dels "young adults" (entre 21 i 30 anys), diguem, de "casa nostra", és que són la generació que han nascut, gairebé tots, amb un cotxe a casa, que han viscut amb un o més cotxes a la casa familiar, i on l'excepció o minoria és aquell de la família, de la colla o dels companys de feina que NO té cotxe.
Crec que una persona catalana que ha estat mínimament per Barcelona no se li acudirà fer aquesta pregunta. Tot i que és evident que hi ha moltissims cotxes al carrer i per tant... d'algú deuen ser i crec que no són pocs els barcelonins de la ciutat que van en cotxe, però per percentatge si que són pocs, però en nombre absolut si que són una bona quantitat.Ítem més, conec no poca gent, i residents en grans nuclis de població (no habitants de pobles petits que estiguin acostumats a moure's amb cotxe "per anar tres carrers més avall" sense preocupar-se per l'aparcament), diguem, una mica "llunyans" (ciutats d'altres províncies o de fora de Catalunya) que quan em pregunta pels meus hàbits de desplaçament a Barcelona, allò que pregunta primer és si utilitzo el cotxe normalment per anar per Barcelona
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- D4V1D.83FY
- N4
- Posts: 50
- Joined: Monday 15/11/2010 20:48
- Contact:
Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes
Hola, jo no hi estic del tot d'acord, especialment fora de Barcelona.
En els pobles, els joves, generalment als 14 tenen moto i als 18 ja es treuen el permis B. Aixo passa per que als pobles (quant mes lluny de BCN, mes) no hi ha transports, i si hi ha transports son la minima expresio. Encara menys hi ha transports de nit.
Ara be, a Barcelona es diferent per que hi ha molts transports.
En els pobles, els joves, generalment als 14 tenen moto i als 18 ja es treuen el permis B. Aixo passa per que als pobles (quant mes lluny de BCN, mes) no hi ha transports, i si hi ha transports son la minima expresio. Encara menys hi ha transports de nit.
Ara be, a Barcelona es diferent per que hi ha molts transports.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Treure's el carnet i conduir habitualment
Gairebé tothom es treu el permís B als 18 anys. És com aprendre a anar amb bicicleta i nedar. Però encara no vol dir res pel que fa als hàbits diaris de transport.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Les noves generacions comencen a perdre interès pels cotxes
És molt relatiu lo que dius dels pobles David... al meu poble cap dels meus amics té moto, però si tenim casi bé tots carnet i casi bé ningú té cotxe o ningú l'utilitza per anar pel poble.
El que trobo dolç a tu t'amargue.