Ligne des Causses

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Ligne des Causses

Post by liniadelRipollés »

Algú que hi hagi estat pot fer-me tres quinzets d'allò que és més interessant de veure, tant des del punt de vista arquitectònic, com ambiental, com de senyalització?

Us agraeixo moltíssim aquesta informació.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Ligne des Causses

Post by davida »

La simpatia de personal de SNCF en aquesta linia sempre ha sigut molt gran.
Coses destacades:
- Viaducte de Garabit. Un impresionant pont prop de Saint Fleu. Es fan passejades en barca per veure aquest pont
Foto del Garabit
- Veure el viaducte carreter desde la vía del tren abans d'arribar a Millau.
- Catenaria Midi amb molts trams amb arcs.
- Si pots fer també pasa per la linia Translozerien: Monastier - Mende - La Bastide St Lauren Les Bains. La linia diesel mes alta de França. Una linia realmente espectacular. Un exemple de les galeries per protetgir la via de la neu. Fins la pocs anys a La Bastide encara hi havia un pas a nivell manual Pas a nivell manual


Mes informació:
http://www.massifcentralferroviaire.com/
On trobara tots el ponts, tunels, estacións amb el punt km exacte, senyalització, trams amb plataforma de vía única.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Ligne des Causses

Post by 437.001 »

On en davida ha escrit Saint Fleu, vol dir Saint Flour.

Personalment, d´aquesta línia em quedo amb:
-els trams de falsa doble via desmantellats.
-l´estació de Bédarieux.
-el viaducte de Garabit.
-el paisatge de principi a final de línia, però molt especialment més amunt de Marvejols i fins a Neussargues.
-l´estació de Tournemire-Roquefort
-l´estació de Montpaon
-l´estació de Sévérac le Château.
-el pas sota el viaducte de Millau.
-l´estació de Faugères.
-el viaducte de Compeyre
-el tram Millau-Severac el llarg del riu Tarn.
-el pas pel poble de Peyre.
-el viaducte de Bédarieux que va quedar abandonat amb la posada en servei de l´actual estació de Bédarieux.

Adolf, si vols menjar alguna cosa i fa fred i estàs al nord de Marvejols, dues coses: "Truffade" O "Aligot" (ni se t´acudeixi demanar-los junts, son dues bombes calòriques a cada qual pitjor per la dieta).
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Ligne des Causses

Post by liniadelRipollés »

Algú ha fet la línia Alès-Besseges?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Ligne des Causses

Post by 437.001 »

Jo.
Del sud de França he recorregut totes les línies convencionals de RFF obertes al tràfic de viatgers en l´actualitat, excepte dos by-pass que hi ha a Bordeus, la línia Marsella-Gardanne-Aix en Provence, el by-pass de Marsella, i la línia La Pauline-Hyères.
Si vols res, ja ho saps...
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Ligne des Causses

Post by m.h.t. »

Lo tren d’Aubrac serà preservat

Las regions an signat un acordi de finançament amb l’Estat Francés per garentir la realizacion de trabalhs sus la linha dels Causses


Image
Una revendicacion de 25 ans a ara una bona fin. Lo tren d’Aubrac serà preservat sus la vias entre Clarmont-Ferrand e Besièrs. Las regions d'Occitània e Auvèrnhe-Ròse-Alps an signat un acordi de finançament amb l’Estat Francés per garentir la realizacion de trabalhs sus la linha dels Causses.

Electrificada en 1932, aquela linha istorica Clarmont-Nuçargue-Besièrs èra a mand de desaparéisser e aviá urgentament besonh d’un investiment important per la renovacion de las vias. “Lo barrament de la linha dels Causses èra impensable per preservar la mobilitat dels abitants mas tanben l’environament e l’economia del territòri”, çò declarèt Jean-Luc Gibelin, vicepresident de la region d’Occitània.
https://www.jornalet.com/nova/11868/lo- ... -preservat
Salvem l'Estació de França!
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”