Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Pot ser que diumenge regalin l'exemplar de L'Independent a Perpinyà, tal i com va passar quan el centenari del Tren Groc?
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by Trenscat »

Si algú pugués penjar les pàgines d'aquest especial estaria bé, pels que no puguem anar a Girona o Perpinyà a comprar-ne un. :P
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by wefer »

Avui la metring ha mirat el Diari de Girona a Barcelona, i no duia cap suplement parlant del TGV.

Algú en sap alguna cosa?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Ara estic trucant al Diari de Girona, i em diuen que el suplement va sortir ahir :x Ja els hi he dit que a diversos mitjans anunciaven que seria avui (entre ells, la notícia de la seva pròpia web! http://www.diaridegirona.cat/cultura/20 ... 52187.html ). Em diuen que el puc demanar contra reemborsament. Encara sort!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Qui sàpiga una mica de francès, aquí té l'edició en aquest idioma: http://www.journauxdumidi.com/supplemen ... V/?site=10
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: LAV Barcelona-França

Post by jaezcurra »

Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes :emprenyat
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

jaezcurra wrote:Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes :emprenyat
I després hi ha gent a la que li extranya la desafecció de Catalunya cap a Espanya, amb aquestes mostres de menyspreu.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Tornada a les essències

Post by Guigui »

Més aviat demostren que Catalunya no va amb ells. De fet, ni tan sols Europa. L'Espanya que es mira al melic, com als millors temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: LAV Barcelona-França

Post by 470 »

En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes

Si, se han enterado tanto que por eso tendran su enlace de alta velocidad terminado en 2020 y eso sin contar todas las pegas que ponen para que circulen trenes que no sean SNCF.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La perniciosa diferència d'ample

Post by Guigui »

No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: La perniciosa diferència d'ample

Post by 470 »

Guigui wrote:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Una solemne bírria

Post by Guigui »

I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: La perniciosa diferència d'ample

Post by josep_serre »

Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.

Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .

Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
470 wrote:
Guigui wrote:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
javi82
N6
N6
Posts: 278
Joined: Monday 02/05/2005 16:06
Location: L'Hospitalet

Re: Una solemne bírria

Post by javi82 »

Guigui wrote:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Una solemne bírria

Post by josep_serre »

De mercaderies no és que sigui poc.
javi82 wrote:
Guigui wrote:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Aïllacionisme

Post by Guigui »

javi82 wrote:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.

Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Aïllacionisme

Post by josep_serre »

Es fa difícil de dir, però bé amb la iniciativa de que la SNCF fes arribar un TGV a Barcelona pel tercer carril i els trams acabats entre Barcelona i la frontera va ser el Nadal qui ho va descartar oficialment per prioritzar les mercaderies, en la pràctica tots sabem que per alguns és políticament incorrecte que França tingui més iniciatva a l'hora de comuncar Catalunya amb França que no Espanya, i suposo que que tampoc deu ser políticament correcta alta velocitat aprofitant línies convencionals, i així ens va.
Guigui wrote:
javi82 wrote:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal :roll:
I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.

Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: La perniciosa diferència d'ample

Post by 470 »

josep_serre wrote:Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.

Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .

Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
Si puedo tener poca idea tu en cambio debes ser un experto.
¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?segun tu razonamiento tendrian que ser unos cuantos, ¿sin el tramo de la concesión estaría el TGV en Figueras?
Por cierto se hizo la concesión porque entre otras cosas Francia no queria poner un duro.
En cambio cuantos talgo han pasado la frontera desde antes de los 70 creo que unos cuantos y sudando tinta china, y si no pasan mas por que ellos no quieren, en uno de los Innotrans Talgo tuvo que llevar la TEAM en camión por que SNCF se nego a dar un permiso temporal para pasar por sus vias.

Y si, la vida puede ser maravillosa, yo lo creo
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: LAV Barcelona-França

Post by Vilarrubla »

metring wrote:L'haurem de comprar!

http://www.regio7.cat/cultures/2010/12/ ... source=rss

L´Indépendant, Diari de Girona i Empordà editen un especial TGV


Diumenge que ve es posa en marxa la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà
Pel subtítul sembla que faci parada a Figueres, a Vilafant i a Perpinyà XD

Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà? Perquè primer va sortir que es dirià F-Vilafant que estava acordat, després surt a TV3 que es diria F - Alt Empordà tot i que ja sabia posat tota la cartelleria AE, i ara o s'han desdit i finalment és F-V o a TV3 no es van enterar XDD o directament sóc jo que no m'entero jeje
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: La perniciosa diferència d'ample

Post by Sagrerenc »

470 wrote:El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
Vols dir que el tram Tarragona-Castelló veurà la llum abans que el Perpinyà-Montpeller?

Ah, que el tram Tarragona-Castelló no l'utilitzen els madrilenys, no hi havia caigut!
470 wrote:¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?
El que no es pot pretendre és que els TGV arribin a tots els pobles. Es pot fer un trajecte Cervera-París en 6h amb un transbord de 15' a Perpinyà (Portbou-Madrid 5h49' en el millor dels casos, tot i ser 150 km menys), o un La Tor de Querol-París amb un Lunéa nocturn en 11 hores. D'aquesta banda dels Pirineus ja ens agradaria tenir un Estrella Madrid-Puigcerdà...
Vilarrubla wrote:Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà?
Finalment serà Figueres-Vilafant, a la web de la SNCF ja apareix el nom definitiu.
Last edited by Sagrerenc on Friday 17/12/2010 0:45, edited 3 times in total.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”