Podria ser una notícia excel.lent,si no fos que hi ha eleccions aquest diumenge,i el més que possible nou possible govern de CiU no implanti la devolució express a la resta de línies de Mitja Distància.(...)El conseller es va comprometre,a més, a estendre el servei de la devolució exprés de l'import del bitllet en cas de retard a totes les línies de mitja distància quan la Generalitat n'assumeixi les compe-tències.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 3983.shtml
Seguiment del traspàs de regionals
Re: Traspàs de regionals
Paragràf d'una notícia d'El Periodico:
Re: Traspàs de regionals
En general dintra del ambit europeu, el serveis regionanls, la tendencia es que siguin gestionats per les regions o territoris on estan ubicats.Es logic que sigui aixi perque les autoritats dels transport saben o per lo menos deuden saber millor quines son las necessitats de la poblacio i del territori.Ademes aixo i a ningu se li escapa, es electoralment interessant, doncs una bona gestio fa ganar vots i una mala gestio fa perdels.
Ara que han traspassat el serveis aqui, el govern de la Generalitat, no crec que possi excuses de mal pagador, per justifiqua la seva gestio.Poc a poc es te que ganar el public, que ja sap qui la gestiona. Lo demes de culpa a Madrit o al enemic de fora, no s´ho creure ningu amb senti comu.
Esperem un mesos despres de gener a veure com ho fan, i opinem mes tard.Jo confio que ho fassin be.
Ara que han traspassat el serveis aqui, el govern de la Generalitat, no crec que possi excuses de mal pagador, per justifiqua la seva gestio.Poc a poc es te que ganar el public, que ja sap qui la gestiona. Lo demes de culpa a Madrit o al enemic de fora, no s´ho creure ningu amb senti comu.
Esperem un mesos despres de gener a veure com ho fan, i opinem mes tard.Jo confio que ho fassin be.
Desapareixen molts Regionals de la web de Renfe
A la web de Renfe ha desaparegut el 80% dels trens regionals de Catalunya, a partir del proper dia 12 de desembre. Per exemple, aquest diumenge només apareixen 2 trens entre Barcelona i Tortosa, 1 tren entre Barcelona i Móra la Nova i no apareix cap tren entre Barcelona i Montblanc.
Algú en sap alguna cosa? Suposo que en començar el nou any ferroviari s'hauran "oblidat" d'introduir els trens al sistema...
Algú en sap alguna cosa? Suposo que en començar el nou any ferroviari s'hauran "oblidat" d'introduir els trens al sistema...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Traspàs de regionals
Això no és relacionat amb el traspàs, és el que passa cada any a la web de Renfe amb l'inici dels horaris d'hivern.
Re: Traspàs de regionals
Bé, ho he posat aquí perquè tampoc sabia on posar-ho... però em sembla molt greu que no estiguin visibles els trens de demà passat.victorcasta wrote:Això no és relacionat amb el traspàs, és el que passa cada any a la web de Renfe amb l'inici dels horaris d'hivern.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Traspàs de regionals
Imagina't si els hi preocupa gaire, que fa un any o dos, ja feia una setmana que havia passat el dia del canvi d'horaris, i no els havien actualitzat, de manera que a més de mitja Espanya no hi circulava cap tren, segons la web de Renfe.
Re: Traspàs de regionals
El Govern aprova el conveni amb Renfe per operar els serveis de regionals a partir de l'1 de gener de 2011
• S’adapta el conveni vigent per adscriure els serveis de regionals a Rodalies de Catalunya i s’amplia fins el 31 de desembre de 2011
• El conveni estableix l’oferta comercial i els recursos humans i tècnics que es destinaran a aquests serveis ferroviaris
• S’aprova ampliar el conveni amb el MIFO i Adif per la utilització de la infraestructura
La Generalitat de Catalunya i Renfe-Operadora van signar el passat 13 de gener un conveni relatiu a la gestió del servei de rodalia de Barcelona que desplegava l’acord de traspàs d’aquests serveis al Govern de la Generalitat en els seus aspectes tècnics i operatius. Mitjançant aquest traspàs, aprovat pel Consell de Ministres en data 30 de desembre de 2009, la Generalitat ha esdevingut l’autoritat ferroviària dels serveis de rodalia a partir de l’1 de gener de 2010, i ha assumit, sobre aquests serveis, les competències que estableix l’article 169 de l’Estatut d’Autonomia en relació als serveis ferroviaris que transcorren íntegrament dins el territori de Catalunya: gestió, regulació, planificació, coordinació i inspecció dels serveis i la potestat tarifària.
Ara, un cop aprovat pel Consell de Ministres el traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat el passat 26 de novembre, el Govern ha acordat modificar el conveni de gestió del servei de rodalia per tal d’incorporar també els serveis ferroviaris regionals a Rodalies de Catalunya.
D’aquesta manera, s’adapta el document que establia les condicions de prestació dels serveis traspassats de rodalia de Barcelona per incloure-hi també els serveis regionals traspassats a la Generalitat a partir de l’1 de gener de 2011 tot i ampliant el conveni vigent amb Renfe-Operadora fins el 31 de desembre de 2011.
Igualment, el Govern ha aprovat la declaració de servei públic dels serveis regionals, equiparant-lo al servei de rodalia, per tal que aquests puguin rebre subvencions en el marc del futur contracte programa.
Oferta i recursos humans i tècnics
L’objectiu de la modificació d’aquest conveni és establir i concretar la direcció i gestió dels serveis ferroviaris de transport de viatgers tant de rodalia com de regionals que la Generalitat assumeix en l’exercici de les seves competències i com a nova autoritat ferroviària, un cop tancats els traspassos en aquest àmbit.
Pel que fa a l’organització per a la prestació del servei, el conveni estableix que els serveis regionals s’adscriuran a l’organització de Rodalies de Catalunya, creada per gestionar els serveis ferroviaris de titularitat de la Generalitat que discorren sobre la xarxa d’infraestructures de l’Estat.
El conveni modificat preveu que el volum de l’oferta global de serveis regionals que prestarà Renfe-Operadora a Catalunya durant el 2011 serà de 763 trens setmanals circulant de mitjana, que equival a una producció de 5,334 milions de quilòmetres-tren l’any.
Finalment, el document concreta també el nombre de treballadors i el parc mòbil assignat als serveis regionals durant el 2011, que seran respectivament de 256 persones i 56 unitats.
Ampliació de l’acord per a la infraestructura
D’altra banda, el Govern també ha aprovat avui l’ampliació als serveis regionals del conveni amb el Ministeri de Foment i l’Adif signat el passat 8 de febrer de 2010 per a la utilització de la capacitat de la infraestructura ferroviària de rodalia de Barcelona.
Així amb efectes d’1 de gener de 2011 s’assignen a la Generalitat de Catalunya totes les franges horàries vinculades a la prestació dels serveis ferroviaris regionals. Adif i la Generalitat col·laboraran en la programació de freqüències i horaris i l’organització de les línies per tal de garantir una gestió adequada del trànsit i una correcta explotació de la capacitat de la xarxa.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 1&idioma=0
• S’adapta el conveni vigent per adscriure els serveis de regionals a Rodalies de Catalunya i s’amplia fins el 31 de desembre de 2011
• El conveni estableix l’oferta comercial i els recursos humans i tècnics que es destinaran a aquests serveis ferroviaris
• S’aprova ampliar el conveni amb el MIFO i Adif per la utilització de la infraestructura
La Generalitat de Catalunya i Renfe-Operadora van signar el passat 13 de gener un conveni relatiu a la gestió del servei de rodalia de Barcelona que desplegava l’acord de traspàs d’aquests serveis al Govern de la Generalitat en els seus aspectes tècnics i operatius. Mitjançant aquest traspàs, aprovat pel Consell de Ministres en data 30 de desembre de 2009, la Generalitat ha esdevingut l’autoritat ferroviària dels serveis de rodalia a partir de l’1 de gener de 2010, i ha assumit, sobre aquests serveis, les competències que estableix l’article 169 de l’Estatut d’Autonomia en relació als serveis ferroviaris que transcorren íntegrament dins el territori de Catalunya: gestió, regulació, planificació, coordinació i inspecció dels serveis i la potestat tarifària.
Ara, un cop aprovat pel Consell de Ministres el traspàs dels serveis regionals de Catalunya a la Generalitat el passat 26 de novembre, el Govern ha acordat modificar el conveni de gestió del servei de rodalia per tal d’incorporar també els serveis ferroviaris regionals a Rodalies de Catalunya.
D’aquesta manera, s’adapta el document que establia les condicions de prestació dels serveis traspassats de rodalia de Barcelona per incloure-hi també els serveis regionals traspassats a la Generalitat a partir de l’1 de gener de 2011 tot i ampliant el conveni vigent amb Renfe-Operadora fins el 31 de desembre de 2011.
Igualment, el Govern ha aprovat la declaració de servei públic dels serveis regionals, equiparant-lo al servei de rodalia, per tal que aquests puguin rebre subvencions en el marc del futur contracte programa.
Oferta i recursos humans i tècnics
L’objectiu de la modificació d’aquest conveni és establir i concretar la direcció i gestió dels serveis ferroviaris de transport de viatgers tant de rodalia com de regionals que la Generalitat assumeix en l’exercici de les seves competències i com a nova autoritat ferroviària, un cop tancats els traspassos en aquest àmbit.
Pel que fa a l’organització per a la prestació del servei, el conveni estableix que els serveis regionals s’adscriuran a l’organització de Rodalies de Catalunya, creada per gestionar els serveis ferroviaris de titularitat de la Generalitat que discorren sobre la xarxa d’infraestructures de l’Estat.
El conveni modificat preveu que el volum de l’oferta global de serveis regionals que prestarà Renfe-Operadora a Catalunya durant el 2011 serà de 763 trens setmanals circulant de mitjana, que equival a una producció de 5,334 milions de quilòmetres-tren l’any.
Finalment, el document concreta també el nombre de treballadors i el parc mòbil assignat als serveis regionals durant el 2011, que seran respectivament de 256 persones i 56 unitats.
Ampliació de l’acord per a la infraestructura
D’altra banda, el Govern també ha aprovat avui l’ampliació als serveis regionals del conveni amb el Ministeri de Foment i l’Adif signat el passat 8 de febrer de 2010 per a la utilització de la capacitat de la infraestructura ferroviària de rodalia de Barcelona.
Així amb efectes d’1 de gener de 2011 s’assignen a la Generalitat de Catalunya totes les franges horàries vinculades a la prestació dels serveis ferroviaris regionals. Adif i la Generalitat col·laboraran en la programació de freqüències i horaris i l’organització de les línies per tal de garantir una gestió adequada del trànsit i una correcta explotació de la capacitat de la xarxa.
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 1&idioma=0
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Curiositat estadística
És a dir, suposant (que ja és molt suposar) que els trens circulin en doble (i les composicions simples podrien quedar compensades per les que es quedarien de reserva), significaria que cada unitat faria una mitjana setmanal de 27,25 expedicions, és a dir, poc menys de dos viatges diaris d'anada i tornada.El conveni modificat preveu que el volum de l’oferta global de serveis regionals que prestarà Renfe-Operadora a Catalunya durant el 2011 serà de 763 trens setmanals circulant de mitjana, que equival a una producció de 5,334 milions de quilòmetres-tren l’any.
Finalment, el document concreta també el nombre de treballadors i el parc mòbil assignat als serveis regionals durant el 2011, que seran respectivament de 256 persones i 56 unitats.
D'altra banda, si he entès bé els conceptes, els més de 5 milions de km-tren significa tots els quilòmetres oferts per la totalitat dels serveis en un any. Si dividim aquesta xifra per 52, tot obtenint el quilometratge per setmana, i el resultat d'aquest càlcul pels 763 trens (suposo que serveis) setmanals, obtindrem una mitjana de 134 km de cada servei.
Si en virtut d'aquest acord s'amplia el conveni de rodalia, significa que la Generalitat també podrà triar l'any que ve l'operador de regionals que li sembli més convenient?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Traspàs de regionals
A mi me sale que cada tren hace 90000 km/año lo cual creo que no esta mal.
De todas formas hay que tener en cuenta las revisiones programadas del material mas las incidencias (averias), la mitad son trenes 448 y 470 que aunque reformados tienen ya bastantes años encima con lo cual la disponibilidad diaria baja.
Seguro que SNCF dirá que tiene interes en gestionar los trenes.
De todas formas hay que tener en cuenta las revisiones programadas del material mas las incidencias (averias), la mitad son trenes 448 y 470 que aunque reformados tienen ya bastantes años encima con lo cual la disponibilidad diaria baja.
Seguro que SNCF dirá que tiene interes en gestionar los trenes.
Re: Traspàs de regionals
El regionals com esta bastant demostrar s´han de gestionar per autoritats del propi territori, que coneixen les necessitats de les poblacions i adecuien els trens a les necessitatsreals de transport per ferrocarril.
Ara be, lo primer, que el govern a de fer, es possar al cap del servei, algu que entengui de tren i no tingui cap altros interessos fora del ferroviari. Aixi anem be.D´altre manera possar algun politic sense cap idea de ferrocarril, o pitxor que no li interessa( no hi ha millor contradiccio, en anar en cotxe oficial on hi ha tren sen director de ferrocarrils), es demostrar que el trasnport public per ferrocarril no es lo seu.
I sino, doncs que donguin la concessio a una empressa ,posan-li com condicio que funcioni be. Per eixemple a la DB.
Q
Ara be, lo primer, que el govern a de fer, es possar al cap del servei, algu que entengui de tren i no tingui cap altros interessos fora del ferroviari. Aixi anem be.D´altre manera possar algun politic sense cap idea de ferrocarril, o pitxor que no li interessa( no hi ha millor contradiccio, en anar en cotxe oficial on hi ha tren sen director de ferrocarrils), es demostrar que el trasnport public per ferrocarril no es lo seu.
I sino, doncs que donguin la concessio a una empressa ,posan-li com condicio que funcioni be. Per eixemple a la DB.
Q
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Primer indici als mapes.
Aquesta tarda he anat a Sants a buscar els horaris modificats de la línia de Vic amb el tren Blanc, i de pas m'he endut un nou fulletó amb les tarifes que entren vigents l'1 de gener. Com ja és habitual en aquest fulletó inclou un parell de mapes, un amb totes línies de rodalies catalunya, i un altre que inclou metro, FGC i tramvia. La novetat és que el mapa on hi ha les línies de rodalia apareix la nova nomenclatura que implantarà la Generalitat l'1 de gener al servei de regionals.
Us deixo amb la pàgina escanejada :
Us deixo amb la pàgina escanejada :
Re: Traspàs de regionals
"Rodalies de Catalunya" serveis Regionals.
Re: Traspàs de regionals
Així no hi haurà distinció entre serveis de Rodalies i Regionals??
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Traspàs de regionals
Segons van dir la marca "Media Distancia" desapareixia i la xarxa quedava integrada dins de rodalies de Catalunya, per tant s'hi farà poca distinciómetring wrote:Així no hi haurà distinció entre serveis de Rodalies i Regionals??
Re: Traspàs de regionals
Ai, que encara faran totes les parades possibles i els viatges es faran eterns!
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Traspàs de regionals
El que si serà un bon embolic és la nomenclatura nova... hagués estat millor "CaN" on N és el número de línia... i si, em temo el que diu la Metring...
Ara si que podrem fardar que tenim la xarxa de Rodalies més gran de la Península...
Ara si que podrem fardar que tenim la xarxa de Rodalies més gran de la Península...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Traspàs de regionals
No crec que hi hagi cap embolic amb les línies. La gent no agafa la Ca1, sinó la línia de Girona o la de Tarragona...ABB_Traccion wrote:El que si serà un bon embolic és la nomenclatura nova... hagués estat millor "CaN" on N és el número de línia... i si, em temo el que diu la Metring...
Ara si que podrem fardar que tenim la xarxa de Rodalies més gran de la Península...
- rogermelcior
- N5
- Posts: 147
- Joined: Monday 14/09/2009 20:08
- Location: Badalona
- Contact:
Re: Traspàs de regionals
Hola a tots,
A la web de Rodalies de Catalunya http://www20.gencat.cat/portal/site/msi ... mt=default hi ha publicat els nous horaris de Regionals, amb la nova imatge corporativa de Rodalies de Catalunya.
De moment sembla ser que el tema de les parades queda com estava. Però veient el mapa de la Rodalia de BCN caldrà veure com es deixa en el proper canvi d'horaris!
A la web de Rodalies de Catalunya http://www20.gencat.cat/portal/site/msi ... mt=default hi ha publicat els nous horaris de Regionals, amb la nova imatge corporativa de Rodalies de Catalunya.
De moment sembla ser que el tema de les parades queda com estava. Però veient el mapa de la Rodalia de BCN caldrà veure com es deixa en el proper canvi d'horaris!
- rogermelcior
- N5
- Posts: 147
- Joined: Monday 14/09/2009 20:08
- Location: Badalona
- Contact:
Re: Traspàs de regionals
I aquí en teniu la nota de premsa que fa referència a aquesta incorporació i a la web també teniu les tarifes i mapa!
http://www20.gencat.cat/portal/site/msi ... 0c1e0aRCRD
http://www20.gencat.cat/portal/site/msi ... 0c1e0aRCRD
Re: Traspàs de regionals
He fet un breu article sobre tot això a http://blogspersonals.ara.cat/mobilitat ... ielitzats/