Seguiment de les obres de la L9
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Des de fa unes tres setmanes, estic observant cada mati a l'alçada de la Ronda del Guinardó amb el carrer Cartagena, equips de topogràf realitzant mesuraments constantment. La tuneladora està en vertical sota aquesta zona i s'estan produïnt moviments que des de fa uns set dies estan comportant la injecció de tones i tones de formigó, suposo que és deu produït algún assentament ja que just en aquella zona hi ha zones en licorella que ja en superfície han comportat més d'una esllavissada. Cal recordar que just a la zona on s'estan realitzant les injeccions de formigo, és va detectar als anys setanta, quan és va enderrocar un barri de miseria, un poblat ibèric. He anat seguint atentament les noticies i no he trobat en cap lloc què s'esmentin aquestes intervencions a la Ronda del Guinardó; és podria demanar informació al DPTOP, i a l'Ajuntament?. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Acabo d'enviar un correu a Presidència; veurem....Salut!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Revisant la web d'Ifercat i els documents que hi ha allà penjats, hi surt una planificació de l'obra a fer en el tram II (Zona Franca - Zona Universitària), i com a molt aviat les estacions de Gornal, Torrassa i Collblanc estarien llestes per a la posada en servei al novembre de 2012, la de Zona Universitària ho estaria el juny de 2013, i amb l'inici de 2011, s'iniciaran les obres de les estacions del Polígon Pratenc i de Motors.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... 0%99l9l10/
El DPTOP obre un accés provisional a l’estació d’FGC del Putxet per obres de l’L9/L10
Amb motiu de les obres de construcció de l’intercanviador del Putxet, que permetrà la futura correspondència entre FGC i l’L9/L10, a partir de d’avui a les 22.00 hores queda fora de servei l’accés a l’estació d’FGC de la plaça Joaquim Folguera. Per facilitar la mobilitat, s’ha construït un nou accés provisional a la plaça, a la cruïlla del carrer de Rubinstein i el carrer de Buscarons, que s’obrirà a partir de diumenge. Fins llavors, els usuaris disposaran de l’accés existent a la banda est del carrer de Balmes, que comunicarà amb totes dues andanes de l’L7 d’FGC. L’accés provisional es mantindrà operatiu fins a la posada en servei de l’estació de l’L9/L10, quan es desmantellarà per ubicar en el seu lloc la sortida d’emergència.
A conseqüència de les obres de construcció de l’intercanviador del Putxet, entre l’L7 d’FGC i l’L9/L10, l’accés actual de la plaça Joaquim Folguera d’FGC queda fora de servei a partir d’avui, divendres 10 de desembre a les 22.00 hores. Això permetrà iniciar els treballs d’execució de l’estructura del pou de la futura estació de l’L9/L10 en aquest punt.
Per tal de facilitar l’entrada i sortida als FGC, s’ha construït un nou accés provisional a la plaça, a la cruïlla del carrer de Rubinstein i el carrer de Buscarons, que consisteix en un edicle rectangular a nivell de superfície amb tot l’equipament dels accessos a les estacions d’FGC. Aquest accés provisional s’obrirà a partir del diumenge 12 de desembre, i comunicarà només amb l’andana en sentit Pl. Catalunya inicialment.
Fins el diumenge 12 de desembre, els viatgers hauran d’utilitzar l’accés existent a la banda est del carrer de Balmes. A partir del diumenge, amb el nou accés provisional en servei, l’accés del carrer de Balmes s’utilitzarà exclusivament per comunicar amb l’andana sentit Av. Tibidabo. D’aquesta manera, el passadís provisional soterrat que comunica les dues andanes d’FGC quedarà fora de servei, i s’haurà d’accedir de manera independent a totes dues andanes des del carrer. Aquesta situació es mantindrà durant el primer trimestre del 2011, aproximadament, quan és previst que es reobri el passadís de connexió.
Un cop es construeixi la futura estació de l’L9/L10 del Putxet, en el punt on s’ha construït l’accés provisional que el diumenge s’obre s’ubicarà la sortida d’emergència de l’intercanviador.
Comença la construcció de les pantalles de l’L9
El tancament de l’accés d’FGC de la plaça Joaquim Folguera permetrà iniciar els treballs d’estructura del pou de l’estació de l’L9/L10 que es construeix en aquest punt, i que formarà part de l’intercanviador entre els FGC i l’L9/L10 del Putxet.
De moment, s’han executat obres principalment de desviaments dels serveis afectats, com ara el trasllat d’un centre de distribució elèctrica, de la rampa d’accés a l’aparcament soterrat i col•lectors, entre d’altres, així com l’execució de gairebé la totalitat dels murs perimetrals del vestíbul de l’estació de l’L9/L10. Es preveu que a principis de l’any vinent començaran els treballs previs a la construcció dels murs pantalla pròpiament del pou de la futura estació de l’L9/L10.
El DPTOP obre un accés provisional a l’estació d’FGC del Putxet per obres de l’L9/L10
Amb motiu de les obres de construcció de l’intercanviador del Putxet, que permetrà la futura correspondència entre FGC i l’L9/L10, a partir de d’avui a les 22.00 hores queda fora de servei l’accés a l’estació d’FGC de la plaça Joaquim Folguera. Per facilitar la mobilitat, s’ha construït un nou accés provisional a la plaça, a la cruïlla del carrer de Rubinstein i el carrer de Buscarons, que s’obrirà a partir de diumenge. Fins llavors, els usuaris disposaran de l’accés existent a la banda est del carrer de Balmes, que comunicarà amb totes dues andanes de l’L7 d’FGC. L’accés provisional es mantindrà operatiu fins a la posada en servei de l’estació de l’L9/L10, quan es desmantellarà per ubicar en el seu lloc la sortida d’emergència.
A conseqüència de les obres de construcció de l’intercanviador del Putxet, entre l’L7 d’FGC i l’L9/L10, l’accés actual de la plaça Joaquim Folguera d’FGC queda fora de servei a partir d’avui, divendres 10 de desembre a les 22.00 hores. Això permetrà iniciar els treballs d’execució de l’estructura del pou de la futura estació de l’L9/L10 en aquest punt.
Per tal de facilitar l’entrada i sortida als FGC, s’ha construït un nou accés provisional a la plaça, a la cruïlla del carrer de Rubinstein i el carrer de Buscarons, que consisteix en un edicle rectangular a nivell de superfície amb tot l’equipament dels accessos a les estacions d’FGC. Aquest accés provisional s’obrirà a partir del diumenge 12 de desembre, i comunicarà només amb l’andana en sentit Pl. Catalunya inicialment.
Fins el diumenge 12 de desembre, els viatgers hauran d’utilitzar l’accés existent a la banda est del carrer de Balmes. A partir del diumenge, amb el nou accés provisional en servei, l’accés del carrer de Balmes s’utilitzarà exclusivament per comunicar amb l’andana sentit Av. Tibidabo. D’aquesta manera, el passadís provisional soterrat que comunica les dues andanes d’FGC quedarà fora de servei, i s’haurà d’accedir de manera independent a totes dues andanes des del carrer. Aquesta situació es mantindrà durant el primer trimestre del 2011, aproximadament, quan és previst que es reobri el passadís de connexió.
Un cop es construeixi la futura estació de l’L9/L10 del Putxet, en el punt on s’ha construït l’accés provisional que el diumenge s’obre s’ubicarà la sortida d’emergència de l’intercanviador.
Comença la construcció de les pantalles de l’L9
El tancament de l’accés d’FGC de la plaça Joaquim Folguera permetrà iniciar els treballs d’estructura del pou de l’estació de l’L9/L10 que es construeix en aquest punt, i que formarà part de l’intercanviador entre els FGC i l’L9/L10 del Putxet.
De moment, s’han executat obres principalment de desviaments dels serveis afectats, com ara el trasllat d’un centre de distribució elèctrica, de la rampa d’accés a l’aparcament soterrat i col•lectors, entre d’altres, així com l’execució de gairebé la totalitat dels murs perimetrals del vestíbul de l’estació de l’L9/L10. Es preveu que a principis de l’any vinent començaran els treballs previs a la construcció dels murs pantalla pròpiament del pou de la futura estació de l’L9/L10.
Pas de la tuneladora pel Campus Nord
M'informen des de Campus Nord UPC que el (suposat) pas de la tuneladora està provocant en aquests mateixos instants vibracions notables als edificis del Campus, concretament al C3, que és el meu departament (fortes) i a l'A1, un dels aularis (lleus).
Algú pot confirmar si la tuneladora és en aquesta posició?
Més info detallada sobre el túnel i l'estació a https://intranet.upc.edu/e-informacions ... usnord.pdf
Algú pot confirmar si la tuneladora és en aquesta posició?
Més info detallada sobre el túnel i l'estació a https://intranet.upc.edu/e-informacions ... usnord.pdf
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
La tuneladora no va a molta profunditat ? Com pot produir vibracions a edificis ?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Això és el que m'estranya. Al Departament m'han dit que des de la UPC s'ha dit que és la tuneladora i que està passant aquesta tarda just per sota, però jo tenia entès que a aquestes alçades ja hauria d'haver passat per allà fa setmanes.
Els edificis de Campus Nord UPC tenen una cota soterrada gens menyspreable. No sé si això pot influir.
Els edificis de Campus Nord UPC tenen una cota soterrada gens menyspreable. No sé si això pot influir.
Aniversari feliç?
http://www.rtv-fm.com/noticias_ver.asp? ... 8151&sop=1
El primer tram de la L-9/L-10 arriba a l´any amb 46.000 viatgers al dia
La ruta a la Sagrera suposa el 23% del recorregut i el 13% del passatge total previst.
Els combois que van sols al fins fa poc llunyà est del Besòs (pel secular dèficit de metro del Barcelonès Nord) estan d'aniversari. Es compleix un any del 13 de desembre del 2009, dia en què l'avui gairebé difunt Govern tripartit, catalanista i d'esquerres va posar en servei a Santa Coloma de Gramenet el primer tram de la mastodòntica L-9/L-10. En dues obertures posteriors (18 d'abril a Badalona i 26 de juny a la Sagrera), els moderns vagons teledirigits sense conductor van arribar al gran complex de transbords de la Meridiana. En el seu primer cicle vital, el cadell del que serà amb 47,8 quilòmetres l'itinerari dual més llarg del suburbà (de nord a sud de l'àrea metropolitana a través de cinc ciutats) ja registra en valors absoluts 46.000 viatgers de mitjana els dies laborables.
És una xifra encara modesta en el conjunt de la xarxa, però d'acord amb la previsió del projecte i de l'operador Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en aquesta fase. «La forquilla nord és per ara un metro perifèric, de barri, a l'espera de l'eclosió de la línia pel centre i el sud de la capital», diu un portaveu. Aquest passatge en un trajecte en servei de només 11 estacions (d'un total de 52) i igual nombre de quilòmetres (el 23% del conjunt de la ruta fins a la Zona Franca i l'aeroport) suposa al voltant del 13% dels usuaris (130 milions a l'any, 356.000 al dia, una mica menys que la L-1) que s'espera transportar més enllà del 2014 amb la línia a ple rendiment.
ABANS DE LA CRISI / És clar que totes aquestes estimacions són de quan es redactava el projecte en els alegres inicis del mil·lenni, abans que esclatés una crisi a la vegada cíclica i estructural que pocs s'atrevien a esmentar en plena expansió. El fort augment de la desocupació i la notable disminució de l'activitat econòmica incideixen directament en la mobilitat dels ciutadans.
Malgrat això i gràcies en bona part a la cadena d'ampliacions de la xarxa efectuada pel tripartit en el seu últim any (L-2 a Badalona Pompeu Fabra i L-5 a la Vall d'Hebron pel Carmel), el passatge de totes les línies ha crescut del gener a l'octubre en 15 milions de persones, un 4% més que en el mateix període del 2009.
TMB destaca que encara és aviat per fer un balanç en profunditat, encara que igualment provisional, ja que fins a l'octubre (data d'obtenció de les últimes dades) només han transcorregut quatre mesos des de l'arribada l'estiu passat de la línia al complex de la Sagrera.
ESTACIONS PENDENTS / Sota la Meridiana, la L-9/L-10 connecta amb la L-1 i la L-5 i aviat ho farà amb la R-3, R-4 i R-7 a la nova estació de Rodalies que s'ultima vora l'avinguda, la incidència de la qual en l'evolució del nombre de passatgers s'haurà d'analitzar. Igual que l'obertura encara pendent de les parades de Santa Rosa, a Santa Coloma i endarrerida de la resta per raons urbanístiques, i de la Sagrera Alta Velocitat, vora la nova macroestació terminal de Barcelona que va per llarg.
El primer tram de la L-9/L-10 arriba a l´any amb 46.000 viatgers al dia
La ruta a la Sagrera suposa el 23% del recorregut i el 13% del passatge total previst.
Els combois que van sols al fins fa poc llunyà est del Besòs (pel secular dèficit de metro del Barcelonès Nord) estan d'aniversari. Es compleix un any del 13 de desembre del 2009, dia en què l'avui gairebé difunt Govern tripartit, catalanista i d'esquerres va posar en servei a Santa Coloma de Gramenet el primer tram de la mastodòntica L-9/L-10. En dues obertures posteriors (18 d'abril a Badalona i 26 de juny a la Sagrera), els moderns vagons teledirigits sense conductor van arribar al gran complex de transbords de la Meridiana. En el seu primer cicle vital, el cadell del que serà amb 47,8 quilòmetres l'itinerari dual més llarg del suburbà (de nord a sud de l'àrea metropolitana a través de cinc ciutats) ja registra en valors absoluts 46.000 viatgers de mitjana els dies laborables.
És una xifra encara modesta en el conjunt de la xarxa, però d'acord amb la previsió del projecte i de l'operador Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en aquesta fase. «La forquilla nord és per ara un metro perifèric, de barri, a l'espera de l'eclosió de la línia pel centre i el sud de la capital», diu un portaveu. Aquest passatge en un trajecte en servei de només 11 estacions (d'un total de 52) i igual nombre de quilòmetres (el 23% del conjunt de la ruta fins a la Zona Franca i l'aeroport) suposa al voltant del 13% dels usuaris (130 milions a l'any, 356.000 al dia, una mica menys que la L-1) que s'espera transportar més enllà del 2014 amb la línia a ple rendiment.
ABANS DE LA CRISI / És clar que totes aquestes estimacions són de quan es redactava el projecte en els alegres inicis del mil·lenni, abans que esclatés una crisi a la vegada cíclica i estructural que pocs s'atrevien a esmentar en plena expansió. El fort augment de la desocupació i la notable disminució de l'activitat econòmica incideixen directament en la mobilitat dels ciutadans.
Malgrat això i gràcies en bona part a la cadena d'ampliacions de la xarxa efectuada pel tripartit en el seu últim any (L-2 a Badalona Pompeu Fabra i L-5 a la Vall d'Hebron pel Carmel), el passatge de totes les línies ha crescut del gener a l'octubre en 15 milions de persones, un 4% més que en el mateix període del 2009.
TMB destaca que encara és aviat per fer un balanç en profunditat, encara que igualment provisional, ja que fins a l'octubre (data d'obtenció de les últimes dades) només han transcorregut quatre mesos des de l'arribada l'estiu passat de la línia al complex de la Sagrera.
ESTACIONS PENDENTS / Sota la Meridiana, la L-9/L-10 connecta amb la L-1 i la L-5 i aviat ho farà amb la R-3, R-4 i R-7 a la nova estació de Rodalies que s'ultima vora l'avinguda, la incidència de la qual en l'evolució del nombre de passatgers s'haurà d'analitzar. Igual que l'obertura encara pendent de les parades de Santa Rosa, a Santa Coloma i endarrerida de la resta per raons urbanístiques, i de la Sagrera Alta Velocitat, vora la nova macroestació terminal de Barcelona que va per llarg.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Doncs ho fa, i Deu n'hi do com arriben a ser de fortes. Jo era a l'Ikea de l'Hospitalet un dels dies que hi havia la tuneladora foradant aquell tram de la L9, i els sotracs eren continus i assimilables a un terratrèmol d'intensitat lleu-mitjana.uriol108 wrote:La tuneladora no va a molta profunditat ? Com pot produir vibracions a edificis ?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Coi, no ha caigut la Sagrada Família, i encara caurà l'Ikea!!!Platanito wrote:Doncs ho fa, i Deu n'hi do com arriben a ser de fortes. Jo era a l'Ikea de l'Hospitalet un dels dies que hi havia la tuneladora foradant aquell tram de la L9, i els sotracs eren continus i assimilables a un terratrèmol d'intensitat lleu-mitjana.uriol108 wrote:La tuneladora no va a molta profunditat ? Com pot produir vibracions a edificis ?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Paradigmàtic
És el que té que les coses te les faci un professional o que te les hagis de muntar tu mateix a partir d'un croquis amb prou feines intel·ligible.
Tot un quadre al·legòric...
Tot un quadre al·legòric...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Bé, d'això de l'Ikea fa uns tres anys...metring wrote:Coi, no ha caigut la Sagrada Família, i encara caurà l'Ikea!!!Platanito wrote:Doncs ho fa, i Deu n'hi do com arriben a ser de fortes. Jo era a l'Ikea de l'Hospitalet un dels dies que hi havia la tuneladora foradant aquell tram de la L9, i els sotracs eren continus i assimilables a un terratrèmol d'intensitat lleu-mitjana.uriol108 wrote:La tuneladora no va a molta profunditat ? Com pot produir vibracions a edificis ?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Cal recordar que precisament en aquesta zona és on no s'ha treballat amb tuneladora, des de Fira II, on va arribar la tuneldora del Prat, fins passat Europa-Fira s'ha treballat en el sistema de mina, pero molt curiòs, doncs en túnel superposat, però no pas en tuneladora. També recordeu que just amb l'encreuament del túnel de FGC, s'ha construït en llosa. I no s'ha treballat a gran profunditat. Les vibracions eren segurament de l'avanç dels petits túnels en mina preludi del seu posterior engrandiment. Salut!
Re: Seguiment de les obres de la L9
122-042-132 wrote:Cal recordar que precisament en aquesta zona és on no s'ha treballat amb tuneladora, des de Fira II, on va arribar la tuneldora del Prat, fins passat Europa-Fira s'ha treballat en el sistema de mina, pero molt curiòs, doncs en túnel superposat, però no pas en tuneladora. També recordeu que just amb l'encreuament del túnel de FGC, s'ha construït en llosa. I no s'ha treballat a gran profunditat. Les vibracions eren segurament de l'avanç dels petits túnels en mina preludi del seu posterior engrandiment. Salut!
Només una petita observació, la tuneladora no va arribar a FIRA-PEDROSA procedent del Prat, sinò que va arrencar de la primera l'any 2006 fins al Pou de Sortida de Parc Logístic. Allà es va treure i es va portar fins a Eixample Nord (Parking Carrefour - PRYCA), es va introduir al Pou d'entrada i desde allà passant per sota el riu Llobregat i travessant l'estació de Mercabarna va arribar al Pou de Sortida Llobregat, contigu a l'estació de Parc Logístic i l'edifici Abertis , al punt on les línies 2 i 9 conflueixen en un sól traçat.
I en efecte desde FIRA II cap a Gran Via, el mètode de construcció com bé dieu va se en mina, excavació entre murs pantalla.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Seguint amb el tema "tuneladora sota Campus Nord", des de la UPC confirmen que el cuc està passant per sota:
"(...) actualment el capçal de la tuneladora està treballant a més de 20 metres de profunditat, i en concret sota els mòduls C3 i B3. Les vibracions es fan més sensibles quan més dur és el terreny en el qual s’ha de treballar i, lluny de representar un problema tècnic, únicament representa una major molèstia puntual. Aquest és el cas en el moment actual. Val a dir que els treballs de perforació sota el Campus està previst que finalitzin el dia 23 de desembre."
"(...) actualment el capçal de la tuneladora està treballant a més de 20 metres de profunditat, i en concret sota els mòduls C3 i B3. Les vibracions es fan més sensibles quan més dur és el terreny en el qual s’ha de treballar i, lluny de representar un problema tècnic, únicament representa una major molèstia puntual. Aquest és el cas en el moment actual. Val a dir que els treballs de perforació sota el Campus està previst que finalitzin el dia 23 de desembre."
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Moltes gràcies Mikado per la puntualització. Salut!Mikado wrote: "Només una petita observació, la tuneladora no va arribar a FIRA-PEDROSA procedent del Prat, sinò que va arrencar de la primera l'any 2006 fins al Pou de Sortida de Parc Logístic. Allà es va treure i es va portar fins a Eixample Nord (Parking Carrefour - PRYCA), es va introduir al Pou d'entrada i desde allà passant per sota el riu Llobregat i travessant l'estació de Mercabarna va arribar al Pou de Sortida Llobregat, contigu a l'estació de Parc Logístic i l'edifici Abertis , al punt on les línies 2 i 9 conflueixen en un sól traçat.
I en efecte desde FIRA II cap a Gran Via, el mètode de construcció com bé dieu va se en mina, excavació entre murs pantalla."
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Ep!, Presidència m'ha contestat amb un escrit molt amable, però malament!. M''han adreçat a Vía Pública del Districte d'Horta-Guinardó, en tractar-se, segons Ells, d'obres a la vía pública. Els hi he tornat ha enviar una nota detallant de qué, és tracte de les obres de la línia 9, realitzades per una Unió Temporal d'Empreses, segons concessió de Gisa i Ifercat i sota la tutel·la, direcció i propietat del Departament de Politica Territorial i Obres Públiques. Veurem que passa.122-042-132 wrote:Acabo d'enviar un correu a Presidència; veurem....Salut!
També us comento que he parlat amb el personal de topografia que continua mesurant cada dia; m'han comentat que no hi ha cap problema, que en aquests moments la tuneladora està pràcticament sobre la vertical del carrer Cartagena, i que sembla que està aturada i ho estarà fins passat festes. M'han comentat que en aquesta zona la tuneladora està treballant a 80,00 m de profunditat. En relació a les injeccions de formigó i constants cates, no m'han sabut donar cap resposta convincent. Anirem investigant. Salut!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Presidència? Et diran que contactis amb PTOP.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Les injeccions de formigó o de jet grouting , no sé quin és el cas en aquesta zona, poden venir donades per la necessitat de consolidar el terreny a la zona contigua a l'estació on s'aproximi la tuneladora o pou de ventilació / evacuació. Es tracta tal com dius d'una sèrie d'injeccions en superfície, ja siguin verticals o una mica angulades que formen un dau en profunditat. També poden ser donades com a mesura de precaució per tal d'aïllar les juntes dels murs pantalla de corrents d'aigua que hi puguin entrar a les estacions.122-042-132 wrote: En relació a les injeccions de formigó i constants cates, no m'han sabut donar cap resposta convincent. Anirem investigant. Salut!
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres de la L9
Moltes gràcies Mikado, tanmateix esperarem què ens en diuen des de Presidència o des del DPTOP. Us mantindré informats. Salut!