Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
Pot ser que diumenge regalin l'exemplar de L'Independent a Perpinyà, tal i com va passar quan el centenari del Tren Groc?
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Si algú pugués penjar les pàgines d'aquest especial estaria bé, pels que no puguem anar a Girona o Perpinyà a comprar-ne un.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: LAV Barcelona-França
Avui la metring ha mirat el Diari de Girona a Barcelona, i no duia cap suplement parlant del TGV.
Algú en sap alguna cosa?
Algú en sap alguna cosa?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: LAV Barcelona-França
Ara estic trucant al Diari de Girona, i em diuen que el suplement va sortir ahir Ja els hi he dit que a diversos mitjans anunciaven que seria avui (entre ells, la notícia de la seva pròpia web! http://www.diaridegirona.cat/cultura/20 ... 52187.html ). Em diuen que el puc demanar contra reemborsament. Encara sort!
Re: LAV Barcelona-França
Qui sàpiga una mica de francès, aquí té l'edició en aquest idioma: http://www.journauxdumidi.com/supplemen ... V/?site=10
Re: LAV Barcelona-França
Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.
En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes
En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes
Re: LAV Barcelona-França
I després hi ha gent a la que li extranya la desafecció de Catalunya cap a Espanya, amb aquestes mostres de menyspreu.jaezcurra wrote:Tiene narices que los medios no le estén dando importancia al enlace Figueres-Perpignan, que es el acontecimiento ferroviario más importante en muchos años, y machaquen con lo de la nueva Estación de Atocha, el AVE Madrid-Cuenca-Albacete o el AVE Madrid-Valencia.
En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tornada a les essències
Més aviat demostren que Catalunya no va amb ells. De fet, ni tan sols Europa. L'Espanya que es mira al melic, com als millors temps.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: LAV Barcelona-França
En Francia sí que se han enterado de lo que supone lo del día 19, vayan o no vayan ministros, príncipes o reyes
Si, se han enterado tanto que por eso tendran su enlace de alta velocidad terminado en 2020 y eso sin contar todas las pegas que ponen para que circulen trenes que no sean SNCF.
Si, se han enterado tanto que por eso tendran su enlace de alta velocidad terminado en 2020 y eso sin contar todas las pegas que ponen para que circulen trenes que no sean SNCF.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La perniciosa diferència d'ample
No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: La perniciosa diferència d'ample
Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.Guigui wrote:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una solemne bírria
I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La perniciosa diferència d'ample
Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.
Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .
Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .
Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
470 wrote:Para eso se invento el cambio de ancho, repito que Francia a puesto todas las pegas del mundo mundial para dejar pasar trenes por sus líneas, de hay nacen las eurohomologaciones para material ferroviario.Guigui wrote:No és el mateix un enllaç d'AV inacabat deçà que dellà dels Pirineus. Sense LAV Perpinyà-Montpeller hi ha TGV Barcelona-París; sense LAV Barcelona-Vilafant, no.
El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Una solemne bírria
Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i PortugalGuigui wrote:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Una solemne bírria
De mercaderies no és que sigui poc.
javi82 wrote:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i PortugalGuigui wrote:I jo repeteixo que el canvi d'ample és un nyap. Només cal comparar el trànsit transfronterer entre França i Espanya i entre França i qualsevol altre país veí.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aïllacionisme
I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.javi82 wrote:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal
Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Aïllacionisme
Es fa difícil de dir, però bé amb la iniciativa de que la SNCF fes arribar un TGV a Barcelona pel tercer carril i els trams acabats entre Barcelona i la frontera va ser el Nadal qui ho va descartar oficialment per prioritzar les mercaderies, en la pràctica tots sabem que per alguns és políticament incorrecte que França tingui més iniciatva a l'hora de comuncar Catalunya amb França que no Espanya, i suposo que que tampoc deu ser políticament correcta alta velocitat aprofitant línies convencionals, i així ens va.
Guigui wrote:I què ens diu això? Que, pel que fa al trànsit ferroviari internacional, Espanya és un país tancat i França un país obert. Però quan un país obert es troba amb un de tancat, ja sabem què passa.javi82 wrote:Ni que fos això només qüestió del diferent ample... mira el trànsit transfronterer que hi ha entre Espanya i Portugal
Una pregunta políticament agosarada: si Catalunya fos independent, què us jugaríeu que el trànsit transpirinenc augmentaria espectacularment? I no parlo necessàriament d'alta velocitat, sinó, per exemple, de regionals Girona-Perpinyà per Portbou.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: La perniciosa diferència d'ample
Si puedo tener poca idea tu en cambio debes ser un experto.josep_serre wrote:Em penso que tens bastanta poca idea del que estàs parlant.
Si a França no han construït aquesta línia és perquè hi ha altres prioritats i al ser el mateix ample de via no és imprescindible construir una línia d'alta velocitat, això fa que els TGV puguin arribar a Figueres sense problemes i un 102 no pugui arribar a Perpinyà, aquí s'acaba la història .
Ara bé si vols seguir creient que la vida és meravellosa és problema teu.
¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?segun tu razonamiento tendrian que ser unos cuantos, ¿sin el tramo de la concesión estaría el TGV en Figueras?
Por cierto se hizo la concesión porque entre otras cosas Francia no queria poner un duro.
En cambio cuantos talgo han pasado la frontera desde antes de los 70 creo que unos cuantos y sudando tinta china, y si no pasan mas por que ellos no quieren, en uno de los Innotrans Talgo tuvo que llevar la TEAM en camión por que SNCF se nego a dar un permiso temporal para pasar por sus vias.
Y si, la vida puede ser maravillosa, yo lo creo
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: LAV Barcelona-França
Pel subtítul sembla que faci parada a Figueres, a Vilafant i a Perpinyà XDmetring wrote:L'haurem de comprar!
http://www.regio7.cat/cultures/2010/12/ ... source=rss
L´Indépendant, Diari de Girona i Empordà editen un especial TGV
Diumenge que ve es posa en marxa la línia Figueres-Vilafant-Perpinyà
Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà? Perquè primer va sortir que es dirià F-Vilafant que estava acordat, després surt a TV3 que es diria F - Alt Empordà tot i que ja sabia posat tota la cartelleria AE, i ara o s'han desdit i finalment és F-V o a TV3 no es van enterar XDD o directament sóc jo que no m'entero jeje
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: La perniciosa diferència d'ample
Vols dir que el tram Tarragona-Castelló veurà la llum abans que el Perpinyà-Montpeller?470 wrote:El tramo Perpinyàn-Montpellier esta bastante saturado y no es que se den mucha prisa por solucionarlo y yo creo que ni ganas tienen.
Ah, que el tram Tarragona-Castelló no l'utilitzen els madrilenys, no hi havia caigut!
El que no es pot pretendre és que els TGV arribin a tots els pobles. Es pot fer un trajecte Cervera-París en 6h amb un transbord de 15' a Perpinyà (Portbou-Madrid 5h49' en el millor dels casos, tot i ser 150 km menys), o un La Tor de Querol-París amb un Lunéa nocturn en 11 hores. D'aquesta banda dels Pirineus ja ens agradaria tenir un Estrella Madrid-Puigcerdà...470 wrote:¿Cuantos TGV llegaban a Cerveré?¿Y a la Tour de Querol?
Finalment serà Figueres-Vilafant, a la web de la SNCF ja apareix el nom definitiu.Vilarrubla wrote:Per cert aprofito per preguntar... al final com se diu el coi d'estació Figueres-Vilafant o Figueres - Alt Empordà?
Last edited by Sagrerenc on Friday 17/12/2010 0:45, edited 3 times in total.