El que no diu aquesta notícia és que la pujada es fa per compensar el suplement nocturn dels caps de setmana, que a partir de 2011 ja no es cobrarà els dijous (els altres dies sí).
Això he sentit, no sé si m'equivoco... Però si realment és així, hi ha una clara desinformació a la notícia, possiblement interessada per carregar, un cop més, contra els taxistes. Ja sabem que són molt cars i tota la pesca, però també es cert que és un servei porta a porta les 24 hores del dia.
Tarifes de Taxi
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Tarifes de Taxi
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
No és cert, el suplement de la nit de dijous a divendres i els altres queden igual. El rumor del qual parles va còrrer entre els taxistes, sempre pessimistes amb la política de "contenció tarifària" practicada per les administracions.
Sí que hi ha canvis, però, amb la tarifa interurbana, la que s'aplica a les carreres llargues que surten dels àmbits municipals o metropolitans amb tarifes pròpies. Desapareix el suplement festiu i nocturn de 3.30 euros i a canvi es crea una tarifa laborable diürna T-3 amb una baixada de bandera de 5,40 que no es mou en una bona estona i una festiva o nocturna T-4 amb baixada de bandera de 6,50 que tampoc es mou: al taxista li sembla eterna i al client, raonable.
Com he sentit a dir en altres llocs: Bones Festes i millor any 2011!
Sí que hi ha canvis, però, amb la tarifa interurbana, la que s'aplica a les carreres llargues que surten dels àmbits municipals o metropolitans amb tarifes pròpies. Desapareix el suplement festiu i nocturn de 3.30 euros i a canvi es crea una tarifa laborable diürna T-3 amb una baixada de bandera de 5,40 que no es mou en una bona estona i una festiva o nocturna T-4 amb baixada de bandera de 6,50 que tampoc es mou: al taxista li sembla eterna i al client, raonable.
Com he sentit a dir en altres llocs: Bones Festes i millor any 2011!
Last edited by taxista_xungo on Tuesday 28/12/2010 21:20, edited 1 time in total.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
M'alegro que es crein tarifes tipus percepció mínima. Penso que és algo que em sembla just i crec que hauria d'acabar substituint la baixada de bandera, que és un càrrec que no trobo tant just, pagar pel dret a pujar al cotxe. Sí que penso que és més lògic garantir un ús mínim del servei, ja que, sobretot al sortir de parada, pot fer perdre el temps al taxista el tornar a la seva zona o anar donant voltes. Sobre el suplement del dijous... a les tarifes que veig a:taxista_xungo wrote:No és cert, el suplement de la nit de dijous a divendres i els altres queden igual. El rumor del qual parles va còrrer entre els taxistes, sempre pessimistes amb la política de "contenció tarifària" practicada per les administracions.
Sí que hi ha canvis, però, amb la tarifa interurbana, la que s'aplica a les carreres llargues que surten dels àmbits municipals o metropolitans amb tarifes pròpies. Desapareix el suplement festiu i nocturn de 3.30 euros i a canvi es crea una tarifa laborable diürna T-3 amb una baixada de bandera de 5,30 que no es mou en una bona estona i una festiva o nocturna T-4 amb baixada de bandera de 6,40 que tampoc es mou: al taxista li sembla eterna i al client, raonable.
http://www.taxibarcelona.cat/Default.aspx?tabid=4644
No ho mostra així o sóc curt de vista.
Sobre les T-3 i T-4... inclou anada i tornada o, diguem, es cobra el que seria el doble si el client baixa fora de Barcelona?
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
És fàcil de confondre's però si t'hi fixes s'entén: el suplement s'aplica, entre d'altres, la nit de divendres de 0:00 a 6:00, és a dir, la nit del dijous a divendres.
Sobre les tarifes planes estic totalment d'acord amb la seva existència, és el futur del taxi.
La tarifa interurbana s'aplica amb taxímetre i es paga el que marca l'aparell. Ja fa anys que es van acabar els retorns i kilometratges comptats a mà.
Sobre les tarifes planes estic totalment d'acord amb la seva existència, és el futur del taxi.
La tarifa interurbana s'aplica amb taxímetre i es paga el que marca l'aparell. Ja fa anys que es van acabar els retorns i kilometratges comptats a mà.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tarifa única de Barcelona a l'aeroport a partir del 2013
http://www.ara.cat/economia/tindran-tar ... 29428.html
Els taxis tindran tarifa única per als trajectes a l'aeroport del Prat a partir del 2013
L'Institut Metropolità del Taxi també aplicarà a l'octubre una jornada de torns "flexible" per treure uns 2.500 vehicles del carrer
ACN
Barcelona | Actualitzada el 25/05/2012 09:05
L'Institut Metropolità del Taxi (IMET) aplicarà a partir de l'any vinent una tarifa única per als trajectes a l'aeroport del Prat dels taxis de Barcelona i l'àrea metropolitana. Un preu únic que eliminà els suplements de maletes i que serà el mateix per a qualsevol punt del centre de la ciutat. Així ho ha assegurat en una entrevista Eduard Freixedes, president de l'IMET, el qual ha explicat també que l'entitat ja ha encarregat a la consultora catalana CENIT l'estudi per valorar el preu més adequat, que es podria establir a partir dels 15 euros.
Amb aquesta mesura des de l'IMET estan segurs que podran atreure nous clients i, alhora, combatre el "greu problema de credibilitat" que pateix el taxi en aquesta infraestructura i entre els turistes. Per Freixedes, posar en marxa un preu únic serà en primer lloc "positiu per al taxi", perquè recuperarà molts turistes i visitants que, alertats per les xarxes socials de preus abusius, declinen l'opció del taxi; però també serà positiu per la mateixa imatge de la ciutat com a destí turístic.
Un preu atractiu i similar a la carrera mitjana
Encara que de moment el preu no està fixat, ja s'està treballant en el càlcul. L'IMET ha encarregat al Centre d'Innovació del Transport Universitat Politècnica de Catalunya, el CENIT, un informe per valorar quin pot ser aquest preu, que probablement s'establirà a partir dels 15 euros respecte dels 20 actuals, que no inclou les maletes. El trajecte en l'Aerobús és de 5 euros per persona, tot inclòs.
L'IMET planeja desenvolupar una campanya de màrqueting a les instal·lacions aeroportuàries on s'informi els turistes i els clients que a partir de grups de més de 2 o 3 persones els sortirà més barat traslladar-se en taxi, la qual cosa fa pensar que el preu s'establirà a partir dels 15 euros.
Eliminació del suplement de Sants
També volen eliminar el suplement de 2,10 euros que es va crear pel trajecte des de l'Estació de Sants de Barcelona amb l'arribada de l'AVE el febrer del 2008, ja que molts passatgers no vénen de l'AVE, sinó dels trens de Rodalies. A més, també demanen traslladar la parada més a prop de la sortida de trens de Rodalies.
L'aplicació de torns "flexibilitzada" i ajornada fins a l'octubre
S'estan negociant noves mesures per regular els torns dels taxistes. A priori sembla que la proposta amb més suport seria establir una jornada d'un nombre màxim d'hores que els taxistes puguin fer al llarg de la jornada, sense establir horaris de matí i de tarda diferenciats, com s'havia proposat inicialment. Les jornades es regularien amb la instal·lació d'uns rellotges als taxis, com tenen a París, i no a través del taxímetre, com es proposava en una altra opció que seguia el model no gaire exitós dels taxis de Madrid i València.
La segona opció, que de moment també hi ha sobre la taula, és que es mantinguin dos torns fixos, un de matí i un de tarda, però que en comptes de ser rotatiu en períodes de quinze dies es permetria que cada propietari de llicència triés l'opció que preferís. En tots dos casos, quedarien exclosos col·lectius concrets com el Taxi Amic, els que fan el servei domiciliari de transport adaptat per a persones amb mobilitat reduïda o les famílies monoparentals, i les nits quedarien lliures de restriccions, com ara.
Actualment, Barcelona i l'àrea metropolitana compten amb una flota de 10.400 taxis que es redueix fins als 8.500 vehicles els dies laborables i en horari diürn. La mesura dels torns ha de permetre reduir aquests 8.500 vehicles diaris a uns 6.000 per adaptar el sector del taxi, que ha patit una caiguda de prop del 40% per culpa de la crisi.
Els taxis tindran tarifa única per als trajectes a l'aeroport del Prat a partir del 2013
L'Institut Metropolità del Taxi també aplicarà a l'octubre una jornada de torns "flexible" per treure uns 2.500 vehicles del carrer
ACN
Barcelona | Actualitzada el 25/05/2012 09:05
L'Institut Metropolità del Taxi (IMET) aplicarà a partir de l'any vinent una tarifa única per als trajectes a l'aeroport del Prat dels taxis de Barcelona i l'àrea metropolitana. Un preu únic que eliminà els suplements de maletes i que serà el mateix per a qualsevol punt del centre de la ciutat. Així ho ha assegurat en una entrevista Eduard Freixedes, president de l'IMET, el qual ha explicat també que l'entitat ja ha encarregat a la consultora catalana CENIT l'estudi per valorar el preu més adequat, que es podria establir a partir dels 15 euros.
Amb aquesta mesura des de l'IMET estan segurs que podran atreure nous clients i, alhora, combatre el "greu problema de credibilitat" que pateix el taxi en aquesta infraestructura i entre els turistes. Per Freixedes, posar en marxa un preu únic serà en primer lloc "positiu per al taxi", perquè recuperarà molts turistes i visitants que, alertats per les xarxes socials de preus abusius, declinen l'opció del taxi; però també serà positiu per la mateixa imatge de la ciutat com a destí turístic.
Un preu atractiu i similar a la carrera mitjana
Encara que de moment el preu no està fixat, ja s'està treballant en el càlcul. L'IMET ha encarregat al Centre d'Innovació del Transport Universitat Politècnica de Catalunya, el CENIT, un informe per valorar quin pot ser aquest preu, que probablement s'establirà a partir dels 15 euros respecte dels 20 actuals, que no inclou les maletes. El trajecte en l'Aerobús és de 5 euros per persona, tot inclòs.
L'IMET planeja desenvolupar una campanya de màrqueting a les instal·lacions aeroportuàries on s'informi els turistes i els clients que a partir de grups de més de 2 o 3 persones els sortirà més barat traslladar-se en taxi, la qual cosa fa pensar que el preu s'establirà a partir dels 15 euros.
Eliminació del suplement de Sants
També volen eliminar el suplement de 2,10 euros que es va crear pel trajecte des de l'Estació de Sants de Barcelona amb l'arribada de l'AVE el febrer del 2008, ja que molts passatgers no vénen de l'AVE, sinó dels trens de Rodalies. A més, també demanen traslladar la parada més a prop de la sortida de trens de Rodalies.
L'aplicació de torns "flexibilitzada" i ajornada fins a l'octubre
S'estan negociant noves mesures per regular els torns dels taxistes. A priori sembla que la proposta amb més suport seria establir una jornada d'un nombre màxim d'hores que els taxistes puguin fer al llarg de la jornada, sense establir horaris de matí i de tarda diferenciats, com s'havia proposat inicialment. Les jornades es regularien amb la instal·lació d'uns rellotges als taxis, com tenen a París, i no a través del taxímetre, com es proposava en una altra opció que seguia el model no gaire exitós dels taxis de Madrid i València.
La segona opció, que de moment també hi ha sobre la taula, és que es mantinguin dos torns fixos, un de matí i un de tarda, però que en comptes de ser rotatiu en períodes de quinze dies es permetria que cada propietari de llicència triés l'opció que preferís. En tots dos casos, quedarien exclosos col·lectius concrets com el Taxi Amic, els que fan el servei domiciliari de transport adaptat per a persones amb mobilitat reduïda o les famílies monoparentals, i les nits quedarien lliures de restriccions, com ara.
Actualment, Barcelona i l'àrea metropolitana compten amb una flota de 10.400 taxis que es redueix fins als 8.500 vehicles els dies laborables i en horari diürn. La mesura dels torns ha de permetre reduir aquests 8.500 vehicles diaris a uns 6.000 per adaptar el sector del taxi, que ha patit una caiguda de prop del 40% per culpa de la crisi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
Puntualitzacions:
-El preu de l'Aerobus és de 5,20 per trajecte, no cinc euros, s'ha apujat recentment sense esperar cap dictàmen de la Comissió de Preus.
-La línia 46 fa el mateix recorregut i es pot viatjar amb la T-10, per què no la promocionen? Sabeu que de cada bitllet venut a l'Aerobus l'EMT s'embutxaca més d'un euro?
-Primer oferien tarifa plana de 30 euros i ara la posen " a partir de 15 euros"...
-Els clients de Rodalies, Regional i Llarga Distància són un petit grapat comparat amb el nombre de clients de l'AVE, d'estatus social mitjà-alt. Si treuen el suplement és per la mateixa raó de sempre: donar pel sac al taxista i posar-se una medalla l'Administració.
Apa, ja he rajat prou per avui!
-El preu de l'Aerobus és de 5,20 per trajecte, no cinc euros, s'ha apujat recentment sense esperar cap dictàmen de la Comissió de Preus.
-La línia 46 fa el mateix recorregut i es pot viatjar amb la T-10, per què no la promocionen? Sabeu que de cada bitllet venut a l'Aerobus l'EMT s'embutxaca més d'un euro?
-Primer oferien tarifa plana de 30 euros i ara la posen " a partir de 15 euros"...
-Els clients de Rodalies, Regional i Llarga Distància són un petit grapat comparat amb el nombre de clients de l'AVE, d'estatus social mitjà-alt. Si treuen el suplement és per la mateixa raó de sempre: donar pel sac al taxista i posar-se una medalla l'Administració.
Apa, ja he rajat prou per avui!
Re: Tarifes de Taxi
Puntualització a la teva puntualització: el 46 acaba a la Plaça Espanya, mentre que l'Aerobús va fins a la Plaça Catalunya.taxista_xungo wrote:-La línia 46 fa el mateix recorregut i es pot viatjar amb la T-10, per què no la promocionen? Sabeu que de cada bitllet venut a l'Aerobus l'EMT s'embutxaca més d'un euro?
-
- N3
- Posts: 24
- Joined: Monday 17/11/2008 21:28
Re: Tarifes de Taxi
És clar que acaba a la Plaça Espanya! Si el perllonguessin a la Plaça Catalunya l'Aerobus perdria un munt d'euros! I si suprimissin l'Aerobus i el reemplacessin per dues línies de TMB amb autobusos articulats cada 5 minuts on fos vàlida la tarifa de l'ATM, es faria justícia amb els ciutadans - atenció PTP !- però l'EMT perdria una font d'ingressos molt bona.
Torno a repetir pels qui creieu que els únics que volen treure profit dels turistes desinformats són els taxistes: l'Aerobús paga a l'Administració prop més d'un euro per bitllet venut. Són les condicions de la concessió. Això implica que les alternatives seran ignorades, amagades i discriminades per la mateixa ATM.
Torno a repetir pels qui creieu que els únics que volen treure profit dels turistes desinformats són els taxistes: l'Aerobús paga a l'Administració prop més d'un euro per bitllet venut. Són les condicions de la concessió. Això implica que les alternatives seran ignorades, amagades i discriminades per la mateixa ATM.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tarifes de Taxi
Sobretot quan sortint per l'altra porta de l'estació i anant a la parada que hi ha davant l'hotel que hi ha a la ¿"Pl. Països Catalans"? t'estalvies aquest suplement. I si no hi ha cotxes a la parada, qualsevol que passa lliure t'agafa. I a més a més no et cal fer cua i no és il·legal perquè no és la zona de desencotxament.taxista_xungo wrote:-Els clients de Rodalies, Regional i Llarga Distància són un petit grapat comparat amb el nombre de clients de l'AVE, d'estatus social mitjà-alt. Si treuen el suplement és per la mateixa raó de sempre: donar pel sac al taxista i posar-se una medalla l'Administració.