Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
El meu pla sobre la línia R2 de Rodalies és el següent:
http://img843.imageshack.us/img843/8020 ... alies2.png
http://img843.imageshack.us/img843/8020 ... alies2.png
Last edited by canalcole on Monday 23/08/2010 23:42, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Per què?
I quina és la idea de fer serveis separats St. Vicenç-Vilanova i St. Celoni-Maçanet?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Jo faria vilanova-tarragona y st vicenç-girona en tot cas com a rodalies interprovincial.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Per què?
Per, en hores punta, portar de manera més ràpida a la gent que ve, per exemple, de Cunit, Calafell, Cubelles, Segur o St. Vicenç, per fer el transbord cap un tren de Vilanova.Guigui wrote:I quina és la idea de fer serveis separats St. Vicenç-Vilanova i St. Celoni-Maçanet?
Re: Per què?
Us adjunto uns quants mapes sobre la proposta que vaig fer de la L11 i L13, a veure que us sembla, no escric gaire perque abans m'he currat una bona parrafada i per tardar tant se m'ha borrat. (No sé perque em compro un Quad-Core amb mil p***** si segueix anant malament pero bueno..)
L13 Opció 1:
http://img704.imageshack.us/i/proposta.png/
L13 Opció 2:
http://img178.imageshack.us/i/propostacopia.png/
L11:
http://img823.imageshack.us/i/l11a.png/
L13 Opció 1:
http://img704.imageshack.us/i/proposta.png/
L13 Opció 2:
http://img178.imageshack.us/i/propostacopia.png/
L11:
http://img823.imageshack.us/i/l11a.png/
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
A arrel d'un fil on un company ha dit de fer una nova entrada a Barcelona per la línia del Vallès pel Clínic, jo he fe un plànol molt més extès on proposo l'entrada de la línia Llobregat - Anoia per la Diagonal, fent parada només a Sant Boi (desenllaç), Cornellà Centre, Pont d'Esplugues, Maria Cristina, Macià, Clínic, Catalunya i Glòries. La del Vallès faria Sarrià, Macià, Clínic, Catalunya i Glòries. El tram Macià-Catalunya-Glòries seria en via de doble ample. L'L8 faria el recorregut actual ampliant a Macià, Provença, Verdaguer, Monumental i Glòries. L'L6 faria el recorregut actual afegint Reina Elisenda, Pont d'Esplugues (amb parades a Pedralbes), Can Boixeres, Just Oliveres i Av. Carrilet, (per fer una línia orbital en un futur), i l'L7 no patiria cap canvi. No es perdrien les vies que acaben a Plaça Catalunya, s'aprofitaria el perllongament que aviat es farà per fer passar les línies ràpides en el seu traçat des del Clínic fins a Glòries. Cinc túnels nous que agilitzarien el trànsit de persones a la ciutat comtal des de les Rodalies, i l'amortització dels quals no veig en dubte, ni a nivell econòmic, ni social.
Feu clic per ampliar el plànol.
Feu clic per ampliar el plànol.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Es una bona ideia. Tot i que al planol li falta poder alguna flecha i un text que indiqui quines passen per el tram actual de la L8-FGC Anoia i quins per la Diagonal més que res per tenir més clar el planol. Es simplement de cara a esclarir.
Tot i que jo posaria la S8 que vagi per pont d'esplugues - Diagonal - Clinic (més que res per "equilibrar" frequencies), bueno més que res buscar la forma de que no hi hagi desequilibri entre Sant Boi - Espanya amb els que desde Sant Boi connectant Cornellà Centre-Maria Cristina... I per Via Augusta només faría passar L6-L7, la resta que son serveis interurbans els faría anar pel clinic. Basicament perquè crec que els serveis aquests crec que han de fer el minim de parades per Barcelona. A Sarrià ja conflueixen tots els serveis per lo que es pot fer transbord i fer millors frequencies de L6 que permetin ser un metro per si sol. En tot cas, una bona pensada.
Tot i que jo posaria la S8 que vagi per pont d'esplugues - Diagonal - Clinic (més que res per "equilibrar" frequencies), bueno més que res buscar la forma de que no hi hagi desequilibri entre Sant Boi - Espanya amb els que desde Sant Boi connectant Cornellà Centre-Maria Cristina... I per Via Augusta només faría passar L6-L7, la resta que son serveis interurbans els faría anar pel clinic. Basicament perquè crec que els serveis aquests crec que han de fer el minim de parades per Barcelona. A Sarrià ja conflueixen tots els serveis per lo que es pot fer transbord i fer millors frequencies de L6 que permetin ser un metro per si sol. En tot cas, una bona pensada.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Fred, pels colors que ha utilitzat, entenc que tots els serveis de rodalies o suburbans passarien pel Clínic. Tot i que possibilitats com les que tu dius si contessim amb aquesta infraestructura serien possibles.
Per altra banda el desequilibri que dius és pot solucionar augmentant freqüències del metro, o com que no és mostra la S33, fent semidirectes pel S33 però compartint infra amb la L8.
Per altra banda el desequilibri que dius és pot solucionar augmentant freqüències del metro, o com que no és mostra la S33, fent semidirectes pel S33 però compartint infra amb la L8.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Vilarrubla wrote:Fred, pels colors que ha utilitzat, entenc que tots els serveis de rodalies o suburbans passarien pel Clínic. Tot i que possibilitats com les que tu dius si contessim amb aquesta infraestructura serien possibles.
Per altra banda el desequilibri que dius és pot solucionar augmentant freqüències del metro, o com que no és mostra la S33, fent semidirectes pel S33 però compartint infra amb la L8.
Efectivament, tots pel clínic. L8 seria independent excepte en el tram Molí Nou - Sant Boi. Jo proposava que l'S8 compartís amb L8, però, com tu dius, Fredebcnteatre, les possibilitats són infinites, i l'entrada d'aquesta línia a Barcelona dependria d'un estudi de mercat. L6 i L7 serien totalment independents, afegint els S5 /S55, però el mateix, el recorregut d'aquests serveis també precisa d'un estudi de mercat. Òbviament, s'hauran de millorar les freqüències de les línies metropolitanes, per cobrir els trens que deixarien de passar quan els serveis de rodalies i suburbans deixin de passar. Aquell que faci un recorregut directe al ramal del metro, només haurà de fer un transbord directe amb les freqüències que ofereix el metropolità, ja sigui a Sant Boi, Pont d'Esplugues, Sarrià, Macià o Plaça Catalunya. La línia, a Glòries, queda oberta a un perllongament per la Gran Via, la Sagrera o la Diagonal.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola!
Ja fa temps que segueixo el fòrum i us vull donar l'enhorabona a tots els qui el feu anar
Aquest és el meu primer missatge. Proposo un tren-tram entre Cornellà i El Prat, així seria més fàcil que els habitants de les dues ciutats poguessin utilitzar tots els mitjans de transport que hi ha (rodalia, metro, aeroport, futura estació d'alta velocitat...) i donant servei a l'estadi de l'Espanyol.
PD: he posat la línia en groc perquè es vegi millor
Ja fa temps que segueixo el fòrum i us vull donar l'enhorabona a tots els qui el feu anar
Aquest és el meu primer missatge. Proposo un tren-tram entre Cornellà i El Prat, així seria més fàcil que els habitants de les dues ciutats poguessin utilitzar tots els mitjans de transport que hi ha (rodalia, metro, aeroport, futura estació d'alta velocitat...) i donant servei a l'estadi de l'Espanyol.
PD: he posat la línia en groc perquè es vegi millor
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Estic totalment d'acord amb el Sergio. Els ciutadans de Sta. Coloma, Badalona, etc. em mereixen tot el respecte, però tenir un bon transport ferroviari a la zona del Baix Llobregat és important per tots. A més a més del port i l'aeroport (T1 sense tren ni metro, se'ns hauria de caure la cara de vergonya) també hi ha la Zona Franca, el polígon industrial més gran de Catalunya. Jo hi he treballat 11 anys i us asseguro que per anar-hi amb autobús s'ha de tenir molta paciència i ser un fanàtic del transport públic. en el projecte L9/L10 haurien de tenir preferència els ramals de l'aeroport / port / Zona Franca / fira.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola,
Es que el tramo más importante de la L9/L10 tendría que haber sido desde el inicio el del intercambiador de Zona Universitaria hacia el Llobregat (Aeropuerto y ZAL), pasando por el intercambiador de Torrassa (RENFE) y los de Amadeu Torner e Ildefons Cerdà (FGC).
Ese es el tramo estratégico más importante. Por todo: logística, economía, industrial, mercancías, trabajo, empleo, transporte multimodal, desarrollo económico de Barcelona, Cataluña, polígonos industriales, automoción... y así empresas que ahora están en crisis lo tendrían más fácil y empresas que amenazan con irse puede que se replanteasen su situación interna. Pero si se prefieren 4 votos más en Santa Coloma o Badalona, nada, nada, no hay problema, cuando ese votante del Besós pierda su trabajo en los polígonos de Llobregat y Cataluña y Barcelona no obtenga el desarrollo económico esperado o deaseado y empiecen a cerrar empresas, ese votante del Besós veremos lo que tarda en perder su empleo y por tanto en repensarse su voto.
Saludos,
Sergio
Es que el tramo más importante de la L9/L10 tendría que haber sido desde el inicio el del intercambiador de Zona Universitaria hacia el Llobregat (Aeropuerto y ZAL), pasando por el intercambiador de Torrassa (RENFE) y los de Amadeu Torner e Ildefons Cerdà (FGC).
Ese es el tramo estratégico más importante. Por todo: logística, economía, industrial, mercancías, trabajo, empleo, transporte multimodal, desarrollo económico de Barcelona, Cataluña, polígonos industriales, automoción... y así empresas que ahora están en crisis lo tendrían más fácil y empresas que amenazan con irse puede que se replanteasen su situación interna. Pero si se prefieren 4 votos más en Santa Coloma o Badalona, nada, nada, no hay problema, cuando ese votante del Besós pierda su trabajo en los polígonos de Llobregat y Cataluña y Barcelona no obtenga el desarrollo económico esperado o deaseado y empiecen a cerrar empresas, ese votante del Besós veremos lo que tarda en perder su empleo y por tanto en repensarse su voto.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Proposta de reorganització de la línia i impuls dels trens directes amb avançaments a L'Hospitalet, Sant Boi (descendent), al tram entre Santa Coloma i Sant Vicenç, a Quatre Camins, i a Martorell Central.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Recondueixo el tema - i perdó per treure el tema dels plànols desactualitzats on no calia - enviant-vos aquest link, és d'unes propostes sobre Plaça Catalunya, jo ho veig bé, encara que el tema de les parades de la L3 tindria que ser diferent però la base està molt bé:
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 408&page=4
Salutacions
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 408&page=4
Salutacions
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Aviam que us semblen les propostes que he ficat a la meva web: http://www.alephbcn.com/zona1/.
Acabo de pujar una de rodalies de Catalunya i hi ha la proposta més recent que faig de metro de Barcelona.
Segurament hi han errades que vosaltres els experts de aquest foro podreu contraproposar.
Acabo de pujar una de rodalies de Catalunya i hi ha la proposta més recent que faig de metro de Barcelona.
Segurament hi han errades que vosaltres els experts de aquest foro podreu contraproposar.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola!!! Sóc nou per aquí pel fòrum (no tinc molta experiència en aquestes coses tampoc no se si ho notareu ) Bé, per presentar-me aquí us deixo la meva proposta, bastant descabellada tot s'ha de dir , de metro per a Barcelona... Sempre he pensat que al xarxa de metro estava massa limitada a la ciutat, i encara que les actuacions fuures preveuen arribar als extrarradis, jo ho he portat a la máxima potència... He inclós tambè certes línies d'FGC com si fossin de la xarxa de metro, aviam que us sembla!!!
http://pdfcast.org/pdf/proposta-de-metro-barcelona
http://pdfcast.org/pdf/proposta-de-metro-barcelona
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Sembla una proposta interessant i molt i molt ambiciosa, però cal ser ambiciosos per a tenier una bona xarxa de transport en algún moment de la nostra existencia i es el problema dels nostres politics, que tenen poca ambició respecte al transport public. Felicitats per a la teva ambició, aviam si alguna de les teves aportacions del mapa metril interurbà s'aprofiten, tot i que costa una mica ubicarse, però s'ha de mirar amb més deteniment.
L4 circular (con L11 absorbida)
Después de darle muchas vueltas en la cabeza a como rematar la L4, se me ha ocurrido hacerla circular uniendola también con la L11. Explicado así suena extraño, pero aquí os dejo el plano de lo que sería una L4 circular (mas bien, con forma de lazo). Debajo de la imagen explico como conseguir esta nueva L4.
Funcionamiento de la línea
Todos los trenes comienzan y acaban recorrido en la estación cabecera Can Cuiàs - Ciutat Meridiana, una vez saliendo de Maragall hay una bifurcación hacia ambos recorridos (al ya existente se le puede nombrar "sentit Barcelona Centre", y al nuevo "sentit Sagrera - Besòs"). Los trenes recorrerían su respectiva ruta formando un bucle que los retornaría a Can Cuiàs - Ciutat Meridiana. La alternancia de trenes sería como en la L9 - L10: el primero en un sentido, y el segundo en el otro.
Los indicadores de próximo tren deberían ser así:
*Tan solo es necesario indicar el sentido del tren en las estaciones del tramo común en dirección Barcelona.
Y los carteles que indican el sentido de los andenes deberían ser así (ejemplo: estamos en Urquinaona y queremos ir a La Pau):
Remodelado de estaciones y absorción de la L11
-La estación de Maragall debería pasar a tener un único andén central para facilitar el transbordo entre los sentidos (por ejemplo: vienes desde Sagrera y quieres ir hasta Joanic, bajando en Maragall solo tendrías que esperar a que llegase el tren en sentido Barcelona centre).
-Prolongar los andenes de Can Cuiàs en sentido Barcelona para dar cabida a trenes de 5 coches. Utilizar la infraestructura de Ciutat Meridiana para conectarla a Can Cuiàs mediante un amplio pasillo con tapices rodantes, creandose así la estación Can Cuiàs - Ciutat Meridiana.
-Prolongar los andenes de Torre Baró Vallbona en sentido Barcelona para dar cabida a trenes de 5 coches.
-Casa de l'Aigua bien puede quedar clausurada, o bien puede ser utilizada su infraestructura para conectarla a Trinitat Nova mediante pasillo con tapices rodantes, creandose así un nuevo acceso para el intercambiador L3 - L4.
La bifurcación a la salida de Maragall
La bifurcación se ubicaría a la salida de Maragall en dirección La Pau, y sería del estilo a como era la antigua bifurcación de Correos en el Gran Metro. Las vias centrales van a Guinardó, y las laterales a Sagrera. El desvío que va de Maragall a Sagrera tendría que atravesar las vías centrales a distinto nivel. Aquí dejo un esquema muy simple de la configuración de la bifurcación.
Así a grandes rasgos es como le encuentro una solución al trazado de la L4. Ya me direis que os parece la idea. Saludos.
Funcionamiento de la línea
Todos los trenes comienzan y acaban recorrido en la estación cabecera Can Cuiàs - Ciutat Meridiana, una vez saliendo de Maragall hay una bifurcación hacia ambos recorridos (al ya existente se le puede nombrar "sentit Barcelona Centre", y al nuevo "sentit Sagrera - Besòs"). Los trenes recorrerían su respectiva ruta formando un bucle que los retornaría a Can Cuiàs - Ciutat Meridiana. La alternancia de trenes sería como en la L9 - L10: el primero en un sentido, y el segundo en el otro.
Los indicadores de próximo tren deberían ser así:
*Tan solo es necesario indicar el sentido del tren en las estaciones del tramo común en dirección Barcelona.
Y los carteles que indican el sentido de los andenes deberían ser así (ejemplo: estamos en Urquinaona y queremos ir a La Pau):
Remodelado de estaciones y absorción de la L11
-La estación de Maragall debería pasar a tener un único andén central para facilitar el transbordo entre los sentidos (por ejemplo: vienes desde Sagrera y quieres ir hasta Joanic, bajando en Maragall solo tendrías que esperar a que llegase el tren en sentido Barcelona centre).
-Prolongar los andenes de Can Cuiàs en sentido Barcelona para dar cabida a trenes de 5 coches. Utilizar la infraestructura de Ciutat Meridiana para conectarla a Can Cuiàs mediante un amplio pasillo con tapices rodantes, creandose así la estación Can Cuiàs - Ciutat Meridiana.
-Prolongar los andenes de Torre Baró Vallbona en sentido Barcelona para dar cabida a trenes de 5 coches.
-Casa de l'Aigua bien puede quedar clausurada, o bien puede ser utilizada su infraestructura para conectarla a Trinitat Nova mediante pasillo con tapices rodantes, creandose así un nuevo acceso para el intercambiador L3 - L4.
La bifurcación a la salida de Maragall
La bifurcación se ubicaría a la salida de Maragall en dirección La Pau, y sería del estilo a como era la antigua bifurcación de Correos en el Gran Metro. Las vias centrales van a Guinardó, y las laterales a Sagrera. El desvío que va de Maragall a Sagrera tendría que atravesar las vías centrales a distinto nivel. Aquí dejo un esquema muy simple de la configuración de la bifurcación.
Así a grandes rasgos es como le encuentro una solución al trazado de la L4. Ya me direis que os parece la idea. Saludos.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Jo he fet una proposta perquè després d'ampliar la L3 fins a trinitat vella, s'ampliés cap a Bon Pastor amb 2 parades noves: La Maquinista i Bon Pastor
http://autobuses-bcn.blogspot.com/2011/ ... astor.html
http://autobuses-bcn.blogspot.com/2011/ ... astor.html
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
He passat a Wordpress el bloc de propostes de Transport Públic.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com/
A veure que us sembla
Estic començant copiant tot el de l'anterior, cada dia 1 post, però el de demà serà un inèdit, será sobre la línia 185.
Salut!!
http://propostesdemobilitat.wordpress.com/
A veure que us sembla
Estic començant copiant tot el de l'anterior, cada dia 1 post, però el de demà serà un inèdit, será sobre la línia 185.
Salut!!
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.