Ferrocarril al Regne Unit

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Ferrocarril al Regne Unit

Post by victorcasta »

Intentava ficar aquesta notícia en algun tema que tractés, en general, els temes ferroviaris del Regne Unit i, al no trobar-ne, enceto aquest.
El Periódico de Catalunya wrote:
L'abonament anual de tren anglès val 6.000 euros

Que el transport públic al Regne Unit és car ho sabia més o menys tothom, però que l'operadora ferroviària que uneix Londres amb el sud-est del país cobri la barbaritat de 6.000 euros per un abonament anual, no tant. The Telegraph es va fer ressò ahir que els tiquets entre aquest extrem de l'illa i la capital han superat per primer cop les 5.000 lliures per cobrir un trajecte d'uns cent quilòmetres. Un recorregut similar a Catalunya, el que uneix Barcelona i Girona, costa tres cops menys.

Se'ls denomina commuters. Són ciutadans que viatgen cada dia per anar a treballar. La majoria ho fan en tren perquè viuen allunyats de la gran urbs. De fet, quan va començar el conflicte entre Renfe i els usuaris de Girona per l'augment dels preus dels bitllets, es va parlar d'ells com els commuters catalans. Probablement hi ha un nombre igual de passatgers que fan aquest recorregut des de Tarragona diàriament, però com que no han protestat tan visiblement com els del nord, són uns desconeguts tant per a l'opinió pública com per a l'operadora.

¿Què dirien aquests passatgers si se'ls cobressin 32 euros per trajecte? Actualment, un abonament mensual entre Girona i Barcelona costa 155 euros, que representa una mica més de cinc euros al dia, i per aquest import es poden fer els viatges que es vulgui dins del mes natural. A Catalunya no existeixen els abonaments anuals d'Anglaterra, que han estat notícia aquests dies perquè costaran 5.192 lliures (una mica més de 6.000 euros) als usuaris, per exemple, del trajecte entre Londres i Hastings, Rye o Tonbridge, localitats situades a la línia Southeastern. A més a més, aquests commuters triguen entre una hora i mitja i dues hores a salvar 90 quilòmetres de distància. Entre la capital catalana i la gironina es triga una hora i vint minuts.

INCREMENT DEL 5,8% / El rotatiu anglès explica que els preus els decideix el Govern i que en altres línies ferroviàries s'hi ha aplicat una pujada del 5,8% mentre que a Catalunya aquest increment ha estat del 3,1% en els serveis regionals, que serien els equivalents. Tot i això, a les línies que uneixen Londres amb el sud el percentatge ha estat superior. The Telegraph estableix una comparació amb altres països europeus com França, Alemanya o Suïssa (el més car de tots) i conclou que en cap cas s'arriba a un import de 6.000 euros a l'any per un abonament per a viatges de 100 quilòmetres.

Els 155 euros per abonament mensual de Renfe suposen un cost anual de 1.860 euros. A més a més, des del juliol Renfe aplica un sistema de devolució del total de l'import del bitllet si el tren arriba 20 minuts tard. A la Southeastern l'últim mes no han funcionat el 30% dels serveis. I sense devolució.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Ferrocarril al Regne Unit

Post by 470 »

Yo he leido el articulo esta mañana, en fin consecuencia supongo de su proceso privatizador, aunque eso no es nada comparado lo que les va a costar una LAV que tienen programada y el precio del billete.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”