Seguiment del traspàs de regionals

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Millorarà el servei de Regionals aquest traspàs?

Si, segurament la informació, com passa a Rodalies
12
24%
Si, però poca cosa
14
28%
No es notarà res
5
10%
No, serà el mateix bluf que el traspàs de Rodalies
15
30%
Encara enpitjorarà!!!
4
8%
 
Total votes: 50

victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Traspàs de regionals

Post by victorcasta »

És l'explicació que van donar des del PTOP, tot i que jo penso que era una bona oportunitat de fer-se amb aquests serveis, sempre i quan des del Ministeri de Foment hi hagués disposició al traspàs.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Traspàs de regionals

Post by metring »

http://www.lamalla.cat/politica/article?id=431882

La Generalitat assumeix el traspàs dels trens regionals

Decidirà sobre les freqüències de pas, les tarifes i els horaris i donarà servei a uns 11 milions d'usuaris el 2011

EFE / LAMALLA.CAT

Amb l'entrada d'any, la Generalitat assumeix les competències dels trens regionals que comencen i acaben el seu recorregut a Catalunya, un any després d'assumir les Rodalies. El Govern català organitzarà tot el trànsit ferroviari a excepció dels trens d'alta velocitat i els de llarg recorregut i decidirà sobre les freqüències de pas, les tarifes i els horaris. Per contra, l'Estat es reserva totes les competències que fan referència a la infraestructura, tal com van acordar al mes d'octubre el llavors president de la Generalitat, José Montilla, i el ministre de Foment, José Blanco, d'acord amb l'article 169 de l'Estatut. L'Estat s'ha compromès a assumir la totalitat del dèficit del servei de regionals, que per al 2011 s'estima en 14,8 milions d'euros. El servei de trens regionals donarà servei a uns 11 milions d'usuaris durant el 2011 en els 735 trajectes setmanals que actualment es fan. Des del dia 30 de desembre, Rodalies de Catalunya ja incorpora al seu web tota la informació sobre els serveis de trens regionals.

El nou conseller, Lluís Recoder, rep el traspàs de Política Territorial de mans del fins llavors titular Joaquim Nadal

La Generalitat passa a planificar i a gestionar el servei ferroviari de regionals, decidirà les tarifes, bonificacions, sistemes tarifaris integrats i aprovarà els contractes de transport, gestionarà la contractació de les empreses operadores i podrà fixar els serveis mínims en cas de conflicte col·lectiu en qualsevol empresa de transport ferroviari.

Un dels últims acords del Govern català presidit per Montilla va ser l'aprovació de la modificació del conveni de gestió del servei ferroviari de Regionals de Rodalies per incorporar també els serveis de trens Regionals a partir d'aquest 1 de gener i ampliar el conveni vigent amb Renfe Operadora fins al 31 de desembre de 2011.

A partir d'aquest dissabte, els serveis de Rodalies i Regionals fusionaran la seva direcció i aquests últims també passaran a ser considerats com a servei públic, cosa que permetrà a l'administració catalana obtenir subvencions en el marc del futur contracte programa. L'objectiu de la modificació és establir i concretar la direcció i gestió dels serveis ferroviaris de transport de viatgers tant de Rodalies com de Regionals que la Generalitat assumeix en l'exercici de les seves competències com a nova autoritat ferroviària.

La Generalitat té assignades totes les franges horàries vinculades a la prestació dels serveis ferroviaris regionals i el Govern català col·laborarà amb Adif en la programació de freqüències i horaris i en l'organització de les línies.

Recoder diu que és un "gran repte"
El nou conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, deia aquesta setmana després de prendre possessió en el càrrec que el traspàs de Regionals és "un gran repte", com ja ho va ser també el de Rodalies, i que ha de servir per "aproximar" el nivell de qualitat de Rodalies i Regionals als estàndards de qualitat dels Ferrocarrils de la Generalitat, però advertia que per això fan falta "recursos".

El president de la Generalitat, Artur Mas, va anunciar durant la campanya electoral que renegociaria el traspàs de Regionals perquè "és una patata calenta" perquè no inclou eines per millorar el servei i va criticar que no inclogui la transferència dels "trens, vies i estacions".
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Traspàs de regionals

Post by metring »

Jo penso una cosa, i és que els serveis de Regionals i de Rodalies s'han de diferenciar, fins que el sistema tarifari no s'uniformi, és a dir, no es faci una ATM general per a tota Catalunya.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Traspàs de regionals

Post by metring »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 52102.html

L'Avant haurà d'esperar el 2012, almenys
02/01/11 02:00 - TARRAGONA - Ò.P.J

La gestió dels trens regionals d'alta velocitat –els Avant, que fan servir la línia del TAV– també serà traspassada a la Generalitat, tot i que els acords amb l'Estat preveuen que no sigui així fins que arribin a les quatre capitals catalanes, és a dir, entri en servei el darrer tram (encara en construcció) entre Barcelona i Girona, fet que no es preveu que passi, anant bé, fins a finals del 2012. El pla de transports de viatgers de Catalunya, en tot cas, ja en fa també previsions, i fixa l'establiment de serveis directes o semidirectes entre els principals nuclis del territori a una velocitat de fins a 220 km/h, fet que reduirà a la meitat el trajecte actual en regional convencional, i amb una freqüència d'un tren en hora punta com a mínim. Des de l'estació del Camp, així, es preveuen 32 trens diaris a Barcelona que faran el viatge en 40 minuts, i 12 trens més que arribaran en 30 a Lleida. En el futur el PTVC encara va més enllà, i fixa la creació de fins a cinc línies de regionals d'altes prestacions, que també inclourien les estacions de Vilafranca del Penedès, Figueres i, quan estigui en servei, el corredor mediterrani per a passatgers en ample europeu, la de l'Aldea. Des d'aquesta estació central de l'Ebre fins a les de Tarragona i/o el Camp es preveuen cinc Avant diaris, que trigarien 20 minuts.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Absurd dels absurds

Post by Guigui »

Fer acabar vint relacions a Camp és enterrar diners.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
TBF
N5
N5
Posts: 94
Joined: Tuesday 23/09/2008 11:58
Contact:

Re: Traspàs de regionals

Post by TBF »

josep_serre wrote:Com ja he dit en alguna altra ocasió sóc partidari de la denominació Trens de Catalunya.
Mako448 wrote:Aixó d'integrar Regionals dins de "Rodalies de Catalunya"el que farà serà provocar confusions.
És una genial idea, però "Trens de Catalunya" no m'acaba de convèncer, potser "Ferrocarrils de Catalunya" seria més bonic ;)
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Traspàs de regionals

Post by liniadelRipollés »

"TrensCats de Catalunya"
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Absurd dels absurds

Post by josep_serre »

Malgrat que això és el que pugui semblar les coses no són ben bé així.

Ara mateix els AVANT són força utilitzats per anar a Barcelona, els dos primers del matí bàsicament, alguns dies fins a 100 persones en el primer tren del matí.

Qui utilitza aquests trens? doncs la gent de les poblacions de l'entorn de l'estació, Perafort, La Secuita, El Morell, La Pobla de Mafumet, Constantí, etc, no són pobles gaire grans però clar cadascun va sumant, i la no tan propera Valls, des de Tarragona ja no tant doncs l'estació a la ciutat té molts trens amb destinació Barcelona però des de Reus ja no n'hi ha tants i el temps de viatge del tren supera en molt el dels AVANT i l'estació si es disposa de cotxe és a 15 minuts, en alguns llocs de la ciutat més accessible que l'estació convencional, una cosa semblant passa des de La Pineda, Vila-Seca, Salou o Cambrils.

Ara bé si no és més gent que fa servir això és perquè, l'aparcament de l'estació de Camp de Tarragona és de pagament, no molt car però de pagament i el públic de l'AVANT no té possibilitat de franquícia, la majoria dels viatgers de l'AVANT aparquen els cotxes al marge de la carretera que accedeix a l'estació, són pocs trens al dia, i no hi ha una bona comunicació amb transport públic, bé amb Tarragona sí tot i que pràcticament només amb el centre de la ciutat i amb Valls també, millorable això sí.

Els AVANT en la relació Camp de Tarragona Barcelona poc a poc van agafant públic amb les limitacions que ja he esmentat.
Guigui wrote:Fer acabar vint relacions a Camp és enterrar diners.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Absurd dels absurds

Post by liniadelRipollés »

A veure quan tindrem una denominació correcta de l'estació "La Secuita-Perafort", correspondència amb rodalies Reus.
josep_serre wrote:Malgrat que això és el que pugui semblar les coses no són ben bé així.

Ara mateix els AVANT són força utilitzats per anar a Barcelona, els dos primers del matí bàsicament, alguns dies fins a 100 persones en el primer tren del matí.

Qui utilitza aquests trens? doncs la gent de les poblacions de l'entorn de l'estació, Perafort, La Secuita, El Morell, La Pobla de Mafumet, Constantí, etc, no són pobles gaire grans però clar cadascun va sumant, i la no tan propera Valls, des de Tarragona ja no tant doncs l'estació a la ciutat té molts trens amb destinació Barcelona però des de Reus ja no n'hi ha tants i el temps de viatge del tren supera en molt el dels AVANT i l'estació si es disposa de cotxe és a 15 minuts, en alguns llocs de la ciutat més accessible que l'estació convencional, una cosa semblant passa des de La Pineda, Vila-Seca, Salou o Cambrils.

Ara bé si no és més gent que fa servir això és perquè, l'aparcament de l'estació de Camp de Tarragona és de pagament, no molt car però de pagament i el públic de l'AVANT no té possibilitat de franquícia, la majoria dels viatgers de l'AVANT aparquen els cotxes al marge de la carretera que accedeix a l'estació, són pocs trens al dia, i no hi ha una bona comunicació amb transport públic, bé amb Tarragona sí tot i que pràcticament només amb el centre de la ciutat i amb Valls també, millorable això sí.

Els AVANT en la relació Camp de Tarragona Barcelona poc a poc van agafant públic amb les limitacions que ja he esmentat.
Guigui wrote:Fer acabar vint relacions a Camp és enterrar diners.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
pandev92
N2
N2
Posts: 10
Joined: Sunday 21/11/2010 18:51

Re: Traspàs de regionals

Post by pandev92 »

se sap algo? hi hauran canvis en els horaris dels regionals? que canviará per al usuaris? o tot seguirá igual?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Traspàs de regionals

Post by victorcasta »

Els primers canvis a Rodalies no es van començar a veure fins al març-abril. Tinguem paciència.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Traspàs de regionals

Post by Sagrerenc »

pandev92 wrote:se sap algo? hi hauran canvis en els horaris dels regionals? que canviará per al usuaris? o tot seguirá igual?
El traspàs és una oportunitat excel·lent per implantar l'horari cadenciat integrat a tot Catalunya, igual que existeix a altres països europeus. És a dir, freqüències de pas horàries a totes les línies (semihoràries en les línies més freqüentades i bihoràries en les línies de menor trànsit) i que la xarxa d'autobusos interurbans i intercomarcals s'adapti a aquesta malla. D'aquesta manera, es podria optimitzar un trajecte del tipus Banyoles-Granollers, que es podria fer cada hora amb un transbord ràpid a Girona, o Sabadell-Berga, amb un transbord ràpid a Manresa. Això no seria d'un dia per l'altre, però caldria dissenyar el pla i anar implantant-lo en diferents fases.
User avatar
Rafa Monty
N6
N6
Posts: 167
Joined: Sunday 12/08/2007 21:01
Location: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Re: Traspàs de regionals

Post by Rafa Monty »

Avui a Rodalies de Catalunya m'he trobat amb aixó:

NOMENCLATURA ACTUAL:

R1 Molins de Rei - Maçanet Massanes
R2 Castelldefels - Granollers
R2S Sant Vicenç - EdF
R2N Aeroport - Maçanet Massanes
R3 L'Hospitalet - Vic / Puigcerdá.
R4 Manresa - Sant Vicenç
R7 L'Hospitalet - Martorell

i... ZAS!

R11 PORTBOU - BARCELONA SANTS
R12 LLEIDA PIRINEUS - L'HOSPITALET
R13 LLEIDA PIRINEUS - EDF (VIA RODA DE BARÁ)
R14 LLEIDA PIRINEUS - EDF (VIA REUS)
R15 EDF - RIBAROJA D' EBRE
R16 EDF - TORTOSA

La Pregunta es... Fer Passar Línies de Regionals per Probables Línies de Rodalies? I Per qué no hi han Llavors R8 R9 i R10?
Attachments
RENFE.png
(22.43 KiB) Downloaded 421 times
PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Traspàs de regionals

Post by oriolp13 »

R8, 9 i 10 suposo que es guarden per si es volen crear futures línies de Rodalies, disposar de números suficients, i no fer una barreja.
Salutacions,

Oriol
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Traspàs de regionals

Post by Sagrerenc »

oriolp13 wrote:R8, 9 i 10 suposo que es guarden per si es volen crear futures línies de Rodalies, disposar de números suficients, i no fer una barreja.
El 8 i el 9 suposo que els reserven per a la línia Martorell-Granollers pel Vallès i per a la futura línia orbital.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Lleugera diferenciació en la nomenclatura

Post by Guigui »

Suposo que comencen per desenes la numeració de les línies regionals, deixant en simples unitats les del nucli de rodalia de Barcelona.

Si mai arriben a fer altres nuclis de rodalia a Catalunya, és possible que la nomenclatura sigui R2x, R3x, etc. segons el nucli.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Traspàs de regionals

Post by Vilarrubla »

I no se si per casualitat o que, però diria que dels MD de Renfe no hi ha entre R11 i R19, però al ja no ser de la marca MD de Renfe potser és casualitat.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Traspàs de regionals

Post by Sagrerenc »

Vilarrubla wrote:I no se si per casualitat o que, però diria que dels MD de Renfe no hi ha entre R11 i R19, però al ja no ser de la marca MD de Renfe potser és casualitat.
L'R11 era l'antiga línia Madrid-Aranjuez-Algodor-Toledo, actualment substituïda per l'Avant Directe Madrid-Toledo.
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Traspàs de regionals

Post by Pe Jorba »

Sembla que estigueu pensant en la imminència a posar en marxa alguna d'aquestes línies... Ben mirat (i sense que calgui mirar-s'hi massa) no crec que hagués de costar gaire (si els "nostres" gestors s'ho proposessin) de prolongar fins a Mollet o Granollers el que ara és la R7. Però, en aquest cas, el més lògic fóra que se seguís denominant R7 tot el recorregut de Martorell fins a Mollet (i Granollers).
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Traspàs de regionals

Post by Pe Jorba »

Responc al penúltim post de Sagrerenc, evidentment.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”