Plànols ferroviaris de Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? I quins són els creuaments que estan malament?
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Gràcies per endavant, salut!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? I quins són els creuaments que estan malament?
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Gràcies per endavant, salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
el cul de sac de l'antic apartador de l'estació de Lesseps encara conserva la via i la part de via 2 abans d'arribar a via general també, per la qual cosa no haurien d'aparèixer amb línies discontinues.
les vies que apareixen al costat de l'estació del Carmel no es van posar mai, només està fet el forat d'accés i res mes, sense vies ni desviaments.
la via 3 de les cotxeres de Can Boixeres estava entre la via 5 i la via 1. Va desaparèixer fa uns anys degut a l'ampliació de la cambra de comunicacions de darrere de l'estació i per encabir instal.lacions del túnel de rentat de trens. Al costat de via 2 només hi havia la via 4. Ho pots veure tu mateix
les vies que apareixen al costat de l'estació del Carmel no es van posar mai, només està fet el forat d'accés i res mes, sense vies ni desviaments.
la via 3 de les cotxeres de Can Boixeres estava entre la via 5 i la via 1. Va desaparèixer fa uns anys degut a l'ampliació de la cambra de comunicacions de darrere de l'estació i per encabir instal.lacions del túnel de rentat de trens. Al costat de via 2 només hi havia la via 4. Ho pots veure tu mateix
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Doncs no sabria dir-te amb seguretat com és, però tal com l'has possat no té gaire sentit ja que si no hi canvi d'agulles a la cua no serveix de res. A més éssent tan curta com l'has dibuixat, no hi cabrien pas els trens, ja que és força més curta que l'andana i a l'andana els trens ja hi entren justos.pcongre wrote:Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? [...]
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Crec que la cua és igual a la de Vall d'Hebrón, però ja et dic que no sé pas segur si és així.
Respecte als encreuaments de línies, els que he vist que estaven malament són alguns de entre el Metro i Renfe, però ja he vist que ho deus haber fet a propósit.
La comunicació entre l'L1 i Renfe de Pl. Catalunya, és a les dues vies, no només a la de direcció Hospital de Bellvitge, el que passa és que no sé si l'altre està en condicions de funcionar.
A veure si algú em pot corroborar
Salut!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Jo diria que la via direcció Fondo de la L1 no està conectada amb la de renfe, o això em sembla recordar (en aquesta foto sembla veure's que no hi ha l'enllaç que dic: http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 709116.jpg)Javi M wrote:Doncs no sabria dir-te amb seguretat com és, però tal com l'has possat no té gaire sentit ja que si no hi canvi d'agulles a la cua no serveix de res. A més éssent tan curta com l'has dibuixat, no hi cabrien pas els trens, ja que és força més curta que l'andana i a l'andana els trens ja hi entren justos.pcongre wrote:Hola Javi, gràcies per comentar!
Que ens podries dir en quina forma està incompleta la cua de maniobres de BadalonaPF L2? [...]
Que ens podries il·lustrar esquemàticament sobre com hauria de estar representada la cua de maniobres de Badalona?
Crec que la cua és igual a la de Vall d'Hebrón, però ja et dic que no sé pas segur si és així.
Respecte als encreuaments de línies, els que he vist que estaven malament són alguns de entre el Metro i Renfe, però ja he vist que ho deus haber fet a propósit.
La comunicació entre l'L1 i Renfe de Pl. Catalunya, és a les dues vies, no només a la de direcció Hospital de Bellvitge, el que passa és que no sé si l'altre està en condicions de funcionar.
A veure si algú em pot corroborar
Salut!
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
A Pl.Catalunya la L1 només està connectada a la xarxa de renfe/adif a la via direcció Hospital de Bellvitge amb el 100% de seguretat.oriolp13 wrote: Jo diria que la via direcció Fondo de la L1 no està conectada amb la de renfe, o això em sembla recordar (en aquesta foto sembla veure's que no hi ha l'enllaç que dic: http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 709116.jpg)
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Ostres, ho sento, ho dec haver somiat.Trenscat wrote:A Pl.Catalunya la L1 només està connectada a la xarxa de renfe/adif a la via direcció Hospital de Bellvitge amb el 100% de seguretat.oriolp13 wrote: Jo diria que la via direcció Fondo de la L1 no està conectada amb la de renfe, o això em sembla recordar (en aquesta foto sembla veure's que no hi ha l'enllaç que dic: http://www.trenscat.com/renfe/images/li ... 709116.jpg)
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola de nou!
Us faig arribar, traduïdes, les preguntes i comentaris que em fa en carto.metro:
Salut i gràcies, companys, i especialment a El Llop!
Us faig arribar, traduïdes, les preguntes i comentaris que em fa en carto.metro:
Tinc dues opcions (parar a la connexió o a l'agulla):El LLOP wrote:el cul de sac de l'antic apartador de l'estació de Lesseps encara conserva la via i la part de via 2 abans d'arribar a via general també, per la qual cosa no haurien d'aparèixer amb línies discontinues.
Trauré les vies i només en representaré el contorn de la zona.El LLOP wrote:les vies que apareixen al costat de l'estació del Carmel no es van posar mai, només està fet el forat d'accés i res mes, sense vies ni desviaments.
OK, però la via 3 travessava d'un costat a l'altre de l'estació o es quedava a mitges com la via 5?El LLOP wrote:la via 3 de les cotxeres de Can Boixeres estava entre la via 5 i la via 1. Va desaparèixer fa uns anys degut a l'ampliació de la cambra de comunicacions de darrere de l'estació i per encabir instal.lacions del túnel de rentat de trens. Al costat de via 2 només hi havia la via 4.
Salut i gràcies, companys, i especialment a El Llop!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
La primera imatge és tallada i no es pot veure la opció 2.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
pel que fa a l'apartador de Lesseps, l'opció 2 es la correcte.
pel que fa a Boixeres, tal com ho has posat ara està perfecte. La via 3 era paral.lela en tot el seu recorregut a la via 5.
pel que fa a Boixeres, tal com ho has posat ara està perfecte. La via 3 era paral.lela en tot el seu recorregut a la via 5.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Moltes gràcies, El Llop! Ara li ho comunico a en Franklin.
Salut!
PD: heus aquí la versió completa de la primera imatge, per qui no la hagi pogut veure bé.
Salut!
PD: heus aquí la versió completa de la primera imatge, per qui no la hagi pogut veure bé.
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Abans que res: Enhorabona per la feina feta!
Tinc una aportació que fer, encara que no estic molt segur de que sigui així: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar, és així o estic equivocat?
D'altra banda, teniu previst detallar els recorreguts de les vies de RENFE al plànol? Seria fantàstic, perque tinc molta curiositat en saber com es realment tota la zona de Glories/Marina.
Tinc una aportació que fer, encara que no estic molt segur de que sigui així: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar, és així o estic equivocat?
D'altra banda, teniu previst detallar els recorreguts de les vies de RENFE al plànol? Seria fantàstic, perque tinc molta curiositat en saber com es realment tota la zona de Glories/Marina.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola Xenakis! Gràcies pels ànims i per la informació! (vejam si algú ens la pot confirmar? =)Xenakis wrote:Abans que res: Enhorabona per la feina feta!
Tinc una aportació que fer, encara que no estic molt segur de que sigui així: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar, és així o estic equivocat?
D'altra banda, teniu previst detallar els recorreguts de les vies de RENFE al plànol? Seria fantàstic, perque tinc molta curiositat en saber com es realment tota la zona de Glories/Marina.
Quant a les vies de renfomentadif, malauradament, el principal escull per fer-ne una versió a curt-mitjà termini és que enlloc d'internet no hi hem trobat cap font en què poder basar-ne la disposició d'agulles, tallers, etc. Si cap ànima caritativa sap on trobar-ho o ens pot ajudar a fer-ne un esbós, bé que es podria estudiar, però
Salut a tothom!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Uf! Quina feinada, nois!!! La meva més sincera enhorabona!
Del tema renfomentadif, encara que no disposeu de tota la informació necessària, podrieu dibuixar el ramal de les Aigües? El que va de Sant Andreu Comtal cap a Montcada Bifurcació... Així ens fariem una idea més real de totes les vies que travessen el pla de Barcelona, no?
Esperem amb candeletes la propera actualització! (A veure si pot ser algun tram inaugurat...)
Del tema renfomentadif, encara que no disposeu de tota la informació necessària, podrieu dibuixar el ramal de les Aigües? El que va de Sant Andreu Comtal cap a Montcada Bifurcació... Així ens fariem una idea més real de totes les vies que travessen el pla de Barcelona, no?
Esperem amb candeletes la propera actualització! (A veure si pot ser algun tram inaugurat...)
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Per cert... tinc un dubte. Que simbolitzen aquestes "ratlles" negres transversals sobre les vies? Em refereixo al que assenyalo amb una fletxa vermella...
Moltes gràcies!
Moltes gràcies!
- Attachments
-
- dubte.jpg (6.45 KiB) Viewed 6196 times
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola i moltes gràcies, Dr. T!
El ramal de les Aigües bé que m'agradaria ajudar a representar-lo, però com dic em temo que em manquen coneixements i informació sobre les vies de Renfe.
En realitat estic plantejant-me a mitjà termini de fer un esbós molt primitiu de les vies de Rodalia de Barcelona amb el què, entre tots i amb el temps, potser poder tirar endavant alguna cosa amb cara i ulls... vejam si abans del 2012 trobo temps per començar-ho (i insisteixo, qualsevol aportació és ben rebuda!)
Salut!
El ramal de les Aigües bé que m'agradaria ajudar a representar-lo, però com dic em temo que em manquen coneixements i informació sobre les vies de Renfe.
En realitat estic plantejant-me a mitjà termini de fer un esbós molt primitiu de les vies de Rodalia de Barcelona amb el què, entre tots i amb el temps, potser poder tirar endavant alguna cosa amb cara i ulls... vejam si abans del 2012 trobo temps per començar-ho (i insisteixo, qualsevol aportació és ben rebuda!)
L'autor les fa servir per separar els diferents trams inaugurats segons la data. En l'exemple, el tram de l'estació d'Horta es va inaugurar el 05/10/1967 (el de la seva dreta el 1959 i el de l'esquerra el 2010).Dr. T wrote:Que simbolitzen aquestes "ratlles" negres transversals sobre les vies? Em refereixo al que assenyalo amb una fletxa vermella...
Salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Bones pcongre.
El ramal de les Aigües, més o menys, seria la línia morada que he pintat sobre el teu plànol. L'he fet solapant el teu plànol sobre una imatge de Google Maps de la zona i resseguint el traçat del ramal.
Quan vivia a Montcada i agafava sovint l'antiga C-2 per anar a treballar, em preguntava d'on coi venien aquelles vies que s'ajuntaven a la línia de França...
Salut!
Edito:
Gràcies per l'aclariment sobre els trams inaugurats de cada línia!
El ramal de les Aigües, més o menys, seria la línia morada que he pintat sobre el teu plànol. L'he fet solapant el teu plànol sobre una imatge de Google Maps de la zona i resseguint el traçat del ramal.
Quan vivia a Montcada i agafava sovint l'antiga C-2 per anar a treballar, em preguntava d'on coi venien aquelles vies que s'ajuntaven a la línia de França...
Salut!
Edito:
Gràcies per l'aclariment sobre els trams inaugurats de cada línia!
- Attachments
-
- Ramal de les Aigües (Sant Andreu Comtal - Montcada Bifurcació)
- ramal_aigues.jpg (24.96 KiB) Viewed 6180 times
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Porto uns quants dies fixant-m'hi i definitivament no es imaginació meva. Es veu una desviació del tunel, hi ha un llum fluorescent encés contra la paret, però on haurien d'estar les vies es veu una catenària rigida!!! Pot ser el pont de Renfe on deixa d'anar entre les dos vies de la L1?, però no li trobo l'ubicació...i a més, quin sentit té que es comuniquin així??Xenakis wrote: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar
Salut!!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Xenakis wrote:Porto uns quants dies fixant-m'hi i definitivament no es imaginació meva. Es veu una desviació del tunel, hi ha un llum fluorescent encés contra la paret, però on haurien d'estar les vies es veu una catenària rigida!!! Pot ser el pont de Renfe on deixa d'anar entre les dos vies de la L1?, però no li trobo l'ubicació...i a més, quin sentit té que es comuniquin així??Xenakis wrote: Arribant a l'estació de Marina en direcció Fondo dona la sensació d'haver-hi una desviació a ma esquerra, com si hi hagués un canvi d'agulles o similar
Salut!!
Es tracta d'això: http://transport.cat/wiki/index.php/Ram ... l_Poblenou
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Jo crec que el que detalla Xenakis es l'antic desviament que hi ha entre Arc de Triomf i Marina, poc avans d'entrar a Marina.
Es tracta de un petit tunel que uneix els dos tunels unidireccionals que es va fer servir quand la línia acabava a Marina. Amb prolongacions posteriors va quedar en desús i nomes queda actualment per emergencias en cas de necesitar fer serveis parcials.
Es tracta de un petit tunel que uneix els dos tunels unidireccionals que es va fer servir quand la línia acabava a Marina. Amb prolongacions posteriors va quedar en desús i nomes queda actualment per emergencias en cas de necesitar fer serveis parcials.
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Dubtes:
- Entre les estacions d'Universitat i Marina, les vies d'Adif i les de la L1 estan al mateix nivell, en tres túnels separats (excepte a pl. Catalunya)?
- Quan se separen les vies d'Adif i TMB, quina va per sobre? És a dir, hi ha algun pont, o son dos túnels a diferents nivells?
- La foto de la wiki, on és exactament? I mirant cap a on?
Merci!!!
- Entre les estacions d'Universitat i Marina, les vies d'Adif i les de la L1 estan al mateix nivell, en tres túnels separats (excepte a pl. Catalunya)?
- Quan se separen les vies d'Adif i TMB, quina va per sobre? És a dir, hi ha algun pont, o son dos túnels a diferents nivells?
- La foto de la wiki, on és exactament? I mirant cap a on?
Merci!!!