http://blogs.elpais.com/oppenblog/2011/ ... ierra.html
Antiga xarxa subterrània de Londres pel transport de correu
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Antiga xarxa subterrània de Londres pel transport de correu
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Y estaciones fantasma en el mundo
Hola,
También tenemos estaciones y tramos fantasma en el mundo:
http://es.viajes.yahoo.com/actualidad/p ... metro.html
Saludos,
Sergio
También tenemos estaciones y tramos fantasma en el mundo:
http://es.viajes.yahoo.com/actualidad/p ... metro.html
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Antiga xarxa subterrània de Londres pel transport de correu
Sobre els serveis subterranis, quest és un costum aïllat que data del principi de les grans ciutats de l'època moderna que s'ho van poder permetre, tant econòmicament por per orografia. El cas més espectacular que he vist és el de Chigago, a on a més de transportar el correu, feien servei de paqueteria privada, recollida de residus i en general tota mena de transports excepte de persones. Alhora, els tunels servien per tendir cablejats el·lèctrics, telefònics, etc. Això era possible a Chicago perquè es van construir tants kms de túnel com carrers, i per si fos poc, amb tota la terra extreta, la ciutat va tirar-la al llac Michigan (que era a tocar), de manera que van poder ampliar la superficie de la ciutat. Com a curiositat, dir que precisament pel projecte de construcció dels túnels del correu a Londres, uns representants anglesos van visitar el servei subterrani de Chicago. La creació d'aquest servei es va veure com una necessitat a conseqüència del caos circulatori que hi havia a la superficie als primers anys del s.XX entre els primers automòvils, carros de cavalls, tramvies i peatons. Amb el pas dels anys, la situació circulatòria es va ordenar i dinamitzar, i això va anar fent obsoleta la xarxa subterrània, fins que va ser clausurada als anys cinquanta.
Si algú de vosaltres esteu interessants, us puc remetre una petita monografia sobre la xarxa de Chicago que vaig fer jo mateix fa uns anys consultant diverses fonts. Us passo un youtube que parla de la xarxa arrel d'una inundació que van patir fa uns anys les abandonades instal·lacions a causa d'un accident i de la falta de manteniment. A partir de mig documental apareixen filmacions originals d'aquest petit tren de mina utilitzat pel transport subterrani.
http://www.youtube.com/watch?v=4MoNyzmWz_Y
Si algú de vosaltres esteu interessants, us puc remetre una petita monografia sobre la xarxa de Chicago que vaig fer jo mateix fa uns anys consultant diverses fonts. Us passo un youtube que parla de la xarxa arrel d'una inundació que van patir fa uns anys les abandonades instal·lacions a causa d'un accident i de la falta de manteniment. A partir de mig documental apareixen filmacions originals d'aquest petit tren de mina utilitzat pel transport subterrani.
http://www.youtube.com/watch?v=4MoNyzmWz_Y
Què és alló??