Nomenclatura de les línies
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Unificar intercanviadors
Bàsicament, unificar la nomenclatura de tots els intercanviadors. I no n'hi ha pocs amb dos o tres noms diferents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nomenclatura de les línies
Sí, sí. Evidentment
Salut !!
Salut !!
Vox wrote:Per mi el canvi més urgent es el del nom d'algunes estacions. Seria el cas de Bellvitge Renfe/Gornal FGC/Bellvitge TMB o el cas de Provença FGC/Diagonal TMB.
Vox
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Nomenclatura de les línies
Tot això de les nomenclatures és molt opinable però a mi també m'agrada bastant el model germànic de "U", "S", "R" i "RE" que es podria aplicar aquí directament o bé simplificat d'alguna manera que s'unifiquin S i R però sempre diferenciaria els serveis urbans (metro), de rodalies (R) i regionals (RE). No m'acaba de fer el pes que la Generalitat hagi decidit que les línies de Regionals segueixin la mateix nomenclatura que les línies de Rodalies per ser serveis totalment diferents. De fet és que fins i tot sota el nom genèric de "Rodalies de Catalunya" ara hi hagi "Servei de rodalia de Barcelona" i "Serveis regionals" és un bon embolic. Podrien haver creat un nou servei de "Regionals de Catalunya" o quelcom similar i amb nomenclatura específica (línies Ca, RE o RG) però suposo que sortia més car que col·locar-ho tot a Rodalies de Catalunya.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Nomenclatura de les línies
Jo crec que la nomenclatura que estan proposant els de la PTP está bé.
M per els serveis de metro o metro comarcal substituint de cap L i S.
i R per regionals i rodalies.
Pero també crec que es important diferenciar els serveis de alguna forma. Per exemple quan un está a castelldefels i vol anar a viladecans té 2 de 3 opcions: Direcció granollers centre que comença allá (pero no sempre hi ha aquest servei o no a totes hores diria). I desrpés hi ha 2 servies que van direcció estació de frança pero diferenciarles només es pot fer mirant els horaris i sabent si arriba o no puntual, però sabent que renfe i la puntualitat no funcionen, saber el horari no serveix gaire. Més que res perquè per feina he tingut que fer el recorregut i sé el que hi ha. Com deu passar a la R3 que fica direcció hospitalet i si estas a vic i vols anar a balenya suposo que no tots paren.
Es a dir caldria marcar clarament per exemple en els trens, pantalles i megafonia que aquest es un R2A St.Vicenç-Est.França es a dir R2A: Est.França o R2B: Vilanova-Est.França R2B - Est.França o R2C Granollers Centre (Castelldefels-Granollers). El problema sovint succeix a renfe que mai posen la informació que cal als panells informatius de les estacions (si es que funcionen), ni tampoc posen la adecuada sempre a la part exterior del tren.
Un cop que vaig anar per feina a Canovelles em vaig trobar a la estació granollers canovelles, un tren que ficava direcció martorell. Al principi dubtava de si havia de agafar aquest o no per anar a BArcelona pero com coincidia per horari, vaig dir, provem-ho i si va anar, pero en realitat era direcció hospitalet. Total que es un caos.
Pero jo estic d'acord amb la proposta que fan els de la PTP. http://www.transportpublic.org/componen ... -catalunya
L i S --> M
R i Regional --> R
M per els serveis de metro o metro comarcal substituint de cap L i S.
i R per regionals i rodalies.
Pero també crec que es important diferenciar els serveis de alguna forma. Per exemple quan un está a castelldefels i vol anar a viladecans té 2 de 3 opcions: Direcció granollers centre que comença allá (pero no sempre hi ha aquest servei o no a totes hores diria). I desrpés hi ha 2 servies que van direcció estació de frança pero diferenciarles només es pot fer mirant els horaris i sabent si arriba o no puntual, però sabent que renfe i la puntualitat no funcionen, saber el horari no serveix gaire. Més que res perquè per feina he tingut que fer el recorregut i sé el que hi ha. Com deu passar a la R3 que fica direcció hospitalet i si estas a vic i vols anar a balenya suposo que no tots paren.
Es a dir caldria marcar clarament per exemple en els trens, pantalles i megafonia que aquest es un R2A St.Vicenç-Est.França es a dir R2A: Est.França o R2B: Vilanova-Est.França R2B - Est.França o R2C Granollers Centre (Castelldefels-Granollers). El problema sovint succeix a renfe que mai posen la informació que cal als panells informatius de les estacions (si es que funcionen), ni tampoc posen la adecuada sempre a la part exterior del tren.
Un cop que vaig anar per feina a Canovelles em vaig trobar a la estació granollers canovelles, un tren que ficava direcció martorell. Al principi dubtava de si havia de agafar aquest o no per anar a BArcelona pero com coincidia per horari, vaig dir, provem-ho i si va anar, pero en realitat era direcció hospitalet. Total que es un caos.
Pero jo estic d'acord amb la proposta que fan els de la PTP. http://www.transportpublic.org/componen ... -catalunya
L i S --> M
R i Regional --> R
Re: Nomenclatura de les línies
jo trobo que les nomenclatures del metro son prou clares i sobretot, son prou conegudes per la gent com per ara gastar-se un fortuna en canviar tota la rotulació per un canvi que no aportarà res. D'altra banda, estic d'acord amb vosaltres en que les línies de rodalies i regionals s'haurien de modificar tal com es demana, ja que son poc clares i per tant, poc útils.
Re: Nomenclatura de les línies
Totalment d'acord! Els altres canvis si que són una necessitat real però aquest no.El LLOP wrote:jo trobo que les nomenclatures del metro son prou clares i sobretot, son prou conegudes per la gent com per ara gastar-se un fortuna en canviar tota la rotulació per un canvi que no aportarà res.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nomenclatura de les línies
Això és el que jo deia i, a més...
S per als actuals serveis de rodalia
R per als actuals serveis regionals
A més també caldria aclarir quin és el destí de cada tren en tot moment, independentment de la línia a la que presti servei. No és el mateix un Molins de Rei - Mataró que un L'Hospitalet - Blanes i tots dos són de la R1. També caldria indicar clarament en algun lloc del tren si s'atura a totes les estacions o no.
Salut !!
S per als actuals serveis de rodalia
R per als actuals serveis regionals
A més també caldria aclarir quin és el destí de cada tren en tot moment, independentment de la línia a la que presti servei. No és el mateix un Molins de Rei - Mataró que un L'Hospitalet - Blanes i tots dos són de la R1. També caldria indicar clarament en algun lloc del tren si s'atura a totes les estacions o no.
Salut !!
El LLOP wrote:jo trobo que les nomenclatures del metro son prou clares i sobretot, son prou conegudes per la gent com per ara gastar-se un fortuna en canviar tota la rotulació per un canvi que no aportarà res. D'altra banda, estic d'acord amb vosaltres en que les línies de rodalies i regionals s'haurien de modificar tal com es demana, ja que son poc clares i per tant, poc útils.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Nomenclatura de les línies
Estic d'acord amb tu, també m'agrada el model germànic adaptat a Catalunya. Però cal reconèixer que ara mateix un canvi de nomenclatura no tindria cap sentit. Estaria molt bé fer-ho en el moment en què s'implanti l'esquema mar-mar/interior-interior a la Rodalia de Barcelona i es reorganitzin les línies regionals implantant un horari cadenciat (cada hora o cada dues hores als mateixos minuts, amb reforços a les hores punta). Així no semblarà que s'ha canviat la nomenclatura perquè sí, evitant possibles crítiques per malbarament.Trenscat wrote:Tot això de les nomenclatures és molt opinable però a mi també m'agrada bastant el model germànic de "U", "S", "R" i "RE" que es podria aplicar aquí directament o bé simplificat d'alguna manera que s'unifiquin S i R però sempre diferenciaria els serveis urbans (metro), de rodalies (R) i regionals (RE). No m'acaba de fer el pes que la Generalitat hagi decidit que les línies de Regionals segueixin la mateix nomenclatura que les línies de Rodalies per ser serveis totalment diferents. De fet és que fins i tot sota el nom genèric de "Rodalies de Catalunya" ara hi hagi "Servei de rodalia de Barcelona" i "Serveis regionals" és un bon embolic. Podrien haver creat un nou servei de "Regionals de Catalunya" o quelcom similar i amb nomenclatura específica (línies Ca, RE o RG) però suposo que sortia més car que col·locar-ho tot a Rodalies de Catalunya.
Fa un temps que li dóno voltes a una possible reorganització del ferrocarril a Catalunya. La meva proposta és la següent:
L per a les línies urbanes de metro a la zona 1 i intervals de pas inferiors a 10' (canviar-ho a U no ho veig necessari).
S per a les línies de rodalia de Barcelona amb parada a totes les estacions, fins a les zones 3-4 i intervals de pas inferiors a 20'.
R per a les línies de rodalia de Barcelona semidirectes més enllà de les zones 3-4 i intervals de pas de 30' o 60'. També per a línies de rodalia, regional i futurs tren-trams de Girona, Tarragona i Lleida.
IC per als actuals Catalunya Exprés, Regional Exprés, Mitjana Distància i Avant. Intervals de pas d'una o dues hores.
Després, pel que fa al número...
L: deixar-ho tot igual, no cal canviar res.
S, R: una xifra i un color per al corredor (que és el que ha de sortir al mapa), dues xifres per a la línia (només surt als esquemes de corredor).
IC: lletres (com a Bèlgica o Holanda).
Cada línia té associada una freqüència tipus en hora punta i en hora vall. La cosa quedaria així, tenint en compte el PTVC:
Metro de Barcelona
L1, L2, L3, L4, L5, L6, L7, L9, L10, L11: igual que ara.
L8: Barcelona-Pl. Espanya - Molí Nou/Can Ros
Línies S1x i R1x (Corredor Litoral)
S11: Vilanova i la Geltrú/Castelldefels - Mataró
S12: Aeroport del Prat - Mataró/Arenys de Mar/Calella
R13: Sant Vicenç de Calders - Mataró
R14: Aeroport del Prat - Blanes
Línies S2x i R2x (Corredor Prelitoral)
S21: Martorell/Molins de Rei - Barcelona - Granollers Centre/Sant Celoni
R22: Sant Vicenç de Calders/Vilafranca del Penedès - Barcelona-Estació de França
R23: L'Hospitalet de Llobregat - Sant Celoni/Maçanet-Massanes
S24: Martorell - Universitat Autònoma - Granollers Centre
S25: (Circular) Barcelona - Molins de Rei - Universitat Autònoma - Barcelona
Línies S3x i R3x (Corredor del Congost)
S31: Castelldefels - L'Hospitalet de Llobregat - Granollers-Canovelles/La Garriga
R32: L'Hospitalet de Llobregat - Vic/Torelló
Línies S4x i R4x (Corredor del Nord)
S41: Aeroport del Prat - Terrassa
R42: Aeroport del Prat - Manresa
Línies S5x (Metro del Vallès)
S51: Barcelona-Pl. Catalunya - Universitat Autònoma/Sabadell-Ca n'Oriac
S52: Barcelona-Pl. Catalunya - Rubí/Terrassa-Nacions Unides
S53, S54... Reservat per al TramVallès
Línies S6x i R6x (Línia Llobregat-Anoia)
S60: Barcelona-Pl. Espanya - Martorell-Enllaç/Olesa de Montserrat
R61: Barcelona-Pl. Espanya - Manresa-Baixador
R62: Barcelona-Pl. Espanya - Igualada
R63: Manresa - Súria
R64: Manresa - Sallent
Línies R7x (Àrea de Tarragona)
R71: Tortosa/Cambrils - Tarragona/Sant Vicenç de Calders
R72: Móra la Nova/Reus - Tarragona/Sant Vicenç de Calders
R73: Tarragona - Reus - Valls - Sant Vicenç de Calders
R74: Reus - Camp de Tarragona - Sant Vicenç de Calders
R75, R76... Reservat per al TramCamp
Línies R8x (Àrea de Girona)
R81: Blanes - Girona - Flaçà/Figueres/Portbou
R82: (Circular) Girona - St. Feliu de Guíxols - Palamós - Palafrugell - Flaçà - Girona (TramGavarres)
R83: Girona - Banyoles - Olot
Línies R9x (Àrea de Lleida)
R91: Monzón-Río Cinca/Almacelles - Lleida-Pirineus - Cervera de Segarra
R92: Lleida-Pirineus - Balaguer/La Pobla de Segur
R97: Lleida - Les Borges Blanques - Montblanc - Reus - Tarragona
LÍNIES INTERCITY
IC A: Lleida-Pirineus - Figueres-Vilafant (Avant)
IC B: Barcelona-Sants - Figueres/Cervera de la Marenda
IC C: Barcelona-Estació de França - Tarragona - Tortosa/Vinaròs
IC D: Barcelona-Estació de França - Camp de Tarragona - Reus/Móra la Nova/Flix/Riba-roja d'Ebre
IC E: Barcelona-Estació de França - Valls - Lleida-Pirineus
IC F: Aeroport del Prat - Lleida-Pirineus (via Manresa)
IC G: L'Hospitalet de Llobregat - Ripoll/Ribes de Freser/La Molina/Puigcerdà/La Tor de Querol
IC H: Reus - Tarragona - Cerdanyola-Universitat - Girona
Desapareixen les següents línies, segons la meva proposta:
- Desaparició dels actuals Regionals des de Barcelona a Tortosa, Portbou i Lleida. Aquests trajectes queden servits només per Intercity de millor velocitat comercial. El servei a totes les estacions queda cobert pels trens regionals de vegueria (R7x, R8x, R9x).
- Desaparició de l'actual R14 (Barcelona-Lleida per Tarragona i Reus). Els trajectes Barcelona-Montblanc/Lleida s'escurcen, donant un millor servei a Valls, mentre que per anar de Tarragona/Reus a Lleida tenim la R97.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Molt bon concepte
La teva idea em sembla del millor que he vist al respecte. Només una cosa: els serveis de rodalia de les altres àrees de Catalunya, també els anomenaria S allí on es compleixin els mateixos criteris utilitzats per a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nomenclatura de les línies
Ostres sagrerenc m'agrada la teva proposta, nomes modificaria alguna destinacio de linia, pero la resta ho trobo raonable
L'unic que si em permets et fare una critica constructiva: ja que molts politics es creuen que som tant curts que ens ho han de fer tot molt facil perque sino no ho entendrem, potser seria millor organitzar una mica millor el tema de les R i S, perque potser queda una mica lios. Per la resta un 10 et felicito
L'unic que si em permets et fare una critica constructiva: ja que molts politics es creuen que som tant curts que ens ho han de fer tot molt facil perque sino no ho entendrem, potser seria millor organitzar una mica millor el tema de les R i S, perque potser queda una mica lios. Per la resta un 10 et felicito
De nou al FTC
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Molt bon concepte
Comparteixo la teva opinió, la millor proposta que he vist fins ara... potser l'hauria d'enviar "als de dalt" per aclarar les idees...Guigui wrote:La teva idea em sembla del millor que he vist al respecte. Només una cosa: els serveis de rodalia de les altres àrees de Catalunya, també els anomenaria S allí on es compleixin els mateixos criteris utilitzats per a Barcelona.
Re: Nomenclatura de les línies
Proposta: apart d'enviar-ho als de dalt, què tal un article al nostre bloc del diari Ara? Tinc el teu permís, sagrerenc?
Re: Nomenclatura de les línies
A mi també m'agrada la proposta però només posaria un però: en el supòsit que per desgràcia no es implantessin els tan neccesaris serveis semidirectes de rodalia per als trajectes més llargs, seria partidari de no diferenciar entre els diferents serveis parcials d'un mateix corredor tal i com fa ara FGC. Per exemple:
En el cas que els trens Barcelona-Manresa paressin a totes les estacions, mantindria una única numeració (R o S, m'és indiferent) per a tots els trens d'aquest corredor independentment que acabin a Terrassa o vagin fins a Manresa.Sagrerenc wrote:Línies S4x i R4x (Corredor del Nord)
S41: Aeroport del Prat - Terrassa
R42: Aeroport del Prat - Manresa
Re: Nomenclatura de les línies
Estic content que la proposta us hagi agradat. Evidentment no es tracta d'una proposta definitiva sinó que és una primera idea que es pot millorar amb les aportacions de tots vosaltres.
Pel que fa a la diferència S i R, bàsicament ve donada per dos paràmetres:
1) L'interval de pas. M'explico: a les línies S el temps d'espera es tal que l'usuari pot arribar a l'estació sense necessitat de conèixer els horaris; a més no es fa palesa la necessitat de coordinar horaris de diferents línies. En canvi, denominarem com a línies R aquelles amb freqüència de 2 trens/hora o menys, on sigui recomanable conèixer els horaris de pas per tal d'evitar llargues esperes a les estacions; a més caldrà coordinar els horaris en els nodes d'enllaç entre diferents línies, per minimitzar els temps de transbord.
2) La longitud de la línia. A les línies S es pot permetre que en hora punta hi pugui haver viatgers drets, i els trens tindran un disseny interior tal que permeti la ràpida entrada i sortida de viatgers (trens tipus 447, Civia). En canvi, a les línies R el més important serà assegurar que tots els usuaris puguin viatjar asseguts, primant la capacitat per sobre de l'accessibilitat (trens tipus 450).
Pel que fa al nombre de parades que fa cada tren, cal tenir en compte la xarxa actual, que tampoc permet fer gaires virgueries. Els únics trens ràpids i amb preferència serien els InterCity (amb freqüència horària), mentre que els R serien prolongacions dels S, que tan sols es podrien saltar unes poques parades per tal d'evitar que un tren hagi d'avançar a un altre.
Així, en el cas que planteja UT596001 sobre la línia de Manresa, podem suposar els horaris actuals on, en hora vall, hi ha 2 trens/hora amb destinació Terrassa i 2 trens/hora amb destinació Manresa, això vol dir que fins a Terrassa tenim una freqüència acumulada de 4 trens/hora (per això seria línia S41) i a Manresa tenim una freqüència de 2 trens/hora (i per tant línia R42). Els trens R42 podrien saltar-se les estacions amb menys afluència (com Torre Baró, Montcada-Manresa o Montcada-Santa Maria) garantint en aquests casos un tren de la línia S41 cada 30' a més dels trens de la línia circular S25. A més, tindríem la línia InterCity (IC F) amb freqüència horària i amb destinacions Manresa i Lleida alternativament (per garantir un tren cada 2 hores en el tram Manresa-Cervera, que no queda cobert per cap línia S ni R) i que només faci 3 o 4 parades al nucli de rodalia de Barcelona (per exemple Montcada Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Nord i Terrassa).
En tot cas, caldria analitzar detalladament corredor per corredor les possibilitats que dóna la infrastructura existent amb les millores previstes a curt termini.
A les àrees de Tarragona, Girona i Lleida, cal seguir el mateix criteri. Per exemple, si tenim una línia del tipus Sant Vicenç de Calders-Tarragona-Reus que funcioni a alta freqüència (a partir de 4 trens/hora) es podria denominar S, mentre que les línies amb freqüència inferior es poden dir R.
Com ja he dit, es tracta d'una primera idea que caldrà anar perfeccionant. I per suposat que dono permís als Administradors del fòrum perquè en feu un article al blog.
Pel que fa a la diferència S i R, bàsicament ve donada per dos paràmetres:
1) L'interval de pas. M'explico: a les línies S el temps d'espera es tal que l'usuari pot arribar a l'estació sense necessitat de conèixer els horaris; a més no es fa palesa la necessitat de coordinar horaris de diferents línies. En canvi, denominarem com a línies R aquelles amb freqüència de 2 trens/hora o menys, on sigui recomanable conèixer els horaris de pas per tal d'evitar llargues esperes a les estacions; a més caldrà coordinar els horaris en els nodes d'enllaç entre diferents línies, per minimitzar els temps de transbord.
2) La longitud de la línia. A les línies S es pot permetre que en hora punta hi pugui haver viatgers drets, i els trens tindran un disseny interior tal que permeti la ràpida entrada i sortida de viatgers (trens tipus 447, Civia). En canvi, a les línies R el més important serà assegurar que tots els usuaris puguin viatjar asseguts, primant la capacitat per sobre de l'accessibilitat (trens tipus 450).
Pel que fa al nombre de parades que fa cada tren, cal tenir en compte la xarxa actual, que tampoc permet fer gaires virgueries. Els únics trens ràpids i amb preferència serien els InterCity (amb freqüència horària), mentre que els R serien prolongacions dels S, que tan sols es podrien saltar unes poques parades per tal d'evitar que un tren hagi d'avançar a un altre.
Així, en el cas que planteja UT596001 sobre la línia de Manresa, podem suposar els horaris actuals on, en hora vall, hi ha 2 trens/hora amb destinació Terrassa i 2 trens/hora amb destinació Manresa, això vol dir que fins a Terrassa tenim una freqüència acumulada de 4 trens/hora (per això seria línia S41) i a Manresa tenim una freqüència de 2 trens/hora (i per tant línia R42). Els trens R42 podrien saltar-se les estacions amb menys afluència (com Torre Baró, Montcada-Manresa o Montcada-Santa Maria) garantint en aquests casos un tren de la línia S41 cada 30' a més dels trens de la línia circular S25. A més, tindríem la línia InterCity (IC F) amb freqüència horària i amb destinacions Manresa i Lleida alternativament (per garantir un tren cada 2 hores en el tram Manresa-Cervera, que no queda cobert per cap línia S ni R) i que només faci 3 o 4 parades al nucli de rodalia de Barcelona (per exemple Montcada Bifurcació, Cerdanyola del Vallès, Sabadell Nord i Terrassa).
En tot cas, caldria analitzar detalladament corredor per corredor les possibilitats que dóna la infrastructura existent amb les millores previstes a curt termini.
A les àrees de Tarragona, Girona i Lleida, cal seguir el mateix criteri. Per exemple, si tenim una línia del tipus Sant Vicenç de Calders-Tarragona-Reus que funcioni a alta freqüència (a partir de 4 trens/hora) es podria denominar S, mentre que les línies amb freqüència inferior es poden dir R.
Com ja he dit, es tracta d'una primera idea que caldrà anar perfeccionant. I per suposat que dono permís als Administradors del fòrum perquè en feu un article al blog.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Freqüència i parades
M'agrada molt la idea de dividir els serveis S i R en funció de la freqüència de pas ("metro comarcal" vs. regional). És, alhora, trencadora i enginyosa. Ara bé, caldria trobar alguna manera de casar aquesta idea amb una diferenciació entre serveis que s'aturen a totes les estacions i semidirectes (que pot no coincidir amb l'anterior concepció), sense complicar massa la nomenclatura. D'aquesta manera, seria més fàcil associar unes determinades estacions amb uns serveis determinats (per exemple, a Terrassa s'aturarien tots, però no a Montcada Manresa).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Nomenclatura de les línies
Molt bé, Sagrerenc.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Nomenclatura de les línies
A mi me parece tot plegat muy lioso, aquí una idea:
Líneas de Metro, numeradas, sin "L" ni "M" ni "U" ni nada:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11
Líneas de Cercanías y FGC, con letras, tipo de servicio y destino, nada de "R" ni "S". El servicio Local se entiende que para en todas las estaciones, el rápido se anuncia, o se hacen esquemas divididos por línea, ejemplo aleatorio y hecho arreu, los tiempos son inventados:
En cada estación, en función de la línea o del servicio que pare, tendría su cartel personalizado, en el ejemplo, tomando Torre del Baró como estación, sólo paran locales, pues sólo la línea de local, y en función del andén, sólo indicando hacia dónde va (un poco como en los termómetros del metro), se podría indicar además las siguientes estaciones con transbordo a otras líneas o a servicios rápidos de la misma línea. En los termómetros vendría marcado en destacado los posibles finales de línea. De esta forma sería tan simple como anunciar en Torre del Baró:
"Línea G - Local - direcció L'Hospitalet de Llobregat per Plaça Catalunya"
O si estamos en Sants y queremos ir a Martorell en un rápido: "Línea G - Ràpid - direcció Martorell per Plaça Catalunya"
Cada línea con un color, y en función del servicio, más suave o fuerte, ó señalarlo en plan NYC que usan rombos y todo eso...
A (Local / Ràpid) Destino
B (Local / Ràpid) Destino
C (Local / Ràpid) Destino
D (Local / Ràpid) Destino
...
Líneas con ramal tipo Vallès o Llobregat/Anoia, una misma letra y se indica el destino. Creo que la gente no es tan tonta.
Líneas de Regionales ó Intercity, nada de numeritos ni letritas ni colores ni bobadas, se les pone un nombre comercial, por ejemplo, Catalunya Exprés está bien, si lo quieres abreviar puedes hacer hasta un logo así en plan "C'EX + Destino" y se anuncian las paradas. Incluso en función del corredor que sirve (A Tortosa y Valencia, a Girona y Portbou, a Vic y Puigcerdà...) ni les llamaría "C'EX", les pondría un nombre propio que evoque el lugar, algo así como "Ebre Exprés", "Transpirinenc" o cosas del estilo.
Y porqué no letras "S", "R" y demás. Sencillamente porque la gente no usa eso, yo para coger el regional a Tortosa no voy a la taquilla a pedir un "por favor, un billete del R16 a Tortosa", directamente pido "un Tortosa", eso por lo que respecta a Regionales.
En el caso de Cercanías, la gente no me pregunta "El S2?", no, directamente me dice "El de Sabadell?"
Y en Metro, a la gente le importa un pimiento el número y la letra, directamente te suelta el color "vengo con la verde", por eso, todo lo que sean S5, S55, R2 Nord, L4 y demás es liar al personal.
Por supuesto, para hacer esta cosa bien se tiene que mejorar la cartelería y los paneles de LEDs o monitores en estaciones y trenes además de la megafonía. Tal y como está montado ahora el sistema es una CHAPUZA.
Líneas de Metro, numeradas, sin "L" ni "M" ni "U" ni nada:
1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11
Líneas de Cercanías y FGC, con letras, tipo de servicio y destino, nada de "R" ni "S". El servicio Local se entiende que para en todas las estaciones, el rápido se anuncia, o se hacen esquemas divididos por línea, ejemplo aleatorio y hecho arreu, los tiempos son inventados:
En cada estación, en función de la línea o del servicio que pare, tendría su cartel personalizado, en el ejemplo, tomando Torre del Baró como estación, sólo paran locales, pues sólo la línea de local, y en función del andén, sólo indicando hacia dónde va (un poco como en los termómetros del metro), se podría indicar además las siguientes estaciones con transbordo a otras líneas o a servicios rápidos de la misma línea. En los termómetros vendría marcado en destacado los posibles finales de línea. De esta forma sería tan simple como anunciar en Torre del Baró:
"Línea G - Local - direcció L'Hospitalet de Llobregat per Plaça Catalunya"
O si estamos en Sants y queremos ir a Martorell en un rápido: "Línea G - Ràpid - direcció Martorell per Plaça Catalunya"
Cada línea con un color, y en función del servicio, más suave o fuerte, ó señalarlo en plan NYC que usan rombos y todo eso...
A (Local / Ràpid) Destino
B (Local / Ràpid) Destino
C (Local / Ràpid) Destino
D (Local / Ràpid) Destino
...
Líneas con ramal tipo Vallès o Llobregat/Anoia, una misma letra y se indica el destino. Creo que la gente no es tan tonta.
Líneas de Regionales ó Intercity, nada de numeritos ni letritas ni colores ni bobadas, se les pone un nombre comercial, por ejemplo, Catalunya Exprés está bien, si lo quieres abreviar puedes hacer hasta un logo así en plan "C'EX + Destino" y se anuncian las paradas. Incluso en función del corredor que sirve (A Tortosa y Valencia, a Girona y Portbou, a Vic y Puigcerdà...) ni les llamaría "C'EX", les pondría un nombre propio que evoque el lugar, algo así como "Ebre Exprés", "Transpirinenc" o cosas del estilo.
Y porqué no letras "S", "R" y demás. Sencillamente porque la gente no usa eso, yo para coger el regional a Tortosa no voy a la taquilla a pedir un "por favor, un billete del R16 a Tortosa", directamente pido "un Tortosa", eso por lo que respecta a Regionales.
En el caso de Cercanías, la gente no me pregunta "El S2?", no, directamente me dice "El de Sabadell?"
Y en Metro, a la gente le importa un pimiento el número y la letra, directamente te suelta el color "vengo con la verde", por eso, todo lo que sean S5, S55, R2 Nord, L4 y demás es liar al personal.
Por supuesto, para hacer esta cosa bien se tiene que mejorar la cartelería y los paneles de LEDs o monitores en estaciones y trenes además de la megafonía. Tal y como está montado ahora el sistema es una CHAPUZA.
Re: Nomenclatura de les línies
Hi ha de tot, però la senyalització s'ha de fer pensant en la gent més "tonta". El que cada dia fa el trajecte Sants-Martorell se'n va automàticament a la via 7 i sap que ha d'agafar qualsevol tren que vagi a Martorell, Vilafranca del Penedès o Sant Vicenç de Calders, però ha de deixar passar els que van a l'Hospitalet de Llobregat. En canvi, si ens posem en la pell del nouvingut que arriba en AVE a Sants, amb el sistema actual crec que li costarà una miqueta situar-se i si es dóna el cas que el primer tren que va a Martorell surt per la via 8, l'agafi sense saber que és un R7 que va per Cerdanyola i que tardarà 25 minuts més. Per tant, el sistema de senyalització s'ha de fer pensant sempre en l'usuari ocasional, no en l'habitual.Nozomi wrote:Creo que la gente no es tan tonta.
Seguint amb aquest raonament, em sembla que el més funcional és assignar xifres i lletres a les línies, i no colors o denominacions populars que només utilitzen els usuaris habituals. Al turista estranger que vulgui anar a la Vall de Núria li és més còmode saber que ha d'agafar l'R3 (o qualsevol denominació alfanumèrica) que no pas un nom impronunciable com és "Transpirinenc". Per altra banda, els colors han d'ajudar a identificar les línies, però no poden suprimir la denominació alfanumèrica: de quin color són les línies L2 i L6? En català podríem dir lila i morat, però, sabem dir-ho en anglès?
Re: Nomenclatura de les línies
La meva experiència personal m'indica tot el contrari, es més, des que existeixen la L11 i més actualment la L10, quasi ningú empra els colors per referir-se a les línies. No he sentit mai dir :"he vingut amb la línia verd fosc o la línia blau clar".Nozomi wrote: Y en Metro, a la gente le importa un pimiento el número y la letra, directamente te suelta el color "vengo con la verde", por eso, todo lo que sean S5, S55, R2 Nord, L4 y demás es liar al personal.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Identificació
L11: "Agafo la línia color pipí".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.