Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional
Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional
Tema relacionat:LAV Barcelona-França
http://es.noticias.yahoo.com/5/20110102 ... a5357.html
El Port de Barcelona estarà connectat en ample de via internacional el primer trimestre del 2011
BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS) Els terminals de contenidors TCB i Tercat del Port de Barcelona disposaran d'una connexió ferroviària en ample de via internacional en el primer trimestre del 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). Seguir leyendo el arículo
En concret, l'ample de via europeu de TCB entrarà en servei el 10 de gener, i es convertirà, així, en la primera terminal d'Espanya amb connexió ferroviària d'ample internacional. Així, els contenidors es transportaran a Europa en el mateix tren sense necessitat de fer el canvi a les estacions de Morrot --adaptada a l'ample internacional des del 21 de desembre-- i Can Tunis del port de Barcelona.
Fonts del Port han destacat la rellevància de dotar les terminals d'ample de via internacional, ja que d'aquesta manera s'agilitarà el transport de les mercaderies si es té en compte que les exportacions han augmentat un 60% el mes de novembre respecte al mateix mes de 2009 a causa del volum de trànsit i el ritme de creixement dels intercanvis comercials amb l'Extrem Orient i el Japó, segons dades de l'APB.
El Port de Barcelona ha destinat una inversió de més de 10 milions d'euros en l'adaptació dels terminals a l'ample de via internacional, així com en la dotació d'accés ferroviari a la futura terminal del Moll Costa.
En concret, s'han invertit 5,5 milions d'euros en les obres d'accés a la terminal de contenidors del Moll Príncep d'Espanya, on opera Tercat. Les obres consisteixen a adaptar la terminal ferroviària actual a l'ample de via europeu, així com els ramals que connecten aquesta terminal amb la xarxa d'Adif. Pel que fa a TCB, el Port ha invertit 2,6 milions d'euros en la instal·lació de l'ample internacional al moll Sud.
D'altra banda, l'APB ha invertit també 3,7 milions d'euros en la instal·lació de l'ample de via ibèric i mètric al moll Costa, on es construirà la terminal de 'short sea shipping'.
NOVA TERMINAL EL 2011
Les obres de la nova terminal d'expedició i recepció de trens que s'ubicarà a l'antic curs del riu Llobregat, ja dessecat i consolidat, s'iniciaran el 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'APB.
Així, a principis de l'any que ve estarà finalitzat l'estudi bàsic, per la qual cosa després s'adjudicaran les obres i es començarà a construir la nova terminal.
Tot i això, les mateixes fonts han matisat que abans de començar les obres cal que el Ministeri de Foment construeixi els accessos a la terminal.
http://es.noticias.yahoo.com/5/20110102 ... a5357.html
El Port de Barcelona estarà connectat en ample de via internacional el primer trimestre del 2011
BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS) Els terminals de contenidors TCB i Tercat del Port de Barcelona disposaran d'una connexió ferroviària en ample de via internacional en el primer trimestre del 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'Autoritat Portuària de Barcelona (APB). Seguir leyendo el arículo
En concret, l'ample de via europeu de TCB entrarà en servei el 10 de gener, i es convertirà, així, en la primera terminal d'Espanya amb connexió ferroviària d'ample internacional. Així, els contenidors es transportaran a Europa en el mateix tren sense necessitat de fer el canvi a les estacions de Morrot --adaptada a l'ample internacional des del 21 de desembre-- i Can Tunis del port de Barcelona.
Fonts del Port han destacat la rellevància de dotar les terminals d'ample de via internacional, ja que d'aquesta manera s'agilitarà el transport de les mercaderies si es té en compte que les exportacions han augmentat un 60% el mes de novembre respecte al mateix mes de 2009 a causa del volum de trànsit i el ritme de creixement dels intercanvis comercials amb l'Extrem Orient i el Japó, segons dades de l'APB.
El Port de Barcelona ha destinat una inversió de més de 10 milions d'euros en l'adaptació dels terminals a l'ample de via internacional, així com en la dotació d'accés ferroviari a la futura terminal del Moll Costa.
En concret, s'han invertit 5,5 milions d'euros en les obres d'accés a la terminal de contenidors del Moll Príncep d'Espanya, on opera Tercat. Les obres consisteixen a adaptar la terminal ferroviària actual a l'ample de via europeu, així com els ramals que connecten aquesta terminal amb la xarxa d'Adif. Pel que fa a TCB, el Port ha invertit 2,6 milions d'euros en la instal·lació de l'ample internacional al moll Sud.
D'altra banda, l'APB ha invertit també 3,7 milions d'euros en la instal·lació de l'ample de via ibèric i mètric al moll Costa, on es construirà la terminal de 'short sea shipping'.
NOVA TERMINAL EL 2011
Les obres de la nova terminal d'expedició i recepció de trens que s'ubicarà a l'antic curs del riu Llobregat, ja dessecat i consolidat, s'iniciaran el 2011, segons han informat a Europa Press fonts de l'APB.
Així, a principis de l'any que ve estarà finalitzat l'estudi bàsic, per la qual cosa després s'adjudicaran les obres i es començarà a construir la nova terminal.
Tot i això, les mateixes fonts han matisat que abans de començar les obres cal que el Ministeri de Foment construeixi els accessos a la terminal.
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional
Perfecte, encara que van amb un mes de retard.
Si des el proper dilluns 10 els trens podran sortir directament des aquestes terminals, algú sap quines portes (del port) utilitzaran i amb quines màquines pujaran els trens des les terminals fins Can Tunis?
I quines hores de sortida i arribada (i dies) hi ha programats? Seria molt útil per els que ens agrada fotografiar trens i que som una colla.
Si des el proper dilluns 10 els trens podran sortir directament des aquestes terminals, algú sap quines portes (del port) utilitzaran i amb quines màquines pujaran els trens des les terminals fins Can Tunis?
I quines hores de sortida i arribada (i dies) hi ha programats? Seria molt útil per els que ens agrada fotografiar trens i que som una colla.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional
Hola,
Es de suponer que habrá que organizar toda una serie de estructura alrededor de este tema y de aquí hasta que el porcentaje de transporte de mercancías vía ferrocarril sea o alcance unas cifras positivas, pasará todavía un tiempo.
La gran terminal que anunciaban y que iba a colocarse sobre los terrenos ganados al río Llobregat y sobre la actuación realizada en el mismo tras la ampliación del puerto... ¿alguien sabe dónde está? porque que yo sepa esa gran terminal ahora mismo no existe. ¿Y la infraestructura desde los muelles de Tercat y TCB hacia esta terminal? porque en el puerto y que yo sepa siempre ha habido ancho ibérico y ancho métrico. Que ahora llegue el ancho UIC... correcto, colocando terceros raíles en las vías de ancho ibérico no habrá problemas. Pero de ahí a tener capacidad de carga, movimientos, operaciones, etc. a nivel de poder competir a escala europea...
Saludos,
Sergio
PD: A "gralla"; vuelve a intentar colgar el mensaje con el código correcto si era un video lo que intentabas colgar. Gracias y un saludo.
Es de suponer que habrá que organizar toda una serie de estructura alrededor de este tema y de aquí hasta que el porcentaje de transporte de mercancías vía ferrocarril sea o alcance unas cifras positivas, pasará todavía un tiempo.
La gran terminal que anunciaban y que iba a colocarse sobre los terrenos ganados al río Llobregat y sobre la actuación realizada en el mismo tras la ampliación del puerto... ¿alguien sabe dónde está? porque que yo sepa esa gran terminal ahora mismo no existe. ¿Y la infraestructura desde los muelles de Tercat y TCB hacia esta terminal? porque en el puerto y que yo sepa siempre ha habido ancho ibérico y ancho métrico. Que ahora llegue el ancho UIC... correcto, colocando terceros raíles en las vías de ancho ibérico no habrá problemas. Pero de ahí a tener capacidad de carga, movimientos, operaciones, etc. a nivel de poder competir a escala europea...
Saludos,
Sergio
PD: A "gralla"; vuelve a intentar colgar el mensaje con el código correcto si era un video lo que intentabas colgar. Gracias y un saludo.
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional
El lunes desde la ronda litoral pude ver una doble traccion de 252 de ancho internacional en la estacion de contenedores del morrot, delante de un corto de contenedores, situadas justo donde termina la catenaria
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacional
A quina hora? Seria molt interessant saber a quines hores surten o entren aquests trens cap Lyon. Ho dic pe r l'evody i per altres ponents que facin observacions. Gràcies anticipades.
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacion
Serien les dues 252 d'ample UIC que porten el TECO cap a Lyon i cap a Milà. Surten cada dimarts, dijous i dissabte. A les 4 de la tarda passen pel pont de Cornellà.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacion
Surten, com be ha dit en aim dimarts, dijous i dissabte a les 15:48 del Morrot.U-bahn de BCN wrote:A quina hora? Seria molt interessant saber a quines hores surten o entren aquests trens cap Lyon. Ho dic pe r l'evody i per altres ponents que facin observacions. Gràcies anticipades.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Canvi de màquina
I on canvien de màquina? A Vilafant, al Soler...?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacion
El canvi de tracció es fa a El Soler.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Homogenització
Per aquest i altres motius, seria interessant que s'impulsés l'homogenització a escala europea de la tensió i senyalització per estalviar temps. Em sona que hi ha quelcom en marxa, però sense terminis massa concrets.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Homogenització
L'ERTMS-ETCS és el sistema en desenvolupament de senyalització Europeu que s'està implementant per tot el continent, amb el tema de l'electrificació si que no puc dir res però amb les locomotores universals multisistema (tant elèctric com a nivell de senyalització) tant de Siemens com de Bombardier-Transportation i l'ample UIC per tot, es poden subsanar molts problemes de connexió internacionals, ara només falta que nosaltres ens espavilem amb el tema de l'ample UIC per la xarxa...Guigui wrote:Per aquest i altres motius, seria interessant que s'impulsés l'homogenització a escala europea de la tensió i senyalització per estalviar temps. Em sona que hi ha quelcom en marxa, però sense terminis massa concrets.
Salutacions.-
Re: Port de Barcelona, connectat en ample de via internacion
Surt del port de Barcelona per primera vegada un tren de mercaderies adaptat a l'ample de via europeu
Un tren de mercaderies adaptat a l'ample de via europeu ha sortit aquest dijous per primera vegada des d'una terminal espanyola, en concret des del port de Barcelona. El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat que aquest primer trajecte significa "quedar més connectats amb un mercat natural per a Catalunya com és la UE". El tren ha sortit des de la Terminal de Contenidors del port barceloní amb destinació a la ciutat francesa de Lió.
En un context de crisi econòmica, Artur Mas ha afirmat que cal apostar pel comerç exterior i donar "un missatge clar a favor de la connexió amb Europa, la resta de la península ibèrica i el mediterrani".
De la terminal barcelonina sortiran dos trens setmanals amb destinació a Lió i n'arribaran dos més procedents de França, que se sumaran als 25 combois que connecten Barcelona amb altres punts d'Espanya cada setmana.
L'operador marítim TCB ha invertit quatre mesos a construir la via d'ample europeu, de moment l'única. Es preveu que el projecte acabi el 2013 amb un total de tres grues pòrtic per traslladar els contenidors i sis vies adaptades a l'estàndard europeu que tindran una longitud de 750 metres cadascuna.
El primer corredor transfronterer de mercaderies en ample internacional entre Catalunya i França connecta la zona portuària de Barcelona amb Perpinyà i ha representat una inversió d'uns 377 milions d'euros, segons dades del Ministeri de Foment.
FONT: 3cat24
Mas considera que l'arribada de l'ample de via UIC al Port marca 'l'aposta' de Barcelona per 'connectar-se' a Europa
Barcelona (ACN).- El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assistit aquest matí a la sortida cap a França del primer tren de mercaderies que circula per ample de via internacional (UIC) des de la Terminal del Contenidors del Port de Barcelona. Mas ha destacat el valor 'simbòlic i real' de l'acte i ho ha considerat 'una aposta' de la capital catalana per les 'exportacions' i per estar 'més a prop d'Europa'. Els trens adaptats a l'ample de via UIC van començar a circular entre el Port i la frontera el 21 de desembre, però des de l'estació del Morrot. Avui ho han fet des de la Terminal de Contenidors, una infraestructura més propera als molls de càrrega que ha adaptat les vies amb la col·locació d'un tercer carril.
FONT: 3cat24
Un tren de mercaderies adaptat a l'ample de via europeu ha sortit aquest dijous per primera vegada des d'una terminal espanyola, en concret des del port de Barcelona. El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat que aquest primer trajecte significa "quedar més connectats amb un mercat natural per a Catalunya com és la UE". El tren ha sortit des de la Terminal de Contenidors del port barceloní amb destinació a la ciutat francesa de Lió.
En un context de crisi econòmica, Artur Mas ha afirmat que cal apostar pel comerç exterior i donar "un missatge clar a favor de la connexió amb Europa, la resta de la península ibèrica i el mediterrani".
De la terminal barcelonina sortiran dos trens setmanals amb destinació a Lió i n'arribaran dos més procedents de França, que se sumaran als 25 combois que connecten Barcelona amb altres punts d'Espanya cada setmana.
L'operador marítim TCB ha invertit quatre mesos a construir la via d'ample europeu, de moment l'única. Es preveu que el projecte acabi el 2013 amb un total de tres grues pòrtic per traslladar els contenidors i sis vies adaptades a l'estàndard europeu que tindran una longitud de 750 metres cadascuna.
El primer corredor transfronterer de mercaderies en ample internacional entre Catalunya i França connecta la zona portuària de Barcelona amb Perpinyà i ha representat una inversió d'uns 377 milions d'euros, segons dades del Ministeri de Foment.
FONT: 3cat24
Mas considera que l'arribada de l'ample de via UIC al Port marca 'l'aposta' de Barcelona per 'connectar-se' a Europa
Barcelona (ACN).- El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assistit aquest matí a la sortida cap a França del primer tren de mercaderies que circula per ample de via internacional (UIC) des de la Terminal del Contenidors del Port de Barcelona. Mas ha destacat el valor 'simbòlic i real' de l'acte i ho ha considerat 'una aposta' de la capital catalana per les 'exportacions' i per estar 'més a prop d'Europa'. Els trens adaptats a l'ample de via UIC van començar a circular entre el Port i la frontera el 21 de desembre, però des de l'estació del Morrot. Avui ho han fet des de la Terminal de Contenidors, una infraestructura més propera als molls de càrrega que ha adaptat les vies amb la col·locació d'un tercer carril.
FONT: 3cat24
Salvem l'Estació de França!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Confonen el lector
Títol molt mal redactat, per cert.Surt del port de Barcelona per primera vegada un tren de mercaderies adaptat a l'ample de via europeu
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.