Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Hola,
Respecto a terceras vías: yo creo que la propuesta es buena aunque está mal encauzada. Ya tenemos esa tercera vía, y hasta una cuarta. Son las vías exteriores del ramal de mercancías al puerto que en estos momentos está infrautilizado y que posee vías exteriores entre el puerto y Castellbisbal/Papiol. Simplemente si quieren efectuar esas demandas en pos de semidirectos y regionales más rápidos, creo que deberían fomentar que se construyese alguna infraestructura entre Martorell y ese enlace de Castellbisbal/Papiol con vías segregadas y además y en cuanto se iniciase la ampliación de la línea C3 de Cornellà a Castelldefels, ejecutar al salir de Cornellà un ramal que uniese este corredor con esas vías exteriores entre el puerto y Martorell. De esta forma tendríamos esas vías para directos, semidirectos y regionales. Lo malo es que después no bastaría solamente con esto, ya que sería necesario un tercer túnel de cercanías por Barcelona para segregar estas circulaciones porque de lo contrario seguiríamos haciendo confluir todo por el mismo sitio. No solamente por Sant Feliu no cabría esa tercera vía que proponen, sino que tampoco cabe físicamente por Sant Joan, Cornellà, Molins...
Respecto a metro: no me creo en absoluto el ratio que me comentas para la L3, en todo caso será para la L3 oficial que plantean desde la Generalitat. Esa L3 que harían en paralelo a cercanías y tranvía compartiendo trazado con 6 vías en simultáneo. Una L3 ampliada como debe aumentaría esos ratios siempre que quienes los calculasen fuesen personas imparciales y no gente interesada e imparcial que solamente apuesta por unos únicos medios de transporte respecto a otros. Una L3 desde Zona Universitaria a Esplugues en línea más o menos recta, después a Sant Just y entrando en Sant Feliu desde Mas Lluhí, con parada en un intercambiador central con Renfe y tranvía, otra parada en Falguera y prolongación posterior hasta un intercambiador con FGC solventaría cada mañana, tarde y noche muchísimos problemas en el Baix por ejemplo del colapso del viaducto de Sant Vicenç dels Horts, puente que va a rebentar cada día. Es completamente demencial e imposible que una línea así se diga que no tiene ratios ni justificación alguna cuando los accesos viarios desde el Llobregat a Barcelona van cada mañana, tarde y noche repletos de vehículos privados y se está defendiendo la creación de servicios BUS-VAO. Es inadmisible que se diga que no hay ratios cuando a la vez que se propone el BUS-VAO, se propone el tranvía y se piden más frecuencias de buses a la par que las caravanas son el pan nuestro de cada día en la zona. Es que eso de que no hay ratios y de que no se justifica el metro solamente lo defienden con datos falsos, mal analizados y peor concluidos a la par que tendenciosos y pendencieros aquellos que solamente apuestan por el tranvía, el bus de barri, los carriles VAO, el car-sharing y las bicis para todo.
La llegada de la línea 3 del metro al Baix Llobregat y en especial a la zona de Sant Feliu es elemental y muy necesaria para el futuro desarrollo de la RMB y de Cataluña en general y de hacerse mal tal y como amenaza el actual proyecto de la Generalitat haciéndola dar vueltas por Sant Just y Sant Joan, hacia donde ya están encaradas y mucho mejor otras líneas como la L5 y L6, por ejemplo, es un error garrafal en la planificación de infraestructuras y trazados.
La L3 ha de entrar en el Baix perpendicularmente a Renfe en Sant Feliu y con las 3 paradas que demanda cualquier entidad sensata. Ha de haber un intercambiador más del tipo del existente en Cornellà, excéntrico, que distribuya los movimientos y tráficos desde el exterior para desalojar estaciones internas de barcelona y el área central y sus pasillos, andenes e intercambiadores. Se ha de posibilitar el intercambio con FGC y el consiguiente paso del río Llobregat mediante medios ferroviarios para desatascar los puentes de Molins de Rei y Sant Vicenç dels Horts. Y esta ampliación debe ser así ya cueste 100 M€ más ó 200 M€. Eso no es dinero. Se perderían muchísimos más millones de € haciéndolo mal (como se propone ahora). Las zonas de Sant Joan Despí por las que se pide la L3 no solamente ya están servidas mediante el tranvía, sino que quedan a tiro de piedra de una ampliación de la L5 y en la línea futura de más intervenciones en la L6 que desde Reina Elisenda iría a Finestrelles y después tendría que desembocar en Sant Boi pasando por Sant Joan.
Si esto es así, como realmente lo es, es una completa y absoluta irresponsabilidad pretender ampliar la L3 por Sant Joan cuando esta línea es la única posibilidad de comunicación ferroviaria que tienen tanto Sant Just como Sant Feliu como todos los habitantes de las poblaciones de la margen derecha del Llobregat por donde discurre FGC de tener un intercambiador ferroviario que les posibilite cambiar de lado del río y de comunicación coherente entre las dos orillas.
Saludos,
Sergio
Respecto a terceras vías: yo creo que la propuesta es buena aunque está mal encauzada. Ya tenemos esa tercera vía, y hasta una cuarta. Son las vías exteriores del ramal de mercancías al puerto que en estos momentos está infrautilizado y que posee vías exteriores entre el puerto y Castellbisbal/Papiol. Simplemente si quieren efectuar esas demandas en pos de semidirectos y regionales más rápidos, creo que deberían fomentar que se construyese alguna infraestructura entre Martorell y ese enlace de Castellbisbal/Papiol con vías segregadas y además y en cuanto se iniciase la ampliación de la línea C3 de Cornellà a Castelldefels, ejecutar al salir de Cornellà un ramal que uniese este corredor con esas vías exteriores entre el puerto y Martorell. De esta forma tendríamos esas vías para directos, semidirectos y regionales. Lo malo es que después no bastaría solamente con esto, ya que sería necesario un tercer túnel de cercanías por Barcelona para segregar estas circulaciones porque de lo contrario seguiríamos haciendo confluir todo por el mismo sitio. No solamente por Sant Feliu no cabría esa tercera vía que proponen, sino que tampoco cabe físicamente por Sant Joan, Cornellà, Molins...
Respecto a metro: no me creo en absoluto el ratio que me comentas para la L3, en todo caso será para la L3 oficial que plantean desde la Generalitat. Esa L3 que harían en paralelo a cercanías y tranvía compartiendo trazado con 6 vías en simultáneo. Una L3 ampliada como debe aumentaría esos ratios siempre que quienes los calculasen fuesen personas imparciales y no gente interesada e imparcial que solamente apuesta por unos únicos medios de transporte respecto a otros. Una L3 desde Zona Universitaria a Esplugues en línea más o menos recta, después a Sant Just y entrando en Sant Feliu desde Mas Lluhí, con parada en un intercambiador central con Renfe y tranvía, otra parada en Falguera y prolongación posterior hasta un intercambiador con FGC solventaría cada mañana, tarde y noche muchísimos problemas en el Baix por ejemplo del colapso del viaducto de Sant Vicenç dels Horts, puente que va a rebentar cada día. Es completamente demencial e imposible que una línea así se diga que no tiene ratios ni justificación alguna cuando los accesos viarios desde el Llobregat a Barcelona van cada mañana, tarde y noche repletos de vehículos privados y se está defendiendo la creación de servicios BUS-VAO. Es inadmisible que se diga que no hay ratios cuando a la vez que se propone el BUS-VAO, se propone el tranvía y se piden más frecuencias de buses a la par que las caravanas son el pan nuestro de cada día en la zona. Es que eso de que no hay ratios y de que no se justifica el metro solamente lo defienden con datos falsos, mal analizados y peor concluidos a la par que tendenciosos y pendencieros aquellos que solamente apuestan por el tranvía, el bus de barri, los carriles VAO, el car-sharing y las bicis para todo.
La llegada de la línea 3 del metro al Baix Llobregat y en especial a la zona de Sant Feliu es elemental y muy necesaria para el futuro desarrollo de la RMB y de Cataluña en general y de hacerse mal tal y como amenaza el actual proyecto de la Generalitat haciéndola dar vueltas por Sant Just y Sant Joan, hacia donde ya están encaradas y mucho mejor otras líneas como la L5 y L6, por ejemplo, es un error garrafal en la planificación de infraestructuras y trazados.
La L3 ha de entrar en el Baix perpendicularmente a Renfe en Sant Feliu y con las 3 paradas que demanda cualquier entidad sensata. Ha de haber un intercambiador más del tipo del existente en Cornellà, excéntrico, que distribuya los movimientos y tráficos desde el exterior para desalojar estaciones internas de barcelona y el área central y sus pasillos, andenes e intercambiadores. Se ha de posibilitar el intercambio con FGC y el consiguiente paso del río Llobregat mediante medios ferroviarios para desatascar los puentes de Molins de Rei y Sant Vicenç dels Horts. Y esta ampliación debe ser así ya cueste 100 M€ más ó 200 M€. Eso no es dinero. Se perderían muchísimos más millones de € haciéndolo mal (como se propone ahora). Las zonas de Sant Joan Despí por las que se pide la L3 no solamente ya están servidas mediante el tranvía, sino que quedan a tiro de piedra de una ampliación de la L5 y en la línea futura de más intervenciones en la L6 que desde Reina Elisenda iría a Finestrelles y después tendría que desembocar en Sant Boi pasando por Sant Joan.
Si esto es así, como realmente lo es, es una completa y absoluta irresponsabilidad pretender ampliar la L3 por Sant Joan cuando esta línea es la única posibilidad de comunicación ferroviaria que tienen tanto Sant Just como Sant Feliu como todos los habitantes de las poblaciones de la margen derecha del Llobregat por donde discurre FGC de tener un intercambiador ferroviario que les posibilite cambiar de lado del río y de comunicación coherente entre las dos orillas.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Hola,
Como sabeis, cada última semana de mes, coincidiendo con el último pleno, mediante la web municipal del Ayuntamiento, se le pueden realizar preguntas al alcalde on-line. Él responde y trata de aclarar dudas.
Entrevista al alcalde de Sant Feliu de Llobregat de la sesión del 30-06-2010 (página 3 última pregunta):
http://www.santfeliu.cat/entrevista/ses ... 7959357004
Dice también que se ha tramitado el estudio informativo... ¿qué ha hecho él? ¿ponerle un sello? porque el trámite le corresponde a Fomento no a él.
Y además dice que se ha realizado un nuevo proyecto que contempla un soterramiento completo. Y lo dice así, sin ningún tipo de vergüenza ni nada, cuando él se conformaba con un soterramiento parcial, acusaba a quien pidiese el soterramiento completo de querer paralizar la obra y de no querer el progreso de Sant Feliu, aspectos que se pueden comprobar en prensa y en otras entrevistas al alcalde de la época y fue precisamente Fomento, el propio Fomento y el Ministerio y sus técnicos los que simeplemente echando un vistazo a la realidad de Sant Feliu cuando vinieron a realizar el estudio, quienes propusieron ya de salida y sin preguntarle a nadie ese soterramiento completo que este buen hombre se encontró como una grata sorpresa. Y ahora viene y dice que lo ha hecho él... vamos es para descojonarse.
También aporta como hito personal y de su gestión que se ha aprobado la DIA... vamos, como si la hubiese aprobado él también y como si no se aprobasen ese tipo de cosas para el resto de obras.
Por lo demás y según él, todo sigue igual y hacia adelante. Malo sería que llamase por teléfono a Fomento y no se lo cogiesen ¿no?
Saludos,
Sergio
Como sabeis, cada última semana de mes, coincidiendo con el último pleno, mediante la web municipal del Ayuntamiento, se le pueden realizar preguntas al alcalde on-line. Él responde y trata de aclarar dudas.
Entrevista al alcalde de Sant Feliu de Llobregat de la sesión del 30-06-2010 (página 3 última pregunta):
http://www.santfeliu.cat/entrevista/ses ... 7959357004
Muy pretencioso decir y afirmar que solamente él lo ha hecho posible, pero la soberbia a veces puede más que la coherencia. Dice que se ha acordado la financiación cuando resulta que es una financiación del año 2006 en el que el marco era uno muy distinto al actual, en 2006 no había nada respecto al Plan de Cercanías, pero la realidad actual es que Fomento anunció una inversión de 4.000 M€ para el PLan de Cercanías en Barcelona, cosa que modificaría todo y que la lógica nos hace suponer que los 90 ó 100M€ en que se ha valorado el soterramiento deberían formar parte de esos millnes que Fomento da para el Plan de Cercanías ya que la supresión del paso anivel de Sant Feliu incide directamente en la mejora de las cercanías, en colocar mayores frecuencias, mejores trenes, etc. Con lo cual Fomento lo debería asumir en su totalidad el coste de dicho soterramiento. De tal manera que esa financiación que él dice que acordó es algo desastroso para su ciudad que deberá asumir construyendo más pisos en las zonas que deberían ser verdes y cuando ya se ha demostrado que la cultura del ladrillo va en declive. Gran alcalde, sí señor.Pregunta:
Buenas tardes, es obligado preguntarle sobre el tema del soterramiento ¿se anula, continúa? como le tengo por un buen alcalde y político "average" supongo que se estará Ud informando y estará Ud presionando sobre el tema si no tiene información aun de cómo esta lo de la obra del soterramiento para poder decirnos algo a los ciudadanos en breve. ¿Cuánto tiempo cree que necesita para comentarnos alguna cosa? ¿un día? ¿una semana? ¿después del verano? lo digo porque no creo que llamar a Fomento a sus compañeros socialistas ya sea del PTOP o de Fomento mismo pueda durar más de una mañana. Necesitamos el soterramiento, ¿lo tendremos cuando lo ibamos a tener o esperamos otros 30 años?
Alcalde:
Buenas tardes, al margen de saber co o interpretar lo de "average", decirte que evidentemente estoy haciendo lo que corresponde respecto a este tema. En la última semana he hablado tanto con el Secretario de Mobilitat de la Generalitat como con el Director General de Infraestructuras del Ministerio de Fomento, no por que sean compañeros socialistas, sino en calidad de Alcalde de la ciudad y ellos responsables de otras administraciones. No hay que confundir la institución con la polítca de partido, yo no lo hago. En cualquier caso, a fecha de hoy, no hay ninguna novedad respecto a los calendarios previstos, lo que no quiere decir que la dificil situación económica nos acabe afecrtando también a esta obra. En estos momentos se sigue trabajando tal y como estaba previsto, es decir en los próximos días el proyecto ejecutiva estará finalizado y se pasará a revisión. En ese momento se tendrá que decidir cuando se licita. Por tanto en cuanto se tenga esa información lógicamente la ciudadania lo conocerá, de la misma manera que ha ido conociendo todos y cada uno de los pasos dados. No podemos ni debemos esperar 30 años más, pero la diferencia está en que en los 7 que yo llevo de alcalde, se ha acordado la financiación (2006) se ha realizado un nuevo proyecto que contempla el soterramiento completo (2007-10), se ha tramitado el estudio informativo (2009), se ha aprobado la declaración de impacto ambiental (diciembre de 2009) y sólo falta licitar. Ahora la situación económica y los recortes presupostarios pueden afectarnos, pero confío en que se mantenga el calendario para el inicio de la obra y en ello trabajo. Gracias
Dice también que se ha tramitado el estudio informativo... ¿qué ha hecho él? ¿ponerle un sello? porque el trámite le corresponde a Fomento no a él.
Y además dice que se ha realizado un nuevo proyecto que contempla un soterramiento completo. Y lo dice así, sin ningún tipo de vergüenza ni nada, cuando él se conformaba con un soterramiento parcial, acusaba a quien pidiese el soterramiento completo de querer paralizar la obra y de no querer el progreso de Sant Feliu, aspectos que se pueden comprobar en prensa y en otras entrevistas al alcalde de la época y fue precisamente Fomento, el propio Fomento y el Ministerio y sus técnicos los que simeplemente echando un vistazo a la realidad de Sant Feliu cuando vinieron a realizar el estudio, quienes propusieron ya de salida y sin preguntarle a nadie ese soterramiento completo que este buen hombre se encontró como una grata sorpresa. Y ahora viene y dice que lo ha hecho él... vamos es para descojonarse.
También aporta como hito personal y de su gestión que se ha aprobado la DIA... vamos, como si la hubiese aprobado él también y como si no se aprobasen ese tipo de cosas para el resto de obras.
Por lo demás y según él, todo sigue igual y hacia adelante. Malo sería que llamase por teléfono a Fomento y no se lo cogiesen ¿no?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Hola,
Novedades respecto al calendario del soterramiento y a la propuesta de una 3ª vía entre Martorell y Barcelona:
http://www.iniciativa.cat/santfeliullobregat/news/27755
Aquí tenemos la respuesta del Conseller Nadal a una pregunta realizada por el diputado Jaume Bosch al respecto de estos temas.
Saludos,
Sergio
Novedades respecto al calendario del soterramiento y a la propuesta de una 3ª vía entre Martorell y Barcelona:
http://www.iniciativa.cat/santfeliullobregat/news/27755
Aquí tenemos la respuesta del Conseller Nadal a una pregunta realizada por el diputado Jaume Bosch al respecto de estos temas.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Vivint a Sant Feliu més de 30 anys, ara porto deu vivint a El Vendrell, las reindivicacions del veins quantas he vist i per suposat també estaba allá, quan vaig arribar al any 1966 pasaban pocs trens al dia, las barreras eran manuals, després van aumentar una mica las frecuéncies, encara tinc a la mémoria las 48 horas seguidas de circulacions, totas, i encara amb via única Molins-Sant Vicenç quan van montar el nou pont de El Prat, després van posar las 436 directes de Sants fins Molins i després a Martorell, com circulaban rápid amb aquella via feta una caqueta, vaig tenir el honor de ser un dels primers que va circular amb 436 per sota el pont de la autopista, i conegut diferents cap d'estació, entraba dins i m'hu explicaban tot, com desapareixen las vies d'apartament...els cambis d'el edifici de l'estació, el pas inferior...i encara després de tant de temps tot segueix igual, amb la gran diferéncia que ara son circulacions casi tipus metro, pero la via per el lloc de sempre...espero que abans de anar-me d'aquet món tingi el plaer de poger anar amb trén ja soterrat, el que si seria bo es que el edifici es conservés...no está original llogicament però té un valor historic per el poble de Sant Feliu!
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=426573
L'Ajuntament de Sant Feliu exigeix per unanimitat a Foment el soterrament del tren al 2011
Des del consistori es denuncia que no s'estableixi en els pressupostos del 2011
LAMALLA.CAT
Tots els grups polítics amb representació a l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat (PSC, CiU, ICV-EUiA, PP i ERC) han exigit aquest dijous de manera unitària al Ministeri de Foment la licitació de l’obra del soterrament del tren al seu pas per Sant Feliu l’any 2011. L’alcalde de la ciutat, Juan Antonio Vázquez, acompanyat dels portaveus municipals dels diferents grups polítics, ha comparegut davant els mitjans de comunicació per reclamar al Govern de l’Estat que estableixi els mecanismes pressupostaris necessaris per licitar les obres l’any vinent i que compleixi amb els compromisos acordats en un calendari raonable. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat que "tenim el conveni de finançament de l’obra signat l’any 2006 entre l’Ajuntament, la Generalitat i el Ministeri de Foment i disposem també del projecte constructiu redactat, així que el que toca ara és la licitació del projecte".
L’Ajuntament de Sant Feliu lamenta que els pressupostos generals de l’Estat per a 2011 no hagin recollit la demanda de l’Ajuntament de licitar el projecte que el consistori va traslladar per carta a primers de setembre al secretari d’Estat d’infraestructures, Víctor Morlán. Alhora, el consistori també lamenta que tampoc s’hagi aconseguit una partida pel soterrament a través de les esmenes presentades per diferents grups parlamentaris. Tot i això, l’alcalde s’ha mostrat contundent en assegurar que el pressupost del soterrament és d’uns 110 milions d’euros, quantitat perfectament assumible per les diferents administracions implicades, ja que el termini d’execució de l’obra és de tres anys i si el projecte es licita al 2011, tal com reclama el consistori, les obres no començarien fins a final d’any.
El soterrament del ferrocarril és una reivindicació històrica a Sant Feliu des de fa tres dècades i constitueix la transformació urbana més important de la ciutat en els propers anys, ja que permetria cohesionar i ordenar un municipi històricament dividit per les vies fèrries. Segons fonts del consistori, "el soterrament és la solució per superar les molèsties i la inseguretat que suposen les vies en el mig de la ciutat. Alhora, la realització de l’obra obre noves oportunitats per Sant Feliu amb la prolongació del tramvia". L’alcalde ha subratllat que "el projecte no pot deixar-se en el calaix atenent al gran esforç fet en els últims quatre anys per tirar-lo endavant, a la necessitat imperiosa que té per la ciutat i al compromís acordat sobre la seva execució".
L'Ajuntament de Sant Feliu exigeix per unanimitat a Foment el soterrament del tren al 2011
Des del consistori es denuncia que no s'estableixi en els pressupostos del 2011
LAMALLA.CAT
Tots els grups polítics amb representació a l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat (PSC, CiU, ICV-EUiA, PP i ERC) han exigit aquest dijous de manera unitària al Ministeri de Foment la licitació de l’obra del soterrament del tren al seu pas per Sant Feliu l’any 2011. L’alcalde de la ciutat, Juan Antonio Vázquez, acompanyat dels portaveus municipals dels diferents grups polítics, ha comparegut davant els mitjans de comunicació per reclamar al Govern de l’Estat que estableixi els mecanismes pressupostaris necessaris per licitar les obres l’any vinent i que compleixi amb els compromisos acordats en un calendari raonable. En aquest sentit, l’alcalde ha destacat que "tenim el conveni de finançament de l’obra signat l’any 2006 entre l’Ajuntament, la Generalitat i el Ministeri de Foment i disposem també del projecte constructiu redactat, així que el que toca ara és la licitació del projecte".
L’Ajuntament de Sant Feliu lamenta que els pressupostos generals de l’Estat per a 2011 no hagin recollit la demanda de l’Ajuntament de licitar el projecte que el consistori va traslladar per carta a primers de setembre al secretari d’Estat d’infraestructures, Víctor Morlán. Alhora, el consistori també lamenta que tampoc s’hagi aconseguit una partida pel soterrament a través de les esmenes presentades per diferents grups parlamentaris. Tot i això, l’alcalde s’ha mostrat contundent en assegurar que el pressupost del soterrament és d’uns 110 milions d’euros, quantitat perfectament assumible per les diferents administracions implicades, ja que el termini d’execució de l’obra és de tres anys i si el projecte es licita al 2011, tal com reclama el consistori, les obres no començarien fins a final d’any.
El soterrament del ferrocarril és una reivindicació històrica a Sant Feliu des de fa tres dècades i constitueix la transformació urbana més important de la ciutat en els propers anys, ja que permetria cohesionar i ordenar un municipi històricament dividit per les vies fèrries. Segons fonts del consistori, "el soterrament és la solució per superar les molèsties i la inseguretat que suposen les vies en el mig de la ciutat. Alhora, la realització de l’obra obre noves oportunitats per Sant Feliu amb la prolongació del tramvia". L’alcalde ha subratllat que "el projecte no pot deixar-se en el calaix atenent al gran esforç fet en els últims quatre anys per tirar-lo endavant, a la necessitat imperiosa que té per la ciutat i al compromís acordat sobre la seva execució".
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Foment no pot exigir a Sant Feliu que se´l paguin ells solets, o que modifiquin la xarxa viària per tal de poder suprimir EL pas a nivell?
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
¿Com? ¿Que creus que Sant Feliu s'hauria de pagar ell sol l'obra? ¿Que seria bona idea fer una circunvalació al casc urbà per evitar passar pel centre?437.001 wrote:Foment no pot exigir a Sant Feliu que se´l paguin ells solets, o que modifiquin la xarxa viària per tal de poder suprimir EL pas a nivell?
Vull pensar que no ho he entès bé.
-
- N5
- Posts: 95
- Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
- Location: Menendez Pelayo (Madrid)
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Me muestro yo indignado por esta noticia de que Fomento mira para otro lado cuando se habla de las Cercanias de Cataluña y los soterramientos, y me parece una verguenza la tira de millones que se estan gastando en la Sagrera y en el AVE que solo es para los Ricos en vez de gastar el dinero en Soterrar de una ops! vez las Vias de Sants y de Sant Feliu y para eso Fomento tiene dinero de sobra y la Generalitat igual o para que tenemos autonomia para que Madrid nos tenga que dar el dinero para soterrar kilometro y medio de vias y hacer una estacion en Sant Feliu accesible a los minusvalidos y a todo el mundo?, porque solo son 30 millones, y con el ave se estan gastando ya mas de 1.700.000.000 millones que eso es peor que la Sagrada Familia que nunca se vera a la luz ni se vera terminado.
Y ya puestos hablemos tambien de porque hay que aguantar hora y media de trayecto de Barcelona a Blanes, y no llega el tren a Lloret de Mar, que se hablo mucho de llevar alli el tren, y que no me digan de que los ayuntamientos se negaron a eso, porque ellos son los primeros en ganar mas dinero porque como mejor comunicado este la poblacion mas turistas y mas dinero que se gana, pero para eso tampoco hay dinero y hay que subirse a autobuses y comerse atascos que se tarda a veces hasta media hora de reloj en ir de Blanes a Lloret cuando en tren se llegaria en 5 minutos.
Siento un poco el offotpic pero todo viene relacionado y esos proyectos son mucho mas importantes que tanto AVE y tanta tonteria que al final los trenes iran vacios de lo caro que sera viajar.
Saludos, Ismael
Y ya puestos hablemos tambien de porque hay que aguantar hora y media de trayecto de Barcelona a Blanes, y no llega el tren a Lloret de Mar, que se hablo mucho de llevar alli el tren, y que no me digan de que los ayuntamientos se negaron a eso, porque ellos son los primeros en ganar mas dinero porque como mejor comunicado este la poblacion mas turistas y mas dinero que se gana, pero para eso tampoco hay dinero y hay que subirse a autobuses y comerse atascos que se tarda a veces hasta media hora de reloj en ir de Blanes a Lloret cuando en tren se llegaria en 5 minutos.
Siento un poco el offotpic pero todo viene relacionado y esos proyectos son mucho mas importantes que tanto AVE y tanta tonteria que al final los trenes iran vacios de lo caro que sera viajar.
Saludos, Ismael
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
http://www.fetasantfeliu.cat/noticia/40 ... n-deu-anys
Nou accidents mortals al pas a nivell en deu anys
Entre l’any 2000 i el 2010 també s’han registrat dues persones ferides al pas a nivell i una persona morta al pas de l’estació.
Fetasantfeliu.cat ha pogut tenir accés a les dades oficials referents al nombre d’accidents registrats al pas a nivell i a l’estació de Sant Feliu durant el període 2000-2010. En deu anys, s’han hagut de lamentar nou accidents mortals al pas a nivell, un accident mortal al pas de l’estació i dues persones ferides al pas a nivell.
La mitjana d’accidents al pas a nivell i a l’estació de Renfe de Sant Feliu en deu anys és d’1,2 per any, mentre que la mitjana de persones mortes és d’una per any. Entre l’any 2000 i l’any 2010, el balanç és de nou persones mortes al pas a nivell, una persona morta a l’estació i dues de ferides al pas a nivell. El soterrament de les vies del tren és una reivindicació de la població de Sant Feliu de Llobregat que compta amb 30 anys d’antiguitat. Les vies del tren s’han convertit en un frontera que esquartera la ciutat i que posa traves a la mobilitat de persones i vehicles. El projecte del soterrament, que es va presentar el 26 de febrer de l’any 2009, es troba aturat en aquests moments, ja que encara no s’ha assignat una partida econòmica que possibiliti que es pugui iniciar.
Els casos
El 23 de juny de l’any 2010, el mateix dia en què diverses persones també van morir per culpa d’un atropellament a l’estació de Renfe de Castelldefels, un jove va morir atropellat al pas a nivell.
El 24 d’agost de 2009, al pas de l’estació de la ciutat, una dona de 72 anys va voler creuar la via amb la seva cadira de rodes per canviar d’andana i pujar al tren que anava direcció Molins de Rei. Les rodes de la cadira van quedar travades als travessers de les vies i el comboi la va atropellar. La dona de 72 anys anava acompanyada de la seva filla de 50 anys, que no va poder evitar l’atropellament i que es va poder salvar.
El 16 d’abril de l’any 2008, va morir atropellada una noia de catorze anys al fatídic pas a nivell del carrer Constitució. La noia, que estudiava segon d’ESO a l’escola Verge de la Mercè, va creuar el pas a nivell quan aquest presentava les barreres abaixades. La noia caminava escoltant música i parlant per telèfon, i això va provocar que no s’adonés que el tren s’estava acostant. El 12 de març de l’any 2008, un home de 50 anys va morir atropellat al pas a nivell del carrer Constitució. El 26 de maig de 2006, també va morir un home de 97 anys en ser atropellat pel tren al pas a nivell del carrer Constitució.
La resta d’accidents registrats al pas a nivell i a l’estació durant la darrera dècada daten del 17 de març de l’any 2000 (accident mortal al pas a nivell), del 26 de març de 2001 (accident mortal al pas a nivell), del 19 de setembre de 2002 i del 8 de maig de 2005 (ferits als pas a nivell), del 15 d’octubre de 2006 (accident mortal al pas a nivell), del 18 de gener de 2007 (accident mortal al pas a nivell) i del 20 de març de 2007 (accident mortal al pas a nivell).
‘Recorregut per la història del soterrament’
Després del 26 de febrer de l’any 2009, quan es va presentar el projecte del soterrament, l’Ajuntament va penjar a la web municipal un dossier del soterrament (http://www.santfeliu.cat/common/doc/doc ... ?xmid=6254) que ofereix el document titulat “Història del soterrament” (http://www.santfeliu.cat/common/doc/doc ... ?xmid=6277). En aquest document, des de 1980 (any en què es va iniciar el procés del soterrament), es mencionen tres accidents. El primer és el que es va registrar el 26 de maig de 2006. El segon, el que data del 17 de juliol de 1990, quan va morir “a l’acte un home atropellat per un tren al pas a nivell de Sant Feliu”. El tercer i darrer, el que es va registrar el 14 de juny de 1983: “Una mestra va resultar morta i una altra greument ferida en ser atropellades pel tren quan creuaven el pas a nivell de Sant Feliu. El tràgic accident commociona l'opinió pública local i els veïns fan causa comú amb l'Ajuntament per a exigir de les autoritats competents l’ única solució viable: el soterrament. Els dies posteriors a l'accident tenen lloc diverses manifes tacions per reivindicar la supressió del pas a nivell”.
Un pont i un pas subterrani poc pràctics
La Plataforma per a la Promoció del Transport Públic va denunciar que a Sant Feliu “no existeix un pas a nivell destinat a persones amb mobilitat reduïda”. Al costat del pas a nivell del carrer Constitució es va construir un pont que presenta escales i que no poden utilitzar les persones amb mobilitat diferenciada (reduïda) i les persones grans. L’altre camí que es pot utilitzar per creuar les vies és el pas subterrani que passa per sota de l’estació i que es troba situat a tocar de l’edifici de Renfe. En aquest cas, el pas subterrani també es converteix en “inutilitzable” per part de les persones amb mobilitat diferenciada, ja que presenta escales. A més, aquest pas subterrani s’ha convertit en una camí poc pràctic per a les persones que surten de l’estació i volen creuar les vies per anar al passeig Compte Vilardaga o a l’ambulatori, ja que el pas del costat de l’edifici ferroviari comunica amb el carrer Verge de Montserrat i el parc de la Torre del Roser (lluny del passeig Compte de Vilardaga i de l’ambulatori). Aquests són uns dels factors que fan que moltes persones optin per creuar les vies pel pas a nivell del carrer Constitució i, per tant, augmentin les possibilitats de patir un accident.
Un altre dels factors que fa que augmentin les possibilitats de patir accidents és la imprudència d’algunes persones. Fetasantfeliu.cat ha pogut comprovar com moltes persones creuen les vies pel pas a nivell mentre les barreres es troben abaixades. Al pas a nivell, es va col·locar fa uns mesos un semàfor de vianants que indica quan es poden creuar les vies. Moltes persones creuen les vies mentre el semàfor es troba en vermell i quan queda molt poc temps perquè arribi un comboi a l’estació de la nostra ciutat. En tot cas, però, el pas a nivell del carrer Constitució deixarà de ser un punt negre de la xarxa ferroviària quan es faci realitat del tot el soterrament de les vies del tren.
Nou accidents mortals al pas a nivell en deu anys
Entre l’any 2000 i el 2010 també s’han registrat dues persones ferides al pas a nivell i una persona morta al pas de l’estació.
Fetasantfeliu.cat ha pogut tenir accés a les dades oficials referents al nombre d’accidents registrats al pas a nivell i a l’estació de Sant Feliu durant el període 2000-2010. En deu anys, s’han hagut de lamentar nou accidents mortals al pas a nivell, un accident mortal al pas de l’estació i dues persones ferides al pas a nivell.
La mitjana d’accidents al pas a nivell i a l’estació de Renfe de Sant Feliu en deu anys és d’1,2 per any, mentre que la mitjana de persones mortes és d’una per any. Entre l’any 2000 i l’any 2010, el balanç és de nou persones mortes al pas a nivell, una persona morta a l’estació i dues de ferides al pas a nivell. El soterrament de les vies del tren és una reivindicació de la població de Sant Feliu de Llobregat que compta amb 30 anys d’antiguitat. Les vies del tren s’han convertit en un frontera que esquartera la ciutat i que posa traves a la mobilitat de persones i vehicles. El projecte del soterrament, que es va presentar el 26 de febrer de l’any 2009, es troba aturat en aquests moments, ja que encara no s’ha assignat una partida econòmica que possibiliti que es pugui iniciar.
Els casos
El 23 de juny de l’any 2010, el mateix dia en què diverses persones també van morir per culpa d’un atropellament a l’estació de Renfe de Castelldefels, un jove va morir atropellat al pas a nivell.
El 24 d’agost de 2009, al pas de l’estació de la ciutat, una dona de 72 anys va voler creuar la via amb la seva cadira de rodes per canviar d’andana i pujar al tren que anava direcció Molins de Rei. Les rodes de la cadira van quedar travades als travessers de les vies i el comboi la va atropellar. La dona de 72 anys anava acompanyada de la seva filla de 50 anys, que no va poder evitar l’atropellament i que es va poder salvar.
El 16 d’abril de l’any 2008, va morir atropellada una noia de catorze anys al fatídic pas a nivell del carrer Constitució. La noia, que estudiava segon d’ESO a l’escola Verge de la Mercè, va creuar el pas a nivell quan aquest presentava les barreres abaixades. La noia caminava escoltant música i parlant per telèfon, i això va provocar que no s’adonés que el tren s’estava acostant. El 12 de març de l’any 2008, un home de 50 anys va morir atropellat al pas a nivell del carrer Constitució. El 26 de maig de 2006, també va morir un home de 97 anys en ser atropellat pel tren al pas a nivell del carrer Constitució.
La resta d’accidents registrats al pas a nivell i a l’estació durant la darrera dècada daten del 17 de març de l’any 2000 (accident mortal al pas a nivell), del 26 de març de 2001 (accident mortal al pas a nivell), del 19 de setembre de 2002 i del 8 de maig de 2005 (ferits als pas a nivell), del 15 d’octubre de 2006 (accident mortal al pas a nivell), del 18 de gener de 2007 (accident mortal al pas a nivell) i del 20 de març de 2007 (accident mortal al pas a nivell).
‘Recorregut per la història del soterrament’
Després del 26 de febrer de l’any 2009, quan es va presentar el projecte del soterrament, l’Ajuntament va penjar a la web municipal un dossier del soterrament (http://www.santfeliu.cat/common/doc/doc ... ?xmid=6254) que ofereix el document titulat “Història del soterrament” (http://www.santfeliu.cat/common/doc/doc ... ?xmid=6277). En aquest document, des de 1980 (any en què es va iniciar el procés del soterrament), es mencionen tres accidents. El primer és el que es va registrar el 26 de maig de 2006. El segon, el que data del 17 de juliol de 1990, quan va morir “a l’acte un home atropellat per un tren al pas a nivell de Sant Feliu”. El tercer i darrer, el que es va registrar el 14 de juny de 1983: “Una mestra va resultar morta i una altra greument ferida en ser atropellades pel tren quan creuaven el pas a nivell de Sant Feliu. El tràgic accident commociona l'opinió pública local i els veïns fan causa comú amb l'Ajuntament per a exigir de les autoritats competents l’ única solució viable: el soterrament. Els dies posteriors a l'accident tenen lloc diverses manifes tacions per reivindicar la supressió del pas a nivell”.
Un pont i un pas subterrani poc pràctics
La Plataforma per a la Promoció del Transport Públic va denunciar que a Sant Feliu “no existeix un pas a nivell destinat a persones amb mobilitat reduïda”. Al costat del pas a nivell del carrer Constitució es va construir un pont que presenta escales i que no poden utilitzar les persones amb mobilitat diferenciada (reduïda) i les persones grans. L’altre camí que es pot utilitzar per creuar les vies és el pas subterrani que passa per sota de l’estació i que es troba situat a tocar de l’edifici de Renfe. En aquest cas, el pas subterrani també es converteix en “inutilitzable” per part de les persones amb mobilitat diferenciada, ja que presenta escales. A més, aquest pas subterrani s’ha convertit en una camí poc pràctic per a les persones que surten de l’estació i volen creuar les vies per anar al passeig Compte Vilardaga o a l’ambulatori, ja que el pas del costat de l’edifici ferroviari comunica amb el carrer Verge de Montserrat i el parc de la Torre del Roser (lluny del passeig Compte de Vilardaga i de l’ambulatori). Aquests són uns dels factors que fan que moltes persones optin per creuar les vies pel pas a nivell del carrer Constitució i, per tant, augmentin les possibilitats de patir un accident.
Un altre dels factors que fa que augmentin les possibilitats de patir accidents és la imprudència d’algunes persones. Fetasantfeliu.cat ha pogut comprovar com moltes persones creuen les vies pel pas a nivell mentre les barreres es troben abaixades. Al pas a nivell, es va col·locar fa uns mesos un semàfor de vianants que indica quan es poden creuar les vies. Moltes persones creuen les vies mentre el semàfor es troba en vermell i quan queda molt poc temps perquè arribi un comboi a l’estació de la nostra ciutat. En tot cas, però, el pas a nivell del carrer Constitució deixarà de ser un punt negre de la xarxa ferroviària quan es faci realitat del tot el soterrament de les vies del tren.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Viabilitat
Fer passos inferiors amplis i adaptats, no és viable. Que la gent s'eduqui i pensi, no és viable. En fi...El tràgic accident commociona l'opinió pública local i els veïns fan causa comú amb l'Ajuntament per a exigir de les autoritats competents l’ única solució viable: el soterrament.
No és "un altre", és el principal factor.Un altre dels factors que fa que augmentin les possibilitats de patir accidents és la imprudència d’algunes persones.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Viabilitat
Cert, però en el cas de Sant Feliu, sobre l'atropellament de les dues mestres, sembla ser que van passar amb la barrera aixecada.Guigui wrote:No és "un altre", és el principal factor.Un altre dels factors que fa que augmentin les possibilitats de patir accidents és la imprudència d’algunes persones.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ha plogut des d'aleshores
I per una cosa que va passar fa prop de trenta anys, reclamen quelcom tan desproporcionat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Realment els santfeliuencs no reclamen el soterrament per això. De fer diria que la majoria de la gent que el reclama no ho fan per por a patir un accident, si no per altres temes que ja s'han comentat, com per exemple millorar la comunicació entres ambdues parts de la ciutat (comunicarles d'una manera real, no amb més passos soterrats, ja que fins i tot possant un cada 50m i amb ascensors, les vies continuarien éssent considerades com un obstacle ben gran al bell mig de la ciutat), o crear més zones lliures per jardins, parcs, i especialment per al tranvia.
Penso que estem tan acostumats a soterraments i calaixos innecessaris com el de El Prat o el de Sant Vicenç dels Horts que quan sentim questes paraules ja ens ve al cap l'idea de que "ja estàn un altre cop gastant-se els diners en bajanades en comptes de en altres coses més útils", però realment hi ha casos en el que el soterrament de les vies a un municipi concret és una obra necessaria, prioritària i d'interés general fins i tot més enllà de nivell municipal, de manera en cap cas no veig cap desproporció en les reclamacions veïnals.
Penso que estem tan acostumats a soterraments i calaixos innecessaris com el de El Prat o el de Sant Vicenç dels Horts que quan sentim questes paraules ja ens ve al cap l'idea de que "ja estàn un altre cop gastant-se els diners en bajanades en comptes de en altres coses més útils", però realment hi ha casos en el que el soterrament de les vies a un municipi concret és una obra necessaria, prioritària i d'interés general fins i tot més enllà de nivell municipal, de manera en cap cas no veig cap desproporció en les reclamacions veïnals.
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Doncs a mí em semblaria un motiu més justificable soterrar per evitar accidents i víctimes mortals, que no soterrar per millorar la comunicació entre dues bandes, objectiu que es pot aconseguir de maneres més barates i eficients.
En temps de crisi només s'han de fer les infrastructures que ajudin a reflotar l'economia del país. I soterrar a Sant Feliu NO ajuda a crear activitat econòmica (a excepció de la constructora que faci l'obra, evidentment).
Si algun dia torna la bonança econòmica, ja veurem si es pot prioritzar aquest soterrament. Ara és evident que no és el moment.
En temps de crisi només s'han de fer les infrastructures que ajudin a reflotar l'economia del país. I soterrar a Sant Feliu NO ajuda a crear activitat econòmica (a excepció de la constructora que faci l'obra, evidentment).
Si algun dia torna la bonança econòmica, ja veurem si es pot prioritzar aquest soterrament. Ara és evident que no és el moment.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
I a Sant Feliu no es podria fer un soterrament parcial? Al tram que hi ha trinxera passada l'estació direcció Martorell és fàcil cobrir-ho. Al tram a l'entorn del pas sota la N-340 tampoc ha de ser complicat tapar-ho. L'únic punt complicat és el pas a nivell on es podria fer un pas inferior/superior de qualitat per a vianants i els cotxes si cal que vagin a fer la volta per on sigui. I també no cal dir-ho arreglar bé l'estació de Sant Feliu amb adaptació del pas inferior i un millor tancament de la zona de vies. Si no hi ha recursos s'han de racionalitzar els soterraments. I sobre el tramvia doncs diria que hi ha espai pel costat de les vies fins a l'estació almenys pel costat Barcelona si es reordena bé l'espai existent.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Hola,
Las únicas constructoras malvadas que veo yo son las que han hecho fortuna construyendo pisos con calidades mediocres y con costes de 20 millones de pesetas y vendiéndolos luego al ciudadano de clase media por 4 veces más. Una constructora que hace una obra pública y que encima tiene que untar al organismo que sea con regalitos para que se la den más bien es una víctima más, porque lo que construye es algo que queda para la gente y da empleao a personas que no lo tienen.
Sobre el resto de barbaridades, no comentaré nada más que el soterramiento en Sant Feliu, mal que les pese a algunos, es completamente necesario por múltiples razones: conectividad de la ciudad, seguridad, dinamismo... Y por si a alguno no le entrase en la cabeza que ese lugar es un punto negro, no tan solo por los accidentes que allí puedan ocurrir (por la causa que sea), resulta que el paso a nivel de Sant Feliu es algo que ralentiza y frena el crecimiento y desarrollo futuro de la red de cercanías en general por los impedimentos que esa estrangulación supone allí y por tanto el soterramiento es algo completamente necesario para agilidad de dicha red. Si se quieren tener unas cercanías competitivas en Barcelona, si se quieren frecuencias del siglo XXI, si se quieren servicios exprés, servicios de metro, servicios con frecuencias cada 3-4 minutos, si se pretende que haya semidirectos, si se quiere apostar por la intermodalidad y los tiempos competitivos, si se quiere apostar por alternativas al vehículo privado competitivas, etc... ¿qué le vamos a hacer? la respuesta a todo eso pasa porque no haya pasos a nivel como por ejemplo el de Sant Feliu, a 20 minutos de Barcelona que estrangulan los tráficos de unas cuantas redes de transporte público.
¿Que no es prioritario? puede ser, pero será para quienes el desarrollo de las cercanías de Barcelona ya les va bien así como está, para quienes "con lo que ya hay, ya vale", y gentecillas así. Para cualquiera que vea ese lugar como lo que es, un punto negro, pues es completamente prioritario el eliminar ese paso por miles de razones lógicas, coherentes, sobradamente contrastadas, bien explicadas y documentadas. Eso sí, sobre gustos no hay nada escrito, hay a quien le gustarán más los puentes, los túneles, los scalextric ferroviarios... bueno, que elija la forma que más le guste pero ese paso a nivel debe ser eliminado, como cualquiera que afecte a la totalidad de la red de cercanías y que se encuentre en un radio de acción relativamente cercano a Barcelona. Ah, y antes de escoger soluciones aéreas y llenarlo todo de puentes, que sepa que eso afecta muchísimo más a una ciudad que un túnel.
Saludos,
Sergio
Claro, porque los trabajadores a quienes se emplearía en esta obra durante unos 3 años creándose sus puestos de trabajo y ayudándolos a superar la crisis en una posición mejor, a esos no les ayudaría, solamente a las malvadas constructoras. Y a los servicios, suministros, comercios de Sant Feliu, etc. donde toda esta gente se abastecería durante esos 3 años comprando materiales eléctricos, tomando el menú del día, llevando recuerdos para casa y demás... a esos tampoco les iría bien, sólo ganaría la constructora...Sagrerenc wrote:En temps de crisi només s'han de fer les infrastructures que ajudin a reflotar l'economia del país. I soterrar a Sant Feliu NO ajuda a crear activitat econòmica (a excepció de la constructora que faci l'obra, evidentment).
Las únicas constructoras malvadas que veo yo son las que han hecho fortuna construyendo pisos con calidades mediocres y con costes de 20 millones de pesetas y vendiéndolos luego al ciudadano de clase media por 4 veces más. Una constructora que hace una obra pública y que encima tiene que untar al organismo que sea con regalitos para que se la den más bien es una víctima más, porque lo que construye es algo que queda para la gente y da empleao a personas que no lo tienen.
Sobre el resto de barbaridades, no comentaré nada más que el soterramiento en Sant Feliu, mal que les pese a algunos, es completamente necesario por múltiples razones: conectividad de la ciudad, seguridad, dinamismo... Y por si a alguno no le entrase en la cabeza que ese lugar es un punto negro, no tan solo por los accidentes que allí puedan ocurrir (por la causa que sea), resulta que el paso a nivel de Sant Feliu es algo que ralentiza y frena el crecimiento y desarrollo futuro de la red de cercanías en general por los impedimentos que esa estrangulación supone allí y por tanto el soterramiento es algo completamente necesario para agilidad de dicha red. Si se quieren tener unas cercanías competitivas en Barcelona, si se quieren frecuencias del siglo XXI, si se quieren servicios exprés, servicios de metro, servicios con frecuencias cada 3-4 minutos, si se pretende que haya semidirectos, si se quiere apostar por la intermodalidad y los tiempos competitivos, si se quiere apostar por alternativas al vehículo privado competitivas, etc... ¿qué le vamos a hacer? la respuesta a todo eso pasa porque no haya pasos a nivel como por ejemplo el de Sant Feliu, a 20 minutos de Barcelona que estrangulan los tráficos de unas cuantas redes de transporte público.
¿Que no es prioritario? puede ser, pero será para quienes el desarrollo de las cercanías de Barcelona ya les va bien así como está, para quienes "con lo que ya hay, ya vale", y gentecillas así. Para cualquiera que vea ese lugar como lo que es, un punto negro, pues es completamente prioritario el eliminar ese paso por miles de razones lógicas, coherentes, sobradamente contrastadas, bien explicadas y documentadas. Eso sí, sobre gustos no hay nada escrito, hay a quien le gustarán más los puentes, los túneles, los scalextric ferroviarios... bueno, que elija la forma que más le guste pero ese paso a nivel debe ser eliminado, como cualquiera que afecte a la totalidad de la red de cercanías y que se encuentre en un radio de acción relativamente cercano a Barcelona. Ah, y antes de escoger soluciones aéreas y llenarlo todo de puentes, que sepa que eso afecta muchísimo más a una ciudad que un túnel.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Personalment estic d'acord amb que es faci el soterrament a Sant Feliu, ja que en aquest cas el tren passa pel centre de la població a nivell del carrer. No obstant, abans estudiaria la possibilitat de fer un viaducte en comptes d'un soterrament, com es fa a la majoria de ciutats europees i que si es fa bé (amb botigues i serveis a la part inferior per exemple) pot quedar molt bé. En cas de ser força més barat, em decantaria per aquesta opció.
Igualment, també crec que no passaria res per esperar 4 o 5 anys més a que l'economia es recuperi, a canvi que els diners es destinin efectivament a construir o desenvolupar projectes que activin la vida econòmica.
Igualment, també crec que no passaria res per esperar 4 o 5 anys més a que l'economia es recuperi, a canvi que els diners es destinin efectivament a construir o desenvolupar projectes que activin la vida econòmica.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
En el cas de Sant Feliu, fer un viaducte no és gens senzill i no crec que fes estalviar gaire diners, ja que si es vol una altura de 5 ó 6m d'altura mínima a qualsevol punt, a les zones més baixes com la de l'estació o la de la riera de la Salut el pont arribaria potser als 12 ó 13m d'alçada per superar la trinxera des barris de Can Llovera i la Salut, amb el conseqüent impacte visual.wefer wrote: [...] abans estudiaria la possibilitat de fer un viaducte en comptes d'un soterrament, com es fa a la majoria de ciutats europees i que si es fa bé (amb botigues i serveis a la part inferior per exemple) pot quedar molt bé. En cas de ser força més barat, em decantaria per aquesta opció.
Tot i que jo sí considero el soterrament una obra força prioritaria i important, la veritat és que certament estem passant un mal temps econòmic, i encara que penso que l'obra no seria precisament un "caprci" innecesari i per molt que em dolgui dir-ho, és posible que el més convenient fos esperar-se un parell o tres d'anys com dius, esperant a que millori la situació...wefer wrote:Igualment, també crec que no passaria res per esperar 4 o 5 anys més a que l'economia es recuperi, a canvi que els diners es destinin efectivament a construir o desenvolupar projectes que activin la vida econòmica.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
Hola,
El soterramiento es algo que debe acometerse y además debe realizarse ya. Cada minuto que pasa es un minuto perdido valiosísimo que jamás volveremos a tener. Se vuelve a recordar que es la red entera de cercanías la que se está resintiendo por la existencia de este punto en Sant Feliu, ya que las consecuencias afectan a algo tan importante como las frecuencias, la posibilidad o no de ampliar los servicios, las líneas, etc. las consecuencias también llegan hasta Sants, y ya sabemos que todo lo que afecte a Sants, se extiende en mayor o menor mendida por el resto del sistema de proximidad de Barcelona.
La única razón por la que yo atrasaría una obra y una actuación absolutamente prioritaria e imprescindible como esta sería por la coordinación con el tema de la llegada de la L3 como Dios manda a Sant Feliu. Mientras este segundo tema no estuviese clarificado y coordinado tanto con la entrada de la L3, como con la futura entrada anunciada por la Diagonal mediante cercanías y la llegada del tranvía en superficie, no soterraría. Pero no por no ser necesario, que lo es, sino por no ejecutar la cagada más grande que en estos momentos se puede realizar en el Baix Llobregat. Es el único motivo que a mi me llevaría a no soterrar y dejar pasar más tiempo, ya que esta solución para el metro es como la anécdota del rey Salomón de solucionar el conflicto partiendo al niño por la mitad... aquí pasa algo parecido, para que llegue así la L3 de la manera que han propuesto, mejor que no llegue ni el metro, ni se soterre y se quede todo como está, pero no porque sea mejor, sino porque como algo de esto se haga luego cuesta 10 veces más dinero el ponerlo todo en su sitio y nos costaría unas 100 veces más en cuanto a las consecuencias de gobernar y decidir con el culete. Para eso, mejor que no hagan nada. Si hacen algo, que sea con cabeza y ya que soterran que tengan en cuenta aspectos como que la L3 ha de pasar bajo la estación y en perpendicular a RENFE, etc.
Esta misma mañana:
EL BAIX LLOBREGAT ROZA LOS 800.000 HABITANTES
Y en la zona seguimos pretendiendo ampliar una L3 y una L6 a espaldas de lo que serían unas buenas conexiones, la creación de un puente ferroviario que conectase ambas bandas, la conexión de RENFE y FGC mediante la L3, la creación de un intercambiador en Sant Feliu, la necesidad de una vez por todas de entrar a Barcelona por la Diagonal, con cercanías y desde ambas bandas del río además de poder hacerlo desde el corredor de Castelldefels... en fin, que soterrar en Sant Feliu y la llegada correcta de la L3 y la L6, si a alguien le parece algo menor, no prioritario y que todavía se puede dejar correr más tiempo, pues nada, que siga pensando así, que siga, mientras tanto iremos a por el millón de habitantes sin transporte público decente, de calidad e interconectado y mallado entre sí. Por cierto, otra actuación como la finalización esencial en el Baix como el intercambiador de Martorell... y parado. Pero tranquilos, que para las próximas municipales ya moverán algo en Santa Coloma, Badalona o la zona Besós. Mientras tanto lo dicho 800.000 habitantes y subiendo (y eso que no ha subido tanto y mucha gente se ha ido por la crisis y la falta de trabajo). Ya se echarán al río un buen día y bajarán nadando como en un tobogán de parque acuático desde martorell a Barcelona.
Saludos,
Sergio
El soterramiento es algo que debe acometerse y además debe realizarse ya. Cada minuto que pasa es un minuto perdido valiosísimo que jamás volveremos a tener. Se vuelve a recordar que es la red entera de cercanías la que se está resintiendo por la existencia de este punto en Sant Feliu, ya que las consecuencias afectan a algo tan importante como las frecuencias, la posibilidad o no de ampliar los servicios, las líneas, etc. las consecuencias también llegan hasta Sants, y ya sabemos que todo lo que afecte a Sants, se extiende en mayor o menor mendida por el resto del sistema de proximidad de Barcelona.
La única razón por la que yo atrasaría una obra y una actuación absolutamente prioritaria e imprescindible como esta sería por la coordinación con el tema de la llegada de la L3 como Dios manda a Sant Feliu. Mientras este segundo tema no estuviese clarificado y coordinado tanto con la entrada de la L3, como con la futura entrada anunciada por la Diagonal mediante cercanías y la llegada del tranvía en superficie, no soterraría. Pero no por no ser necesario, que lo es, sino por no ejecutar la cagada más grande que en estos momentos se puede realizar en el Baix Llobregat. Es el único motivo que a mi me llevaría a no soterrar y dejar pasar más tiempo, ya que esta solución para el metro es como la anécdota del rey Salomón de solucionar el conflicto partiendo al niño por la mitad... aquí pasa algo parecido, para que llegue así la L3 de la manera que han propuesto, mejor que no llegue ni el metro, ni se soterre y se quede todo como está, pero no porque sea mejor, sino porque como algo de esto se haga luego cuesta 10 veces más dinero el ponerlo todo en su sitio y nos costaría unas 100 veces más en cuanto a las consecuencias de gobernar y decidir con el culete. Para eso, mejor que no hagan nada. Si hacen algo, que sea con cabeza y ya que soterran que tengan en cuenta aspectos como que la L3 ha de pasar bajo la estación y en perpendicular a RENFE, etc.
Esta misma mañana:
EL BAIX LLOBREGAT ROZA LOS 800.000 HABITANTES
Y en la zona seguimos pretendiendo ampliar una L3 y una L6 a espaldas de lo que serían unas buenas conexiones, la creación de un puente ferroviario que conectase ambas bandas, la conexión de RENFE y FGC mediante la L3, la creación de un intercambiador en Sant Feliu, la necesidad de una vez por todas de entrar a Barcelona por la Diagonal, con cercanías y desde ambas bandas del río además de poder hacerlo desde el corredor de Castelldefels... en fin, que soterrar en Sant Feliu y la llegada correcta de la L3 y la L6, si a alguien le parece algo menor, no prioritario y que todavía se puede dejar correr más tiempo, pues nada, que siga pensando así, que siga, mientras tanto iremos a por el millón de habitantes sin transporte público decente, de calidad e interconectado y mallado entre sí. Por cierto, otra actuación como la finalización esencial en el Baix como el intercambiador de Martorell... y parado. Pero tranquilos, que para las próximas municipales ya moverán algo en Santa Coloma, Badalona o la zona Besós. Mientras tanto lo dicho 800.000 habitantes y subiendo (y eso que no ha subido tanto y mucha gente se ha ido por la crisis y la falta de trabajo). Ya se echarán al río un buen día y bajarán nadando como en un tobogán de parque acuático desde martorell a Barcelona.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Soterrament de RENFE a Sant Feliu de Llobregat
No, no debe realizarse ya.
De hecho lo que debe realizarse tan pronto como sea posible es un paso subterráneo para que se pueda suprimir el paso a nivel de marras, que además con la de cercanías que pasan, se tira más rato cerrado que abierto.
El soterramiento sólo debería realizarse en última instancia, y si no hay otra.
Y en este caso sí hay otra opción: el paso inferior.
Todo ello debe ir acompañado de un vallado CONTUNDENTE para que la gente no haga el imbécil.
Cuando la situación económica del país lo permita, ya se verá si se soterra o no.
Pero si no dan opción a construir el paso inferior y se debe soterrar por la cara bonita de los santfeliuencs y si no se soterra es caca, NO. NO, NO y NO.
Me parece más que claro que ahora no toca, y sería egoísta que sí tocase, cuando ese dinero (MUCHO dinero) se puede emplear en otras cosas infinitamente más útiles y necesarias, como por ejemplo el desdoblamiento de la R1 entre Mataró y Maçanet, o el de la R3 entre Montcada y Vic, o la renovación de andenes bajos en estaciones.
He dicho.
De hecho lo que debe realizarse tan pronto como sea posible es un paso subterráneo para que se pueda suprimir el paso a nivel de marras, que además con la de cercanías que pasan, se tira más rato cerrado que abierto.
El soterramiento sólo debería realizarse en última instancia, y si no hay otra.
Y en este caso sí hay otra opción: el paso inferior.
Todo ello debe ir acompañado de un vallado CONTUNDENTE para que la gente no haga el imbécil.
Cuando la situación económica del país lo permita, ya se verá si se soterra o no.
Pero si no dan opción a construir el paso inferior y se debe soterrar por la cara bonita de los santfeliuencs y si no se soterra es caca, NO. NO, NO y NO.
Me parece más que claro que ahora no toca, y sería egoísta que sí tocase, cuando ese dinero (MUCHO dinero) se puede emplear en otras cosas infinitamente más útiles y necesarias, como por ejemplo el desdoblamiento de la R1 entre Mataró y Maçanet, o el de la R3 entre Montcada y Vic, o la renovación de andenes bajos en estaciones.
He dicho.