Alta velocitat a València

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Alta velocitat a València

Post by josep_serre »

Bé ara ja està clara la comuncació entre les estacions de València Nord i Joaquim Sorolla, serà a través d'un autobús accessible als viatgers amb bitllet vàlid en aquell dia pels trens de l'estació de Joaquim Sorolla, cada 10 minuts durant tot el dia.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Alta velocitat a València

Post by 437.001 »

Sagrerenc wrote:
jaezcurra wrote:¡Que cuantifiquen el flujo de mercancías bidireccional Madrid-Valencia frente a lo que supone el Eje Mediterráneo! ¡Vaya ganas de marear la perdiz! :emprenyat
A veure si demà puc accedir a les dades oficials, però posaria la mà al foc que l'eix A-7/N-340 gratuït entre Barcelona i València té més trànsit de vehicles pesats que l'A-3 (Madrid-València). Si hi sumem tot el trànsit de l'AP-7, està clar qui guanya.

Jo no li veig tanta d´allò a la notícia.
Simplement, aquest corredor quedarà força alliberat de trens, i permetrà força nous solcs per a mercaderies. Trobo normal que els aprofitin.

Desgraciadament, el tram Barcelona-València no ho permet en l´actualitat...
Però això a València i Múrcia també ho saben...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

És gros, i molt

Post by Guigui »

437.001 wrote:Jo no li veig tanta d´allò a la notícia.
Jo sí que hi veig molt d'allò, no en la notícia en si però en la situació de fons. Resulta que fan un eix d'AV que es preveu deficitari, i la via que queda lliure l'ompliran de trens de mercaderies. En canvi, la principal via de sortida de la producció industrial de tot el llevant peninsular es limita a una via doble, que en un determinat tram és única i no dóna l'abast per a tot el moviment de persones i mercaderies.

Això demostra la ceguesa patriotera que ofusca els paladins de la supremacia universal mesetària enlloc de fer-los veure el col·lapse econòmic que estan causant al país que diuen estimar tant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Alta velocitat a València

Post by metring »

Exacte, no fan més que tirar pedres sobre la seva pròpia taulada, i no tant sols ni se'n adonen, sinó que a més es senten orgullosos :avall

Ja ens podem anar acomiadant de la Ford, i apa, més gent a l'atur!
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: És gros, i molt

Post by 437.001 »

Guigui wrote:
437.001 wrote:Jo no li veig tanta d´allò a la notícia.
Jo sí que hi veig molt d'allò, no en la notícia en si però en la situació de fons. Resulta que fan un eix d'AV que es preveu deficitari, i la via que queda lliure l'ompliran de trens de mercaderies. En canvi, la principal via de sortida de la producció industrial de tot el llevant peninsular es limita a una via doble, que en un determinat tram és única i no dóna l'abast per a tot el moviment de persones i mercaderies.

Això demostra la ceguesa patriotera que ofusca els paladins de la supremacia universal mesetària enlloc de fer-los veure el col·lapse econòmic que estan causant al país que diuen estimar tant.

Guigui, la diferència és que el tram Tarragona-Vandellòs està en obres des de fa ni se sap i no hi ha idea de LAV Tarragona-Castelló-València a curt termini que alliberi la línia actual.
I la LAV Madrid-València obre demà, la qual cosa vol dir que demà un munt de solcs queden lliures entre Madrid i València.
Entenc perfectament el teu concepte de fons, però de què ens serveix si és demà?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Mal plantejament del govern

Post by Guigui »

Que les prioritats s'han plantejat de manera clamorosament equivocada, començant per l'aspecte econòmic. Res més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Mal plantejament del govern

Post by 437.001 »

Guigui wrote:Que les prioritats s'han plantejat de manera clamorosament equivocada, començant per l'aspecte econòmic. Res més.

Ja... :(
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Alta velocitat a València

Post by jaezcurra »

No aporto nada nuevo si, al respecto, recomiendo el libro de Germà Bel "España, capital París". ¿No? ;)
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Alta velocitat a València

Post by 437.001 »

No.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Alta velocitat a València

Post by liniadelRipollés »

Cal aprofitar la nit.
437.001 wrote:
Sagrerenc wrote:
jaezcurra wrote:¡Que cuantifiquen el flujo de mercancías bidireccional Madrid-Valencia frente a lo que supone el Eje Mediterráneo! ¡Vaya ganas de marear la perdiz! :emprenyat
A veure si demà puc accedir a les dades oficials, però posaria la mà al foc que l'eix A-7/N-340 gratuït entre Barcelona i València té més trànsit de vehicles pesats que l'A-3 (Madrid-València). Si hi sumem tot el trànsit de l'AP-7, està clar qui guanya.

Jo no li veig tanta d´allò a la notícia.
Simplement, aquest corredor quedarà força alliberat de trens, i permetrà força nous solcs per a mercaderies. Trobo normal que els aprofitin.

Desgraciadament, el tram Barcelona-València no ho permet en l´actualitat...
Però això a València i Múrcia també ho saben...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jacob.CH

Re: Alta velocitat a València

Post by Jacob.CH »

http://www.levante-emv.com/espana/2010/ ... 66792.html

Los Reyes inauguran hoy el AVE Madrid-Valencia

Los Reyes presiden esta mañana la inauguración de la línea de Alta Velocidad entre Madrid y Valencia, que ha supuesto una inversión de 6.600 millones de euros y que constituye el eje central de las futuras conexiones con el sureste peninsular.

El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero; el ministro de Fomento, José Blanco, y el presidente del PP, Mariano Rajoy, entre otros, acompañarán a don Juan Carlos y doña Sofía en el viaje inaugural, que partirá a las 11.00 horas de la estación de Atocha de Madrid hacia la de Joaquín Sorolla de Valencia, que también será inaugurada con la llegada de este convoy, prevista para las 12.30 horas.

En la estación valenciana tendrá lugar una ceremonia en la que también estarán presentes los presidentes de los gobiernos valencianos, Francisco Camps, y madrileño, Esperanza Aguirre, así como la alcaldesa de la ciudad, Rita Barberá.

Ya por la tarde, y de vuelta a Madrid, la comitiva oficial se detendrá en la estación de Requena-Utiel para su inauguración.

El ministro de Fomento avanzó ayer que espera un "reconocimiento" de Camps hacia a un compromiso colectivo, porque el AVE Madrid-Valencia, dijo, es "un esfuerzo de todos".

Los Reyes inauguraron el trayecto de alta velocidad Madrid-Zaragoza-Lleida hace siete años, en octubre de 2003, y más de 11 años antes apoyaron con su presencia el nacimiento del primer AVE en Sevilla, tras presidir la víspera los actos oficiales de apertura de la Exposición Universal de 1992.

La puesta en marcha del AVE en el corredor Madrid-Castilla La Mancha-Comunidad Valenciana permitirá viajar desde la capital española hasta Valencia en 95 minutos.

Renfe prevé transportar en 2011 más de 4,5 millones de viajeros en este nuevo corredor, de los que más de tres millones serán de la línea Madrid-Valencia.

----------------------------------------

Zapatero, en el seu discurs, ha començat dient "Somos ganadores como país" i ha continuat dient que fan una mirada enrere i veuen tot el que el govern ha estat capaç de fer... (o alguna cosa així)

Sense comentaris
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Inauguració amb protestes

Post by Guigui »

http://www.vilaweb.cat/noticia/3825962/ ... encia.html

Dissabte 18.12.2010 13:05

El TGV arriba a València

Centenars de manifestants reclamen a l'arribada 'menys TGV i més regionals' · La inauguració de la línia Madrid-València coincideix amb la forta reivindicació del corredor mediterrani

El tren de gran velocitat (TGV) ha arribat avui a tres quarts d'una per primer cop a l'estació Joaquim Sorolla de València, després d'un recorregut d'hora i mitja des de Madrid. A l'arribada, però, l'esperaven uns quatre-cents manifestants, que reclamen més inversió en ferrocarrils regionals. La nova línia arriba, a més, en plena reivindicació per part d'empresaris i institucions del corredor mediterrani i justament quan s'ha de decidir la proposta de la Unió Europea de comunicar la península amb el nord d'Europa.

La línia entre València i Madrid tindrà una oferta diària d'onze trens en cada sentit i 10.950 places. Els trens directes trigaran una hora i 35 minuts a completar el trajecte, de gairebé 400 quilòmetres, a una velocitat màxima de 300 km/h) i a un preu de 79,80 euros. La nova línia ha costat 12.410 milions d'euros, dels quals 1.949, que representen un un 15%, han estat sufragats per la Unió Europea. La resta, els ha pagat el govern espanyol.

No tothom està satisfet amb aquesta infrastructura ni el seu cost. Així, uns quatre-cents manifestants s'han concentrat davant l'estació Joaquim Sorolla sota el lema 'Menys TGV i més regionals', per demanar més inversions en el ferrocarril i fer d'aquest un servei 'assequible econòmicament, de qualitat, còmode, segur, modern i polivalent'.

Crítiques a la inversió en TGV en detriment dels ferrocarrils

El portaveu de la CGT Ramon Ferrandis ha criticat que el TGV, 'que fa servir el 2% de la població,' obtingui el 87% de la inversió mentre que el ferrocarril convencional 'només rebi el 13%' del pressupost 'malgrat que el fa servir el 98% dels usuaris'. També han criticat que mentre s'inaugura el TGV 'amb una inversió faraònica de 12.000 milions d'euros', el consell de ministres de divendres vinent 'es plantegi de tancar línies com les de Xàtiva-Alcoi, Castelló-Vinaròs, València-Terol i València-Conca'.

També protestava la plataforma Salvem el tren, que reclama un tren 'digne i de qualitat per a la Vall d'Albaida, el Comtat i l'Alcoià' i exigeix que es compleixi el conveni signat entre el Ministeri de Foment espanyol i la Generalitat per a renovar i millorar el tren d'Alcoi. Es queixen que, mentre s'ha invertit en la línia del TGV entre València i Madrid, la línia ferroviària de les comarques meridionals porta prop de trenta anys abandonada i patint amenaces de tancament.

Un milió menys de passatgers que el València-Barcelona

L'afany de l'estat espanyol de voler imposar el model ferroviari radial, però, no topa únicament amb la clara necessitat empresarial i comercial de connectar la costa mediterrània amb Europa, accentuada més que mai en el context de crisi econòmica, sinó també amb les xifres de passatgers. Segons les últimes dades conegudes, de l'any 2006, 1.115.000 de passatgers l'any circulen entre València i Madrid i 2.476.000 ho fan entre València i Barcelona, dels quals un milió i mig utilitzen l'Euromed.

El corredor meditarrani, demandat de fa anys per les institucions del país i per un gran nombre d'empreses, depèn de l'aposta que en faci el govern espanyol, que ha de traslladar la seva proposta a la Unió Europa. La inauguració, d'avui, però, demostra que una vegada més el govern espanyol no sembla tenir cap intenció de promoure'l. En aquest sentit es pronunciava fa uns dies el geògraf Joan Becat, que recordava que l'executiu espanyol havia fins i tot combatut el corredor.

Demà, el TGV Figueres-Perpinyà-París

Justament demà s'inaugura la línia de TGV Figueres - París, coberta per la companyia francesa SNCF. El trajecte es farà encara no en cinc hores i mitja, amb escala a Perpinyà (Rosselló) i a les ciutats occitanes de Narbona, Montpeller i Nimes. Hi haurà dos trens en cada sentit: la sortida de Figueres serà a les 11.06 i a les 15.02; la de París, a les 7.20 i a les 15.20.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jacob.CH

Re: Primer, tot el que no és realment necessari...

Post by Jacob.CH »

Al TV3 han fet una comparació de la nova LAV amb el Corredor Mediterrani. Diuen que els AVEs directes entre Madrid i València circularan a una velocitat mitjana de 240km/h, mentre que el tren més ràpid del Corredor Mediterrani circula actualment a una mitjana de només 110, i que les obres avançen a pas de tortuga. Això ho fan per fotre?

I per cert, en el discurs de Blanco de la inauguració de la nova LAV ha dit: "Cuenca, Ciudad Real, Toledo y Puertollano ya tienen AVE" etc etc.
Però en què està pensant? Sense anar més enllà de les LAVs, Bilbao no n'era un projecte prioritari?
User avatar
Nozomi
N8
N8
Posts: 687
Joined: Thursday 13/08/2009 0:18

Re: Alta velocitat a València

Post by Nozomi »

En Canal Nou, hablando sobre la evolución de las LAV en España, al mentar la LAV Madrid - Barcelona han hablado de "cúmul de despropòsits" para finalmente meter imágenes del Carmelo xD

Image

Hace unos minutos en el NT9 2a Edició han "rectificado" comentando que lo del Carmel fue en el Metro. No obstante han metido cucharada con la polémica de la Sagrada Familia XD.

Que por cierto, Canal Nou, para mear y no echar gota. Parece que no hay nada más que Madrid, de lo que comentó Ford ni mu, del Corredor del Mediterráneo ni comentario.

Respecto a TV3...

Image

No comment.
Last edited by Nozomi on Saturday 18/12/2010 21:17, edited 2 times in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Alta velocitat a València

Post by metring »

Nozomi wrote:En Canal Nou, hablando sobre la evolución de las LAV en España, al mentar la LAV Madrid - Barcelona han hablado de "cúmul de despropòsits" para finalmente meter imágenes del Carmelo xD
Mare meva, ells sí que són un despropòsit! :cop
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Alta velocitat a València

Post by Pe Jorba »

No sé si és en aquest fil o en el relacionat amb la línia d'AV fins a la frontera on es pot reproduir aquest bon article signat per Pilar Rahola a "La Vanguardia" (21/XII/10). En tot cas, com que ha estat escrit arran de l'estrena de l'AVE Madrid-València, l' incloc aquí:
"
METÁFORA AVE

Y España fue poblándose de AVES que no volaban hacia el horizonte, sino hacia su propio ombligo

Para ir de Madrid a la playa –la valenciana, of course–, todos se pusieron guapos y atropellaron las fotos. Finalmente la villa y corte conseguía algo más que un simple Manzanares para retozar los fines de semana, y así quedaba inaugurado otro tramo de la gran velocidad que, como todo el mundo sabe, sirve para ir de Madrid al cielo. En sus tiempos ya habían conseguido, con la diurnidad y alevosía propia del poder, garantizar sus paseos por la Feria de Sevilla, para que el señor Guerra, don Alfonso, pudiera bajar al duende con más rapidez. ¿Que las grandes infraestructuras, enormemente caras, servían en los países serios para conectar las grandes redes económicas, y que la prioridad debía ser la conexión con Francia? Quita, bicho, que eso es propio de Europa, territorio que, como todo el mundo sabe, es un planeta muy lejano. Y así España fue poblándose de AVES que no volaban hacia el horizonte, sino hacia su propio ombligo, garantizando el modelo radial que tan bien ha radiado Germà Bel en su preclaro libro. Perdida Cuba, siempre le quedará al viejo imperio la Puerta de Alcalá, o la estación de Atocha, que es por donde pasan los reyes del siglo XXI. Ni la crisis puede parar la velocidad imparable de una España que tiene que dominar el mundo desde la altura de su madroño, y por ello el país de los cuatro millones de parados se permitirá tener el doble de alta velocidad que tiene Alemania, doblegar la que tiene Francia y hasta superar por la tangente a Japón, ese país donde al tren no se le pone el sol.

De Madrid a todas partes de su propio yo, a Sevilla, a Barcelona, a Valencia, pronto a Cantabria, que si no se hace, caen los socialistas del Gobierno, verbigracia de las amenazas del simpático promotor de anchoas, de profesión presidente Revilla. Por eso el Gobierno no va a recortar por este lado, que ya tiene el saco de las pensiones para buscar las perras gordas que le faltan, y cuando vienen los americanos y dicen “ustedes son muy ricos; nosotros no nos lo podemos permitir”, le cae la baba a Blanco, que para eso es ministro de las provincias. O ministro provinciano, tanto monta en la semántica. ¿Que no tenemos viajeros para amortizar tanto despilfarro? Y qué más da si somos el país con más tramo de gran velocidad del planeta, para ir de nosotros hacia nosotros. Al fin y al cabo, el ombliguismo alienta la historia de España desde la Contrarreforma. ¡Que tiemble la Merkel! Y por temblores, todos a temblar de alegría en la foto sonriente del Madrid-Valencia, tan apretujados que no tuvieron tiempo de despegarse para ir a celebrar la conexión con Francia, una menudencia en las altas vías de comunicación. Por ello sólo estaban los alcaldes de Figueres y Barcelona, que para conectar el AVE con el mundo no hacen falta los grandes. De Madrid al cielo, pues, en gran velocidad. Hoy el ombligo está más pobre, pero es más redondo.

Pilar Rahola
User avatar
trensmat
N9
N9
Posts: 1593
Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Alta velocitat a València

Post by trensmat »

El AVE aterriza en Gandia el 16 de abril

El medio de transporte se acoplará al ancho de las vías de cercanías en la estación de Valencia y los usuarios no tendrán que bajar del vagón

El pasajero que tome el tren de alta velocidad en Madrid estará en la Safor en tres horas

Gandia dará en Semana Santa un salto histórico en materia de comunicaciones. La recién estrenada línea de alta velocidad que enlaza Madrid con Valencia llegará hasta la Ciudad Ducal el 16 de abril, un mes antes de las elecciones municipales.
La conexión entre Atocha y la estación de Renfe de la capital de la Safor se realizará en apenas tres horas y cinco minutos y el pasajero no tendrá que apearse en ningún momento. Está prevista una parada en Cullera.
Este asunto se dio a conocer ayer por la tarde tras la reunión mantenida en Madrid entre el alcalde de Gandia, José Manuel Orengo, el concejal de Territorio y Sostenibilidad, Fernando Mut; el presidente de Renfe, Teófilo Serrano, y la secretaria general de Infraestructuras, Inmaculada Rodríguez Piñeiro. Al encuentro también asistió una representación del sector empresarial y turístico de la Safor.
Las autoridades municipales consideraron que había que aprovechar la oportunidad del AVE para reclamar un enlace directo hasta Gandia con la nueva línea Madrid-Valencia. El AVE que desembarcará en la Ciudad Ducal será un AVE Talgo 250 (el que une Madrid y Valencia es AVE 300), ya que este permite acoplarse al ancho de vía de los trenes de cercanías de la Safor a través de un intercambiador.
De esta manera, el ciudadano que coja el tren de alta velocidad en la capital de España y que desee llegar hasta Gandia realizará una parada en Valencia donde se llevará a cabo el cambio de del eje de las ruedas sin que el pasajero tenga que bajar del vagón.
Tras realizar este trámite, el AVE se pondrá rumbo a la Safor. El ciudadano habrá llegado en una hora y media a Valencia y en tres horas, a Gandia (una hora y veinte minutos antes que con el anterior tren).
Billetes por 28,60 euros
La tarifa mínima que se ha establecido a través de internet es 28, 60 euros. La denominada como 'estrella' asciende a 42 euros; y la normal, 71 euros. Ahora, el principal caballo de batalla para la compañía ferroviaria será cuadrar los horarios.
El alcalde de Gandia manifestó ayer estar «muy satisfecho» por el acuerdo alcanzado, ya que supone «todo un reto para Gandia». A partir de ahora, según agregó, «se abre un campo de posibilidades inmenso que hay que saber aprovechar».
En la misma línea que Orengo, el concejal de Territorio subrayó que lo importante ahora es el «amplio campo de posibilidades que se nos ofrece».
El regidor indicó: «Tenemos que demostrar que el AVE es rentable para que venga el mayor número posible de gente».
El Ayuntamiento de Gandia aprobó a finales de año una moción para exigir tanto al Gobierno central como al Ejecutivo valenciano una lanzadera que conectara directamente la ciudad con el tren de alta velocidad.
El Consistorio también solicitó al Gobierno de España que incluyera en los presupuestos de 2011 una partida para el desdoblamiento del tramo de la línea ferroviaria que une Cullera con Gandia, necesario para poner en marcha el servicio de la lanzadera. Sin embargo, el municipio ha obtenido algo mejor: la llegada del AVE a Gandia.
El AVE le viene de perlas a la capital de la comarca de la Safor para facilitar la llegada de turistas y dar un fuerte espaldarazo al sector hostelero.
Los presidentes de la Federación de Asociaciones de Empresarios de la Safor (Faes), Rafael Juan; del Círculo de Economía de la Safor, Juan Sanchis; de la Asociación de Empresarios de la Safor (AES), Antonia Estrugo; de la Asociación de Empresarios Turísticos y Hosteleros (Asemthsa), Federico Millet; de la Asociación de Hoteleros de la Safor, Pablo del Castillo; de la Asociación de Apartamentos de Alquiler de la Safor (Aloga), Óscar Ferrairó, mostraron ayer su satisfacción al conocer de primera mano la noticia.

www.lasprovincias.es
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImageImage Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Grossa

Post by Guigui »

El medio de transporte se acoplará al ancho de las vías de cercanías en la estación de Valencia y los usuarios no tendrán que bajar del vagón
De esta manera, el ciudadano que coja el tren de alta velocidad en la capital de España y que desee llegar hasta Gandia realizará una parada en Valencia donde se llevará a cabo el cambio de del eje de las ruedas sin que el pasajero tenga que bajar del vagón.
No cal exigir als mitjans generalistes que dominin a la perfecció la terminologia ferroviària (molts de nosaltres, jo inclòs, tampoc ens la sabem al 100%), però determinades formulacions freguen l'esperpent.

Potser podríem posar a la wiki algun apartat de pífies sonores.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Alta velocitat a València

Post by Sagrerenc »

És necessari un AVE a Gandia?

Actualment ja es pot fer el trajecte Madrid-Gandia en 2h59', amb transbord a València. I es pot fer diverses vegades al dia:
07.40 > 09.18 / 09.40 > 10.39
08.40 > 10.18 / 10.40 > 11.39
09.40 > 11.18 / 11.41 > 12.40
10.40 > 12.18 / 12.41 > 13.40
12.40 > 14.18 / 14.41 > 15.39
14.10 > 15.45 / 16.11 > 17.09
16.40 > 18.18 / 18.41 > 19.39
17.40 > 19.18 / 19.41 > 20.39
19.40 > 21.18 / 21.41 > 22.39

I en el viatge invers, més del mateix.

Llavors, ¿cal un AVE Madrid-Gandia, que tardarà més que el trajecte actual? Segurament l'agafarà molta gent, per la comoditat de fer el viatge directament sense haver de baixar del tren. Però a mi això m'olora a que a la Renfe li sobren trens i no sap què fer-ne.

I mentrestant, Tarragona i Reus sense AVE.
Last edited by Sagrerenc on Wednesday 19/01/2011 10:09, edited 1 time in total.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Qüestió de demanda

Post by Guigui »

Si hi ha demanda (i és cert que, si vas de vacances, pujar i baixar l'equipatge és molest), em sembla correcte. Ara, diria que Renfe no ho concep com un servei estacional (com l'Eurostar Londres-Avinyó, per exemple) sinó com a oferta permanent. Vejam si resulta rentable (i caldria veure si igualment ho és, en general).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”