Visquen els beneficis del traspàs!!!Pere wrote: El Ministre José Blanco ha dit que com rodalies Barcelona no és competència seva se'n renta les mans.
Vaga de zel dels maquinistes de Renfe
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Després d'alguns missatges de queixa, per fi al Bloc de DPTOPDSI parlen del tema!!!
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-691
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... omment-691
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
O Renfe arregla el desori, o poden començar a fer les malete
Em fa l'efecte que tot aquest enrenou facilitarà una mica més la presa de decisions al DTS després del proper 31 de desembre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.ara.cat/economia/CCOO-cessam ... 58799.html
CCOO demana el cessament de dos directius de Renfe pel caos de Rodalies
Barcelona | Actualitzada el 25/01/2011 12:18
CCOO ha demanat avui el cessament "immediat" dels directors generals de viatgers i de recursos de Renfe per considerar-los responsables màxims dels problemes de mobilitat que es registren des d'ahir a la xarxa de Rodalies com a conseqüència d'una protesta del col·lectiu de maquinistes.
Els usuaris de Renfe es van trobar ahir a la tarda amb retards de fins a 60 minuts en la circulació de trens per tota la xarxa de Rodalies de Barcelona, alteracions que també s'estan registrant avui, a causa d'un conflicte per l'horari laboral dels maquinistes.
En un comunicat, la federació de serveis a la ciutadania de CCOO critica també l'actuació del sindicat majoritari, SEMAF, i l'insta a "paralitzar" les accions de protesta i a convocar legalment una aturada "perquè tots sapiguem quines són les causes del conflicte".
"Les vagues encobertes o a reglament són pròpies de sindicats corporatius i insolidaris que busquen l'impacte en els usuaris dels serveis per aconseguir els seus objectius", apunta CCOO.
Davant la situació creada, aquest sindicat, oposat als acords als quals van arribar SEMAF i la UGT amb la direcció de Renfe sobre condicions laborals, ha demanat a més la intervenció urgent del departament de Política Territorial de la Generalitat com a titular del servei de Rodalies de Catalunya.
CCOO demana el cessament de dos directius de Renfe pel caos de Rodalies
Barcelona | Actualitzada el 25/01/2011 12:18
CCOO ha demanat avui el cessament "immediat" dels directors generals de viatgers i de recursos de Renfe per considerar-los responsables màxims dels problemes de mobilitat que es registren des d'ahir a la xarxa de Rodalies com a conseqüència d'una protesta del col·lectiu de maquinistes.
Els usuaris de Renfe es van trobar ahir a la tarda amb retards de fins a 60 minuts en la circulació de trens per tota la xarxa de Rodalies de Barcelona, alteracions que també s'estan registrant avui, a causa d'un conflicte per l'horari laboral dels maquinistes.
En un comunicat, la federació de serveis a la ciutadania de CCOO critica també l'actuació del sindicat majoritari, SEMAF, i l'insta a "paralitzar" les accions de protesta i a convocar legalment una aturada "perquè tots sapiguem quines són les causes del conflicte".
"Les vagues encobertes o a reglament són pròpies de sindicats corporatius i insolidaris que busquen l'impacte en els usuaris dels serveis per aconseguir els seus objectius", apunta CCOO.
Davant la situació creada, aquest sindicat, oposat als acords als quals van arribar SEMAF i la UGT amb la direcció de Renfe sobre condicions laborals, ha demanat a més la intervenció urgent del departament de Política Territorial de la Generalitat com a titular del servei de Rodalies de Catalunya.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Doncs s'hauria de considerar una bona mesura,si no fos que la gran majoria de trens aniran amb retards(quasi tots)i crec que seria més fàcil per estalviar donar devolucions exprés a (quasi)tothom implantar una altra mesura;Rodalies sigui gratuït mentres duri el conflicte,cancel.ladores obertes i acabarem abans.Jo aixó ho considero pitjor que el socavon de Bellvitge que va tallar l'R2 Sud durant un mes,peró com a mínim tenies una alternativa de transport assegurada per Renfe i totalment gratuïta i que no era pas tan dolenta com semblava,i en aquella ocasió l'R2 Sud i l'R7(que el van limitar a Sant Andreu Arenal)eren gratuïtes i va durar aquesta gratuïtat fins el maig de 2008,tot i que al desembre de 2007 va tornar la normalitat(restabliment del servei).Pere wrote:
Sembla que avui hi haurà barra lliure amb les devolucions exprés, la Generalitat exigeix que es retorni el bitllet independentment del retard.
Ara per qué és els primers dies,peró si demà o dijous continuem exactament igual que avui,més val que els senyors de Rodalies Catalunya i la Generalitat és plantejin la gratuïtat tant de Rodalies com de Regionals mentres durin el conflicte,per qué pel que veig la cosa s'està engreujant i de quina manera...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Doncs tens molta raó. Si a sobre s'ha de fer cua per agafar la Devolució, vaja gràcia.Mako448 wrote:
Doncs s'hauria de considerar una bona mesura,si no fos que la gran majoria de trens aniran amb retards(quasi tots)i crec que seria més fàcil per estalviar donar devolucions exprés a (quasi)tothom implantar una altra mesura;Rodalies sigui gratuït mentres duri el conflicte,cancel.ladores obertes i acabarem abans.
Algú s'hi ha trobat avui?
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Sempre hi ha el problema de les assegurances dels passatgers i de la gent que compra abonaments.Mako448 wrote:Doncs s'hauria de considerar una bona mesura,si no fos que la gran majoria de trens aniran amb retards(quasi tots)i crec que seria més fàcil per estalviar donar devolucions exprés a (quasi)tothom implantar una altra mesura;Rodalies sigui gratuït mentres duri el conflicte,cancel.ladores obertes i acabarem abans.Jo aixó ho considero pitjor que el socavon de Bellvitge que va tallar l'R2 Sud durant un mes,peró com a mínim tenies una alternativa de transport assegurada per Renfe i totalment gratuïta i que no era pas tan dolenta com semblava,i en aquella ocasió l'R2 Sud i l'R7(que el van limitar a Sant Andreu Arenal)eren gratuïtes i va durar aquesta gratuïtat fins el maig de 2008,tot i que al desembre de 2007 va tornar la normalitat(restabliment del servei).Pere wrote:
Sembla que avui hi haurà barra lliure amb les devolucions exprés, la Generalitat exigeix que es retorni el bitllet independentment del retard.
Ara per qué és els primers dies,peró si demà o dijous continuem exactament igual que avui,més val que els senyors de Rodalies Catalunya i la Generalitat és plantejin la gratuïtat tant de Rodalies com de Regionals mentres durin el conflicte,per qué pel que veig la cosa s'està engreujant i de quina manera...
Last edited by Ferry1ac1 on Tuesday 25/01/2011 13:12, edited 1 time in total.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Home, jo no ho sé, però només faltaria que si hi ha un accident, i amb el cacau que hi ha, no els hi paguessin assegurança. A més, si el bitllet és gratuït, si és per aquesta regla de tres, no cobrarien, no sé...
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
http://www.catalunyapress.cat/cat/notic ... _43016.php
Més autobusos en els corredors afectats de Rodalies
Societat 25/01/2011 10:10
CiU ja s’ha trobat amb el problema de Renfe, i el resultat és pràcticament el mateix que amb el govern anterior: l’executiu català no pot solucionar els problemes derivats del conflicte entre Renfe i els maquinistes. Com a alternativa ha augmentat el nombre d'autobusos.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha reforçat l’oferta de serveis d’autobús en les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis ferroviaris de Rodalies. En aquest sentit, ha demanat a les empreses concessionàries d’aquestes línies que disposin de vehicles de reforç en cas que sigui necessari per donar una resposta adequada als viatgers que optin per utilitzar els serveis d’autobús davant les incidències dels serveis ferroviaris.
A banda de les línies d’autobús competència de la Generalitat, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb l’Entitat Metropolitana de Transports (EMT) per tal que també reforci, d’acord amb la demanda, els serveis de bus que cobreixen la primera corona metropolitana de Barcelona, que són de la seva competència.
Els viatgers disposaran de tota la informació de les possibles incidències, horaris i alternatives dels serveis de transport públic a la web de rodalies i a la web de transport públic de la Generalitat.
La Generalitat preten retornar els diners
El secretari general de Transports de la Generalitat, Ricard Font, ha informat, en declaracions a RAC1, que han als serveis jurídics de la Generalitat que obrin expedient informatiu a Renfe “per veure quina és la situació en què ens trobem i quina és l’evolució que pot tenir”.
Font ha demanat a l’operadora que retorni els bitllets a tots els ciutadans, “sigui quin sigui el seu retard”. També se’ls hi ha demanat que posin gent a les andanes “per informar sobre els retards d'una manera diligent, perquè la gent pugui tenir, com a mínim, la informació del que està passant a la xarxa, i pugui donar solucions".
Més autobusos en els corredors afectats de Rodalies
Societat 25/01/2011 10:10
CiU ja s’ha trobat amb el problema de Renfe, i el resultat és pràcticament el mateix que amb el govern anterior: l’executiu català no pot solucionar els problemes derivats del conflicte entre Renfe i els maquinistes. Com a alternativa ha augmentat el nombre d'autobusos.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha reforçat l’oferta de serveis d’autobús en les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis ferroviaris de Rodalies. En aquest sentit, ha demanat a les empreses concessionàries d’aquestes línies que disposin de vehicles de reforç en cas que sigui necessari per donar una resposta adequada als viatgers que optin per utilitzar els serveis d’autobús davant les incidències dels serveis ferroviaris.
A banda de les línies d’autobús competència de la Generalitat, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb l’Entitat Metropolitana de Transports (EMT) per tal que també reforci, d’acord amb la demanda, els serveis de bus que cobreixen la primera corona metropolitana de Barcelona, que són de la seva competència.
Els viatgers disposaran de tota la informació de les possibles incidències, horaris i alternatives dels serveis de transport públic a la web de rodalies i a la web de transport públic de la Generalitat.
La Generalitat preten retornar els diners
El secretari general de Transports de la Generalitat, Ricard Font, ha informat, en declaracions a RAC1, que han als serveis jurídics de la Generalitat que obrin expedient informatiu a Renfe “per veure quina és la situació en què ens trobem i quina és l’evolució que pot tenir”.
Font ha demanat a l’operadora que retorni els bitllets a tots els ciutadans, “sigui quin sigui el seu retard”. També se’ls hi ha demanat que posin gent a les andanes “per informar sobre els retards d'una manera diligent, perquè la gent pugui tenir, com a mínim, la informació del que està passant a la xarxa, i pugui donar solucions".
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Del bloc del PTOP:
Territori i Sostenibilitat reforça l’oferta de les línies interurbanes d’autobús en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis de Rodalies
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha reforçat l’oferta de serveis d’autobús en les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis ferroviaris de Rodalies, a conseqüència del conflicte laboral que es produeix des d’ahir entre els maquinistes i Renfe-Operadora. En aquest sentit, ha demanat a les empreses concessionàries d’aquestes línies que disposin de vehicles de reforç en cas que sigui necessari per donar una resposta adequada als viatgers que optin per utilitzar els serveis d’autobús davant les incidències dels serveis ferroviaris.
Amb motiu dels retards que s’estan produint als serveis ferroviaris de Rodalies des d’ahir, a conseqüència del conflicte laboral que es manté entre els maquinistes i Renfe-Operadora, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha pres mesures per intentar pal·liar en el màxim possible els efectes d’aquestes incidències en la mobilitat dels usuaris que fan ús de forma habitual dels serveis de transport públic.
En aquest sentit, a banda dels serveis d’FGC que suposen una alternativa en els corredors del Bages i l’Anoia, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb les empreses concessionàries dels serveis regulars de transport de viatgers per carretera competència de la Generalitat que transcorren pels mateixos corredors que les línies ferroviàries afectades pels retards. L’objectiu és garantir la disposició de vehicles de reforç per atendre els possibles increments de demanda en aquestes línies d’autobús, per respondre adequadament davant un possible traspàs de viatgers que optin finalment per no utilitzar el tren.
Les línies d’autobús que es reforçaran segons les necessitats que es detectin són:
En el corredor de la R4:
Manresa-BCN, gestionada per l’empresa Bages UTE Exprés.
Vacarisses-Terrassa, gestionada per l’empresa Transports Generals d’Olesa, SA (TGO).
Terrassa-Sabadell-Barberà del Vallès-Cerdanyola del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
Ripollet-BCN, gestionada per l’empresa Autocares R.Font, SA.
Vilafranca-Gelida-Martorell-BCN, gestionada per l’empresa La Hispano Igualadina,SL.
Molins de Rei-BCN, gestionada per l’empresa Soler i Sauret,SA.
Castellbisbal-Papiol-BCN, gestionada per l’empresa Autoscastellbisbal, SA.
En el corredor de la R3:
Vic-Granollers-Mollet del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
En el corredor de la R2:
Sant Celoni-Granollers-Mollet del Vallès-la Llagosta-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
Calafell-Vilanova-Sitges-BCN, gestionada per l’empresa Cintoi Bus, SL.
En el corredor de la R1:
Blanes-Malgrat de Mar-Pineda de Mar-Calella-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
Mataró-BCN, gestionada per Empresa Casas, SA.
En el corredor de la R7:
Rubí-Sant Cugat- Cerdanyola UAB-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
A banda de les línies d’autobús competència de la Generalitat, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb l’Entitat Metropolitana de Transports (EMT) per tal que també reforci, d’acord amb la demanda, els serveis de bus que cobreixen la primera corona metropolitana de Barcelona, que són de la seva competència.
Finalment, el Departament de Territori i Sostenibilitat també ha demanat a les empreses concessionàries de les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors dels serveis ferroviaris de Regionals que disposin de vehicles de reforç en els seus serveis per atendre a possibles increments de demanda en aquells pols de mobilitat més importants com ara Girona, Figueres, Lleida, Tarragona, Reus i Tortosa.
Els viatgers disposaran de tota la informació de les possibles incidències, horaris i alternatives dels serveis de transport públic a http://www.gencat.cat/rodalies i http://mou-te.gencat.cat/ .
Nota de premsa
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -rodalies/
Territori i Sostenibilitat reforça l’oferta de les línies interurbanes d’autobús en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis de Rodalies
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha reforçat l’oferta de serveis d’autobús en les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors afectats pels retards de Renfe als serveis ferroviaris de Rodalies, a conseqüència del conflicte laboral que es produeix des d’ahir entre els maquinistes i Renfe-Operadora. En aquest sentit, ha demanat a les empreses concessionàries d’aquestes línies que disposin de vehicles de reforç en cas que sigui necessari per donar una resposta adequada als viatgers que optin per utilitzar els serveis d’autobús davant les incidències dels serveis ferroviaris.
Amb motiu dels retards que s’estan produint als serveis ferroviaris de Rodalies des d’ahir, a conseqüència del conflicte laboral que es manté entre els maquinistes i Renfe-Operadora, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha pres mesures per intentar pal·liar en el màxim possible els efectes d’aquestes incidències en la mobilitat dels usuaris que fan ús de forma habitual dels serveis de transport públic.
En aquest sentit, a banda dels serveis d’FGC que suposen una alternativa en els corredors del Bages i l’Anoia, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb les empreses concessionàries dels serveis regulars de transport de viatgers per carretera competència de la Generalitat que transcorren pels mateixos corredors que les línies ferroviàries afectades pels retards. L’objectiu és garantir la disposició de vehicles de reforç per atendre els possibles increments de demanda en aquestes línies d’autobús, per respondre adequadament davant un possible traspàs de viatgers que optin finalment per no utilitzar el tren.
Les línies d’autobús que es reforçaran segons les necessitats que es detectin són:
En el corredor de la R4:
Manresa-BCN, gestionada per l’empresa Bages UTE Exprés.
Vacarisses-Terrassa, gestionada per l’empresa Transports Generals d’Olesa, SA (TGO).
Terrassa-Sabadell-Barberà del Vallès-Cerdanyola del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
Ripollet-BCN, gestionada per l’empresa Autocares R.Font, SA.
Vilafranca-Gelida-Martorell-BCN, gestionada per l’empresa La Hispano Igualadina,SL.
Molins de Rei-BCN, gestionada per l’empresa Soler i Sauret,SA.
Castellbisbal-Papiol-BCN, gestionada per l’empresa Autoscastellbisbal, SA.
En el corredor de la R3:
Vic-Granollers-Mollet del Vallès-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
En el corredor de la R2:
Sant Celoni-Granollers-Mollet del Vallès-la Llagosta-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
Calafell-Vilanova-Sitges-BCN, gestionada per l’empresa Cintoi Bus, SL.
En el corredor de la R1:
Blanes-Malgrat de Mar-Pineda de Mar-Calella-BCN, gestionada pel Grup Sagalés.
Mataró-BCN, gestionada per Empresa Casas, SA.
En el corredor de la R7:
Rubí-Sant Cugat- Cerdanyola UAB-BCN, gestionada pel Grup Moventia-Sarbus.
A banda de les línies d’autobús competència de la Generalitat, el Departament de Territori i Sostenibilitat s’ha posat en contacte amb l’Entitat Metropolitana de Transports (EMT) per tal que també reforci, d’acord amb la demanda, els serveis de bus que cobreixen la primera corona metropolitana de Barcelona, que són de la seva competència.
Finalment, el Departament de Territori i Sostenibilitat també ha demanat a les empreses concessionàries de les línies interurbanes competència de la Generalitat que transcorren en els corredors dels serveis ferroviaris de Regionals que disposin de vehicles de reforç en els seus serveis per atendre a possibles increments de demanda en aquells pols de mobilitat més importants com ara Girona, Figueres, Lleida, Tarragona, Reus i Tortosa.
Els viatgers disposaran de tota la informació de les possibles incidències, horaris i alternatives dels serveis de transport públic a http://www.gencat.cat/rodalies i http://mou-te.gencat.cat/ .
Nota de premsa
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -rodalies/
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Línia R3, Línia R7, Línia R2 Sud, Línia R2 Nord, Línia R1, Línia R4 25/01/2011 12:33h
Els viatgers afectats per la vaga de zel poden sol·licitar la devolució del seu bitllet a l'estació d'arribada
Línia R3, Línia R7, Línia R2 Sud, Línia R2 Nord, Línia R1, Línia R4 25/01/2011 11:03h
Com a conseqüència de la vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes hi han afectacions a la circulació de trens de 30 minuts
Com a conseqüència d'aquesta vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes, la circulació de trens s'està realitzant amb irregularitat, podent-se produir afectacions de 30 minuts en l'horari de pas dels trens per les estacionsAquesta afectació pot ser superada en casos puntuals, i ser la percepció més acusada en els extrems de les línies més allunyats del nucli de Barcelona
Els viatgers afectats per la vaga de zel poden sol·licitar la devolució del seu bitllet a l'estació d'arribada
Línia R3, Línia R7, Línia R2 Sud, Línia R2 Nord, Línia R1, Línia R4 25/01/2011 11:03h
Com a conseqüència de la vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes hi han afectacions a la circulació de trens de 30 minuts
Com a conseqüència d'aquesta vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes, la circulació de trens s'està realitzant amb irregularitat, podent-se produir afectacions de 30 minuts en l'horari de pas dels trens per les estacionsAquesta afectació pot ser superada en casos puntuals, i ser la percepció més acusada en els extrems de les línies més allunyats del nucli de Barcelona
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Els trens direcció Barcelona efectuen a Sant Adrià de Besòs una parada, de com a mínim, 8 minuts. En desconec el motiu, però per la senyalització no és.
Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Per si porta confusió, Cintoi Bus és Monbus
Estic mirant a la seva pàgina, per si apareixen els reforços, però no en veig.
Estic mirant a la seva pàgina, per si apareixen els reforços, però no en veig.
Vaja, cobren igualet que jo...
Nota: fil procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... start=4880
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 8899.shtml
El sou mitjà dels maquinistes és de 60.000 euros a l'any
La companyia i els treballadors discrepen sobre les hores de feina i els torns de descans
Dimarts, 25 de gener del 2011 - 13:07h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
CRISTINA BUESA / Barcelona
Catalunya compta amb 530 maquinistes a Rodalies. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, el salari mitjà d'aquests treballadors és de 60.000 euros bruts a l'any. Un dels orígens del conflicte entre el col·lectiu i Renfe és que el sindicat majoritari, SEMAF, demana que s'ampliï la plantilla en 50 persones, però que no es modifiqui la seva remuneració. Aquesta circumstància permetria que condueixin 14 minuts menys del que ho fan ara, que són tres hores i vuit minuts, segons el director del servei, Miguel Ángel Remacha.
Per la seva part, els assalariats de l'operadora sostenen que amb la nova organització horària establerta des de diumenge passat no es pot prestar el servei en condicions. El portaveu de SEMAF, Jordi Escudé, ha assegurat que no se'ls permet descansar els 45 minuts que marca la llei després de cinc hores i mitja de feina.
Període de "presa i deixi"
La distància ara insalvable entre les dues parts radica en les diferències que hi ha entre la jornada de conducció i el que es considera la jornada efectiva. Fonts dels treballadors han advertit que amb el pas dels mesos s'ha anat escurçant el descans entre torns, i que si no paren lo que marca la seva normativa, se'ls pot imposar una sanció.
Des que un maquinista arriba a l'estació des d'on comença a treballar fins que surt efectivament amb el tren passa almenys mitja hora, que és el que es coneix com a "presa" del servei. Quan han completat el servei, encara compten amb mitja hora més, que és la "deixada" de la unitat ferroviària.
Expedient de la Generalitat
La Conselleria d'Ocupació ha obert diligències que probablement acabaran amb un expedient sancionador per mal servei als usuaris, han explicat fonts de la Generalitat. També està previst que en les pròximes hores aquest mateix departament citi l'empresa i els treballadors per mediar. Renfe s'ha mostrat disposada a reprendre unes negociacions que ja duren més de sis mesos sempre que els maquinistes deposin la seva actitud i es recuperi la normalitat en el servei, ha advertit el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha.
Transferència catalana
Territori i Sostenibilitat, el departament competent en matèria ferroviària, ha lamentat que la forma com es va traspassar la competència de Rodalies no permet prendre més decisions de les que ja s'han pres. Com ja havia lamentat al seu dia CiU, al tractar-se d'una transferència "amputada", la gestió d'aquesta crisi està en mans de l'operadora a la qual se li ha encarregat el servei.
També s'ha referit a la competència el ministre de Foment, José Blanco, que, sorprenentment, ha assegurat que no sabia "res" que hi hagués una vaga al servei de Rodalies català. "Cooperarem amb les comunitats autònomes, però es tracta d'una competència que està transferida".
Anirà a pitjor
A mesura que vagi passant la jornada, el més probable és que la situació empitjori, ja que les demores es van acumulant i el desajust horari també. En un dia laborable, Rodalies transporta 400.000 persones. Si els endarreriments superen la mitja hora a la xarxa barcelonina, el més probable és que la resta de serveis, de mitjana i llarga distància, també pateixin les conseqüències del conflicte laboral.
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 8899.shtml
El sou mitjà dels maquinistes és de 60.000 euros a l'any
La companyia i els treballadors discrepen sobre les hores de feina i els torns de descans
Dimarts, 25 de gener del 2011 - 13:07h. Imprimir Enviar aquesta notícia Augmentar/ Reduir text
CRISTINA BUESA / Barcelona
Catalunya compta amb 530 maquinistes a Rodalies. Segons ha pogut saber EL PERIÓDICO, el salari mitjà d'aquests treballadors és de 60.000 euros bruts a l'any. Un dels orígens del conflicte entre el col·lectiu i Renfe és que el sindicat majoritari, SEMAF, demana que s'ampliï la plantilla en 50 persones, però que no es modifiqui la seva remuneració. Aquesta circumstància permetria que condueixin 14 minuts menys del que ho fan ara, que són tres hores i vuit minuts, segons el director del servei, Miguel Ángel Remacha.
Per la seva part, els assalariats de l'operadora sostenen que amb la nova organització horària establerta des de diumenge passat no es pot prestar el servei en condicions. El portaveu de SEMAF, Jordi Escudé, ha assegurat que no se'ls permet descansar els 45 minuts que marca la llei després de cinc hores i mitja de feina.
Període de "presa i deixi"
La distància ara insalvable entre les dues parts radica en les diferències que hi ha entre la jornada de conducció i el que es considera la jornada efectiva. Fonts dels treballadors han advertit que amb el pas dels mesos s'ha anat escurçant el descans entre torns, i que si no paren lo que marca la seva normativa, se'ls pot imposar una sanció.
Des que un maquinista arriba a l'estació des d'on comença a treballar fins que surt efectivament amb el tren passa almenys mitja hora, que és el que es coneix com a "presa" del servei. Quan han completat el servei, encara compten amb mitja hora més, que és la "deixada" de la unitat ferroviària.
Expedient de la Generalitat
La Conselleria d'Ocupació ha obert diligències que probablement acabaran amb un expedient sancionador per mal servei als usuaris, han explicat fonts de la Generalitat. També està previst que en les pròximes hores aquest mateix departament citi l'empresa i els treballadors per mediar. Renfe s'ha mostrat disposada a reprendre unes negociacions que ja duren més de sis mesos sempre que els maquinistes deposin la seva actitud i es recuperi la normalitat en el servei, ha advertit el director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha.
Transferència catalana
Territori i Sostenibilitat, el departament competent en matèria ferroviària, ha lamentat que la forma com es va traspassar la competència de Rodalies no permet prendre més decisions de les que ja s'han pres. Com ja havia lamentat al seu dia CiU, al tractar-se d'una transferència "amputada", la gestió d'aquesta crisi està en mans de l'operadora a la qual se li ha encarregat el servei.
També s'ha referit a la competència el ministre de Foment, José Blanco, que, sorprenentment, ha assegurat que no sabia "res" que hi hagués una vaga al servei de Rodalies català. "Cooperarem amb les comunitats autònomes, però es tracta d'una competència que està transferida".
Anirà a pitjor
A mesura que vagi passant la jornada, el més probable és que la situació empitjori, ja que les demores es van acumulant i el desajust horari també. En un dia laborable, Rodalies transporta 400.000 persones. Si els endarreriments superen la mitja hora a la xarxa barcelonina, el més probable és que la resta de serveis, de mitjana i llarga distància, també pateixin les conseqüències del conflicte laboral.
A lo rebaño
http://www.lavanguardia.es/participacio ... orden.html
"La multitud pretendía acceder a los trenes sin que nadie pusiera orden"
La opinión de los lectores | 25/01/2011 - 12:54h
Mònica Cebrian
Cualquier problema, grande o pequeño, de un servio público, los primeros afectados son los usuarios. La huelga de controladores reventó el puente de la Constitución a miles de personas que se quedaron atrapadas en los aeropuertos, el temporal de nieve en marzo de 2010 dejó sin luz a 20.000 abonados durante días en Girona, el robo de cable detuvo el servicio de trenes dos fines de semana seguidos en distintos tramos de Tarragona. Ahora, la huelga de maquinistas de Cercanías Renfe ha causado graves molestias en los usuarios, que ya están "cansados de ser pacientes".
Xavier, de Vilanova i la Geltrú narra cómo el 24 de enero los pasajeros que viajaban con la R2 pusieron en peligro sus vidas, pues "la multitud pretendía acceder a los trenes repletos sin que hubiera nadie que pusiera orden, se rozó el drama e incluso hubo violencia física entre pasajeros". "Esto es lamentable e inadmisible", añade.
JLB también ha contactado con La Vanguardia.es para explicar su caso. Más que usuaria, se considera un “sufridora diaria”. Es estudiante y, en época de exámenes, ni siquiera cogiendo el tren con mucha antelación es garantía de llegar puntual. “Ayer estuve una hora y media en un trayecto de 20 minutos. Llegué tarde a la universidad y tuve problemas para poder hacer el examen al que tantas horas había dedicado en estudio”. Después la cosa no mejoró y tuvieron que ir a buscarla porque era “inviable” volver a casa en tren. “¿Hasta cuándo tenemos que aguantar el trato que nos dan?”, se pregunta.
Entre los afectados, encontramos historias realmente graves. El transporte público es muchas veces la única opción de transporte para muchas personas, y no todo el mundo puede permitirse llegar tarde a su puesto de trabajo. 'Anita' vive en Teià y no tiene ningún tipo de carnet. Se levanta dos horas antes para ir a trabajar a Barcelona ("por su culpa y para que no llegue tarde"). Lamenta que, por culpa de los continuos retrasos, pasa menos tiempo con su familia. "¿Quién me lo devuelve? No son los únicos jodidos, hoy en día lo estamos todos".
El usuario ‘¡A la calle!’ denuncia que su trabajo peligra: “Estoy en periodo de pruebas en el trabajo y ahora por culpa de Renfe peligra mi puesto, después de estar 10 meses en el paro y buscando sin parar....”. Para este usuario la solución es clara: “La misma solución que a los controladores: el que no haga su trabajo se va a la calle. ¿Por qué pagamos siempre los mismos?”.
Un equipo de La Vanguardia.es se desplazó la tarde del lunes hasta la estación de Sants para recoger las opiniones de los usuarios. La principal queja, la falta de información. "Deberían avisar con tiempo para poder buscar una alternativa", opinaba un usuario.
¿Cómo te ha afectado la huelga de maquinistas? Explícanos tu testimonio a participacion@lavanguardia.es o introduce tu comentario aquí.
"La multitud pretendía acceder a los trenes sin que nadie pusiera orden"
La opinión de los lectores | 25/01/2011 - 12:54h
Mònica Cebrian
Cualquier problema, grande o pequeño, de un servio público, los primeros afectados son los usuarios. La huelga de controladores reventó el puente de la Constitución a miles de personas que se quedaron atrapadas en los aeropuertos, el temporal de nieve en marzo de 2010 dejó sin luz a 20.000 abonados durante días en Girona, el robo de cable detuvo el servicio de trenes dos fines de semana seguidos en distintos tramos de Tarragona. Ahora, la huelga de maquinistas de Cercanías Renfe ha causado graves molestias en los usuarios, que ya están "cansados de ser pacientes".
Xavier, de Vilanova i la Geltrú narra cómo el 24 de enero los pasajeros que viajaban con la R2 pusieron en peligro sus vidas, pues "la multitud pretendía acceder a los trenes repletos sin que hubiera nadie que pusiera orden, se rozó el drama e incluso hubo violencia física entre pasajeros". "Esto es lamentable e inadmisible", añade.
JLB también ha contactado con La Vanguardia.es para explicar su caso. Más que usuaria, se considera un “sufridora diaria”. Es estudiante y, en época de exámenes, ni siquiera cogiendo el tren con mucha antelación es garantía de llegar puntual. “Ayer estuve una hora y media en un trayecto de 20 minutos. Llegué tarde a la universidad y tuve problemas para poder hacer el examen al que tantas horas había dedicado en estudio”. Después la cosa no mejoró y tuvieron que ir a buscarla porque era “inviable” volver a casa en tren. “¿Hasta cuándo tenemos que aguantar el trato que nos dan?”, se pregunta.
Entre los afectados, encontramos historias realmente graves. El transporte público es muchas veces la única opción de transporte para muchas personas, y no todo el mundo puede permitirse llegar tarde a su puesto de trabajo. 'Anita' vive en Teià y no tiene ningún tipo de carnet. Se levanta dos horas antes para ir a trabajar a Barcelona ("por su culpa y para que no llegue tarde"). Lamenta que, por culpa de los continuos retrasos, pasa menos tiempo con su familia. "¿Quién me lo devuelve? No son los únicos jodidos, hoy en día lo estamos todos".
El usuario ‘¡A la calle!’ denuncia que su trabajo peligra: “Estoy en periodo de pruebas en el trabajo y ahora por culpa de Renfe peligra mi puesto, después de estar 10 meses en el paro y buscando sin parar....”. Para este usuario la solución es clara: “La misma solución que a los controladores: el que no haga su trabajo se va a la calle. ¿Por qué pagamos siempre los mismos?”.
Un equipo de La Vanguardia.es se desplazó la tarde del lunes hasta la estación de Sants para recoger las opiniones de los usuarios. La principal queja, la falta de información. "Deberían avisar con tiempo para poder buscar una alternativa", opinaba un usuario.
¿Cómo te ha afectado la huelga de maquinistas? Explícanos tu testimonio a participacion@lavanguardia.es o introduce tu comentario aquí.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Avisar amb temps"
Doncs ja em diran com."Deberían avisar con tiempo para poder buscar una alternativa", opinaba un usuario.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe
Sóc a l'estació de St. Miquel de Balenyà, acaben d'anunciar per megafonia que el proper ten de la R3 direcció Vic, passarà a les 17:25
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
-
- N4
- Posts: 57
- Joined: Friday 17/12/2010 4:03
- Location: Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig/Virrei Amat
Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe
Jo he estat avui pel migdia a BCN-Passeig de Gracia i a Clot i els trens passaven a la seva hora sense haver-hi quantitats desmessurades de gent a les andanes ni cap cosa per l'estil... potser una mica més a Passeig de Gràcia, però res inusual
Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe
http://www.lavanguardia.es/vida/2011012 ... -celo.html
Renfe tilda de sinvergüenzas a los maquinistas en huelga de celo
"De cada ocho horas, trabajan un poco más de cinco, y ahora pretenden trabajar cuatro y media", explica el director general de viajeros de la ferroviaria
"Me parece una sinvergonzonería". Así es como ha definido el director general de viajeros de Renfe, Enrique Urkijo, la huelga de celo que están llevando a cabo algunos maquinistas de las Rodalies de Catalunya.
Urkijo ha querido matizar que, aunque sólo son unos 40 (de 530) los maquinistas que secundan dicha huelga de celo, son suficientes para bloquear el "núcleo" de Rodalies. "Con que haya en huelga unos poquitos, sabiendo en que puntos hay que dejar unidades paradas, se bloquea el núcleo de la red", ha explicado.
El director general de viajeros de Renfe ha expresado su sorpresa por la actitud de los maquinistas. "A diferencia de otros colectivos, se les subió el sueldo y ahora convocan una huelga de celo". "Ganan un 50% más que lo que ganan los maquinistas de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya", ha subrayado Urkijo.
"De cada ocho horas, trabajan un poco más de cinco, y ahora pretenden trabajar cuatro y media", dice Urkijo. "Son los mismos que hace poco pidieron un parking cubierto en Sants", ha sentenciado.
Sea como sea, en estos momentos, y según palabras del mismo Urkijo, no se puede "garantizar el servicio para mañana si no se presentan a trabajar".
Hasta el momento, son 38 los trenes que han sido cancelados y 30 los minutos de demora que, de media, han tenido que soportar los usuarios de Rodalies Renfe.
Desde Renfe se ha destacado que en un día laborable normal unos 400.000 usuarios utilizan la red de Rodalies, por la que circulan unos 800 trenes de media a lo largo del día.
Renfe tilda de sinvergüenzas a los maquinistas en huelga de celo
"De cada ocho horas, trabajan un poco más de cinco, y ahora pretenden trabajar cuatro y media", explica el director general de viajeros de la ferroviaria
"Me parece una sinvergonzonería". Así es como ha definido el director general de viajeros de Renfe, Enrique Urkijo, la huelga de celo que están llevando a cabo algunos maquinistas de las Rodalies de Catalunya.
Urkijo ha querido matizar que, aunque sólo son unos 40 (de 530) los maquinistas que secundan dicha huelga de celo, son suficientes para bloquear el "núcleo" de Rodalies. "Con que haya en huelga unos poquitos, sabiendo en que puntos hay que dejar unidades paradas, se bloquea el núcleo de la red", ha explicado.
El director general de viajeros de Renfe ha expresado su sorpresa por la actitud de los maquinistas. "A diferencia de otros colectivos, se les subió el sueldo y ahora convocan una huelga de celo". "Ganan un 50% más que lo que ganan los maquinistas de los Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya", ha subrayado Urkijo.
"De cada ocho horas, trabajan un poco más de cinco, y ahora pretenden trabajar cuatro y media", dice Urkijo. "Son los mismos que hace poco pidieron un parking cubierto en Sants", ha sentenciado.
Sea como sea, en estos momentos, y según palabras del mismo Urkijo, no se puede "garantizar el servicio para mañana si no se presentan a trabajar".
Hasta el momento, son 38 los trenes que han sido cancelados y 30 los minutos de demora que, de media, han tenido que soportar los usuarios de Rodalies Renfe.
Desde Renfe se ha destacado que en un día laborable normal unos 400.000 usuarios utilizan la red de Rodalies, por la que circulan unos 800 trenes de media a lo largo del día.
Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe
Ara els retards són de mitjana de 45 minuts(segons Rodalies Catalunya que segur que a l'hora de la veritat són més).A més sembla que Renfe i els Maquinistes no acosten postures,pel qual pot dir que demà és pot repetir la situació d'ahir i d'avui.
Línia R3
Línia R7
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
Línia R1
Línia R4
* 25/01/2011 16:59h
Com a conseqüència de la vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes hi han afectacions a la circulació de trens de 45 minuts
Com a conseqüència d'aquesta vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes, la circulació de trens s'està realitzant amb irregularitat, podent-se produir afectacions de 45 minuts en l'horari de pas dels trens per les estacionsAquesta afectació pot ser superada en casos puntuals, i ser la percepció més acusada en els extrems de les línies més allunyats del nucli de Barcelona
A més aquest vespre-nit nova reunió entre sindicats de Maquinistes i Renfe amb la mediació de la ràdio,segons acaben de dir ara mateix a Catalunya Informació.
Línia R3
Línia R7
Línia R2 Sud
Línia R2 Nord
Línia R1
Línia R4
* 25/01/2011 16:59h
Com a conseqüència de la vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes hi han afectacions a la circulació de trens de 45 minuts
Com a conseqüència d'aquesta vaga de zel de part del col.lectiu de maquinistes, la circulació de trens s'està realitzant amb irregularitat, podent-se produir afectacions de 45 minuts en l'horari de pas dels trens per les estacionsAquesta afectació pot ser superada en casos puntuals, i ser la percepció més acusada en els extrems de les línies més allunyats del nucli de Barcelona
A més aquest vespre-nit nova reunió entre sindicats de Maquinistes i Renfe amb la mediació de la ràdio,segons acaben de dir ara mateix a Catalunya Informació.