Authosa

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Authosa

Post by sag470 »

Vist el que ha passat amb Transports Lydia, obro aquest tema sobre aquesta empresa de Barcelona. Aquesta empresa pertany al grup TCC de Moventis. Atès que quan acabi la concessió de les linies 86 i 87 podria passar el mateix, quan acaben les concessions d'aquestes linies?
User avatar
automotorserie 436
N7
N7
Posts: 557
Joined: Sunday 17/08/2008 20:47

Re: Authosa

Post by automotorserie 436 »

Authosa ya perdió la histórica línea 85, el antiguo Casas, (de horta a Acda Tibidabo), por el "acoso" de TMB, desconozco el futuro de la 86 y la 87,aquí te dejo un link interesante.

http://campus.uoc.org/~jmora/lineas/casas.html

http://campus.uoc.org/~jmora/lineas/87.html

http://cv.uoc.edu/~jmora/lineas/86.html
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Authosa

Post by m.h.t. »

sag470 wrote:Atès que quan acabi la concessió de les linies 86 i 87 podria passar el mateix, quan acaben les concessions d'aquestes linies?
Doncs finalitzen aquest mes de febrer, i per això l'EMT ja les ha tret a concurs. ;) Torni a guanyar o no AUTHOSA, serà curiós veure quines empreses es presenten.

La 185 seguirà sent de TMB, ja que no s'ha tret a concurs.
automotorserie 436 wrote:[...] desconozco el futuro de la 86 y la 87 [...]
Las líneas 86 y 87 seguirán siendo titularidad de la EMT, por tanto no pasará como con las líneas de Lydia, donde TMB pasó a ser la titular y las subcontrató a Sagalés.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Authosa

Post by Fran-Ikarus »

La veritat és que aquestes línies (o "mini-xarxes" de poques línies) semblen les més "vulnerables", perquè per si mateixes no suposen una gran flota, i qualsevol gran grup s'hi pot presentar al concurs sense més dubtes que la rendibilitat econòmica (de fet no crec que en tinguin dubtes; si no n'hi ha, de rendibilitat prevista, no s'hi presenten)

A títol "romàntic", sí que fa llàstima que les petites companyies (Lydia, AUTHOSA, etc.) desapareguin, o perdin línies "de tota la vida". Per molt que AUTHOSA sigui una petita companyia, però d'un grup no tan petit.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Authosa

Post by Trytasa Baldaquino »

Se sap al final què ha passat amb la concessió?

No sé de la seva rentabilitat fins fa un any, però del que sí estic segur és que l'obertura del metro Horta-Vall d'Hebron ha fet molt de mal a la 86 i la 87.

Ara bé, tractant-se d'un barri costerut com el Carmel, crec que és d'interés (necessitat) públic mantenir-les, ni que sigui com a busos de barri.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Authosa

Post by m.h.t. »

Trytasa Baldaquino wrote:Se sap al final què ha passat amb la concessió?
L'EMT ja ha fet pública la ressolució del concurs. Ha guanyat AUTHOSA. ;) Per tant, renova les línies 86 i 87 d'Horta i Gràcia durant 5 anys (prorroglables 3 més).

Com ja vaig dir anteriorment, m'agradaria saber quines empreses més es van presentar al concurs... :roll:
Trytasa Baldaquino wrote:No sé de la seva rentabilitat fins fa un any, però del que sí estic segur és que l'obertura del metro Horta-Vall d'Hebron ha fet molt de mal a la 86 i la 87.
Et puc dir que una de les condicions del nou contracte és la reducció del 10% del servei en ambdues línies. :cari
Salvem l'Estació de França!
Ismael_BCN
N5
N5
Posts: 95
Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
Location: Menendez Pelayo (Madrid)

Re: Authosa

Post by Ismael_BCN »

A los usuarios les va dar un ataque de risa saber que reducen la frecuencia de paso, y asi que van a hacer echar a algun conductor a la cola del paro o a ahorrarse autobuses?, porque si eso es potenciar el transporte público, vamos mal, y a quien no le guste cojer el metro o padezca vertigo o claustrofobia como yo cuando va en metro, que hace, se pone a esperar el autobús cuando quiera venir, porque pongamos el ejemplo de la linea 87, yo lo cojo en Horta y quiero ir a los FGC de Gracia, con el bus voy directo aunque da varias vueltas, pero el metro, deberia de cojerlo hasta Vall, d´hebron, cambiar a la linea 3 hasta Diagonal, hacerme ese pasillo que aunque tenga cintas transportadoras es mas largo que el túnel de la rovira, :x y luego cojer los FGc marcar de nuevo, y subirme a Gracia, se tarda menos en bus que en el metro y ademas te ahorras ascensores, o escaleras, y largos pasillos, pero bueno yo tengo ese punto de vista.

Un Saludo, Ismael
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A Gràcia

Post by Guigui »

En tens prou amb baixar a Fontana. Ara, si tanta claustrofòbia et causa el metro i igualment no et fa res trigar una bona estona més amb el 87, tampoc et vindrà d'esperar 5 minuts més.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Posts: 330
Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Re: Authosa

Post by Trytasa Baldaquino »

Ismael_BCN wrote:A los usuarios les va dar un ataque de risa saber que reducen la frecuencia de paso, y asi que van a hacer echar a algun conductor a la cola del paro o a ahorrarse autobuses?, porque si eso es potenciar el transporte público, vamos mal, y a quien no le guste cojer el metro o padezca vertigo o claustrofobia como yo cuando va en metro, que hace, se pone a esperar el autobús cuando quiera venir, porque pongamos el ejemplo de la linea 87, yo lo cojo en Horta y quiero ir a los FGC de Gracia, con el bus voy directo aunque da varias vueltas, pero el metro, deberia de cojerlo hasta Vall, d´hebron, cambiar a la linea 3 hasta Diagonal, hacerme ese pasillo que aunque tenga cintas transportadoras es mas largo que el túnel de la rovira, :x y luego cojer los FGc marcar de nuevo, y subirme a Gracia, se tarda menos en bus que en el metro y ademas te ahorras ascensores, o escaleras, y largos pasillos, pero bueno yo tengo ese punto de vista.

Un Saludo, Ismael
Evidentemente, tardarías menos con un autobús que te hiciera el servicio no sólo hasta Gracia, sino hasta tu destino final (y si es sin paradas, mejor)

Por suerte o desgracia, la finalidad del transporte público es combinar comodidad con servicio público optimizado, y si no hay una masa crítica que lo necesite hacer circular autobuses semivacíos es un crimen económico y medioambiental.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Authosa

Post by Miquel »

Algú sap si han retallat les expedicions de la línia 86 cap a Maria Labèrnia?

Als horaris de TCC només apareix fins a Calderón de la Barca, i des de sempre havia sortit en una mena de prolongació les expedicions a Labèrnia.

I l'altre dia hi vaig anar caminant però no vaig veure cap parada amb l'adhesiu del 86, tot i que com que era el primer cop que hi anava, desconec si mai van arribar a existir en aquella zona.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Authosa

Post by Ecomobisostrans »

Me'n recordo que els hi anava molt just de temps anar a Labèrnia, i com que ara hi ha el 119 i el metro hauran pensat que hi ha prou combinació.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Authosa

Post by m.h.t. »

Tornen a sortir a concurs les línies d'Authosa (86 i 87):

https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... p=28027859&

Sortiran el 30 de juliol, quan sabrem si hi ha alguna novetat al servei. Possiblement, s'exigeixin busos híbrids convertibles (tipus Vectia Teris), ja que s'hi van estar fent proves el passat any.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Authosa

Post by m.h.t. »

Han arribat 3 nous Vectia Teris per a TCC Authosa. És obvi, per tant, que han renovat la concessió. Curiosament, l'enllaç del concurs ha desaparegut del web de licitacions. Transparència i tal... :roll:

Són a la nova cotxera de TCC a la Zona Franca. Amb el nou esquema groc-gris estandaritzat de l'AMB. Es trobarà a faltar el blanc-verd d'Authosa. :'( Uns colors heretats de Casas (l'esquema original de Casas).
Salvem l'Estació de França!
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Authosa

Post by trainman »

A ver cuáles son los sustituidos por esos Vectia. Los más veteranos de Authosa son los 233 ex-Mohn, 218 y 223-225.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Authosa

Post by sag470 »

m.h.t. wrote:Han arribat 3 nous Vectia Teris per a TCC Authosa. És obvi, per tant, que han renovat la concessió. Curiosament, l'enllaç del concurs ha desaparegut del web de licitacions. Transparència i tal... :roll:

Són a la nova cotxera de TCC a la Zona Franca. Amb el nou esquema groc-gris estandaritzat de l'AMB. Es trobarà a faltar el blanc-verd d'Authosa. :'( Uns colors heretats de Casas (l'esquema original de Casas).
No lo se certero, pero diria que la concesión es la misma, y solo se ha prorrogado. No creo que hayan licitado el nuevo concurso todavia. Los 3 Vectia corresponde al plan de renovación 2018-2019 de toda el area y todos los operadores.
trainman wrote:A ver cuáles son los sustituidos por esos Vectia. Los más veteranos de Authosa son los 233 ex-Mohn, 218 y 223-225.
En teoria vienen a renovar los 223-225, pero supongo que quedaran de reserva y "daran de baja" los 218 y 233. Esperemos que vayan a otro urbano, pero con la edad (en verano caducaran el escolar) no les veo mucho futuro.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Authosa

Post by trainman »

Si dieran de baja alguno de los 223-225, un buen destino podría ser el urbano de Cerdanyola. Asignando fijo al 2335 y mandando uno de esos Magnus 223-225 para acá, podrían mandar al 2331 y 2332 a ser reservas.
Y para los 218 y 233 me viene a la cabeza el urbano de Sitges.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Authosa

Post by sag470 »

Serian una buena opción.
Por flota, podrian reutilizar todos los 223-225 para nuevos destinos, dejando el 226 de reserva solo. El segundo reserva o retén podria ser uno de los Dennis sin ruta PMR asignada y todo asientos.
Algunos Magnus que salen los veo en Sitges para dar de baja los 333 y 334.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Authosa

Post by m.h.t. »

Les línies d'Authosa (86 i 87) recuperen dijous les freqüències anteriors a l'arribada de la L5 al Carmel. :plas

A més, la 86 es perllonga fins Albert Llanas (per la Ctra. del Carmel) :o
S'intueix, doncs, la posada en marxa dels Vectia Teris. :ok
Salvem l'Estació de França!
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Authosa

Post by m.h.t. »

Sembla que Authosa es resisteix a actualitzar els BKB amb només destinació. :)

Sens dubte, aquestes línies són una 'prova de foc' pels Teris. ;) Els pendents congostos dels carrers del Carmel demostraran l'eficàcia i durabilitat d'aquests petits busos.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Authosa

Post by Ecomobisostrans »

El divendres cap a les 12:30 vaig anar de Rbla. Carmel fins al Park Güell amb el 86, i anava un d'aquests nous, anàvem a tope fins ben amunt de Conca de Tremp, que van baixar unes 15 persones entre les 2 últimes parades, al troç nou van baixar unes 10 més, i les altres 10 van donar la volta per baixar a Calderón de la Barca. Han millorat la freqüència fins a 10 minuts però encara és insuficient, hauria de baixar a 8 o a 6, o posar midis com els de TMB si es que hi caben (ocasió perque TMB els hi vengui i deixi de posarlos a les línies de standards), o posar un reforç al tram central, Metro Carmel-Conca de Tremp-Calderón de la Barca-Metro Carmel
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”