Renfadats
Renfadats
Segurament, vosaltres haureu trobat també aquest paper a trens de la R4, tant a terra com a les portes.
La llàstima és que no hi hagi una plataforma així per a tota la xarxa de Rodalies.
La llàstima és que no hi hagi una plataforma així per a tota la xarxa de Rodalies.
- Attachments
-
- renfadats.jpg (144.68 KiB) Viewed 5953 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ajuntar forces
Sempre podrien fer pinya amb la plataforma d'usuaris "qui no plora no mama" de Girona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enllaç de Renfadats
L'enllaç del col·lectiu, amb totes les seves actucions, és el següent: http://www.renfadats.org/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Roda de premsa de Renfadats
M'agrada la idea de crear diversos grups de Renfadats segons el municipi. Qui s'hi animaria?
Re: Renfadats
Ahir mentre tornaba cap a casa...vaig baixar del rodalies a Vilafranca...mentre esperaba el seguent cap a Sant Vicenç...a la andane direcció SVC habia molts usuaris xerran..i alguna cámara crec d'alguna tele més alguns periodistes....vaig aprofitar per fer una foto que la tinc penjada al meu feisbuk...be estaban 3 vj...dos aprop d'aquets usuaris pero pasaban i habia ún...que es veu que estaba molt nerviós, total va fer avis a una parella dels mossos...aquets van mirar tot des de el pont que porta a la via direcció Barcelona, com no baixaban mai al final aquet vj va anar fins ells, total la parella de mossos al final va anar fins la reunió...el vj es debia pensar, ara aquets sabrán els que es bó, total no els i van dir rés, cosa totalment llogica, el vj es va quedar amb un pam de nas.
Re: Renfadats
Hi hauria d´haver uns Renfadats a cada estació de la R3, R4 i R7...
Com a mínim!
Com a mínim!
Re: Renfadats
De fet, ells mateixos animen a la gent a que faci pinya i això sigui global, no només pe la línia de Vilafranca.
Re: Renfadats
Espero que reclamin una de les coses més important de tos:Increment de la freqüència de pas entre SVC i Vilafranca,fonamental i imprescindible desde fa un temps.Els trens entre Vilafranca i SVC no van gens buits.Recordo una tarda agafar un 465 a L'Arboç direcció Badalona i el tren força ple amb algún seient lliure peró força ple(i aixó que eren les 16 hores aproximadament),doncs bé,el 85% del tren va baixar a Vilafranca.
Re: Renfadats
I si no fos possible incrementar la freqüència a curt termini, almenys que canviïn els horaris per tal de poder anar a Tarragona amb un transbord ràpid a Sant Vicenç de Calders. En molts moments del dia cal esperar més de mitja hora a Sant Vicenç. L'Arboç i el Vendrell pertanyen a Tarragona, i en tota la zona hi ha molts estudiants de la Rovira i Virgili.Mako448 wrote:Espero que reclamin una de les coses més important de tos:Increment de la freqüència de pas entre SVC i Vilafranca,fonamental i imprescindible desde fa un temps.Els trens entre Vilafranca i SVC no van gens buits.Recordo una tarda agafar un 465 a L'Arboç direcció Badalona i el tren força ple amb algún seient lliure peró força ple(i aixó que eren les 16 hores aproximadament),doncs bé,el 85% del tren va baixar a Vilafranca.
Re: Renfadats
Incrementar el servei entre Vilafranca i SVC no crec que fós tant complicat...de fet jo que visc a El Vendrell aneu a casi quansevol hora i las andanes sempre estant plenas de viatgers.
Quan el tancament de la R-2 sud per el tema de Bellvitge...pués durant aquell temps tots els Vilafranca enlloc d'acabar allá anaban directes fins SVC, sempre plens, llógic per el tancament de l'altre línea, a més pasaban els mercaderies com ara, i a més algún servei de llarg recorregut i moltas circulacions de material buit i que recordi no va pasar rés..o sigi que ara amb las circulacions de sempre podrian aumentar els serveis en la part final de la R4 sud...per viatgers no seria i també procurar uns enllaços millors amb els MD..que molts cops la gent es queda a las andanes per culpa dels retards o dels rodalies o els MD, i tampoc seria tant dificil posar algún 448 o 470 circulant per aquí com es fá per Vilanova, directes de Sants a Vila..i d'aqui fins SVC i al revés igual, seria una sol-lució sobretot de menys temps de viatge per els usuaris de la capital de l'Alt Penedès.
Quan el tancament de la R-2 sud per el tema de Bellvitge...pués durant aquell temps tots els Vilafranca enlloc d'acabar allá anaban directes fins SVC, sempre plens, llógic per el tancament de l'altre línea, a més pasaban els mercaderies com ara, i a més algún servei de llarg recorregut i moltas circulacions de material buit i que recordi no va pasar rés..o sigi que ara amb las circulacions de sempre podrian aumentar els serveis en la part final de la R4 sud...per viatgers no seria i també procurar uns enllaços millors amb els MD..que molts cops la gent es queda a las andanes per culpa dels retards o dels rodalies o els MD, i tampoc seria tant dificil posar algún 448 o 470 circulant per aquí com es fá per Vilanova, directes de Sants a Vila..i d'aqui fins SVC i al revés igual, seria una sol-lució sobretot de menys temps de viatge per els usuaris de la capital de l'Alt Penedès.
Re: Renfadats
No ho deia per la demanda, sinó que a curt termini posar més freqüències vol dir posar més trens i aquestes coses s'han de planificar amb una mica d'antel·lació; no es poden prendre decisions un dia i posar-les en pràctica l'endemà.Enric wrote:Incrementar el servei entre Vilafranca i SVC no crec que fós tant complicat...de fet jo que visc a El Vendrell aneu a casi quansevol hora i las andanes sempre estant plenas de viatgers.
Re: Renfadats
Simplement cal allargar els trens amb final a Vilafranca del Penedès fins a Sant Vicenç de Calders,tant fàcil com aixó.
I ja ús dic que el tram Vilafranca-SVC té demanda,recordo un viatge en tren Arboç-Barcelona a l'estiu,i com a mínim el tren que vaig afagar l'ocupació era la mateixa entre L'Arboç(on vaig pujar)i Vilafranca que entre Vilafranca i Barcelona.
I ja ús dic que el tram Vilafranca-SVC té demanda,recordo un viatge en tren Arboç-Barcelona a l'estiu,i com a mínim el tren que vaig afagar l'ocupació era la mateixa entre L'Arboç(on vaig pujar)i Vilafranca que entre Vilafranca i Barcelona.
Re: Renfadats
http://www.renfadats.org/2011/08/03/com ... -rodalies/
Comunicat de la plataforma Renfadats respecte a la situació actual del servei de Rodalies
by Renfadats on August 3, 2011 ·
El proper dijous 4 d’agost començarà el tall de circulació de les línies R2 i R4, entre l’estació de Barcelona Sants i l’Hospitalet/Bellvitge. Aquest tall durarà fins al 27 d’agost, i culminarà les obres de l’accés sud del Tren d’Alta Velocitat (TAV) a Barcelona. Des de l’inici d’aquestes obres, fa més de cinc anys, els usuaris de Rodalies ens hem vist contínuament afectats amb incidències diverses.
L’arribada del TAV ha comportat una davallada considerable de la qualitat del servei de Rodalies, fins al punt que actualment és pitjor que fa deu anys. S’han reduït el nombre de vies a l’entrada sud de Barcelona Sants, s’ha incrementat la durada de tots els trajectes, i els retards i incidències són molt més habituals. Tot això es deu al fet que s’ha centrat tota la inversió en el TAV en detriment de qualsevol millora de la xarxa de tren convencional, que -recordem- fan servir 400.000 persones diàriament. Això demostra una important manca de sentit comú dels diferents governs i administracions que, en el seu moment, es van decantar per fer entrar, fos com fos, el TAV a Barcelona sense tenir en compte les repercussions que això podria tenir en la xarxa de Rodalies.
D’altra banda, el traspàs del servei de Rodalies a la Generalitat de Catalunya no ha comportat fins ara cap millora substancial als usuaris. Amb els últims canvis (juny 2011), s’han incrementat les freqüències de pas a la R4 nord i s’ha creat la nova línia R8. En altres línies, però, com en el cas de la R4 sud, s’ha reduït la freqüència de pas en hora punta, i els retards entre 5 i 15 minuts continuen sent molt habituals.
La plataforma Renfadats continua reclamant una millora de les infraestructures, tant les que queden per complir del “Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 de la Generalitat de Catalunya”1 com les del “Plan de infraestructuras ferroviarias de Cercanias de Barcelona 2008-2015”2 del Ministeri de Foment, perquè els usuaris de fora l’àrea metropolitana tinguin un servei de tren fiable (reducció de retards i incidències), ràpid (implantació de trens semidirectes) i còmode (millora dels accessos, la neteja i la seguretat).
Comunicat de la plataforma Renfadats respecte a la situació actual del servei de Rodalies
by Renfadats on August 3, 2011 ·
El proper dijous 4 d’agost començarà el tall de circulació de les línies R2 i R4, entre l’estació de Barcelona Sants i l’Hospitalet/Bellvitge. Aquest tall durarà fins al 27 d’agost, i culminarà les obres de l’accés sud del Tren d’Alta Velocitat (TAV) a Barcelona. Des de l’inici d’aquestes obres, fa més de cinc anys, els usuaris de Rodalies ens hem vist contínuament afectats amb incidències diverses.
L’arribada del TAV ha comportat una davallada considerable de la qualitat del servei de Rodalies, fins al punt que actualment és pitjor que fa deu anys. S’han reduït el nombre de vies a l’entrada sud de Barcelona Sants, s’ha incrementat la durada de tots els trajectes, i els retards i incidències són molt més habituals. Tot això es deu al fet que s’ha centrat tota la inversió en el TAV en detriment de qualsevol millora de la xarxa de tren convencional, que -recordem- fan servir 400.000 persones diàriament. Això demostra una important manca de sentit comú dels diferents governs i administracions que, en el seu moment, es van decantar per fer entrar, fos com fos, el TAV a Barcelona sense tenir en compte les repercussions que això podria tenir en la xarxa de Rodalies.
D’altra banda, el traspàs del servei de Rodalies a la Generalitat de Catalunya no ha comportat fins ara cap millora substancial als usuaris. Amb els últims canvis (juny 2011), s’han incrementat les freqüències de pas a la R4 nord i s’ha creat la nova línia R8. En altres línies, però, com en el cas de la R4 sud, s’ha reduït la freqüència de pas en hora punta, i els retards entre 5 i 15 minuts continuen sent molt habituals.
La plataforma Renfadats continua reclamant una millora de les infraestructures, tant les que queden per complir del “Pla de transports de viatgers de Catalunya 2008-2012 de la Generalitat de Catalunya”1 com les del “Plan de infraestructuras ferroviarias de Cercanias de Barcelona 2008-2015”2 del Ministeri de Foment, perquè els usuaris de fora l’àrea metropolitana tinguin un servei de tren fiable (reducció de retards i incidències), ràpid (implantació de trens semidirectes) i còmode (millora dels accessos, la neteja i la seguretat).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Dues coses ben diferents
Una cosa no té a veure amb l'altra. Es podrà discutir, i molt, la idoneïtat de l'accés sud de l'LAV així com la seva execució, però l'enterrament de les vies a Sants obeeix a una qüestió ben diferent, que no és altra que una capriciosa reivindicació "veïnal".Aquest tall durarà fins al 27 d’agost, i culminarà les obres de l’accés sud del Tren d’Alta Velocitat (TAV) a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfadats
http://www.renfadats.org/2013/05/10/not ... territori/
Full de propostes per a la resolució d’incidències del servei de Rodalies R4-Sud
by Renfadats on May 10, 2013 ·
PROPOSTES RENFADATS – VILAFRANCA (Febrer 2013)
Introducció
Aquest document conté les reivindicacions del col·lectiu d’usuaris de Rodalies RENFADATS (www.renfadats.org). La qualitat del servei de Rodalies de Catalunya ofert per RENFE i ADIF ha empitjorat en els darrers anys, i ni les promeses d’inversions ni el traspàs de la gestió a la Generalitat han aportat cap millora substancial. El document es centra en la línea R4, principalment pel tram (Vilafranca- Barcelona), i identifica una sèrie de problemes i fa propostes d’actuació per part de les administracions (Ajuntament, Generalitat, RENFE i ADIF) a curt i a mig termini.
A) Problemes i propostes a curt termini
Continus incidències i retards entre 5i 15 minuts, que passen deseparcebuts i sense dret a Devolució Exprés. Desconeixem si la Generalitat té un registre d’aquests retards, ja que actualment només s’informa a la web quan un retard és superior als 15 minuts.
Proposta: establir la Devolució Express per retards superiors a 5 minuts per usuaris de les zones ATM 3,4,5 i 6, ja que aquests usuaris no tenen freqüència de trens. Si RENFE no és capaç de donar el servei pel que els usuaris paguen, que tornin els diners. Obligar a informar als viatgers quan el retard sigui mereixedor de la Devolució Express.
Actors: Generalitat, RENFE
Augment durada del trajecte. La tendència dels últims anys ha sigut convertir el servei de Rodalies en un metro de l’àrea metropolitana de Barcelona. Això ha provocat que la durada del trajecte en tren des de ciutats de fora de l’àrea metropolitana hagi augmentat considerablement, ja que tots els trens paren a totes les estacions.
Proposta: recuperar serveis semi-directes de Rodalies que s’aturin només a les estacions principals i directe de Molins de Rei a Barcelona.
Actors: Generalitat, RENFE
Manca d’informació dels retards dels trens i de les incidències, tan a la web, als panells de les estacions, com a dins dels combois. Només s’informa a la web quan els retards són superiors a 15 minuts.
Proposta: Millorar la informació dels horaris real de pas dels trens en els cartells electrònics i de les incidències actuals a temps real a la web de Rodalies. Establir a Rodalies un sistema similar al iBus pel servei de busos de TMB http://www.tmb.cat/ca/ibus
Actors: Generalitat
Comoditat als combois
Trens plens a hora punta: degut al canvi d’horaris del passat juny 2011 es van suprimir alguns trens en hora punta, fet que provoca que hi hagi trens amb tots els seients plens des de Vilafranca en direcció Barcelona.
La climatització als trens no funciona correctament, sobretot a l’estiu, on la temperatura als combois és molt inferior a la recomenada, obligant als usuaris d’abrigar-se a ple mes de juliol.
Proposta: afegir una freqüència, o bé instaurar semi-directes sense parada a estacions properes a l’àrea metropolitana. Revisar contínuament la climatizació.
Actors: Generalitat, RENFE
B) Problemes i propostes a mig termini
Estació de Vilafranca: des de l’entrada en funcionament del servei del TAV Barcelona-Madrid (febrer 2008) les obres estan parades, deixant una estació incòmode pels usuaris, amb una imatge tercermundista, i desaprofitant la possibilitat d’oferir places de parking pels usuaris del tren de fora de Vilafranca. El servei de lavabos resta tancat al públic.
Proposta: demanar un calendari d’actuacions clar a la Generalitat per intercedir amb l’ajuntament davant d’ADIF, i si s’escau utilitzar la llosa de forma unilateral.
Obrir els lavabos pels usuaris.
Actors: Ajuntament, Generalitat, ADIF
Servei de Regionals: cal tenir un servei de tren amb una velocitat comercial competitiva amb el transport privat. El trajecte Vilafranca-BCN de 50km és de 30min per autopista de pagament en vehicle privat i de 60 min en tren. Això de passada augmentaria l’area d’influència de l’estació del Camp de Tarragona pels serveis de TAV.
Proposta: Demanar a la Generalitat quina és la intenció i calendari respecte a servei de tren ràpid a BCN. Quina és la opció més viable?
a. servei de Regional-Avant per la via del TAV amb parada a estació actual de Rodalies amb via mixta (“3er fil”) aprofitant futures obres del corredor mediterrani, (tram Vilaseca-Castellbisbal).
b. trens regionals per la via convencional (3a via Martorell-BCN)
c. servei de Regional-Avant per la via del TAV amb parada a una nova estació de regionals Vilafranca-Nord (base muntatge).
Actors: Generalitat, RENFE, ADIF.
Connexions fora de l’àrea metropolitana. La connexió de tren des de Vilafranca es limita a la línia de Barcelona pel nord, i fins a Sant Vicenç de Calders pel sud, eliminant tota connexió directa amb el Vallès pel nord, i amb Tarragona pel sud.
Proposta 1: Estudiar allargar fins a Sant Vicenç de Calders els trens que ara finalitzen a Martorell (R4 i R8). Amb la R8 es permetria l’accés directe del Baix i Alt Penedès a la UAB/Granollers. Fer estudi de viabilitat.
Proposta 2: Estudiar una connexió de tren entre Vilafranca i Tarragona sense transbordament a Sant Vicenç de Calders. Actualment la connexió és molt dolenta, tot i ser un trajecte de només 50km.
Actuacions de millora i/o manteniment en punts concrets de la xarxa actual per fer més àgil la circulació (per exemple soterrar el pas a nivell peatonal de Sant Feliu de Llobregat, transit de mercaderies a Castellbisbal-Martorell, saturació Hospitalet). Cal tenir present també les noves obres que es realitzin pel servei de mercaderies (corredor mediterrani), i com afectaran el servei de Rodalies.
Proposta: redactar un estudi tècnic de les actuacions previstes per solucionar aquestes situacions.
Actors: Generalitat, ADIF.
Full de propostes per a la resolució d’incidències del servei de Rodalies R4-Sud
by Renfadats on May 10, 2013 ·
PROPOSTES RENFADATS – VILAFRANCA (Febrer 2013)
Introducció
Aquest document conté les reivindicacions del col·lectiu d’usuaris de Rodalies RENFADATS (www.renfadats.org). La qualitat del servei de Rodalies de Catalunya ofert per RENFE i ADIF ha empitjorat en els darrers anys, i ni les promeses d’inversions ni el traspàs de la gestió a la Generalitat han aportat cap millora substancial. El document es centra en la línea R4, principalment pel tram (Vilafranca- Barcelona), i identifica una sèrie de problemes i fa propostes d’actuació per part de les administracions (Ajuntament, Generalitat, RENFE i ADIF) a curt i a mig termini.
A) Problemes i propostes a curt termini
Continus incidències i retards entre 5i 15 minuts, que passen deseparcebuts i sense dret a Devolució Exprés. Desconeixem si la Generalitat té un registre d’aquests retards, ja que actualment només s’informa a la web quan un retard és superior als 15 minuts.
Proposta: establir la Devolució Express per retards superiors a 5 minuts per usuaris de les zones ATM 3,4,5 i 6, ja que aquests usuaris no tenen freqüència de trens. Si RENFE no és capaç de donar el servei pel que els usuaris paguen, que tornin els diners. Obligar a informar als viatgers quan el retard sigui mereixedor de la Devolució Express.
Actors: Generalitat, RENFE
Augment durada del trajecte. La tendència dels últims anys ha sigut convertir el servei de Rodalies en un metro de l’àrea metropolitana de Barcelona. Això ha provocat que la durada del trajecte en tren des de ciutats de fora de l’àrea metropolitana hagi augmentat considerablement, ja que tots els trens paren a totes les estacions.
Proposta: recuperar serveis semi-directes de Rodalies que s’aturin només a les estacions principals i directe de Molins de Rei a Barcelona.
Actors: Generalitat, RENFE
Manca d’informació dels retards dels trens i de les incidències, tan a la web, als panells de les estacions, com a dins dels combois. Només s’informa a la web quan els retards són superiors a 15 minuts.
Proposta: Millorar la informació dels horaris real de pas dels trens en els cartells electrònics i de les incidències actuals a temps real a la web de Rodalies. Establir a Rodalies un sistema similar al iBus pel servei de busos de TMB http://www.tmb.cat/ca/ibus
Actors: Generalitat
Comoditat als combois
Trens plens a hora punta: degut al canvi d’horaris del passat juny 2011 es van suprimir alguns trens en hora punta, fet que provoca que hi hagi trens amb tots els seients plens des de Vilafranca en direcció Barcelona.
La climatització als trens no funciona correctament, sobretot a l’estiu, on la temperatura als combois és molt inferior a la recomenada, obligant als usuaris d’abrigar-se a ple mes de juliol.
Proposta: afegir una freqüència, o bé instaurar semi-directes sense parada a estacions properes a l’àrea metropolitana. Revisar contínuament la climatizació.
Actors: Generalitat, RENFE
B) Problemes i propostes a mig termini
Estació de Vilafranca: des de l’entrada en funcionament del servei del TAV Barcelona-Madrid (febrer 2008) les obres estan parades, deixant una estació incòmode pels usuaris, amb una imatge tercermundista, i desaprofitant la possibilitat d’oferir places de parking pels usuaris del tren de fora de Vilafranca. El servei de lavabos resta tancat al públic.
Proposta: demanar un calendari d’actuacions clar a la Generalitat per intercedir amb l’ajuntament davant d’ADIF, i si s’escau utilitzar la llosa de forma unilateral.
Obrir els lavabos pels usuaris.
Actors: Ajuntament, Generalitat, ADIF
Servei de Regionals: cal tenir un servei de tren amb una velocitat comercial competitiva amb el transport privat. El trajecte Vilafranca-BCN de 50km és de 30min per autopista de pagament en vehicle privat i de 60 min en tren. Això de passada augmentaria l’area d’influència de l’estació del Camp de Tarragona pels serveis de TAV.
Proposta: Demanar a la Generalitat quina és la intenció i calendari respecte a servei de tren ràpid a BCN. Quina és la opció més viable?
a. servei de Regional-Avant per la via del TAV amb parada a estació actual de Rodalies amb via mixta (“3er fil”) aprofitant futures obres del corredor mediterrani, (tram Vilaseca-Castellbisbal).
b. trens regionals per la via convencional (3a via Martorell-BCN)
c. servei de Regional-Avant per la via del TAV amb parada a una nova estació de regionals Vilafranca-Nord (base muntatge).
Actors: Generalitat, RENFE, ADIF.
Connexions fora de l’àrea metropolitana. La connexió de tren des de Vilafranca es limita a la línia de Barcelona pel nord, i fins a Sant Vicenç de Calders pel sud, eliminant tota connexió directa amb el Vallès pel nord, i amb Tarragona pel sud.
Proposta 1: Estudiar allargar fins a Sant Vicenç de Calders els trens que ara finalitzen a Martorell (R4 i R8). Amb la R8 es permetria l’accés directe del Baix i Alt Penedès a la UAB/Granollers. Fer estudi de viabilitat.
Proposta 2: Estudiar una connexió de tren entre Vilafranca i Tarragona sense transbordament a Sant Vicenç de Calders. Actualment la connexió és molt dolenta, tot i ser un trajecte de només 50km.
Actuacions de millora i/o manteniment en punts concrets de la xarxa actual per fer més àgil la circulació (per exemple soterrar el pas a nivell peatonal de Sant Feliu de Llobregat, transit de mercaderies a Castellbisbal-Martorell, saturació Hospitalet). Cal tenir present també les noves obres que es realitzin pel servei de mercaderies (corredor mediterrani), i com afectaran el servei de Rodalies.
Proposta: redactar un estudi tècnic de les actuacions previstes per solucionar aquestes situacions.
Actors: Generalitat, ADIF.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Soterrar fa el servei més ràpid?
Com agilitza la circulació ferroviària un soterrament?Actuacions de millora i/o manteniment en punts concrets de la xarxa actual per fer més àgil la circulació (per exemple soterrar el pas a nivell peatonal de Sant Feliu de Llobregat, transit de mercaderies a Castellbisbal-Martorell, saturació Hospitalet).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Molins - BCN directe
Tot i haver provat de buscar-les, no he estat capaç de trobar les dades oficials. Però encara així m'atreveixo a dir que les estacions de Sant Feliu, Sant Joan, Cornellà i L'Hospitalet, que disminuirien el nombre de trens que s'hi aturen segons la proposta, sumen més viatgers que la resta de la línia entre Molins i Sant Vicenç.Renfadats wrote: Proposta: recuperar serveis semi-directes de Rodalies que s’aturin només a les estacions principals i directe de Molins de Rei a Barcelona.