El metro tindra un freqüència inferior a 3 minuts
El metro tindra un freqüència inferior a 3 minuts
El Metro de BCN tindrà una freqüència de pas inferior als tres minuts en les hores punta, afirma Clos
El Periodico
Barcelona. -- El Metro de Barcelona tindrà una freqüència de pas inferior als tres minuts, entre les 7.30 i les 9.45 hores, moment en què es registra més afluència de passatgers, segons ha anunciat l'alcalde Joan Clos, durant la presentació del pla d'inversions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) 2005-2006.
Acompanyat pel primer tinent d'alcalde e Barcelona i president de TMB, Xavier Casas, Clos ha destacat que en aquest període s'invertiran 144 milions d'euros per millorar el transport públic. Un total de 69,4 milions es destinaran al metro, mentre que els altres 74,8 milions correspondran a la millora de la xarxa d'autobusos.
La reducció de la freqüència de pas es farà efectiva en les línies 2, 3, i 5 del metro a finals del 2006, amb la incorporació de 14 nous trens en aquestes línies i també a la línia 4. Set d'aquests trens se sumaran a la flota d'unitats de la línia 2, tres per a la línia 3, dos per a la línia 4 i dos més per a la 5.
Aquest mes de febrer ja s'han incorporat vuit dels 14 trens previstos fins a finals d'any, mentre que la resta entrarà en funcionament durant l'últim trimestre del 2006.
El Periodico
Barcelona. -- El Metro de Barcelona tindrà una freqüència de pas inferior als tres minuts, entre les 7.30 i les 9.45 hores, moment en què es registra més afluència de passatgers, segons ha anunciat l'alcalde Joan Clos, durant la presentació del pla d'inversions de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) 2005-2006.
Acompanyat pel primer tinent d'alcalde e Barcelona i president de TMB, Xavier Casas, Clos ha destacat que en aquest període s'invertiran 144 milions d'euros per millorar el transport públic. Un total de 69,4 milions es destinaran al metro, mentre que els altres 74,8 milions correspondran a la millora de la xarxa d'autobusos.
La reducció de la freqüència de pas es farà efectiva en les línies 2, 3, i 5 del metro a finals del 2006, amb la incorporació de 14 nous trens en aquestes línies i també a la línia 4. Set d'aquests trens se sumaran a la flota d'unitats de la línia 2, tres per a la línia 3, dos per a la línia 4 i dos més per a la 5.
Aquest mes de febrer ja s'han incorporat vuit dels 14 trens previstos fins a finals d'any, mentre que la resta entrarà en funcionament durant l'últim trimestre del 2006.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
És curiós com portem de temps donant-li voltes a això de que algun 1100 tornarà a la L4, i encara no hem aconseguit d'esbrinar si això ha passat o no, si passarà...
I això que es tracta, en principi, de tornar a la L4 trens que ja estaven assignats a aquesta línia (els 1100 que estaven "prestats" a la L5). Ha de ser complicadíssim, perquè porten mesos donant-li voltes en les notícies, i mentre van arribant 5000 a la L5, L3 i L2, i comença a veure's algun 1000 retirat, se suposa que aquests 1100 "prestats" encara continuen a la L5
Aviam si alguna Breaking News ens ho aclareix...
I això que es tracta, en principi, de tornar a la L4 trens que ja estaven assignats a aquesta línia (els 1100 que estaven "prestats" a la L5). Ha de ser complicadíssim, perquè porten mesos donant-li voltes en les notícies, i mentre van arribant 5000 a la L5, L3 i L2, i comença a veure's algun 1000 retirat, se suposa que aquests 1100 "prestats" encara continuen a la L5
Aviam si alguna Breaking News ens ho aclareix...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Hace años la había (en la BS se menciona una "adaptación" o "adecuación" de los 1100 que van cambiando entre L4 y L5; vamos, que son siempre los mismos trenes, y no un 1100 cualesquiera). De todas formas, se entiende que la L5 nunca ha necesitado menos de 25 trenes, de forma que nunca habrían podido llevarse alguno de los 25 trenes 1000 a la L4; más bien ha necesitado que le traspasen algunos de los 27 trenes 1100.Carlos L´H wrote:Y es tan dificl llevar un tren de una linea a otra? digo yo porque si esto es una gran noticia asi van las cosas. Por cierto hay alguna diferencia mecánica, dimensión o algo entre los 1000 y los 1100 para que solo hayan los 1100 en la L4?
En la situación actual, desconozco si sería posible que un 1000 circulase "tal cual" en la L4. A ver qué nos dicen los foristas más expertos en detalles técnicos.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
99, repartits en:Loyster wrote:Algu sap el total de trens que hi han encarregats per el metro de Bcn I aixo de la linia 4 que vol dir que hi haura un 5000 a la L4
33 a la L5 (serie 5000)
3 a la L2 (")
3 a la L5 (")
10 a la L1 (serie 6000)
50 a la L9 (serie 9000)
Algú que m'expliqui com potser que només arrivin 2 5000 més per la L5, el qual sumarà uns 7-8 a finals del 2006, i llavors què? La resta, fins arrivar als 33, arrivaran de cop al 2007?
I els 7 de la L2 d'on surten? A menys que els 5000 que tenien previst arrivar al 2006, arrivin, però els passin a la L2 i seguexin mantenint molts 1000 a la L5 i així tots contents fins que es retirin els 1000 i no hi hagi més remei que posar els 33 5000 pactats per la L5 i deixar la L2 amb els 3 5000 que li pertoca.
Vox
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De l'AVUI:
-----------------------------------
Menys esperes a les andanes el 2006
Poc temps · Els nous trens permetran abaixar mig minut el temps d'espera en hora punta
OBRA NOVA · Mentre que la línia 9 avança lenta, les prolongacions de la 3 i la 5 finalitzaran el 2007 i el 2008
Quim Torrent
Millorar en un 16% la capacitat de la xarxa sense ampliar-la perquè l'usuari hagi d'esperar-se menys a les andanes del metro. Aquest és l'objectiu que s'ha fixat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per a aquest any 2006. Des que el 17 d'octubre passat els nous trens de la sèrie 5000 van començar a entrar en funcionament a la línia 5 fins aquest febrer, la capacitat de transport de passatgers de les cinc línies de metro que creuen la ciutat s'ha incrementat un 8%. Així doncs, ja s'ha assolit la meitat de l'objectiu i la mitjana de temps d'espera en hora punta ja s'ha reduït vint-i-quatre segons.
En la presentació del pla d'inversions anual de TMB, l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va anunciar que el pressupost total per a la campanya de 2006 -que inclou metro i autobusos- és de 76,6 milions d'euros. Al metro s'hi destinaran 42 milions repartits en trens (5,5), rehabilitació d'estacions (12,5), infraestructures i seguretat (11) i sistemes d'informació i venda (13). Aquest any no hi ha prevista cap ampliació de la xarxa, per la qual cosa Clos va definir l'any com de "consolidació". El principal objectiu dels responsables de TMB és adaptar l'oferta de transport a la demanda i millorar-ne la qualitat.
Durant tot l'any passat, 345 milions de passatgers van agafar el metro de Barcelona, cosa que significa un increment d'un 1% respecte de l'any anterior. Tot i que pugui semblar una xifra poc alta, és especialment significatiu que no es perdessin viatgers a favor d'altres transports com, per exemple, els tramvies, que van tenir un increment net de set milions de passatgers.
Totes aquestes dades van fer que l'alcalde qualifiqués de molt bo l'actual estat de salut del transport públic a la ciutat. Des de l'any 2000, l'ús del metro ha augmentat més d'un 10%. L'augment de població de l'àrea metropolitana i les mesures que fan cada cop més difícil i car accedir al centre de Barcelona amb vehicle privat són les causes que el transport públic guanyi usuaris any rere any. Amb tot, la xarxa de la capital catalana ha hagut de fer un esforç gran per posar-se al dia. Des de mitjans de la dècada dels 90, amb l'acabament de la línia 2, i fins a la construcció de la línia 9, les inversions per part de la Generalitat havien estat molt baixes. L'última legislatura de CiU i l'arribada del tripartit van reactivar els plans de millora de la xarxa de ferrocarrils.
Ara, però, és el moment de traslladar aquesta bona salut de la xarxa barcelonina a tota l'àrea metropolitana. Si el 2005 els transports amb tarifa integrada -autobusos urbans i interurbans, metro, tren i ferrocarrils- van arribar a 886 milions d'usuaris, en el 2006 s'espera superar els 900 milions.
39 trens nous en tres línies
Un dels arguments per aconseguir aquesta xifra seran sens dubte els 39 trens de la sèrie 5000 que ha comprat TMB i que des de finals de l'any passat estan entrant progressivament en servei a les línies 3, 5 i 2. No tots els combois -ja n'hi ha 12 que circulen- es dedicaran a ampliar la flota, sinó 28 seran els que substituiran els vells models 1000 que encara circulen per la línia 5 del metro de Barcelona. Quan tots hagin entrat en servei, aquesta línia tindrà 28 trens en hora punta, la qual cosa suposarà abaixar el temps d'espera en hora punta a menys de tres minuts.
Una altra partida del pressupost es dedicarà a la remodelació de les sèries 3000 i 4000 del metro -els de les línies 1 i 3-. Els primers a entrar als tallers seran els de la sèrie 3000, que ja fa vint anys que circulen i que seran sotmesos a un canvi total. Durant els pròxims quatre anys, per augmentar fins a un 12% la seva capacitat, se'n canviarà la distribució dels seients, que passaran a ser laterals. A més, hi haurà passadissos d'interconnexió entre els vagons, de manera que en cada tren quedarà un grup de tres vagons i un de dos. No cal dir que també se'n canviaran els vidres, el terra i pràcticament tots els materials interiors. Els trens acabaran tenint un aspecte molt semblant als de la sèrie 5000. El cost d'aquesta operació -uns 560.000 euros per tren- es calcula que equival a un 10% del que valdria substituir per models nous els actuals.
Tots aquests nous trens portaran càmeres a l'interior dels vagons i no farà falta que duguin maquinista. Això no vol dir, però, que s'elimini la figura d'un responsable de TMB en cada tren, ja que sempre hi haurà algú a la cabina per si ha de realitzar alguna operació d'emergència. Com ja va avançar l'AVUI diumenge passat, una de les principals apostes dels responsables de TMB és la seguretat, que és una garantia per a la satisfacció de l'usuari. Seguretat i lluita contra el frau aniran, doncs, de bracet, ja que hi ha prevista una inversió de 12 milions d'euros per evitar que cada dia 18.000 persones es colin a la xarxa.
No tota la inversió, però, s'acaba a les vies. La remodelació d'estacions també s'endú una gran quantitat de diners. En aquest moments hi ha quatre estacions en procés de rehabilitació integral -Sants Estació, Liceu, Santa Eulàlia i Joanic-, la qual cosa vol dir canvis al vestíbul i les andanes. A més, durant aquest any cinc estacions més passaran per aquest canvi total de cara. Es preveu que a finals de 2007, les 121 estacions de la xarxa de metro hagin patit algun tipus d'arranjament, que en alguns casos pot ser un simple canvi d'enllumenat o la substitució de l'antiga senyalització per la nova, que és blanca sobre fons negre.
Totes aquestes millores estan previstes perquè a principis de 2007, quan faltaran pocs mesos per a les eleccions municipals, el transport públic pugui servir com a aval electoral per a Joan Clos. Amb fronts oberts com l'ordenança contra l'incivisme i per contrarestar fracassos com el Fòrum, a hores d'ara el relatiu bon funcionament del transport públic i l'anunci del departament d'Obres Públiques de reforçar-lo en els pròxims anys semblen un dels arguments forts per al PSC de cara al maig de l'any que ve.
La 9, la línia més esperada
Però no només de petites millores viu el metro. I, en aquests moments, el principal projecte que hi ha en construcció és la línia 9. "Aquest projecte representa un punt d'inflexió en l'aposta pel transport públic a l'àrea metropolitana". Corria l'any 2001 i, amb aquestes paraules, el llavors conseller en cap Artur Mas donava llum verda a la construcció de la línia de metro més llarga d'Europa. Han passat cinc anys i en aquests moments es comença a veure la llum al final del túnel, tot i que només s'han foradat uns 9 quilòmetres dels 41 que hauria de tenir la línia, que ha patit nombroses modificacions parcials en els últims dos anys. En aquests moments, el tram més avançat és el del Besòs. Tant la branca que surt de Can Zam com la de Badalona ja han estat foradades i seran les que primer entraran en funcionament, tot i que encara no hi ha data definitiva.
Més a poc a poc van els treballs a l'altra banda de l'àrea metropolitana. De fet, en aquests moments s'està acabant de modificar el projecte de pas soterrat pel nucli de Prat, ja que passava per sota d'alguns habitatges on hi podia haver certs riscos. Una altra de les novetats és la construcció d'una nova estació a la terminal de càrrega de l'aeroport, cosa que també comportarà que la línia no passi per sota les pistes d'aterratge.
En aquests moments, hi ha obres de prolongació de dues línies de metro, la 3 i la 5. Amb el projecte de modificació aprovat, les obres de la línia 5 es reprendran aquest estiu, però no serà fins a finals del 2008 que entraran en funcionament les tres noves estacions que es construiran: el Carmel, Teixonera-Coll i Vall d'Hebron. Els túnels, però, no s'acabaran aquí. Tal com indica el gràfic, pràcticament totes les línies s'allargaran, i és la línia 2 la que més s'ampliarà, tant per la banda Besòs com pel Llobregat. Aquesta línia acabarà portant trens cap a l'aeroport a través de l'estació de Parc Logístic de la línia 9.
El primer tram nou que entrarà en funcionament serà l'allargament de la línia 3. Només és un tram d'un quilòmetre de llarg -de Canyelles a Trinitat Nova-, però la seva construcció és molt important ja que enllaçarà les línies 3 i 4 i el metro lleuger de Ciutat Meridiana, la qual cosa multiplicarà les possibilitats de desplaçament dels veïns de Nou Barris. El metro del delta del Llobregat anunciat recentment és l'últim pas en aquest sentit, tot i que no estarà llest del tot fins, com a mínim, el 2015.
Implantar la nova xarxa de busos
En la presentació de les inversions de TMB també hi va haver temps per parlar dels busos. Tot i l'anunci fet ahir que es continuarà amb la renovació iniciada fa uns anys, la notícia va saltar quan Xavier Casas, primer tinent d'alcalde de la ciutat, va donar per fet que tard o d'hora s'acabarà aplicant el projecte de remodelació total de la xarxa de busos, tal com va avançar l'AVUI el 2 de febrer passat.
Tot i admetre que serà un canvi progressiu, i que tot és encara a les beceroles, Casas va explicar que totes les noves línies que es creïn hauran de seguir el patró marcat pel projecte que va dissenyar l'Agència d'Ecologia Urbana en col·laboració amb TMB.
L'anècdota de la jornada la va posar Joan Clos. En acabar la roda de premsa, que es va fer a l'estació de Mundet, l'alcalde i el seu seguici van pujar a un dels nous trens de la sèrie 5000. En un primer moment, Clos i Casas es van quedar sols en un banc de quatre seients ja que una viatgera no va voler asseure's al costat de l'alcalde, que no va parar fins que dues noies de la facultat de medicina de la UB es van asseure al seu costat.
-----------------------------------
Menys esperes a les andanes el 2006
Poc temps · Els nous trens permetran abaixar mig minut el temps d'espera en hora punta
OBRA NOVA · Mentre que la línia 9 avança lenta, les prolongacions de la 3 i la 5 finalitzaran el 2007 i el 2008
Quim Torrent
Millorar en un 16% la capacitat de la xarxa sense ampliar-la perquè l'usuari hagi d'esperar-se menys a les andanes del metro. Aquest és l'objectiu que s'ha fixat Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per a aquest any 2006. Des que el 17 d'octubre passat els nous trens de la sèrie 5000 van començar a entrar en funcionament a la línia 5 fins aquest febrer, la capacitat de transport de passatgers de les cinc línies de metro que creuen la ciutat s'ha incrementat un 8%. Així doncs, ja s'ha assolit la meitat de l'objectiu i la mitjana de temps d'espera en hora punta ja s'ha reduït vint-i-quatre segons.
En la presentació del pla d'inversions anual de TMB, l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, va anunciar que el pressupost total per a la campanya de 2006 -que inclou metro i autobusos- és de 76,6 milions d'euros. Al metro s'hi destinaran 42 milions repartits en trens (5,5), rehabilitació d'estacions (12,5), infraestructures i seguretat (11) i sistemes d'informació i venda (13). Aquest any no hi ha prevista cap ampliació de la xarxa, per la qual cosa Clos va definir l'any com de "consolidació". El principal objectiu dels responsables de TMB és adaptar l'oferta de transport a la demanda i millorar-ne la qualitat.
Durant tot l'any passat, 345 milions de passatgers van agafar el metro de Barcelona, cosa que significa un increment d'un 1% respecte de l'any anterior. Tot i que pugui semblar una xifra poc alta, és especialment significatiu que no es perdessin viatgers a favor d'altres transports com, per exemple, els tramvies, que van tenir un increment net de set milions de passatgers.
Totes aquestes dades van fer que l'alcalde qualifiqués de molt bo l'actual estat de salut del transport públic a la ciutat. Des de l'any 2000, l'ús del metro ha augmentat més d'un 10%. L'augment de població de l'àrea metropolitana i les mesures que fan cada cop més difícil i car accedir al centre de Barcelona amb vehicle privat són les causes que el transport públic guanyi usuaris any rere any. Amb tot, la xarxa de la capital catalana ha hagut de fer un esforç gran per posar-se al dia. Des de mitjans de la dècada dels 90, amb l'acabament de la línia 2, i fins a la construcció de la línia 9, les inversions per part de la Generalitat havien estat molt baixes. L'última legislatura de CiU i l'arribada del tripartit van reactivar els plans de millora de la xarxa de ferrocarrils.
Ara, però, és el moment de traslladar aquesta bona salut de la xarxa barcelonina a tota l'àrea metropolitana. Si el 2005 els transports amb tarifa integrada -autobusos urbans i interurbans, metro, tren i ferrocarrils- van arribar a 886 milions d'usuaris, en el 2006 s'espera superar els 900 milions.
39 trens nous en tres línies
Un dels arguments per aconseguir aquesta xifra seran sens dubte els 39 trens de la sèrie 5000 que ha comprat TMB i que des de finals de l'any passat estan entrant progressivament en servei a les línies 3, 5 i 2. No tots els combois -ja n'hi ha 12 que circulen- es dedicaran a ampliar la flota, sinó 28 seran els que substituiran els vells models 1000 que encara circulen per la línia 5 del metro de Barcelona. Quan tots hagin entrat en servei, aquesta línia tindrà 28 trens en hora punta, la qual cosa suposarà abaixar el temps d'espera en hora punta a menys de tres minuts.
Una altra partida del pressupost es dedicarà a la remodelació de les sèries 3000 i 4000 del metro -els de les línies 1 i 3-. Els primers a entrar als tallers seran els de la sèrie 3000, que ja fa vint anys que circulen i que seran sotmesos a un canvi total. Durant els pròxims quatre anys, per augmentar fins a un 12% la seva capacitat, se'n canviarà la distribució dels seients, que passaran a ser laterals. A més, hi haurà passadissos d'interconnexió entre els vagons, de manera que en cada tren quedarà un grup de tres vagons i un de dos. No cal dir que també se'n canviaran els vidres, el terra i pràcticament tots els materials interiors. Els trens acabaran tenint un aspecte molt semblant als de la sèrie 5000. El cost d'aquesta operació -uns 560.000 euros per tren- es calcula que equival a un 10% del que valdria substituir per models nous els actuals.
Tots aquests nous trens portaran càmeres a l'interior dels vagons i no farà falta que duguin maquinista. Això no vol dir, però, que s'elimini la figura d'un responsable de TMB en cada tren, ja que sempre hi haurà algú a la cabina per si ha de realitzar alguna operació d'emergència. Com ja va avançar l'AVUI diumenge passat, una de les principals apostes dels responsables de TMB és la seguretat, que és una garantia per a la satisfacció de l'usuari. Seguretat i lluita contra el frau aniran, doncs, de bracet, ja que hi ha prevista una inversió de 12 milions d'euros per evitar que cada dia 18.000 persones es colin a la xarxa.
No tota la inversió, però, s'acaba a les vies. La remodelació d'estacions també s'endú una gran quantitat de diners. En aquest moments hi ha quatre estacions en procés de rehabilitació integral -Sants Estació, Liceu, Santa Eulàlia i Joanic-, la qual cosa vol dir canvis al vestíbul i les andanes. A més, durant aquest any cinc estacions més passaran per aquest canvi total de cara. Es preveu que a finals de 2007, les 121 estacions de la xarxa de metro hagin patit algun tipus d'arranjament, que en alguns casos pot ser un simple canvi d'enllumenat o la substitució de l'antiga senyalització per la nova, que és blanca sobre fons negre.
Totes aquestes millores estan previstes perquè a principis de 2007, quan faltaran pocs mesos per a les eleccions municipals, el transport públic pugui servir com a aval electoral per a Joan Clos. Amb fronts oberts com l'ordenança contra l'incivisme i per contrarestar fracassos com el Fòrum, a hores d'ara el relatiu bon funcionament del transport públic i l'anunci del departament d'Obres Públiques de reforçar-lo en els pròxims anys semblen un dels arguments forts per al PSC de cara al maig de l'any que ve.
La 9, la línia més esperada
Però no només de petites millores viu el metro. I, en aquests moments, el principal projecte que hi ha en construcció és la línia 9. "Aquest projecte representa un punt d'inflexió en l'aposta pel transport públic a l'àrea metropolitana". Corria l'any 2001 i, amb aquestes paraules, el llavors conseller en cap Artur Mas donava llum verda a la construcció de la línia de metro més llarga d'Europa. Han passat cinc anys i en aquests moments es comença a veure la llum al final del túnel, tot i que només s'han foradat uns 9 quilòmetres dels 41 que hauria de tenir la línia, que ha patit nombroses modificacions parcials en els últims dos anys. En aquests moments, el tram més avançat és el del Besòs. Tant la branca que surt de Can Zam com la de Badalona ja han estat foradades i seran les que primer entraran en funcionament, tot i que encara no hi ha data definitiva.
Més a poc a poc van els treballs a l'altra banda de l'àrea metropolitana. De fet, en aquests moments s'està acabant de modificar el projecte de pas soterrat pel nucli de Prat, ja que passava per sota d'alguns habitatges on hi podia haver certs riscos. Una altra de les novetats és la construcció d'una nova estació a la terminal de càrrega de l'aeroport, cosa que també comportarà que la línia no passi per sota les pistes d'aterratge.
En aquests moments, hi ha obres de prolongació de dues línies de metro, la 3 i la 5. Amb el projecte de modificació aprovat, les obres de la línia 5 es reprendran aquest estiu, però no serà fins a finals del 2008 que entraran en funcionament les tres noves estacions que es construiran: el Carmel, Teixonera-Coll i Vall d'Hebron. Els túnels, però, no s'acabaran aquí. Tal com indica el gràfic, pràcticament totes les línies s'allargaran, i és la línia 2 la que més s'ampliarà, tant per la banda Besòs com pel Llobregat. Aquesta línia acabarà portant trens cap a l'aeroport a través de l'estació de Parc Logístic de la línia 9.
El primer tram nou que entrarà en funcionament serà l'allargament de la línia 3. Només és un tram d'un quilòmetre de llarg -de Canyelles a Trinitat Nova-, però la seva construcció és molt important ja que enllaçarà les línies 3 i 4 i el metro lleuger de Ciutat Meridiana, la qual cosa multiplicarà les possibilitats de desplaçament dels veïns de Nou Barris. El metro del delta del Llobregat anunciat recentment és l'últim pas en aquest sentit, tot i que no estarà llest del tot fins, com a mínim, el 2015.
Implantar la nova xarxa de busos
En la presentació de les inversions de TMB també hi va haver temps per parlar dels busos. Tot i l'anunci fet ahir que es continuarà amb la renovació iniciada fa uns anys, la notícia va saltar quan Xavier Casas, primer tinent d'alcalde de la ciutat, va donar per fet que tard o d'hora s'acabarà aplicant el projecte de remodelació total de la xarxa de busos, tal com va avançar l'AVUI el 2 de febrer passat.
Tot i admetre que serà un canvi progressiu, i que tot és encara a les beceroles, Casas va explicar que totes les noves línies que es creïn hauran de seguir el patró marcat pel projecte que va dissenyar l'Agència d'Ecologia Urbana en col·laboració amb TMB.
L'anècdota de la jornada la va posar Joan Clos. En acabar la roda de premsa, que es va fer a l'estació de Mundet, l'alcalde i el seu seguici van pujar a un dels nous trens de la sèrie 5000. En un primer moment, Clos i Casas es van quedar sols en un banc de quatre seients ja que una viatgera no va voler asseure's al costat de l'alcalde, que no va parar fins que dues noies de la facultat de medicina de la UB es van asseure al seu costat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Periódico de Catalunya:
----------------------------------
Les línies 2, 3 i 5 del metro redueixen el temps d'espera en l'hora punta
• TMB estrena 4 trens perquè al matí la freqüència sigui aquest any inferior a 3 minuts
• L'ajuntament evita posar data a l'ampliació de l'horari nocturn per l'alt cost econòmic
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
L'objectiu anunciat l'any passat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de reduir el temps d'espera del metro en hora punta (entre les 7.30 i les 9.45) per sota dels tres minuts, està una mica més a prop. Quatre nous trens es van unir ahir a la flota de les línies 2, 3 i 5, dins del pla d'acció per al període 2005-2006, en què entraran en funcionament 14 nous combois, incloent-hi la L-4.
Contràriament, l'ampliació de l'horari nocturn encara no té data per l'"elevat" cost econòmic de l'operació, segons va explicar l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, durant l'acte de presentació de les inversions previstes fins a finals d'any per millorar el transport públic de la ciutat.
El pressupost global per al període 2005-2006 suma 144 milions d'euros, dels quals 74,8 milions seran per millorar la xarxa d'autobusos i els altres 69,4 milions es destinaran al metro. En aquest últim cas, un dels principals reptes és el de reduir el temps d'espera en els moments de màxima demanda, i absorbir l'increment progressiu de passatgers que s'està produint i que ha massificat de manera notable les andanes i els vagons.
PLA DIVIDIT EN TRES FASES
El pla està dividit en tres fases i es va iniciar l'octubre de l'any passat, amb quatre nous trens. A aquests se'ls van unir ahir quatre més (dos a la L-2 i un a la L-3 i un altre a la L-5). En aquestes tres línies es pretén que el temps d'espera en hora punta sigui inferior als tres minuts abans de final d'any; és a dir, 64 segons menys que abans de començar el pla a la L-2, 31 a la L-3 i 13 a la L-5. A la L-4, la reducció serà de 35 segons, encara que la freqüència serà de gairebé quatre minuts.
Clos va explicar que aquesta línia "requereix més energia", per la qual cosa s'està construint una subestació a la plaça d'Urquinaona que no estarà a punt fins a la primavera del 2007. Serà llavors quan es plantegi l'opció que la freqüència de pas sigui inferior als tres minuts. L'any que ve serà també el moment de millorar la L-1, que incorporarà 10 nous trens amb el mateix objectiu de temps d'espera.
L'alcalde no es va mostrar tan optimista pel que fa a una futura ampliació de l'horari nocturn. "És una operació d'un elevat cost econòmic que podria acabar repercutint en les tarifes que paguen els usuaris, la majoria dels quals no utilitzen el metro durant aquestes hores", va advertir.
MILLORES TECNOLÒGIQUES
El tinent d'alcalde d'Urbanisme i president de TMB, Xavier Casas, va dir que el pla d'actuació per a l'actual bienni "no preveu" aquesta possibilitat, però sí millores tècniques "perquè es pugui fer realitat en un futur".
Casas no va voler avançar cap data i es va limitar a recordar que, en aquests moments, el metro funciona "pràcticament durant 20 de les 24 hores del dia". Segons el tinent d'alcalde, "les que queden lliures són necessàries, amb l'actual sistema, per fer-ne el manteniment".
Clos va explicar que el funcionament del metro costa 400 milions a l'any, és a dir, uns 80 milions per assegurar el funcionament de cada una de les cinc línies.
345 MILIONS DE PASSATGERS
L'alcalde va analitzar també l'increment de passatgers registrat al metro durant el 2005. Aquest va ser de l'1% respecte a l'any anterior i va passar de 342 a 345 milions d'usuaris. La xarxa barcelonina d'autobusos va moure 200 milions de passatgers; mentre que el tramvia en va sumar 12 milions.
---------------------------------------
Cliqueu aquí per veure un gràfic amb les freqüències del metro per línies
----------------------------------
Les línies 2, 3 i 5 del metro redueixen el temps d'espera en l'hora punta
• TMB estrena 4 trens perquè al matí la freqüència sigui aquest any inferior a 3 minuts
• L'ajuntament evita posar data a l'ampliació de l'horari nocturn per l'alt cost econòmic
ALBERT OLLÉS
BARCELONA
L'objectiu anunciat l'any passat per Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) de reduir el temps d'espera del metro en hora punta (entre les 7.30 i les 9.45) per sota dels tres minuts, està una mica més a prop. Quatre nous trens es van unir ahir a la flota de les línies 2, 3 i 5, dins del pla d'acció per al període 2005-2006, en què entraran en funcionament 14 nous combois, incloent-hi la L-4.
Contràriament, l'ampliació de l'horari nocturn encara no té data per l'"elevat" cost econòmic de l'operació, segons va explicar l'alcalde de Barcelona, Joan Clos, durant l'acte de presentació de les inversions previstes fins a finals d'any per millorar el transport públic de la ciutat.
El pressupost global per al període 2005-2006 suma 144 milions d'euros, dels quals 74,8 milions seran per millorar la xarxa d'autobusos i els altres 69,4 milions es destinaran al metro. En aquest últim cas, un dels principals reptes és el de reduir el temps d'espera en els moments de màxima demanda, i absorbir l'increment progressiu de passatgers que s'està produint i que ha massificat de manera notable les andanes i els vagons.
PLA DIVIDIT EN TRES FASES
El pla està dividit en tres fases i es va iniciar l'octubre de l'any passat, amb quatre nous trens. A aquests se'ls van unir ahir quatre més (dos a la L-2 i un a la L-3 i un altre a la L-5). En aquestes tres línies es pretén que el temps d'espera en hora punta sigui inferior als tres minuts abans de final d'any; és a dir, 64 segons menys que abans de començar el pla a la L-2, 31 a la L-3 i 13 a la L-5. A la L-4, la reducció serà de 35 segons, encara que la freqüència serà de gairebé quatre minuts.
Clos va explicar que aquesta línia "requereix més energia", per la qual cosa s'està construint una subestació a la plaça d'Urquinaona que no estarà a punt fins a la primavera del 2007. Serà llavors quan es plantegi l'opció que la freqüència de pas sigui inferior als tres minuts. L'any que ve serà també el moment de millorar la L-1, que incorporarà 10 nous trens amb el mateix objectiu de temps d'espera.
L'alcalde no es va mostrar tan optimista pel que fa a una futura ampliació de l'horari nocturn. "És una operació d'un elevat cost econòmic que podria acabar repercutint en les tarifes que paguen els usuaris, la majoria dels quals no utilitzen el metro durant aquestes hores", va advertir.
MILLORES TECNOLÒGIQUES
El tinent d'alcalde d'Urbanisme i president de TMB, Xavier Casas, va dir que el pla d'actuació per a l'actual bienni "no preveu" aquesta possibilitat, però sí millores tècniques "perquè es pugui fer realitat en un futur".
Casas no va voler avançar cap data i es va limitar a recordar que, en aquests moments, el metro funciona "pràcticament durant 20 de les 24 hores del dia". Segons el tinent d'alcalde, "les que queden lliures són necessàries, amb l'actual sistema, per fer-ne el manteniment".
Clos va explicar que el funcionament del metro costa 400 milions a l'any, és a dir, uns 80 milions per assegurar el funcionament de cada una de les cinc línies.
345 MILIONS DE PASSATGERS
L'alcalde va analitzar també l'increment de passatgers registrat al metro durant el 2005. Aquest va ser de l'1% respecte a l'any anterior i va passar de 342 a 345 milions d'usuaris. La xarxa barcelonina d'autobusos va moure 200 milions de passatgers; mentre que el tramvia en va sumar 12 milions.
---------------------------------------
Cliqueu aquí per veure un gràfic amb les freqüències del metro per línies
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Pel que fa a la L4 i els seus presuntos trens nous, el prestigiós diari Què!, sempre a la caça de la informació, ens desvetlla el misteri amb una foto on es veu "un dels nous trens de la L4". Efectivament, es tracta d'un 5000, però pel que es veu també s'ha dut a terme un intercanvi de trams entre L3 i L4, ja que s'observa que el display de l'andana indica "direcció Z. UNIVERSITARIA"...
Déu n'hi do, el que s'aprèn dels mestres del periodisme!
Déu n'hi do, el que s'aprèn dels mestres del periodisme!
Last edited by Platanito on Wednesday 22/02/2006 13:14, edited 1 time in total.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Los 5000 llegan a razón de dos cada mes, así es que a mediados de febrero de 2007 ya estarán todos aquí. O eso se supone, vaya. De momento, ya tenemos 11 5000, 6 en la L5, 2 en la L3 y 3 en la L2.Vox wrote: Algú que m'expliqui com potser que només arrivin 2 5000 més per la L5, el qual sumarà uns 7-8 a finals del 2006, i llavors què? La resta, fins arrivar als 33, arrivaran de cop al 2007?
Entiendo pero eso no exolica los 7 nuevos trenes para la L2! Si para esa línea hay ya los 3 5000 que le tocaba, de dónde saldrán los 4 que faltan? O se han confundido o piensan enviar 4 nuevos 5000 a la L2 para aumentar frecuencias antes de enviarlos definitivamente a la L5 en 2007.alexbn wrote:Los 5000 llegan a razón de dos cada mes, así es que a mediados de febrero de 2007 ya estarán todos aquí. O eso se supone, vaya. De momento, ya tenemos 11 5000, 6 en la L5, 2 en la L3 y 3 en la L2.Vox wrote: Algú que m'expliqui com potser que només arrivin 2 5000 més per la L5, el qual sumarà uns 7-8 a finals del 2006, i llavors què? La resta, fins arrivar als 33, arrivaran de cop al 2007?
Vox
-
- N1
- Posts: 9
- Joined: Thursday 31/01/2008 11:50
Re: El metro tindra un freqüència inferior a 3 minuts
Realment pel que veig el que deia l'exalcalde Clos era una promesa electoral... que pel que veig encara no ha complert... Cada dia agafo el metro de la linia 4 d'Urquinaona a les 7:50 del matí ( més o menys), i passen cada cinc minuts, si és que no hi ha cap averia.. i no es que viatgi sola ja que hi han les parades de Jaume I, Barceloneta i Ciutadella Vila Olímpica, que baixa molta gent per anar a treballar o a estudiar a la UPF....perquè no ho intenen arreglar? hi ha molta gent que entrem a treballar de ben dematí!!!!!!!!!
Re: El metro tindra un freqüència inferior a 3 minuts
Certament, no s'entén...En el post de fa un parell d'anys, es parlava de millora de freqüències a les línies 2, 3 i 5, tenint en compte l'arribada de més trens, però és que a la 4, també hi ha hagut recanvi generacional, (cosa que no estava prevista en aquell moment, al menys en quan a l'arribada d'uns 9000), i ni així tenen unes freqüències decents???? Qui ho entengui, que ho expliqui...disculpinmolesties wrote:Realment pel que veig el que deia l'exalcalde Clos era una promesa electoral... que pel que veig encara no ha complert... Cada dia agafo el metro de la linia 4 d'Urquinaona a les 7:50 del matí ( més o menys), i passen cada cinc minuts, si és que no hi ha cap averia.. i no es que viatgi sola ja que hi han les parades de Jaume I, Barceloneta i Ciutadella Vila Olímpica, que baixa molta gent per anar a treballar o a estudiar a la UPF....perquè no ho intenen arreglar? hi ha molta gent que entrem a treballar de ben dematí!!!!!!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Desballestar primer, millorar freqüències després
Sembla talment que hi hagi a qui li interessi més fer desaparèixer qualsevol vestigi d'èpoques passades (llegeixi's 1000 i 1100) que no pas millorar freqüències.metring wrote:Certament, no s'entén...En el post de fa un parell d'anys, es parlava de millora de freqüències a les línies 2, 3 i 5, tenint en compte l'arribada de més trens, però és que a la 4, també hi ha hagut recanvi generacional, (cosa que no estava prevista en aquell moment, al menys en quan a l'arribada d'uns 9000), i ni així tenen unes freqüències decents???? Qui ho entengui, que ho expliqui...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: El metro tindra un freqüència inferior a 3 minuts
És que recanvi generacional no vol dir millora de freqüències. Si s'han canviat 25 trens de la sèrie 1100 per 15 de la 2100 més 10 de la 9000 i els trens circulant en hora punta eren 19 i segueixen sent 19, no es milloren freqüències, per a això, cal augmentar la flota.
Re: El metro tindra un freqüència inferior a 3 minuts
Això és impepinable, el que no entenc és com, aprofitant el canvi, no han augmentat la flota, fins a tenir al menys 3 més, i poder tenir unes freqüències decents, sobretot a les tantes del matí, quan es mou tant de passatge!victorcasta wrote:És que recanvi generacional no vol dir millora de freqüències. Si s'han canviat 25 trens de la sèrie 1100 per 15 de la 2100 més 10 de la 9000 i els trens circulant en hora punta eren 19 i segueixen sent 19, no es milloren freqüències, per a això, cal augmentar la flota.