ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
http://www.ara.cat/politica/ICV-imposar ... 57901.html
ICV vol imposar el límit de 30 km/h per circular dins de Barcelona
ICV ha proposat avui reduir l'entrada de cotxes a Barcelona i limitar la velocitat a 30 quilòmetres per hora a tota la ciutat, amb excepció de les "vies bàsiques preferents", al mateix temps que ha reiterat la seva aposta pel transport públic
EFE
Barcelona | Actualitzada el 14/02/2011 18:19
A l'executiva d'aquest matí, els ecosocialistes han analitzat els problemes de contaminació ambiental que s'han produït aquest cap de setmana a diversos llocs, incloent-hi la capital catalana, i ha proposat una sèrie d'iniciatives per fer front a una "qüestió" que el Govern de CiU "no es pren de manera seriosa", com és la de "millorar la qualitat de l'aire".
Després de lamentar que l'Executiu català hagi decidit finalment avui ampliar el límit de velocitat de 80 quilòmetres per hora als accessos sud de Barcelona, ICV ha proposat, entre altres mesures, reduir l'entrada de vehicles privats a la ciutat i ampliar a totes les vies el límit de velocitat de 30 km/h, amb excepcions com les del carrer Aragó o Balmes, considerades "vies bàsiques preferents".
Així mateix, proposen crear a l'Eixample 'superilles', és a dir, espais lliures de vehicles.
ICV vol imposar el límit de 30 km/h per circular dins de Barcelona
ICV ha proposat avui reduir l'entrada de cotxes a Barcelona i limitar la velocitat a 30 quilòmetres per hora a tota la ciutat, amb excepció de les "vies bàsiques preferents", al mateix temps que ha reiterat la seva aposta pel transport públic
EFE
Barcelona | Actualitzada el 14/02/2011 18:19
A l'executiva d'aquest matí, els ecosocialistes han analitzat els problemes de contaminació ambiental que s'han produït aquest cap de setmana a diversos llocs, incloent-hi la capital catalana, i ha proposat una sèrie d'iniciatives per fer front a una "qüestió" que el Govern de CiU "no es pren de manera seriosa", com és la de "millorar la qualitat de l'aire".
Després de lamentar que l'Executiu català hagi decidit finalment avui ampliar el límit de velocitat de 80 quilòmetres per hora als accessos sud de Barcelona, ICV ha proposat, entre altres mesures, reduir l'entrada de vehicles privats a la ciutat i ampliar a totes les vies el límit de velocitat de 30 km/h, amb excepcions com les del carrer Aragó o Balmes, considerades "vies bàsiques preferents".
Així mateix, proposen crear a l'Eixample 'superilles', és a dir, espais lliures de vehicles.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
Millor tornar als cotxes de cavalls.
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
I amb el metà què passa?victorcasta wrote:Millor tornar als cotxes de cavalls.
Això de limitar la velocitat a 30 per hora també s'aplicarà als autobusos? Perquè ja de per si van prou lents! I només els falta això!
El que cal és reforçar carrils bus, millorar els carrils bici i fer-ne de nous i deixar de dir xorrades per sortir als mitjans de comunicació!
-
- N4
- Posts: 57
- Joined: Friday 17/12/2010 4:03
- Location: Sant Andreu Arenal/Fabra i Puig/Virrei Amat
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
La contaminació no es soluciona reduint la velocitat. Aniràs a menys km/h però gastaràs més temps en el trajecte, així que al cap i a la fi estem parlant del mateix. Però bé, no sona malament per vendre la moto, que no deixa de ser el que importa.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
Això és demagògia, com la campanya contra els 80 km/h. Tampoc estem parlant de posar 30 km/h a tot arreu sinó als carrer interns d'un barri o zona pels quals cal circular-hi poca estona fins arribar a una via principal on es pot anar a 50 km/h. Les zones 30 són, sobretot, una mesura de seguretat vial activa. En una frenada d'emergència, un vehicle a 50 km/h necessita 26 metres per aturar-se, tenint en compte el temps de percepció i de reducció de velocitat; a 30 km/h aquesta distància es redueix a la meitat. En matèria de seguretat vial passiva, els 30 km/h són una mesura extraordinària. Si a 50 km/h el 90% dels impactes acaben amb resultat de mort, a 30 km/h aquests casos es redueixen fins al 5%. Val la pena o no la mesura si ens podem evitar morts?victorcasta wrote:Millor tornar als cotxes de cavalls.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
Puc estar més o menys d'acord amb la teva opinió però, en comptes de tantes mesures d'aquest estil no seria la bona mesura per reduir accidents que la gent no agafi el cotxe o l'agafi poc fomentant el transport públic?
Trenscat wrote:Això és demagògia, com la campanya contra els 80 km/h. Tampoc estem parlant de posar 30 km/h a tot arreu sinó als carrer interns d'un barri o zona pels quals cal circular-hi poca estona fins arribar a una via principal on es pot anar a 50 km/h. Les zones 30 són, sobretot, una mesura de seguretat vial activa. En una frenada d'emergència, un vehicle a 50 km/h necessita 26 metres per aturar-se, tenint en compte el temps de percepció i de reducció de velocitat; a 30 km/h aquesta distància es redueix a la meitat. En matèria de seguretat vial passiva, els 30 km/h són una mesura extraordinària. Si a 50 km/h el 90% dels impactes acaben amb resultat de mort, a 30 km/h aquests casos es redueixen fins al 5%. Val la pena o no la mesura si ens podem evitar morts?victorcasta wrote:Millor tornar als cotxes de cavalls.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
I si fem que no circulin els cotxes, es redueixen fins al 0%.Trenscat wrote:Si a 50 km/h el 90% dels impactes acaben amb resultat de mort, a 30 km/h aquests casos es redueixen fins al 5%. Val la pena o no la mesura si ens podem evitar morts?
Ho dic mig en broma, però també seriosament pensant en l'aportació del Josep Serre. Molt més important reduïr el trànsit interior de la ciutat. Els problemes de trànsit, però, existeixen, i s'agreujen si en una via "no secundària però tampoc bàsica preferent" baixes la velocitat de circulació sense que hagi baixat la quantitat de vehicles.
Mesures com els aparcaments a les entrades de la ciutat connectats directament amb Metro estan implementats encara de manera molt millorable.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
Nosaltres no estem parlant de parlar 30 a tot arreu, però ICV sí. Ha dit que les excepcions serien carrers com Aragó i Balmes. Si parlem d'instaurar zona 30 a carrers i carrerons interns de barris, hi estic totalment d'acord, però no ho aplicaria a cap carrer de l'Eixample, sigui Aragó, com Mallorca o Consell de Cent.Trenscat wrote:Tampoc estem parlant de posar 30 km/h a tot arreu sinó als carrer interns d'un barri o zona pels quals cal circular-hi poca estona fins arribar a una via principal on es pot anar a 50 km/h. Les zones 30 són, sobretot, una mesura de seguretat vial activa.victorcasta wrote:Millor tornar als cotxes de cavalls.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
Jo no implantaria "zona 30" en aquells carrers que tenen dos o més carrils de circulació. Però sí en aquells que són més estrets i que només tenen un carril de circulació. De fet, a la pràctica, molts d'aquests carrers ja és com si fossin "zona 30".
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Zona 30 en carrers d'un sol carril i sentit
Aquesta és la intenció de l'Ajuntament des de fa alguns anys i, més o menys, ja s'està aplicant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
Precisament aquests dies a Estrasburg (Alsàcia, França) s'està parlant d'implantar la Zona 30 a tota la ciutat.
Enllaç a Le Figaro (francès)
Enllaç a Le Figaro (francès)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
30km/h a totes les vies urbanes amb un sol carril per sentit
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... 0-kmh.html
La velocitat màxima en carrils d'un sol sentit serà de 30 Km/h
La mesura pretén reduir el nombre d'atropellaments a vianants en les ciutats
Entrarà en vigor quan es modifiqui el Reglament General de Circulació
17/02/11 13:43 - còrdova - Efe
La velocitat màxima permesa en les vies urbanes d'un sol carril o d'un únic carril per sentit es limitarà a 30 quilòmetres per hora una vegada que es modifiqui, com està previst, el Reglament General de Circulació.
Així ho ha anunciat el director general de Trànsit, Pere Navarro, en la primera jornada de la II Trobada de Ciutats per a la Seguretat Vial que s'ha inaugurat avui a Còrdova.
La mesura, consensuada per la Direcció general de Trànsit (DGT) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), té com objectiu reduir a la meitat els atropellaments a vianants en les ciutats, que el 2009 van provocar la mort a 268 persones.
Aquesta xifra va suposar el 46 per cent de les víctimes mortals en accidents en zones urbanes, ha assenyalat Navarro, que ha subratllat que els atropellaments i la velocitat estan molt lligats: “A 70 quilòmetres per hora no se salva ningú, a 50 se salva el cinquanta per cent i a 30 se salven el noranta-cinc per cent dels vianants”.
Per la seva banda, el sotssecretari del Ministeri de l'Interior, Justo Zambrana, ha advocat perquè el nou límit de velocitat s'apliqui especialment en els carrers del centre dels municipis.
La velocitat màxima en carrils d'un sol sentit serà de 30 Km/h
La mesura pretén reduir el nombre d'atropellaments a vianants en les ciutats
Entrarà en vigor quan es modifiqui el Reglament General de Circulació
17/02/11 13:43 - còrdova - Efe
La velocitat màxima permesa en les vies urbanes d'un sol carril o d'un únic carril per sentit es limitarà a 30 quilòmetres per hora una vegada que es modifiqui, com està previst, el Reglament General de Circulació.
Així ho ha anunciat el director general de Trànsit, Pere Navarro, en la primera jornada de la II Trobada de Ciutats per a la Seguretat Vial que s'ha inaugurat avui a Còrdova.
La mesura, consensuada per la Direcció general de Trànsit (DGT) i la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), té com objectiu reduir a la meitat els atropellaments a vianants en les ciutats, que el 2009 van provocar la mort a 268 persones.
Aquesta xifra va suposar el 46 per cent de les víctimes mortals en accidents en zones urbanes, ha assenyalat Navarro, que ha subratllat que els atropellaments i la velocitat estan molt lligats: “A 70 quilòmetres per hora no se salva ningú, a 50 se salva el cinquanta per cent i a 30 se salven el noranta-cinc per cent dels vianants”.
Per la seva banda, el sotssecretari del Ministeri de l'Interior, Justo Zambrana, ha advocat perquè el nou límit de velocitat s'apliqui especialment en els carrers del centre dels municipis.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: ICV vol zona 30 a pràcticament tot Barcelona
Amb mesures com aquesta sembla que es vulgui criminilitzar els que usem el vehicle privat com a uns delincuents. Jo, per la meva feina, no puc prescindir del vehicle privat si vull ser mínimament competitiu. Algun dia que només em toca fer visites a Barcelona he provat d'anar amb transport públic i el resultat és espantós. Trigo el doble de temps.
Soc perit d'assegurances, i la meva feina és anar de casa en casa veient sinistres. Com que m'assignen la feina a fer cada dia, no puc optimitzar les rutes. i per exemple, un dia puc començar a l'Hospitalet, passar per Sants, Sant Andreu, el Carmel, Cornellà i de nou a l'Hospitalet.
Amb moto calculo 45 minuts per visita i desplaçament. En transport públic, hauria de contar 90 minuts.
El mateix més o menys quan faig area metropolitana amb cotxe privat, on la opció del transport públic és inviable. Anar amb transport públic entre, per exemple, les urbanitzacions de Corbera i de Vallirana és una utopia. Amb cotxe, sempre i quan no sigui hora punta, són 15 minuts.
Reduir les velocitats potser sembla que no impliqui massa cosa, pero 3 minuts que es perden per aquí, 4 per allà, etc. al cap del dia pot ser una hora, hora que perdo de son, o de poder estar amb la familia.
Soc partidari del transport públic, en especial quan es per fer cada dia la mateixa ruta. Quan he treballat en un lloc fix, n'era usuari. Però a vegades sembla que s'oblidi de tots els colectius que per feina, han d'usar el vehicle privat, i no és un caprici usar-lo, en el nostre cas és una obligació.
Soc perit d'assegurances, i la meva feina és anar de casa en casa veient sinistres. Com que m'assignen la feina a fer cada dia, no puc optimitzar les rutes. i per exemple, un dia puc començar a l'Hospitalet, passar per Sants, Sant Andreu, el Carmel, Cornellà i de nou a l'Hospitalet.
Amb moto calculo 45 minuts per visita i desplaçament. En transport públic, hauria de contar 90 minuts.
El mateix més o menys quan faig area metropolitana amb cotxe privat, on la opció del transport públic és inviable. Anar amb transport públic entre, per exemple, les urbanitzacions de Corbera i de Vallirana és una utopia. Amb cotxe, sempre i quan no sigui hora punta, són 15 minuts.
Reduir les velocitats potser sembla que no impliqui massa cosa, pero 3 minuts que es perden per aquí, 4 per allà, etc. al cap del dia pot ser una hora, hora que perdo de son, o de poder estar amb la familia.
Soc partidari del transport públic, en especial quan es per fer cada dia la mateixa ruta. Quan he treballat en un lloc fix, n'era usuari. Però a vegades sembla que s'oblidi de tots els colectius que per feina, han d'usar el vehicle privat, i no és un caprici usar-lo, en el nostre cas és una obligació.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pintar, canviar la llei, tornar a pintar
L'Ajuntament de Barcelona prou deu saber que en breu (en tot cas, en un horitzó no massa llunyà) s'implantaran els 30 km/h en totes les vies urbanes d'un sol carril per sentit de circulació. Aleshores, per quins set sous es dedica a pintar els límits de la zona 30 en els carrers laterals del Pg. Mare de Déu del Coll, quan aquest també passarà a ser-ho? Són tan inflexibles que es dediquen a fer una cosa ja acordada, encara que sàpiguen que en qüestió de mesos serà supèrflua? Aquella gent ha hagut de gestionar mai diners propis per a entendre que amb els impostos de tothom no es juga?
I, per si fos poc, a la sortida del carrer Baró de la Barre han tingut l'ocorrència d'aprofitar l'avinentesa de pintar-hi un pas de vianants que va a donar... a una barana!
I, per si fos poc, a la sortida del carrer Baró de la Barre han tingut l'ocorrència d'aprofitar l'avinentesa de pintar-hi un pas de vianants que va a donar... a una barana!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Pintar, canviar la llei, tornar a pintar
3 %
Guigui wrote:L'Ajuntament de Barcelona prou deu saber que en breu (en tot cas, en un horitzó no massa llunyà) s'implantaran els 30 km/h en totes les vies urbanes d'un sol carril per sentit de circulació. Aleshores, per quins set sous es dedica a pintar els límits de la zona 30 en els carrers laterals del Pg. Mare de Déu del Coll, quan aquest també passarà a ser-ho? Són tan inflexibles que es dediquen a fer una cosa ja acordada, encara que sàpiguen que en qüestió de mesos serà supèrflua? Aquella gent ha hagut de gestionar mai diners propis per a entendre que amb els impostos de tothom no es juga?
I, per si fos poc, a la sortida del carrer Baró de la Barre han tingut l'ocorrència d'aprofitar l'avinentesa de pintar-hi un pas de vianants que va a donar... a una barana!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.