440R+RRR+Z2+BUS+440 amb neu
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
ROMI65 wrote:Potser està espatllat i ens toca una Z100 de 1909 . No crec que tinguem tanta sort.liniadelRipollés wrote:Mmmmm! el meu segon viatge amb STADLER groc... 8)
ROMI65 wrote: Justa la fusta! ¡Premio para el caballero!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Ara és quan vaig i dic...: "OSTIAAAAAAAAAAA!!!!!" Si a Salt estem millor!!! (suposant que et deixin pujar en el nocturn Salt - Girona - Palamós...UT596001 wrote:És que entre les 04.55 i les 8 del matí els dissabtes i diumenges no hi ha Vallesana
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Bueno, sembla que sóc el primer a 'cantar'...jo encara no he acabat el viatge, ja que d'aquí a 25 minuts (escrit això al principi de redactar el missatge) agafo el bus per anar a l'estació de Terrassa a agafar el tren per tornar a Salt...
Aqui teniu la meua petita crònica:
El meu viatge va començar a les 7:10 hores, quan vaig anar a la parada. Agafo el primer L4 del dia i cap a l'estació de Girona. Allà em vaig haver d'esperar una bona estona, ja que el Regional arribava a les 8.27. Mentrestant vaig comprar el bitllet, amb la cosa que el 'taquillero' volia vendre'm un bitllet a Cervera de Segarra...passa l'estona i arriba n'Eloi [Entfe001], compra ell també el bitllet amb el mateix incident i apa, cap a dalt.
Arriba el tren, pujem, saludem a la resta del grup i apa, a fer quilòmetres!
En aquestes que, sense donar-nos-en compte, arribem a Portbou. Allà se'ns afegeix ROMI65, que venia amb el Corail nocturn des de Paris. Un momentet de parada i cap a Cerbère. Allà ens trobem que habíen instalat control duaner, els expliquem que anem a comprar els bitllets i ens deixen passar. A les taquilles, com sempre, mitja hora per fer un miserable bitllet de grup.
Després decidim fer algunes fotos a la reserva de material que hi ha allà. Res comparat amb aquesta banda dels pirineus. Fins i tot un maquinista d'un tractor de maniobres es posa bé per sortir a la foto Tornem a l'andana, pujem a la nostra flamant RRR (amb colors antics, de les regions) i esperem la sortida.
Tres lleugers xiulets i tancament de portes. Comença la nostra aventura per terres franceses. Allò comença a córrer i nosaltres anem xerrant. A Palau del Vidre, una ex-estació que hi ha a un quilòmetre i escaig de Elne, tothom enganxat al vidre intentant copsar el famós tram de via única sense desviaments. D'altres s'ho van muntar millor...:D
Ja a Perpignan ens dirigim al vestibul, amb les fotos i la recaptació de documentació logística (horaris) de rigor, tornem a l'andana a fer fotos als diversos trens que passaven. Arriba la nostra Z2 procedent de Villefranche - Vernet-les-bains i, després de sortejar nombrosos obstacles en forma de francesos que tornaven de vacances aconseguim arribar al compartiment de 1a classe.
JA continuaré deps´res que faig tard...
Aqui teniu la meua petita crònica:
El meu viatge va començar a les 7:10 hores, quan vaig anar a la parada. Agafo el primer L4 del dia i cap a l'estació de Girona. Allà em vaig haver d'esperar una bona estona, ja que el Regional arribava a les 8.27. Mentrestant vaig comprar el bitllet, amb la cosa que el 'taquillero' volia vendre'm un bitllet a Cervera de Segarra...passa l'estona i arriba n'Eloi [Entfe001], compra ell també el bitllet amb el mateix incident i apa, cap a dalt.
Arriba el tren, pujem, saludem a la resta del grup i apa, a fer quilòmetres!
En aquestes que, sense donar-nos-en compte, arribem a Portbou. Allà se'ns afegeix ROMI65, que venia amb el Corail nocturn des de Paris. Un momentet de parada i cap a Cerbère. Allà ens trobem que habíen instalat control duaner, els expliquem que anem a comprar els bitllets i ens deixen passar. A les taquilles, com sempre, mitja hora per fer un miserable bitllet de grup.
Després decidim fer algunes fotos a la reserva de material que hi ha allà. Res comparat amb aquesta banda dels pirineus. Fins i tot un maquinista d'un tractor de maniobres es posa bé per sortir a la foto Tornem a l'andana, pujem a la nostra flamant RRR (amb colors antics, de les regions) i esperem la sortida.
Tres lleugers xiulets i tancament de portes. Comença la nostra aventura per terres franceses. Allò comença a córrer i nosaltres anem xerrant. A Palau del Vidre, una ex-estació que hi ha a un quilòmetre i escaig de Elne, tothom enganxat al vidre intentant copsar el famós tram de via única sense desviaments. D'altres s'ho van muntar millor...:D
Ja a Perpignan ens dirigim al vestibul, amb les fotos i la recaptació de documentació logística (horaris) de rigor, tornem a l'andana a fer fotos als diversos trens que passaven. Arriba la nostra Z2 procedent de Villefranche - Vernet-les-bains i, després de sortejar nombrosos obstacles en forma de francesos que tornaven de vacances aconseguim arribar al compartiment de 1a classe.
JA continuaré deps´res que faig tard...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Aix...on erem? Ah, sí. Conseguim fer-nos amb 3 grups de 4 per sentar-nos a 1a, tot i que al pobre ROMI65 li toca pringar i es queda dret xerrant amb nosaltres...Parlem de les obres que faran a la linia i que obligaran a tallar-la durant un temps i també parlem d'històries varies, com no. Xerrant xerrant passem per Prada i 'caiem' a Villefranche. Veiem força trens-grocs a cotxeres, juntament amb tots els remolcs descoberts. Com que tenim una mitja horeta fem fotos, xerrem, més fotos, visitem les dependències de l'estació, més fotos, etc...fins a les 13.30, quant se sent el triple xiulet del agent de la SNCF juntament amb el puuu puuu del Z100 (no va haber Stadler!!). Compresor engegat i apa, sant-tornem-hi...
Només sortir de Vilafranca ja notem el 'peazo' estat de la via, pitjor del que m'había imaginat...Veiem els meravellosos paisatges pels que passa discret el tren, treient el cap per la finestra (és massa la tentació existent), i fent moltes més fotos. Només parem a una parada facultativa, on en Josep Serre comenta que allà solen tenir problemes per arrancar ja que està situada en pendent forta però, segurament gràcies a la exhígua composició del tren (M-R-R-M) podem sortir sense gaires problemes. Des d'aquest lloc (que no recordo el nom) fins a Font-Romeu trobem neu per tot arreu, tot i que a partir de Fontpedrosa o per allà només n'hi ha als voltants de la via.
A Montlluís - La Cabanassa veiem els 2 autocars que posteriorment ens portarien a Latour, però nosaltres seguim al TER "Train Jaune" fins a FontRomeu - Odelló - Via, on baixem ja que el Tren Groc acaba allà (només aquesta expedició, crec). Amb un fred de mil dimonis esperem la hora i mitja reglamentaria (de les 15.02 a les 16.20) i una mica més, ja que els autobusos es van presentar cap allà les 16.48. Pujem al bus i, amb neu pels costats, ens dirigim a La Tour, on arribem mitja horeta després.
Em crida l'atenció el fet de veure 4 Corail's per allà, tot i que en ROMI65 ens va explicar que eren el Corail nocturn de París normal + 3 especials, un a Quimper (Bretanya francesa) i els altres dos també a Paris. També hi havia el TER Latour de Carol Enveitg - Toulouse amb una curiosa triple composició. Després de fer més fotos ens dirigim al bar de l'estació a recuperar-nos del fred, tot i que les butxaques se'n ressenten (quina clatellada ens van clavar!!!). Allà ens venen a saludar alguns aficionats de Barcelona, entre ells dos forumaires ben coneguts de Trensim ( http://www.trensim.com ). Acabats els queviures proporcionats a la cantina i veient que arribava l'hora de marxar sortim cap a l'andana, on sentim de lluny el nostre tren, una doble composició de 440R de dos cotxes, una de les quals amb els nous colors de renfe operadora. Allà ens trobem a en Gersenz, que havia passat el dia donant voltes pel Transpirinenc. Pujem i apa, cap avall.
Com que ja era tardet (cap a les 18.40 vam sortir) alguns forumaires van caure rendits i es van dormir (o almenys va ser el que em va semblar a mi), els altres anavem xerrant de coses trivials...
A Toses, però, vam veure un important gruix de neu a l'andana, fet que va provocar desbandada general de la colla de forumaires (era a Toses, no?) a veure-ho. Fins abaix a Barcelona no va haver gaire més a ressenyar, a excepció d'una frenada d'emergència a Torelló.
A St. Andreu Arenal vam baixar un petit grup dels expedicionaris, en concret els forumaires UT596001, Josep Serre, Trenscat, malba i jo, ja que ens dirigiem en sentit contrari. Com que habíem d'esperar uns 30 minuts per al proper C4 vam pujar a un C7 que va passar, el qual es va emportar a Josep Serre cap a Rubí. Els altres vam baixar i jo vaig aprofitar per sopar (eren les 22.30). Arriba el nostre tren, en doble composició i força carregat i marxem. Algunes estacions més tard, a Sabadell Centre, el sr. UT596001 marxa a agafar la primera Vallesana nocturna, i els que quedavem, cap a Terrassa. Allà em despedeixo d'ells i s'acaba la primera jornada de la meva excursió personal, ja que jo havia de tornar a Girona.
P.D.: El meu MP3 va fallir ahir a les 18.45. Descansi en pau.
Només sortir de Vilafranca ja notem el 'peazo' estat de la via, pitjor del que m'había imaginat...Veiem els meravellosos paisatges pels que passa discret el tren, treient el cap per la finestra (és massa la tentació existent), i fent moltes més fotos. Només parem a una parada facultativa, on en Josep Serre comenta que allà solen tenir problemes per arrancar ja que està situada en pendent forta però, segurament gràcies a la exhígua composició del tren (M-R-R-M) podem sortir sense gaires problemes. Des d'aquest lloc (que no recordo el nom) fins a Font-Romeu trobem neu per tot arreu, tot i que a partir de Fontpedrosa o per allà només n'hi ha als voltants de la via.
A Montlluís - La Cabanassa veiem els 2 autocars que posteriorment ens portarien a Latour, però nosaltres seguim al TER "Train Jaune" fins a FontRomeu - Odelló - Via, on baixem ja que el Tren Groc acaba allà (només aquesta expedició, crec). Amb un fred de mil dimonis esperem la hora i mitja reglamentaria (de les 15.02 a les 16.20) i una mica més, ja que els autobusos es van presentar cap allà les 16.48. Pujem al bus i, amb neu pels costats, ens dirigim a La Tour, on arribem mitja horeta després.
Em crida l'atenció el fet de veure 4 Corail's per allà, tot i que en ROMI65 ens va explicar que eren el Corail nocturn de París normal + 3 especials, un a Quimper (Bretanya francesa) i els altres dos també a Paris. També hi havia el TER Latour de Carol Enveitg - Toulouse amb una curiosa triple composició. Després de fer més fotos ens dirigim al bar de l'estació a recuperar-nos del fred, tot i que les butxaques se'n ressenten (quina clatellada ens van clavar!!!). Allà ens venen a saludar alguns aficionats de Barcelona, entre ells dos forumaires ben coneguts de Trensim ( http://www.trensim.com ). Acabats els queviures proporcionats a la cantina i veient que arribava l'hora de marxar sortim cap a l'andana, on sentim de lluny el nostre tren, una doble composició de 440R de dos cotxes, una de les quals amb els nous colors de renfe operadora. Allà ens trobem a en Gersenz, que havia passat el dia donant voltes pel Transpirinenc. Pujem i apa, cap avall.
Com que ja era tardet (cap a les 18.40 vam sortir) alguns forumaires van caure rendits i es van dormir (o almenys va ser el que em va semblar a mi), els altres anavem xerrant de coses trivials...
A Toses, però, vam veure un important gruix de neu a l'andana, fet que va provocar desbandada general de la colla de forumaires (era a Toses, no?) a veure-ho. Fins abaix a Barcelona no va haver gaire més a ressenyar, a excepció d'una frenada d'emergència a Torelló.
A St. Andreu Arenal vam baixar un petit grup dels expedicionaris, en concret els forumaires UT596001, Josep Serre, Trenscat, malba i jo, ja que ens dirigiem en sentit contrari. Com que habíem d'esperar uns 30 minuts per al proper C4 vam pujar a un C7 que va passar, el qual es va emportar a Josep Serre cap a Rubí. Els altres vam baixar i jo vaig aprofitar per sopar (eren les 22.30). Arriba el nostre tren, en doble composició i força carregat i marxem. Algunes estacions més tard, a Sabadell Centre, el sr. UT596001 marxa a agafar la primera Vallesana nocturna, i els que quedavem, cap a Terrassa. Allà em despedeixo d'ells i s'acaba la primera jornada de la meva excursió personal, ja que jo havia de tornar a Girona.
P.D.: El meu MP3 va fallir ahir a les 18.45. Descansi en pau.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Como no...és que ja sabien que hi anaves i per això van sabotejar les barreres...liniadelRipollés wrote:Simplement afegir que els que veníem de Barcelona vam passar el pas a nivell de Maçanet amb autorització escrita del cap d'estació per avaria de les barreres.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Avui al matí hem passat força més ràpids del normal per allà (bueno, una mica més ràpids), i no m'ha semblat veure que fallés la barrera. Ho deuen haver arreglat a la nit...entfe001 wrote:I a mitja tarda seguien avariades, amb aturada d'un quart d'hora d'un Catalunya ExprésliniadelRipollés wrote:Simplement afegir que els que veníem de Barcelona vam passar el pas a nivell de Maçanet amb autorització escrita del cap d'estació per avaria de les barreres.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
A veure, els que van fer les fotos de grup, quan pensen penjar-les !!!
Si us plau...
Si us plau...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Perdó perdó perdó!!! Se m'havia passat totalment per alt! Aquí la teniu, amb els noms dels membres i tot pels que encara no tingueu l'enorme plaer de conèixer-nos en persona 8)
- Attachments
-
- El grup després d'haver agafat ja uns quants trens a La Tor de Querol, amb un banderí molt temptador per alguns...!!
- P060218421.jpg (124.61 KiB) Viewed 5498 times
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Carai, quina rapidesa
Hem quedat tots més guapos del que som.
Per cert... algú sap la numeració de la locomotora o, com a mínim, a quina sèrie pertany?
Hem quedat tots més guapos del que som.
Per cert... algú sap la numeració de la locomotora o, com a mínim, a quina sèrie pertany?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact: