Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
De l'AVUI:
----------------------------------
L'autopista AP-7 tindrà més carrils a Girona i Tarragona
- Acord entre Foment i Acesa per construir tres carrils als trams Maçanet - la Jonquera i el Vendrell
- Salou El peatge de Mollet serà gratuït per als usuaris que ja tenen descomptes
Q. Torrent
Quatre carrils a la circumval·lació per Girona i tres carrils, com a mínim, a la resta de quilòmetres que transcorren per Catalunya. Així serà la nova autopista AP-7. El ministeri de Foment i la concessionària de la via de pagament, Acesa, van arribar ahir a un acord per millorar la fluïdesa de la circulació. També van acordar el canvi del sistema de peatges del tram sud.
A Girona es construirà un quart carril en totes dues direccions en el tram de 15 quilòmetres que va de Fornells de la Selva a Medinyà. Aquest carril també suposarà l'ampliació del tram lliure de peatge, que va de Girona Sud a Girona Nord.
L'altra gran novetat d'un acord que significa el compliment d'una demanda històrica i unànime de les administracions i la societat civil catalanes és la construcció d'un tercer carril en els trams d'autopista on fins ara només n'hi havia dos. Es tracta de dos trams: un de 46 quilometres entre Maçanet i la Jonquera i un altre de 77 entre Vila-seca i Salou i el Vendrell. Els nous carrils arribaran amb un canvi del sistema de peatges del tram sud, que passarà a funcionarà com el tram nord. S'eliminaran les barreres troncals del Mediterrani, Vendrell i Tarragona, cosa que permetrà que l'usuari pagui només segons pels quilòmetres que circuli i s'estalviï moltes cues.
Fonts de la concessionària no van voler donar una data exacta per començar a aplicar els acords, tot i que s'espera que les obres es comencin de forma quasi immediata. Acesa va voler ressaltar que els 500 milions d'euros que costarà l'operació es finançaran exclusivament amb l'augment del trànsit en els pròxims anys. Ni es preveuen augments excepcionals del cost dels peatges ni s'allarga la concessió, que acaba l'any 2021.
L'altra gran novetat és que Foment establirà l'exempció del peatge de Mollet per als usuaris habituals que ja gaudeixen dels descomptes que aplica la Generalitat. És a dir, els que facin més de vuit viatges al mes en dies laborables. Aquest fet representa la resolució d'una altra demanda històrica, que si bé no acaba amb la barrera vallesana facilita l'accés a Barcelona.
Nadal, satisfet
El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, es va felicitar per un acord que representa "la culminació de molts mesos de treball" i que proporcionarà "més seguretat viària i fluïdesa a la circulació". Nadal considera que la fórmula acordada és "la més intel·ligent perquè l'increment de trànsit que comportarà permetrà absorbir el cost de l'operació". El conseller està satisfet pel pas endavant que representa per a la mobilitat i considera que l'ampliació reportarà "beneficis com la creació de llocs de treball i una forta inversió econòmica".
Situació insostenible
La Cambra de Comerç de Girona es va sumar a la satisfacció de Nadal, informa Elisabet Escriche. "És important haver arribat a un acord, ja que la situació era insostenible. Cada dia les cues eren més llargues. Ara falta que les obres s'executin en dos anys tal com es va comprometre a fer l'empresa i que el govern central desdobli l'antiga N-II", va advertir el seu vice-president, Domènech Espadalé.
En canvi, l'alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal, va rebre amb escepticisme la notícia, informa Oriol Margalef. Recordant antecedents d'acords fallits, va declarar que espera que ara "sigui veritat". Nadal també vol que els camions circulin obligatòriament per l'autopista, per descongestionar la N-340. La notícia va agafar per "sorpresa" el president de la Cambra de Comerç tarragonina, Xavier Artal, que va qualificar l'acord d'"extraordinari" i va demanar "màxima rapidesa" en l'execució del projecte.
----------------------------------
L'autopista AP-7 tindrà més carrils a Girona i Tarragona
- Acord entre Foment i Acesa per construir tres carrils als trams Maçanet - la Jonquera i el Vendrell
- Salou El peatge de Mollet serà gratuït per als usuaris que ja tenen descomptes
Q. Torrent
Quatre carrils a la circumval·lació per Girona i tres carrils, com a mínim, a la resta de quilòmetres que transcorren per Catalunya. Així serà la nova autopista AP-7. El ministeri de Foment i la concessionària de la via de pagament, Acesa, van arribar ahir a un acord per millorar la fluïdesa de la circulació. També van acordar el canvi del sistema de peatges del tram sud.
A Girona es construirà un quart carril en totes dues direccions en el tram de 15 quilòmetres que va de Fornells de la Selva a Medinyà. Aquest carril també suposarà l'ampliació del tram lliure de peatge, que va de Girona Sud a Girona Nord.
L'altra gran novetat d'un acord que significa el compliment d'una demanda històrica i unànime de les administracions i la societat civil catalanes és la construcció d'un tercer carril en els trams d'autopista on fins ara només n'hi havia dos. Es tracta de dos trams: un de 46 quilometres entre Maçanet i la Jonquera i un altre de 77 entre Vila-seca i Salou i el Vendrell. Els nous carrils arribaran amb un canvi del sistema de peatges del tram sud, que passarà a funcionarà com el tram nord. S'eliminaran les barreres troncals del Mediterrani, Vendrell i Tarragona, cosa que permetrà que l'usuari pagui només segons pels quilòmetres que circuli i s'estalviï moltes cues.
Fonts de la concessionària no van voler donar una data exacta per començar a aplicar els acords, tot i que s'espera que les obres es comencin de forma quasi immediata. Acesa va voler ressaltar que els 500 milions d'euros que costarà l'operació es finançaran exclusivament amb l'augment del trànsit en els pròxims anys. Ni es preveuen augments excepcionals del cost dels peatges ni s'allarga la concessió, que acaba l'any 2021.
L'altra gran novetat és que Foment establirà l'exempció del peatge de Mollet per als usuaris habituals que ja gaudeixen dels descomptes que aplica la Generalitat. És a dir, els que facin més de vuit viatges al mes en dies laborables. Aquest fet representa la resolució d'una altra demanda històrica, que si bé no acaba amb la barrera vallesana facilita l'accés a Barcelona.
Nadal, satisfet
El conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, es va felicitar per un acord que representa "la culminació de molts mesos de treball" i que proporcionarà "més seguretat viària i fluïdesa a la circulació". Nadal considera que la fórmula acordada és "la més intel·ligent perquè l'increment de trànsit que comportarà permetrà absorbir el cost de l'operació". El conseller està satisfet pel pas endavant que representa per a la mobilitat i considera que l'ampliació reportarà "beneficis com la creació de llocs de treball i una forta inversió econòmica".
Situació insostenible
La Cambra de Comerç de Girona es va sumar a la satisfacció de Nadal, informa Elisabet Escriche. "És important haver arribat a un acord, ja que la situació era insostenible. Cada dia les cues eren més llargues. Ara falta que les obres s'executin en dos anys tal com es va comprometre a fer l'empresa i que el govern central desdobli l'antiga N-II", va advertir el seu vice-president, Domènech Espadalé.
En canvi, l'alcalde de Tarragona, Joan Miquel Nadal, va rebre amb escepticisme la notícia, informa Oriol Margalef. Recordant antecedents d'acords fallits, va declarar que espera que ara "sigui veritat". Nadal també vol que els camions circulin obligatòriament per l'autopista, per descongestionar la N-340. La notícia va agafar per "sorpresa" el president de la Cambra de Comerç tarragonina, Xavier Artal, que va qualificar l'acord d'"extraordinari" i va demanar "màxima rapidesa" en l'execució del projecte.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
Diari AVUI wrote:[...] L'altra gran novetat d'un acord que significa el compliment d'una demanda històrica i unànime de les administracions i la societat civil catalanes és la construcció d'un tercer carril en els trams d'autopista on fins ara només n'hi havia dos. Es tracta de dos trams: un de 46 quilometres entre Maçanet i la Jonquera i un altre de 77 entre Vila-seca i Salou i el Vendrell. [...]
I jo convençut que hi havia 60 quilòmetres entre Girona i la Jonquera... Sort que aquest periodista, amb la seva informació contrastada, m'ha tret de l'error!!
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Misma noticia en El Periódico
Hola,
La misma noticia en EPC:
A mi la verdad es que me parece muy bien que haya 3 carriles en toda la AP-7 y que se supriman los peajes intermedios en beneficio de cobrar el importe al final de trayecto o con ticket en las salidas puntuales. Antes se debiera haber hecho.
Saludos,
Sergio
La misma noticia en EPC:
VER ESQUEMA GRÁFICOMEJORAS EN LA RED DE COMUNICACIONES
Fomento y Acesa pactan ampliar a 3 carriles toda la AP-7 en Catalunya
• La firma pagará los 500 millones de la obra, que recuperará con el aumento de tráfico
• El acuerdo incluye la supresión del peaje de Mollet para los usuarios habituales
SALVADOR SABRIÀ
BARCELONA
El Ministerio de Fomento y la concesionaria de autopistas Acesa, filial del grupo de infraestructuras Abertis, cerraron ayer el acuerdo para la ampliación a tres carriles de toda la autopista AP-7 a su paso por Catalunya. El coste de las obras, que afectarán a unos 123 kilómetros, será de unos 500 millones de euros (83.193 millones de pesetas) e irá a cargo de la empresa. La concesionaria recuperará la inversión con el incremento de tráfico. La medida, muy esperada, debería acabar con las congestiones habituales que se producen en los extremos norte y sur de la vía.
Las obras incluirán la ampliación a tres carriles de los tramos de la zona de Tarragona que van desde la barrera del Mediterráneo, en el punto que enlaza la AP-7 y la AP-2 , hasta Vila-seca y Salou, y también los de la provincia de Girona entre Maçanet de la Selva y La Jonquera. Además, se ampliará a cuatro carriles la circunvalación de la ciudad de Girona, entre Fornells de la Selva y Medinyà, lo que permitirá que queden libres de peaje los movimientos internos en estos 15 kilómetros.
MENOS BARRERAS TRONCALES
Asimismo, se eliminarán tres barreras troncales: Mediterráneo (en el enlace de la AP-7 y AP-2), la de El Vendrell y la de Tarragona, de tal forma que un vehículo que entre en Martorell no tendrá que pagar hasta que abandone de la autopista por un peaje lateral o si no hasta Salou y Zaragoza. El viajero pagará así según los kilómetros que recorra.
El pacto incluye como contrapartida que Acesa dejará de cobrar la parte estatal del peaje de Mollet que todavía pagaban los usuarios habituales. En esta barrera, la parte de la tarifa correspondiente a la Generalitat, 0,98 euros, ya estaba exenta de pago para los conductores de la zona acreditados y que pasen más de ocho veces al mes, que sólo abonaban los 25 céntimos correspondientes al porcentaje estatal. Los esporádicos continuarán pagando 1,28 euros al pasar por la barrera.
La previsión inicial de los firmantes del pacto es que las obras puedan empezar este año y que en el 2008 estén listos todos los tramos nuevos.
Acesa tenía reservados los 500 millones de euros desde la última junta general de accionistas celebrada a principios del 2005 y sólo estaba pendiente de la autorización final del ministerio para empezar las obras. Ahora ya sólo falta la aprobación definitiva por parte del Consejo de Ministros, que se espera que se produzca antes de dos semanas.
LA CONCESIÓN NO SE ALARGA
El acuerdo no va a suponer ni un alargamiento temporal de la concesión, ni tampoco ningún incremento de tarifas. Una cláusula garantiza a la compañía que al final de la concesión vigente se hará un balance y si el incremento de tráfico no ha sido suficiente para pagar la inversión, el Estado se compromete a sufragar la diferencia. Fomento ha incluido también en el acuerdo mecanismos de seguimiento y control anuales de la evolución del tráfico. Así, Acesa podrá obtener financiación en el futuro con la contrapartida de los ingresos que ya tiene garantizados.
A mi la verdad es que me parece muy bien que haya 3 carriles en toda la AP-7 y que se supriman los peajes intermedios en beneficio de cobrar el importe al final de trayecto o con ticket en las salidas puntuales. Antes se debiera haber hecho.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: Ampliació a 3 carrils de l'AP-7 a Girona i Tarragona
De Vila-seca al Vendrell no hi ha 77 km, n´hi ha 45...entfe001 wrote:Diari AVUI wrote:[...] L'altra gran novetat d'un acord que significa el compliment d'una demanda històrica i unànime de les administracions i la societat civil catalanes és la construcció d'un tercer carril en els trams d'autopista on fins ara només n'hi havia dos. Es tracta de dos trams: un de 46 quilometres entre Maçanet i la Jonquera i un altre de 77 entre Vila-seca i Salou i el Vendrell. [...]
I jo convençut que hi havia 60 quilòmetres entre Girona i la Jonquera... Sort que aquest periodista, amb la seva informació contrastada, m'ha tret de l'error!!
Els periodistes són uns ignorants.
És més, cada cop escriuen amb més faltes, no solament d´ortografia, sinó també de sintaxi, tant en català com en castellà.
És perdonable que en aquest fòrum es facin faltes d´ortografia, ja que hi escriu gent de moltes menes, n´hi ha que escrivim ràpid, n´hi ha que no, n´hi ha amb o sense estudis, pèrò que una persona amb una llicenciatura de periodisme no en sàpiga, és greu.
I que una persona amb una llicenciatura de periodisme no tingui un mínim de cultura general és potser encara més greu i tot.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
De El Punt:
-------------------
CiU troba un «mal negoci» el conveni de l’Estat amb Acesa per ampliar l’AP-7
P.A.. Girona.
El diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, va criticar ahir el conveni que han signat el Ministeri de Foment i la concessionària de l’autopista AP-7 per a la construcció del tercer carril entre la Jonquera i Maçanet de la Selva i en un tram de la costa tarragonina. Segons el diputat nacionalista, l’acord entre l’administració i la concessionària és un «mal negoci» per als ciutadans i també «un pèl sospitós» que el conveni inclogui la condició que si les obres no estan amortitzades el 2022, amb l’afluència de trànsit, l’Estat es faci càrrec del que quedi per pagar. El diputat de CiU considera que hagués estat «molt més honest» allargar la concessió administrativa de l’explotació del servei com a compensació per les obres «que no pas aportar diner públic».
-------------------
CiU troba un «mal negoci» el conveni de l’Estat amb Acesa per ampliar l’AP-7
P.A.. Girona.
El diputat de CiU al Congrés, Jordi Xuclà, va criticar ahir el conveni que han signat el Ministeri de Foment i la concessionària de l’autopista AP-7 per a la construcció del tercer carril entre la Jonquera i Maçanet de la Selva i en un tram de la costa tarragonina. Segons el diputat nacionalista, l’acord entre l’administració i la concessionària és un «mal negoci» per als ciutadans i també «un pèl sospitós» que el conveni inclogui la condició que si les obres no estan amortitzades el 2022, amb l’afluència de trànsit, l’Estat es faci càrrec del que quedi per pagar. El diputat de CiU considera que hagués estat «molt més honest» allargar la concessió administrativa de l’explotació del servei com a compensació per les obres «que no pas aportar diner públic».
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------
L'ampliació del tercer carril de la AP-7, pendent de Foment
El ministeri està trigant més del previst a donar-hi llum verda
Les obres s'iniciaran a "principis" d'any
Q.T.
El ministeri de Foment encara no ha donat llum verda a l'ampliació del tercer carril de la AP-7 a Tarragona. Tot i que l'acord d'ampliació es va signar el febrer d'aquest any, Acesa està esperant que Madrid aprovi el projecte definitiu que la concessionària va presentar fa uns mesos.
Tot i que els sectors econòmics de les comarques tarragonines han pressionat fort en les últimes setmanes, el ministeri encara està revisant el projecte. Fonts d'Acesa van treure importànciaa al retard assegurant que es "tracta d'un projecte complex i vol el seu temps". La concessionària, però, és optimista i confia que en les pròximes setmanes el ministeri hi donarà l'autorització definitiva. Després d'això caldrà obrir un procés de licitació que pot durar més d'un mes.
Objectiu: anar ràpid
Amb aquestes previsions a la mà, Acesa no es vol comprometre a comunicar un inici de les obres definitiu. La concessionària assegura que, si no hi ha cap imprevist, els treballs començaran "a principis de 2007", sense especificar si serà al gener, al febrer o al març. Amb tot, les mateixes fonts van remarcar que la voluntat és anar com més ràpid millor.
Tot i que es va mostrar prudent, almenys fins que Foment faci pública la decisió de donar llum verda al projecte, el president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, va mostrar-se satisfet per la data de començament de les obres. Un cop més, Abelló va reclamar "la màxima celeritat" en l'execució de les obres per poder acabar el 2008, un any abans del termini màxim que fixa el pla de millora signat per Acesa i Foment.
El tram de la AP-7 a Tarragona és un dels punts de la xarxa viària amb més problemes de congestió. Tant els dies feiners com el cap de setmana, les cues superen els deu quilòmetres.
-------------------------------------
L'ampliació del tercer carril de la AP-7, pendent de Foment
El ministeri està trigant més del previst a donar-hi llum verda
Les obres s'iniciaran a "principis" d'any
Q.T.
El ministeri de Foment encara no ha donat llum verda a l'ampliació del tercer carril de la AP-7 a Tarragona. Tot i que l'acord d'ampliació es va signar el febrer d'aquest any, Acesa està esperant que Madrid aprovi el projecte definitiu que la concessionària va presentar fa uns mesos.
Tot i que els sectors econòmics de les comarques tarragonines han pressionat fort en les últimes setmanes, el ministeri encara està revisant el projecte. Fonts d'Acesa van treure importànciaa al retard assegurant que es "tracta d'un projecte complex i vol el seu temps". La concessionària, però, és optimista i confia que en les pròximes setmanes el ministeri hi donarà l'autorització definitiva. Després d'això caldrà obrir un procés de licitació que pot durar més d'un mes.
Objectiu: anar ràpid
Amb aquestes previsions a la mà, Acesa no es vol comprometre a comunicar un inici de les obres definitiu. La concessionària assegura que, si no hi ha cap imprevist, els treballs començaran "a principis de 2007", sense especificar si serà al gener, al febrer o al març. Amb tot, les mateixes fonts van remarcar que la voluntat és anar com més ràpid millor.
Tot i que es va mostrar prudent, almenys fins que Foment faci pública la decisió de donar llum verda al projecte, el president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, va mostrar-se satisfet per la data de començament de les obres. Un cop més, Abelló va reclamar "la màxima celeritat" en l'execució de les obres per poder acabar el 2008, un any abans del termini màxim que fixa el pla de millora signat per Acesa i Foment.
El tram de la AP-7 a Tarragona és un dels punts de la xarxa viària amb més problemes de congestió. Tant els dies feiners com el cap de setmana, les cues superen els deu quilòmetres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------------
Les obres de construcció del tercer carril de l'AP-7 començaran al gener a Tarragona
Acesa prefereix iniciar els treballs entre Vila-seca i Salou però preveu que al tram gironí ja s'hi treballi al juny
Ò. MESEGUER O. MAS. Tarragona
L'ampliació a tres carrils dels 123 quilòmetres de l'autopista AP-7 que no els tenen començarà a principis d'any pel tram que va de l'enllaç amb l'AP-2 fins a Vila-seca i Salou. Segons fonts de la concessionària Acesa, la construcció d'un tercer carril en aquesta zona, aprofitant la mitjana de l'autopista, comporta menys dificultats tècniques que als trams entre Maçanet de la Selva i la Jonquera, a Girona, on, però, les obres començaran durant el primer semestre. Els treballs començarien pel tercer carril i, com estava previst, també inclouran la supressió dels peatges troncals del Mediterrani, el Vendrell i Tarragona, segons ratifica el conveni signat ahir amb el Ministeri de Foment. En total, 500 milions d'euros d'inversió i 24 mesos d'execució.
«A principis d'any», «probablement» entre el gener i el març, segons Acesa; o al febrer, segons va concretar la cadena SER. La qüestió és que l'anhelada ampliació de l'AP-7 a tres carrils entre l'enllaç amb l'AP-2 (a Lleida i Saragossa) i Salou ha de ser la primera actuació de les obres de l'AP-7 a Catalunya, malgrat que tot dependrà del resultat de la subhasta dels cinc projectes que encara ha d'aprovar definitivament el Ministeri de Foment. Però tot just perquè les obres a Tarragona, on s'aprofita íntegrament la mitjana de l'autopista per fer el tercer carril al llarg de 46 quilòmetres, són menys controvertides des del punt de vista tècnic, es preveu adjudicar-les més de pressa. Els reiterats embussos de cada estiu també converteixen aquest tram en una prioritat, tal com ha reclamat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques en funcions, Joaquim Nadal.
En el tram tarragoní, primer, s'habilitarà un tercer carril i, després, s'eliminaran les tres barreres troncals d'aquest tram, amb la consegüent remodelació de totes les entrades i sortides, segons confirma el conveni signat ahir a Barcelona entre el president d'Acesa, Salvador Alemany, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez. El termini d'execució és de 24 mesos i per evitar col·lapses es treballaria en trams d'entre sis i vuit quilòmetres, segons fonts d'Acesa. A l'estiu, però, en l'època de més trànsit i de més conflictivitat, no hi ha una previsió clara que les obres s'aturin, si bé es volen evitar les restriccions de trànsit en els punts més calents.
L'equip de govern de l'Ajuntament de Tarragona va recordar que les cues de l'estiu passat van ser «una vergonya» i espera que les promeses esdevinguin fets, però el portaveu convergent Joan Aregio va admetre que l'anunci «és d'agrair» perquè es tracta d'«una autèntica necessitat». I va afegir-hi que si l'acord no implica una ampliació de la concessió (vàlida fins al 2021), com és el cas, «encara millor». Tampoc s'ampliaran les tarifes. Acesa preveu rendibilitzar els 500 milions d'euros amb el trànsit induït per l'ampliació de carrils i, si no en fes prou, el ministeri pagaria una compensació econòmica a la concessionària.
El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, va demanar que les obres «puguin estar acabades a finals del 2008», encara que estigui previst que els diferents trams es posin en servei l'any 2009.
336 MILIONS A GIRONA
El conveni recull que 336 dels 500 milions d'inversió prevista són per al tercer i quart carril a les comarques gironines. De fet, hi ha tres projectes: el tercer carril per sentit entre Maçanet i Fornells i entre Medinyà i la Jonquera, i el tercer i quart carril entre Fornells i Medinyà, que així inclourà el pas de l'N-II desdoblada. En aquest tram també es buscarà la manera de treballar per trams per afectar el mínim el trànsit.
-------------------------------------------------
Les obres de construcció del tercer carril de l'AP-7 començaran al gener a Tarragona
Acesa prefereix iniciar els treballs entre Vila-seca i Salou però preveu que al tram gironí ja s'hi treballi al juny
Ò. MESEGUER O. MAS. Tarragona
L'ampliació a tres carrils dels 123 quilòmetres de l'autopista AP-7 que no els tenen començarà a principis d'any pel tram que va de l'enllaç amb l'AP-2 fins a Vila-seca i Salou. Segons fonts de la concessionària Acesa, la construcció d'un tercer carril en aquesta zona, aprofitant la mitjana de l'autopista, comporta menys dificultats tècniques que als trams entre Maçanet de la Selva i la Jonquera, a Girona, on, però, les obres començaran durant el primer semestre. Els treballs començarien pel tercer carril i, com estava previst, també inclouran la supressió dels peatges troncals del Mediterrani, el Vendrell i Tarragona, segons ratifica el conveni signat ahir amb el Ministeri de Foment. En total, 500 milions d'euros d'inversió i 24 mesos d'execució.
«A principis d'any», «probablement» entre el gener i el març, segons Acesa; o al febrer, segons va concretar la cadena SER. La qüestió és que l'anhelada ampliació de l'AP-7 a tres carrils entre l'enllaç amb l'AP-2 (a Lleida i Saragossa) i Salou ha de ser la primera actuació de les obres de l'AP-7 a Catalunya, malgrat que tot dependrà del resultat de la subhasta dels cinc projectes que encara ha d'aprovar definitivament el Ministeri de Foment. Però tot just perquè les obres a Tarragona, on s'aprofita íntegrament la mitjana de l'autopista per fer el tercer carril al llarg de 46 quilòmetres, són menys controvertides des del punt de vista tècnic, es preveu adjudicar-les més de pressa. Els reiterats embussos de cada estiu també converteixen aquest tram en una prioritat, tal com ha reclamat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques en funcions, Joaquim Nadal.
En el tram tarragoní, primer, s'habilitarà un tercer carril i, després, s'eliminaran les tres barreres troncals d'aquest tram, amb la consegüent remodelació de totes les entrades i sortides, segons confirma el conveni signat ahir a Barcelona entre el president d'Acesa, Salvador Alemany, i la ministra de Foment, Magdalena Álvarez. El termini d'execució és de 24 mesos i per evitar col·lapses es treballaria en trams d'entre sis i vuit quilòmetres, segons fonts d'Acesa. A l'estiu, però, en l'època de més trànsit i de més conflictivitat, no hi ha una previsió clara que les obres s'aturin, si bé es volen evitar les restriccions de trànsit en els punts més calents.
L'equip de govern de l'Ajuntament de Tarragona va recordar que les cues de l'estiu passat van ser «una vergonya» i espera que les promeses esdevinguin fets, però el portaveu convergent Joan Aregio va admetre que l'anunci «és d'agrair» perquè es tracta d'«una autèntica necessitat». I va afegir-hi que si l'acord no implica una ampliació de la concessió (vàlida fins al 2021), com és el cas, «encara millor». Tampoc s'ampliaran les tarifes. Acesa preveu rendibilitzar els 500 milions d'euros amb el trànsit induït per l'ampliació de carrils i, si no en fes prou, el ministeri pagaria una compensació econòmica a la concessionària.
El president de la Cambra de Comerç de Tarragona, Albert Abelló, va demanar que les obres «puguin estar acabades a finals del 2008», encara que estigui previst que els diferents trams es posin en servei l'any 2009.
336 MILIONS A GIRONA
El conveni recull que 336 dels 500 milions d'inversió prevista són per al tercer i quart carril a les comarques gironines. De fet, hi ha tres projectes: el tercer carril per sentit entre Maçanet i Fornells i entre Medinyà i la Jonquera, i el tercer i quart carril entre Fornells i Medinyà, que així inclourà el pas de l'N-II desdoblada. En aquest tram també es buscarà la manera de treballar per trams per afectar el mínim el trànsit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
-------------------------------------------
Nadal critica el retard de l'ampliació de la AP-7
Elisabet Escriche
El govern va criticar ahir que encara no s'hagin iniciat les obres del tercer carril de l'autopista AP-7, quan fa gairebé un any que el ministeri de Foment i la concessionària Acesa van firmar l'acord d'ampliació del vial. La crítica la va fer el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, a Girona. El conseller va assegurar que "fa angúnia" que durant tots aquests mesos encara no s'hagi vist ni una sola màquina a l'autopista.
Tot i així, Nadal va avançar que les obres començaran per Tarragona la propera Setmana Santa, i que dins d'aquest mateix any també s'iniciaran les de Girona. A Tarragona està previst fer un tercer carril entre el nus del Mediterrani i Vilaseca-Salou, i a Girona entre Maçanet-Fornells de la Selva i Medinyà-la Jonquera. El tram de Fornells a Medinyà serà de quatre carrils i tindrà tres nous enllaços, dos en aquestes dues poblacions i el tercer a Sant Gregori.
El conseller de Política Territorial també va anunciar que abans de Setmana Santa es reunirà amb representants del ministeri de Foment i Acesa per concretar un calendari de treball. La concessionària va justificar el retard argumentant que està a l'espera que el ministeri doni el vistiplau al projecte per poder fer el concurs d'adjudicació de les obres. Acesa creu que els treballs no s'iniciaran fins a l'estiu.
L'acord per tirar endavant aquest tercer carril es va firmar l'abril de l'any passat entre la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i el president d'Acesa, Salvador Alemany. En total seran 123 quilòmetres d'obra que tindran un cost de 500 milions d'euros.
-------------------------------------------
Nadal critica el retard de l'ampliació de la AP-7
Elisabet Escriche
El govern va criticar ahir que encara no s'hagin iniciat les obres del tercer carril de l'autopista AP-7, quan fa gairebé un any que el ministeri de Foment i la concessionària Acesa van firmar l'acord d'ampliació del vial. La crítica la va fer el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, a Girona. El conseller va assegurar que "fa angúnia" que durant tots aquests mesos encara no s'hagi vist ni una sola màquina a l'autopista.
Tot i així, Nadal va avançar que les obres començaran per Tarragona la propera Setmana Santa, i que dins d'aquest mateix any també s'iniciaran les de Girona. A Tarragona està previst fer un tercer carril entre el nus del Mediterrani i Vilaseca-Salou, i a Girona entre Maçanet-Fornells de la Selva i Medinyà-la Jonquera. El tram de Fornells a Medinyà serà de quatre carrils i tindrà tres nous enllaços, dos en aquestes dues poblacions i el tercer a Sant Gregori.
El conseller de Política Territorial també va anunciar que abans de Setmana Santa es reunirà amb representants del ministeri de Foment i Acesa per concretar un calendari de treball. La concessionària va justificar el retard argumentant que està a l'espera que el ministeri doni el vistiplau al projecte per poder fer el concurs d'adjudicació de les obres. Acesa creu que els treballs no s'iniciaran fins a l'estiu.
L'acord per tirar endavant aquest tercer carril es va firmar l'abril de l'any passat entre la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, i el president d'Acesa, Salvador Alemany. En total seran 123 quilòmetres d'obra que tindran un cost de 500 milions d'euros.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
És escandalós que als polítics els falti temps per criticar qualsevol falta d'actuació en autopistes però amb prou feines moguin un dit pel TP ferroviari. És clar, deu ser molt empipador que l'Audi A8 oficial no pugui córrer a 180 per hora sense que res l'estorbi!Nadal critica el retard de l'ampliació de la AP-7
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Diari de Girona wrote:Foment aprova el tercer carril de l´AP-7 a Tarragona i Nadal recorda que ara falta Girona
EFE/DDEG, BARCELONA
El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, es va mostrar ahir content per la decisió del Ministeri de Foment d'aprovar l'ampliació del tercer carril de l'autopista AP-7 a Tarragona, però va recordar que ara queda pendent el tram de les comarques de Girona.
Segons va manifestar Joaquim Nadal, aquesta «és una notícia esperable i esperada des de fa molt temps» i va recordar que «el 9 de febrer es va lliurar l'últim projecte a Foment pel tram de Tarragona», l'aprovació del qual es va notificar ahir.
El conseller de Politica Territorial i Obres Públiques de la Generalitat va expressar la seva alegria per la notícia i va destacar que ara queda per aprovar el tram de Girona i els onze enllaços, als quals els correspon un projecte específic per a cadascun.
Joaquim Nadal també va apuntar que «ara està en mans d'Acesa -la concessionària de l´autopista- posar en marxa les obres i els insto a fer-ho com més aviat millor per trobar solucions per gestionar el trànsit de cara a l'estiu».
L'anunci es va fer just quan queden tres mesos perquè comenci la temporada oficial d'estiueig que, davant les elevades temperatures d'aquest any, es pot avançar. Per aquest motiu, Joaquim Nadal va destacar que serà necessari realitzar un canvi radical pel que fa a la gestió del trànsit.
Per qué no fan les coses bé?Fa falta 3r carril a l'AP-7 a Tarragona?Sí,peró el tram mal fet.wefer wrote:http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/
-------------------------------------------------
L'ampliació a tres carrils dels 123 quilòmetres de l'autopista AP-7 que no els tenen començarà a principis d'any pel tram que va de l'enllaç amb l'AP-2 fins a Vila-seca i Salou.
Jo l'haguès fet entre l'enllaç de la C-32 i Salou,per qué c***** els de la Generalitat no s'àdonen que aquesta autopista existeix?Per qué no fan un carril directe de l'AP7 sud cap a la C-32,perqué no és senyalitza mijor aquesta autopista?
Si jo vinc de Salou,per exeple,vull agafar la C-32 al Vendrell,perqué el carril de la dreta no em pot portar directament cap a la C-32?No sé,si m'explico,jo penso que fent un tercer carril que a la zona del Vendrell els dos carrils de l'esquerra portessin a la AP-/ i l'altra a la C-32 ajudaria molt a descontegionar els embussos que és formen en aquesta zona en operació tornada,i faria que en cas que no vulguis agafar la AP-7 perqué està embussada o simpelemt vols agafar la C-32,l'ha puguis agafar ultilizant el 3r carril que seria per accedir directament a la C-32?L'únic que faràn amb això és embussar encara mès l'AP-7,promocionar-la mès i fer que els conductors vagin per aquesta autopista embussada sabent que hi ha una autopista alternativa i mès ràpida. Jo demano des d'aquí un carril directe de l'AP7 procedent de Tarragona per accedir cap a la C-32 a Barcelona pels que volem agafar l'autopista C-32 i no tragar-nos els embussos de l'AP7 per culpa del peatge del Vendrell.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re:
Hola,
En primer lugar decir que en la provincia de Tarragona el tercer carril en la AP-7 es algo absolutamente prioritario, una "urgencia 1", algo esencial y deberían plantearse llevar ese tercer carril hasta el límite administrativo de la provincia de Castellón, o sea, que se note el cambio nada más pasar de la Comunidad Valenciana del PP a Cataluña, simplemente porque es necesario, porque hace falta y para que cualquiera que entre a Cataluña desde el sur vea la diferencia y que se hacen las cosas bien y como se tienen que hacer. Que se distinga: aquí Cataluña, allá Valencia. Y es que en zonas de Tarragona Sur y Castellón, no veas cómo está ya el asfalto, cuarteado y con líneas y franjas longitudinales que siguen, siguen y siguen perdiendose en el horizonte restando adherencia a las ruedas, yo creo que desde los tiemposde Franco en que se hizo esta autopista no han reasfaltado. Es que es una vergüenza.
Y ya es que nada más que por dignidad, que nos llevan robando en peajes lo que no está en los escritos, creo que deben tener amortizada la autopista ya hasta siete veces con lo que hemos ido dejando a lo largo de los años, les tendría que dar con lo que nos han sacado a todos, no ya para un tercer carril, sino para un cuarto y hasta un quinto.
A ver, yo no critico la existencia de peajes, porque han de servir para manutención de la autopista, para generar capital para obras de mejora y mantenimiento y además es un elemento disuasorio que hace que no todo el mundo la use y el tráfico se distribuya, porque de lo contrario toda la gente escogería esta vía... pero joder, si existe el peaje y sacan el dinero que sacan, leche, que hagan ya un tercer carril en esa zona, que ya está bien.
Y por otro lado decir que cuando se hizo la C-32, no entiendo por qué motivo no se llevó desde Sitges y Vilanova hasta el actual desvío de la AP-2/AP-7. O sea, allí donde acaba/empieza la AP-2 dirección Lleida y Zaragoza, ¿por qué narices no se remodeló ese cruce de autopistas? porque la entrada a Barcelona se podría haber colocado de esa manera, de forma que los que entrasen desde la AP-2 tuviesen continuidad por la costa y los del otro lado por el interior, aun existiendo todas las opciones. Y del mismo modo algo que he comentado en más de una ocasión, y es poner el mismo peaje en los dos tramos, pues ahora mismo es más caro entrar a BCN por los túneles del Garraf y eso hace que todo el mundo, sabiendo eso, prefieran entrar por el interior, colapsando esta vía cada fin de semana normal... no digamos ya en fechas complicadas de vacaciones... y todo se convierta en un caos.
Saludos,
Sergio
En primer lugar decir que en la provincia de Tarragona el tercer carril en la AP-7 es algo absolutamente prioritario, una "urgencia 1", algo esencial y deberían plantearse llevar ese tercer carril hasta el límite administrativo de la provincia de Castellón, o sea, que se note el cambio nada más pasar de la Comunidad Valenciana del PP a Cataluña, simplemente porque es necesario, porque hace falta y para que cualquiera que entre a Cataluña desde el sur vea la diferencia y que se hacen las cosas bien y como se tienen que hacer. Que se distinga: aquí Cataluña, allá Valencia. Y es que en zonas de Tarragona Sur y Castellón, no veas cómo está ya el asfalto, cuarteado y con líneas y franjas longitudinales que siguen, siguen y siguen perdiendose en el horizonte restando adherencia a las ruedas, yo creo que desde los tiemposde Franco en que se hizo esta autopista no han reasfaltado. Es que es una vergüenza.
Y ya es que nada más que por dignidad, que nos llevan robando en peajes lo que no está en los escritos, creo que deben tener amortizada la autopista ya hasta siete veces con lo que hemos ido dejando a lo largo de los años, les tendría que dar con lo que nos han sacado a todos, no ya para un tercer carril, sino para un cuarto y hasta un quinto.
A ver, yo no critico la existencia de peajes, porque han de servir para manutención de la autopista, para generar capital para obras de mejora y mantenimiento y además es un elemento disuasorio que hace que no todo el mundo la use y el tráfico se distribuya, porque de lo contrario toda la gente escogería esta vía... pero joder, si existe el peaje y sacan el dinero que sacan, leche, que hagan ya un tercer carril en esa zona, que ya está bien.
Y por otro lado decir que cuando se hizo la C-32, no entiendo por qué motivo no se llevó desde Sitges y Vilanova hasta el actual desvío de la AP-2/AP-7. O sea, allí donde acaba/empieza la AP-2 dirección Lleida y Zaragoza, ¿por qué narices no se remodeló ese cruce de autopistas? porque la entrada a Barcelona se podría haber colocado de esa manera, de forma que los que entrasen desde la AP-2 tuviesen continuidad por la costa y los del otro lado por el interior, aun existiendo todas las opciones. Y del mismo modo algo que he comentado en más de una ocasión, y es poner el mismo peaje en los dos tramos, pues ahora mismo es más caro entrar a BCN por los túneles del Garraf y eso hace que todo el mundo, sabiendo eso, prefieran entrar por el interior, colapsando esta vía cada fin de semana normal... no digamos ya en fechas complicadas de vacaciones... y todo se convierta en un caos.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Sergio, la concesión de la autopista de ACESA acaba en Vandellòs. A partir de allí, la concesionaria canvia y pasa a ser de AUMAR (por eso hay un peaje en plena autopista allí). La ampliación la hará ACESA, así que si queremos 3r carril hasta Alcanar, habría que negociar también con AUMAR, que por otro lado tiene su tramo de autopista hecha unos zorros.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Hola,
Saludos,
Sergio
Pues eso es lo que estoy diciendo, que está hecho un asco y eso no puede ser, simplemente por seguridad, tendrían que reasfaltar la AP-7 entera hasta la entrada de Valencia porque está todo cuarteado y a listas horizontales. Y si no quieren se promulga una ley que lo exija y que obligue a hacerlo de inmediato y por cada día que pase sin que lo hagan, multazo que te crió. Y si dejan la concesión que la coja otra empresa y que lo arregle, que ya han estado ahí trincando del bote más de 30 años y sumando... y siguen con el mismo pavimento de los tiempos de Franco, que hombre, en su momento sería nuevo y su servicio ha hecho, pero ya está bien ¿no?UT596001 wrote:Sergio, la concesión de la autopista de ACESA acaba en Vandellòs. A partir de allí, la concesionaria cambia y pasa a ser de AUMAR (por eso hay un peaje en plena autopista allí). La ampliación la hará ACESA, así que si queremos 3r carril hasta Alcanar, habría que negociar también con AUMAR, que por otro lado tiene su tramo de autopista hecha unos zorros.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
http://www.avui.cat/
---------------------------------
El tercer carril de la AP-7 es farà ocupant la mitjana a Tarragona
Acesa sosté que l'estrenyiment no perjudicarà la seguretat de l'autopista Els treballs, acabats el 2008
Oriol Margalef
El projecte de construcció del tercer carril de l'autopista AP-7 entre Salou i Banyeres del Penedès, aprovat pel ministeri de Foment, preveu l'ocupació dels set metres de mitjana que en l'actualitat separen les dues calçades que la formen. A la major part del recorregut tarragoní la separació quedarà reduïda a una barrera de formigó de mig metre de gruix, més dos vorals interiors d'1,20 metres. A Girona, on la mitjana és més estreta, l'ampliació es farà pel marge dret en el sentit de la marxa. Segons Acesa, les obres s'adjudicaran al maig i podrien començar a Tarragona abans de l'estiu.
Un any després de la firma del conveni entre Foment i Acesa per a l'ampliació de la AP-7, la concessionària ultima els preparatius de l'obra, que també preveu l'eliminació dels peatges troncals del Vendrell, Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant, així com 12 noves estacions de pagament als accessos. L'eliminació dels troncals permetrà viatjar entre Martorell, Saragossa i València sense aturar-se i pagar a la sortida.
L'obra té un pressupost de 471,5 milions d'euros, dels quals només 13 corresponen a expropiacions. L'ampliació dels carrils es farà principalment aprofitant terrenys dels quals Acesa ja té la concessió.
Malgrat l'estretiment de la mitjana que preveu l'empresa en el 80% dels trams a Tarragona, Antoni Español, director d'explotació d'Acesa, va assegurar que la via "no perdrà punts en seguretat". "La barrera que quedarà tindrà capacitat per aturar els vehicles", va explicar. Els tres carrils resultants faran 3,5 metres d'ample cadascun, el mateix que els actuals en direcció nord i 25 centímetres menys que els dos que van en direcció sud (que ara fan 3,75 m). El voral (2,5 m) i la berma (1 m) exteriors mantindran l'amplada actual.
Les obres començaran abans de l'estiu, segons va explicar Lluís Serra, director general d'Acesa, i ho faran "causant les mínimes molèsties possibles als usuaris". Es mantindran en tot moment els dos carrils de cada sentit oberts a la circulació i se suspendran els treballs durant el juliol i agost, quan l'autopista registra puntes de 80.000 vehicles diaris. Durant el temps que durin les obres, això sí, les màquines ocuparan el voral de la calçada en direcció Barcelona. La previsió és acabar l'últim d'aquests trams a finals del 2008 a Tarragona, i el 2009 a Girona.
Botons
---------------------------------
El tercer carril de la AP-7 es farà ocupant la mitjana a Tarragona
Acesa sosté que l'estrenyiment no perjudicarà la seguretat de l'autopista Els treballs, acabats el 2008
Oriol Margalef
El projecte de construcció del tercer carril de l'autopista AP-7 entre Salou i Banyeres del Penedès, aprovat pel ministeri de Foment, preveu l'ocupació dels set metres de mitjana que en l'actualitat separen les dues calçades que la formen. A la major part del recorregut tarragoní la separació quedarà reduïda a una barrera de formigó de mig metre de gruix, més dos vorals interiors d'1,20 metres. A Girona, on la mitjana és més estreta, l'ampliació es farà pel marge dret en el sentit de la marxa. Segons Acesa, les obres s'adjudicaran al maig i podrien començar a Tarragona abans de l'estiu.
Un any després de la firma del conveni entre Foment i Acesa per a l'ampliació de la AP-7, la concessionària ultima els preparatius de l'obra, que també preveu l'eliminació dels peatges troncals del Vendrell, Tarragona i l'Hospitalet de l'Infant, així com 12 noves estacions de pagament als accessos. L'eliminació dels troncals permetrà viatjar entre Martorell, Saragossa i València sense aturar-se i pagar a la sortida.
L'obra té un pressupost de 471,5 milions d'euros, dels quals només 13 corresponen a expropiacions. L'ampliació dels carrils es farà principalment aprofitant terrenys dels quals Acesa ja té la concessió.
Malgrat l'estretiment de la mitjana que preveu l'empresa en el 80% dels trams a Tarragona, Antoni Español, director d'explotació d'Acesa, va assegurar que la via "no perdrà punts en seguretat". "La barrera que quedarà tindrà capacitat per aturar els vehicles", va explicar. Els tres carrils resultants faran 3,5 metres d'ample cadascun, el mateix que els actuals en direcció nord i 25 centímetres menys que els dos que van en direcció sud (que ara fan 3,75 m). El voral (2,5 m) i la berma (1 m) exteriors mantindran l'amplada actual.
Les obres començaran abans de l'estiu, segons va explicar Lluís Serra, director general d'Acesa, i ho faran "causant les mínimes molèsties possibles als usuaris". Es mantindran en tot moment els dos carrils de cada sentit oberts a la circulació i se suspendran els treballs durant el juliol i agost, quan l'autopista registra puntes de 80.000 vehicles diaris. Durant el temps que durin les obres, això sí, les màquines ocuparan el voral de la calçada en direcció Barcelona. La previsió és acabar l'últim d'aquests trams a finals del 2008 a Tarragona, i el 2009 a Girona.
Botons
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: propuesta
Hola,
Propuesta gráfica con el objeto de llevar la C-32 a la bifurcación de la AP-2 y la AP-7 antes de llegar a El Vendrell.
Saludos,
Sergio
Propuesta gráfica con el objeto de llevar la C-32 a la bifurcación de la AP-2 y la AP-7 antes de llegar a El Vendrell.
Saludos,
Sergio
- Attachments
-
- Cruce a 4
- cruce.jpg (114.64 KiB) Viewed 4961 times
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
Re: propuesta
Pues creo que sería muy útil, sobretodo para dejar de hacer "marchas atrás".Santfeliuenc wrote:Hola,
Propuesta gráfica con el objeto de llevar la C-32 a la bifurcación de la AP-2 y la AP-7 antes de llegar a El Vendrell.
Saludos,
Sergio
-
- N7
- Posts: 385
- Joined: Saturday 25/03/2006 17:39
- Location: Sitges BCN