Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No votes
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No votes
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Total votes: 29

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... 62369.html

14.503 passatgers han utilitzat el tren d'alta velocitat Barcelona-París el primer mes de funcionament

El ministre de Foment afirma que Catalunya se situa com “el pont” cap a Europa

Els polítics fan avui el trajecte inaugural d'un tram que funciona des de fa un mes

27/01/11 11:45 - FIGUERES - AGÈNCIES

El ministre de Foment, José Blanco, ha assegurat, just abans de fer el trajecte, que la línia “situa Catalunya una vegada més com el pont cap a Europa i com a protagonista de la caiguda de l'última barrera amb la resta del continent: l'ample de via”.

Al costat del secretari de Transports francès, Thierry Mariani, i el president de la Generalitat, Artur Mas, Blanco fa avui un viatge inaugural per la línia ferroviària d'Alta Velocitat Figueres-Perpinyà), el primer TGV transfronterer, en servei comercial des del 19 de desembre.
En el trajecte estan acompanyats pel delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel; l'alcalde de Figueres, Santi Vila, i l'alcaldessa de Vilafant, Dolors Cantenys.

El servei d'alta velocitat Barcelona-París és una realitat des de fa quaranta dies, amb un trajecte de set hores i 25 minuts, però que inclou un transbord --canviant d'andana-- a l'estació de Figueres-Vilafant.

Aquest nou servei per la línia TGV transfronterera redueix en una hora i quinze minuts el temps que fins ara era necessari invertir per viatjar en tren entre les dues capitals.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Paraules, no fets

Post by Guigui »

Moltes paraules boniques i altisonants, però els fets, també propiciats pel propi ministre, fan que se les hagi de menjar amb patates.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: LAV Barcelona-França

Post by jaezcurra »

http://www.ara.cat/ara_premium/cronica/ ... 57959.html

El TGV amb França es col·lapsarà d'aquí a cinc anys per massa trànsit
Un estudi de l'Institut Cerdà aposta per la via convencional per assolir la descongestió
El traçat del TGV que connecta Catalunya i França pel túnel del Pertús es col·lapsarà a partir del 2016 a causa de l'increment del trànsit de mercaderies. La solució passa per potenciar la via convencional.

CARLES ARBOLÍ BARCELONA. | Actualitzada el 03/02/2011 00:00
L'advertència la fan els empresaris gironins a partir de les conclusions d'un estudi encarregat per la Cambra de Comerç de Girona i redactat per l'Institut Cerdà. Segons aquest informe, si no es desenvolupen noves infraestructures després del 2012, quan la línia del TGV entre Barcelona i Perpinyà funcioni a ple rendiment, el traçat de la línia d'alta velocitat serà incapaç d'assumir la suma del trànsit de passatgers i el de mercaderies.

L'estudi preveu que al llarg dels pròxims anys creixerà el nombre de combois de mercaderies que optaran per creuar els Pirineus pel nou túnel del Pertús, la qual cosa col·lapsarà aquest tram del TGV a partir del 2016. La solució passa, segons l'Institut Cerdà, per invertir en la línia de tren convencional entre Figueres i Portbou perquè passi a tenir l'ample internacional i, d'aquesta manera, descongestionar el trànsit de mercaderies per la línia d'alta velocitat. El responsable de l'àrea d'ordenació del territori de la Cambra de Girona, Josep Santandreu, revela que en el primer mes de funcionament de la connexió internacional del TGV ja s'ha detectat un increment del pas transfronterer de mercaderies, la qual cosa "posa en evidència la mancança en infraestructures provocada per anys de deixadesa i de no creure en el transport de mercaderies per tren com a prioritat".

Dos escenaris
En la situació actual, els trens de mercaderies poden circular cap a França a través del tercer rail de la via convencional fins a Figueres i des d'allà enllaçar amb la nova línia del TGV fins a França. Aquest itinerari és el més ràpid, ja que els combois no s'han d'aturar per adaptar-se a l'ample de via europeu, però és més costós per a les empreses perquè el tram internacional de la línia d'alta velocitat és una concessió i, per tant, han de pagar peatge. L'altra possibilitat, i l'única que hi havia fins ara, és que els trens de mercaderies passin per la via convencional fins a Portbou i d'allà, amb el canvi d'eixos, segueixin cap a França. Aquí no hi ha peatge, però el viatge és molt més llarg. "Aquest primer mes de coexistència entre les dues alternatives constata que l'obertura del túnel del Pertús no va en detriment del trànsit ferroviari per Portbou, que s'ha mantingut", explica Santandreu.

És per això que la Cambra de Comerç de Girona insisteix en la necessitat d'invertir en la via convencional perquè el trajecte fins a Portbou es pugui fer també en ample de via internacional i s'eviti el col·lapse de la línia del TGV, que hauria d'estar més enfocada al trànsit comercial de viatgers. Altres actuacions que, segons la Cambra i l'estudi de l'Institut Cerdà, s'haurien de desenvolupar són: completar l'anella ferroviària de Figueres -actualment a mitges- i acabar el centre intermodal i logístic del Far.
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: LAV Barcelona-França

Post by xevi »

El que es col.lapsarà de veritat és l'estació de Sants. Si fins el 2016 no s'inaugura l'estació de la Sagrera, els trens procedents d'Europa (esperem que siguin molts) arribaran a Sants, allà hi haurà els trens d'Espanya i els del "corredor del Mediterrai" que passaran a vies UIC algun dia, almenys per anar fins a Tarragaona.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

És impossible que es col·lapsi el Túnel del Pertús l'any 2015. En aquesta data encara no estarà feta la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller, per la qual cosa aquest serà el coll d'ampolla de la línia i no pas el Túnel del Pertús.

Ara bé, a llarg termini (a partir de 2020) segurament sí que caldrà adaptar la línia de Portbou.

L'estació de Sants tampoc crec que es col·lapsi, recordem que la idea no és que els trens procedents del nord es quedin aturats a Sants (com passa actualment) sinó que la idea és que continuin fins a la base de manteniment de Can Tunis, per la qual cosa, 3 vies UIC per sentit em semblen suficients l'any 2016. En un futur a més llarg termini s'hauria de preveure la conversió de 2 vies més a l'ample UIC i desviar algunes línies de rodalies pel futur túnel de la Diagonal (o per on sigui).
xevi
N7
N7
Posts: 608
Joined: Wednesday 05/10/2005 18:43

Re: LAV Barcelona-França

Post by xevi »

Alguns TGV's, procedents de França, amb destinació Barcelona haurien de finalitzar a l'estació intermodal d'El Prat. No sabeu la gent del sud de França que agafa l'avió al Prat.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El Prat

Post by Guigui »

Aquest és el problema. L'estació "intermodal" és mínima, sense opció de fer ni una trista inversió de marxa en condicions. El que hauria calgut fer era una estació a l'aeroport mateix, però és clar, aleshores a l'Imperi es pondria el sol.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: LAV Barcelona-França

Post by Sagrerenc »

Efectivament, el que li caldria al Prat és una estació d'alta velocitat, però no a la ciutat sinó a la mateixa T1. Res que no tinguin ja Paris-Charles de Gaulle, Lyon-Saint Exupéry, Frankfurt o Milano-Malpensa.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: LAV Barcelona-França

Post by genissimon »

Entenc que la causa principal del col·lapse de la línia de Figueres a El Soler (Perpinyà) serà l'intensíssim trànsit de trens de mercaderies en ample UIC a 100-120 Km/h que, combinat amb els trens de passatgers a 200-250 Km/h, no permeten una gran capacitat de la línia.

La solució passa, com s'ha dit, per dotar d'ample UIC la doble via de la línia convencional, però jo ho faria al tram de Cervera de la Marenda a Mollet (enllaç amb la línia d'El Papiol i cap al Port de Barcelona o al Corredor Mediterrani) on les velocitats dels tots els trens són més homogènies, cosa que fa augmentar la capacitat de la línia.

Altra cosa serà, en una segona fase, connectar la xarxa ferroviària d'ample UIC amb les terminals de l'aeroport del Prat de Llobregat (potser també la de mercaderies). I, ja de passada, connectar també la terminal de l'aeroport de Vilobí d'Onyar (Girona-Costa Brava).

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: LAV Barcelona-França

Post by jaezcurra »

Sagrerenc wrote:Efectivament, el que li caldria al Prat és una estació d'alta velocitat, però no a la ciutat sinó a la mateixa T1. Res que no tinguin ja Paris-Charles de Gaulle, Lyon-Saint Exupéry, Frankfurt o Milano-Malpensa.

http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=11501
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nou fil per a sèrie 100 reformada

Post by Guigui »

El tema de la sèrie 100 reformada per a cobrir el servei amb França ha passat a un nou fil al fòrum de material rodant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El segon túnel de Girona començarà a fer-se a partir d'abril

Post by Guigui »

http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... abril.html

La ‘Gerunda' començarà a perforar el segon túnel a l'abril

Adif inicia els treballs per desplaçar la tuneladora fins al punt on ha de començar a foradar el segon túnel del TAV a Girona
La màquina excavadora ha estat aturada cinc mesos per sotmetre's a una revisió tècnica


17/02/11 16:38 - Girona - Agències

L'ens gestor d'infraestructures ferroviàries (Adif), ha anunciat avui en un comunicat l'inici dels treballs per desplaçar la tuneladora Gerunda com a pas previ per a començar la perforació del túnel Girona II.

La tuneladora que forada els túnels urbans del TAV a Girona es troba actualment a l'espai de la nova estació. Aquí hi va arribar al setembre després de perforar el primer túnel urbà de 1,3 km de llargada i s'ha estat cinc mesos sotmesa a una completa revisió.

Ara, un cop revisada, els treballs se centren en desplaçar la Gerunda, mitjançant la col·locació de dovelles, pels 625 metres de llargada de l'estació.

Les previsions d'Adif és que en un mes l'enorme tuneladora hagi arribat al lloc on ha de començar a perforar el segon túnel, d'1,7 km de llargada i que va des de l'estació fins a Fontajau. Aleshores, després d'una altra parada tècnica, la perforació començarà a mitjan d'abril. La construcció del túnel Girona II durarà sis mesos.

A més, el gestor ferroviari està ultimant l'estructura interior de la nova estació, que tindrà una longitud de 640 metres, una amplària de 58 metres i una profunditat de 26, i que disposarà de quatre vies amb dues andanes centrals.

Des de desembre de 2010 ja estan en funcionament 75 quilòmetres de la línia d'alta velocitat entre Barcelona i França, que formen part del primer corredor transfronterer de mercaderies en ample internacional entre l'Estat i França.

El corredor, que connecta la zona portuària de Barcelona amb Perpinyà, ha suposat una inversió de 337 milions d'euros i compta amb 168 quilòmetres de via, dels quals 75 pertanyen a la línia d'alta velocitat i la resta a línies d'ample convencional en les quals s'ha instal·lat el tercer carril per al seu ús en ample internacional.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Dr. T
N6
N6
Posts: 207
Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
Location: Entre les Guilleries i el Ter
Contact:

Imatges LAV Barcelona-França

Post by Dr. T »

Bones.

L'altre dia vaig estar al punt on hi ha la connexió entre la LAV i la via convencional, que és per on circulen actualment els mercaderies en ample UIC. Aquí van algunes fotos:

Image
Vista del final de la línia ja construïda i enllaç LAV - convencional.

Image
Final actual de les vies UIC.

Image
Aquí comença el tercer rail, que arriba fins a Figueres - Vilafant.

Image
Inici de la connexió LAV - convencional.

He penjat totes les fotos al meu compte de Picasa:
http://picasaweb.google.com/EspaiPixel/ ... onalGirona

Les fotos són fetes amb el mòbil (no tenia pensat anar-hi i no duia la càmera). No he posat marca d'aigua a les fotos, però si algú les vol fer servir, seria un tot un detall que en cités la procedència. Bernat si vols alguna de les imatges per ampliar trenscat.cat, tu mateix!

Salut!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: LAV Barcelona-França

Post by metring »

Doncs per ser de mòbil, ha de ser de molta resolució, són molt bones! I gràcies per penjar-les i oferir-les!
User avatar
Dr. T
N6
N6
Posts: 207
Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
Location: Entre les Guilleries i el Ter
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by Dr. T »

Doncs estan tirades a 2 MP i reduïdes per que no ocupessin tant... Per cert... algú sap si és possible visitar alguna cosa de l'estació nova o del túnel de Girona? Per curiositat, només...
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Imatges LAV Barcelona-França

Post by Trenscat »

Dr. T wrote:Les fotos són fetes amb el mòbil (no tenia pensat anar-hi i no duia la càmera). No he posat marca d'aigua a les fotos, però si algú les vol fer servir, seria un tot un detall que en cités la procedència. Bernat si vols alguna de les imatges per ampliar trenscat.cat, tu mateix!

Salut!
Doncs no et dic que no, és un punt molt interessant de connexió. Salutacions!
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by wefer »

M'acabo de trobar amb el següent panorama: estava intentant comprar uns bitllets Narbona-Barcelona per al proper cap de setmana llarg del dia 7. Doncs bé: el sistema de tgv-europe m'ha dit que tots els trens estaven plens i que no es venien bitllets. Intentant una altra cerca des de Perpinyà, em diu que no hi ha cap tren disponible, sense especificar el per què.
Busco trens Narbona-Perpinyà i Perpinyà-Vilafant i em diu que cap problema, hi ha places disponibles de tot tipus. En què quedem? :emprenyat

Aleshores, intento comprar el bitllet Figueres-Barcelona a la web de tgv-Europe i... diu que no hi ha trens disponibles. Ja sabia jo que el problema seria el tren de Renfe, per variar!!!

Vaig a la web de Renfe a veure si em deixa comprar-lo, i... sorpresa, em diu que ni parlar-ne, que haig d'anar a taquilla a comprar-lo, que per internet no es ven. Ah, i a sobre m'avisa que no se m'acudeixi anar-hi amb targeta, perquè només accepten diners en efectiu. Coi, quanta modernitat... ni internet, ni targetes de crèdit... amb una mica de sort anem de Figueres a Sants amb la Garrafeta i cotxes de fusta :martell2

Així volen potenciar la línia? Fent gairebé impossible comprar un bitllet a no ser que tinguis un matí a perdre a les taquilles de Sants? Perquè ja no sé si es ven com a regional, com a alta velocitat o com a bicicleta amb rodes quadrades!! I els francesos... també han de venir fins a Sants per comprar el bitllet?

Déu n'hi do quina gestió tant dolenta la de Renfe, no ho podria fer pitjor. Si algun dia aquesta operadora desapareix de Catalunya, us asseguro que obriré una ampolla de cava. O una caixa sencera.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I encara farden

Post by Guigui »

Flotamamodennaduropa pá ti...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: LAV Barcelona-França

Post by Pere »

wefer wrote:M'acabo de trobar amb el següent panorama: estava intentant comprar uns bitllets Narbona-Barcelona per al proper cap de setmana llarg del dia 7. Doncs bé: el sistema de tgv-europe m'ha dit que tots els trens estaven plens i que no es venien bitllets. Intentant una altra cerca des de Perpinyà, em diu que no hi ha cap tren disponible, sense especificar el per què.
Busco trens Narbona-Perpinyà i Perpinyà-Vilafant i em diu que cap problema, hi ha places disponibles de tot tipus. En què quedem? :emprenyat

Aleshores, intento comprar el bitllet Figueres-Barcelona a la web de tgv-Europe i... diu que no hi ha trens disponibles. Ja sabia jo que el problema seria el tren de Renfe, per variar!!!

Vaig a la web de Renfe a veure si em deixa comprar-lo, i... sorpresa, em diu que ni parlar-ne, que haig d'anar a taquilla a comprar-lo, que per internet no es ven. Ah, i a sobre m'avisa que no se m'acudeixi anar-hi amb targeta, perquè només accepten diners en efectiu. Coi, quanta modernitat... ni internet, ni targetes de crèdit... amb una mica de sort anem de Figueres a Sants amb la Garrafeta i cotxes de fusta :martell2

Així volen potenciar la línia? Fent gairebé impossible comprar un bitllet a no ser que tinguis un matí a perdre a les taquilles de Sants? Perquè ja no sé si es ven com a regional, com a alta velocitat o com a bicicleta amb rodes quadrades!! I els francesos... també han de venir fins a Sants per comprar el bitllet?

Déu n'hi do quina gestió tant dolenta la de Renfe, no ho podria fer pitjor. Si algun dia aquesta operadora desapareix de Catalunya, us asseguro que obriré una ampolla de cava. O una caixa sencera.
Crec que t'has confós. Ni TGV-Europe ni Renfe et vendran el bitllet directe entre Narbona i Barcelona (per cert, cosa molt criticable), has de comprar per separat els bitllets entre Barcelona i Figueres-Vilafant i entre Figueres-Vilafant i Narbona, el primer a la pàgina de Renfe, i el segon, a la pàgina de TGV-Europe.

Els bitllets pel TGV entre Figueres i Narbona també els ven Renfe, però al vendre's només per interconnexió, (sistema molt rudimentari), només es permet la venda a les taquilles i en efectiu, però el tren entre Figueres i Barcelona, al ser un tren nacional, no té cap limitació en aquest aspecte.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: LAV Barcelona-França

Post by wefer »

Gràcies per contestar Pere
Pere wrote:Crec que t'has confós. Ni TGV-Europe ni Renfe et vendran el bitllet directe entre Narbona i Barcelona (per cert, cosa molt criticable),
Doncs sí, molt criticable. Vaja, em sembla increïble en els temps que vivim, on les fronteres se suposa que han desaparegut. Però sembla que hem canviat les fronteres entre països per fronteres entre operadores. Ja veus quin gran canvi...
Pere wrote:Els bitllets pel TGV entre Figueres i Narbona també els ven Renfe, però al vendre's només per interconnexió, (sistema molt rudimentari), només es permet la venda a les taquilles i en efectiu,
Exactament, rudimentari de nassos. Això fa 30 anys encara, però ara i amb un servei nou de trinca és per llogar-hi cadires.
Pere wrote:però el tren entre Figueres i Barcelona, al ser un tren nacional, no té cap limitació en aquest aspecte.
Mirant-ho bé, veig que tens raó. La meva confusió ha estat deguda a la pèssima pàgina web de Renfe.
Quan cerques el tren, el resultat t'apareix amb un signe de perill :? que, amb el títol "???prestaciones.txt3???" :x posa el text següent:
Renfe wrote:Enlace Internacional en Figueres V. con trenes TGV a Paris. Temporalmente los billetes para el trayecto internacional deben adquirirse en las Estaciones; exclusivamente pago en metálico.
Amb això, si vas ràpid a llegir-ho (com he fet jo) sembla que digui que el tren en qüestió no el pots comprar per internet... però resulta que sí es pot fer si vas fins al camp "Preciós", després desplegues l'enllaç que posa "Consultar y comprar" per finalment cercar un logo diminut d'un carret de la compra i clicar-lo. Vaja, intuïtiu que no vegis!!!

Moltes gràcies!!!
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”