Sinistralitat a les carreteres
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
31 milions de cost sanitari
http://www.3cat24.cat/noticia/419328/ca ... a-catalana
Els accidents de trànsit costen 31 milions d'euros a la sanitat pública catalana
Actualitzat a les 19:45 h 13/11/2009
El departament de Salut Pública de la Generalitat va pagar 31 milions d'euros per les 5.500 persones que l'any 2008 van ser hospitalitzades i tractades per haver tingut accidents de trànsit. La meitat d'aquesta partida es va dedicar específicament a l'hospitalització dels ferits, i la resta es reparteix entre les sessions de rehabilitació i el transport en ambulància, entre d'altres. El director general de Salut Pública, Josep Maria Suelves, ha explicat que el 2008 es van hospitalitzar per accidents de trànsit unes 5.500 persones, gairebé 600 menys que el 2007. Suelves també ha dit que per cada mort en accident viari hi ha 12 persones que s'han d'hospitalitzar, i 281 que acaben amb lesions que requereixen tractament i que comportaran seqüeles.
Els motoristes representen el 25% del total d'hospitalitzats, i els vianants, un 13%. Les lesions greus més freqüents són les de medul·la espinal, el traumatisme cranioencefàlic i les fractures d'extremitats. Suelves ha dit que per intentar solucionar el problema cal replantejar-se "l'ús intensiu del transport privat", adequar els carrers per als vianants i ciclistes, educar i legislar contra la conducció sota els efectes de l'alcohol i les drogues, millorar la seguretat de les infraestructures i milorar l'assistència a les víctimes.
Els accidents de trànsit costen 31 milions d'euros a la sanitat pública catalana
Actualitzat a les 19:45 h 13/11/2009
El departament de Salut Pública de la Generalitat va pagar 31 milions d'euros per les 5.500 persones que l'any 2008 van ser hospitalitzades i tractades per haver tingut accidents de trànsit. La meitat d'aquesta partida es va dedicar específicament a l'hospitalització dels ferits, i la resta es reparteix entre les sessions de rehabilitació i el transport en ambulància, entre d'altres. El director general de Salut Pública, Josep Maria Suelves, ha explicat que el 2008 es van hospitalitzar per accidents de trànsit unes 5.500 persones, gairebé 600 menys que el 2007. Suelves també ha dit que per cada mort en accident viari hi ha 12 persones que s'han d'hospitalitzar, i 281 que acaben amb lesions que requereixen tractament i que comportaran seqüeles.
Els motoristes representen el 25% del total d'hospitalitzats, i els vianants, un 13%. Les lesions greus més freqüents són les de medul·la espinal, el traumatisme cranioencefàlic i les fractures d'extremitats. Suelves ha dit que per intentar solucionar el problema cal replantejar-se "l'ús intensiu del transport privat", adequar els carrers per als vianants i ciclistes, educar i legislar contra la conducció sota els efectes de l'alcohol i les drogues, millorar la seguretat de les infraestructures i milorar l'assistència a les víctimes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1021
España alcanza la meta de la UE de bajar a la mitad las muertes de tráfico
1. • Catalunya logra también el objetivo europeo al reducir la cifra de víctimas mortales un 6,3% el año pasado
2. • Por primera vez desde 1964, en el 2009 se produjeron menos de 2.000 fallecidos, la mitad que en el 2001
http://www.elperiodico.com/edicion/ed10 ... 255h01.pdf
PATRICIA MARTÍN
MADRID
Tras cinco años con resultados sobresalientes y después de que en el 2008 se lograse un descenso inédito de las muertes en las carreteras españolas, los expertos temían que en el 2009, como ha pasado en otros países, se produjese un repunte. Afortunadamente, se equivocaron. El año que acaba de terminar se saldó con unas 285 muertes menos que el anterior, lo que supone una reducción del 13%. Desde 1993, tan solo otras tres veces se registraron porcentajes tan positivos.
Este avance permite a España
situarse entre los pocos países que cumplen el objetivo de la Unión
Europea de reducir a la mitad los fallecidos en el periodo 2001-2010 en lo que se refiere a vías interurbanas y en las primeras 24 horas después del accidente.
Ahora falta por ver qué sucede en el cómputo a 30 días y en las estadísticas de las ciudades, pero los expertos consideran que España está en condiciones de cumplir la meta con los datos del 2009 o, a más tardar, con los del 2010. Solo Luxemburgo, Francia, Portugal y Letonia tienen posibilidades similares a las españolas, mientras que resulta improbable que países como Italia y Austria lo logren antes del 2015.
MUCHOS MÁS COCHES / Aun así, el año pasado murieron 1.876 personas en las carreteras españolas (sin contar los datos de cuatro de los últimos días de diciembre, que la Dirección General de Tráfico se reserva hasta que el ministro del Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, anuncie hoy las cifras definitivas). Es la primera vez desde 1964 que se producen menos de 2.000 muertes, teniendo en cuenta que ese año el parque de vehículos era de 1,9 millones mientras que el año pasado (último dato disponible) superaba los 31 millones. De hecho, el 2009 registró el récord de cinco días sin accidentes mortales.
En Catalunya, los resultados son buenos pero más modestos. El 2009 se cerró con 269 fallecidos, un 6,3% menos que el año anterior, pese a que hubo varios meses de repunte. La caída es menor que en el conjunto español porque en las vías catalanas el descenso comenzó antes (en el 2001 en Catalunya, en el 2004 en las cifras de toda España) y llegaron a registrarse caídas de hasta el 15%. En todo caso, Catalunya también ha cumplido con el objetivo europeo en vías interurbanas.
No obstante, el Servei Català de Trànsit es consciente de la dificultad de continuar con descensos tan abultados, de ahí que este año vaya a incidir más en sectores vulnerables, como motoristas y peatones, y en campañas para reducir malos hábitos que aún persisten de forma preocupante: el consumo de alcohol o no llevar el cinturón de seguridad.
LAS CAUSAS DE LA CAÍDA / El éxito continuado se debe a varios factores. Por un lado, «al buen hacer de la DGT», según reconoce Tomás Santa Cecilia, director de seguridad vial del Real Automóvil Club (RACE), pese a que las asociaciones de conductores no mantienen una relación idílica con la institución dirigida por Pere Navarro, ya que este ha promovido una reforma que beneficia a los conductores que no recurren las multas y los pleitos suponen una fuente de ingresos para esas entidades.
La práctica de la DGT se resume en estas medidas: carnet por puntos, endurecimiento del Código Penal, más radares y agentes, y campañas de sensibilización que han logrado una mayor preocupación por la seguridad vial.
LOS EFECTOS DE LA CRISIS / Junto a ello, hay razones no imputables a la DGT, como la crisis, que ha reducido entre un 7% y un 10% los desplazamientos, según el RACE. Estas fiestas han disminuido, además, las celebraciones y por tanto el número de conductores que conducen bebidos. La recesión, no obstante, también tiene efectos contraproducentes: se gasta menos en poner a punto los vehículos, con lo que crece el riesgo de accidente.
España alcanza la meta de la UE de bajar a la mitad las muertes de tráfico
1. • Catalunya logra también el objetivo europeo al reducir la cifra de víctimas mortales un 6,3% el año pasado
2. • Por primera vez desde 1964, en el 2009 se produjeron menos de 2.000 fallecidos, la mitad que en el 2001
http://www.elperiodico.com/edicion/ed10 ... 255h01.pdf
PATRICIA MARTÍN
MADRID
Tras cinco años con resultados sobresalientes y después de que en el 2008 se lograse un descenso inédito de las muertes en las carreteras españolas, los expertos temían que en el 2009, como ha pasado en otros países, se produjese un repunte. Afortunadamente, se equivocaron. El año que acaba de terminar se saldó con unas 285 muertes menos que el anterior, lo que supone una reducción del 13%. Desde 1993, tan solo otras tres veces se registraron porcentajes tan positivos.
Este avance permite a España
situarse entre los pocos países que cumplen el objetivo de la Unión
Europea de reducir a la mitad los fallecidos en el periodo 2001-2010 en lo que se refiere a vías interurbanas y en las primeras 24 horas después del accidente.
Ahora falta por ver qué sucede en el cómputo a 30 días y en las estadísticas de las ciudades, pero los expertos consideran que España está en condiciones de cumplir la meta con los datos del 2009 o, a más tardar, con los del 2010. Solo Luxemburgo, Francia, Portugal y Letonia tienen posibilidades similares a las españolas, mientras que resulta improbable que países como Italia y Austria lo logren antes del 2015.
MUCHOS MÁS COCHES / Aun así, el año pasado murieron 1.876 personas en las carreteras españolas (sin contar los datos de cuatro de los últimos días de diciembre, que la Dirección General de Tráfico se reserva hasta que el ministro del Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, anuncie hoy las cifras definitivas). Es la primera vez desde 1964 que se producen menos de 2.000 muertes, teniendo en cuenta que ese año el parque de vehículos era de 1,9 millones mientras que el año pasado (último dato disponible) superaba los 31 millones. De hecho, el 2009 registró el récord de cinco días sin accidentes mortales.
En Catalunya, los resultados son buenos pero más modestos. El 2009 se cerró con 269 fallecidos, un 6,3% menos que el año anterior, pese a que hubo varios meses de repunte. La caída es menor que en el conjunto español porque en las vías catalanas el descenso comenzó antes (en el 2001 en Catalunya, en el 2004 en las cifras de toda España) y llegaron a registrarse caídas de hasta el 15%. En todo caso, Catalunya también ha cumplido con el objetivo europeo en vías interurbanas.
No obstante, el Servei Català de Trànsit es consciente de la dificultad de continuar con descensos tan abultados, de ahí que este año vaya a incidir más en sectores vulnerables, como motoristas y peatones, y en campañas para reducir malos hábitos que aún persisten de forma preocupante: el consumo de alcohol o no llevar el cinturón de seguridad.
LAS CAUSAS DE LA CAÍDA / El éxito continuado se debe a varios factores. Por un lado, «al buen hacer de la DGT», según reconoce Tomás Santa Cecilia, director de seguridad vial del Real Automóvil Club (RACE), pese a que las asociaciones de conductores no mantienen una relación idílica con la institución dirigida por Pere Navarro, ya que este ha promovido una reforma que beneficia a los conductores que no recurren las multas y los pleitos suponen una fuente de ingresos para esas entidades.
La práctica de la DGT se resume en estas medidas: carnet por puntos, endurecimiento del Código Penal, más radares y agentes, y campañas de sensibilización que han logrado una mayor preocupación por la seguridad vial.
LOS EFECTOS DE LA CRISIS / Junto a ello, hay razones no imputables a la DGT, como la crisis, que ha reducido entre un 7% y un 10% los desplazamientos, según el RACE. Estas fiestas han disminuido, además, las celebraciones y por tanto el número de conductores que conducen bebidos. La recesión, no obstante, también tiene efectos contraproducentes: se gasta menos en poner a punto los vehículos, con lo que crece el riesgo de accidente.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Només expliquen una meitat, i la més petita
Aquí només es parla de nombres relatius. I els absoluts, és a dir, índex de víctimes mortals sobre persones i desplaçaments?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Sinistralitat a les carreteres
Un atropellament a Tarragona, a sota casa, carrer Rovira i Virgili cantonada amb Fra Antoni Cardona i Grau, al pas zebra de sempre.
L´estic veient, el cotxe crec que és un Opel morat matrícula de (crec) Burgos que pujava (com és habitual, amb excés de velocitat) per Rovira i Virgili ha atropellat una senyora i el seu pastor alemany.
No sembla molt greu. El gos l´han embolicat amb tovalloles i se l´han endut no sé on dos homes, la senyora se l´han endut amb ambulància.
VULL DENUNCIAR QUE AQUESTA CRUÏLLA DE TARRAGONA ÉS UN IMANT PER ACCIDENTS.
Porto nou anys vivint-hi i cada any hi ha un accident gros.
S´haurà de morir algú perquè l´ajuntament la millori?
L´estic veient, el cotxe crec que és un Opel morat matrícula de (crec) Burgos que pujava (com és habitual, amb excés de velocitat) per Rovira i Virgili ha atropellat una senyora i el seu pastor alemany.
No sembla molt greu. El gos l´han embolicat amb tovalloles i se l´han endut no sé on dos homes, la senyora se l´han endut amb ambulància.
VULL DENUNCIAR QUE AQUESTA CRUÏLLA DE TARRAGONA ÉS UN IMANT PER ACCIDENTS.
Porto nou anys vivint-hi i cada any hi ha un accident gros.
S´haurà de morir algú perquè l´ajuntament la millori?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accident a l'AP-7
http://www.3cat24.cat/noticia/482205/ca ... es-a-lAP-7
Un cotxe avariat, causa de l'accident que ha causat un mort i cues quilomètriques a l'AP-7
Actualitzat a les 14:52 h 19/01/2010
Un cotxe amb una roda rebentada que s'ha aturat al mig d'un carril de circulació ha estat el desencadenant de l'accident d'aquest matí amb sis camions i dos turismes implicats, a l'autopista AP-7, a l'altura de Vilobí d'Onyar. És una de les hipòtesis que investiguen els Mossos d'Esquadra sobre l'accident, en què ha mort la conductora d'un dels camions i quatre persones han quedat ferides, una de les quals en estat greu. L'accident ha provocat cues quilòmetres i Acesa ha desviat els vehicles per la sortida de Maçanet-Vidreres sense pagar el peatge.
Eren quarts de nou del matí quan un cotxe s'ha avariat, possiblement perquè se li ha rebentat una roda, a la zona d'obres d'ampliació de l'AP-7 i s'ha aturat al mig de la calçada. Per esquivar-lo, els camions que anaven al darrere han fet maniobres brusques i frenades que han acabat en un xoc en cadena de sis camions.
Segons els agents, els camions no haurien respectat la distància de seguretat. El cotxe avariat no ha rebut danys però hi ha implicat un segon turisme el conductor del qual ha resultat il·lès.
La víctima mortal és la conductora del darrer camió. El seu acompanyant ha resultat ferit greu i ha estat traslladat a l'hospital Josep Trueta de Girona, mentre que els tres ferits lleus, conductors d'altres camions, els han dut al Santa Caterina de Salt.
Cues quilomètriques
El sinistre ha obligat a tallar unes quatre hores l'autopista a Vilobí d'Onyar en sentit nord, per la qual cosa s'ha desviat els vehicles per la sortida de Maçanet-Vidreres, per facilitar les tasques d'evacuació dels ferits i de retirada dels camions. Aquesta situació ha originat cues interminables, que han arribat als dotze quilòmetres, des del punt dels desviaments.
Un cotxe avariat, causa de l'accident que ha causat un mort i cues quilomètriques a l'AP-7
Actualitzat a les 14:52 h 19/01/2010
Un cotxe amb una roda rebentada que s'ha aturat al mig d'un carril de circulació ha estat el desencadenant de l'accident d'aquest matí amb sis camions i dos turismes implicats, a l'autopista AP-7, a l'altura de Vilobí d'Onyar. És una de les hipòtesis que investiguen els Mossos d'Esquadra sobre l'accident, en què ha mort la conductora d'un dels camions i quatre persones han quedat ferides, una de les quals en estat greu. L'accident ha provocat cues quilòmetres i Acesa ha desviat els vehicles per la sortida de Maçanet-Vidreres sense pagar el peatge.
Eren quarts de nou del matí quan un cotxe s'ha avariat, possiblement perquè se li ha rebentat una roda, a la zona d'obres d'ampliació de l'AP-7 i s'ha aturat al mig de la calçada. Per esquivar-lo, els camions que anaven al darrere han fet maniobres brusques i frenades que han acabat en un xoc en cadena de sis camions.
Segons els agents, els camions no haurien respectat la distància de seguretat. El cotxe avariat no ha rebut danys però hi ha implicat un segon turisme el conductor del qual ha resultat il·lès.
La víctima mortal és la conductora del darrer camió. El seu acompanyant ha resultat ferit greu i ha estat traslladat a l'hospital Josep Trueta de Girona, mentre que els tres ferits lleus, conductors d'altres camions, els han dut al Santa Caterina de Salt.
Cues quilomètriques
El sinistre ha obligat a tallar unes quatre hores l'autopista a Vilobí d'Onyar en sentit nord, per la qual cosa s'ha desviat els vehicles per la sortida de Maçanet-Vidreres, per facilitar les tasques d'evacuació dels ferits i de retirada dels camions. Aquesta situació ha originat cues interminables, que han arribat als dotze quilòmetres, des del punt dels desviaments.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Accident a l'AP-7
Aquestes obres s'estàn executant de la mateixa manera que a la zona de Tarragona? És a dir, sense voral per a apartar els cotxes en cas d'incidència? Si és així, algun día havia de passar això... el trist del cas es que ha hagut d'haver una mort per a que es donin compte de la perillositat que això comporta, ara sortiràn dient que ho revisaràn i però ja és massa tard.Guigui wrote: [...]
Eren quarts de nou del matí quan un cotxe s'ha avariat, possiblement perquè se li ha rebentat una roda, a la zona d'obres d'ampliació de l'AP-7 i s'ha aturat al mig de la calçada. [...]
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense voral
Sí, tot i que hi ha de tant en tant alguna zona on apartar-se. Però, és clar, ja seria molta casualitat que el cotxe se t'hi quedés parat just a l'alçada.Altaria_Trianilla wrote:Aquestes obres s'estàn executant de la mateixa manera que a la zona de Tarragona? És a dir, sense voral per a apartar els cotxes en cas d'incidència?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Volca una ambulància del SEM
Ja és la segona vegada que una ambulància d'aquestes del SEM té un accident...
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1136 ... stir_altre
Bolca a Vic una ambulància quan anava a assistir un altre accident
Així va quedar l'ambulància. N'hi va haver d'anar una segona que es va endur l'equip mèdic que anava en l'accidentada
JORDI PUIG
última actualització: 24-01-2010 (23:09)
Una ambulància del Sistema d’Emergències Mèdiques va bolcar dijous a la nit a Vic quan anava a auxiliar un accident de trànsit al passeig de la Generalitat.
L’accident va passar minuts abans de les 10 de la nit, a la cruïlla entre el carrer Montserrat i l’avinguda dels Països Catalans, just al costat de la residència de les Germanetes dels Pobres.
Un cotxe Citroën va impactar amb l’ambulància just a la cruïlla i la va bolcar. Només es van haver de lamentar danys materials; cap dels ocupants dels dos vehicles no va resultar ferit.
Les tasques d’evacuació de l’accident, que van durar més d’una hora, van mobilitzar fins a quatre patrulles de la Guàrdia Urbana, a més de dues dotacions dels bombers i una altra ambulància, que es va endur part de l’equip mèdic que tenia l’ambulància accidentada.
Fins a 1/4 de 12 de la nit, el trànsit es va haver d’interrompre a l’avinguda dels Països Catalans, entre el carrer Montserrat i el carrer del Prat d’en Galliners, fins que es va haver retirat l’ambulància sinistrada.
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1136 ... stir_altre
Bolca a Vic una ambulància quan anava a assistir un altre accident
Així va quedar l'ambulància. N'hi va haver d'anar una segona que es va endur l'equip mèdic que anava en l'accidentada
JORDI PUIG
última actualització: 24-01-2010 (23:09)
Una ambulància del Sistema d’Emergències Mèdiques va bolcar dijous a la nit a Vic quan anava a auxiliar un accident de trànsit al passeig de la Generalitat.
L’accident va passar minuts abans de les 10 de la nit, a la cruïlla entre el carrer Montserrat i l’avinguda dels Països Catalans, just al costat de la residència de les Germanetes dels Pobres.
Un cotxe Citroën va impactar amb l’ambulància just a la cruïlla i la va bolcar. Només es van haver de lamentar danys materials; cap dels ocupants dels dos vehicles no va resultar ferit.
Les tasques d’evacuació de l’accident, que van durar més d’una hora, van mobilitzar fins a quatre patrulles de la Guàrdia Urbana, a més de dues dotacions dels bombers i una altra ambulància, que es va endur part de l’equip mèdic que tenia l’ambulància accidentada.
Fins a 1/4 de 12 de la nit, el trànsit es va haver d’interrompre a l’avinguda dels Països Catalans, entre el carrer Montserrat i el carrer del Prat d’en Galliners, fins que es va haver retirat l’ambulància sinistrada.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Sinistralitat a les carreteres
Accident a la NII a Sant Andreu de la Barca. Implicats un camió gran, un de petit, i dos cotxes. Embussat tot des de Cornellà fins a Sant Andreu de la Barca, direcció Martorell, i aturat tot en direcció contrària des de no sé pas on. Han sigut habilitats dos carrils direcció Barcelona.
He de dir que sé que hi han implicats dos cotxes perquè hi han portes verdes i blanques pel voral, un de blanc, és un golf, pel focus, els dos volants i tot això, perquè el cotxe en si, no hi es, està per fascicles.
He de dir que sé que hi han implicats dos cotxes perquè hi han portes verdes i blanques pel voral, un de blanc, és un golf, pel focus, els dos volants i tot això, perquè el cotxe en si, no hi es, està per fascicles.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Carretera
Vols dir N-II o A-2? Pel tema dels carrils que esmentes, dedueixo que és la darrera...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Carretera
Perdó, A-2. Un lapsus. Afegeixo que, segons una font de confiança, s'han vist helicòpters i tot. Jo, però encara estava a l'Ikea quan va passar. Arribat aquí encara es podien veure els vehicles implicats.Guigui wrote:Vols dir N-II o A-2? Pel tema dels carrils que esmentes, dedueixo que és la darrera...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/1633 ... _tunel_que
Tallat l'eix Vic-Olot per un xoc entre dos camions dins d'un dels túnels de Bracons
última actualització: 19-01-2011 (13:40)
ACN Trànsit demana utilitzar vies alternatives ja que el tall pot durar unes tres hores.
Dues persones han resultat ferides aquest dimecres al migdia en el xoc entre dos camions a l'interior d'un dels túnels que precedeix el de Bracons, segons han informat els Bombers. Un dels ferits presenta un pronòstic greu i l'altre lleu.
L'accident s'ha produït al quilòmetre 161,7 de la C-37 i ha obligat a tallar l'eix Vic-Olot, inclòs el túnel de Bracons. Per aquest motiu, el Servei Català de Trànsit ha demanat que els conductors que hagin de circular entre Vic i Olot ho facin per vies alternatives, ja que està previst que el tall duri entre dues i tres hores. Fins al lloc de l'accident, s'hi ha desplaçat nou dotacions dels bombers, que treballen per excarcerar els ferits.
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... x/vic-olot
Redacció | Actualitzat el 19/01/2011 a les 15:40h
Els porcs d'un dels camions accidentats dificulten la reobertura de l'eix Vic-Olot
Bracons està tallat des de dos quarts d’una. Trànsit desvia els vehicles per la BV-5224.
Situació del trànsit, on line
Actualitzat a les 15:40 hores
Un dels dos camions implicats en l'accident que obliga a tallar l'eix Vic-Olot (C-37) entre Torelló i les Preses (Garrotxa), tram dels túnels de Bracons, transportava porcs. Segons fonts de Tabasa, entitat gestora dels túnels, els animals, alguns dels quals han perdut la vida, estan dificultant les tasques de reobertura del tram afectat per l'accident. El trànsit entre els quilòmetres 154 i 172 està completament tallat des de dos quarts d'una. El sinistre, en què han xocat frontalment dos camions, s'ha produït a l'interior del túnel de la Sala, el que precedeix Bracons, a l'altura de Sant Pere de Torelló. El Servei Català de Trànsit (SCT) no pot fixar l'hora de reobertura del tram afectat.
La restricció es podria allargar unes hores per la complexitat dels treballs de retirada de la incidència. Tabasa, l'empresa gestora dels túnels de l'eix Vic-Olot, ha assegurat que al voltant de dos quarts de cinc de la tarda començaran a treure les restes del sinistre que hi ha a la calçada. Si bé inicialment parlaven d'unes possibles set o vuit hores per a poder restablir el trànsit, ara Tabasa apunta que en el tram afectat hi podran tornar a circular cotxes "aviat".
Mentre es mantingui l'afectació, els vehicles estan sent desviats per la BV-5224 per fer el recorregut Vic-Olot per tal d'evitar complicacions viàries a la zona del sinistre. A més, el SCT recomana als vehicles pesants que utilitzin l'Eix Transversal (C-25) o la C-17.
En el lloc de l'accident s'han desplaçat nou dotacions dels Bombers de la Generalitat de Catalunya i han excarcerat un conductor d'un dels vehicles implicats, que ha quedat ferit de caràcter lleu. A les tres de la tarda, el cos d'emergències ja havia finalitzat la seva feina al punt de l'accident.
En l'accident, que s'ha produït a dos quarts d'una, també hi ha actuat cinc dotacions dels Mossos d'Esquadra. Des del primer moment, el sinistre ha obligat a tallar l'eix Vic-Olot, inclòs el túnel de Bracons.
Tallat l'eix Vic-Olot per un xoc entre dos camions dins d'un dels túnels de Bracons
última actualització: 19-01-2011 (13:40)
ACN Trànsit demana utilitzar vies alternatives ja que el tall pot durar unes tres hores.
Dues persones han resultat ferides aquest dimecres al migdia en el xoc entre dos camions a l'interior d'un dels túnels que precedeix el de Bracons, segons han informat els Bombers. Un dels ferits presenta un pronòstic greu i l'altre lleu.
L'accident s'ha produït al quilòmetre 161,7 de la C-37 i ha obligat a tallar l'eix Vic-Olot, inclòs el túnel de Bracons. Per aquest motiu, el Servei Català de Trànsit ha demanat que els conductors que hagin de circular entre Vic i Olot ho facin per vies alternatives, ja que està previst que el tall duri entre dues i tres hores. Fins al lloc de l'accident, s'hi ha desplaçat nou dotacions dels bombers, que treballen per excarcerar els ferits.
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... x/vic-olot
Redacció | Actualitzat el 19/01/2011 a les 15:40h
Els porcs d'un dels camions accidentats dificulten la reobertura de l'eix Vic-Olot
Bracons està tallat des de dos quarts d’una. Trànsit desvia els vehicles per la BV-5224.
Situació del trànsit, on line
Actualitzat a les 15:40 hores
Un dels dos camions implicats en l'accident que obliga a tallar l'eix Vic-Olot (C-37) entre Torelló i les Preses (Garrotxa), tram dels túnels de Bracons, transportava porcs. Segons fonts de Tabasa, entitat gestora dels túnels, els animals, alguns dels quals han perdut la vida, estan dificultant les tasques de reobertura del tram afectat per l'accident. El trànsit entre els quilòmetres 154 i 172 està completament tallat des de dos quarts d'una. El sinistre, en què han xocat frontalment dos camions, s'ha produït a l'interior del túnel de la Sala, el que precedeix Bracons, a l'altura de Sant Pere de Torelló. El Servei Català de Trànsit (SCT) no pot fixar l'hora de reobertura del tram afectat.
La restricció es podria allargar unes hores per la complexitat dels treballs de retirada de la incidència. Tabasa, l'empresa gestora dels túnels de l'eix Vic-Olot, ha assegurat que al voltant de dos quarts de cinc de la tarda començaran a treure les restes del sinistre que hi ha a la calçada. Si bé inicialment parlaven d'unes possibles set o vuit hores per a poder restablir el trànsit, ara Tabasa apunta que en el tram afectat hi podran tornar a circular cotxes "aviat".
Mentre es mantingui l'afectació, els vehicles estan sent desviats per la BV-5224 per fer el recorregut Vic-Olot per tal d'evitar complicacions viàries a la zona del sinistre. A més, el SCT recomana als vehicles pesants que utilitzin l'Eix Transversal (C-25) o la C-17.
En el lloc de l'accident s'han desplaçat nou dotacions dels Bombers de la Generalitat de Catalunya i han excarcerat un conductor d'un dels vehicles implicats, que ha quedat ferit de caràcter lleu. A les tres de la tarda, el cos d'emergències ja havia finalitzat la seva feina al punt de l'accident.
En l'accident, que s'ha produït a dos quarts d'una, també hi ha actuat cinc dotacions dels Mossos d'Esquadra. Des del primer moment, el sinistre ha obligat a tallar l'eix Vic-Olot, inclòs el túnel de Bracons.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... a/direccio
Redacció | Actualitzat el 27/02/2011 a les 17:30h
Un accident mortal talla un carril de la C-17 a les Masies
S'hi han vist implicats un cotxe i una moto
Un xoc entre un cotxe i una moto s'ha saldat amb una víctima mortal a la C-17 a les Masies de Voltregà. El sinistre, que ha passat cap a les quatre de la tarda, ha obligat a tallar primer l'autovia en sentit nord i, després, a permetre el pas per un dels dos carrils. Hores d'ara es desconeix la identitat de la víctima.
Per altra banda l'efecte badoc provoca congestió en sentit sud.
Les primeres informacions apunten que el cotxe circulava en sentit contrari i amb el conductor begut.
Segons els Mossos d'Esquadra la víctima mortal es tracta de Jordi HB, de 45 anys i veí de Barcelona. Pel que fa al conductor del turisme, Ion Dumitru K, de 42 anys i veí de Sant Hipòlit de Voltregà ha estat detingut per un delicte contra la seguretat del trànsit al donar una taxa d'alcoholèmia de 0,93 mg d'alcohol per litre d'aire expirat.
Redacció | Actualitzat el 27/02/2011 a les 17:30h
Un accident mortal talla un carril de la C-17 a les Masies
S'hi han vist implicats un cotxe i una moto
Un xoc entre un cotxe i una moto s'ha saldat amb una víctima mortal a la C-17 a les Masies de Voltregà. El sinistre, que ha passat cap a les quatre de la tarda, ha obligat a tallar primer l'autovia en sentit nord i, després, a permetre el pas per un dels dos carrils. Hores d'ara es desconeix la identitat de la víctima.
Per altra banda l'efecte badoc provoca congestió en sentit sud.
Les primeres informacions apunten que el cotxe circulava en sentit contrari i amb el conductor begut.
Segons els Mossos d'Esquadra la víctima mortal es tracta de Jordi HB, de 45 anys i veí de Barcelona. Pel que fa al conductor del turisme, Ion Dumitru K, de 42 anys i veí de Sant Hipòlit de Voltregà ha estat detingut per un delicte contra la seguretat del trànsit al donar una taxa d'alcoholèmia de 0,93 mg d'alcohol per litre d'aire expirat.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... urant/hora
Redacció osona.com | Actualitzat el 19/04/2011 a les 07:51h
Un accident obliga a tallar l’Eix durant més d’una hora
Un camió de farina bolca a l’alçada de Gurb.
El camió s'ha enretirat de la via però no se l'emportaran fins aquest dimarts al matí. Foto: Adrià Costa
Aquest dilluns s'hi ha produït un accident a l’Eix Transversal, a l’alçada de Gurb, que ha obligat a tallar la via duran una hora i quart ten els dos sentits de la marxa. Un camió cisterna que transportava farina ha bolcat al quilòmetre 182 de la C-25, ferint-ne lleument el conductor, que ha estat traslladat a l'Hospital General de Vic. En el sinistre no s’hi ha vist implicat cap més vehicle, segons han explicat els bombers.
El camió ha estat enretirat de la via però no se l'emportaran fins aquest dimarts al matí. Un cop retirat el vehicle, que s'ha accidentat a les vuit menys cinc del vespre, s'ha pogut restablir la circulació.
L'accident s'ha produit al quilòmetre 182 de la C-25 a l'alçada de Gurb. Foto: Adrià Costa
Un camió cisterna que transportava farina ha bolcat al quilòmetre 182 de la C-25. Foto: Adrià Costa
Redacció osona.com | Actualitzat el 19/04/2011 a les 07:51h
Un accident obliga a tallar l’Eix durant més d’una hora
Un camió de farina bolca a l’alçada de Gurb.
El camió s'ha enretirat de la via però no se l'emportaran fins aquest dimarts al matí. Foto: Adrià Costa
Aquest dilluns s'hi ha produït un accident a l’Eix Transversal, a l’alçada de Gurb, que ha obligat a tallar la via duran una hora i quart ten els dos sentits de la marxa. Un camió cisterna que transportava farina ha bolcat al quilòmetre 182 de la C-25, ferint-ne lleument el conductor, que ha estat traslladat a l'Hospital General de Vic. En el sinistre no s’hi ha vist implicat cap més vehicle, segons han explicat els bombers.
El camió ha estat enretirat de la via però no se l'emportaran fins aquest dimarts al matí. Un cop retirat el vehicle, que s'ha accidentat a les vuit menys cinc del vespre, s'ha pogut restablir la circulació.
L'accident s'ha produit al quilòmetre 182 de la C-25 a l'alçada de Gurb. Foto: Adrià Costa
Un camió cisterna que transportava farina ha bolcat al quilòmetre 182 de la C-25. Foto: Adrià Costa
Last edited by UT440_132M on Wednesday 20/04/2011 12:24, edited 1 time in total.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Sinistralitat a les carreteres
"Casualment" a la zona d'obres on alguns havíem denunciat la mala senyalització de la via....
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Imbècils al volant (i al manillar de les motos...)
Tres notícies del diari Regió-7 de Manresa:
Regió-7 wrote:
Mor el nen de Castellgalí ferit ahir a l´accident de la C-55
Arran del sinistre que va tenir lloc als Comtals també va morir un manresà de 49 anys
JOSEP SALLENT | MANRESA Un veí de Manresa de 49 anys, Fernando Puerto Águila, i un nen de Castellgalí són les víctimes de l'accident que va haver-hi ahir a la tarda a la sortida de la capital del Bages. El sinistre va tenir lloc a l'eix sud del Llobregat (C-55), a l'altura del barri dels Comtals de Manresa. Com a conseqüència de l'accident va morir un veí de Manresa i van quedar ferits una una jove parella de Castellgalí i el seu fill de 4 anys, que va ser evacuat en helicòpter en estat molt greu a l'Hospital de Sant Pau de Barcelona. A la matinada, el nen de Castellgalí va morir com a conseqüència de la gravetat de les ferides resultants del sinistre.
Els fets, segons fonts del Servei Català de Trànsit i del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), van tenir lloc poc després de 3/4 de 7 de la tarda al punt quilomètric 25,2 de la C-55, situat entre l'accés al barri dels Comtals i la gasolinera de Sant Jordi. La furgoneta, conduïda pel manresà, en sentit Barcelona, va envair el carril contrari just després d'haver fet el revolt que passa per sota del pont dels Comtals. Ahir es desconeixia el motiu de la invasió del carril, si bé s'apuntava al paviment moll per la pluja com una de les possibles causes. En envair l'altre carril, la furgoneta va rebre l'impacte frontolateral d'un cotxe que circulava en sentit Manresa, ocupat per una família de Castellgalí.
Com a conseqüència del violent xoc, la furgoneta va bolcar i el conductor i únic ocupant, Fernando Puerto Águila, va resultar mort. Pel que fa als ocupants del turisme, un nen de 4 anys va resultar ferit de caràcter molt greu per diversos traumatismes i va ser traslladat en helicòpter del SEM fins a l'hospital de Sant Pau de Barcelona. La mare, Gemma R. C., de 24 anys, que conduïa el vehicle, també va resultar ferida de caràcter greu per diferents traumatismes i va ser traslladada en ambulància a l'Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa. El pare, també de 24 anys, va ser atès en aquest mateix centre a causa d'una crisi d'ansietat.
El funeral per Fernando Puerto Águila tindrà lloc el dijous a es 12 del migdia a l'església parroquial de la Mare de Déu del Roser (El Xup).
Fins a l'indret de l'accident es van traslladar quatre patrulles dels Mossos d'Esquadra, quatre dotacions dels Bombers i quatre ambulàncies del SEM, a banda de l'helicòpter medicalitzat. El personal del SEM també va atendre un grup d'amics i familiars de la víctima mortal que es van apropar al lloc de l'accident.
Com a conseqüència de l'accident, els Mossos d'Esquadra van tallar inicialment la calçada i, al cap de poca estona, van donar pas alternatiu. El trànsit en sentit Manresa va ser desviat per l'interior del polígon dels Comtals. A les 8 del vespre, per fer el curt trajecte entre Castellgalí i els Comtals es trigava vint minuts. Els problemes de trànsit van durar fins cap a 2/4 de 10 del vespre.
D'altra banda, els Mossos també van tallar ahir a la tarda la calçada en sentit Barcelona de la A-2, al Bruc, per un camió que va quedar entravessat a la via. El trànsit va ser desviat per una via de servei.
Regió-7
Regió-7 wrote:
L´accident mortal als Comtals revifa el debat sobre seguretat viària a la C-55
Diversos lectors han fet arribar a aquest diari mostres de preocupació arran de la col·lisió mortal als Comtals
REDACCIÓ/MANRESA L'accident mortal d'ahir a la tarda a la C-55 a la sortida de Manresa, del qual n'han resultat dues víctimes, una d'elles un nen de quatre anys, torna a posar sobre la taula el debat sobre la seguretat en aquesta via. Diverses de persones s'han bolcat a expressar la seva preocupació a Regió7.cat amb la finalitat de posar en evidència els perills d'aquesta carretera que acumula ja una llarga llista de sinistres.
"Fa pànic anar per aquesta carretera de nit o/i amb pluja encara que vagis a 80,quan entres per Abrera després de deixar l'A-2, sembla que penetris a la gola del llop", comentava la Fina del Bages, una de les internautes del web.
"Si aquesta carretera estigués desdoblada hi hauria un 80% d'accidents mortals menys, ja que la majoria són per xoc frontal, i a vegades tampoc a molt alta velocitat", comentava un altre internauta.
La conversa entre els lectors no ha quedat només en un debat de fons. Diversos internautes han proposat materialitzar aquestes mostres de preocupació amb una protesta. La primera mesura que s'ha proposat ha estat la de tallar la carretera aquest divendres per tal de visualitzar el malestar veïnal i fer un toc d'atenció al govern municipal i a la Generalitat, qui s'ha compromès a fer el desdoblament de la via.
"El desdoblament, màxima prioritat"
El passat 12 d'abril, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, va dir que el desdoblament de la C-55 entre Manresa i Castellbell i el Vilar era una "màxima prioritat" del Govern. Segons el conseller, el projecte informatiu de l'obra preveu un pressupost de més de 270 milions d'euros i l'objectiu és reduir aquesta quantitat per tirar endavant els treballs "el més aviat possible". "Si ho podem fer l'any 2012 no ho farem al 2013", ha afirmat. Recoder ha remarcat la necessitat de millorar el tram per la "gran" quantitat de persones que l'utilitzen. Aquest dilluns, el conseller s'ha reunit amb el Consell d'alcaldes del Bages per conèixer les necessitats del territori i oferir-los treballar "colze a colze".
El conseller no ha volgut concretar quan es preveu dur a terme el desdoblament de la C-55 en el seu tram de Manresa a Castellbell i el Vilar, però sí ha remarcat que es tracta d'una "màxima prioritat". Actualment, Recoder ha explicat que s'està redactant el projecte constructiu amb la voluntat de reduir el pressupost per tirar endavant les obres "el més aviat possible".
Regió-7
Regió-7 wrote:
Mor el manresà ferit greu en xocar amb el quad contra una paret
El jove de 21 anys ha mort aquesta passada nit a l'Hospital Vall d'Hebron on hi va ingressar dilluns en estat crític
REDACCIÓ El jove manresà de 21 anys ferit en xocar amb el seu quad contra una paret ha mort aquesta passada nit com a conseqüència de les greus lesions provocades en l'accident, segons han informat fonts de l'Hospital Vall d'Hebron. El pilot va ingressar dilluns en estat crític al centre hospitalari.
L'accident va tenir lloc al barri de les Escodines de Manresa. El vehicle va bolcar i el conductor, que no portava el casc obligatori, va sortir disparat, amb la mala fortuna que va impactar de cap contra la cantonada d'un immoble.
L'accident, segons fonts de la Policia Local i del SEM, va tenir lloc poc després d'1/4 de 3 del migdia al carrer de Sant Bartomeu, al barri de les Escodines. El jove, Mihasan S. C., de 21 anys i d'origen romanès, estava baixant amb el quad pel carrer de Sant Bartomeu, des del Casal de les Escodines en sentit cap a la plaça de Sant Ignasi.
Regió-7
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Descens de la mortalitat, tot i que no en tots els grups
http://www.ara.cat/societat/joves-accid ... 49421.html
Els joves morts en accidents de trànsit baixen un 44% el primer semestre de l'any
Els accidents mortals han baixat, en total, un ,6,6% en relació a l'any passat i el grup de joves conductors és el que experimenta un descens de mortalitat més notori
MARTA CATALÀ
Barcelona | Actualitzada el 01/07/2011 13:59
Els accidents mortals a Catalunya entre les persones d'entre 15 i 29 anys han baixat un 44% durant el primer semestre de l'any. En canvi, han augmentat un 17% en la franja d'edat que va dels 50 als 69 anys. En total, els accidents mortals ha Catalunya han baixat un 64,8% respecte l'any 2000 i en un 6,6% respecte el 2010. Durant el primer semestre d'enguany, s'han produït 99 morts (durant les 24 hores després l'accident), 7 menys que l'any anterior, segons dades del departament d'Interior fetes públiques aquest migdia.
Quant als accidents mortals, és a dir, d'aquelles persones que han perdut la vida en les posteriors 24 hores després del sinistre, les xifres es redueixen al 4,7% respecte l'any 2010. Felip Puig ha felicitat als joves d'entre 15 i 29 anys: "Estan tenint un comportament més responsable que la franja d'edat d'entre 30 i 70".
En la franja compresa entre els 30 i els 49 anys, la disminució ha estat del 2,7%. I en el cas de les víctimes mortals que tenien entre 50 i 69 anys hi ha hagut un augment del 17,4%. L'any 2010 en van morir 23 i aquest any 27.
El conseller ha llençat un toc d'alerta a les motos, perquè els accidents mortals en motoristes han augmentat un 187,5% respecte l'any passat. Han passat de 8 morts a 23 el 2011. La majoria d'accidents es produeixen el cap de setmana i el retrat de l'accidentat és el d'un home d'entre 31 i 40 anys, segons diu Interior.
Els joves morts en accidents de trànsit baixen un 44% el primer semestre de l'any
Els accidents mortals han baixat, en total, un ,6,6% en relació a l'any passat i el grup de joves conductors és el que experimenta un descens de mortalitat més notori
MARTA CATALÀ
Barcelona | Actualitzada el 01/07/2011 13:59
Els accidents mortals a Catalunya entre les persones d'entre 15 i 29 anys han baixat un 44% durant el primer semestre de l'any. En canvi, han augmentat un 17% en la franja d'edat que va dels 50 als 69 anys. En total, els accidents mortals ha Catalunya han baixat un 64,8% respecte l'any 2000 i en un 6,6% respecte el 2010. Durant el primer semestre d'enguany, s'han produït 99 morts (durant les 24 hores després l'accident), 7 menys que l'any anterior, segons dades del departament d'Interior fetes públiques aquest migdia.
Quant als accidents mortals, és a dir, d'aquelles persones que han perdut la vida en les posteriors 24 hores després del sinistre, les xifres es redueixen al 4,7% respecte l'any 2010. Felip Puig ha felicitat als joves d'entre 15 i 29 anys: "Estan tenint un comportament més responsable que la franja d'edat d'entre 30 i 70".
En la franja compresa entre els 30 i els 49 anys, la disminució ha estat del 2,7%. I en el cas de les víctimes mortals que tenien entre 50 i 69 anys hi ha hagut un augment del 17,4%. L'any 2010 en van morir 23 i aquest any 27.
El conseller ha llençat un toc d'alerta a les motos, perquè els accidents mortals en motoristes han augmentat un 187,5% respecte l'any passat. Han passat de 8 morts a 23 el 2011. La majoria d'accidents es produeixen el cap de setmana i el retrat de l'accidentat és el d'un home d'entre 31 i 40 anys, segons diu Interior.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... um=twitter
Redacció osona.com | Actualitzat el 20/07/2011 a les 12:27h
Tallat l’Eix a Sant Sadurní d’Osormort
A causa d’un accident entre un camió i un turisme.
Un accident entre un camió i un turisme ha obligat a tallar l’Eix Transversal (C-25) a l’alçada de Sant Sadurní d’Osormort, al km 195 i en els dos sentits de la marxa. Hi podrien haver ferits, tot i que no està confirmat.
La topada ha tingut lloc a les 12 i cinc minuts. De moment, els vehicles es desvien per dues vies alternatives, la BV-5201 i la GIV-5441, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.
*Edito: Segons les últimes notícies, hi ha una víctima mortal.
Redacció osona.com | Actualitzat el 20/07/2011 a les 12:27h
Tallat l’Eix a Sant Sadurní d’Osormort
A causa d’un accident entre un camió i un turisme.
Un accident entre un camió i un turisme ha obligat a tallar l’Eix Transversal (C-25) a l’alçada de Sant Sadurní d’Osormort, al km 195 i en els dos sentits de la marxa. Hi podrien haver ferits, tot i que no està confirmat.
La topada ha tingut lloc a les 12 i cinc minuts. De moment, els vehicles es desvien per dues vies alternatives, la BV-5201 i la GIV-5441, segons ha informat el Servei Català de Trànsit.
*Edito: Segons les últimes notícies, hi ha una víctima mortal.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Mapa interactiu d'accidents mortals
http://www.ara.cat/societat/interactiu- ... 48333.html
Un mapa interactiu dóna més visibilitat a les víctimes d'accidents de trànsit a Catalunya
Basant-se en Google Maps, l'aplicació mostra crespons negres en les localitzacions on hi ha hagut accidents mortals. De moment es mostren les dades del 2010, que s'aniran ampliant amb les següents. L'eina ofereix a les famílies de les víctimes la possibilitat d'afegir comentaris personals
ACN
Barcelona | Actualitzada el 20/07/2011 10:48
L'Associació Prevenció d'Accidents de Trànsit (PAT) ha creat un mapa interactiu per donar més visibilitat a les víctimes mortals d'accidents de trànsit a Catalunya. Aprofitant el Google Maps, l'aplicació In Memoriam omple de crespons negres les carreteres catalanes que assenyalen els punts concrets de la xarxa viària on hi ha hagut accidents mortals. Un clic sobre els llaços és suficient per veure la informació dels accidents mortals, sense dades personals per preservar la intimitat dels afectats. A banda de la informació tècnica, els familiars de les víctimes també poden col·laborar-hi afegint la informació que considerin, fent-la arribar a l'associació, que en aquest cas l'arxiva sota la icona d'una flor.
L'associació PAT ha creat aquesta eina amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit (SCT) i la direcció general de Trànsit, que ofereixen la informació oficial dels accidents. De moment, les dades que hi apareixen són del 2010 i el mapa s'anirà ampliant amb les següents.
En la presentació que s'ha fet aquest dimarts a la seu del departament d'Interior, la presidenta de l'Associació Prevenció d'Accidents de Trànsit (PAT), Eugenia Domènech, ha destacat que el mapa, a més d'oferir un record de les víctimes, vol ser una eina més per conscienciar la població sobre les conseqüències dels accidents de trànsit.
Més enllà de números i estadístiques d'accidents de trànsit, el mapa vol mostrar la realitat que hi ha darrere de les fredes xifres oficials. Amb aquest objectiu, l'eina s'obre a les famílies de les víctimes perquè hi afegeixin comentaris personals. El primer que hi ha és dels pares d'un noi de 16 anys, Rubén, que va morir el 2 d'abril del 1995 quan tenia 16 anys.
Un mapa interactiu dóna més visibilitat a les víctimes d'accidents de trànsit a Catalunya
Basant-se en Google Maps, l'aplicació mostra crespons negres en les localitzacions on hi ha hagut accidents mortals. De moment es mostren les dades del 2010, que s'aniran ampliant amb les següents. L'eina ofereix a les famílies de les víctimes la possibilitat d'afegir comentaris personals
ACN
Barcelona | Actualitzada el 20/07/2011 10:48
L'Associació Prevenció d'Accidents de Trànsit (PAT) ha creat un mapa interactiu per donar més visibilitat a les víctimes mortals d'accidents de trànsit a Catalunya. Aprofitant el Google Maps, l'aplicació In Memoriam omple de crespons negres les carreteres catalanes que assenyalen els punts concrets de la xarxa viària on hi ha hagut accidents mortals. Un clic sobre els llaços és suficient per veure la informació dels accidents mortals, sense dades personals per preservar la intimitat dels afectats. A banda de la informació tècnica, els familiars de les víctimes també poden col·laborar-hi afegint la informació que considerin, fent-la arribar a l'associació, que en aquest cas l'arxiva sota la icona d'una flor.
L'associació PAT ha creat aquesta eina amb la col·laboració del Servei Català de Trànsit (SCT) i la direcció general de Trànsit, que ofereixen la informació oficial dels accidents. De moment, les dades que hi apareixen són del 2010 i el mapa s'anirà ampliant amb les següents.
En la presentació que s'ha fet aquest dimarts a la seu del departament d'Interior, la presidenta de l'Associació Prevenció d'Accidents de Trànsit (PAT), Eugenia Domènech, ha destacat que el mapa, a més d'oferir un record de les víctimes, vol ser una eina més per conscienciar la població sobre les conseqüències dels accidents de trànsit.
Més enllà de números i estadístiques d'accidents de trànsit, el mapa vol mostrar la realitat que hi ha darrere de les fredes xifres oficials. Amb aquest objectiu, l'eina s'obre a les famílies de les víctimes perquè hi afegeixin comentaris personals. El primer que hi ha és dels pares d'un noi de 16 anys, Rubén, que va morir el 2 d'abril del 1995 quan tenia 16 anys.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Sinistralitat a les carreteres
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... i/osormort
Redacció osona.com | Actualitzat el 20/07/2011 a les 16:57h
Un mort a l’Eix Transversal a Sant Sadurní d'Osormort
La C-25 ha estat tallada en ambdós sentits durant quatre hores i mitja. Aquest és el segon accident mortal que s'hi registra en només 24 hores.
El vehicle 4x4 ha topat frontalment amb un camió que transportava vedells. Foto: Estefania Escolà/ACN
El conductor d'un vehicle 4x4 ha resultat mort en una col·lisió frontal contra un camió que transportava vedells. L'accident ha passat aquest migdia, als volts de les 12, a l'Eix Transversal (C-25) a l’alçada de Sant Sadurní d’Osormort, al km 195. El conductor del camió ha estat traslladat ferit a l'hospital.
L'accident ha obligat a tallar la carretera en els dos sentits de la marxa. Els vehicles s'han hagut de desviar per dues vies alternatives, la BV-5201 i la GIV-5441, segons ha informat el Servei Català de Trànsit. L'Eix Transversal s'ha restablert al trànsit a dos quarts de cinc, quatre hores i mitja després de l'accident.
Fins al lloc de l'accident, s'hi han desplaçat cinc dotacions dels Mossos d'Esquadra, quatre dels Bombers de la Generalitat i una ambulància i un helicòpter medicalitzat del Sistema d'Emergències Mèdiques.
Aquest és el segon mort en un accident a la C-25 en només 24 hores. Ahir va morir un jove en un altre xoc frontal a Santa Coloma de Farners .
L'accident ha obligat a tallar la carretera en els dos sentits de la marxa. Foto: Estefania Escolà/ACN
Redacció osona.com | Actualitzat el 20/07/2011 a les 16:57h
Un mort a l’Eix Transversal a Sant Sadurní d'Osormort
La C-25 ha estat tallada en ambdós sentits durant quatre hores i mitja. Aquest és el segon accident mortal que s'hi registra en només 24 hores.
El vehicle 4x4 ha topat frontalment amb un camió que transportava vedells. Foto: Estefania Escolà/ACN
El conductor d'un vehicle 4x4 ha resultat mort en una col·lisió frontal contra un camió que transportava vedells. L'accident ha passat aquest migdia, als volts de les 12, a l'Eix Transversal (C-25) a l’alçada de Sant Sadurní d’Osormort, al km 195. El conductor del camió ha estat traslladat ferit a l'hospital.
L'accident ha obligat a tallar la carretera en els dos sentits de la marxa. Els vehicles s'han hagut de desviar per dues vies alternatives, la BV-5201 i la GIV-5441, segons ha informat el Servei Català de Trànsit. L'Eix Transversal s'ha restablert al trànsit a dos quarts de cinc, quatre hores i mitja després de l'accident.
Fins al lloc de l'accident, s'hi han desplaçat cinc dotacions dels Mossos d'Esquadra, quatre dels Bombers de la Generalitat i una ambulància i un helicòpter medicalitzat del Sistema d'Emergències Mèdiques.
Aquest és el segon mort en un accident a la C-25 en només 24 hores. Ahir va morir un jove en un altre xoc frontal a Santa Coloma de Farners .
L'accident ha obligat a tallar la carretera en els dos sentits de la marxa. Foto: Estefania Escolà/ACN
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a