Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
perque ara on guarden els "Superman"??
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Actualment a la platja de vies de Lleida
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
A la web de PTP:
Al·legacions a l'Estudi d'Implementació d'un Tren-Tramvia a les Terres de Lleida
PTP Estudis i al·legacions - Lleida / Ponent
dimecres, 20 d'octubre de 2010 16:36
L'accessibilitat al ferrocarril de Balaguer quedaria seriosament compromesa si es duu a terme la variant per l'Est, que nega la capacitat d'integració urbanística d'un tren-tramvia.
El plantejament d'una variant que elimina l'estació del casc urbà de Balaguer fa fracassar el concepte de tren-tramvia a les Terres de Lleida.
La manca de cultura de transport públic a algunes àrees de Lleida ha forçat un retrocés dels plantejaments inicials del PTOP per dotar a Lleida d'un tren-tramvia cèntric que revifi la minsa demanda del tren Lleida - la Pobla en el tram més potent: Lleida - Balaguer. Només així es pot comprendre que l'actual estudi informatiu del tren-tramvia de Lleida - Balaguer ignori els avantatges d'integració urbanística i justifiqui una variant més pròpia d'una línia de mercaderies.
Les al·legacions les trobareu al document http://www.transportpublic.org/images/p ... msegre.pdf
Al·legacions a l'Estudi d'Implementació d'un Tren-Tramvia a les Terres de Lleida
PTP Estudis i al·legacions - Lleida / Ponent
dimecres, 20 d'octubre de 2010 16:36
L'accessibilitat al ferrocarril de Balaguer quedaria seriosament compromesa si es duu a terme la variant per l'Est, que nega la capacitat d'integració urbanística d'un tren-tramvia.
El plantejament d'una variant que elimina l'estació del casc urbà de Balaguer fa fracassar el concepte de tren-tramvia a les Terres de Lleida.
La manca de cultura de transport públic a algunes àrees de Lleida ha forçat un retrocés dels plantejaments inicials del PTOP per dotar a Lleida d'un tren-tramvia cèntric que revifi la minsa demanda del tren Lleida - la Pobla en el tram més potent: Lleida - Balaguer. Només així es pot comprendre que l'actual estudi informatiu del tren-tramvia de Lleida - Balaguer ignori els avantatges d'integració urbanística i justifiqui una variant més pròpia d'una línia de mercaderies.
Les al·legacions les trobareu al document http://www.transportpublic.org/images/p ... msegre.pdf
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Us informo que avui i suposo que durarà uns dies doncs sembla que hi ha un 592.2 reparant-se a Vilanova i la Geltrú hi havia un 596 recorrent la línia jo he fet Lleida-Balaguer i tornar.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Missatges traslladats
Els missatges que versaven sobre els plans d'implantació del tren-tram a diversos indrets de Catalunya han sigut traslladats al fil http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=4622
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Difícil que es dugui a terme amb aquest preu. No hi ha transcripció de la notícia enlloc?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Poca viabilitat li veig jo al projecte, quan en zones amb molta més població i demanda com el Baix Empordà, Lloret de Mar o la Garrotxa no hi ha cap projecte oficial de fer-hi arribar el ferrocarril.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ara ho han publicat al web de la Diputació:
Un estudi de la Diputació de Lleida considera viable mediambientalment perllongar la línia de tren de la Pobla fins la Seu d’Urgell
El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha presentat el resultat de l’estudi del corredor ambiental per la implantació de ferrocarril de la Pobla fins a la Seu d’Urgell que la corporació va encarregar a Gabinete de Apoyo Técnico SL (GAT) per conèixer la viabilitat i les possibilitats de perllongar la línia actual del tren de la Pobla fins a la Seu d’Urgell. La presentació ha comptat amb la participació del director de l’empresa GAT i Enginyer de Camins, Canals i Ports, Lluís Homdedeu, i de la cap de Medi Ambient de l’empresa GAT, Berta Arcarons.
Aquest estudi es va encarregar a petició dels alcaldes del Pallars, que van manifestar al president de la Diputació de Lleida el seu interès per perllongar l’actual línia de tren de la Pobla fins a la Seu d’Urgell. Davant d’aquesta petició, la corporació va encarregar l’estudi per conèixer la viabilitat mediambiental i rebre una proposta de corredor.
Gilabert ha explicat que abans d’encarregar aquest estudi, la corporació va parlar amb el responsable de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, que va donar suport a la iniciativa. Ara, amb el canvi de Govern i l’estudi finalitzat, el president de la Diputació de Lleida ha afirmat que té previst reunir-se amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, per presentar-li el document i estudiar la possibilitat que la Generalitat doni continuïtat a altres estudis necessaris en cas que es volgués tirar aquest projecte endavant. Gilabert ha afegit que també va parlar amb el cap del Govern d’Andorra, Jaume Bartumeu, qui va acollir molt positivament el projecte de prolongació de la línia.
L’estudi conclou que les valls presenten una capacitat d’acollida més favorable per a la implantació del ferrocarril, sempre i quan no s’alteri ni fragmenti els boscos de ribera associats als espais fluvials ni s’ocupin les zones inundables. L’estudi indica que els espais protegits són zones extenses i compactes que se’ls hi ha assignat un grau de protecció elevat, però que engloben de forma general serres i muntanyes amb les seves valls corresponents.
Per tant, a fi d’assegurar la continuïtat a la línia de ferrocarril s’han de considerar les valls com les zones més òptimes per a l’emplaçament de les alternatives de traçat del ferrocarril i la possibilitat de connectar punts del traçat amb un impacte pràcticament nul mitjançant túnels i ponts. El document proposa la construcció de tres túnels, un dels quals tindria una longitud d’entre 10 i 15 quilòmetres, per reduir al màxim l’impacte ambiental i alhora superar els desnivells del terreny.
El president de la Diputació de Lleida ha assegurat que, tot i que existeixen algunes alternatives que la Generalitat havia estudiat prèviament, “aquest seria el traçat menys costós econòmicament i alhora el que provocaria el menor impacte ambiental”.
Així mateix, ha afegit que per la gent del Pirineu seria molt interessant que poguessin tenir un mitjà de transport alternatiu a l’únic que tenen fins ara, que és la carretera, com un factor més d’equilibri territorial que contribuiria a fixar la població al territori i a generar noves oportunitats. Gilabert també ha recordat que hi ha en marxa la candidatura olímpica Barcelona-Pirineus pels Jocs d’Hivern 2022, que de ser acceptada, segurament seria una altra motivació per creure en aquest projecte del ferrocarril com una obra de país.
L’estudi preveu un pressupost estimat de 265.000.000 euros amb un traçat amb una longitud de la Pobla a la Seu d’Urgell de 55 quilòmetres. Més del 50 per cent del pressupost calculat està destinat a túnels.
A més, l’estudi també destaca que el posterior estudi socioeconòmic de la zona, amb l’anàlisi dels seus condicionants territorials i culturals, suposarà un augment de la “Capacitat d’Acollida Global del Corredor Ambiental”, ja que aquesta infraestructura aposta pel desenvolupament rural de la zona i representa una millora de la connexió entre Lleida i la Seu d’Urgell, i dels diferents nuclis per on passaria la línia.
L’estudi també indica que, després de fer diferents consultes a tècnics de l’Oficina Territorial d’Avaluació Ambiental i de la Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental del Ministeri de Medi Ambient, es considera molt probable que s’accepti la tramitació d’aquest projecte per fer l’Estudi d’Impacte Ambiental que exigeix la normativa per aquest tipus de projecte.
http://www.diputaciolleida.es/actualita ... eu-durgell
Un estudi de la Diputació de Lleida considera viable mediambientalment perllongar la línia de tren de la Pobla fins la Seu d’Urgell
El president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert, ha presentat el resultat de l’estudi del corredor ambiental per la implantació de ferrocarril de la Pobla fins a la Seu d’Urgell que la corporació va encarregar a Gabinete de Apoyo Técnico SL (GAT) per conèixer la viabilitat i les possibilitats de perllongar la línia actual del tren de la Pobla fins a la Seu d’Urgell. La presentació ha comptat amb la participació del director de l’empresa GAT i Enginyer de Camins, Canals i Ports, Lluís Homdedeu, i de la cap de Medi Ambient de l’empresa GAT, Berta Arcarons.
Aquest estudi es va encarregar a petició dels alcaldes del Pallars, que van manifestar al president de la Diputació de Lleida el seu interès per perllongar l’actual línia de tren de la Pobla fins a la Seu d’Urgell. Davant d’aquesta petició, la corporació va encarregar l’estudi per conèixer la viabilitat mediambiental i rebre una proposta de corredor.
Gilabert ha explicat que abans d’encarregar aquest estudi, la corporació va parlar amb el responsable de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres, que va donar suport a la iniciativa. Ara, amb el canvi de Govern i l’estudi finalitzat, el president de la Diputació de Lleida ha afirmat que té previst reunir-se amb el nou conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Lluís Recoder, per presentar-li el document i estudiar la possibilitat que la Generalitat doni continuïtat a altres estudis necessaris en cas que es volgués tirar aquest projecte endavant. Gilabert ha afegit que també va parlar amb el cap del Govern d’Andorra, Jaume Bartumeu, qui va acollir molt positivament el projecte de prolongació de la línia.
L’estudi conclou que les valls presenten una capacitat d’acollida més favorable per a la implantació del ferrocarril, sempre i quan no s’alteri ni fragmenti els boscos de ribera associats als espais fluvials ni s’ocupin les zones inundables. L’estudi indica que els espais protegits són zones extenses i compactes que se’ls hi ha assignat un grau de protecció elevat, però que engloben de forma general serres i muntanyes amb les seves valls corresponents.
Per tant, a fi d’assegurar la continuïtat a la línia de ferrocarril s’han de considerar les valls com les zones més òptimes per a l’emplaçament de les alternatives de traçat del ferrocarril i la possibilitat de connectar punts del traçat amb un impacte pràcticament nul mitjançant túnels i ponts. El document proposa la construcció de tres túnels, un dels quals tindria una longitud d’entre 10 i 15 quilòmetres, per reduir al màxim l’impacte ambiental i alhora superar els desnivells del terreny.
El president de la Diputació de Lleida ha assegurat que, tot i que existeixen algunes alternatives que la Generalitat havia estudiat prèviament, “aquest seria el traçat menys costós econòmicament i alhora el que provocaria el menor impacte ambiental”.
Així mateix, ha afegit que per la gent del Pirineu seria molt interessant que poguessin tenir un mitjà de transport alternatiu a l’únic que tenen fins ara, que és la carretera, com un factor més d’equilibri territorial que contribuiria a fixar la població al territori i a generar noves oportunitats. Gilabert també ha recordat que hi ha en marxa la candidatura olímpica Barcelona-Pirineus pels Jocs d’Hivern 2022, que de ser acceptada, segurament seria una altra motivació per creure en aquest projecte del ferrocarril com una obra de país.
L’estudi preveu un pressupost estimat de 265.000.000 euros amb un traçat amb una longitud de la Pobla a la Seu d’Urgell de 55 quilòmetres. Més del 50 per cent del pressupost calculat està destinat a túnels.
A més, l’estudi també destaca que el posterior estudi socioeconòmic de la zona, amb l’anàlisi dels seus condicionants territorials i culturals, suposarà un augment de la “Capacitat d’Acollida Global del Corredor Ambiental”, ja que aquesta infraestructura aposta pel desenvolupament rural de la zona i representa una millora de la connexió entre Lleida i la Seu d’Urgell, i dels diferents nuclis per on passaria la línia.
L’estudi també indica que, després de fer diferents consultes a tècnics de l’Oficina Territorial d’Avaluació Ambiental i de la Direcció General de Qualitat i Avaluació Ambiental del Ministeri de Medi Ambient, es considera molt probable que s’accepti la tramitació d’aquest projecte per fer l’Estudi d’Impacte Ambiental que exigeix la normativa per aquest tipus de projecte.
http://www.diputaciolleida.es/actualita ... eu-durgell
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pesats
Au, ja tornen a la càrrega amb el tema, ni que sigui amb variacions. La resta, somiar truites i mitges veritats...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
I si amb aquells 265.000.000 Euros fem via doble en gran part de la línia per a tenir unes freqüències i horaris dignes per al ciutadà?? (I segur que sobren €)
Fins a Balaguer encara és "acceptable" però fins a la Pobla és un autèntica broma, ni em vull imaginar el temps de trajecte entre Lleida i La Seu o fins a Balaguer.
Fins a Balaguer encara és "acceptable" però fins a la Pobla és un autèntica broma, ni em vull imaginar el temps de trajecte entre Lleida i La Seu o fins a Balaguer.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Quedarà com a record dels feliços anys 2000.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Considero que pensar més amb fer arribar el tren a La Seu d'Urgell que a Sort i Esterri es un gran error.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
home si vas fins a la seu sempre pots intentar arribar a Puigcerda o arribar a Andorra i axi
ara parlant Seriosament la opcio d'anar a Sort la vec mes plausible que no pas intentar arribar a La Seu, ja que has de saltar de vall i totes aquelles complicacions
ara parlant Seriosament la opcio d'anar a Sort la vec mes plausible que no pas intentar arribar a La Seu, ja que has de saltar de vall i totes aquelles complicacions
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Perllongar el tren de la Pobla de Segur fins a La Seu implica fer un túnel de desenes de quilòmetres que no donarà servei a cap població en tota aquesta distància. Cost elevadíssim per a un potencial d'usuaris realment baix, ja que la mobilitat amb Andorra es produeix principalment des de Barcelona. Cap barceloní anirà a Lleida a agafar aquest tren si en menys temps pot arribar des de Barcelona amb les actuals línies d'autobús (Eurolines i Alsina Graells), per no parlar del vehicle privat.
Si el perllongament es fa des de Puigcerdà, ja d'entrada donarem servei a nuclis relativament poblats com són Bellver de Cerdanya, Martinet i Alàs, a més d'una interessant (a nivell turístic) estació a Arsèguel-Banys de Sant Vicenç. Si es pot fer arribar un tren de Barcelona a Puigcerdà en dues hores i mitja, en mitja hora més (amb poques estacions i un traçat dissenyat amb paràmetres actuals) podria ser a la Seu, el que vol dir prácticament el mateix temps que amb el cotxe o l'autobús, i fins i tot inferior en dates com el Pilar, la Puríssima, Setmana Santa, els caps de setmana d'agost i la majoria dels de la temporada regular de neu.
Si el perllongament es fa des de Puigcerdà, ja d'entrada donarem servei a nuclis relativament poblats com són Bellver de Cerdanya, Martinet i Alàs, a més d'una interessant (a nivell turístic) estació a Arsèguel-Banys de Sant Vicenç. Si es pot fer arribar un tren de Barcelona a Puigcerdà en dues hores i mitja, en mitja hora més (amb poques estacions i un traçat dissenyat amb paràmetres actuals) podria ser a la Seu, el que vol dir prácticament el mateix temps que amb el cotxe o l'autobús, i fins i tot inferior en dates com el Pilar, la Puríssima, Setmana Santa, els caps de setmana d'agost i la majoria dels de la temporada regular de neu.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
[...]
El tren rodalies Lleida-Balaguer haurà d'esperar
Menys prioritat veu el govern en la conversió de la línia ferroviària Lleida-Balaguer en un servei de rodalies. L'anterior govern va deixar dibuixat un avantprojecte que contemplava la construcció de trams de doble via per tal de poder augmentar freqüències, així com el desviament de la línia als afores de Balaguer per tal de treure la via del centre de la ciutat. Segons Farré, la Generalitat ha d'estudiar encara amb deteniment els costos d'aquesta operació per tal de definir el calendari per realitzar-la, i va demanar comprensió davant el mal estat de les finances públiques.
El traçat a Balaguer, en discussió
El govern, això sí, ha deixat la porta oberta a la recuperació de la idea inicial de fer subterrània la via del tren a Balaguer. L'anterior govern s'havia decantat per l'opció de desviar la via i traslladar-la als afores, amb la construcció d'una nova estació. Farré di que s'han d'estudiar encara els costos de cada opció i les conseqüències tècniques i de mobilitat. L'alcalde veu bé que encara hi hagi les dues opcions obertes, i ahir no va voler manifestar cap preferència per cap d'elles.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... mnu_id=705
El tren rodalies Lleida-Balaguer haurà d'esperar
Menys prioritat veu el govern en la conversió de la línia ferroviària Lleida-Balaguer en un servei de rodalies. L'anterior govern va deixar dibuixat un avantprojecte que contemplava la construcció de trams de doble via per tal de poder augmentar freqüències, així com el desviament de la línia als afores de Balaguer per tal de treure la via del centre de la ciutat. Segons Farré, la Generalitat ha d'estudiar encara amb deteniment els costos d'aquesta operació per tal de definir el calendari per realitzar-la, i va demanar comprensió davant el mal estat de les finances públiques.
El traçat a Balaguer, en discussió
El govern, això sí, ha deixat la porta oberta a la recuperació de la idea inicial de fer subterrània la via del tren a Balaguer. L'anterior govern s'havia decantat per l'opció de desviar la via i traslladar-la als afores, amb la construcció d'una nova estació. Farré di que s'han d'estudiar encara els costos de cada opció i les conseqüències tècniques i de mobilitat. L'alcalde veu bé que encara hi hagi les dues opcions obertes, i ahir no va voler manifestar cap preferència per cap d'elles.
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... mnu_id=705
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Resumint, és més prioritari soterrar que no pas posar més freqüències. Nou govern, però els mateixos errors de sempre.
Que per cert, no veig per què s'ha de desdoblar, si el trajecte Lleida-Balaguer es fa actualment en 29 minuts, ajustant els horaris una miqueta es pot posar perfectament un tren cada hora.
Que per cert, no veig per què s'ha de desdoblar, si el trajecte Lleida-Balaguer es fa actualment en 29 minuts, ajustant els horaris una miqueta es pot posar perfectament un tren cada hora.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
o simplement ficant uns intercanviadors a alguns llocs ja es podria ficar mes trens
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Instal·len la nova passarel·la sobre les vies del tren de la Pobla a Balaguer
• Permetrà salvar el pas a nivell de la carretera de Camarasa, molt freqüentat pels alumnes d'una escola pròxima
Ferrocarrils de la Generalitat col·locarà avui a Balaguer l'estructura de la passarel·la per a vianants sobre les vies del tren de la Pobla per salvar el pas a nivell de la carretera de Camarasa. Així ho van indicar ahir fonts de l'obra, que van apuntar que el nou pas estarà acabat d'aquí a un mes. Aquesta infraestructura permetrà millorar la seguretat dels vianants, que fins ara han de creuar les vies per la carretera. S'ha de recordar que aquest pas és molt freqüentat per famílies que acompanyen cada dia els seus fills al col·legi Mont-roig, ubicat a la zona d'expansió de la carretera de Camarasa.
En concret, s'hi col·locarà la plataforma sobre la qual transitaran els vianants. Fins ara, els operaris han desbrossat la zona i han construït els pilars de formigó que han de sostindre l'esmentada estructura. Les mateixes fonts van puntualitzar que, després de la col·locació de la plataforma, encara quedarà un mes de treballs per consolidar-ne l'estructura i col·locar-hi els accessos i les proteccions.
El nou pas tindrà sis metres d'alçada, rampes de 25 metres de longitud, serà accessible per a minusvàlids i per a la seua construcció s'han utilitzat mòduls prefabricats desmuntables.
El pressupost de l'obra, finançada per Ferrocarrils, és de 170.000 euros.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -balaguer/
• Permetrà salvar el pas a nivell de la carretera de Camarasa, molt freqüentat pels alumnes d'una escola pròxima
Ferrocarrils de la Generalitat col·locarà avui a Balaguer l'estructura de la passarel·la per a vianants sobre les vies del tren de la Pobla per salvar el pas a nivell de la carretera de Camarasa. Així ho van indicar ahir fonts de l'obra, que van apuntar que el nou pas estarà acabat d'aquí a un mes. Aquesta infraestructura permetrà millorar la seguretat dels vianants, que fins ara han de creuar les vies per la carretera. S'ha de recordar que aquest pas és molt freqüentat per famílies que acompanyen cada dia els seus fills al col·legi Mont-roig, ubicat a la zona d'expansió de la carretera de Camarasa.
En concret, s'hi col·locarà la plataforma sobre la qual transitaran els vianants. Fins ara, els operaris han desbrossat la zona i han construït els pilars de formigó que han de sostindre l'esmentada estructura. Les mateixes fonts van puntualitzar que, després de la col·locació de la plataforma, encara quedarà un mes de treballs per consolidar-ne l'estructura i col·locar-hi els accessos i les proteccions.
El nou pas tindrà sis metres d'alçada, rampes de 25 metres de longitud, serà accessible per a minusvàlids i per a la seua construcció s'han utilitzat mòduls prefabricats desmuntables.
El pressupost de l'obra, finançada per Ferrocarrils, és de 170.000 euros.
http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... -balaguer/