Mesures contra la pujada del petroli als transports
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I ara, Felip Puig
http://www.ara.cat/societat/110_km-h-Fe ... 56550.html
Felip Puig: "Vaig expressar a Rubalcaba el meu escepticisme respecte dels 110 km/h"
El coneller d'Interior creu que la mesura pot ser "pedagògica" però no efectiva per reduir el consum de combustible. Reclama el corredor mediterrani ferroviari i "un debat seriós sobre l'energia nuclear"
REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 28/02/2011 10:37
"Dubto que sigui una mesura efectiva, deuen voler fer pedagogia." Aquesta és la visió que té el conseller d'Interior de la mesura decidida pel govern espanyol de limitar la velocitat màxima a les autovies i autopistes de tot l'Estat mentre duri la crisi del petroli provocada per la revolta a Líbia.
En una entrevista a RAC 1, Felip Puig ha explicat que va traslladar el seu "escepticisme respecte de la mesura a Alfredo Pérez Rubalcaba quan el vicepresident primer i ministre de l'Interior del govern espanyol li va trucar per anunciar-li la decisió abans que d'aprovar-la al consell de ministres. Tanmateix, Puig ha reconegut que Catalunya no es pot oposar a la mesura. "Nosaltres no tenim marge de maniobra. Si fan una reforma transitòria del reglament de circulació, no tenim cap altra opció que aplicar-la, haurem de posar els adhesius als senyals", ha dit en referència al sistema triat per modificar temporalment les indicacions que assenyalen els límits de velocitat als conductors.
El conseller creu que a la Generalitat l'execució de la mesura li costarà "poca cosa", ja que espera que els operadors de les autopistes assumeixin la nova senyalització i que també ho faci el ministeri de Foment. Només quedarà en mans de la Generalitat, per titularitat directa de la via, un tram de la C-33 i un altre de la C-31.
Per Puig, però, caldrien altres mesures si es vol reduir realment el consum energètic. I ha reclamat "el corredor mediterrani ferroviari, que ens podria estalviar molts camions i anys de retard per aquests que ara decideixen el límit dels 110 km/h", ha dit en referència al govern espanyol, al qual ha acusat "d'improvisar" i d'actuar "de cara a la galeria".
"El govern espanyol ha volgut agafar la variable de la inestabilitat a Líbia, que ens subministra el 12% del petroli, per fer una crida a ser més responsables. Però es poden prendre altres mesures des del punt de vista estructural, industrial, de grans consums". En aquest sentit, ha afegit que "caldria fer una revisió estratègica del mapa i el model energètic", perquè cal "una menor dependència energètica i, per tant, reobrir el debat sobte l'energia nuclear". "Necessitem un debat seriós sobre el model energètic i ara comencem a veure-ho. Som un país amb una gran dependència energètica de l'estranger, i ens permetem el luxe de dir que volem tancar centrals nuclears", ha reblat.
Felip Puig: "Vaig expressar a Rubalcaba el meu escepticisme respecte dels 110 km/h"
El coneller d'Interior creu que la mesura pot ser "pedagògica" però no efectiva per reduir el consum de combustible. Reclama el corredor mediterrani ferroviari i "un debat seriós sobre l'energia nuclear"
REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 28/02/2011 10:37
"Dubto que sigui una mesura efectiva, deuen voler fer pedagogia." Aquesta és la visió que té el conseller d'Interior de la mesura decidida pel govern espanyol de limitar la velocitat màxima a les autovies i autopistes de tot l'Estat mentre duri la crisi del petroli provocada per la revolta a Líbia.
En una entrevista a RAC 1, Felip Puig ha explicat que va traslladar el seu "escepticisme respecte de la mesura a Alfredo Pérez Rubalcaba quan el vicepresident primer i ministre de l'Interior del govern espanyol li va trucar per anunciar-li la decisió abans que d'aprovar-la al consell de ministres. Tanmateix, Puig ha reconegut que Catalunya no es pot oposar a la mesura. "Nosaltres no tenim marge de maniobra. Si fan una reforma transitòria del reglament de circulació, no tenim cap altra opció que aplicar-la, haurem de posar els adhesius als senyals", ha dit en referència al sistema triat per modificar temporalment les indicacions que assenyalen els límits de velocitat als conductors.
El conseller creu que a la Generalitat l'execució de la mesura li costarà "poca cosa", ja que espera que els operadors de les autopistes assumeixin la nova senyalització i que també ho faci el ministeri de Foment. Només quedarà en mans de la Generalitat, per titularitat directa de la via, un tram de la C-33 i un altre de la C-31.
Per Puig, però, caldrien altres mesures si es vol reduir realment el consum energètic. I ha reclamat "el corredor mediterrani ferroviari, que ens podria estalviar molts camions i anys de retard per aquests que ara decideixen el límit dels 110 km/h", ha dit en referència al govern espanyol, al qual ha acusat "d'improvisar" i d'actuar "de cara a la galeria".
"El govern espanyol ha volgut agafar la variable de la inestabilitat a Líbia, que ens subministra el 12% del petroli, per fer una crida a ser més responsables. Però es poden prendre altres mesures des del punt de vista estructural, industrial, de grans consums". En aquest sentit, ha afegit que "caldria fer una revisió estratègica del mapa i el model energètic", perquè cal "una menor dependència energètica i, per tant, reobrir el debat sobte l'energia nuclear". "Necessitem un debat seriós sobre el model energètic i ara comencem a veure-ho. Som un país amb una gran dependència energètica de l'estranger, i ens permetem el luxe de dir que volem tancar centrals nuclears", ha reblat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Mesures contra la pujada del petroli als transports
A veure quina és la següent animalada amb la que ens sorprendrà el desGovern Central en els propers dies. Cotxes amb rodes quadrades? Mules tirant de carros amb esquís? Autobusos de gelatina voladors?
Mentrestant, a la resta d'Europa es camina en sentit contrari, mentre se'n riuen de nosaltres per ser tant inútils.
Mentrestant, a la resta d'Europa es camina en sentit contrari, mentre se'n riuen de nosaltres per ser tant inútils.
http://www.eleconomista.es/internaciona ... istas.html
Holanda prueba desde hoy aumentar a 130 el límite en sus autopistas
Holanda ensaya desde hoy un aumento del límite máximo de velocidad hasta los 130 kilómetros por hora en algunos tramos de autopista, con el objetivo de extenderlo a otras vías durante los próximos meses.
La primera fase de estas pruebas se efectúa en la autopista A7 entre Wognum y Zúrich (norte del país), según informa la agencia ANP.
El plan del Gobierno es aplicar la nueva velocidad máxima en un tercio de las autopistas holandesas -hasta ahora limitadas a 120 kilómetros por hora- a lo largo de la actual legislatura.
El Ejecutivo espera que la medida no suponga un aumento de los accidentes, sino que, al contrario, los reduzca.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Zurich (NL)
Sense accent, que no parlem de la ciutat suïssa gairebé homònima. Primer em pensava que es tractava d'una pífia monumental, però mirant l'atles, he vist que hi ha realment un poble a Holanda que es diu Zurich (així, sense dièresi ni accent).La primera fase de estas pruebas se efectúa en la autopista A7 entre Wognum y Zúrich (norte del país), según informa la agencia ANP.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Uns altres que volen augmentar el límit
També s'ho està pensant el govern britànic: http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... omics.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Aquí caic, allí m'aixeco
http://www.ara.cat/politica/Blanco-mati ... 56548.html
Blanco matisa que es mantindrà tot l'enllumenat a les carreteres
El ministre de Foment ha començat a explicar els detalls del seu pla per estalviar el 50% del cost d'il·luminar les carreteres, àmpliament criticat des que es va anunciar ahir
REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 01/03/2011 09:33
El ministre Blanco ahir va voler apaivagar les crítiques que va aixecar el seu anunci segons el qual el govern espanyol pretén estalviar el 50% del cost d'il·luminar les carreteres. En una entrevista a la Cadena Ser, va assegurar que “es mantindria tot l'enllumenat”. Segons el titular de Foment, es pot retallar “per exemple, en els túnels, que és on es consumeix més energia: el 40% de l'enllumenat públic de carreteres”. Blanco calcula que es podrien substituir els llums actuals per un sistema LED i que això permetria un estalvi del 35 al 40%. Així mateix, ha recordat que “hi ha mecanisme per poder generar energia des de l'enllumenat públic, instal·lant plaques solars. Sí que hi ha un espai, també en els edificis públics”.
El ministre de Foment va justificar també la decisió de reduir la velocitat màxima en carretera: “S'adopta perquè s'han disparat els preus del petroli, això té conseqüències que poden incidir negativament en la recuperació econòmica”. Blanco va alertar d'una repuntada de la inflació.
Blanco matisa que es mantindrà tot l'enllumenat a les carreteres
El ministre de Foment ha començat a explicar els detalls del seu pla per estalviar el 50% del cost d'il·luminar les carreteres, àmpliament criticat des que es va anunciar ahir
REDACCIÓ
Barcelona | Actualitzada el 01/03/2011 09:33
El ministre Blanco ahir va voler apaivagar les crítiques que va aixecar el seu anunci segons el qual el govern espanyol pretén estalviar el 50% del cost d'il·luminar les carreteres. En una entrevista a la Cadena Ser, va assegurar que “es mantindria tot l'enllumenat”. Segons el titular de Foment, es pot retallar “per exemple, en els túnels, que és on es consumeix més energia: el 40% de l'enllumenat públic de carreteres”. Blanco calcula que es podrien substituir els llums actuals per un sistema LED i que això permetria un estalvi del 35 al 40%. Així mateix, ha recordat que “hi ha mecanisme per poder generar energia des de l'enllumenat públic, instal·lant plaques solars. Sí que hi ha un espai, també en els edificis públics”.
El ministre de Foment va justificar també la decisió de reduir la velocitat màxima en carretera: “S'adopta perquè s'han disparat els preus del petroli, això té conseqüències que poden incidir negativament en la recuperació econòmica”. Blanco va alertar d'una repuntada de la inflació.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Mesures contra la pujada del petroli als transports
Pel que sembla, l'ATM ja ha dit que de moment, descomptes a Renfe a Catalunya, res http://www.3cat24.cat/noticia/1091446/c ... a-de-Renfe
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Aquí caic, allí m'aixeco
Tenint en compte que el preu de les bombetes led ara mateix és d'un 300% més que les bombetes actuals, ja em diràs l'estalvi quin és això.Blanco calcula que es podrien substituir els llums actuals per un sistema LED i que això permetria un estalvi del 35 al 40%.
El petroli s'ha disparat única i exclusivament per temes especulatius de les grans empreses, que estan inflant els preus artificialment per treure més beneficis. I en això, el govern no hi fa absolutament res, sinó que a sobre ho amaga.“S'adopta perquè s'han disparat els preus del petroli,
I de pas, per què no comenta que la meitat del preu de la gasolina són impostos? És a dir, que si l'Estat no hi carregués una burrada d'impostos, ara mateix la gasolina costaria uns 60 cèntims en comptes de l'1,20 actual. Ah, i com més puja el petroli... més guanya l'Estat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Aquí caic, allí m'aixeco
Aquesta mesura més aviat pot tenir una bona utilitat a mig o llarg termini.
wefer wrote:Tenint en compte que el preu de les bombetes led ara mateix és d'un 300% més que les bombetes actuals, ja em diràs l'estalvi quin és això.Blanco calcula que es podrien substituir els llums actuals per un sistema LED i que això permetria un estalvi del 35 al 40%.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Mesures contra la pujada del petroli als transports
Un motiu pel qual puja el petroli, i la gasolina, el gasoil, etc. pot ser l'assoliment del pic petrolier.
Curiós és que mentre aquí baixem la velocitat, a altres països la pugen (de moment, Païssos Baixos i Regne Unit)
Curiós és que mentre aquí baixem la velocitat, a altres països la pugen (de moment, Païssos Baixos i Regne Unit)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Segons la Generalitat, la rebaixa a rodalia no té sentit
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... renfe.html
El govern xifra en 26 milions d'euros el cost de rebaixar el preu dels bitllets de Renfe
Homs desconfia que aquesta mesura serveixi per fomentar el transport públic
El portaveu critica que el govern espanyol pren decisions que van a càrrec de la Generalitat i “després se'ns culpa que generem dèficit”
02/03/11 13:03 - barcelona - ACN
El portaveu del govern Francesc Homs, xifra en 26 milions d'euros el cost que tindria per a la Generalitat rebaixar el 5% del preu dels bitllets de Rodalies i Regionals.
A més, ha subratllat que “no tindria sentit” aplicar el descompte a Rodalies i Regionals i després no fer-ho amb el preu dels bitllets de Ferrocarrils i altres transports del sistema tarifari integrat.
En declaracions a Catalunya Ràdio, Homs ha criticat la mesura del govern espanyol, que ahir va instar el català a rebaixar un 5% el preu del bitllet de rodalies, i ha mostrat els “seus dubtes” que això serveixi per fomentar l'ús del transport públic.
En aquest sentit, considera determinant que hi hagi “una oferta, una puntualitat i un servei”. “Aquí està el moll de l'os”, ha assegurat el portaveu.
També ha carregat contra el PSC per la seva posició “d'anar excusant tot el que fa el govern espanyol”.
Per Homs, hi ha un problema de concepte, ja que “les administracions públiques no poden regalar rebaixes i oblidar-se del cost que tenen”. “Cansa aquest seguit de decisions del govern espanyol que van a càrrec de la Generalitat i després se'ns culpa que generem dèficit”, ha criticat.
El portaveu del govern ha explicat que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha d'acabar de discutir si aplica la reducció del cost del bitllet de tren, però ha insistit que no es podrà dur a terme si l'Estat espanyol no compensa econòmicament aquesta mesura.
Per contra, aquest dimarts, el president del grup socialista al Parlament i exconseller de Política Territorial i Obres Públique, Joaquim Nadal, ha subratllat aquest dimarts que la rebaixa de bitllets de Renfe no ha d'afectar la Generalitat perquè és l'Estat qui assumeix el dèficit de la companyia segons l'acord de traspàs.
El govern xifra en 26 milions d'euros el cost de rebaixar el preu dels bitllets de Renfe
Homs desconfia que aquesta mesura serveixi per fomentar el transport públic
El portaveu critica que el govern espanyol pren decisions que van a càrrec de la Generalitat i “després se'ns culpa que generem dèficit”
02/03/11 13:03 - barcelona - ACN
El portaveu del govern Francesc Homs, xifra en 26 milions d'euros el cost que tindria per a la Generalitat rebaixar el 5% del preu dels bitllets de Rodalies i Regionals.
A més, ha subratllat que “no tindria sentit” aplicar el descompte a Rodalies i Regionals i després no fer-ho amb el preu dels bitllets de Ferrocarrils i altres transports del sistema tarifari integrat.
En declaracions a Catalunya Ràdio, Homs ha criticat la mesura del govern espanyol, que ahir va instar el català a rebaixar un 5% el preu del bitllet de rodalies, i ha mostrat els “seus dubtes” que això serveixi per fomentar l'ús del transport públic.
En aquest sentit, considera determinant que hi hagi “una oferta, una puntualitat i un servei”. “Aquí està el moll de l'os”, ha assegurat el portaveu.
També ha carregat contra el PSC per la seva posició “d'anar excusant tot el que fa el govern espanyol”.
Per Homs, hi ha un problema de concepte, ja que “les administracions públiques no poden regalar rebaixes i oblidar-se del cost que tenen”. “Cansa aquest seguit de decisions del govern espanyol que van a càrrec de la Generalitat i després se'ns culpa que generem dèficit”, ha criticat.
El portaveu del govern ha explicat que l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha d'acabar de discutir si aplica la reducció del cost del bitllet de tren, però ha insistit que no es podrà dur a terme si l'Estat espanyol no compensa econòmicament aquesta mesura.
Per contra, aquest dimarts, el president del grup socialista al Parlament i exconseller de Política Territorial i Obres Públique, Joaquim Nadal, ha subratllat aquest dimarts que la rebaixa de bitllets de Renfe no ha d'afectar la Generalitat perquè és l'Estat qui assumeix el dèficit de la companyia segons l'acord de traspàs.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Plataformes d'usuaris volen la rebaixa, però que pagui l'est
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... panya.html
Els usuaris de Renfe demanen a la Generalitat que abarateixi els bitllets com la resta d'Espanya
A la resta de l'Estat, l'empresa ferroviària rebaixarà un 5% les tarifes
Ricard Riol explica que la mesura suposaria perdre 26 milions d'euros
02/03/11 19:25 - barcelona - Europa Press
Els usuaris dels trens de Rodalies i Regionals de Renfe, ara en mans de la Generalitat, han reclamat al govern que abarateixi els bitllets com a la resta d'Espanya, que a partir del 7 de març l'empresa ferroviària rebaixarà un 5% les seves tarifes a nivell estatal.
En declaracions a Europa Press, el president de Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha explicat que la Generalitat ha de reduir el preu dels bitllets sempre que sigui l'Estat qui aporti els 26 milions que suposaria per a Catalunya la mesura.
“La rebaixa que proposa el govern suposa un dèficit del servei més gran, del qual no ha de fer-se càrrec la Generalitat”, i ha apostat per completar un traspàs total del servei per evitar problemàtiques com aquesta.
Per la seva banda, una de les portaveus de la Plataforma d'Usuaris de Renfe de Girona, Marián Riembau, ha sostingut que per fomentar el transport públic “el lògic seria baixar el preu i millorar el servei”.
Tot i això, Riembau s'ha mostrat pessimista pel que fa a una rebaixa de tarifes: “La caixa està buida, així que no baixaran els preus diguin el que diguin a Madrid”.
Els usuaris de Renfe demanen a la Generalitat que abarateixi els bitllets com la resta d'Espanya
A la resta de l'Estat, l'empresa ferroviària rebaixarà un 5% les tarifes
Ricard Riol explica que la mesura suposaria perdre 26 milions d'euros
02/03/11 19:25 - barcelona - Europa Press
Els usuaris dels trens de Rodalies i Regionals de Renfe, ara en mans de la Generalitat, han reclamat al govern que abarateixi els bitllets com a la resta d'Espanya, que a partir del 7 de març l'empresa ferroviària rebaixarà un 5% les seves tarifes a nivell estatal.
En declaracions a Europa Press, el president de Promoció del Transport Públic (PTP), Ricard Riol, ha explicat que la Generalitat ha de reduir el preu dels bitllets sempre que sigui l'Estat qui aporti els 26 milions que suposaria per a Catalunya la mesura.
“La rebaixa que proposa el govern suposa un dèficit del servei més gran, del qual no ha de fer-se càrrec la Generalitat”, i ha apostat per completar un traspàs total del servei per evitar problemàtiques com aquesta.
Per la seva banda, una de les portaveus de la Plataforma d'Usuaris de Renfe de Girona, Marián Riembau, ha sostingut que per fomentar el transport públic “el lògic seria baixar el preu i millorar el servei”.
Tot i això, Riembau s'ha mostrat pessimista pel que fa a una rebaixa de tarifes: “La caixa està buida, així que no baixaran els preus diguin el que diguin a Madrid”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nou capítol del serial
Sembla que la història va per fascicles: ara el govern central vol fer canviar a tots els cotxes els pneumàtics per uns que estalvien més energia.
http://www.ara.cat/economia/pneumatics_0_436757522.html
Què més vindrà?
http://www.ara.cat/economia/pneumatics_0_436757522.html
Què més vindrà?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Nou capítol del serial
M'imagino a Zapatero llevant-se de bon matí, passant-se la mà pels ulls, llevant-se les lleganyes i quedant-se tot quiet per cridat "'¡Las ruedas!¡Corre, Sonsoles, llama a Blanco, tengo la solución de todo!"... i demà?Guigui wrote:Sembla que la història va per fascicles: ara el govern central vol fer canviar a tots els cotxes els pneumàtics per uns que estalvien més energia.
http://www.ara.cat/economia/pneumatics_0_436757522.html
Què més vindrà?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Aquí caic, allí m'aixeco
[quote="wefer]
I de pas, per què no comenta que la meitat del preu de la gasolina són impostos? És a dir, que si l'Estat no hi carregués una burrada d'impostos, ara mateix la gasolina costaria uns 60 cèntims en comptes de l'1,20 actual. Ah, i com més puja el petroli... més guanya l'Estat.[/quote]
No només això: al preu 'verge' de la benzina se li carrega l'impost especial de carburants, i a l'import resultant se li afegeix un 18% d'IVA. És a dir, es paga l'IVA d'un impost!
No entenc que l'estat vuigui estalviar en petroli que no gasta ell (sinò els consumidors), quan precisament el que li aniria bé és que gastéssim força per a ingressar més en concepte d'impostos. O bé els 110 fan gastar més benzina (en cotxes amb sis marxes, hauran d'anar en cinquena a les autopistes, amb el cotxe més revolucionats), o bé volen ingressar més en concepte de radars. O bé volen fer soroll per a què parlem d'això, i no ho fem dels 70.000 nous parats que hi va haver el mes passat.
A més, la dependència energètica del nostre estat no vé només del petroli, també tenim força problemes de producció elèctrica amb les altres fonts d'energia. I es que les centrals tèrmiques de cicle combinat cremen carbó i gas (recursos també vinculats al petroli), les nuclears ens fan poc i fàstic, i les renovables encara han de demostrar que són una solució d'abastiment elèctric continuat. Per això, no ens queda altre remei que comprar l'electricitat que ens falta als nostres veïns francesos. Que, dit de pas, la produeixen a centrals nuclears, una de les quals (Golfechs) es troba a la mateixa distància de Vielha que, si fa no fa, Barcelona d'Ascó. I a sobre no som capaços de decidir on carai posem els residus que nosaltres mateixos generem per no molestar al polític de torn (solució: pagar un lloguer milionari als amics de l'altra banda dels Pirineus, que macos ells....).
O bé es fa una aposta a cinquanta anys on es plantegin les necessitats reals d'energia i com abastir-les (amb plantejaments sòlids i científics, no solucions verduleres improvisades i d'opereta) o seguirem sent la vergonya d'Europa. El fet de no ser autosuficients ens farà estar pendents SEMPRE de si els especuladors fan saltar la banca amb el petroli, si el sàpatra de torn té problemes amb els insurgents o si els russos els hi surt del barret apujar el doble el preu del gas. I això no es problema d'anar a 120, 110 o 47 km per hora, ni de cotxes elèctrics, bicicletes o patinets.
I de pas, per què no comenta que la meitat del preu de la gasolina són impostos? És a dir, que si l'Estat no hi carregués una burrada d'impostos, ara mateix la gasolina costaria uns 60 cèntims en comptes de l'1,20 actual. Ah, i com més puja el petroli... més guanya l'Estat.[/quote]
No només això: al preu 'verge' de la benzina se li carrega l'impost especial de carburants, i a l'import resultant se li afegeix un 18% d'IVA. És a dir, es paga l'IVA d'un impost!
No entenc que l'estat vuigui estalviar en petroli que no gasta ell (sinò els consumidors), quan precisament el que li aniria bé és que gastéssim força per a ingressar més en concepte d'impostos. O bé els 110 fan gastar més benzina (en cotxes amb sis marxes, hauran d'anar en cinquena a les autopistes, amb el cotxe més revolucionats), o bé volen ingressar més en concepte de radars. O bé volen fer soroll per a què parlem d'això, i no ho fem dels 70.000 nous parats que hi va haver el mes passat.
A més, la dependència energètica del nostre estat no vé només del petroli, també tenim força problemes de producció elèctrica amb les altres fonts d'energia. I es que les centrals tèrmiques de cicle combinat cremen carbó i gas (recursos també vinculats al petroli), les nuclears ens fan poc i fàstic, i les renovables encara han de demostrar que són una solució d'abastiment elèctric continuat. Per això, no ens queda altre remei que comprar l'electricitat que ens falta als nostres veïns francesos. Que, dit de pas, la produeixen a centrals nuclears, una de les quals (Golfechs) es troba a la mateixa distància de Vielha que, si fa no fa, Barcelona d'Ascó. I a sobre no som capaços de decidir on carai posem els residus que nosaltres mateixos generem per no molestar al polític de torn (solució: pagar un lloguer milionari als amics de l'altra banda dels Pirineus, que macos ells....).
O bé es fa una aposta a cinquanta anys on es plantegin les necessitats reals d'energia i com abastir-les (amb plantejaments sòlids i científics, no solucions verduleres improvisades i d'opereta) o seguirem sent la vergonya d'Europa. El fet de no ser autosuficients ens farà estar pendents SEMPRE de si els especuladors fan saltar la banca amb el petroli, si el sàpatra de torn té problemes amb els insurgents o si els russos els hi surt del barret apujar el doble el preu del gas. I això no es problema d'anar a 120, 110 o 47 km per hora, ni de cotxes elèctrics, bicicletes o patinets.
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Segons la Generalitat, la rebaixa a rodalia no té sentit
Cito un missatge que he llegit al fòrum d'skyscrapercity de l'usuari entfe001diari Avui wrote:El govern xifra en 26 milions d'euros el cost de rebaixar el preu dels bitllets de Renfe
Ens prenen el pel ?? Se'n podria parlar al blog del diari Ara...usuari entfe001 a skyscrapercity wrote: http://www.renfe.com/docs/informe_anual2009.pdf pàgines 45 i 46
Ingressos de Rodalies Barcelona: 118,361 MEUR
Ingressos de Media Distancia nord-est: 49,896 MEUR
Ingressos Avant Barcelona - Lleida: 7,149 MEUR
TOTAL 2009: 175,41 MEUR
Suposant que no hi hagi hagut un daltabaix de nassos en els ingressos, això suposa que la previsió del govern és que la mesura de reducció del 5% duri tres anys.
Dues coses: lamentable classe política per enganyar-nos d'aquesta forma, i lamentable classe periodística per no haver fet ningú els números.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Segons la Generalitat, la rebaixa a rodalia no té sentit
El càlcul de la Generalitat és en el cas de baixar el preu dels títols ATM.
Pere wrote:Cito un missatge que he llegit al fòrum d'skyscrapercity de l'usuari entfe001diari Avui wrote:El govern xifra en 26 milions d'euros el cost de rebaixar el preu dels bitllets de Renfe
Ens prenen el pel ?? Se'n podria parlar al blog del diari Ara...usuari entfe001 a skyscrapercity wrote: http://www.renfe.com/docs/informe_anual2009.pdf pàgines 45 i 46
Ingressos de Rodalies Barcelona: 118,361 MEUR
Ingressos de Media Distancia nord-est: 49,896 MEUR
Ingressos Avant Barcelona - Lleida: 7,149 MEUR
TOTAL 2009: 175,41 MEUR
Suposant que no hi hagi hagut un daltabaix de nassos en els ingressos, això suposa que la previsió del govern és que la mesura de reducció del 5% duri tres anys.
Dues coses: lamentable classe política per enganyar-nos d'aquesta forma, i lamentable classe periodística per no haver fet ningú els números.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Si és que, qui no plora no mama
http://www.lavanguardia.es/politica/201 ... ona-y.html
El Gobierno se muestra dispuesto a sufragar el coste de la rebaja de los billetes en Barcelona y Madrid
El Ejecutivo convocará a ambas comunidades para que se adhieran a un plan con el que prevé reducir un 5% las importaciones petrolíferas (28,6 millones de barriles) y reducir 12,5 millones de toneladas de CO2 | Las medidas, prorrogables, estarán en vigor hasta junio | El paquete de medidas incluye inversión en transporte público, edificación y alumbrado público
Política | 04/03/2011 - 14:22h
Luis B. García
Barcelona
El vicepresidente del Gobierno, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha asegurado este viernes que el Gobierno está dispuesto a sufragar el coste de la rebaja de los billetes de Cercanías y Media Distancia en las comunidades de Catalunya y Madrid, las dos comunidades autónomas que han expresado con mayor contundencia su desacuerdo en costear las iniciativas del Ejecutivo central en materia de ahorro energético.
Tras la reunión del Consejo de Ministros, el vicepresidente primero ha asegurado que convocará a los representantes de ambas comunidades para evaluar el coste de la implantación de la rebaja del billete porque "estamos dispuestos" a que las medidas de ahorro del consumo energético sean eficientes y se produzcan en todo el país. Además, Rubalcaba valoró la necesidad de que ambas comunidades se adhieran al plan por la envergadura de su consumo energético.
"Hay que hacer unos cálculos y ver cuál es el resultado de esta medida" ha indicado el ministro, que se ha mostrado confiado en que, si "se baja el billete, más gente coja el transporte público". Rubalcaba también ha hecho un llamamiento para "aprovechar este debate para defender el transporte público" que, a su juicio, "es muy bueno en España, más barato que el coche y contamina mucho menos".
La reducción a 110, para cuatro meses
Rubalcaba ha remarcado que la de reducción del 5% del precio de los billetes de tren y de la velocidad máxima a 110km/h en autovías y autopistas tienen una duración eventual de cuatro meses, hasta junio de este año, pero prorrogables en función de la evolución de los precios del petróleo . "Si dentro de cuatro meses la situación lo permite volveremos a la normalidad que es 120, si no lo permite, tendremos que prorrogarlo", ha subrayado.
Además, Rubalcaba ha insistido en que se trata de una medida que no tiene que ver con la recaudación por multas. En este sentido, ha insistido que "por mucho que multara" el Gobierno no iba a compensar lo que va a dejar de ahorrarse por la recaudación de impuestos, al reducirse el consumo del petróleo.
Medidas para transportes, edificación e iluminación
Acompañado del ministro de Industria, Miguel Sebastián, juntos han presentado las 20 medidas que el Ejecutivo central ha aprobado esta mañana en la reunión del Consejo de Ministros. Se trata de medidas a aplicar en tres ámbitos (transportes y movilidad, edificación e iluminación) y una campaña de concienciación "por coherencia y responsabilidad". Por "responsabilidad" ante el actual escenario internacional y por "coherencia" con las políticas ya emprendidas por el Ejecutivo.
El titular de Industria justificó las medidas porque son la continuación de las ya iniciadas en el año 2008, "31 medidas que han conseguido ahorrar 36 millones de barriles de petróleo, lo que equivale a 6.000 millones de euros", aseguró. Por su parte, Rubalcaba aseguró que las medidas harán que el repunte de los precios del petróleo que se ha producido en los últimos días no afecte al crecimiento económico. "Hemos adoptado esas medidas, en parte, para no frenar la recuperación".
Un ahorro de 2.300 millones en crudo
Con el nuevo paquete, el Ejecutivo prevé reducir un 5% las importaciones de petróleo, lo que suponen 2.300 millones de euros en 26,8 millones de barriles de petróleo y 12,5 millones de toneladas de CO2. Según explicó Sebastián, estas medidas tienen unas inversiones asociadas de 1.151 millones de euros, que irán con cargo a la estrategia de ahorro y eficiencia energética, de cuya financiación se encargan en un 80% las compañías eléctricas, indicó.
Entre las medidas figura la subvención a la compra de neumáticos eficientes que tengan la etiqueta A de la normativa de la Comisión Europea de 2009, con un total de 20 euros por cada unidad, lo que supondrá un descuento del 20% respecto al precio medio del mercado que ronda los 100 euros. Sebastián señaló que la utilización de este tipo de productos puede permitir ahorrar hasta un 4% en el consumo de combustible de los vehículos.
Desarrollar el carril bici y el transporte público
Dentro de las medidas relacionadas con el transporte, el Gobierno financiará con 262 millones proyectos de movilidad en ciudades de entre 20.000 y 50.000 habitantes, entre los que figuran el desarrollo del carril bici y la mejora del transporte público.
También se presentará por parte del Ministerio Fomento un plan de eficiencia energética en el sector ferroviario centrado en el transporte de mercancías y se mejorarán los pasillos aéreos al optimizarse el uso del espacio aéreo del ministerio de Defensa o al introducirse sistemas de descenso continuo y reanálisis de las rutas trasatlánticas.
En el sector de la edificación, el Ejecutivo lanzará una línea ICO por 600 millones para incentivar el desarrollo de Empresas de Servicios Energéticos (ESE) y fomentará el uso de la biomasa en edificios mediante la sustitución de calderas y la ampliación del plan renove de estos aparatos.
Renovación del alumbrado municipal para ganar eficiencia
En el ámbito de la iluminación, se renovará el alumbrado público municipal con el lanzamiento de 19 proyectos de ESE, con el cambio de lámparas de vapor de sodio por tecnologías de alta eficiencia en los municipios con menos de 200 habitantes y con la exigencia de cumplimiento de la normativa sobre alumbrado público eficiente para todos los municipios de más 25.000 habitantes en un plazo de cinco años.
Según este anuncio, un total de 122 ayuntamientos catalanes con menos de 200 habitantes se beneficiarán de la renovación, financiada por Industria, del alumbrado público tradicional por una iluminación que use tecnología de alta eficiencia. De los 2.200 municipios contemplados en la medida en toda España, un total de 122 son catalanes, según datos del padrón municipal de 2010.
El ministro defendió las medidas diciendo que "están recomendadas por la AIE y ya han sido puestas en marcha por otros países, de modo que no son ninguna ocurrencia". En este sentido, señaló con ironía que "la tontería de las bombillas" ha permitido ahorrar el consumo eléctrico equivalente al de una ciudad como Valencia y que la mayor parte de la población conozca este tipo de iluminación de bajo consumo.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ni punyetera idea
No havien dit 26 milions? Aleshores, per què diuen que ho han de calcular? O potser ho han dit a la babalà i ara ho confessen?"Hay que hacer unos cálculos y ver cuál es el resultado de esta medida" ha indicado el ministro, [...]
I el Sr. ministre confia que ell mateix agafarà el transport públic?[...] que se ha mostrado confiado en que, si "se baja el billete, más gente coja el transporte público".
Sabeu què? Que vagin a ...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El RACC discrepa del govern
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... onsum.html
El RACC assegura que la limitació a 110 reduirà com a màxim el 2% del consum
El club automobilístic posa en dubte la mesura i adverteix que els costos són massa elevats
Estima que suposarà un estalvi d'entre 200 i 300 milions d'euros i no de 1.400 com xifra l'Estat
04/03/11 16:17 - BARCELONA - Agències
La limitació de la velocitat a 110 quilòmetres per hora a les autopistes i autovies, que entrarà en vigor el pròxim dia 7, només permetrà reduir com a màxim el 2% del consum de combustible i no el 10 o el 15% que argumenta l'Estat, segons ha advertit el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC). Aquesta mesura suposarà un estalvi màxim d'entre 200 i 300 milions d'euros a l'any i no els 1.400 milions que ha xifrat el govern de Madrid.
En roda de premsa, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha avisat que el resultat final d'aquesta limitació de la velocitat no serà positiu ja que els beneficis en estalvi energètic són molt limitats i, en canvi, els costos seran molt elevats perquè crearan confusió en els conductors i s'imposaran més multes.
Segons un estudi elaborat per aquest club d'automobilistes, passar de 120 a 110 quilòmetres per hora com a velocitat màxima en autopistes i autovies només permetrà reduir un 1% de la factura petroliera d'Espanya relativa a l'any 2010.
Davant aquesta situació, el RACC ha demanat al govern que la mesura sigui només temporal, per un termini per exemple de sis mesos, que es fixin criteris objectius sobre el seu manteniment, que es facin públiques regularment la quantitat de multes que s'imposin per la nova normativa i que s'asseguri la qualitat de la nova senyalització.
Altres mesures
La reducció de la velocitat a autopistes i autovies no afectarà a la majoria dels vehicles i un 70%, segons dades del RACC, no es veuran afectats: els que circulen en zona urbana, els que ho fan en vies convencionals, els camions que circulen per autopistes i autovies o aquells vehicles que no superin els 110 quilòmetres per hora de manera habitual o que es trobin en congestió.
L'associació proposa altres mesures “més eficients” per reduir el consum, com publicitar les tècniques de conducció eficient o actuar sobre les zones de baixa velocitat.
El RACC assegura que la limitació a 110 reduirà com a màxim el 2% del consum
El club automobilístic posa en dubte la mesura i adverteix que els costos són massa elevats
Estima que suposarà un estalvi d'entre 200 i 300 milions d'euros i no de 1.400 com xifra l'Estat
04/03/11 16:17 - BARCELONA - Agències
La limitació de la velocitat a 110 quilòmetres per hora a les autopistes i autovies, que entrarà en vigor el pròxim dia 7, només permetrà reduir com a màxim el 2% del consum de combustible i no el 10 o el 15% que argumenta l'Estat, segons ha advertit el Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC). Aquesta mesura suposarà un estalvi màxim d'entre 200 i 300 milions d'euros a l'any i no els 1.400 milions que ha xifrat el govern de Madrid.
En roda de premsa, el director de la Fundació RACC, Miquel Nadal, ha avisat que el resultat final d'aquesta limitació de la velocitat no serà positiu ja que els beneficis en estalvi energètic són molt limitats i, en canvi, els costos seran molt elevats perquè crearan confusió en els conductors i s'imposaran més multes.
Segons un estudi elaborat per aquest club d'automobilistes, passar de 120 a 110 quilòmetres per hora com a velocitat màxima en autopistes i autovies només permetrà reduir un 1% de la factura petroliera d'Espanya relativa a l'any 2010.
Davant aquesta situació, el RACC ha demanat al govern que la mesura sigui només temporal, per un termini per exemple de sis mesos, que es fixin criteris objectius sobre el seu manteniment, que es facin públiques regularment la quantitat de multes que s'imposin per la nova normativa i que s'asseguri la qualitat de la nova senyalització.
Altres mesures
La reducció de la velocitat a autopistes i autovies no afectarà a la majoria dels vehicles i un 70%, segons dades del RACC, no es veuran afectats: els que circulen en zona urbana, els que ho fan en vies convencionals, els camions que circulen per autopistes i autovies o aquells vehicles que no superin els 110 quilòmetres per hora de manera habitual o que es trobin en congestió.
L'associació proposa altres mesures “més eficients” per reduir el consum, com publicitar les tècniques de conducció eficient o actuar sobre les zones de baixa velocitat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sancions i més reaccions pels 110 km/h
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... 0-kmh.html
Multes de 100 euros per a qui sobrepassi el límit de 110 km/h
07/03/11 02:00 - barcelona - Redacció
Conduir entre 111 i 141 km/h en autopista o autovia es multarà, a partir d'avui, amb 100 euros. La sanció serà de 300 euros quan l'excés de velocitat estigui entre els 141 i els 160 km/h. No obstant això, no es retiraran punts del permís si no se sobrepassen el 151 km/h.
La mesura adoptada pel govern espanyol va ser rebuda ahir amb recel pel conseller d'Interior, Felip Puig: “Una vegada més pagaran els ciutadans, que es veuran afectats per una reducció de la velocitat que no repercutirà en el consum energètic”.
També va criticar el nou límit el conseller delegat de Peugeot a l'Estat, Rafael Prieto, que va assegurar que endurir les inspeccions tècniques de vehicles suposaria un estalvi molt més alt, d'entre un 20 i un 25 % del combustible. També CCOO va titllar les mesures d'estalvi energètic de “desordenades”.
Multes de 100 euros per a qui sobrepassi el límit de 110 km/h
07/03/11 02:00 - barcelona - Redacció
Conduir entre 111 i 141 km/h en autopista o autovia es multarà, a partir d'avui, amb 100 euros. La sanció serà de 300 euros quan l'excés de velocitat estigui entre els 141 i els 160 km/h. No obstant això, no es retiraran punts del permís si no se sobrepassen el 151 km/h.
La mesura adoptada pel govern espanyol va ser rebuda ahir amb recel pel conseller d'Interior, Felip Puig: “Una vegada més pagaran els ciutadans, que es veuran afectats per una reducció de la velocitat que no repercutirà en el consum energètic”.
També va criticar el nou límit el conseller delegat de Peugeot a l'Estat, Rafael Prieto, que va assegurar que endurir les inspeccions tècniques de vehicles suposaria un estalvi molt més alt, d'entre un 20 i un 25 % del combustible. També CCOO va titllar les mesures d'estalvi energètic de “desordenades”.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.