Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Algú ha vist la notícia del periódico?
Sortia una foto i al peu de foto deia que era una imàtge virtual de la nova estació de Gràcia, quan, de fet, era una foto de l'estació actual
Sortia una foto i al peu de foto deia que era una imàtge virtual de la nova estació de Gràcia, quan, de fet, era una foto de l'estació actual
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una andana, no apta per a PMR
Tres andanes, però només dues per a PMR. Espero que per als afectats quedi clarament senyalitzat perquè baixin pel costat correcte del tren.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Per sí voleu veure el projecte complet, amb plànols i detalls:
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
o encara millor: http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 520000.PDF
http://www.gisa.cat/gisa/servlet/HomeLi ... &company=1
o encara millor: http://www.gisa.cat/gisa/documentos/esp ... 520000.PDF
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Explotació futura línia Barcelona-Vallès dels FGC
Les obres de l'estació de Gràcia, en marxa
Informació d'avui de la pàgina web de la Generalitat
Territori i Sostenibilitat inicia les obres de remodelació, adaptació i millora de l'estació d'FGC de Gràcia
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els treballs previs a les obres de remodelació, adaptació i millora de l’estació d’FGC de Gràcia, que compten amb un pressupost de 29,3 MEUR. Així, s’ha iniciat el tancament de la zona d’obres a la plaça Gal·la Placídia, per tal de dur a terme el desviament de serveis afectats. A finals d’aquest mes, es preveu iniciar la construcció d’una nova subcentral elèctrica i cap a la primavera, les obres de remodelació de l’estació pròpiament, que inclou la instal·lació de 3 ascensors per connectar els diferents nivells de l’estació, l’ampliació i modernització del vestíbul i les andanes, i la modificació de la configuració de les vies existents.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els treballs previs per a la remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació d’FGC de Gràcia, que compta amb un pressupost previst de 29,3 MEUR.
L’actuació servirà per modernitzar i ampliar el vestíbul i les andanes d’aquesta estació i instal·lar 3 nous ascensors per fer-la accessible a persones amb mobilitat reduïda. Per encabir els nous ascensors, caldrà ampliar les andanes existents, de manera que s’haurà de modificar el traçat de les dues vies laterals de l’estació. A més, es millorarà la capacitat d’evacuació i les instal·lacions elèctriques per a garantir el subministrament necessari per permetre l’increment de freqüències en el futur.
L’estació de Gràcia s’ubica sota la Via Augusta i la plaça Gal·la Placídia, entre el carrer de Marià Cubí i la Travessera de Gràcia, i dóna servei a les línies del Vallès, així com al ramal de Reina Elisenda i de l’avinguda Tibidabo. Disposa de 4 vies, dues centrals (per les línies del Vallès i Reina Elisenda) i dues laterals (només pels serveis de l’avinguda Tibidabo). La comunicació entre el vestíbul i andana es fa mitjançant escales fixes i mecàniques, i amb l’exterior, amb escales fixes. Aquesta estació compta amb 11.200 viatgers al dia.
Primera fase en marxa
En aquest sentit, les obres inicials que ara comencen comprenen el tancament de la zona d’obra, que implica l’ocupació d’una part de la plaça Gal·la Placídia. Això permetrà dur a terme el desviament dels serveis afectats previs a l’inici del gruix de les obres. Així, es desviarà la xarxa elèctrica de mitja i baixa tensió, canonades d’aigua, etc.
Un cop es finalitzin aquets treballs, cap a finals de gener, es preveu iniciar les obres de construcció d’una subcentral elèctrica més potent que substituirà l’actual, que serà enderrocada. D’aquesta manera, amb el trasllat de la subcentral a la banda Besòs i nord de la plaça, es disposarà de l’espai necessari per a modificar la configuració de les vies actuals previstes en aquesta actuació.
La nova subcentral es construirà contigua a l’actual i en mina, amb l’execució inicial dels murs pantalla perimetrals, i de la llosa de cobertura, per poder dur a terme posteriorment l’excavació i buidat del recinte.
Més endavant, cap a la primavera es preveu començar les obres de la segona fase, que inclouen pròpiament la remodelació, ampliació i adaptació de l’estació.
Modernització i adaptació a PMR
Concretament, les obres previstes que permetran modernitzar les instal·lacions i millorar la qualitat del servei en aquesta estació comprenen els treballs següents:
•3 nous ascensors i escales fixes i mecàniques: l’estació quedarà completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda, amb la col·locació de 3 nous ascensors, un a l’exterior, a la Via Augusta, costat Besòs, a l’alçada del carrer Marià Cubí, per enllaçar amb el vestíbul, i dos més per arribar a les andanes. A més, s’ampliarà l’amplada dels trams d’escales fixes, que seran de 2 metres en les escales que connecten el vestíbul i les andanes laterals, i de 4 metres, a les que enllacen el vestíbul i l’andana central. També es col·locaran 3 escales mecàniques.
•Ampliació del vestíbul i zona d’andanes: la millora de l’accessibilitat a l’estació comportarà la necessitat de disposar de nous espais per encabir els ascensors i ampliar els trams d’escales. Així, s’ampliarà la superfície del vestíbul dels 250 m2 actuals als 1.500 m2 i s’aprofitarà l’espai alliberat amb el trasllat de la subestació elèctrica i la nova configuració de vies. Amb aquesta actuació, els passadissos que porten cap al vestíbul actual s’eliminaran i els accessos conduiran directament cap a aquest gran vestíbul projectat. A més, les andanes s’ampliaran i es passarà de les dues andanes actuals, de 4 metres d’amplada cadascuna, a 3 andanes: 4.45 metres la del costat Besòs, els 10.5 metres la central, i 7.35 metres la del costat Llobregat.
•Renovació de l’arquitectura interior: a més, a la zona del vestíbul es col·locaran paraments de pedra i tancaments de vidre i acer inoxidable, així com elements retroil·luminats, que aportaran lluminositat i modernitat a aquests espais ampliats. A la zona d’andanes, també es renovaran els acabats interiors, amb materials d’acer inoxidable i vidre. A més, es col·locarà una estructura penjant sobre el sostre, que acollirà les xarxes de ventilació i il·luminació.
•Modificació del traçat de 2 vies: l’ampliació de les andanes obligarà a modificar el traçat de les vies laterals al seu pas per l’estació, per on discorren els serveis del ramal de l’avinguda Tibidabo. Així, la via en sentit Avinguda Tibidabo es desplaçarà cap a la banda Besòs, ocupant l’espai destinat ara a la subestació elèctrica. L’andana en sentit Barcelona també s’amplia; per fer-ho, la via descendent de Tibidabo s’enllaçarà amb la via principal abans de l’entrada a l’estació.
•Nova subestació elèctrica i reforma d’instal·lacions: la subestació elèctrica actual serà substituïda per una de nova més potent que es canviarà d’ubicació, per tal de disposar de l’espai per desviar el traçat de la via ascendent de Tibidabo. A més, es renovaran les instal·lacions elèctriques de mitja i baixa tensió, així com les de comunicacions i senyalització, i la catenària.
•Nova sortida d’emergència: finalment, s’habilitarà una nova sortida d’emergència a l’extrem de l’estació costat Plaça Catalunya.
Informació d'avui de la pàgina web de la Generalitat
Territori i Sostenibilitat inicia les obres de remodelació, adaptació i millora de l'estació d'FGC de Gràcia
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els treballs previs a les obres de remodelació, adaptació i millora de l’estació d’FGC de Gràcia, que compten amb un pressupost de 29,3 MEUR. Així, s’ha iniciat el tancament de la zona d’obres a la plaça Gal·la Placídia, per tal de dur a terme el desviament de serveis afectats. A finals d’aquest mes, es preveu iniciar la construcció d’una nova subcentral elèctrica i cap a la primavera, les obres de remodelació de l’estació pròpiament, que inclou la instal·lació de 3 ascensors per connectar els diferents nivells de l’estació, l’ampliació i modernització del vestíbul i les andanes, i la modificació de la configuració de les vies existents.
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat els treballs previs per a la remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l’estació d’FGC de Gràcia, que compta amb un pressupost previst de 29,3 MEUR.
L’actuació servirà per modernitzar i ampliar el vestíbul i les andanes d’aquesta estació i instal·lar 3 nous ascensors per fer-la accessible a persones amb mobilitat reduïda. Per encabir els nous ascensors, caldrà ampliar les andanes existents, de manera que s’haurà de modificar el traçat de les dues vies laterals de l’estació. A més, es millorarà la capacitat d’evacuació i les instal·lacions elèctriques per a garantir el subministrament necessari per permetre l’increment de freqüències en el futur.
L’estació de Gràcia s’ubica sota la Via Augusta i la plaça Gal·la Placídia, entre el carrer de Marià Cubí i la Travessera de Gràcia, i dóna servei a les línies del Vallès, així com al ramal de Reina Elisenda i de l’avinguda Tibidabo. Disposa de 4 vies, dues centrals (per les línies del Vallès i Reina Elisenda) i dues laterals (només pels serveis de l’avinguda Tibidabo). La comunicació entre el vestíbul i andana es fa mitjançant escales fixes i mecàniques, i amb l’exterior, amb escales fixes. Aquesta estació compta amb 11.200 viatgers al dia.
Primera fase en marxa
En aquest sentit, les obres inicials que ara comencen comprenen el tancament de la zona d’obra, que implica l’ocupació d’una part de la plaça Gal·la Placídia. Això permetrà dur a terme el desviament dels serveis afectats previs a l’inici del gruix de les obres. Així, es desviarà la xarxa elèctrica de mitja i baixa tensió, canonades d’aigua, etc.
Un cop es finalitzin aquets treballs, cap a finals de gener, es preveu iniciar les obres de construcció d’una subcentral elèctrica més potent que substituirà l’actual, que serà enderrocada. D’aquesta manera, amb el trasllat de la subcentral a la banda Besòs i nord de la plaça, es disposarà de l’espai necessari per a modificar la configuració de les vies actuals previstes en aquesta actuació.
La nova subcentral es construirà contigua a l’actual i en mina, amb l’execució inicial dels murs pantalla perimetrals, i de la llosa de cobertura, per poder dur a terme posteriorment l’excavació i buidat del recinte.
Més endavant, cap a la primavera es preveu començar les obres de la segona fase, que inclouen pròpiament la remodelació, ampliació i adaptació de l’estació.
Modernització i adaptació a PMR
Concretament, les obres previstes que permetran modernitzar les instal·lacions i millorar la qualitat del servei en aquesta estació comprenen els treballs següents:
•3 nous ascensors i escales fixes i mecàniques: l’estació quedarà completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda, amb la col·locació de 3 nous ascensors, un a l’exterior, a la Via Augusta, costat Besòs, a l’alçada del carrer Marià Cubí, per enllaçar amb el vestíbul, i dos més per arribar a les andanes. A més, s’ampliarà l’amplada dels trams d’escales fixes, que seran de 2 metres en les escales que connecten el vestíbul i les andanes laterals, i de 4 metres, a les que enllacen el vestíbul i l’andana central. També es col·locaran 3 escales mecàniques.
•Ampliació del vestíbul i zona d’andanes: la millora de l’accessibilitat a l’estació comportarà la necessitat de disposar de nous espais per encabir els ascensors i ampliar els trams d’escales. Així, s’ampliarà la superfície del vestíbul dels 250 m2 actuals als 1.500 m2 i s’aprofitarà l’espai alliberat amb el trasllat de la subestació elèctrica i la nova configuració de vies. Amb aquesta actuació, els passadissos que porten cap al vestíbul actual s’eliminaran i els accessos conduiran directament cap a aquest gran vestíbul projectat. A més, les andanes s’ampliaran i es passarà de les dues andanes actuals, de 4 metres d’amplada cadascuna, a 3 andanes: 4.45 metres la del costat Besòs, els 10.5 metres la central, i 7.35 metres la del costat Llobregat.
•Renovació de l’arquitectura interior: a més, a la zona del vestíbul es col·locaran paraments de pedra i tancaments de vidre i acer inoxidable, així com elements retroil·luminats, que aportaran lluminositat i modernitat a aquests espais ampliats. A la zona d’andanes, també es renovaran els acabats interiors, amb materials d’acer inoxidable i vidre. A més, es col·locarà una estructura penjant sobre el sostre, que acollirà les xarxes de ventilació i il·luminació.
•Modificació del traçat de 2 vies: l’ampliació de les andanes obligarà a modificar el traçat de les vies laterals al seu pas per l’estació, per on discorren els serveis del ramal de l’avinguda Tibidabo. Així, la via en sentit Avinguda Tibidabo es desplaçarà cap a la banda Besòs, ocupant l’espai destinat ara a la subestació elèctrica. L’andana en sentit Barcelona també s’amplia; per fer-ho, la via descendent de Tibidabo s’enllaçarà amb la via principal abans de l’entrada a l’estació.
•Nova subestació elèctrica i reforma d’instal·lacions: la subestació elèctrica actual serà substituïda per una de nova més potent que es canviarà d’ubicació, per tal de disposar de l’espai per desviar el traçat de la via ascendent de Tibidabo. A més, es renovaran les instal·lacions elèctriques de mitja i baixa tensió, així com les de comunicacions i senyalització, i la catenària.
•Nova sortida d’emergència: finalment, s’habilitarà una nova sortida d’emergència a l’extrem de l’estació costat Plaça Catalunya.
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
La part central de la Gala Placídia ja està plena de tanques. Això va de debò! Però el curiós es que s'hagi engegat aquesta obra quan al començament d'aquest tema es deia força vegades que per qüestions de pressopost el projecte es començaria el 2012.
També tenia entès que abans era prioritari el túnel de maniobres de Pl. Catalunya sota el carrer Fontanella. O sigui que no entenc res. Algú sap perque es comença abans una obra que l'altre?
El que es cert es que a Gràcia millorarà molt l'accés de les persones que ja irà be. En canvi no tinc tant clar que que ho deixin ara ben preparat de cara un perllongament (molt interessant) de la L8. També s'ha de dir que fa tems que es dóna voltes a aquest projecte i ja he vist planols de tots colors. També, i no seria mala cosa que la L7 es desganxés de la L6 i anés en una altre direcció, però això ja és metro-ficció.
També tenia entès que abans era prioritari el túnel de maniobres de Pl. Catalunya sota el carrer Fontanella. O sigui que no entenc res. Algú sap perque es comença abans una obra que l'altre?
El que es cert es que a Gràcia millorarà molt l'accés de les persones que ja irà be. En canvi no tinc tant clar que que ho deixin ara ben preparat de cara un perllongament (molt interessant) de la L8. També s'ha de dir que fa tems que es dóna voltes a aquest projecte i ja he vist planols de tots colors. També, i no seria mala cosa que la L7 es desganxés de la L6 i anés en una altre direcció, però això ja és metro-ficció.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tanques
Les tanques són de l'etern desmuntatge de la carpa provisional del Mercat de la Llibertat i la reurbanització de l'espai.U-bahn de BCN wrote:La part central de la Gala Placídia ja està plena de tanques.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
No, no, les tanques son noves d'ara; ja no son del desmontatge del mercat, aquestes ja van despareixer fa temps. Aquestes son noves del dilluns; obres prèvies d'inici de l'obra de la reforma i adequació de l'estació. Salut!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Restriccions a Via Augusta
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... racia.html
Restriccions al trànsit en horari nocturn a la Via Augusta per obres de millora de l'estació d'FGC de Gràcia
16:46 05.03.2011
Barcelona (ACN).- Com a conseqüència dels treballs previs a les obres de remodelació, adaptació i millora de l'estació d'FGC de Gràcia es reduirà el nombre de carrils de circulació a la Via Augusta la nit de diumenge 6 a dilluns 7 de març, a l'altura de la plaça Gal·la Placídia, segons informa Territori i Sostenibilitat. Així, s'eliminaran entre dos i quatre carrils de la calçada, entre les vuit del vespre de diumenge fins a les vuit del matí de dilluns, tot i que els vehicles disposaran com a mínim d'un carril per sentit per circular. Aquests treballs previs inclouen el trasllat de tres arbres catalogats de la plaça Gal·la Placídia per al seu transplantament. Les restriccions es repetiran la nit del dijous 10 de març.
Restriccions al trànsit en horari nocturn a la Via Augusta per obres de millora de l'estació d'FGC de Gràcia
16:46 05.03.2011
Barcelona (ACN).- Com a conseqüència dels treballs previs a les obres de remodelació, adaptació i millora de l'estació d'FGC de Gràcia es reduirà el nombre de carrils de circulació a la Via Augusta la nit de diumenge 6 a dilluns 7 de març, a l'altura de la plaça Gal·la Placídia, segons informa Territori i Sostenibilitat. Així, s'eliminaran entre dos i quatre carrils de la calçada, entre les vuit del vespre de diumenge fins a les vuit del matí de dilluns, tot i que els vehicles disposaran com a mínim d'un carril per sentit per circular. Aquests treballs previs inclouen el trasllat de tres arbres catalogats de la plaça Gal·la Placídia per al seu transplantament. Les restriccions es repetiran la nit del dijous 10 de març.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Restriccions al trànsit a la Via Augusta
publicat el 29/07/2011 a les 19:33 h. Redacció bcn.cat
Les obres de remodelació de l'estació de FGC a Gràcia obligaran a partir d'aquest dimarts a eliminar els dos carrils que baixen per Via Augusta, la circulació dels quals serà desviada a l'altura del carrer Madrazo.
Les obres de remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'estació de FGC de Gràcia obliguen a eliminar els dos carrils de baixada per la Via Augusta des del dimarts 2 d'agost i fins el 26 del mateix mes.
El trànsit en sentit sud es desviarà a l'altura del carrer Madrazo i el carrer Balmes fins a la Travessera de Gràcia, on els vehicles podran tornar a enllaçar amb la Via Augusta. Pel que fa a la circulació en sentit nord, mantindrà els dos carrils.
Aquests canvis comportaran també el trasllat de la parada del costat Llobregat de la Via Augusta (N4, 22, 24 i 28) a pocs metres després de la Travessera.
Una estació més accessible
Les obres de remodelació de l'estació l'adaptaran a persones amb mobilitat reduïda amb la instal·lació de tres nous ascensors, l'ampliació de l'amplada de les escales fixes i la instal·lació d'escales mecàniques.
També s'ampliarà la superfície del vestíbul, que passarà dels 250 metres quadrats actuals als 1.500 metres quadrats, i la de les andanes. Aquesta ampliació obligarà també a modificar el traçat de dues vies i la circulació dels combois.
Més informació a http://w3.bcn.es/fitxers/home/7ef00c7c6 ... f4.489.pdf
Restriccions al trànsit a la Via Augusta
publicat el 29/07/2011 a les 19:33 h. Redacció bcn.cat
Les obres de remodelació de l'estació de FGC a Gràcia obligaran a partir d'aquest dimarts a eliminar els dos carrils que baixen per Via Augusta, la circulació dels quals serà desviada a l'altura del carrer Madrazo.
Les obres de remodelació, millora i adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'estació de FGC de Gràcia obliguen a eliminar els dos carrils de baixada per la Via Augusta des del dimarts 2 d'agost i fins el 26 del mateix mes.
El trànsit en sentit sud es desviarà a l'altura del carrer Madrazo i el carrer Balmes fins a la Travessera de Gràcia, on els vehicles podran tornar a enllaçar amb la Via Augusta. Pel que fa a la circulació en sentit nord, mantindrà els dos carrils.
Aquests canvis comportaran també el trasllat de la parada del costat Llobregat de la Via Augusta (N4, 22, 24 i 28) a pocs metres després de la Travessera.
Una estació més accessible
Les obres de remodelació de l'estació l'adaptaran a persones amb mobilitat reduïda amb la instal·lació de tres nous ascensors, l'ampliació de l'amplada de les escales fixes i la instal·lació d'escales mecàniques.
També s'ampliarà la superfície del vestíbul, que passarà dels 250 metres quadrats actuals als 1.500 metres quadrats, i la de les andanes. Aquesta ampliació obligarà també a modificar el traçat de dues vies i la circulació dels combois.
Més informació a http://w3.bcn.es/fitxers/home/7ef00c7c6 ... f4.489.pdf
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
http://www.lavanguardia.com/vida/201109 ... racia.html
A partir del 5 de octubre
Restricciones al tráfico en la Vía Augusta de Barcelona por obras en la estación de FGC de Gràcia
Las limitaciones viarias se realizarán a la altura de de la plaza Gala Placidia y también afectarán a la calle Madrazo
Vida | 02/09/2011 - 18:03h
Barcelona (EUROPA PRESS).- Las obras de remodelación, adaptación y mejora de la estación de Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) provocarán una restricción al tráfico en Vía Augusta a la altura de la plaza Gala Placidia a partir del 5 de octubre.
En un comunicado, la Conselleria de Territorio y Sostenibilidad ha explicado que se habilitará un carril de bajada exclusivo para el transporte público, que durante agosto se ha desviado por un recorrido alternativo, y se reubicará la parada de autobús en su punto habitual.
Las obras, que cuentan con un presupuesto de 29,3 millones de euros, también provocan que el tráfico general en sentido sur se desvíen a la altura de la calle Madrazo por un itinerario alternativo.
A partir del 5 de octubre
Restricciones al tráfico en la Vía Augusta de Barcelona por obras en la estación de FGC de Gràcia
Las limitaciones viarias se realizarán a la altura de de la plaza Gala Placidia y también afectarán a la calle Madrazo
Vida | 02/09/2011 - 18:03h
Barcelona (EUROPA PRESS).- Las obras de remodelación, adaptación y mejora de la estación de Ferrocarriles de la Generalitat de Catalunya (FGC) provocarán una restricción al tráfico en Vía Augusta a la altura de la plaza Gala Placidia a partir del 5 de octubre.
En un comunicado, la Conselleria de Territorio y Sostenibilidad ha explicado que se habilitará un carril de bajada exclusivo para el transporte público, que durante agosto se ha desviado por un recorrido alternativo, y se reubicará la parada de autobús en su punto habitual.
Las obras, que cuentan con un presupuesto de 29,3 millones de euros, también provocan que el tráfico general en sentido sur se desvíen a la altura de la calle Madrazo por un itinerario alternativo.
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Soc l´unic que pensa que la sortida d´emergencia que es farà al costat mar de la plaça hauria de ser un accés permanent???
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accés a Travessera
No, no ets l'únic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=50885
El conseller Recoder visita les obres de remodelació i adaptació de l'estació d'FGC de Gràcia
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà el proper dilluns, 3 d’octubre, les obres de remodelació i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia.
El punt de trobada serà, a les 16.30 hores, a la Plaça Gal·la Placídia amb la Travessera de Gràcia.
03-10-2011 16.30 | Plaça Gal·la Placídia amb la Travessera de Gràcia | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà les obres de remodelació i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia. L'acompanyarà el delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba.
El conseller Recoder visita les obres de remodelació i adaptació de l'estació d'FGC de Gràcia
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà el proper dilluns, 3 d’octubre, les obres de remodelació i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia.
El punt de trobada serà, a les 16.30 hores, a la Plaça Gal·la Placídia amb la Travessera de Gràcia.
03-10-2011 16.30 | Plaça Gal·la Placídia amb la Travessera de Gràcia | Barcelona (Barcelonès) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, visitarà les obres de remodelació i adaptació de l’estació d’FGC de Gràcia. L'acompanyarà el delegat del Govern a Barcelona, Salvador Jorba.
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
De FGC:
Accés Pl. Gal·la Placídia (estació de Gràcia) tancat temporalment
A conseqüència dels treballs de millora que s’estan fent a l’estació de Gràcia, a partir del divendres dia 25 de novembre, l’accés de la Pl. Gal·la Placídia romandrà tancat fins a nou avís.
L’entrada i sortida de l’estació de Gràcia es realitzarà exclusivament per carrer Marià Cubí. Disculpeu les molèsties.
Per més informació podeu trucar al telèfon d’informació (tel. 93.205.15.15) o dirigir-vos al personal d’estació.
Accés Pl. Gal·la Placídia (estació de Gràcia) tancat temporalment
A conseqüència dels treballs de millora que s’estan fent a l’estació de Gràcia, a partir del divendres dia 25 de novembre, l’accés de la Pl. Gal·la Placídia romandrà tancat fins a nou avís.
L’entrada i sortida de l’estació de Gràcia es realitzarà exclusivament per carrer Marià Cubí. Disculpeu les molèsties.
Per més informació podeu trucar al telèfon d’informació (tel. 93.205.15.15) o dirigir-vos al personal d’estació.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
L7, restringida a Pl. Molina-Av. Tibidabo
http://www.fgc.cat/cat/index.asp
A partir del 16 de gener els trens de la línia L7 només circularan entre Plaça Molina i Avinguda Tibidabo amb motiu de les obres de millora a l'estació de Gràcia.
El servei de la L7 es modifica a partir del proper 16 de gener amb motiu de les obres de millora de l'estació de Gràcia:
Servei L7 (Avinguda Tibidabo) a partir del 16 de gener: els trens circularan entre Plaça Molina i Avinguda Tibidabo, en ambdós sentits, amb una freqüència de 7 minuts.
Per arribar en tren a Plaça Molina cal transbordar a l'estació de Sant Gervasi des de les línies S5, S55 i L6.
Durant les hores punta dels dies feiners hi haurà un servei d'autobusos entre Plaça Catalunya i Plaça Molina amb parada a totes les estacions del recorregut (de 7.20h a 10h; i de 15.50h a 20h).
A partir del 16 de gener els trens de la línia L7 només circularan entre Plaça Molina i Avinguda Tibidabo amb motiu de les obres de millora a l'estació de Gràcia.
El servei de la L7 es modifica a partir del proper 16 de gener amb motiu de les obres de millora de l'estació de Gràcia:
Servei L7 (Avinguda Tibidabo) a partir del 16 de gener: els trens circularan entre Plaça Molina i Avinguda Tibidabo, en ambdós sentits, amb una freqüència de 7 minuts.
Per arribar en tren a Plaça Molina cal transbordar a l'estació de Sant Gervasi des de les línies S5, S55 i L6.
Durant les hores punta dels dies feiners hi haurà un servei d'autobusos entre Plaça Catalunya i Plaça Molina amb parada a totes les estacions del recorregut (de 7.20h a 10h; i de 15.50h a 20h).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Y digo yo una cosa que se me acaba de ocurrir: Si la L8 tiene previsto en un futuro llegar a Grácia, y la L7 tiene su futuro previsto que finalice recorrido en dicha estación... Tanto costaría unificar las L7 y L8, y transformarlas en una misma línea que haga el recorrdio Molí Nou-Av.tibidabo?
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Muy buena. Aunque el gálibo de la L7, ironías de la vida, es más estrecho, y además el resto de servicios del Llobregat deberían quedarse antes o buscar otra salida, por la Diagonal o la Gran Via.ferroviario_catalan wrote:Y digo yo una cosa que se me acaba de ocurrir: Si la L8 tiene previsto en un futuro llegar a Grácia, y la L7 tiene su futuro previsto que finalice recorrido en dicha estación... Tanto costaría unificar las L7 y L8, y transformarlas en una misma línea que haga el recorrdio Molí Nou-Av.tibidabo?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Unió L-A i B-V
D'aquest tema ja es parla en aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=12045
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
El gàlib del ramal d'Avingida Tibidabo, que alguns malanomeneu L7, no és més estret sinó més baix, i faltaria saber si realment és un problema o no, que ningú es cregui totes les coses que es diuen sobre els gàlibs que solen ser excuses.
Lluita1714 wrote:Muy buena. Aunque el gálibo de la L7, ironías de la vida, es más estrecho, y además el resto de servicios del Llobregat deberían quedarse antes o buscar otra salida, por la Diagonal o la Gran Via.ferroviario_catalan wrote:Y digo yo una cosa que se me acaba de ocurrir: Si la L8 tiene previsto en un futuro llegar a Grácia, y la L7 tiene su futuro previsto que finalice recorrido en dicha estación... Tanto costaría unificar las L7 y L8, y transformarlas en una misma línea que haga el recorrdio Molí Nou-Av.tibidabo?
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Obres a Gràcia i Sarrià FGC
Quelcom de prou important hi ha d'haver per tal que el FC de Sarrià fes un material rodant específicament adaptat al ramal d'Av Tibidabo. Els pericos es varen projectar tenint en compte el gàlib del túnel, i a l'època era l'únic material que hi podia circular: les granotes no passen. I si a algú se li fa estrany que una granota no passi pel túnel i un perico sí, ja s'ho pot creure. Per això els pericos duen les resistències a sota del tren enlloc de dur-les al sostre, i tenen el pantògraf muntat més avall que les granotes. Fins i tot les caixes de granotes i pericos són diferents entre elles, més enllà de la diferència òbvia del nombre de portes: els testers dels pericos són molt més arrodonits els de les granotes (que no sé si te a veure amb els radis de gir del ramal d'Av. Tibidabo o no, però la diferència hi és).josep_serre wrote:El gàlib del ramal d'Avingida Tibidabo, que alguns malanomeneu L7, no és més estret sinó més baix, i faltaria saber si realment és un problema o no, que ningú es cregui totes les coses que es diuen sobre els gàlibs que solen ser excuses.
Avui en dia, és segur i empíric que els 111 poden passar per qualsevol línia. No sé si els 112 no hi van només perquè no cabrien a les andanes, o si hi ha algun motiu addicional.