Obro aquest Fil només per dedicarlo als Ramals. He trobat una guia de bcn del any 1967 i me inspirat en ell però la veritat tinc molts dubtes. Per eixemple en aquesta guia es veu l'antiga Estació del Nord com les vies giran per el carrer Lepant fins el dipòsit de mercaderias i les altres van cap al túnel de meridiana abans d'arribar a glòries. En el mapa es veuen 4 vies que surten de l'estació del nord coberta i 4 vies a la part dreta de l'estació on avui día es el Parc de l'estacio del nord que deurien ser de mercaderies. Després a la part esquerra de l'estació del Nord es veuen 2 vies més que suposo que son les que venen de l'estacio actual de Renfe Arc de Triomf. La cosa dolenta d'aquest mapes es que no distingueixen quan una via entra o surten de un túnel o si son toperes, simplement les dibuixen acabant-se. Si segueixo el mapa veig que totes les vies que s'ajuntan fins arribar al túnel que està abans de Glòries. Es veuen les vies de l'EDF que no s'ajunten amb les del Nord a qui ve el meu Primer gran dubte perque pasan molt aprop però en cap cas veig que s'ajuntin cosa molt rara perque se suposa que les vies que actualment venen de Arc de Triomf s'ajuntan amb les de l'EDF per anar fins el Clot Oi? O aquesta Unió es va fer més endavant? Un altre dubte es les vies que venen de L'estació de França que es desvian fins a Passeig de Gràcia passan a un nivell superior de les vies que van fins a Sant Andreu Arenal Actualment? Perque les vies que s'ajuntan de Arc de Triomf amb el Clot tenen a camí les que de l'EDF que vn fins a Passeig de Gràcia per això suposo que aquestes ultimes pasan per sobre de unes altres buff quin Embolic.
Tornan a l'estacio del Nord quan es va inagurar l'any 1931 l'estacio de Arc deTriomf suposo que les linias que surtian de l'estacio de nord es van repartir 50 % estacio del nord i 50% arc de triomf oi? Per eixemple actualment arc de triomf hi passen les linies R3,R4 i R12 que eran les mateixes que surtien aleshores de NOrd. Pues al construirse l'estacio de arc de triomf suposo que la de arc de triomf era per donar suport a la del nord i algunes linias R3, R4 i R12 en terminologia d'avui morian a l'estacio del nord i a aquestes mateixes algunes hores pasaven per arc de triomf fins a plaça catalunya. Di t d'un altre manera un tren podia anar tant de l'estacio del nord fins a Puigcerda com de Puigcerda fins a plaça Catalunya sense pasar per el Nord. ¿Podien anar trens també desde l'estacio del nord fins a plaça catalunya directament fent un gir de via en l'encreuament? Per cert si us paseu per els voltants de l'estacio del nord es veu actualment uns desnivells molt raros per accedir a la part frontal de l'estacio del nord s'han de baixar unes escales abans no existian no? Fins i tot de petit als anys 80 passant per alla no era igual crec. Tampoc identifico exactament un era el tunel de arc de triomf per on surtian exactament les vies a superficie de l'estacio de arc de triomf si hagafessin un mapa actual on hi posariem la Creu? Després de posar el fals calaix per tapar les vies de l'any 1970 que m'han informat, quin any es van desmentallar les vies provinents de l'Estació del Nord que es ficaven en un forat del fals calaix per ajuntarse amb les que venien de arc de triomf? jajaj Masses inetrrogants.
Cambiant de Ramal parlaré de la unio de l'estacio del CLot fins a Passeig de gracia suposo que la obertura d'aquesta via va condemnar per un futur l'EDF perque abans els trens que venian de clot habien d'anar per forç a l'EDF i desde llavors ja podien anar de Clot fins a passeig de gracia oi?
Parlant de l'estacio de Sants la unio de Sants amb Passeig de gracia ja era existent desde un bon principi o de passeig de gracia pasava de llarga de Sants. No se si sants era estacio termial o semiterminal. La que si se segur que era terminal era la de plaça catalunya que ja va neixer sent una estacio soterrada.
. Quan tingui temps os pasaré digitalitzades les pagines d'aquesta guia per si us es de ajuda. Gràcies Nois.
Reconstrucció de Ramals Antics i Actuals o Futurs
Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Return to “Història del transport / Historia del transporte”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró