He fet la comprovació en sentit contrari i efectivament em referia a aquest tunel. No estic segur de que la via continui al seu lloc,algú pot confirmar??foronda 141 wrote:Jo crec que el que detalla Xenakis es l'antic desviament que hi ha entre Arc de Triomf i Marina, poc avans d'entrar a Marina.
Es tracta de un petit tunel que uneix els dos tunels unidireccionals que es va fer servir quand la línia acabava a Marina. Amb prolongacions posteriors va quedar en desús i nomes queda actualment per emergencias en cas de necesitar fer serveis parcials.
Plànols ferroviaris de Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola, bon dia!
Volia avisar-vos de tres coses.
1. En carto.metro ha fet un nou mapa del metro de Londres, que us recomano amb fervor http://carto.metro.free.fr/metro-london/
2. També ha publicat una nova versió del mapa del metro de Barcelona - http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Novetats:
- Ascensor del Guinardó, estrenat.
- Sagrera-Meridiana, estrenada.
- De pas voldríem demanar si hi ha algú que pugui confirmar el que diu en Xenakis: que hi ha un petit túnel que comunica els dos túnels de la L1 abans de que s'ajuntin a l'alçada de Marina L1, però que a hores d'ara només hi queda la catenària (la via ja no hi és pas). Una cosa així: (oi, Xenakis? =))
3. Hem començat un esbós d'esquema per les vies de la RENFE (per això no hem inclós encara el Ramal de les Aigües ni t'hem dit res - perdona el retard contestant-te, Dr.T!).
Ja aviso de que és molt i molt primitiu i comparativament prou lleig com per espantar-vos
La qüestió és que volíem demanar-vos si podíeu donar-hi un cop d'ull crític. Òbviament, no és ni de bon tros correcte geogràficament (amb això ja hi comptem) i hi ha mil "cabos sueltos" encara, però en quant a l'esquema fet fins ara sospito que ja hi ha d'haver incorreccions (si més no als túnels!).
Per cert, algú sap si els R3&7 tenen alguna via fixa assignada a l'estació de L'Hospitalet? I els R2 a l'Estació de França?
Si surt bé, potser amb el temps en podem fer una versió correcte geogràficament i/o barrejada amb el mapa de metro d'en carto.metro. I si no, millor un esquema lleig que res
Gràcies per endavant i de nou!
Johan
Volia avisar-vos de tres coses.
1. En carto.metro ha fet un nou mapa del metro de Londres, que us recomano amb fervor http://carto.metro.free.fr/metro-london/
2. També ha publicat una nova versió del mapa del metro de Barcelona - http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Novetats:
- Ascensor del Guinardó, estrenat.
- Sagrera-Meridiana, estrenada.
- De pas voldríem demanar si hi ha algú que pugui confirmar el que diu en Xenakis: que hi ha un petit túnel que comunica els dos túnels de la L1 abans de que s'ajuntin a l'alçada de Marina L1, però que a hores d'ara només hi queda la catenària (la via ja no hi és pas). Una cosa així: (oi, Xenakis? =))
3. Hem començat un esbós d'esquema per les vies de la RENFE (per això no hem inclós encara el Ramal de les Aigües ni t'hem dit res - perdona el retard contestant-te, Dr.T!).
Ja aviso de que és molt i molt primitiu i comparativament prou lleig com per espantar-vos
La qüestió és que volíem demanar-vos si podíeu donar-hi un cop d'ull crític. Òbviament, no és ni de bon tros correcte geogràficament (amb això ja hi comptem) i hi ha mil "cabos sueltos" encara, però en quant a l'esquema fet fins ara sospito que ja hi ha d'haver incorreccions (si més no als túnels!).
Per cert, algú sap si els R3&7 tenen alguna via fixa assignada a l'estació de L'Hospitalet? I els R2 a l'Estació de França?
Si surt bé, potser amb el temps en podem fer una versió correcte geogràficament i/o barrejada amb el mapa de metro d'en carto.metro. I si no, millor un esquema lleig que res
Gràcies per endavant i de nou!
Johan
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Un petit detall: al Clot-Aragó no hi ha quatre andanes laterals, sinó dues andanes centrals. Molt bona feina!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Moltes gràcies, Sagrerenc!
Versió 0.3, amb dates d'inauguració:
Hi ha un bon cacau a Sagrera TAV i fins a SAC, ho sé. No sé com representar el que hi havia, hi ha i hi haurà.
És probable que algunes dates estiguin malament, les he tretes d'un esquema d'en Ricard Riol que ja no trobo enlloc a internet, i a més de Font 1 & Font 2.
Salut!
Versió 0.3, amb dates d'inauguració:
Hi ha un bon cacau a Sagrera TAV i fins a SAC, ho sé. No sé com representar el que hi havia, hi ha i hi haurà.
És probable que algunes dates estiguin malament, les he tretes d'un esquema d'en Ricard Riol que ja no trobo enlloc a internet, i a més de Font 1 & Font 2.
Salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Estació de Sant Feliu
No sabria donar-te gaire més informació, però l'estació de Sant Feliu el seu dia va tenir unes quantes vies més, com a mínim una més a l'andana de l'actual via 1 i dos més al que ara ve a ser el pàrking. Potser estaria bé posar-ho en discontinu. Intentaré buscar més dades i postejo de nou.
Re: Estació de Sant Feliu
ai carai!, tens raó.Javi M wrote:No sabria donar-te gaire més informació, però l'estació de Sant Feliu el seu dia va tenir unes quantes vies més, com a mínim una més a l'andana de l'actual via 1 i dos més al que ara ve a ser el pàrking. Potser estaria bé posar-ho en discontinu. Intentaré buscar més dades i postejo de nou.
Veient aquesta foto, sembla com si hi haguessin dues vies mortes a l'alçada de l'edifici de l'estació i agulles a tots dos extrems de les andanes, però quedo a l'espera de què m'ho confirmis (o no), moltes gràcies!
(Font)
Versió 0.5:
R2 i R4 "enllestides" (fins que algú m'ajudi a comprendre com és Terrassa R4 o la Sant Feliu del passat, etc).
Per cert, a St. Feliu hi he fet servir agulles "grises" per representar les que ja no hi són, en un exemple més del meu talent per ser conseqüent amb el paint
Salutacions cordials!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Respecte a l'estació de Sant Feliu, ciutát en la qual vaig viure durant uns quants anys, allavorans habia dos vias de topera com mes o menys las de la foto amb un edifici que era com un magatzem i aquestas dues vias es juntaban amb una cap al final direcció la carretera, recordo haber vist alguns trens de mercaderies amb 276 que entraban i quan alguna Suissa estaba espatllada també la deixaban a una de las vias, després ja amb el parking es va treure tot!
Sant Feliu de Llobregat
He fet un petit esquema de com era l'estació amtigament. Ara em faltaria esbrinar les dates en que es van obrir i tancar aquelles vies.
Les andanes actuals fan 170m. Antigament, l'andana sentit Molins de Rei feia 40m més en aquesta direcció i 30m direcció Barcelona, mentre que l'andana sentit Barcelona feia 50m més a l'extrem Molins, però desconec com era l'altre extrem ja que no en queda cap resta a conseqüència de la construcció del pàrking.
La via morta de l'andana sentit Molins finalitzava a uns 200m del final de l'andana actual. Desconec si existia una connexió entre la mateixa i la via principal a l'extrem Barcelona.
La via més curta de la petita platja deuria fer com a màxim 180m, i la més llarga com a mínim 400m, amb l'enllaç entre la platja i la via sentit Barcelona suposadament als 200m més o menys, just després d'ajuntar-se les dues vies.
A veure si l'Enrric o qualsevol altre membre em pot confirmar si el que està en vermell veritablement era així.
Les andanes actuals fan 170m. Antigament, l'andana sentit Molins de Rei feia 40m més en aquesta direcció i 30m direcció Barcelona, mentre que l'andana sentit Barcelona feia 50m més a l'extrem Molins, però desconec com era l'altre extrem ja que no en queda cap resta a conseqüència de la construcció del pàrking.
La via morta de l'andana sentit Molins finalitzava a uns 200m del final de l'andana actual. Desconec si existia una connexió entre la mateixa i la via principal a l'extrem Barcelona.
La via més curta de la petita platja deuria fer com a màxim 180m, i la més llarga com a mínim 400m, amb l'enllaç entre la platja i la via sentit Barcelona suposadament als 200m més o menys, just després d'ajuntar-se les dues vies.
A veure si l'Enrric o qualsevol altre membre em pot confirmar si el que està en vermell veritablement era així.
- Attachments
-
- L'estació de Sant Feliu de Llobregat antigament.
- Esquema Sant Feliu.jpg (19.5 KiB) Viewed 6884 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Agulla a la imatge
En aquesta imatge sembla que hi ha una agulla que apunta en sentit contrari al teu esquema.pcongre wrote:
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
A l'estació de Sant Feliu venin de Sant Joan Despí habia una agulla que portaba a una via lateral que poc abans del pas a nivell entraba a la principal direcció Molins, amb direcció Barcelona tot just arrencar de la estació habia un altre agulla que portaba a una via prou llarga per entrar els mercaderies i després quan deixaban els vagons amb cárrega tornaban enrrere per entrar a la principal direcció Barcelona, no habia cap agulla d'entrada directe per no recular, a més el meu pare per allá els anys 70 va fer una grabació de S8 des de el balcó de casa on es veu, no es gran calitát però la tinc penjada al meu antic compte a youtube!
Re: Agulla a la imatge
Tens tota la rao, no sé per què al navegador la imatge m'apareix tallada i no ho havia vist.Guigui wrote:En aquesta imatge sembla que hi ha una agulla que apunta en sentit contrari al teu esquema.
A més de ser en sentit contrari està molt més aprop que la que he dibuixat.
A més pel que veig la via lateral amb andana es va fer més tard ja que a la imatge no apareix. A veure si puc passar per l'Arxiu Comarcal del Baix Llobregat alquest dies i hi trobo algun esquema de les diferents modificacions que es van fer i les respectives dates.
Per cert Enrric, exeptuant el que diu en Guigui i l'agulla de connexió de la platja que pel que expliques és de sentit contrari, crec que la resta és correcte ¿no?
I en cas contrari ¿què hauria de modificar?
Si puguessis donar alguna informació per localitzar el vidio que esmentes ho agrairia, ja que sembla molt interessant!
Re: Agulla a la imatge
Diria que ha de ser aquest: http://www.youtube.com/watch?v=RRrhZCl7LQUJavi M wrote:Si puguessis donar alguna informació per localitzar el vidio que esmentes ho agrairia, ja que sembla molt interessant!
Versió 0.6:
A St.F de moment hi he deixat l'esquema d'en Javi M però amb dos agulles per banda... així tinc més probabilitats d'encertar, he he.
Gràcies a tots tres, nois!
PD: algú sap per on passava l'antic cremallera de Montserrat i quines parades feia?
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Bé, doncs de moment heus aquí la versió final... fins que algú me la critiqui, per exemple
Digueu-li versió final, digueu-li versió 0.61, digueu-li patata fregida si voleu:
Salut!
Digueu-li versió final, digueu-li versió 0.61, digueu-li patata fregida si voleu:
Salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola Congre
Doncs no et deixarem parar, i no és pas cap patata fregida, és una molt bona feina que estàs fent.
Mira el tren quan sortia de Monistrol-Nord, pasava per l'antiga estació de Monistrol Partida, que estava a uns 700 m, de Monistrol-Nord, i va quedar desafectada quan Monistrol-Nord va començar a ser operativa; anava cap el baixador de la Bauma, desprès venia Monistrol Enllaç, desprès creuava el riu Llobregat arribava a Monistrol Vila i cap al Monestir. ja et faré arribar més informació de les vies de cada estació. Salut!
Doncs no et deixarem parar, i no és pas cap patata fregida, és una molt bona feina que estàs fent.
Mira el tren quan sortia de Monistrol-Nord, pasava per l'antiga estació de Monistrol Partida, que estava a uns 700 m, de Monistrol-Nord, i va quedar desafectada quan Monistrol-Nord va començar a ser operativa; anava cap el baixador de la Bauma, desprès venia Monistrol Enllaç, desprès creuava el riu Llobregat arribava a Monistrol Vila i cap al Monestir. ja et faré arribar més informació de les vies de cada estació. Salut!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Aquest mapa es una feina de xinos. Per unos cuantes anotaciones:
- Falta la tercera via de Montcada Bifurcació al tallers Renfe Meridiana, ara Can Dragó.
- La bifurcació de les aigues original anaba d'abans de Montcada i Reixac a Montcada Manresa.
- Lines de via ample: Mollet MZA- Mollet Norte - Caldes de Montbui
- Ramal de Ferrocarril de Sarrià de 3 Torres a Peu del Funicular. Es va explotar com un tramvia, pero tenia llicencia ferroviaria.
- Funicular Miramar - Castell
I si voleu fer-ho mes espectacular:
- Ramal ambple iberic per l'exposició de 1929 de Espanya al port pel mig del Paral.lel.
- Baixador de Santa Coloma entre S.A.C i Montcada
- Baixador d'Horta entre S.A.C i Clot.
- Falta la tercera via de Montcada Bifurcació al tallers Renfe Meridiana, ara Can Dragó.
- La bifurcació de les aigues original anaba d'abans de Montcada i Reixac a Montcada Manresa.
- Lines de via ample: Mollet MZA- Mollet Norte - Caldes de Montbui
- Ramal de Ferrocarril de Sarrià de 3 Torres a Peu del Funicular. Es va explotar com un tramvia, pero tenia llicencia ferroviaria.
- Funicular Miramar - Castell
I si voleu fer-ho mes espectacular:
- Ramal ambple iberic per l'exposició de 1929 de Espanya al port pel mig del Paral.lel.
- Baixador de Santa Coloma entre S.A.C i Montcada
- Baixador d'Horta entre S.A.C i Clot.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Ja ho pots ben dir! "Una feina de xinos" vull dir, he he.davida wrote:Aquest mapa es una feina de xinos. Per unos cuantes anotaciones:
- Falta la tercera via de Montcada Bifurcació al tallers Renfe Meridiana, ara Can Dragó.
- La bifurcació de les aigues original anaba d'abans de Montcada i Reixac a Montcada Manresa.
- Lines de via ample: Mollet MZA- Mollet Norte - Caldes de Montbui
- Ramal de Ferrocarril de Sarrià de 3 Torres a Peu del Funicular. Es va explotar com un tramvia, pero tenia llicencia ferroviaria.
- Funicular Miramar - Castell
I si voleu fer-ho mes espectacular:
- Ramal ambple iberic per l'exposició de 1929 de Espanya al port pel mig del Paral.lel.
- Baixador de Santa Coloma entre S.A.C i Montcada
- Baixador d'Horta entre S.A.C i Clot.
Moltes gràcies per totes les aportacions, davida!! Et responc punt per punt, en el mateix ordre.
- El tram d'El Clot-Aragó fins a Montcada-Reixac l'he donat per perdut - ja l'he simplificat massa a posta, al final, perquè no sé com representar el què hi havia, hi ha i hi haurà, amb l'espai que tinc.
Si voleu editar vosaltres mateixos el meu PNG us ho agrairé, per descomptat, però crec que una versió millor i definitiva haurà d'esperar a que ho importem tot a format vectorial.
- Pots comprovar que ara ho hagi representat bé, sisplau?
- Afegit!
- Bona puntualització, però no l'he afegit perquè el meu objectiu per ara és el d'esquematitzar tot el que no hagin fet ja en carto.metro (http://carto.metro.free.fr/cartes/metro-tram-barcelona/) o en trenscat* (http://www.trenscat.com/metrovalles/linias2_ct.html, entre d'altres). Més endavant, si se'n pot fer una versió vectorial que ho inclogui tot, finalment, no sé si es podran representar aquestes vies en concret, però. Es fa difícil fer un esquema entenedor que representi línies idèntiques però sobreposades, com seria el cas de l'antic tren de Sarrià per superfície i l'actual túnel dels FGC... ja veurem.
- Ja hi és al plànol d'en carto.metro que et comentava abans.
- L'he inclós, però més endavant se li aplicaria el mateix raonament que en el cas anterior del tren de Sarrià: si fa nosa sobre la L3, potser ho representem al costat o potser ho omitim, directament.
- Afegit!
- Afegit!
Gràcies per les teves paraules d'amor senzilles i tendres, 122-042-132Hola Congre
Doncs no et deixarem parar, i no és pas cap patata fregida, és una molt bona feina que estàs fent.
Mira el tren quan sortia de Monistrol-Nord, pasava per l'antiga estació de Monistrol Partida, que estava a uns 700 m, de Monistrol-Nord, i va quedar desafectada quan Monistrol-Nord va començar a ser operativa; anava cap el baixador de la Bauma, desprès venia Monistrol Enllaç, desprès creuava el riu Llobregat arribava a Monistrol Vila i cap al Monestir. ja et faré arribar més informació de les vies de cada estació. Salut!
S'agraeixen, de debó (tot i que jo em referia més que res a que m'agradaria poder-ho importar ja a format vectorial... fent-ho amb paint queda prou cutre, afrontemos la realidad! he he).
I moltes gràcies per la info i la insinuació de més de futura!
Sé que és una representació molt succinta, per dir-ho suau, però em podries confirmar que no he fet cap errada greu?
Us deixo amb la versió 0.62, salut a tots dos!:
* Aprofito per fer públic l'agraïment a en Bernat Borràs, de la web del qual portem ja un bon temps extraient-ne tones d'informació "por la patilla"... no ve gaire a cas, però mil mercès, Bernat!!!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Per mi encantat, si al final acabem tenint un mega-mapa de totes les vies de l'àrea de Barcelona (o Catalunya fins i tot) serà fantàstic!!pcongre wrote:Aprofito per fer públic l'agraïment a en Bernat Borràs, de la web del qual portem ja un bon temps extraient-ne tones d'informació "por la patilla"... no ve gaire a cas, però mil mercès, Bernat!!!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Simplement dir que et felicito per una feina tant bona. És realment espectacular
Et sembla bé posar-la a la wiki del transport català per donar-li la màxima difusió possible?
Et sembla bé posar-la a la wiki del transport català per donar-li la màxima difusió possible?
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT