Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by genissimon »

Quants milions d'€ valia el soterrament ???

170.000 € -> 28.285.620 pta.

Gràcies.

Salut !!
Sky wrote:Instal·len la nova passarel·la sobre les vies del tren de la Pobla a Balaguer

• Permetrà salvar el pas a nivell de la carretera de Camarasa, molt freqüentat pels alumnes d'una escola pròxima

[...]
El pressupost de l'obra, finançada per Ferrocarrils, és de 170.000 euros.
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sagrerenc »

genissimon wrote:Quants milions d'€ valia el soterrament ???
Soterrament: 80 M€
Conversió a tren-tram: 22 M€
Variant de Balaguer: 26,5 M€

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177188#p177188
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by genissimon »

Sagrerenc wrote:
genissimon wrote:Quants milions d'€ valia el soterrament ???
Soterrament: 80 M€
Conversió a tren-tram: 22 M€
Variant de Balaguer: 26,5 M€

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=177188#p177188
Era una pregunta retòrica...

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sagrerenc »

genissimon wrote: Era una pregunta retòrica...

Salut !!
No està de menys recordar-ho i comparar ;)
aso111
N5
N5
Posts: 98
Joined: Saturday 11/04/2009 17:46
Location: Térmens (Lleida)
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by aso111 »

de moment es com si hi fiquessin un pegat, practicament no soluciona res
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Solucionar què?

Post by Guigui »

Què ha de solucionar? Poder creuar les vies i evitar uns pocs trens al dia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
aso111
N5
N5
Posts: 98
Joined: Saturday 11/04/2009 17:46
Location: Térmens (Lleida)
Contact:

Re: Solucionar què?

Post by aso111 »

Guigui wrote:Què ha de solucionar? Poder creuar les vies i evitar uns pocs trens al dia?
aixi fan "callar" a la poblacio :roll:
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Platanito »

Es que en aquest pais manca pedagogia. S'haurien de donar dues opcions:

1) Pas inferior o elevat: es construieix d'inmediat i a càrrec dels pressupostos.

2) Soterrament: es cobra un rebut als ciutadans proporcional a la seva proximitat a la via. Aquest rebut s'hauria de cobrar durant deu anys i hauria de cobrir el 100% del cost de l'obra. Només quan s'hagi recaptat tot es procedirà a l'inici de les obres de soterrament.

Amb aquest procediment tan senzill conseguirem que la majoria de veïns posin el seu cervell en marxa i deixin de demanar imbecilitats.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sagrerenc »

Platanito wrote:2) Soterrament: es cobra un rebut als ciutadans proporcional a la seva proximitat a la via. Aquest rebut s'hauria de cobrar durant deu anys i hauria de cobrir el 100% del cost de l'obra. Només quan s'hagi recaptat tot es procedirà a l'inici de les obres de soterrament.
Fent quatre números, si el soterrament costa 80 M€ i Balaguer té 16.676 habitants, a una família mitjana de quatre membres li tocaria pagar 1.920 euros cada any durant 10 anys. La veritat, sí que és per repensar-s'ho dues vegades.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Exemple a aplicar

Post by Guigui »

Doncs ja ni us dic Sant Guim de Freixenet...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Exemple a aplicar

Post by genissimon »

1114 habitants el 2010 (font: idescat).
Guigui wrote:Doncs ja ni us dic Sant Guim de Freixenet...
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

Image

Balaguer estrena el pas elevat que evitarà creuar les vies del tren a peu

• Reivindicació de famílies d'alumnes del col·legi Mont-roig per accedir amb seguretat al centre

Balaguer ha obert el nou pas elevat sobre les vies del tren a la carretera de Camarasa, que permetrà salvar el pas a nivell sense necessitat de creuar les vies del tren a peu. L'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat va entregar aquest dimecres l'obra, que ha comptat amb un pressupost de 165.000 euros i amb un període d'execució de tres mesos.

L'actuació evita el perill que suposa per als vianants creuar diàriament les vies i facilita així l'accés pel qual han de passar diàriament els alumnes del centre educatiu Mont-Roig i els seus familiars. El nou pas té sis metres d'alçada i rampes d'accés de 25 metres. És accessible per a minusvàlids i ha estat construït amb mòduls prefabricats desmuntables.

L'alcalde, Miquel Aguilà, va instar els ciutadans a utilitzar aquest nou pas "encara que resulti més fàcil creuar les vies". "Serà molt més segur utilitzar el pas elevat", va destacar. El primer edil va expressar així la preocupació de l'ajuntament davant de la possibilitat que els alumnes i les seues famílies continuïn creuant les vies per escurçar el camí i estalviar temps, fins i tot a costa de la seguretat que suposa utilitzar la passarel·la.

Reivindicació de les famílies

El consistori de Balaguer va sol·licitar el 2009 a la direcció general de Transports de la Generalitat l'ampliació provisional del pas a nivell entre barreres protectores, una solució similar a l'adoptada al carrer Urgell. L'ajuntament responia així a una petició dels pares d'alumnes del centre educatiu, que reclamaven millorar la seguretat en l'accés al col·legi. Les famílies dels estudiants van manifestar en el seu dia que, malgrat haver-hi un pas a nivell, no existia un pas habilitat específicament per als vianants. Per aquest motiu, van sol·licitar un nou pas o ampliar el ja existent.

La proposta inicial de l'ajuntament per modificar el pas a nivell existent, similar a la solució utilitzada al carrer Urgell, va quedar finalment descartada. La normativa actual ja no preveu els passos a nivell i només admet que siguin elevats o soterrats. Finalment, Ferrocarrils de la Generalitat va optar per construir una passarel·la elevada de més de sis metres d'alçada sobre les vies de la línia de la Pobla de Segur.

S'ha d'assenyalar que la construcció del col·legi Mont-roig es va portar a terme a la zona d'expansió de Balaguer al costat de la carretera de Camarasa, sense que prèviament s'habilitessin uns accessos segurs des d'aquesta via. Aquest centre educatiu, inaugurat al gener de l'any 2009, acull en l'actualitat més de setanta alumnes de P3, P4, P5 i el primer curs d'educació primària.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... ren-a-peu/
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by wefer »

A la foto no veig que hi hagi escales per pujar i baixar directament. Dit d'una altre manera... ara per creuar la via s'ha de donar tota la volta per les rampes aquestes? :x

Si us plau, digueu-me que hi ha escales directes, perquè si no, cal fer un aplaudiment (al clatell de l'arquitecte) pel desastrós disseny de la passarel·la, i començo el compte enrere pel moment en que la gent emprenyada faci un forat a la tanca. Tres, dos, un...
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by metring »

Jo proposo, en cas afirmatiu, crear una secció, parafrasejant una coneguda frase del programa de RAC! "La segona hora", titulada "Et felicito, fill" :twisted:
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by genissimon »

Mira que és senzill: per un costat es posa una rampa i, per l'altre, unes escales.

Com es pot veure aquí:
google street view Blanes - Mas Borinot costat nord
google street view Blanes - Mas Borinot costat sud

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by Sky »

Sembla que FGC vol deixar de gestionar la línia:

Ferrocarrils es veu “capaç” d'assumir Rodalies el 2012

[...]

Més a curt termini es planteja Ticó la licitació de la gestió de la línia Lleida-La Pobla de Segur –que va ser transferida al Govern fa cinc anys–, al concurs dels quals no es presentarà FGC, encara que l'operador vol tenir una “participació minoritària” en la companyia guanyadora.

[...]

http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... mpaign=rss
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Pobla de Segur no i Rodalies si??

Post by metring »

No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Pobla de Segur no i Rodalies si??

Post by liniadelRipollés »

La línia de La Pobla és un cas molt particular de línia transferida totalment a la Generalitat (vies) i que s'explota per part d'ADIF i RENFE. Caldrà veure que és el que volen, ja que actualment FGC ja té una mínima presència en la línia. Que FGC no vulgui gestionar la línia no em sorprén, però en tot cas la gestió recaurà indirectament en la Generalitat. Per tant, es pot donar la sorprenent situació de tenir una linia operada per Renfe i Adif sota gestió privada i tutelada per la Generalitat?

És una línia amb molt de potencial, però no sé si li sabran o voldran treure suc.




metring wrote:No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Pobla de Segur no i Rodalies si??

Post by Pere »

liniadelRipollés wrote:La línia de La Pobla és un cas molt particular de línia transferida totalment a la Generalitat (vies) i que s'explota per part d'ADIF i RENFE. Caldrà veure que és el que volen, ja que actualment FGC ja té una mínima presència en la línia. Que FGC no vulgui gestionar la línia no em sorprén, però en tot cas la gestió recaurà indirectament en la Generalitat. Per tant, es pot donar la sorprenent situació de tenir una linia operada per Renfe i Adif sota gestió privada i tutelada per la Generalitat?

És una línia amb molt de potencial, però no sé si li sabran o voldran treure suc.




metring wrote:No ho entenc, vol tenir poca participació a la línia, i es veu amb cor d'agafar Rodalies?? Però si és per acabar desquiciat!!!!
Quin potencial ? :roll: Et pots explicar millor ?
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Post by MZA_1600 »

Ara per ara només el turístic, el potencial es podrà treure quan es prolongui cap a algun lloc, o a sort o a la seu d'urgell, penso jo...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”